Jokohan mäkin ehtisin muutaman sanan kirjoittaa.. Heipat uusille, meitähän on jo monta! :wave:
Varhaisultrasta on ollut puhetta. Itse olen käynyt molemmista aiemmista raskauksista, ja käyn nytkin. Mitään mietittävää tässä ei edes ole, käyn ehdottomasti. Aika on kahden viikon päästä pe, jolloin rv 7+0. Mun on vaan parasta mennä sinne, muuten alkaa se kauhea asioiden veulaus pään sisällä, enkä jaksa sitä kun se kestää sit sinne rv12 asti.
Eka neuvolakäynti tulee olemaan rv 8+, eli joskus 4 viikon päästä. Tuon ultran takia jaksankin hyvin odottaa sinne asti.
Kertomisestakin täällä on juteltu. Meillä tietää minun ja miehen lisäksi tasan mun paras (miespuolinen) ystävä. Odotetaan ainakin sinne varhaisultraan asti, ennen kuin vanhemmille kerrotaan. Oon ajatellut josko meidän nuorempi pääsisi sitten kertomaan, että hänestäkin tulee isosisko. :heart:
Niinulille paljon onnea! Meilläkin oli häät alkuvuodesta, ihanaa aikaa.
AnneD mille viikoille asti ne kriittisemmät kehittymisajat kestää? Yleisestä mielenkiinnosta kysyn, jos sais vaikka iteki syötyä tosi terveellisesti silloin.
Villaruusu mullakin on välillä niin oireetonta että koko homman melkein unohtaa. Ainoa mikä on selvästi joka aamu, niin verenpaine on tosi matala. Mulla aiemmissa alkuraskauksissa on säännönmukaisesti mitattu yläapaine alle sadan ja alapaine alle 50. On sitten tosi mukavaa kun verenpaine on matala, heikottaa, ällöttää, ei pysty syömään, sitten on jo verensokerikin pohjalukemissa. Oikein juhlavaa. Alkuraskauden oirehdinta on kyllä niin........ Oireista voi joutua kärsimään tosi paljon jos särkee ja äklöttää, ja mitä kaikkee. Toisaalta vielä enemmän kärsii jos ei ole oireita, kun alkaa miettimään että onkohan kaikki kunnossa kohdussa. Koskaan ei ole oikein hyvin. :kieh:
bulla minä kans järkytyin kun yk1 tärppäsi! Mutta sillain positiivisesti, en olis kauaa jaksanutkaan sitä pohtimista ja vatvomista että jokohan nyt ja koskahan ja mitäköhän jos jajajaja. Mä oon maailman pahin hätähousu, aivan superkärsimätön ihminen.
Milka@ haluaisitko kertoa sen hedelmöitysajankohdan? Ei tietenkään tarvitse, jos kysymys on tahditon tai et halua. Kiinnostaisi vain, kun mulla on sama LA.
jennii90 kyseli oireiden lisääntymisestä. Mulla on ollut tänään tosi vähäoireinen päivä. Oon huomannut että jos laitan kiristävät housut töihin, niin kohtua jomottelee herkästi. Jos taas olen rennommissa, niin ei tunnu paljon miltään. Maha toisaalta on tänään sen näkönen, kuin olisin jossain rv 14+, että en sitten tiedä miten ne farkut edes huomenna mahtuu jalkaan. :saint: Tän vissiin joutuu vaan hyväksymään kun jo kolmatta odottaa ja on muuten hyvin hoikka?
Tosin turvotuksella voi olla yhteys mun pahoinvoinninehkäisykeinoon, söin tänään tosi monta kertaa jotain pientä ja sain ku sainkin ällötyksen pysymään poissa. Ensi viikolla keino tuskin toimii enää, saatika sitä seuraavalla. Kiva kun mä olen kesälomalla rv:t 6-10 ja ne on just mun pahimmat äklöviikot.
Toisaalta olen tyytyväinen, kun ei tarvitse olla töissä esittämässä että olossa ei mitään vikaa. Saati että tarvis saikkua ottaa, kun sitten siellä kuitenkin mietittäis että mikähän tota vaivaa.
Onkos muut jo lomalaisia?
Rv:t täällä JO 4+5