**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

Maaliskuisten odotusketju

(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

24.2.2014

Mayinka / 30 / esikoinen / SeKS

27.2.2014

knyte / 31 / esikoinen / PHKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22 / 2. lapsi / TAYS

AnneD / 25 / esikoinen / TYKS

mamanova / 26v / 2. lapsi / K-PKS

hokapontas / 23 / esikoinen / JS tyttöolo

2.3.2014

Onnenmurunen / 31 / kolmas / KOS

Anun / 24 / esikoinen / PHKS

Sukuti / 26 / 3. lapsi / KAKS

Taika78 / 35/ 2. lapsi / TYKS

Jonsu123 / 29 / 3. lapsi / VKS

luminen85/ 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

minskunen / 33 / 2. lapsi / OYS

Matti Katikainen / 2. lapsi /

Viikko / 23 / 2. lapsi /

marizella / 26 / 4. lapsi / KAKS

Helki81 / 32 / 4. lapsi / K-HKS

Viuku / 30 / 4. lapsi

Nonna88 / 24 / 2. lapsi / PKSSK poikaolo

Pikkusukka / 35 / 3. lapsi poikaolo

Maamis / 21 / esikoinen

Katza78 / 34 / neljäs / HYS

Aliza / 32v. / toinen lapsi / NKL tai HYS

4.3.2014

Dena90 / 22 / esikoinen / TAYS

Niinuli / 21 / 2. lapsi / KSKS

Elluska88 / 25 / 2. lapsi / KOS

5.3.2014

-Miia- / 27 / 3.lapsi / LKS

Pupulin / 30 / esikoinen

Karenina / 32 / 4. lapsi / Ulkomaat

6.3.2014

Suovesi / 25 / 1. lapsi / PS

Essi93 / 20 / esikoinen / poikaolo

Happymama80 / 33 / esikoinen / KOS

Elpis / 32 / 2. lapsi / PKSSK

Babytwo / 2. lapsi / PKSSK poikaolo

7.3.2014

Leijonanmorsian / 31 / 2. lapsi / TAYS

mars bèbè / 32 / 3. lapsi / KOS

Pikkis85 / 28 / 1. lapsi / KOKS

Unis / 31 / esikoinen / PS

8.3.2014

-Ella1999- / 36 / 3.lapsi / TYKS

Pumpula76 / 36 / 7. lapsi

Neiti83 / 30 / esikoinen / TYKS

Elisabeth279 / 33 / 3. lapsi / MKS

aarresaari / 24v. / esikoinen / KYS

9.3.2014

Memmu<3 / 3. lapsi / KAKS

Kadew / 19 / esikoinen / KYS

Hopeapaju78 / 35v. / kolmas lapsi / TYKS

-K- / 29 / esikoinen / OYS

Kurpitsainen / 34 / 3. lapsi / KOS

Cassyput / 30 / 3. lapsi / VKS

andyi92 / 20v / ensimmäinen / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27 / 3. lapsi / OYS

audree / 23 / 1. lapsi

12.3.2014

Elisssa / 22 / 3. lapsi / KOKS

mamma2011 Jkl / 30 / 2. lapsi / K-SKS

bulla / 32 / 4. lapsi / OAS

Pione / 2. lapsi

13.3.2014

Hemu80 / 33 / 2. lapsi / TYKS

Lauramom / 20 / 2. lapsi / K-SKS **kaksoset**

Kultasiipi85 / 27 / 3. lapsi / KOS

14.3.2014

Cembalo / 24 / esikoinen

Irene80 / 32 / 2. lapsi /TAYS

Diipeli / 26 / 4. lapsi

bambiina77 / 36 / 5. lapsi tyttöolo

LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

läkerol / 34 / 4. lapsi / K-HKS

niiskunenä / 27 / 2. lapsi / KYS

Äitee kahdelle -81 / 32 / 3. lapsi / Oys tyttöolo

hömppää / 28 / 4. lapsi / KAKS

Kengännauha / 31 / esikoinen / OYS

16.3.2014

saraheinä / 29v. / 3. lapsi / OYS

17.3.2014

Tipetsu / 29 / 2. lapsi / KYS **kaksoset**

Niiskuneiti25 / esikoinen / KOS

Mannamuu / 26 / 2. lapsi / KOS

18.3.2014

Sekopo / 29 / 2. lapsi / K-HKS

Ann-ie / 24v / 2. lapsi / K-SKS

19.3.2014

Onelove/ 24v / esikoinen /

PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS tyttöolo

Pätkäle / 28 / 2. lapsi

Hätähousu / 29 / 3. lapsi / K-PKS

juuw/ 21 / 2. lapsi / KOS

20.3.2014

Eleonoora86 / 27 / 1. lapsi / K-PKS

Sajeva / 33 v / toinen / SEKS

21.3.2014

- Suvi - / 36 / 1.lapsi / JS

Arell / 27v / 2. lapsi / KOS tai NKL poikaolo

Saaju / 24 / esikoinen / HYS

Esteri1 / 40 / 1. / Helsinki

anu84 / -84 / 3. lapsi / SEKS

22.3.2014

Riksu84 / 29 / 4. lapsi / Oulaskankaan sairaala tyttöolo

satuham / 24 / esikoinen / LPKS poikaolo

petriina / 38 / 2. lapsi / EKKS

nasu<3 / 30 / 2.lapsi / JS

23.3.2014

Zophie / 2. lapsi /

24.3.2014

kiti82 / 30 / 2. lapsi / KOS

Scarabee / 37 / 2. lapsi / Porvoo

OivaAino / 38 / 4. lapsi / OYS

25.3.2014

Mesimarjaana / 3. lapsi / NKL

Ellia / 29 / ensimmäinen / ulkomaat

Nana_84 / 28 / 2. lapsi / TYKS

Riisi / 31v. / esikoinen / OYS

-Mira- / 38 / 3. / TAYS poikaolo

26.3.2014

suomyrtti / 30 / 2. lapsi / OYS

odis / 3. / L-PKS

satutytti / 28v. / 3. lapsi / TAYS

27.3.2014

Sysi / 37 / 2.lapsi / NKL

Belly- / 23 / 2. lapsi / OYS

Veera 82 / 30 v. / esikoinen / JS

Pullataikina / 30v / 2. lapsi / TAYS

Naakari / 28v. / toinen / PHKS

Simssi / 28 v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

rusinakeksi / 28 / 2. lapsi / KYS

Nynaeve / 33 / 2. lapsi / TAYS

IdaAdele / 22 / 3. lapsi / OYS

Postimerkki / 23 / esikoinen

SanniRuu / 38 / 3. / KAKS

29.3.2014

Nemmiina / 24 / 3. lapsi / KOKS

30.3.2014

Kasteputous / 2. lapsi / OYS

Selina76 / 37 / 2. lapsi

Meitä odottajia on: 118
Kaksosia odottaa: 2

Esikoista odottaa: 33
2. lapsi: 44
3. lapsi: 28
4. lapsi: 11
5. lapsi 1
7. lapsi 1

Toiseen pinoon siirtyneet:

LA 31.3.2014: Henja / 25 / 2. Lapsi / HYS?

Surun kohdanneet: Olette ajatuksissamme :hug:

Yemina (kemiallinen) <3
sparklingfun (kohdunulkoinen) <3
Villaruusu <3
-iitu_ <3
kaarina80 <3
Silvia Logo <3
BigMomma <3
sydäntähti <3
VoiceOfBaby <3
Meelia <3
Malendra <3
tiNpPa <3
Tyntti <3

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Rakenneultrat:

17.10. Pupulin
Dena90, Taika78

18.10. Essi93
Babytwo, Nonna88
Onnenmurunen, niinuli,
Mayinka, hokapontas

21.10. Memmu<3

22.10. Lauramom

25.10. Happymama80

28.10. Cassyput
Cembalo, bambiina77

4.11. Irene80
Arell, Saaju

5.11. satuham
Sajeva

7.11. petriina
Eleonoora86

8.11. hömppää

13.11. kasteputous

3D/4D-ultrat

27.11. Cassyput
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tultiin kotiin ultrasta, siellä todettiin keskenmenon tapahtuneen jo kauan sitten. Jäljellä on vain pieni ruskuaispussi jossa ei ollut mitään alkiota, ehkä oli tuulimuna tai sitten alkion elämä loppui jo varhaisessa vaiheessa. Nyt odotetaan että kohtu tyhjenee kokonaan, sitten voisi uskaltaa yrittää uudestaan kunhan normaalit menkat ovat tulleet ja menneet.

Mut saa siis poistaa listalta. Toivotan kaikille hyvää jatkoa, toivottavasti oon viimeinen poislähtijä.
 
Lauramom hurjasti onnea tuplista =) Mitä siihen tiheämpään seurantaan tulee, niin ainakin itse kävin alkuun kerran kk ja oisko ollu rv25 etiäpäin kun käyntejä oli kaksi per kk ja nämä käynnit siis äippäpolilla, mutta käytäntö on varmaan eri toisella paikkakunnalla ja voi olla muuttunutki kun omasta kaksosraskaudesta on aikaa n.6v. Muistan kans ettei sillon netistä hirmusesti löytynyt tietoa monikko-odotuksesta, mutta jos haluat kysellä jotain, niin voin koittaa vastata =) Laita vaikka yksäriä.

Malendra, voimia teille :flower:

Täällä poksutaan tänään, rv 14+0!! :heart:
 
Voi ei Malendra, tosi kurjia uutisia sulla. Tosi kurja juttu, etenkin kun uutinen tuli näin myöhään. Paljon paljon jaksamisia. Ja muillakin on ollut vuotojuttuja, toivottavasti teillä parempia uutisia. Itsellänikin on esiintynyt yhdyntöjen jälkeen pientä vuotoa edellisissä raskauksissa ja se oli tosi säikähdys joka kerta. Nyt olen toistaiseksi säästynyt siltä.

Tänään kokeilin pitkästä aikaa dopleria ja sieltä löytyi sykkeet, helpotus. Sain ensimmäisen seulaultra ajan ja se pe 13. Päivä. Toivottavasti tuo päiväys ei enteile pahaenteisesti mitään... Nyt viikonloppuna paljastui isovanhemmille ja appivanhemmille meidän raskaus ja iloisesti uutinen otettiin vastaan. Joku muukin taisi olla lasten kanssa kaukana kotoa. Niin olin minäkin 600km päässä. Plaah, aika ajaminen lasten kanssa kotiin ja vähän pelkäsinkin mitenkähän jaksan tämän raskausväsymyksen kanssa ajella kun menee myöhään, mutta hyvin se meni.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, toivottavasti asiat teillä vuotojen kanssa pelkäävilläkin ok.

Mesimarjaana 10+5
 
Malendra: voi kurjuus :( meillä oli vuosi sitten samankaltainen tilanne. Rv 11 nt ultrassa todettiin tuulimunaksi. Oli todellinen shokki, mutta menkat tulivat ainakin itselläni normisti kuukauden päästä! Voimia ja tsemppiä! <3

Tänään tuli syötyä vähän turhan rasvaista ruokaa ja nyt närästää!!!! Eikä ole kaapissa edes samariinia..
 
Tarkemmin mun, uuden tulokkaan kuulumisia. Joo siis ensimmäistä odotan, ekassa neuvolassa kävin 8.8 ja nt-ultrassa 26.8. Laskettuaika 6.3, pari päivää oli nuorempi asukki masussa, kun luultiin muttei LA muutettu.

Mulla on ollut aika oireeton raskaus. Pientä väsymystä ja turvotusta mahassa sekä rintojen arkuutta. Rinnat on "kivasti" kasvaneet ja ne on ne jotka mua "työllistää"... Ennnen oli koko 75B ja viime viikolla piti hakee 80D... C ois kyllä mulle ihan riittänyt... Pelottaa et mitäs sitten, kun maito nousee ja entäs sitten kun imetys loppuu niin onko mun rinna tsit ihan kärpäslätkät... Oon kyl jumppailut ahkerasti, tänäänkin kävin bodypumpissa ja kerran viikossa pelaa harrastefutista. Jännittää vähän millon pitäis alkaa hiljentään tahtia. En oo kyl verenmakusuussa pumppaillut, ihan iisisti oon ottanut.

Ultra jännitti pirusti, olihan se mun eka ja sit pelotti, et onko siel ees ketään, kun ei isommin oo ollut raskausoireita. Miehen kaa käytiin ja siellähän meidän masuasukki oli. Tuli tippa linssiin. Niskaturvotusta oli 0,9mm ja kaikki kädet ja jalat näky selkeesti, sormetkin pysty laskeen. Kasvon luustokin näky yllättävät selkeesti ja söpö nenä, hoppas perii isänsä poskipäät... :p

Eka äitiyslääkäri olis 19.9 ja sen aattelin kertoo töihinkin ja sillon paljastaa raskauteni, jos en sitä ennen jää kiinni. Rakenneultra olis 25.10.

Meille on ihan sama tuleeko tyttö vai poika (miehelläni edellisestä jutusta 10v.poika), mut tytön nimi ois valmiina... Mä oon malttamaton ja haluisin tietää kumpi tulee, mut mies haluis pitää yllärinä loppuun asti. Alussa sovittiin, et jos toinen ei haluu tietää niin ei katota. En tiiä pystynkö pitään lupaustani... Lämmittelyt sukupuolen katsomiselle olen jo aloittanut... :saint: Mitens teillä muila? Meinaatteko kattoo sukupuolen?

Tunnen itseni vielä aika Uunoksi näitten raskausjuttujen kanssa, kaikki on niin uutta ja jännää. Onneks kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Monia juttuja en ole osannut edes pelätä ja hyvä niin. Oon tosi onnellinen, odotettu tulokas kyllä on. Jännittää, et millon pitää alkaa hommaan mammavaatteita ja millasii ja mistä.

Hyviä vointeja kaikille!

Rv 13+1 =)
 
malendra, syvimmät osanottoni menetyksenne johdosta :hug: Jaksamisia surutyöhön ja kaikkea hyvää. Tulethan meille huikkaamaan kun plussaat seuraavan kerran?

Kiitos Arell uudesta ketjusta! Hui, JO syyskuu :) Just aamulla mietin että sain tietää raskaudesta kesäkuussa ja nyt jo syksy kolkuttelee joten kyllä se aika vaan kuluu ja viikot vierii vaikkei se ainakaan alussa siltä tuntunutkaan.

Päivityspyyntö: uusi laskettu aika 24.2.2014.
Laskettu aika siirtyi nt-ultrassa kokonaiset 11 päivää ja menikin jo helmikuulle. Todellisuudessa taitaapa meille siitä huolimatta tulla maalisvauva sillä esikothan ovat ilmeisesti usein yliaikaisia. Itse olisin aikoinani viihtynyt yksiössäni vaikka kuinka kauan, ei ollut kiirettä mihinkään :D Lopuksi suostuin ulos pakotettuna kun synnytys lopulta käynnistettiin. Jotenkin sitä vain odottaa suht samaa vaikka äiti jo toivookin etten joutuisi käynnistykseen kun poltot on ilmeisesti kovempia ja kipeämpiä keinotekoisina. En kuitenkaan stressaa vielä synnytystä, siihen on niin pitkä :)

Lopuksi on hyvä poksahtaa 15+0 POKS! :heart:

Mayinka & Nyytti
 
Malendra, paljon voimia ja toivon mukaan plussatuulet puhaltaa sinne päin pian :) :hug:

Kiitos Arell uudesta pinosta, samaa mieltä Mayinkan kanssa, jo syyskuu :O Kesäkuun plussasta tulee tällä viikolla kuluneeksi jo 10 viikkoa, ja välillä tuntui, että aika ei mene yhtään eteenpäin :D

Lauramom Paljon onnea tuplauutisista :)

Satuham, täällä on ollu ällötyksinä liha ja kaikki rasvainen ruoka :D Esikoisen aikaan sama, en saanu vaan lihaa menemään alas, joka näkyi hyvin hb:ssä :ashamed:
Mielitekoina ollu nyt makea, mutta pakko yrittää hillitä, et haluis toista yli 4kiloista lasta väkertää pihalle sit maaliskuussa :D

Tänään poksuu 14+0! Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Nonna88 ja muru 14+0
 
Malendra :hug:!

AARGH, kolme tuntia vielä ultraan ja jännittää niin perkuleesti :kieh:! Ei mulla sitten muuta tällä kertaa :D, palataan siis asiaan uutisten kera puolen päivän jälkeen.


Irene ja kyytiläinen 12+3
 
malendra :hug:

Mulla ei vielä oo ollu mitään mielihaluja, aikasemmista raskauksista on ollu vihree pepsodent ihan ykkösenä, ai että kun teki sitä mieli aina syödä tuubista, mut ei sit auttanu kun pestä usein hampaita ja toinen oli sitruunan hajunen yleispesuaina. Mun mieliteot on ollu harmillisia kun niitä ei oo voinu syödä vaikka kovasti mieli tehny...

Me ollaan molemmissa raskauksissa kysytty sukupuoli ja se ultraveikkaus on osunu oikeeseen. Tälläkin kertaa varmaan kysytään, nyt päästään vielä Terveystalolle ultraan ja sisko käyny muutaman kerran siellä niin lopuks kuulemma katotaan 4D ultralla hetki eli aika varma sillä tuo sukupuoliveikkaus on. Toivottavasti vauva vaan suostuu näyttämään jalkovälinsä, kuopus kun ei meinannu ultrassa millään näyttää... Ja tietty tärkeintä että sinne asti nyt edes päästäisiin. Mulla on np-ultraankin vielä 8 yötä niin jotenkin ei osaa vielä edes ajatella rakenneultraa.
 
Malendralle voimia :hug:

Ällötyksistä ja himoista: Ällötyksiä ei oikeestaan oo kummassakaan raskaudessa ollut, kahvi alussa tuntu pahalle nokkaan mutta sekin helpotti 10vkn jälkeen. Himona mulla on ollut ehdottomasti kaikki suolanen, tästä syystä epäilenkin poikaa koska esikosta oli kaikki makea ja tyttö tuli :) Elikkä sipsit, suolakeksit, leipä eri muodoissa, popparit, voileipäkakut<3, piirakat, kaikki tämmönen on nannaa :popcorn:
 
Mua himotti alkuraskaudessa jalapenot, nyt en voisi kuvitellakkaan laittavani suuhun. Suurena himona pn nyt ollut ruosleipä jonka välissä on munaa, pekonia ja tomaattia. Tervan haju on syötävän hyvä!! Olikin pakko ostaa tervapiruja, mies pesee hiuksensa terva shampoolla, pakko nuuhkia vähän väliä :D kahvia ei juurikaan tee mieli, mutta aamuisin olen kupillisen jjuonut koskamuuten alkaa päätä särkeä.

Aijotaan selvittää sukupuoli. On se jotenkin helpompi sitten joitain vaatteitakin ostaa valmiiksi :) suunniteltiin eilen jo miehen kanssa, että kun lapsi syntyy niin pyydetään anoppi heti käymään vielä kun sairaalasa ollaan (asuu 3 tunnin ajomatkan päässä) saa anoppi sitten ottaa joksikin aikaa meidän kissan hoitoon. Meillä kun kissa on tottunut nukkumaan meidän välissä, niin ei todellakaan haluta ottaa riskiä että hypää vauvan päälle pinnasänkyyn/meidän väliin.

Minä täytin tänään 27-vuotta eli saa päivittää tuonne ikä kohtaan :) mies toi mulle aamiaisen sänkyyn :) lahjaksi toivoin uutta muumi muutto sarjan kannua. Saan sen illalla.

Nyt ajattelin leipoa mustikkapiirakan töihin.

Eleonoora 10+4
 
Voimia Malendra:hug:

Mielitekoja on pekoni, intialainen ruoka, hillosmakkara nuotiolla paistettuna, suolakurkku kaikki suolanen maistuu. Ruisleipää, missä on kanamunaa on tosi hyvä. Varmaankin kroppa huutaa suolaa, kun verenpaineet ovat alle sadan.

Me myös kysytään sukupuoli, ei malteta odottaa syntymään asti.
 
Huoh, kaikki kunnossa :heart:! Niskaturvotus oli 1,22mm ja riskiluku 1:35000. Hyvää kuvaa ei pikkuisesta saatu, kun kaivautui niin syvälle tai kädet olivat edessä. Pääasia kuitenkin, että kaikki oli hyvin, kuvista viis :D!

RU olisi sitten 4.11.

Sukupuolesta, voisihan sitä tietysti kysellä, jos kaikki on RU:ssa edelleen hyvin. Tytöstä en halunnut tietää vaikka ultrissa ravattiinkin loppuajasta tiuhempaan kampura epäilyn takia.

Himot, toisena päivänä toista ja toisena päivänä sitten taas jotain muuta. Tällä kertaa maistuu rasvainen ja makea, mutta en ole kuitenkaan övereitä vetänyt, kun painokin on vielä pysynyt aloituspainossaan.

Arell, minä voin päivitellä ensi kuun listaa mikäli haluat vastuuta jakaa?


Onnellinen Irene ja ? (nimi mietinnässä) 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Synnäri KAKS ja nt-uä 5.9.

malendralle valtavasti voimia suruun <3

Eleonoora miten minä muistelisin, ettei samariinia sais käyttää raskauden aikana.. hae epteekista rennietä!

Täällä ei varsinaisesti ole mitään ällötyksiä, yleisesti pahat/voimakkaat hajut tai pelkät mielikuvat niistä saa yökkimään. Eikä oikeestaan mitään himojakaan, liharuokia tykkäisin erityisesti syödä. Ne pitääkin nälän pitempään pois, joten sitä mulle kiitos!

Viime viikolla olin kyllä erityisen väsynyt, saa nähä miten tämä viikko, keskimmäinen alotti kuumeilulla viime yönä, molemmilla pienemmillä oli kyllä eilen jo aivan järkyttävä nuha, joten osasin odottaakin, että yöllä tulee toinen ainakin kuumeessa viereen. Se on varsinkin tuo vanhempi nuista yleensä kuumeessa aina räkätaudin aikana, kiitos infektioastman. Toivottavasti ei mene tällä kertaa korviin tai keuhkoihin asti.. :/

Löysin tänään sykkeet dopplerilla! Jei! <3 Ei se kovin kauan paikollaan pysyny, oisin halunnu pitempään kuunnella, mutta pääasia, että onnistuin lopultakin löytämään. En oo yrittänykään varmaan viikkoon.

Viikonloppuna paljastui muutamille kavereille, eikä sieltäkään suunnalta mitään suurempaa järkytystä paljastunu, onnittelivat onneksi.

Kaikista oon sukupuolen rakenneultrassa kysyny ja kaikista on paikkaansa pitäny. Kysyn myös tällä kertaa, jos sinne asti päästään. Jotenkin tuntuu epätodelliselta.. Siis kun täällä on niin älyttömän paljon ollu näitä menetyksiä, niin jotenkin sitä sitten miettii, että voiko se itellä mennä tälläkin kerralla hyvin.. En osaa tätä sen kummemmin selittää.

Pääkipeetä on ollu. Tuossa silmän yläpuolella lähellä nenää on semmonen selkeä kipukohta. On ollu monena päivänä viime viikollakin. En oo mitään siihen ottanu ja oon sen kans ihan hyvin vielä pärjänny. E-pillerit mulla tekee migreeniä, niin mietin, että mahtaa nyt johtua tästä raskaudesta. Lievää tämä vielä on siihen pillerisärkyyn verrattuna, joten eiköhän tästäkin selvitä.
 
Malendralle voimia! :hug:

Minäkin liityn "vuotelijoiden" joukkoon. Tai ei sinällään vuotoa ole, mutta nyt parina päivänä on tullut vessassa käydessä, pyyhittäessä limaa, joka on ollut vaaleanrusehtavaa. En tiedä, mitä tuo meinaa vai meinaako mitään. Monilla kuulemma ollut tuollaista ja ollut normaalia mutta kyllä silti huolettaa. Housuun asti ei mitään tiputtele eikä kipuja ole, mutta kuitenkin. Huomenna onneksi ultra, ei kyllä malttaisi millään odotella. Onneksi on heti aamusta se.

Ajattelin tilata dopplerin, jahkannut sen kanssa alusta asti mutta tänään kyllä laitan tilauksen menemään, onko kellään tietoa, kuinka pian tulee kotiin?

Sukupuolesta. Varmaan kysytään, jos näkyy. Ollaan kysytty aiemmissakin raskauksissa, en malta pitää jännitystä. ;)

Inhotuksia tässä raskaudessa on ollut ainakin kahvi, en voi sietää hajuakaan ja tämä on ollut ihan alusta saakka. Normaalisti en ole voinut elää ilman aamukahvia.

Äitee rv 12+0
 
Heippa vaan kaikille... Ajattelin minäkin ilmoittautua tänne sekaan, olen lueskellut ketjua silloin tällöin ihan tämän raskauden alusta asti vaan vasta nyt rohkaistuin liittymään joukkoon. Olen siis 23 vuotias ja odotan toista lasta, laskettu aika on 3.3 ja nyt siis menossa rv 14.

Tämä raskaus on ollut edellistä hankalampi, oireita on ollut enemmän ja tuntuu että tunteet heittelee ihan laidasta laitaan. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut oikeastaan muuta kuin älytön väsymys alkuun, tässäkin sitä oli mutta lisäksi voin tosi huonosti ja ihan oksentelin välillä... Nyt uusimpana juttuna on rintojen älytön kipeytyminen, tuntuu että iltaisin ihan turpoavat, kihelmöi ja polttelee. Vähän samanlaisia tuntemuksi kuin silloin kun imetin ensimmäistä ja maito alkoi herumaan tosi täysistä tisseistä... En tiedä mitä ihmettä tämä on, eilen saunassa huomasin että toista tissiä puristaessa sieltä tuli ihan selvästi maitoa! Semmoista ihan rehellistä valkoista maitoa... Edellistä imetin kyllä pitkään, puolitoista vuotta mutta lopetuksesta on nyt jo puolisen vuotta ja se maidontulo loppui (tosin hitaasti ja sitkaasti) kyllä ihan kokonaan jo tässä välillä. Mitä liene tissit nyt temppuilevat... :O

Miten aikaisin olette tunteneet ensimmäiset liikkeet? Olen ihan selvästi tuntenut tässä nyt parin päivän aikana semmoista pientä liikettä ja muljuamista, ihmettelen vaan että näin aikaisin kun raskaus on vasta viikolla 14. Ensimmäisestä tunsin joskus vähän ennen viikkoa 20...

Hiukka ristiriitaisin tuntein odotan tätä uutta vauvaa, ei ollut ihan suunniteltu juttu ja meillä menee miehen kanssa välillä vähän niin ja näin. Riidellään paljon ihan tyhmistä jutuista... En oikein tiedä että mikä meillä on, en voi laittaa tätä tämän raskaudenkaan piikkiin kun ongelmat alkoivat jo reippaasti ennen tätä. Tuntuu että kaipaisin nyt enemmän kuin koskaan sitä samaa yhdessäoloa ja hellyyttä jota ennen oli, vaan mies ei taida huomata näitä olojani ollenkaan. :(
 
Mayinka: Mulla esikko syntyi 38+6, siitä sitten loput aine venyttäneet vajaan viikon eteenpäin..
Pitkästä aikaa täällä tulin pyörähtämään ja onpa ikävä nähdä että vieläkin porukkaa tippunut, jotenkin sitä jo kuvitellut kaikkien olevan varmemmilla vesillä mutta eihän se toki niin kaikilla vielä ole.
Viime viikolla oli Nt-ultra, vähällä oli että laskettua olisi siirretty mutta samana vielä kuitenkin pysyi. Pitemmällä kuitenkin hiukan on..Kaikki siis edelleen hyvin..

Bulla ja hippunen 12+5
 
-K-
Heipsansaa pitkästä aikaa.. voimia palstalta poistuneille<3
täällä 13+1 tänään. la muuttui ultrassa päivällä, eli 9.3.2014 , jossa oli kaikki hyvin.

Mieliala heittelee kyllä taas niin että...välillä ei tiedä masentaako vai ei. Paha olo jäänyt pois mutta väsymystä vielä aika lailla, sekä uutena ihanana oireena on PÄÄKIPU. voi luoja..

Ruoka alkanut taas maistumaan, mutta rasvaiset ruuat ja ennen kaikkea pekoni yököttää. Syönnin jälkeen olo on kun muumilla..
 
Hoips!

Siirryn tänne tuolta helmikuulaiaten puolelta :) eli LA 1.3, tyntti, 2 lapsi, mks

Hassua olla taas maaliskuu ryhmässä, olin viimeksikin :) eli meillä on 6 kk vanha, ihana tyttö, joka on syntynyt 1.3.2013 :)
 
Malendra :heart:voimia...itsellä huomenna ultra ja pelottaa ihan kamalasti et mitä siellä tulee vastaan. vuotoa ei luojan kiitos ole ollut enää mut jotenkii pistää mietityttämään täällä pienessä päässä...tiukka yö edessä kun kuitenkin mietin huomista, ja työ aamu . ultra kahden maissa.

himoista. TOMAATTI:ashamed:se on tällä kertaa. viimeksi pojasta olikin tuorekurkku :)
eikun peukkuja pitäkää et kaikki hyvin ultrassa,ja todellakin toivon ettei listoilta poistuvia ole enää yhtään :(

petriina ja papunen 11+2
 
Heips vaan kaikille ja malendralle oikein iso hali!

Täällä sairasteltiin viime viikko flunssaa, ei onneksi ollut sieltä pahimmasta päästä mutta väsymys kyllä oli taas jotain uskomatonta. Nyt onneksi jo taas paremmissa voimissa :)

Mulla ei ole ollut yhtään mitään himoja. Varsinaisia inhokkejakaan ei ole, mutta normaalisti söisin karkkia ja herkkuja enemmän. Mutta raskauden aikana niitä en ole yhtään kaivannut niin eipä ole tullut pahemmin syötyä. Eilen söin salmiakkia, kun vähän teki mieli, mutta se varmaan johtui siitä, että verenpaineet on hieman matalan puolella.

Sokerirasituksessakin kävin viime viikolla, mutta ne kaikki arvot oli hyvät. Katotaan jos sitten vielä myöhemmin terkka laittaa rasitukseen uudelleen. Tosin meillä tulee tässä jossain vaiheessa muuttumaan neuvola ja synnärikin, koska ollaan muuttamassa ihan toiselle puolelle Suomea.

Meidän esikoinen ei syntynyt kuin kaksi päivää lasketun ajan jälkeen. Ja itseasiassa syntyi sinä päivänä, mikä oli meidän ensimmäinen LA. Eli ei ne kaikki esikoiset automaattisesti mene pitkästi yli LA:n.

Sukupuoli varmaankin kysytään sitten seuraavassa ultrassa, kysyttiin myös esikoisesta. Eri asia toki, että miten mahtaa jalkoväliään esitellä.

Mulla on vieläkin jotenkin epätodellinen olo tästä raskaudesta. Tässäkin ketjussa on ollut niin paljon huonoja uutisia, että taidan itse vaan edelleen pelätä, että kaikki ei tule menemään hyvin.
 

Yhteistyössä