Tervetuloa uusille ja onnittelut!
Tipetsu mä ymmärrän hyvin ton sun miettimisen, mitä muut ajattelee, kun tietynlaiseen tilanteeseen tehdään lisää lapsia... Tai mun mielestä saadaan.
Meillä sama, eli kyllä tulee varmaan ikävämpääkin kommenttia, kun on jo sen verran laumaa, mut itsepähän nämä hoidetaan ja rakastetaan kaikkia.
:heart:
Sekopo munkin esikoisella on sama syntymäpäivä eli 31.7. mut täyttää nyt jo
17v!!!
Leijonat on mahtavia! Ja mä oon kans miettiny tota verimäärän lisääntymistä, kun munkin on välillä vähän vaikea hengittää/hengästyttää. Mut en osaa vastata tohon.
Tyttö/poikaoloista Mulla ei ole oikeestaan kumpaakaan, tai ehkä aavistuksen tyttöolo? Just illalla puhuttiin miehen kans, et toisaalta olis kiva, jos tulis poika, kun on kaikki vaatteet jne pojalle ja taas nuorimmaisen kans harmittelin, kun jäi paljon hyviä käyttämättä. Tulis halvemmaks.
Ja mun kokemuksella pojat on paaaaaaljon helpompia! Mut tavallaan toivoisin vielä tytönkin, siitä tulis meillä niin prinsessa...
Viimeks olin pahoinvoinnin perusteella ihan varma, et tulee tyttö, vaikkei miehen puolelta tunneta esikoispojilla tyttöjä varmaan ainakaan 5-6 sukupolveen...
Ja yllätyin ihan oikeasti, kun 4D-ultrassa lääkäri totes vauvan olevan poika. Mut kai kaikki on mahdollista, eli miks ei vois tyttökin tulla. Noi poikien yhteisjutut on vaan niin kivaa katseltavaa, et enemmän olis yhteistä tulevaisuudessakin (?), jos tulis taas poika.
Neuvolaan soitin äsken, kun oma terkka oli tullu lomalta. Sain ajan jo 29.7. eli 7+3, kun päädyttiin siihen, ettei kuitenkaan laiteta lähetettä sairaalaan ultraan. Voi olla etten edes pääsis, kun ei ollu ku-raskaudessa munatorviongelmia eli repeämistä tms. Eikä oo ollu mitään oireita, et oikeesti sitä tarvis pelätä. Sehän olis siis vaan henkinen juttu mulle, ja tietty se, et näkis mitä siel on.
Mut lääkäri tulee sit viikon päästä lomalta, niin kysyy, jos se ultrais mut terkkarissa, tai sit odotan np-ultraan.
Meillä on sunnuntaina tytön rippijuhlat, mut onneks siel ei juoda mitään alkoholipitosia juomia.
Ja mahan turvotuskin osuu yleensä iltaan, niin tuskin kukaan mitään huomaa, kun pahoinvointikin on todella vähästä; ehkä vähän närästyksen tapaista, tai nieleskelyä. Kahvi menee vielä ihan hyvin alas ja makeakin maistuu.
Mun äiti kävi toissapäivänä ja olis tehny mieli kauheesti kertoo, mut en viittiny, ku kerran niin ollaan miehen kans sovittu. Ja sopivasti vielä sen serkku soitti ja kertoi mun pikkuserkulle olevan tulossa esikoinen joulukuussa, siinä vaiheessa meinas hieman pokka pettää.
Mut nauttikoon nyt siitä uutisesta, niin saa sit tämän erikseen. Ja jouduin kyllä eilen valehtelemaan yhdelle kaverille, kun soitin sille pitkästä aikaa, ja kysyi, että onkos lisää lapsia tulossa, niin sanoin, et eeeei kai vielä... :ashamed: Eipä se olis haitannu kertoa, kun ei siltä olis tieto mihinkään menny, mut periaatteesta en sit paljastanu.
Kaksostenrattaita oon mäkin miettiny, kun tallilla tarvii ehdottomasti. Meillä on yhdet vanhat, mut niitä ei kyl mihinkään kuljetella. Toisaalta vauva voi varmaan aika paljon kulkea manducassa sillon, jos jossain ollaan kävellen, ja toi tämän hetkinen kuopus rattaissa. Ostin manducan tolle nuorimmaiselle ja ihan huippukapistus on! Voin suositella lämpimästi; monet kerrat oon tehny tallihommat ym. vauva selässä ja nukahtaa poikkeuksetta siihen. Toissapäivänä oltiin marjassakin omassa metsässä, ja taas nukahti.
Liinaa en oo koskaan opetellu käyttämään, vaikka sain sen jo kolmoselle veljen vaimolta, joka opetti laittamaan, mut en saa sitä itse hyvin. Näissäkin kyllä pätee se, et yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta...
Hankintoja ei siis tarvii varmaan paljoa tehdä, ellei tule tyttö.
Ja sen näkee oikeestaan vasta sit talvella, paljonko nuorimmainen käyttää rattaita (tarvitaanko kunnolliset kaksostenrattaat) ja tarvitaanko ehkä toinen pinnasänkykin. Meillä noi kaks nuorinta nukkuu vieressä (ja koirat!!!), että ahdasta on.
180 cm sänky alkaa olla täynnä, mut nyt oon saanu ton nuorimmaisen nukkumaan muutamana yönä jo suurimman osan yötä pinnasängyssä. Vielä pitäs saada se tissistäkin irti...
Maha on näkyny varmaan vasta jossain rv15 alkaen, tosin viimeks alko rv10 olla sen verran turvonnu, et piti pitää löysempiä vaatteita.
Tuleehan se kerta kerralta aiemmin näkyviin, mut yhdestä lapsesta ei kohtu kasva niin nopeaan, et se kovin aikasin näkyis, se on sit vaan turvotusta.
Oireita ei kummemmin nyt ole, paitsi hirveä väsymys! Eilenkin nukuin päivällä kahteen otteeseen... Ja toi jonkinasteinen pahoinvointi, eikä tekis mieli syödä kauheesti mitään, mut sit yhtäkkiä voi tulla ihan järkyttävä nälkä ja maha huutaa!
Eilen huimas kaupassa ja tuli tosi outo olo, mut selvisin kuitenkin ostoksista. En osaa sanoa, mistä johtu; viime raskaudessa siis jouduin oikein ambulanssilla sairaalaan, kun en päässy sängystä ylös. Neljä kertaa yritettyäni ja oksennettuani, mies soitti ambulanssin, mut syytä sille ei löydetty. Oli sitä huimausta melkein raskauden loppuun asti, mut ei niin pahana. Painoa on tullu onneks vasta kilo (tai pari päivää sit näytti 2kg, mut olin jo syöny aamiaisen), kun mulla sitä tuppaa helposti kertymään. Ekassa +20kg, tokassa 12kg, kolmannessa 21kg ja neljännessä ~12kg. Ja tässä iässä ei kyllä enää meinaa päästä eroon niistä ylimääräsistä. : / Mut en mä silti syömisiä kyttää, syön mikä maistuu.
Ai niin, tajusin tossa yhtenä päivänä, et meidän 5v hääpäivä on päivää ennen laskettua aikaa! =) Saa nähdä, missä sitä hääpäivää sit vietetään.
Onnea ultraan meneville, tulkaahan sit kertomaan kuulumisia! =) Ja jaksamista pahoinvoiville jne!
bambiina & pieni 5+5