**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Onnea kaikille uusille plussaneille ja tervetuloa joukkoon! :)

jenniii täällä oireet ei oo lisääntyny yhtään.

Tosi malttamaton oon välillä ja sen vuoksi edelleenkin testaan ainakin kerran viikossa, että onhan sielä varmasti joku. Miehenikään nimittäin ei usko, että sielä joku on, kun ei oireita juuri ole väsymystä ja rintojen arkuutta lukuun ottamatta. Mieheni eilen sanoi, että eihän se vielä niin varmaa ole, ennen ku kuulee ja näkee, että sielä joku on. Kertoo siis siitä ettei mieheni kyllä ainakaan usko noita tikkui kunnes kerroin, että neuvolas ne tekee ihan samanlaisella testillä ku mitä noi on, ni sit se vähän rauhoitti häntä. Taidan laittaa sille vihon johon se saa kirjata ylös ajatuksiaan, kun hän ei oo missää tällases paikas kirjoittamas eikä kyl uskallakaan omien sanojensa mukaan kun pelkää että hänet tuomitaan ja hänen ajatuksiaan ajatellaan jotenki hassusti. Mutta onhan tämä miehelleni ihan yhtälailla outoa ja hassua kuin minulle.

Cassyput mulla on menossa tänä vielä ihan normi vapaa päivä. Ens viikolla on koko viikko vapaa, ei loma päiviä, kun ei rahaa tuu koko viikosta (teen pois ylityöt mitä on kertyny sekä muita normi vapaita on siirelty sinne, jotta saatiin täys viikko aikaseksi; tämä sen vuoksi, että jos työsopimustani ei makseta, niin niiden ei tarvi maksaa mulle ylitöitä rahana, aika kieroa). Varsinainen loma on elokuun puolesvälis, sitä tässä odotellessa.
 
Minäkin nyt uskaltauduin laittamaan pyynnön kerhoon. Viiva on vahvistunut tasaisesti ja tänään se on jo melko vahva. :) Nyt siis menossa dpo 13 ja rv 3+5. Laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 15.3. Vähän vielä epäilyttää, kun on näin alussa, mutta ei auta kuin toivoa parasta! :)

Listaan mut saa myös lisätä, eli

15.3./Cembalo/24/esikoinen

Oireista mulla on ollut etovaa oloa jo oikeastaan ennen selkeätä plussaa. Ei tee mieli syödä mitään, joten vähän väkisin on syötävä. Viime yön nukuin tosi huonosti, vaikka yleensä en kärsi unettomuudesta. Eilen oli myös jotain alavatsatuntemuksia, mutta tänään niitä ei ole ollut. Toivon vaan, että tuo etominen pysyy hallinnassa, koska kunnon pahoinvointia voi olla töissä vaikea peittää.
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Cassyput
Onnea uusille!

Tässä vaiheessa ei vielä yleensä lapselle nimiä jo mietitä, mutta tässä pieni leikittely asialla:

Ennen vanhaan (ainakin ortodoksisessa perinteessä) lapselle annettiin nimi sen mukaan, minä päivänä hän syntyi. Eli lapsi sai nimen sen pyhän ihmisen mukaan, jota hänen syntymäpäivänään muisteltiin. Joskus papit olivat hyvin tiukkoja asian kanssa, eivätkä suostunueet kastamaan lasta muulla nimellä. Kiva.. Jos lapsi oli esim. tyttö ja ko. päivänä kalenterissa oli vain miesten nimiä, valittiin lähin naisen nimi, joka kalenterista löytyy.

Mikä tulisi siunun lapsesi nimeksi lasketun ajan mukaan?

Meillä: poika tavallisen kalenterin mukaan: Tarmo
tyttö: Leila, Laila, Tarja tai Taru

Ort. kalenterissa sitten on pojalle vaikka kuinka vaihtoehtoja (ko. päivänä muistellaan 42 marttyyriä...) Mm. Konsta, Kyösti, Viljo, Heikki, Teuvo, Kosti...

tytölle vähemmän: Pia, Piia, Valeria

SAATTAAPI olla ettei tuon mukaan nimeä anneta :D
 
8.3./ Neiti83 / 30 / 1 / TYKS

Eli la tarkentui, kun neuvolaan tänään soitin...olisi ensimmäinen aika vasta elokuun alussa...Neuvolantäti sanoi, että jos haluaa varhaisultraan niin se täytyy itse varata ja maksaa. Tietääkö joku mitä sellainen maksaa? Tuntuu niin kiduttavan pitkältä ajalta odotella jonnekin ensimmäisiin tutkimuksiin kuullakseen, että kaikki on todellakin ok.

Itsellä olen uusina oireina huomannut tänään, että nälkä tuntuu olevan jatkuvasti :popcorn: Ihmettelen kyllä, kun niin alussa vasta ollaan...Ja tämä mahakipuilu tuntuu ajoittuvan aina tähän päiväsaikaan...
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Minäkin haluaisin mukaan tuohon suljettuun ryhmään!

Noista oireista. Täällä ainakin ihan ennallaan pysynyt. Turvotus kova, rinnat tosi kipeät, välillä juilii mahaa. Silloin tällöin käy joku pahan olon aalto, mutta aika harvakseltaan ja ripuli on vaihtunut ummetukseksi. Melkein toivoisi enemmän oireita, niin voisi päätellä olevansa raskaana ylipäänsä.

Eilen säikähdin kamalasti, kun kävin vessassa ja noustessa huomasin paljon kirkasta verta pöntössä. Pyyhkäisyllä selvisi, että olikin pukamasta peräisin. Sydän kyllä jätti pari lyöntiä väliin!!!

Tuntuu, että viikot yhtäaikaa kuluu tosi nopeasti ja aivan äärettömän hitaasti
Sydäntähti 5+6 (huomenna pääsee taas uudelle viikolle :D)
 
Täältä häävalmistelun keskeltä nopeasti..
tällähetkellä tuntuu siltä että vois perua koko häät ja vaihtaa miestäkin! :D taitaa tämä olla se kuuluisa hääressi. ;) onneksi enää huominen ja lauantaina voidaan juhlia, toivottavasti ilman ressiä!

Täällä boobsit on saanut hieman lisää kokoa, ja iltaisin mahakin on turvoksissa, että näytän ihan raskaana olevalta. ;) mahakipuilut jatkuu, ja mulla ne painottuu iltaan. onnekseni etominen on jäänyt vähemmälle, mutta päänsärky on vienyt senkin paikan. välillä tuntuu että pää räjähtää käsiin, ja olenkin joutunut välillä ottamaan panadolia pahimpiin kipuihin.. ehkä tämä tästä.

niiinuli ja mini 4+5
 
12.3 la. Ikä 32. Tuleva olisi 4 lapsi ja oas synnytyspaikka. Jospa tuli punaisella, mobiililla olen joten voi myös omiaan tarjota.... minäkin varasin neuvola-ajan joka on 2.8 . Pääseekin heti ultraan ! Meillä on niin onnellisesti että pääsee viisi kertaa ultraan sekä toki tarvittaessa, eli ei voi valittaa..väsymystä ei ole vielä esiintynyt, päinvastoin mutta tuskin kannattaa tilanteeseen tuudittautua..vointeja vain kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja knyte
Heis veis, mä myös oon laittanu pyynnön liittyä kerhoon. :) Kaikille mua uudemmille tervetuloa, kiva että meidän joukko kasvaa...

Soitin tänään neuvolaan, sain ekan ajan 29.7. Ultran vasta 19.8. Varhaisultra kovasti houkuttaisi, saisi vähän toden tuntua tähän. Mutta taidan kuitenkin vaan odottaa, en oo koskaan ollu kauheen hätäinen ihminen. Neuvolatäti myös laski mulle uuden la 3.3.2014 eli aikaistu muutamalla päivällä. Varmaan siirtyy sitten taas ultrassa johonkin suuntaan :)

Oireet ei oo muuttunu oikeestaan, edelleen kauhee nälkä ja wc-käyntien määrä myös edelleen moninkertainen normaaliin nähden. lievää arkuutta nänneissä myös havaittavissa. mutta ei suurempia, oikeastaan huolestuttaa onko pikkuihmisellä kaikki hyvin kun ei oireile ollenkaan...

Elpis, meillä tulisi nimeksi la:n mukaan Kauko. Naisilla ei lainkaan nimipäivää tuolloin. Poikako meille siis on tulossa.....? Vähän kyllä pojasta haaveillaan, mutta tottakai pikkuinen tyttö on myös tervetullut.

maamis + pikkuihminen 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Tervetuloa uudet! :)

Siis voi jessus tätä. Olen normaalistikin herkkis, mutta tää on nyt ihan järjetöntä. |O Olen tänään tuhertanut liikutusitkua jo vaikka mistä. Muun muassa siitä että kaveri saa vauvan syyskuussa, asian siis tiesin jo mutta olen nyt yhtäkkiä niin onnellinen siitä. :LOL:

Ja, tätä ette kyllä arvaa.. Mä ostin ekat äitiysvaatteet tänään! Puolustaudun sillä että oli hyvät alet, ja sillä että huomenna on jo rv 5+0. :D
 
Viimeksi muokattu:
Cassyput: Jos nyt ilmenisi itsellä monikkoraskaus, en oikein osais suhtautua. Ensimmäisenä mieleen tulisi katastrofi, vaikkei meillä ennestään olekaan kuin yksi!

Ilmankos en muuten löytänyt suljetun puolen liittymisnamiskaa aiemmin, kun en ollut ilmeisesti kirjautuneena..

Maamis: Siitä vaan Kake työnimeksi käyttöön :D Katot tytön nimen sit sen lähimmän tytön nimipäivän mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: maamis
Hei, täällä 28-vuotias ensi-odottaja Oulusta. Meneillään on raskausviikko 5+0.

Tein ensimmäisen testin ennen juhannusta, mutta testi näytti silloin vielä negatiivista, mutta tällä viikolla testi näytti positiivista. Pitipä tehdä toinen seuraavana päivänä ja kylläpäs se ihmetyttää.. Maanantaina menin kuntosalille ja mietin, että miksi rinnat ovat nii pirun arat ja "jotenki tiellä". Mahaaki koski ja laskin sitten siinä päässäni milloin viimeksi kuukkarit ovat olleet.

Ensimmäinen neuvolakäynti olisi muutaman viikon päästä.
 
1.3
(S)Alpo, Alpi, Alvi, (R)Albin, (SA) Âlbe, (O)Outi ja Tyyne
Alvi sopisi toki yrittäjälle pojalle nimeksi.

Ukon suvussa on paljon kaksosia ja meillä on varauduttu siihen, että meilläkin niin voisi käydä. Jo esikoisen kanssa siihen varauduttiin.

Pahaolo senkun jatkuu ja oli taas tuskaista olla puistossa, kun aurinko paistoi. Pitää aina etsiä varjoa :(
 
Kerhopyynnöt hyväksytty.
14.3 näyttäis Matilda, Tilda ja Mette, ortodoksisen mukaan Pentti joten pitäiskö toivoa sitä tyttöä ;) :D Ei vaan nuo tytön nimet on kaikki kivoja, Pentti ei niin taivu mutta jotenkin mulla on kyllä poikaolo..jos näin voi sanoa kun viikkoja on huimat 3+6, ei hele!:LOL: Meillä on yhdessä raskaudessa ollut kaksi kyytiläistä alussa matkassa joten tuskin enää kohdalle sattuu mutta olen kyllä jopa kuvitellut että taas olis useampi kyytiläinen, tuskimpa sentään. Nyt jo menee auto uusiksi :O

Raskausoireista: Mulla on kaikista selvimmät oireet vessassa ravaaminen ja hajut!!!Siis oikeasti hajut tekee niin pahaa että ihan ihmetyttää itselläkin :confused: Tätä ei ole vielä aikasemmin ollut. Vähän on semmonen olo että kunhan päivät lisääntyy niin tämä emo halailee arabiaa,huoh! Mutta toivottavasti en. Nyt nukkumaan ni jaksaa aamulla töihin :)
 
2.3. viettäis seuraavat nimipäiviään:
Suomenkielinen: Virve, Virva ja Fanni.
Ruotsinkielinen: Fanny.
Saamenkielinen: Virvá.
Ortodoksinen: Taila, Arseni, Arsi, Esko ja Teuvo.

Me onkin heitetty ilmaan ajatus, että jos lapsemme nimi koostuis sen mukaan koska se on saanut alkunsa ja koska sen laskettuaika on -/+1vk siitä suuntaan tai toiseen jos sattuukin niin ettei ole joko tytön tai pojan nimeä juuri sinä päivänä.
 
Heippa!

Täällä on haamu jo vahvistunut,mutta ei vielä kontrolliviivan vahvuinen,nythän onkin kp 26/26-29..Ja sitäpaitsi,testasin raskauskeiju.fi:n david-merkkisillä,en oo koskaan saanu niihin tasavahvaa viivaa,oli kyse raskaus- tai ovis-testistä,vaikka muihin testetihin tullu sit vahva viiva. Mutta: kun tuossa veskissä just kävin,tein testin,niin tuhrua jäi papruun.. Esikoisestakin vuoteli enempi ja vähempi rv 30 asti..
Mutta postissa on tulossa pregcheckiä jotka musta ihan parhaita testejä. Testaan semmosella huomen aamuna ja jos vahvistunu edelleen,testaan sit ma-aamuna vielä.
Kyllä vähän varoivaisin mielin olen/ollaan,kaksi km ennen esikoista kumminkin ja vois sanoo ihmeeksi tätäkin raskautta! :O

Oireista: Etovaa oloa jos maha tyhjä tai liian täysi,näin esikostakin. Rinnoissa tai nänneissä ei tuntemuksia. Mahalla menkkajomotuksia ja nipistelyjä. Jano!
Vähä kyllä jänskättää kun imetän tuota tyttöä vielä 2-4 kertaa päivässä,että miten se vaikuttaa raskauteen. Jotkuthan sanoo imetyksen voivan aiheuttaa keskenmenon..? En kylläkään lopeta imetystä vain varuilta,se on tytölle niin tärkeää vielä :heart:


Ja hei,minkä mukaan lasken LA:n kun kierto vaihtelee 25-29? Viimeks oli 27 pvää ja huhti- ja toukokuu oli 29pvää...



-Tipetsu-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä