**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Huomenta!

Oireista itse olin huomaavinani myös, että heti jos on näläntunne niin vatsaan sattuu ja menee ohi, kun syö jotain. No se nälätunne oli eilen ainakin jatkuvaa. Katsotaan miten tänään käy. Ainoa tässä nyt vaan, kun tuntuu, että vatsaa kipristelee pikkuisen koko ajan..eilen illalla viimeksi sängyssä maatessa ja nyt heti herätessä...Tässä alkaa kaikenlaiset ajatukset laukata, että onko ihan normaalia. Eniten tuntuu jomottavan vasemmalta puolelta ja välillä keskeltä. Hajut ei vielä tunnu pahalta ja kahvikin maistuu ihan normaalisti...Olen vain lukenut, että kahvin tuoksu saattaa alkaa yököttämään...mitähän sitä sitten keksii, jos kahviin tulee inho.. sitä kun on juonut koko pienen ikänsä. :D

Onneksi pääsen kohta kauneushoitolaan käymään niin eipä tule näitä raskausoireita mietittyä ja ylitulkittua koko aikaa =)
 
Hei kaikille :wave: ja Onnea plussista!
Varovasti täältä oven raosta vielä kurkistelen jos sitä mukaan pääsisi. Tänään testattu haamulainen kp 25/26-28. Vielä en uskalla tuuletella vaikka varovaisen toiveikkaana tässä ollaan. Minulla on 07/12 syntynyt tyttö ja pikku kakkonen olisi nyt siis toivottavasti tuloillaan :) pysyttelen nyt toistaiseksi vielä kuitenkin taustalla ja puskista voin välillä jotain vähän huudella :) Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti pahoinvoinnit pian helpottaa kenellä niitä jo on :)
 
Hieman yllättynyt odottaja ilmoittautuu mukaan. piti oikein tehdä uusi nimimerkki kun edellisellä en päässyt mukaan.

Eli eilen plussaasin kun kuukautiset 5ttä päivää myöhäss. itse saan la 8.3.2014. Kolmas olisi tulossa. Ennestään tyttö 05/2008 ja poika 10/2011. Tämä tuli nyt hieman yllättäen kun laskin muka varmoja päiviä. :)

Eli Elisabeth279/33/kolmonen/MKS

Ja fb ryhmästä kanssa kiinnostunut.

Oireita.. eipäs mitään.. huimausta ja päänsärkyä hieman. jotka pistin aiemmin kuumuuden piikkiin.. mut taitaa johtua tästä tilasta. :)

Tsempit kaikille tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Elisabeth279 sut on lisätty listoille.

Tipetsu Munki kierto vaihteli ennen raskautta 28-35 välillä, joten otin siitä keskiverron mitä yleensä on ollu ja sen mukaan sit laskin. Sen vuoksi mä olen varautunut siihen, että mulla voi muuttua vielä suuntaan jos toiseenkin LA, joko helmikuun vikoille päiville tai sitten maaliskuun puolella vielä pidemmälle kuin mitä nyt olen itse laskenut. Jos tiedät koska olet ovuloinut, voithan laskea senkin mukaan; mutta jos et tiedä, niin laske jonku keskiverron mukaan, niin saat suurpiirteisen luvun.

ON: Tääl olo on edelleen hyvä. Ainoa mitä tuossa huomasin, niin toisen rinnan alle oli tullu sellanen punainen kiristävä iho alue. Liekkö liivit painanu. Ihan niinku ennestää ei ois rinnoilla kokoa, ni nyt sit viel lisää tulee painoa. Saa nähä millasista niskasäryistä saa kärsiä. Oon täs mielenkiinnosta punninnut itseäni, niin viikon aikana on tullut 500g lisää painoa; en osaa sanoa yhtää onko se liian vähän vai liian paljon näin alkuun.
 
Tipetsu : Imetys ei todellakaan aiheuta keskenmenoa , joten huoli pois. oon imetysohjaaja joten uskoisin tietoni olevan ihan luotettava :) itse imetin sinne rv20kieppeille , olisin pidempäänkin mutta neiti teki stopin . Sitten pidemmällä raskautta voi kuulostella uudemman kerran onko imetyksellä vaikutuksia.

).( tänään eka selkeä plussa apteekin omaan,jee! Viikkojakin huimat 4+0,aika matelee ..
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Onnea plussista kaikille uusille ja tervetuloa!!! :wave:


Kiitos Diipeli,lohdun sanoista! :) Voikos imetyksellä olla tekemistä sen kanssa,kun rinnat ei oo nyt yhtään kipeytyneet raskauden alettua? Esikoisesta kun plussasin,niin kaksi pvää ennen testiä kipeyty tissit..


Mua pelottaa km.. Ahistaa ihan sikana mennä veskiin..Huonoa oloa kyllä on havaittavissa ja janottaa.

Mutta mä taidan nyt kuitenkin olla raskaana niin kauan kun toisin todistetaan ja mut voi lisätä listaan eli Tipetsu/29/toinen/KYS LA 18.3.2014

Ja sinne kerhoonkin lähettäsin pyynnön


-Tipetsu ja onneli rv huimat 3+3 -hehheeh :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Diipeli ja knyte
Voi onpas tänne tullut paljon uusia, tervetuloa ja onnittelut plussasta! :)

Täällä kauheet turvotukset mahalla, rinnat paisuu vaan ja aristaa hiukan. Hajut on alkanu voimistuun ja ruoka ei oikeen maistu, makeet ei myöskään. Varsinaista pahoinvointia ei kai vieläkään oo, tosin nyt pari kertaa syömisen jälkeen tullu vähän huono olo, syöminen ei siis oo ongelma. Pientä huimausta tullu ja väsyttää tosi paljon! Mahaan sattuu välillä.

Näin viime yönä kahta raskauteen liittyvää unta. Toiseen heräsin kesken. Aloin nimittäin vuotaa vähän ja luulin et tää oli tässä. Huokasin helpotuksesta kun heräsin. Ja toinen mielenkiintoinen uni... Olin jo pidemmällä ja synnytin kaksoset tammikuun 30.päivä :D Tyttö ja poika. Ajattelin vaan et nyt meni suunnitelmat sekasin kun piti tehdä neljä lasta, kaksi nyt ja kaksu myöhemmin. Ja sitten tulikin kaksi kerrallaan :D En kyllä usko, että kahta lasta tulis. Kai nää oireet olis sit voimakkaampia

Onko teillä poika/tyttö oloo? Mulla oli viimeks poikaolo alusta asti, mutta tyttö tuli. Nyt ei mitään oloja suuntaan tai toiseen

Ultrista meillä on täällä kaksi yleistä ultraa ja sit synnytystapaultra neuvolassa. Olispa täälläkin enemmän!

Mua niin houkuttais mennä varhaisultraan. Ei siis aiota mennä. Mulla on kotidoppler eli sillä sitten alan ettiin sydänääniä rv 12 alkaen. Mulla vaan sattuu oleen taaksepäin kallistunut kohtu eli sydänääniä voi olla vaikea löytää.

Mutta taidan ottaa päikkärit kun tyttö nukkuu :)

Jenniii90 & pikkumuru 5+6
 
Neuvolassa käyty. Ehkä tuli nyt vähän konkreettisemmaksi tää raskaus, kun nla tädin kans puhelin aiheesta. Me ollaan nyt saatu muutettua, ja mulla on uusi neuvola. Nyt oli sijainen, ihan mukava, vaikka tuli kyllä semmone olo, et mitä vähempi käyn siellä ni sitä parempi. Ja eihän se hyvällä kattonu sitä, et ikäero tulee olemaan 1,5v..

Tipetsu mäkin imetin vielä hetki sitten ja mulla on ihan sama juttu, et rinnat ei oo kipeytyny ollenkaan. Imetys tosin loppu melko pian plussan jlkn, liekö muuttu maidon maku, kun ei enää huolinut. Esikoista odottaessa rinnat olivat todella arat.

Mulla on poikaolo. Olis kiva, jos tulis toinen tyttö ja mahdollinen kolmas olis sit poika. Mutta kumminvain on parempi. Tosin, mulla on tunne, et tulee kaksoset, hope not. Olis aika haipakkaa 3 alle 2v:n kans. Esikoisestakin kyllä ajattelin, että tulee kaks. Ehkä se on sellanen pelko..

Mun on vaikee sisäistää että oon raskaana. Oireetonta edelleen. Ja jotenki hirveen torjuva olo. Jospa tää tästä.

La on24.2 mutta taidan pysyä tässä pinossa, koska mulla myös kierto normaalia pidempi ja samoin kuin knytellä niin mullakin kierto vaihtelee 28-35, yleensä 33. Ja sillä laskettuna la olis maaliskuussa. Virallisesti tuli sit kuitenki toi helmikuun 24. Ja ikä on 22 ja toinen lapsi

Villaruusu ja ruusunnuppu 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
:) Kiitos kun pääsin mukaan.

Oireista - ekan kohdalla oli rinnat tosi pinkeet jo viikkoa ennen plussaamista. Tokasta en muista. Mut rinnat kasvoi kuitenkin äkkiä. Nyt ovat ihan normaalit. Jopa ihan pienetkin. Lopetin tuon kakkosen imetyksen helmikuussa. Tässä välissä ehtii tulla kokonaiset kahdet menkat. Koko imetysaikana ei siis tullut. :) Väsymystä täälläkin siis. ja edellen ihan epätodellinen tunne. :)

Jotenkin uskon että tällä kertaa on tyttö.

Niin ja todennäköisesti tämäkin syntyy helmikuun puolella. Kumpikin on tullut viikoilla 36 (36+3 ja 36+4). Ei ole mitään erikoista syytä että ovat syntyneet näin ajoissa. Ihan ok kokoiset olleet. Hieman pienehköjä tosin.
 
Me ollaan miehen kanssa laskettu, että tyttö tulee. Ne kun elää pidempään. Tai siis tyttösiittiöt elää. :D Tai jos sieltä tulee poika niin ovulaatio on ollut pahasti myöhässä. Mies sanoi, että pitää alkaa bodata niin voi sitten tulevien poikaystävien edessä pullistella ja pelotella pahimpia finninaamoja kauemmas. :D Minusta se ei kuitenkaan ole vielä ihan ajankohtaista. :D
 
Mitäs mieltä olette. Tässä testit. Neljää ekaa on raskauskeijun David-merkkisiä,alimmainen pregcheck 2xxPum - Image - Aijaa.com...
Vahvistunu on,mutta entäpä kun tuhrua tullu jo kolmesti tänään vessareissuilla..?
Keskenmenneissä raskauksissa testi ollu haamua ja kadonnut parissa päivässä,eli yritän päättellä tässä vaan viivan vahvuuksista jotain..


-Tipetsu-
 
Huoh, kivat on fiilikset taas...nälkä vähän olisi muttei mitään tee mieli syödä. Melko outoa...Ja mieheen menee niin hermot taas! (ja tällä kertaa mä en edes itse ensin räjähtäny vaan se...jostain niin typerästä asiasta kaiken lisäks...Sitten se tuli tossa äsken kysymään et vieläkö mä oon suuttunu et hän EI oo enää! Kai mä ny olen jos mulle aletaan jostain typerästä asiasta vaahtoamaan!) :mad: On se kiva sitten mököttää, kun on sen kavereita tulossa juuri kohta vkolopuks kylään ja huomenna niiden kanssa ruisrockiin. Mulle tuleeki olemaan tosi hauskaa kattella kännisiä äijiä :/ Eikä uskalla niillekään vielä edes kertoa kun on niin alussa vasta...aaargh, olis vaan paljon helpompaa ku koittaa salailla jollain tökeröllä tekosyyllä omaa juomattomuutta.

Noh, mökötyksellä jatketaan...katsotaan kuinka kauan sitä jaksaa :whistle:
 
Tipetsu: Aika selkeä varsinkin tuo viimeinen viiva. Kannattaisiko varmuuden vuoksi soittaa neuvolaan? Ettei vaan olis sitten kohdunulkoinen? Siinähän saattaa tulla vuotoa. Toivotaan, että se on jotain muuta!

Neiti83: Mulla tulee sama ongelma Ilosaarirockin kanssa.. Tosin selvinpäin oon ollu siellä kaksi edellistäkin kertaa, mutta sillloin oli ihan ok syyt, kuten yli puolivälissä oleva raskaus. Mies jo mietti, että kuinkahan moni arvaa jo nyt. Ärsyttää suorastaan.
 
Onneksi en käytä alkoholia niin ei ole ongelmia siitä, että paljastuisin.
Sunnuntaina menen töihin ja onneksi siellä on 1 työkaveri joka tietää raskaudesta. Hän auttaa minua, jos en pysty jotain asukasta hoitamaan.

Meneeköhän hukkaan jos ostan keväällä tuplarattaat? Tyttö täyttää just 3v. kun vauva syntyy. Kävelee paljon, mutta ehkä nukkuu päikkärit vielä ensi kesänä.
 
Kiitokset kerhoon pääsystä! :)

Tipetsu Minä saisin sun viikoiksi 3+4, koska se 10.6. oli maanantai, eli maanantaina alkaa uusi viikko. Viime maanantai siis 3+0, tiistai 3+1, keskiviikko 3+2, torstai 3+3, perjantai 3+4. Onko muut samaa mieltä? :) Meillä on muuten melko samat viikot. Mulla alkoi tää kierto 8.6., eli tänään 3+6 ja huomenna "jo" 4+0! :D

Mun testisuora on myös hyvin samanlainen Tipetsun kanssa, tosin useammalta päivältä, kun en malttanut odotella. :) Mulla on myös noita Davideja tehtynä paljon ja yksi Pregcheck. Eilisestä ei ollut tähän päivään viiva oikein vahvistunut, mutta ei kai sen tarvikaan joka päivä vahvistua mitenkään huomattavasti? Huomenna on varmaan sen toisen Pregcheckin vuoro ja sitten jää vielä sunnuntaiksi yksi David. :D Paha olo on myös ollut pienempää kuin pari päivää sitten, mutta toivottavasti se ei tarkoita mitään ikävää...
 
Kuinka kovasti teitä muita turvottaa? Siis tämä mun turvotus on jotain älytöntä! Mies tuli oikeen sanomaan että "ompa sun maha tosi pullean näkönen, eihän siitä oo ku pari viikkoa ku katteltiin sun vattalihaksia". Olin vessassa harjaamassa hiuksia suihkun jälkeen ja piti sitten ihan itselläkin kävellä peilin eteen ja tosiaan alamaha on ihan älytön pallo, niinku joskus rv 15!:whistle: Onneksi aamuisin on suht littana ja työvaatteet peittää aika kivasti. Me haluttais jostain syystä salata tämä mahdollisimman pitkään. Jotenkin tuntuu että kun tämä olis jo neljäs niin vähän ehkä jopa pelottaa ihmisten reaktiot :ashamed:

Kovalla työllä sain just treenattua keskivartalon kuosiin niin tässä sitä ollaan :D Mutta oon kyllä tosi onnellinen, pieni huoli vaan painaa onko kaikki ok, jotenkin hassu olo koko ajan.
 
Toissa päivänä plussattu. Tänäänkin piti kyllä tehdä testi kun halusin nähdä että tummeneeko viivat. Maaliskuussa oli keskenmeno ja se vielä mielessä kolkuttelee. Mutta jos ei toisin käy niin meille tulee vauva maaliskuussa. :heart:

niiskunenä/27/LA 15.3/toinen/KYS
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Aamua naiset!


Täälläpä taitaa mennä kesken..Eile illalla vessa-reissulla jäi paperiin punaista ja nytkin aamulla ruskeaa tuhrua. Testasin taas,mutta tulipunainen viiva ei oo vieläkään,toki se on jo vahva.. Mutta taitaa pitää asennoitua keskenmenoon kun on jo siihen viittaavia "oireita". Huono olo oli vielä illalla,mutta nyt ei ainakaan vielä ole..
On kyllä ollu jo pari pvää omituinen fiilis tästä,esikoisesta ei ollu tämmöstä vaikka yhtälailla km pelotti jonnekin rv 16 asti..
Mullahan kyllä vuoteli esikoisesta jo heti alussa,rv 4 alkaen, ja saikulla olin sen takia usein.. Esikoinen synty sektiolla,koska istukka peitti kohdunsuun täysin,lieneekö paikat sit vielä kunnossa uuteen raskauteen,tyttöhän on siis 1v3vkoa.

Noh eipä tässä auta jäädä tuleen makaamaan,katsotaan mitä tuleman pitää ja eletään sen mukaan :)


-Tipetsu-
 
Voih! Tarrasukkia Tipetsulle!

Mä olen tehnyt tasan yhden testin. Viiva oli kyllä melko haalea mutta kun oli vasta niin aikaisessa vaiheessa. Jokainen kerta vain yhdellä testillä menty. Nyt vähän houkuttaisi tehdä uusikin. Mut jos ei mitään hälyttävää tule niin tällä mennään.

Silvia Logo - hyvä kyssäri muuten noista vaunuista. Meillä poika täyttää lokakuussa kaksi kun tää sit syntyy 4-5 kk sen jälkeen. hmm.. Me kyllä asutaan niin maalla ettei todennäköisesti tarvita tuplarattaita kun eihän silloin aluksi käydä paljon missään. Mut pitääpi vielä ottaa puheeksi miehen kanssa tämäkin.

Ja hormoonihyrräykset ovat aivan mahdottoman ihania. hah. Jo nyt. Eilen itkeä vollotoin miehelle etten kelpaa sille kun siitostammaksi (meillä siis hevosia joten siitä se nimitys..). Ei olla naimisissa siis. :)

Loistavaa lauantaita teille kaikille! ja on niin ihanaa kun on tälläinen paikka jossa voi näitä jakaa. Tästä raskaudesta toistaiseksi tietävät ainostaan mies ja mun yksi hyvä kaveri ja serkku. Anoppi ja miehen veli pyörivät aina täällä lähellä mutta ei olla vielä heille kerrottu.
 
Voihan väsymys sentään :-/
Mulla särki selkää yöllä ja tyttö päätti klo 7 että äitikin nousee. Isänsä menee töihin ja tekee 12h töitä, niin annoin nukkua.

Mä sorruin eilen ostamaan tulokkaalle Dooky Design, Vaununsuojus, Lintu
Käytän sitä nyt kesällä tytöllä, kun nukkuu rattaissa päikkäreitä välillä.
Ennen käytin harsoa, mutta harson kiinnittäminen on niin hankalaa. En tykkää pyykkipojista.

Tyttö aloittaa kerhon elokuussa ja se on mummolan lähellä. Jatkaa sitten samassa kerhossa kevään, mutta ei varmaan selviä kävellen kotiin saakka (metrolla kyllä mennään) kun päiväunet alkavat kutsua. Ehkä yritän etsiä edullisia tuplia ensi kesäksi. En halua 4pv viikossa nukuttaa mummolassa päikkäreille.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin hiiviskellä vaivihkaa mukaan tänne. Eilen tein hailakaakin hailakamman haamun Apteekin omalla mutta tänä aamuna plussasin cb:n digillä, viikkoja näytti 1-2.
Meillä on ennestään kaksi poikaa (-05 ja -09) eli aika isot ikäerot kaikilla. Täytän itse tässä kuussa 32v ja synnytysairaala on Oys. Lasketuksi ajaksi sain laskurilla 15.6 eli onkos se nyt sitten 4+0...?

Raskausoireita on ilmaantunut jonkin verran, eli varmaan kohta viikon olen ravannut pissalla yhtenään ja lievää painontunnetta on alavatsalla. Menkkakipuja on vaihtelevasti, esim. eilen oli tosi koviakin, aivan niinkuin eka raskauden alussa oli. Näläntunne vaivaa myös koko ajan ja väsyttää. Hieman pelottaa, jos iskee taas pahoinvointi, olen oksentanut molemmissa aiemmissa raskauksissa rv 15 saakka...

Minäkin voisin liittyä siihen salaiseen ryhmään, jos mukaan huolitte. :)

Äitee rv 4+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cassyput

Yhteistyössä