**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Cembalo, mulla tuli aluksi kanssa pikkasen vaan nännit herkäksi ja jossain 5+4 tais tulla tissit sitte pikkuhiljaa yhä enemmän kipeiks. Tekis tosiaa mieli pitää rintsikoita koko ajan päällä ku tissit painaa. Voin kyllä kuvitella, että jollain on vielä tosi paljon kipeemmät, mutta ei tämäkään mikään nautinto ole, kunnes muistaa kipeyden syyn :heart:

Ähh, ei kuulosta hyvältä farmaseutin sanomiset, Nonna! Mulla on varmastikin maha sekaisin osaksi myös antibioottikuurin takia (niin ainakin toivon, niin tää loppuis pian) kun se aiheuttaa vähän muitakin oireita. Ei vaan oo kauheen ihana ajatus lähteä viikonloppuna ajamaan kahdeksan tuntia suuntaansa, plus sitten tietysti kaikki häähommelit, jos maha on ihan arvaamaton :$

Sitten vielä sellainen valitus arvon kanssaodottajat, että milloin se mahdollinen raskaushehku oikein tulee?! Mun iho on niin surkea, että tuskin on ikinä ollutkaan! :( Pregnancy glow my ass.
 
Kävin tänään ultrassa, mutta en tiedä olenko nyt siitä yhtään rauhallisempi tai viisaampi:D. Parempi ku ei tietäis mistään mitään ja antais luonnon hoitaa. Mutta lääkäri sanoi myöskin sen tuhruttelun olevan normaalia, kuten Nonna88 tuossa siteerasikin.

Katsoi ultralla, että mulla on kohdussa (yhden sikiön lisäksi) joku pieni hematooma joka vuotaa ja voi lisätä keskenmenon riskiä, mutta 90 % varmuudella tästä saadaan vauva tehtyä. Eli tästä syystä minulla tulee sitä vuotoa. Selvisi, että papunen on 6+1 ja sydän sykki myös. Nyt pitää tuon hematooman ja tuhruttelun vuoksi pitää erityisesti huolta ettei tule tulehduksia. Ja seksiä ei saa harrastaa ennen kuin loppuu tuhrut.

Tissit: Öisin ovat tiellä ja särkee pirusti. Hyvä, että kylkeensä pystyy kääntää ku pitää pidellä rinnoista kiinni ettei heilahda. :D Tissikoko ollut C75 ja nyt D75 tuntuu passelimmalta. Onneksi löyty tommoset isommat liivit vaatekaapista.


VoiceOfBaby ja Papunen 6+1
 
Audree, ootko miettiny maitohappobakteereja? nehän tasapainottaa mahaa ja raskausystävällisiä :D itse käytössä, koska esikoisen aikaan sain ennen puoltaväliä hiivan eikä ollu mikään kiva kokemus, niin jos nyt jäis tulematta :)

VoiceOfBaby Ihanaa kun pienen syke on löytynyt :) varmaan vähän helpotti, kun tietää että kaikki hyvin :)

Nonna ja muru 7+1
 
Hätähousu laitoin sulle kerhopyynnön joten käy hyväksymässä ja pääset mukaan kerhon puolelle :)

Minulla on ollut niin paljon nyt töitä että vähän hintsusti pääsen kirjoittelemaan, siitä syystä parin päivän viiveellä olen varmaan joidenkin kerhohakemukset päässyt hyväksymään. Haluaisiko joku muukin ylläpitäjän rooliin kerhon puolelle?

Ajattelin varailla huomenna ajan varhaisultraan, josko ensviikolle sen saisi :) Minullakin on takana yksi keskeytynyt km joka todettiin vasta nt-ultrassa joten ehdottomasti mennään varhaisultraan. Toki menetys voi tapahtua pitkin raskautta mutta odotan palavasti pääseväni kurkkaamaan mitä siellä näkyy, toivottavasti jotain ihanaa :heart:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: ja pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Täällä tuntuu että viikot ei kasva millään, kauhea turvotus päällä,siis oikeasti aivan järkky! Eilen jo ajattelin pahoinvoinnin alkaneen mutta nyt ei sitten mitään tuntemuksia.. :confused:

Diipeli ja onnen potku 5+4
 
Täytynee ilmoittautua myös mukaan taustailemasta kun huonoa oloakin pukkaa päälle ja kovin raskaana sitä ilmeisesti sitten ollaan :D Yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen iski jo epätoivo ja vähän jo luovutinkin, mutta sitten se plussa tulikin, vähän yllättäen! Toinen lapsi siis tulossa :heart: Eli Pione 2.lapsi ja la 12.3 ,muut tiedot jätän kertomatta etten vaan paljastu vielä :)

Audree kannattaa kokeilla Vi Siblin nimistä valmistetta! Itse käytin sitä ensimmäisessä raskaudessa alusta loppuun ja aioin käyttää nytkin (kunhan pääsen siihen pisteeseen että on pakko :D ) Toimii siis sekä kovaan että löysään mahaan, ja on täysin turvallinen käyttää raskausaikana!

Pione ja tulokas 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Siitä raskauden hehkusta ei täällä ole ainakaan tietoa. Naama on niin väsähtäneen näköinen, kun väsyttää melkein koko ajan. Hermot on myös tänään ollut kireällä..mieheen erityisesti. Pönttöä ei vielä ole halailtu, mutta vatsa edelleen löysänä aamuisin.

Ja tämä nälkä tuntuu niin loputtomalta!!!! Nytkin vedin ihan kiva satsin miehen tekemää hyvää nakkikastiketta ja perunoita ja salaattia...ja olisin voinu vielä toisen samanmoisen syödä! Tämä on aivan uskomatonta. Onneksi töissä on niin hiljaista, kun suurin osa vasta lähtenyt lomille, että saan aika rauhassa siellä syödä puputtaa joka tauolla jotain eikä kukaan kiinnitä huomiota sen koommin..

Ja rinnat/nännit enemmänkin on niin arat, että kahtena yönä nukkunu rintsikat päällä...ja sillä meiningillä jatketaan niin kauan kuin arkuus kestää. Oli kyllä sata kertaa parempi nukkua, kun ei kääntyessä aina herännyt siihen, että nänneissä sattuu.

Niistä ruokahimoista. Makeaa ei tee mieli, suolaista senkin edestä...Kun vaan keksisi mitä suolaista mieli tekee! Ei kenelläkään hyvää vinkkiä olisi mitä hyvää suolaista sitä voisi töissä napostella???
 
Raskaushehku kyllä se vaan on olemassa!:) Esikoista kun odotin niin jollain ihmeellä hehkuin ja olin energinen, vaikka oksentelin todella paljon ja kaikki ällötti, varsinkin syöminen. Mutta iho oli todella hyvä eikä mun tarvinnut juuri meikata. Ja kaikki siitä sanoi että oikein hehkun. Kuopusta kun odotin ei sitten enää näkynytkään :D Vaikka olo oli vähän parempi, olin ihan nuutuneen näköinen.

Kai mutkin saa laittaa listalle saraheinä 3.lapsi LA 23.3.

Digitestiä käyttävät, millon siihen pitäis tulla se 3+?
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Raskaushehku on kyllä hukassa täälläkin, naama kukkii, kuin viimeistä päivää ja muutenkin nuutnut olo. Molemmissa aiemmissa raskauksissa olen kyllä alun pahoinvoinnin jälkeen ollut elämäni kunnossa ja olen sanonutkin, että olen raskausajat on olleet elämäni parasta aikaa. :)

Täällä piti tänään oksentaa syönnin päätteeksi... En tiedä, alkaisko nyt sitten tulla tuota pahoinvointia, molemmissa aiemmissa raskauksissa on alkanut etomaan rv 7 paikkeilla ja oksentelukin alkanut saman tien, jota on kestänyt aina viikolle 15-18 asti.

Saraheinä: Mulla tuli rv 5+0 digiin 2-3 ja viikkoa sitä ennen eli 4+0 se 1-2. En varmaan enää kolmatta tee, mutta eikös sen 3+ pitäisi tulla kun hedelmöitymisestä se päälle 3 viikkoa aikaa, mutta eikös tuokin taas ollut yksilöllistä, että miten nopeaan se näyttää.

Meillä olisi kuopuksen 4v. synttärit 28. päivä ja minulla se ultra 26. päivä. Tuntuu, ettei jaksa synttäreitäkään ajatella ja suunnitella, kun koko ajan pyörii se ultra mielessä ja jännittää sitä...

Äitee rv 5+3
 
Mayinka ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin!! :hug:

Uusille tervetuloa!! :flower:


Raskaushehku loistaa poissaolollaan..Naama kukkii ihan hulluna ja hiukset lähtee päästä :x Tytöstä ei naamassa ollu patin pattia eikä yhen ainutta karvaa irronnu koko raskausaikana. Kynnet oli pitkät ja vahvat,silloin hehkuin mutta nyt en tod.

Ja sitäpaitsi,vaikken toivo keskenmenoa tietenkään,niin en kyllä osaa ns. heittäytyä olemaan raskaana..en osaa olla iloinen tästä..Kuullostaa varmasti kauheelta teistä :ashamed: Mutta kun miehen naamasta paistaa huoli tulevaisuuden suhteen; työtön just nyt,raksa-alalla vähä hommia,asunto pieni. Mitään 900e vuokraa ei haluais lähtee makselee,kun omaakin maksas sen verran.. On kummiskin koko ajan asunu tässä asunnossa kun muutti aikoinaan pois vanhemmiltaaan,niin vähä on tunnearvooki ehtiny tulla asuntoa kohtaan.. Ja kun mies sanoo ettei osaa sisäistää edes koko asiaa että meille on tulossa vauva. Niin jotenkin en sitten itsekään uskalla vapaasti ja rennosti olla raskaana..hankala selittää mutta tajusitte varmaan..
Toki tämä raskaus oli ylläri,etenkin kun esikoista tekemällä tehtiin yli 2v ja söin ja piikitin hormoneja,niin nyt sit kävikin ihan itsestään tärppi. Ei ootettu että tulisin näin helposti raskaaksi kaiken tuskailun jälkeen. Että miehen huoli on kyllä ihan sallittua ja ymmärrettävää..musta vaan tuntuu ettei miestä haittais jos tää menis kesken..: / Ei oo sanonu mitään semmosta,eikä varmaan myöntäskään jos kysyisin, mutta saattas siltikin alitajunnassa näin aatella. Eikä mies varmaan siksikään halua kertoa kenellekään raskaudesta kun kaikki varmaan aattelis että onpa kuviot nyt jo toiselle lapselle.. Mitä tässä pitäs tehä?

Ja oireista sitten: pakko sanoo ettei kovinkaa raskaana oleva olo oo ollu tänään..Vain vähän välillä öllöttää,mutta kahviakin juonu jo 3 kuppia eikä oo tehny ees tiukkaa. Vähä nännit tuntuu aroilta kun tyty tissillä käy,muttei mitään semmosta niinku teillä joillakin. Enkäpä se tuo imetys vaikuttaa jotenkin ?
Vessaretkillä näyttää pönttöön tulevan jotain pientä hentoa beigen sävyistä "hiutaletta" (hiheh mitä kuvailua :D ) mutta paprusta en erota mitään..? Välillä tuntuu puristusta vasemman munasarjan tienoilla? Mutta turvotus on kyllä läsnä,mitähän sitä laittas päälleen kun tuo maha näyttää jo niin kauheelle,eikä mitkään housutkaan mene päälle (eli en oo ees yrittäny kutistua esikoisen jälkeen takaisin housukokoon 34.. ja nyt kaikki housut tositosi pieniä :( )
Mutta aion varata kuun vaihteeseen sen ultran jos raskaana pysytään,yllättäen rahatilanne paranee hetkellisesti,jei! Ja sitten varaan sen neuvolan.



-Tipetsu ja onneli rv 5+1-
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia Mayainka ihan kylmät väreet meni kun luin sun kertomusta ultrasta :heart:

Rintojenarkuutta havaittavissa täälläkin ja hieman ovat taas kasvamaan päin, toivon kyllä todella ettei ihan sitä samaa kahta kuppikokoa kasvais ku edellisessä raskaudessa, varsinkin kun sitten maidon noustua ne kasvo entisestä eikä ollu viel kokonaan palautuneet siis ennen raskatta oli 70d ja sit kun maitonous ni 75h eikä muuten ollu lainkaan kivaa (en voi lainkaan ymmärtää ihmisiä jotka ottaa isot silikonit) ;)

).( Huonoo alkaa tekee heti jos ruokaväli venyy yli kolmen tunnin ja sit kuvottaa pari tuntia vaikka söiskin, oksentanu en ainakaan vielä oo. Tällä hetkellä olosta tekee inhottavan myös kesäflunssa joka sunnuntaina iski päälle, järkky yskä, ääni pois ja pää täynnä räkää. Taudista johtuen jouduin perumaan kauan suunnitellun mökkireissun ystävän kanssa ja se suoraan sanottuna vituttaa tällä hetkellä niin paljon etten oikeen tiedä miten päin oisin :( Mielihän paranee tunnetusti shoppailemalla ja oli muuten tosi tosi liki etten ostanu tänään meille tuplia varastoon oottaan maaliskuuta (auto teki tenän ni en päässy kärryjä hakeen) onko muut joilla tulee pieni ikäero miettiny jo vaunupolitiikkaa?

Hiiha ja möttis 7+2
 
Hellurei!

Täällä joukkoon ilmoittautuu 25v jo yhden 3-vuotiaan pojan äiti. Tänään plussasin aamupissasta ja laskettuaika olisi sitten siellä 30.3 nettilaskurin mukaan, tarkemminhan se selviää sitten myöhemmin. K-PKS olisi varmaanki sitten synnytyspaikka jos ei paikkakunta ehdi muuttua tässä raskauden aikana jota kyllä epäilen! Onnesta täällä hihkutaan sekä minä että ukko! :D
 
Facebook-ryhmäKiinnostaa jo tässä vaiheessa, voihan sieltä poistua jos meneekin pipariksi, tai siis minun kohdallani nämä ajatukset :)

OloistaEi mitään...paitsi infernaalinen väsymys kuten esikoisenkin alkuraskaudessa

Raskauden hehkuTulee kyllä, myöhemmin ;)
 
Diipeli mä voisin ottaa sen kerho-"moden" homman! :wave: En ole jaksanut paljoakaan kirjoitella kun pahoinvointi vie kaikki voimat, mutta käyn kyllä monta kertaa päivässä palstalla.

Koitan aktivoitua kirjottelunkin kanssa heti kun suinkin jaksan. :x

Tänään rv 6+4, nyt perjantaina 19.7. rv 7+0 ja silloin menen myös varhaisultraan, jännittävää. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Heippa!
Tervetuloa uusille!

Ovatko kaikki menossa varhaisultraan? Me (tai mä) en ajatellut mennä, paitsi jos tulee sellanen olo ettei kaikki olisi hyvin.

oloista onko jollain jo tyttö- tai poikaolo? Mulla on poikaolo. En osaa sanoa miksi, mutta mulla vaan on sellanen olo. Esikoisesta mulla oli myös ihan alusta tyttöolo ja tyttöhän sieltä tuli.

).( tänään on turvottanut ihan kunnolla, eteenkin nyt illalla. Töissä oli pakko laittaa vyö löysemmälle kun mahaan melkein sattu :/ miten mä saan tän easkauden peitettyä edes muutaman viikon jos tää jatkuu tälläsenä?! Onneksi kaapista löytyy löysempiä tunikoita ja paitoja. No, muutaman viikon päästä pitäisi jo tasaanuta.

vaunuista tuplia ei varmaan meille tule. Kun (jos) tämä syntyy niin esikoinen on 2v 5kk ja hän haluaa nyt jo mielummin kävellä kuin istua. Seisomalaudalla ajateltiin pärjätä.

kerhosta en löydä. En vaan löydä...

Oli mulla varmaan jotain muutakin, mutta sitä en nyt muista.

Nana ja vauveli 4+0 poks poks poks!! ;)
 
Heippa!

Eilen tein raskaustestin ja kaksi selkeetä ja tummaa viivaa tuli! Tarkkaa laskettua ei tiedetä, kun hormoonikierukan poiston jälkeen ensimmäinen kierto oli 43 päivää ja nyt toisesta kierrosta tärppäs ja eilen kp oli 36. Neuvolaan soitin heti eilen samalla, kun varasin 2v ajan pojalle ja neukku laski viikot, et kierto olis ollu tässä kuussa 30pv. Todennäkösesti ultrassa tulee hieman muuttumaan :)

19.3.2014/ juuw/ 21/ 2.lapsi/ KOS

laitoin myös pyynnön kerhoon :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Heippa kaikille! Kolmekymppinen ensimmäisen lapsen odottaja ilmoittautuu mukaan kerhoon :) Viikkoja on kasassa nyt huimat 4+6. Hirmuisen jännää! Mitään suurempia tuntemuksia ei vielä ole, vaikka kuinka tunnustelisin... Kerhoon laitoin minäkin pyynnön :)
 
Mulla on ihan poikaolo, en vaan tiedä että miksi. :D Salaa ehkä isännän takia poikaa haaveilen, on jo suunnitellut mun äitiltä legojen hakua ja mönkijän ostoa ja ja ja....meneehän ne tietty tytölläkin ihan yhtä hyvin. Rattaitakin se jo tossa mulle yövuoroon linkitteli ! Ihana. <3

Mulla olis muutenkin hirveä hinku ostella kaikkea jo valmiiks, eikä edes kukaan muu paitsi mun työkaverit vauvasta tiedä, heh... Suunniteltiin että kerrotaan ekasta lapsenlapsesta mun äiteelle niin, että ostetaan muki jossa lukee "mummi" ja paketoidaan se ja katotaan kauan kestää hoksata... ;D

Täältäkin pyyntöä kerhon puolelle. :)

Andyi ja baby 6+2.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Minäkin voisin varovaisesti ilmoittautua mukaan :) eilen tein positiivisen raskaustestin vaikka viikkoja oli vasta 3+3 ja ihan kunnon vahvat viivat tuli,mutta esikoisestakin plussasin todella aikaisin..:) en saa tota punaista väriä tuohon mutta 28.3.2013/Äiti1990/23v/2.lapsi/LS
 
Heippa kaikille!

LA 1.3.2014 / mamanova / 26v / 2.lapsi / K-PKS

Varovaisesti ilmottaudun mukaan, kävin varhaisultrassa 6+6, alkio vastasi viikkoja ja syke löytyi. Kohdusta löytyi myös hematooma, jonka vuoksi sain itselleni hirvittävän keskenmenopelon. Lääkäri nimittäin varoitteli kertomasta raskaudesta lähipiirille ennen np-ultraa ja muutenkin kehoitti valmistautumaan keskenmenoon. Olimmekin miehen kanssa totaalisen masentuneita kunnes hieman lueskelin asiasta
ja ymmärsin että kaikki voi kuitenkin mennä hyvinkin. Kyseinen lääkäri on täällä aika inhottu ja ei-pidetty tapaus ja nyt ymmärrän miksi.
Yritän päästä seuraavaksi eri lääkärille jotta saan myös toisen mielipiteen asiasta.

Mitään vuotoja ei vielä ole ollut, edellisessä raskaudessa rv8 tuli vuotoa vkon verran ja kaikki meni hyvin.
Pahoinvointia sen sijaan on vaikka muille jakaa. Aamusta iltaan, paitsi mökillä pahoinvointi katosi pariksi päiväksi.
Luinkin jostain että stressi myös voi aiheuttaa pahoinvointia.

Turvotus on ollut niin armotonta että oli jo pakko ostaa pari mammavaatetta jotta lähipiiri nyt ei hoksaisi vielä asiaa, työkavereista puhumattakaan.

Perjantaina onkin ensimmäinen neuvola, ymmärsin että siellä taas varataan aika ultraan eli tiheästi pääsen tarkistamaan pikkuisen olemassaolon.

mamanova ja Lillan 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: knyte

Yhteistyössä