**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Minullakin tänään 5+0. Itkukohtaukset lisääntyvät. Tänään katsoin Erilaisia äitejä ja kun vauva syntyi, sain hillittömän itkukohtauksen. Oma nyytti ois kiva nähdä, mutta siihen on vielä hillittömästi aikaa. En malttaisi odottaa.
 
Mites tipetsu vointi? Peukkuja täällä pitelen!
Mukava nähdä että joukossa muitakin heppaihmisiä.. antaa oman mausteen odotukseen nuo pollet ja niiden hoito.. täällä vointi edelleen hyvä, jostain syystä ei oikein uni riitä yöksi niin kuin toivoisi mutta saapa nauttia rauhallisesta aamusta itsekseen.. meillä ei ollut hirveää kuumeilua ja asian puintia ennen yritystä, joten ihana nähdä miten onnellinen mies on tästä raskaudesta!huomaa kun minuakin huomioi ihan erilailla.. olisi jo niin ihana kaikkea ostella mutta Kai se on vielä maltettava ..äidille tohdin jo tänään kertoa mutta muille näköpiirissä en vielä.. tervetuloa muuten joukkoon kaikki uudet odottajat, montakohan meitä vielä tulee joukkoon.. bulla ja hippunen 4+3
 
Tervetuloa uusille! Kiva kun alkaa pikkuhiljaa tulla myös muita yhtä alussa olevia kuin minä (4+0) :)

Tipetsulle pidetään peukkuja! Ja toki kaikille muillekin. Ei tässä todellakaan luota tämän omankaan tilan olevan välttämättä kestävää...

Bulla Minä myös olen heppaihmisiä, mutta nykyään harrastus on enää tunneilla käymistä. Ajattelin sen lopettaa jo saman tien, kun ei ole mikään pakko käydä. Ei siis omaa hevosta tms. Nyt on "onneksi" sattunutkin olemaan iltavuoroja juuri ratsastustunnin aikaan, eli ei ole tarvinnut edes huijata ketään. :)

Tuolla kerhossa ei oikein ole vielä keskustelu päässyt käyntiin, joten toivoisin jonkun muunkin siellä käyvän! :) Niille, jotka ei ole aiemmin kerhoissa olleet voisin kertoa, että helpoiten sinne kerhoon löytää kun kirjautuu ensin sisään, foorumin etusivulta klikkaa "kerhot", jolloin avatuu lista kaikista kerhoista ja sitten klikkaa vielä hieman alempana lukaevaa "kerhot", jolloin avautuu ne kerhot joissa itse on jäsenenä. Ei ole siis kerhon löytäminen hankalaa, vaan ihan parin klikkauksen takana! :)
 
Viimeksi muokattu:
Helou! :)

eli siis LA 13.3 / Lauramom / 20 / 2. lapsi / K-Sks

Aattelin lyöttäytyä lössiin mukaan nyt kun viimein sain sen toivotun plussan keskiviikkona :heart:
Aika shokki oli TODELLA epäsäännöllisten menkkojen jälkeen saaha ilouutinen tietoon, nyt en voi muuta kuin toivoo et kaikki menee hyvin, eikä tuu tiputtua kovaa ja korkeelta... Ennestään 1v poika ja mies toivoo nyt sitä omaa pikkuprinsessaa :)
 
Kiitos peukuista kaikille!

Kärvistellen mennään..tuhrua jää välillä enempi,välillä vähempi,välillä ei ollenkaan papruun kun veskissä käy. Huonoa oloa välillä ja mahajomotuksia,eli oireet on pysyneet päällä,mutta siltikin varon olemasta liian "raskaana oleva"..mielummin asennoituu tiputukseen kuin nousee korkeuksiin pilvilinnoja rakentelemaan. Toivon kyllä että raskaus jatkuu,tietysti. En tiiä pitäskö soitella jo ma neuvolaan,vaikka toisaalta eipä siitä mitään apua ole sinänsä tuhruiluun tms. Meillä kun pääsee vaan erittäin hyvällä syyllä varhaisultraan. Itse onneksi pääsin esikoisesta kun kerroin pitkästä lapsettomuudesta ja IVF:stä,tosin tyttö sai alkunsa luomusti silloin..
Mut jos tuhruaa vielä montakin päivää,testailen jossain kohtaa viivan vahvuuden tarkastaakseni. Toisaalta se viiva on vahvistunu kovasti nyt 3pvän aikana,nyt siis kp 27/25-29 ja kp 24 testasin hailakan haamulaisen.. Ei kyllä tunnu että ois raskaana :confused:


-Tipetsu-
 
Onnea uusille tulokkaille ja tervetuloa joukkoon. Tipetsu, Villaruusu ja niiskunenä teidät on lisätty listoille.

cassyput mulla paino on ollu jo ennen raskautta pieni ongelma, kun se on heijannu niin paljo. Työhöntulo tarkastuksessa terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että muutaman kilon pudotus ei ois pahiteeksi, mutta lääkäri sanoi, että ei tarvi tiputtaa ja tämä kaikki siis tuossa vuoden alussa. Lähtötilanteeseen nähden painoni on noussu 1,5kg. Se että mitä se on, niin en osaa sanoa, toki se voi olla pelkkää nestettä, mutta ei välttis.

jenniii mä en osaa sanoa yhtää että kumpi tää ois, kun ei ole sellasta vertailu kelpoa. Meille käy molemmat, mieheni toivoo ehkä enempi poikaa. Kaksosista sen verran, että siskoni aikoinaan kun odotti kaksosia, niin sanoi, että kaikki kivut ja tuntemukset oli moninkertaisia verrattuna siihen, että jos odotti vaa yhtä. Joten tuota lausetta kun mietin, niin ehkä meille on vaa tulos yks. Sitä miehenikin toivoo, koska sit tulee pikkusen kiirus saada talo valmiiks, jos tulee useampi.

Tipetsu selvästi on viivasi kyllä vahvistunut pelkästää kun vertasi niitä david testejä. Toivottasti tuhrusi ei tarkoita mitään pahaa. Olen ymmärtänyt, että alussa kuitenkin voi tulla pientä tuhruvuotoa eikä se välttämättä tarkoita mitään. Paljon tarrasukkia sinne matkaan. Mä saan kans 3+4 sulle viikkoja.

Diipeli mulla on ainaki ihan hirvee turvotus vatsalla. Täytyy tarkoin miettiä mitkä housut laittaa jalkaan. Onneksi on muutamat löysät collegehousut joita voi pitää. Musta tuntuu kans, kun katon itseäni peilistä, että niinku oisin menossa tosi pitkillä viikoilla. Mulla vatsa vielä oikein korostuu, kun on notkoselkä.

Täällä on tänä nukuttu kunnon päiväunet. Töissä väsytti iltapäivästä ihan hirveesti ja sit viel ku menin autorattii, ni tuntu että nukun siihen ratin päälle. Kotiin päästyä, nopea koneella käynti ja sit päiväunille. Nukuinkin useamman tunnin. Tänään paljastu töis yhdelle työkaverille mun raskaus. Alko kyselee mun jatkosuunnitelmia ja siitä, että kun töis vapautuu yks vakkaripaikka, että oisinko sen ottamas jos sitä tarjottais mulla (määräaikasella sopimuksella oon nyt). Pitkään koitin ensin kaarella ja miettiä mitä vastaan. Lopulta kerroin, että ei musta ois pitkäksi ajaksi iloa, ku jäisin äippälomalle. Lupas olla kertomatta muille vielä, koska oon niin alus, saapa nähä; mut totes loppuu, että nyt tiedän, että etsin jonkun toisen nostoavuksi, jos näen sut käytävällä. :D Muuten tääl on menny ihan jees. Neuvolaa odotellessa.

knyte ja nyytti 5+6
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan kaikki meidän lapset on just vääriä sukupuoleltaan ja tämä tuleva ois tuon mukaan tyttö, eli jos käänteislogiigga tepsii ni ilmeisesti poika :LOL:

Käytiin tuossa jo ilta-ajelulla kattelemassa isompaa autoa, hivenen hirvittää ku nuo 7 paikkaset ei oo mitään maailman hienoimpia autoja, ei ainakaan mitkä sopii meidän tän hetkiseen budjettiin. Toki auton vaihto ei oo ihan just nyt ajankohtasta mutta olihan se kiva suunnitella :)

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Ja Tipetsu toivottavasti tuhruilusi on vaaratonta.
 
Hupsista, taidan liittyä joukkoonne... ;) Täällä on menkkoja odoteltu, eikä oo tapana olla myöhässä, joten miehen toive taitaa toteutua! :) Viides olis jo kyseessä ja la 14.3.2013. Katsotaan kuitenki ensin, mitä testi sanoo... ;) On ollu jotain oireita, jotka selittyis plussalla, mut yritän huomenna päästä apteekkiin ja palaan sit asiaan... :)
 
Mä laitoin kans pyynnön sulettuun kerhoon! :)
Noista oireista sen verran, että onko täällä ketään kellä ois just tavallaan "väärinpäin" oireet kuin normaalisti luulis olevan?
Eli kun ensimmäisessä raskaudessa mulla alko toi väsymys ja nukuin ihan jatkuvalla syötöllä niin nyt mua vaivaa unettomuus, sekä jatkuvan nälän tilalla mulla on ruokahaluttomuus. Mitään ei tee mieli syödä, mutta myöskään huono olo ei tuu jos ei syö. Edellisessä KAIKKI päinvastoin.......
 
Täällä ilmoittautuisi uusi odottaja joukkoon. Ikää 29v, viikkoja nyt kun ollaan sunnuntain puolella on 5+4. Niin ja laskettu aika on 5.3. Takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa (11/12 ja 04/13, molemmat keskeytyneet n. vkolla 6+), esikoista yritetään. Fiilis on, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Yritän olla ajattelematta asiaa sen suuremmin, niin ei tule pettymyksiä. Ensimmäisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa (jossa km todettiin), viimeisimmässä en (todettiin vasta vkon 11 np-ultrassa). Nyt oon ajatellut, että ei pää kestä odotella 7vkoa np-ultraan joten menen käymään varhaisultrassa parin viikon päästä. Kunta lähettää varhaisultraan vasta sitten, kun taustalla on kolme keskenmenoa :(

Oireita ja oireettomuutta on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa, tässä raskaudessa toistaiseksi vielä enemmän oireita. Rintojen arkuutta (tosin oli poissa kaksi päivää, mutta tullut takaisin), ja mahatuntemuksia. Pahoinvointia ei ole ollut missään raskaudessa, tosin yhtenä aamuna oli aika lähellä etten käynyt halaamassa pönttöä, mutta se lähti yhtä nopeasti pois kuin oli tullutkin.
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Tämä taisi sitten olla tässä.. Yöllä alko eka yököttää ihan täpöllä kun mies tuli valkosipulin hajuisena viereen,oli niin tukahduttavan kuumakin :x Nukuin sohvalla muutaman tunnin,mut sit vess-käynnillä jäi paperiin jo aika reilusti tummaa ruskeanpunaista vuotoo. Illalla nukkkumaan mennes jäi ihan pikkupikku pilkku punaista,joka ei ollu tummaa niinku menkoissa,enempikin kirkasta punaista.
Mutta lopputulos taitaa olla tiedossa sen kummemmin oireita tai tuntemuksia pyörittelemättä.. Alkas nyt vaan kunnolla vuotamaan,eikä tippasis päiväkausia! Ei kyllä kipuja ole tai vuoda housuun asti. Ärsyttää kyllä kun menin testaamaan niin aikaseen,mutta kun tiesin olevani raskaana,oli pakko varmistua vaan. Kaksi aiempaa meni kesken rv 4+5, vuonna 2010,ne oli kyllä kemiallisia kun oli vain haalean haalean vaaleita haamuja,nyt sentään viiva vahvistui nopeasti vaikka viikkoja oli vain 3+1 kun tein ekan haamu-testin ja 3+3 oli jo vahva...:(
Mutta mut voi kai poistaa suosiolla listoilta


-Tipetsu-
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu testaa ihmeessä vielä onko viiva vahva. Voihan vuoto tosiaan olla harmitontakin. Ja sitä todella toivon! Älä vielä menetä toivoa :)

Täällä poksui eilen 6+0 ja sen kunniaks alkoi pahoinvoinnit. Viime raskaudessa ostetut rannekkeet käyttöön :) Toivottavasti auttaa ja menis ohi pian tää ällötys.

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon tarrasukkia mukaan!

Jenniii90 & pikkumuru 6+1
 
Tipetsu Toivottavasti on vain harmitonta vuotoa.

Mä ostin edelliseen raskauteen pahoinvointirannekkeen ja ei siitä silloin ollut mitään apua. Myin sen sitten pois. En taida nyt edes kokeilla sitä.
Aamulla klo 05 heräsin pahaan oloon. Harmittaa jos tämäkin raskaus menee 24h pahoinvoinnissa :-(
No tänään töihin yökkimään. Olisi voinut olla samanlainen sade sää kuin eilen.

Eilen pystyin syömään salmiakkia ja hapankorppuja ja juomana appelsiini tuoremehua.
Käytiin tytön kanssa verkkokauppa.comissa ja siellä tasanteella ja sen jälkeen upposi subin patonki ja sipsejä. Paino taitaa kohta nousta hurjasti :-(



Silvia ja sema 6+1
 
Wau, tännehän on tullut ihan mielettömästi lisää maalisvauvojen odottajia! :) Tervetuloa! :wave: :flower:

Täällä raskausoireet on alkaneet lieventyä ja muuttua iltapainotteisemmiksi. Alavatsaa ei enää juuri juili aamuisin, aluksi ensimmäiset puoli tuntia saattoi olla kivutonta, nyt voi mennä jo parikin tuntia ettei tunnu missään. Vain rinnat ovat enää 24/7 kipeät. Huono olokin iskee enää nälkäisenä, mutta ei silti tunnu aamulla ensimmäisenä herätessä. Heikotus on hieman lisääntynyt, mutta en tiedä johtuuko verenpaineista vai raskaudesta, voisikin mittailla vähän lepopaineita.

Huolettaa. Raskaushormonin määrän kasvaessa oireidenkin pitäisi maalaisjärjellä ajatellen lisääntyä, ja aluksi niin olikin - ei vain enää. Pelottaa että on mennyt kesken muttei vuoda pois. Vielä 11 päivää ultraan, jossa saadaan tietää onko Nyytti elossa. Tuntuu kovin pitkältä ajalta, onneksi lähdetään huomenna kylpylään niin siellä poreissa rentoutuessa voi ehkä edes silmänräpäyksen ajaksi unohtaa tämän jatkuvan pelon ja huolen. Eipä tässä muutakaan voi tehdä kuin odottaa. Henkisesti alan valmistautua jo pahimpaan, muuten putoan liian korkealta jos pahin on tapahtunut.

Edit. Kahden mittauksen keskiarvo 120/49, alapaine taas alhaalla : /
 
Viimeksi muokattu:
Mayinka Mullakin on oireet lieventyny ja se vähän huolettaa. Tosin viikkojakin kasassa vasta 4+1, joten ehtiihän ne oireet vielä palatakin. Me ei olla edes puhuttu, että mennäänkö varhaisraskauden ultraan, joten näillä näkymin meidän vauvan tila selviää sitten vasta niskapoimu-ultrassa parin kuukauden päästä...

Miten monet on menossa yksityiselle alkuraskauden ultraan? Paljon tulee maksamaan? Millä viikoilla olette menossa?
 
Viimeksi muokattu:
Cembalo mulla on ultra jo varattu vajaan 2 viikon päähän, viikkoja sillon 7+0. Hinnasta en tiedä, mutta uskoisin gynekäynnin tulevan maksamaan noin 150€. Viime kerrasta on jo melkein 5 vuotta, ja silloin se oli hiukan reilun satasen.
 
Cembalo, me päästään lapsettomuuspolin kautta. Ultra tehdään synnytyssairaalan gynepolilla joten ultraajana on ainakin kokenut lääkäri, ja maksaa polimaksun verran eli noin 26 euroa. Tartuin tarjottuun ultraan innoissani, koska olin jo ehtinyt tilata ajan yksityiseltä ennen soittoa polille. Yksityisellä olisi maksanut noin 100 euroa.
 
Tipetsulle vielä kerran tsempitykset!

Täällä ei vieläkään ole oireita kovinkaan paljon. Alavatsan erikoisia tuntemuksia. Varsinkin kun tekee äkkinäisiä liikkeitä. Turvotusta ehkä hieman. Rintojen arkuutta ei ollenkaan. Tämä onkin jännää kun ekassa raskaudessa juuri rinnoista tunnistin olevani raskaana. Tokasta en muista. Nyt siis ei mitään. Kummallista.. Ehtii toki varmaan vielä. Kummassakin edellisessä raskaudessa mulla on ruvenut sitten rinnat vuotaa maitoo jo raskauden puolessavälissä. hih.

Mulla on ollut myös aiemmissa ja on myös tosi voimakkaasti nyt tää yksi oire.. halukkuus seksiin. voisin olla koko ajan heiluttamassa peittoja. Mies on jo ihan kyllästynyt mun vonkaamsieen. :ashamed:. Onko muilla vastaavaa?

Ja sitten piti kysyä että onko täällä ketään joka joutuisi pistämään verta ohentavaa lääkettä? Minulla tuli edellisessä raskaudessa pinnallinen tukos vasempaan jalkaan ja sen jälkeen jouduin koko loppuraskauden pistämään sitä Klexane lääkettä. Aika inha juttu mutta lääkäri sanoi että jos /kun tuun uudestaan raskaaksi pitäisi kanssa käyttää. Että missäköhän vaiheessa pitäisi resepti hakee? Selviää varmaan toki kun huomenna soitan neuvolaan joka tapauksessa.

E ja Kiho3 (vko 5+1)
 
Pupulin lisätty listoille.

Tipetsu Älä vielä menetä toivoa. Kuten joku sanoi, niin tee uusi testi, se voi olla hyvinkin ihan harmiton juttu tää tiputtelu. Poistin sut nyt kuitenkin sun toiveesta, mutta lisätään uudestaan jos tämä oli väärä hälytys.

Täällä on ollu todellinen väsymys koko päivän. Töiden jälkeen meninkin nukkumaan samantien ja nukuin useamman tunnin päiväunet. Olo on ollu ihan hyvä noin muuten. Rinnat on edelleen tosi arat.
Musta tuntuu, että meistä kahdesta on se mies jolle seksi maistuis paljon enemmän nyt kun vihdoinkin olemme onnistuneet. Oiskohan siinä ollu jotain suorituspaineita aiemmin ja nyt sitten on vapaampi olo tila, niin maistuis seksikin enempi. Toki itsekin viihtyisin sielä peiton alla enempi, mutta toistaiseksi on maltillisissa rajoissa pysytty ettei kumpaakaan ala kyllästyttämään.
Mulle tää on eka raskaus, niin ei oo kokemusta tuosta verta ohentavasta lääkkeestä ollenkaa. Enempi mua jännittää, että iskeekö mulle raskaus diabetes ja joudunko insuliiniä pistämään.
 
Noh,täällä testattu 17 maissa 4h pidättelyllä selkeä plussa,tuskin enää selkeämpi vois ollakaan.Mutta sitä tuhrua vaan tulee,just äskenki vessareissuilla pelkästään,kylläkin.
Pääsisköhän (kuopiossa) kunnan varhaisultraan sillä syyllä että esikoinen on syntyny sektiolla vain reilu vuosi sitten ja kun nyt raskaus alkanu tuhrulla..?
Kaipa tässä kuitenkin raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan,toivottavasti ei. Erittäin huonoa oloa on kyllä pitkin päivää,masu-tuntemuksia ja turvotusta + janoa..
Anteeksi omanapaisuus..:ashamed:



-Tipetsu ja onneli rv 3+6-
 
Tipetsulle tsemppiä, toivotaan että ihan harmitonta tuhrua olisi!

Alkuraskauden ultrasta juttelitte. Itse kävin esikoista odottaessa, tokasta en. Nyt ajattelin kuitenkin ehdottomasti mennä, jos huomenna jo varailisi aikaa sinne.

Tänään on ollut jokseenkin oireeton päivä ja sehän tietysti heti huolettaa tällaista panikoijaa. Ei siis erityisesti mitään mahatuntemuksia tms. Väsyttää kyllä...

En saa jostakin syystä tekstiä värilliseksi, eli mua ei nyt ole tuollakaan listalla. Pitää yrittää vielä, jos onnistuisin. :D

Äitee rv 4+1
 
Tipetsu en osaa sanoa yhtää, että pääsiskö noilla perusteilla varhaisultraan, mutta kysyä toki kannattaa. Tsemppiä ja paljon tarrasukkia sinne matkaan. Ilmoita jos ja kun haluat takas listoille.

Äitee kahdelle jos et saa punasella tekstiä jostai syystä, niin laita vaa tiedot, ni voin lisätä, jos haluat listoille kuitenkin. Se punaisella oleva teksti vaa hahmottuu paremmin, että mitä tietoja lisätään.
 

Yhteistyössä