**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

Synnytyksestä ollut puhetta..
Itteeni jännittää kuin nopeesti tää seuraava tulee kun ponnistusvaihe oli vaan muutaman hassun minuutin. Avautu 4sentistä 10 senttiin mun nukkuessa epiduraalin voimin 4 tunnissa. Et jos se vaihe lyhenee kovasti niin jännäks menee :D
 
Täällä poksuu tänään rv 16+0. :) Jotenkin uskomatonta, vastahan tää alkoi? Ne ekat 12 viikkoa on niiiiin hitaat, ja nyt alkaa tulla viikkoa viikon päälle ilman että edes huomaan.

Täällä on virkistäydytty, lapset ovat yökylässä isovanhemmilla ja meillä on ollut laatuaikaa. :heart:

Tipetsu minusta saat valittaa täällä just niin paljon kuin on tarpeen, ja vielä vähän päälle... Täällä se ei vahingoita ketään, jos purkaa turhautumistaan!

Teille opiskelijoille sanoisin, että opiskelkaa ihmeessä nyt valmiiksi ennen kuin paketissa on perhe, työ JA opiskelu. On mukavata, minulla on vielä vaativa esimiestason työ... No, omia valintoja kaikki. Mistä tulikin mieleen että alan nyt tekemään niitä koulutöitä. :kieh:

Kivaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Mä en ole tänne pitkään aikaan kirjotellutkaan, vaikka päivittäin käyn lukemassa. Mun rupukännykkä kun ei anna kirjautua sisään ja kotona harvemmin on tämmösiä hetkiä, että ehtii jotain koneella touhuamaan.

Tänään taisi poksahtaa 17+0, mikäli yhtään oon kartalla. Aika kulkee ihan kamalaa vauhtia. Rakenneultra on muistaakseni 18.10.

Synnytyksestä Pelottaa. Tai oikeastaan en halua tapahtumaa edes ajatella. Ekaa jännitin ja panikoin ihan kympillä ja sain siihen apua Nyytti-ryhmästä ja pelkopolilta. Toi ryhmä oli varsin antoisa, enkä varmaan olis selvinnyt ilman sitä. Itse synnytys meni käynnistyksen kautta ja vaikka jossain kohtaa kätilö toi jo paarit sängyn viereen ja sano, että kohta mennään ja lujaa, niin synnytyksestä jäi tosi hyvä muisto. Ja siis sekstioon ei tarvinnut mennä. Toiseen synnytykseen menin tämä muisto mielessäni ja vaikka selvittiin ilman ylimääräsiä jännitysmomentteja, synnytys oli paaaaaaaaljon kivuliaampi. Eka epiduraali toimi hyvin, mutta lisäannokset puudutti vaan toisen puolen ja siinä kohtaa aloin jo lähes toivoa kuolemaa. Seuraavaa synnytystä en halua edes ajatella.

Vaivat Väsymys on onneksi enimmäkseen helpottanut. Muuten olenkin sitten kuin vanha nainen. Löytyy virtsankarkailua, peräpukamia ja sydämen rytmihäiriöitä. Noi rytmihäiriöt on ihan vihoviiminen juttu. Vaikka ne olis kuinka vaarattomia, niin kyllä ne väsyttää. Viime yökin meni niiden kanssa painiessa, kun koko ajan tunkivat uniin ja kun vessaan nousi, niin syke heitteli ihan miten sattuu. Täytynee soitella neuvolaan niistä, vaikka tuskin niille mitään pystyy tekemään. Hyvänä uutisena sanottakoon, että sokeriarvot on pysyneet tosi hyvinä, vaikka dieetti ei nyt ihan täysin oikea olekaan :D.

Maha on tainnut pullahtaa, kun töissä yksi lapsikin siitä jo huomautti.

Laitan Niinulille viestiä tuosta fb:stä.

Onnenmurunen 17+0 tai jotain...
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Minä olen päättänyt mennä normi rakenneultran lisäksi 4D:hen, mutta ko. lääkärikeskuksesta suositeltiin että menen rv 26-27 paikkeilla. Se menee marraskuun loppupuolelle, ja sinne ei ollut vielä lääkäri laittanut aikojaan auki. Varaan ajan loppukuusta ja ilmoittelen sitten. :)

Oletko Arell itse päättänyt nuo viikot koska menet, vai suosittelivatko tuota?
 
Hengissä ollaan!

Kiirettä pitää esikoisen kanssa, oppi kävelemään & täytti jo vuoden joten niitäkin on juhlittu.

Mulla todettiin jo raskausdiabetes ja on hankalampaa sorttia tällä kertaa. Oon menossa 1.10 äippäpolille kontrolliin dm-hoitsulle. Vielä tuskin joudun insuliineille, mutta ajan edetessä varmasti. Aino positiivinen puoli sit lienee että raskautta ei päästetä yliajalla, vaan käynnistetään. Esikoinen ku synty 42+0 ja mä jätän kertomati mun synnytyksestä, kun sen johdosta oon menossa myös pelkopolille...

Tänään poksuu 17+0 painoa tullu tähän mennessä 1,4kg mikä on mun bmi;llä jo mun mielestä liikaa. Aamusta edelleen oksennan superherkästi ja radi aiheuttaa päänvaivaa aamupalasta just sen oksentamisen vuoksi. Pari vkoa sitte oksensin niin rajusti että lopussa oksensin verta.

Mulla on pitäny soittaa rakenne uä aika jo kauan, mutta oon unohtanu. Meillä kuuluu samaan 4D että se tulee kaupan päälle ku kaupunki ostaa ultrat yksityiseltä.

Taika + sissi 17+0
 
Meilläkin kunta kustantaa kaks ultraa ja ne on terveystalolla, jossa tehdään ultra 4d:nä eli päästään ilmaseks siihen :D ihan kiva kun edellisistä ollaan oltu ihan normissa vaan ja kovasti oon halunnu päästä kattomaan millanen se 4d olis, nyt sit ekassa jo nähty ja jos seuraava olis vielä selvempi kun viikkojakin sillon se 21.

Mulla nyt siis rv13+4 muistaakseen ja edelleen tää aika menee niin hitaasti, niin hitaasti!!!! kuopuksen kohdalla meni aika että humahti ja ajattelin että nytkin menis kun aika menee noitten kahden pienen ipanan kans, mut ei...tuntuu et nää viikot junnaa vaan paikallaan ja jotkut kun huitelee jo jossain rv 18 paikkeilla niin kateeks käy. Mää niin odotan sitä puolen välin ultraa, josko sitten uskaltais alkaa hankkimaan kaikkee (me kun myytiin siis kaikki kuopuksen jälkeen pois kun meijän lapsiluku piti jäädä siihen). Miks tää aika ei vois mennä nopeempaa!!!!!!
 
Tuosta fb-ryhmästä, itse siellä olen jo, mutta ne jotka sinne ei ehdi niin voi varmaan perustaa oman ryhmän muiden täällä olevien halukkaiden kanssa?

Mäkin jouduin tänään kertomaan raskaudesta, serkku tuli yllättäen käymään ja maha ei enää paljon muita vaihtoehtoja antanut, kerran vilkaisi ja se oli siinä :D Piti sitten tietysti äidillekin kertoa ennenkuin olis kuullut toista kautta vaikka olisin halunnut vielä pitkittää... No eipähän tarvi miettiä jos näkee tuttuja kun maha alkaa jo olla sen verran iso. Ja viikkojakin ihan kivasti.

Mulla vaan huono olo ja oksentelu jatkuu, ei näytä ainakaan tässä vaiheessa että ois helpotusta edessä. Onneksi viikot kuitenkin vähenee kokoajan :)

saraheinä 15+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Siis mitkä kunnat kustantaa 4D-ultran?? Vois sanoa että oonpas kade! Täällä meilläpäin menee kyllä ihan toisinpäin, itsehän en viime raskaudessa käynyt kertaakaan neuvolalääkärin luona esimerkiks.. Eka lääkäri joka mut raskaudessa tutki, oli synnytyksessä. Toki jos mitään ei oo vialla ni eipä se nyt niin haittaa mutta jos niissä raskauden ajankin sisätutkimuksissa vois jtn löytää, niin osais ajoissa todeta..

Kyllä menee niin mahotonta vauhtia aika, tänään 16+4, rakenneultraa ootellen. Jollain oli samana päivänä ku mulla, 18.10? :)
 
Täällä poksuu rv 15+0 POKSPOKSPOKS!!!!


No kyllä voin mäkin sana olevani kade tuosta että kunta kustantaa 4d-ultran! :O
Musta on ihan tyhmää että nämä terveydenhuollon-systeemit vaihtelee niin paljon kunnittain,vaikka samassa maassa asutaan..
Mutta siis tuskin itse olen menossa kun kumminki seurataan äitipolilla n. 4vkon välein ultralla,loppupuolella 2vkon. Ja viimeksikin näyttivät onneksi 4d:llä pikkuisia :heart:

Hyihyi,ensi viikolla sokerirasitus :x Ootan niin kauhulla sitä,että hyi! Ärsyttävä mennä sinne,esikoisen aikaan arvot oli jotain 1..mutta kai se on parempi katsoa kuin katua.
Mut sit seuraavalla viikolla onkin jo ultra,jee!!! Vai iiik!..?
Aika menee melko nopeesti,mutta kun jotain odottaa esim. ultraa, niin aika tuntuu matelevan! Mutta siis kohta sitä ollaan puolessa välissä jo,vaikka just tein testin kp 22/28-30...:D


-Tipetsu ja Tiku&Taku rv 15+0-
 
Minä vasta ilmoittaudun tähän ryhmään. Ilmoittauduin aiemmin helmmikuisiin odottajiin, kun laskettuaikani oli alunperin silloin. Np ultrassa kuitenkin sitä siirrettiin eli LA 9.3 3.lapsi KAKS ja RU 21.10. Kaikki mennyt hyvin raskaudessa. Alussa oli pahoinvointia. Nyt sitten jo alkanut supistelut ja liitoskivut yms. Onnesta sykkyrällä täällä ollaan. Fb-rymään voisin liittyä koska siellä tulee oltua :)
E ja kirppu 16+1
 
Täällä poksuu 17+0 POKS POKS :)

Täällä odotellaan rakenneultraa, joka on tuolloin 18.10., enää ois kolme ja puoli viikkoa siihen aikaa :D Liikkeet on ruvennu tuntumaan, mutta kaikki mitkä tunnen, tulee vatsan sivuille, eteen en ollenkaan ole liikkeitä bongannu, eli kaipa se istukka on pysyny tuossa edessä :)

Onko kellä muulla tullut nyt liitoskipuja? Esikoisen aikaan ensimmäiset liitoskivut vasta synnytysviikolla, kun poika syntyi sunnuntaina, nyt jo ihan järkyttävät jomottelut, saa nähdä,et miten tää loppuraskaus menee... :/

Nonna88 ja nyytti 17+0

Ps. kohta jo puolessa välin, mihin tämä aika häviää?? :O
 
Täällä poksutaan tänään rv 15+0. Viikon päästä neuvola...

Just kun pääsin viime viikolla ihmettelemästä, ettei ole pahemmin ollut alavatsakipuja, niinkuin aiemmissa raskauksissa, niin nyt on muutaman päivän sitten ollutkin enemmissä määrin. Menkkamaista jomotusta jne. En ole satavarma, mutta pari kertaa tuntunut supisteluakin mielestäni. Olen ottanut aika rauhallisesti, vaikka en tiedä, onko noista nyt varsinaisesti mitään haittaa. Molemmissa aiemmissa raskauksissa supistuksia on ollut reilusti jo ennen puoltaväliä.

Liitoskipuja ei ole ollut vielä, aiemminkinkaan niitä ei ole ollut, kuin pari viikkoa ennen synnytystä vasta, joten niiden suhteen olen päässyt helpolla, mutta ehkä nyt käy toisin, kun muutenkin tuntuu olevan tässä raskaudessa vaivaa toisensa jälkeen...

Onnenmurunen mainitsi rytmihäiriöistä. Minulla ei ole nyt ollut, eikä muutenkaan raskausaikoina, mutta viime synnytyksen jälkeen oli tosi paljon ja ikäviä muljahduksia. Kävin sydänfilmissä ja verikokeissakin niiden takia ja mulle määrättiin betasalpaajia (??) mutta en niitä ottanut kyllä kertaakaan. Rytmihäiriöt väheni itsekseen ja loppui kokonaan. Tosi inhottava vaiva! :(

Nyt pannaria ja erilaisia äitejä oottelemaan! :p

Äitee rv 15+0
 
FB-RYHMÄ SULJETAAN 31.10.2013 !!


Tämän jälkeen emme siis ota enää uusia jäseniä.

Jos haluat ryhmään mukaan, laita minulle yks.viestiä missä kerrot nimesi ja kuvailet profiilikuvaasi, niin laitan sinulle kaveripyynnön ja lisään ryhmään! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Heipat!


Onkohan tää nyt ihan normaalia,että mulla on jo nyt jotenkin tukala ja ahistava olo..? Mahakin alkaa olla samankokoinen kun esikoista odottaessa jotain rv 23 tms.
Tokihan kohtu oli varmaan esikoinen ajalta vielä "lörppä" että venyy helposti uudelleen,mutta miten jumalaton maha ja tukala olo mulla onkaan loppuajasta jos nyt jo näin..:O Ja pakko tunnustaa,mä en tiiä mille supistukset tuntuu tai se,kun maha kovottelee...En tajunnu esikoisen aikaan kumpiakaan ilmiöitä..

Ja voi vitalis tuota ukkoo...Oltiin v-loppuna mökillä ja appiukolla on tapana ottaa tömpsyjä ja olutta pitkin päivää ja joka päivä. Mä EN TYKKÄÄ siitä yhtään että killitetään koko ajan!! Ei se känniin asti oo juonu useinkaan,mutten tykkää siitä että viinana hajusena hönkii mun lasta päin :x :mad: Ja kun vielä sikariakin polttaa..Noh,sanoin sit asiasta miehelle,etten tykkää että niitä viinapulloja pyöritellään silloin kun tyttö on hereillä ja että saa sanoa isälleen..Mies on siihen tottunu,eikä kukaan näistä miehestä,anopista tai appiukosta näe siinä mitään pahaa. Mies suuttuu,eikä oo puhunu mulle oikeen mitään lauantain jälkeen..ei myöskään isälleen sanonu.. Olinko mä muka jotenkin kohtuuton?
Mun suvussa riittää juoppo-hulluja ja oon nähny kaikenlaista. Isäkin joskus otti kuppia ihan jonkun verran,enkä tykkää siitä että kotona juodaan ja ollaan kännissä,varsinkaan kun pieniä lapsia.
Olkoot vaan kuinka miehen porukoiden mökki,niin vois se ukko silti kysyä,että haittaako jos ottaa vai eikö muka?! Mä sanoin miehelle ettei me mennä enää mökille jos ei aio isälleen sanoa,mä en viittis mut pakko kai se kohta on..
Mieskin aina on sitä mieltä että viedään tyttö porukoilleen yöks,mutta ihan taatusti vien,kun ukin pitää juoda silloin! Mies ei vaan tajua etten tykkää juomisesta...Exäni käytti kaikkea sekaisin,oli narsistinen,väkivaltainen,peliriippuvainen,ja mulle jäi sen sekoiluista 20000e velkaa jota edelleen makselen (josta tämä nyxä jaksaa aina muistuttaa,ihan kuin ei itteeni ottas se päähän, lapsetki kärsii mun exän tekemisistä vaikkeivät luoja kiitos ole sen lapsia!) joten toivoisin etten tarviis enää samantyylistä sekoilua katella..
Appiukko oli pari viikkoa sitten tullu kännipäissään vessasta vauhdilla,kaatunu ja lyöny päänsä,niin että piti amppari soittaa..Hohhoijaa ja sekös vasta on hauskaa kun humalassa sattuu ja tapahtuu,hehehhee..:headwall: Mieskin ennen meidän seurustelun alkua oli aika huoleton viinan suhteen ja kallo kolis millon minnekin ja hampaat kurkussa ollu useemmin kuin kerran. Onneks ei enää kuitenkaan.

Että silleen. Tuntuu kyllä ettei tuota ukkelia paljon tää raskaus kiinnosta,sanoo vaan ettei oo ees tajunnu vielä.. Niih, ja kun ei prkl ala toimia tän asunnon myynnin eteen,en viittis ite laittaa hänen omistamaansa asuntoa ominpäin myyntiin,enkä vissiin haekaan vuokra-asuntoakaan,muuten tuntee että mä päätän ja määrään kaikesta :headwall: On semmonen persiillepotkittava yksilö..

Hohhoijaa näitä miehiä! Nyt pakko saada ruokaa!

Kiitos ja anteeks -taas! :ashamed:


-Tipetsu ja Tiku&Taku 15+1-
 
Tipetsu sun tausta ei edes liity asiaan millään tavalla, mutta et todellakaan vie lastasi paikkaan missä ollaan humalassa! Olen täysin sun puolella, ja jos ei sun mies asiaa tajua se on VOIVOI. En halua kuulostaa tylyltä, toivon vain että pidät pääsi tässä asiassa. Mun isällä on jonkin verran ongelmaa alkoholin kanssa (eikä kyllä todellakaan edes noin pahaa, ettei yhtäkään päivää voi olla ilman!), ja olen hänelle tehnyt selväksi että mun lasten aikaan ollaan selvin päin. Kerran se oli vähän humalassa kun menin heille esikoisen ollessa vauva. Sanoin ihan nätisti, että me tullaan sitten takaisin kun olet selvin päin ja lähdin kotiin. Sen jälkeen ei oo ollut ongelmia, ja mun isä on itse asiassa tosi hyvä ukki. Tässä asiassa mulla on ihan täysi nollatoleranssi.

Humalaiset ihmiset pelottaa lapsia, vaikka ne oliskin mukavia. Ongelma et ole sinä, vaan appiukkosi. Lasten aikaan ollaan selvin päin, tämän tajuaa ihan joka ikinen tervejärkinen ihminen. Älä anna periksi. :hug:
 

Yhteistyössä