**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Mä haluaisin kans kerhoon mukaan. :)

Itse en niin innostu siitä fesen puolella kerhoutumisesta, koska en mieluusti haluaisi yhdistää nimimerkkiäni ja oikeaa nimeäni... Kirjottelen jonkin verran esim. Mitäs Nytille, ja tuo ei vain tunnu hyvältä. Mutta kyllä sinnekin varmaan porukkaa riittää.
 
Huomenta! Pitkä tauko kirjottelussa, meillä muutto painaa päälle. Ei oikeen oo aikaa. Mäkin mieleekkäni liittyisin tonne kerhoon :)

On kyllä niin oireetonta tää mun raskaus välillä, ihan on vaikea uskoa, et tosiaan on raskaana. Oikeastaan ei muuta oiretta ole, kuin satunnaiset mahakivut ja vihlaisut. Väsymystä kyllä löytyy, mutta ei ollenkaan sellaista kuin esikoisesta. Ja väsyn nyt voi laittaa muuton piikkiin. Koko aika takaraivossa jyskyttää pelko keskenmenosta. Kun välillä maha on niin kipee ollu, et lääkettäkin on pitänyt ottaa. On onneksi lääkkeellä mennyt ohi.

Täällä on paljon uusia! Tervetuloa minultakin :)

Neuvola on mulla ylihuomenna. Laskettuaika kuukautisista laskettuna on 24.2, mutta eiköhän tämäkin mene reilusti yli, niin kuin esikoinenkin. Meni silloin 10pv yli la:n.

Villaruusu ja ruusunnuppu
 
Siirrynpä minäkin sitten tänne uuteen ketjuun :) Onneksi täällä voi teille muille sitten omia oireitaan ja olotilojaan kertoilla. Sukulaisille ja ystäville, kun ei vielä moneen aikaan uskalla mitään sanoa. Vaikka mieleni tekisi heti soittaa äidille ja ystäville ja kertoa ilouutinen :D Saisi se mies jo töistä tulla kotiin, kun ei tiedä miten päin olisi tästä onnen tunteesta :heart:
 
Heippa. Plussa tärähti testiin! Katsoin tuossa että laskettu olisi n. 12.3. Pieni olisi meille neljäs ja Oas olisi tuleva synnytyspaikka. Huh, ei oikein osannut varautua näin nopeaan tärppiin mutta eipähän tarvitse miettiä ja murehtia..
 
Heipä hei,

Ajattelin itseni lykätä tähänkin pinoon. :) jos vaikka alkais tää raskaus tuntumaan todellisemmalta, kun siitä puhuu enemmän..

Eli esikoinen olisi kyseessä, ja hedelmöittymisajan perusteella LA on 7.3.2014. Hedelmöittymisajankohta on ihan selvä, koska lapsemme on saanut alkunsa ICSI:llä. Viikkoja tänään kasassa 4+5, joten ihan alkumetreillä mennään. Clearblue näytti kuitenkin eilen viikkoja 2-3, joten kai siellä jotain tapahtuu... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Täällä myös pyyntö jätetty! :)

Tää väsymys!!! Nukahdin hetkeks sohvalle, onneks tyttö päätti nukkua kolmen tunnin päikkärit. Lisäks tänään ilmennyt pientä etomista. Päänsärkykin vaivaa kun menin juomaan tilkan kahvia. Mun tekee kahvia mieli, harmittaa kun ei voi kunnolla juoda.

Onko muilla oireet lisääntyneet?

Pidän itselleni blogia esikoisesta ja nyt tästä raskaudesta. En vaan viitti julkaista niitä kun vaan muutamalle kaverille. Muita jotka pitää blogia/raskauspäiväkirjaa? Pidin viime raskaudessa päiväkirjaa oireista viikolta 5 viikolle 12. Kiva vertailla alkuraskauksia keskenään. Mulla oli viimeks rv 8 viikon verran rusehtavaa vuotoa, saa nähdä toistuuko.

Jenniii90 & pikkumuru 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei kaikille!

Täällä ollaan tosi onnellisia ja ootan TOSI paljon ekaa neuvolaa! Lapsi on siis esikoinen, ja lasketun ajan oon ite laskenu jonnekkin maaliskuun alkuun. Epäselvä siksi, koska kuukautisia ei oo näkynyt maalis-huhtikuun vaihteen jälkeen. Menin kuitenkin toisista syistä 19.6 terveyskeskukseen ja sielä kerroin tilanteen ja tehtiin kuitenkin varuiksi raskaustesti. Illalla lääkäri soitti ilouutisen positiivisesta testistä, ja oli iloinen työpäivä!! :heart:

Mutta en tässä halua enempää puhua, ettei kukaan vaan satu tunnistamaan ;)
Pyyntö laitettu suljettuun ryhmään!

Emmij ja rakkausvauva :heart:
 
Sparklingfun voimia sinulle

Paha-olo senkun jatkaa. Kaupassa oli taas vaikea miettiä, mitä söisin. Väsymys on melkoista ja ukko ihmettelee miksi olen aina pahalla päällä. Ukko polttaa ja arvaatkaa tekeekö pahaa, kun tulee nukkumaan ja on käynyt polttamassa. Hissit keskustassa tekee tosi pahaa, kun lemuavat.
Mä olen syntynyt Helsingissä ja tukiverkosto on täällä myös.
Meillä minä odotan poikaa ja ukko toivoo tyttöä :-D
Varastossa olevat vaatteet ovat aika vaaleanpunaisia, joten vaatteet menisi uusiksi, jos poika tulisi.

Miten noi viikot lasketaan? Joo on mulla jo 1 lapsi, mutta ei mitään muistikuvaa :-D

Silvia ja mussukka 5+4
 
Jokohan mäkin ehtisin muutaman sanan kirjoittaa.. Heipat uusille, meitähän on jo monta! :wave:

Varhaisultrasta on ollut puhetta. Itse olen käynyt molemmista aiemmista raskauksista, ja käyn nytkin. Mitään mietittävää tässä ei edes ole, käyn ehdottomasti. Aika on kahden viikon päästä pe, jolloin rv 7+0. Mun on vaan parasta mennä sinne, muuten alkaa se kauhea asioiden veulaus pään sisällä, enkä jaksa sitä kun se kestää sit sinne rv12 asti. :LOL:

Eka neuvolakäynti tulee olemaan rv 8+, eli joskus 4 viikon päästä. Tuon ultran takia jaksankin hyvin odottaa sinne asti.

Kertomisestakin täällä on juteltu. Meillä tietää minun ja miehen lisäksi tasan mun paras (miespuolinen) ystävä. Odotetaan ainakin sinne varhaisultraan asti, ennen kuin vanhemmille kerrotaan. Oon ajatellut josko meidän nuorempi pääsisi sitten kertomaan, että hänestäkin tulee isosisko. :heart:

Niinulille paljon onnea! Meilläkin oli häät alkuvuodesta, ihanaa aikaa.

AnneD mille viikoille asti ne kriittisemmät kehittymisajat kestää? Yleisestä mielenkiinnosta kysyn, jos sais vaikka iteki syötyä tosi terveellisesti silloin.

Villaruusu mullakin on välillä niin oireetonta että koko homman melkein unohtaa. Ainoa mikä on selvästi joka aamu, niin verenpaine on tosi matala. Mulla aiemmissa alkuraskauksissa on säännönmukaisesti mitattu yläapaine alle sadan ja alapaine alle 50. On sitten tosi mukavaa kun verenpaine on matala, heikottaa, ällöttää, ei pysty syömään, sitten on jo verensokerikin pohjalukemissa. Oikein juhlavaa. Alkuraskauden oirehdinta on kyllä niin........ Oireista voi joutua kärsimään tosi paljon jos särkee ja äklöttää, ja mitä kaikkee. Toisaalta vielä enemmän kärsii jos ei ole oireita, kun alkaa miettimään että onkohan kaikki kunnossa kohdussa. Koskaan ei ole oikein hyvin. :kieh:

bulla minä kans järkytyin kun yk1 tärppäsi! Mutta sillain positiivisesti, en olis kauaa jaksanutkaan sitä pohtimista ja vatvomista että jokohan nyt ja koskahan ja mitäköhän jos jajajaja. Mä oon maailman pahin hätähousu, aivan superkärsimätön ihminen.

Milka@ haluaisitko kertoa sen hedelmöitysajankohdan? Ei tietenkään tarvitse, jos kysymys on tahditon tai et halua. Kiinnostaisi vain, kun mulla on sama LA.

jennii90 kyseli oireiden lisääntymisestä. Mulla on ollut tänään tosi vähäoireinen päivä. Oon huomannut että jos laitan kiristävät housut töihin, niin kohtua jomottelee herkästi. Jos taas olen rennommissa, niin ei tunnu paljon miltään. Maha toisaalta on tänään sen näkönen, kuin olisin jossain rv 14+, että en sitten tiedä miten ne farkut edes huomenna mahtuu jalkaan. :saint: Tän vissiin joutuu vaan hyväksymään kun jo kolmatta odottaa ja on muuten hyvin hoikka?

Tosin turvotuksella voi olla yhteys mun pahoinvoinninehkäisykeinoon, söin tänään tosi monta kertaa jotain pientä ja sain ku sainkin ällötyksen pysymään poissa. Ensi viikolla keino tuskin toimii enää, saatika sitä seuraavalla. Kiva kun mä olen kesälomalla rv:t 6-10 ja ne on just mun pahimmat äklöviikot. :D Toisaalta olen tyytyväinen, kun ei tarvitse olla töissä esittämässä että olossa ei mitään vikaa. Saati että tarvis saikkua ottaa, kun sitten siellä kuitenkin mietittäis että mikähän tota vaivaa.

Onkos muut jo lomalaisia?


Rv:t täällä JO 4+5 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Neuvola aika pitäisi varmaan varata. Tytöstä olin heti plussan jälkeen varaamassa aikaa. Mutta ehkä elokuun alkuun se pitäisi saada, niin voisi saada sen ajan kättärill ultraan sitten elokuun loppuun.

Mä olen lomalla ja onneksi olen. Äklöttää niin paljon välillä, että en pystyisi avanne pusseja vaihtamaan. Sunnuntaisin menen töihin, kun loma on palkatonta. Jos onnistuisin jotenkin välttämään avannepussit silloin.
 
Varasin neuvola-ajan jo nyt, kun ajattelin kesälomien hidastavan ajan saantia. Olipas kiva kuulla äitiysneuvolan tädin ääntä, ihan tuli nostalginen tunne ensimmäisen raskauden ajalta. Meidän nlatäti on ihan huippu! Eikä sillä ole ikinä kiire. Lisäksi meidän paikkakunnalla varhaisultra kuuluu jokaiselle, oikein hyvä juttu! Paljon se muuten maksaa, jos sen joutuu ite kustantamaan? Aika on kolmen viikon päästä.

Onko tää aina tällaista, kun on toinen kierros menossa? Meinaa unohtaa koko olevansa raskaana. Mieskin tarjotteli mulle olutta yksi ilta. Sekään ei muista : D
 
Heippistä! Mahtuuko mukaan?

Kirjottelin tuolla vauvakuume-puolella "toinen lapsi 2014" ja "vauva haaveissa 2013-2014" -pinoissa,jennnii ainakin tuttu sieltä..
Esikoinen 1v2vkoa,häntä tehtiin piiitkään ja hartaasti 2,5v ja ehdittiin saada clomeilla 2 keskenmenoa aikaseksi ennen esikkoa ja IVF ennenkuin tärppi kävi luomusti seuraavasta kierrosta :heart:

Tämä kierto oli outo. Ovista en bongannut eli ei kipuja mutta limoja kylläkin. Jossain vaiheessa nännit kipeyty niinkuin aina oviksen jälkeen..Nyt sit oli kp16 kun alkoi ensin valkovuoto jossa vaaleanpunaista,muuttuen välillä verisemmäksi ja ruskehtavaksi,aattelin että menkat alkaa ja otti päähän niin lahjakkaasti..Loppui kuitenkin kp 21 ja pian alkoi repäisykivut ja ällötys. Menkkakipuja tuntuu paljon päivän aikaan ja siksi tässä menkkoja ootan/pelkään alkavaksi.. Mutta tilasin eilen testejä ja ne piti säästää ensi tiistaiksi,mutta oli pakko tehdä tänään että lekurille osaan mennä kipujen kaa jos vuoto ei ala..Mutta sieltäpä tulikin melkoisen selkeä haamu,kp kuitenkin 24/26-29 ja keskellä päivää ehkä tunnin pidätyksellä.
Pitää nyt vaikka pe aamuna testata uusiksi ja vielä sitten vaikka su-ma aamuna ja jos viiva vahvistuu mut voi lisätä listoille! Tulen sitten kertoilemaan kun on jotain päivitettävää.


Onnea kaikille plussanneille!!


-Tipetsu-
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Cassyput
Täältä ilmoittautuu myös yksi hieman hämillään oleva plussaaja ;) Maaliskuun alkuun näyttäisi la osuvan, mutta kun ei tietoa kierrosta kun vasta edellisen synnytyksen jälkeen yhdet menkat ehti olla, niin en vielä ala tarkemmin tietojani laittelee.

Laitan myös tulee pyynnön suljettuun ryhmään, tosin tuosta fb:stä sen verran, että tämän meidän viimeisimmän lapsen kanssa olemme edelleen mukana suljetussa fb-ryhmässä ja se on toiminut tosi hyvin! Siellä kun tulee vietettyä nettielämästä muutenkin iso-osa, niin on helppo seurata sitä ryhmääkin.

Isot onnittelut yhteisesti kaikille plussanneille!!
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Cassyput
Hei liittyisin myös maaliskuisten joukkoon :) LA:sta ei vielä täyttä varmuutta, mutta maaliskuuhun osuu kuitenkin. Kolmas lapsi kyseessä <3
Edellisistä raskauksista eroaa, että on enemmän pahoinvointia. Lapseni molemmat poikia.. oliskohan nyt sitten tyttö? :)

Elisssa / 22 / 3. lapsi / KOKS
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Cassyput
Parin päivän tauon jälkeen takaisin messissä. Reissussa oireet eivät juuri vaivanneet. Aloin jo epäillä, että onko Tyyppi edes messissä enää. Tuli jo vähän huoli. Tänään kuitenkin sama huono olo jatkuu, joten eiköhän salamatkustaja messissä ole. Sain eilen ihmeellisen itkukohtauksenkin, mieskin ihmetteli. Yhtäkkiä vain paluumatkalla rupesin itkeä tihuuttamaan ilman mitään ärsykettä. Hassuja juttuja tämä tekee. :D

Minua jännittää tosi paljon eka neuvola. Menen sinne parin viikon päästä. Entä jos kaikki ei olekaan ok? Huoli painaa. :(
 
Cassyput, ei ollut ollenkaan tunkeileva kysymys :) Me ollaan kerrottu asiasta avoimesti ihan siitä asti, kun itse selvittiin alkujärkytyksestämme lääkärin ilmoitettua, että luomuvauvoja ei meille voi tulla. Hedelmöitysajankohta on 14.6. perjantai. Silloin oli munasolupunktio ja hedelmöityishoidoissa viikot lasketaan niin, että punktiopäivä on 2+0. Kiva kuulla, että sulla on just sama laskettu aika ja viikot meneillään :) :)
 
Huomenta kaikille! Pakko kai se on nyt vihdoin itsekin uskoa, kun nyt aamulla vielä digitestin tein ja näytti "Raskaana 2-3" :) Koko eilinen päivä menikin asiaa sulatellessa...kyllähän se pieni ihme tulee elämää niin paljon muuttamaan loppujen lopuksi ettei osaa varmaan vielä kuvitellakaan :)

Itsellä ei muita oireita vielä ole muuten kuin menkkamaisia kipuja aina välillä ja nännit melko arat...

Minulla on viimeinen lomaviikko juuri menossa joten ensi viikolla on paluu arkeen. Vähän jännittää miten nämä oireet ja olotilat tästä muuttuu, että kuinka kauan pystyy töissä tämän salaamaan. Erään nettilaskurin mukaan minun la olisi 7.3., mutta kai sen "varman ajan" saa sitten ekan kerran neuvolaan mennessä :confused:

Tuntuu, että itse on kaikesta niin tietämätön kun esikoinen tuolla masussa asustelee...mutta eiköhän ne kaikki tarvittavat asiat aikanaan selviä :)
 
Voisin kai tulla tähänkin mukaan, olen jo tuolla neljättä odottavien ketjussa.
Mulla vauvatouhuista melkein 10 vuoden tauko, ja kaikki on taas niin jännää. :)
Varsinainen "iltatähti" meillä tässä siis tekeillä. Laskettu aika omien laskujen mukaan on 13.3.2012.

Hitsi kun en osaa ajatella mitään muuta kun tätä raskaus- ja vauva-asiaa! Kiva kun voi täällä höpöttää muiden samanhenkisten kanssa, kun ei tuo minun ukkokaan varmaan jaksa kokoajan tästä puhua. :D

läkerol/34/4./K-HKS
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja knyte

Yhteistyössä