**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Hei!

Minäkin voisin varovaisesti jo liittyä joukkoonne... Hiukan vielä takaraivossa tuo kesken meno kummittelee mutta toivottavasti tämä kyytiläinen nyt sitten pysyisi matkassa...:) Hiukan meinaa jännitystä pukata ilmaan kun esikoisen saannista on jo hyvä tovi niin tuntuu että ei muista siitä raskaudesta mitään niitä oireita ja tuntemuksia mitä oli... Elikkäs iitu_/24V/LA:20.3/Toinen/LPKS
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli ja knyte
Tipetsu en usko että sulla on mitään huolta siitä sektiosta, kyllähän vuoden päästä on ihan sallittua jo raskautua. Onhan niitäkin jotka raskautuu jo 6kk päästä tai jopa sitäkin aiemmin. Mulla esikoinen syntyi sektiolla ja ikäeroksi seuraavaan tuli 1v8kk, olisin saanut raskautua jo aiemminkin mutta halusin varalta odottaa melkein sen vuoden. Aluksi mulla oli kiristäviä tuntemuksia arvessa kun oli turvotusta ja ilmaa mahassa, kun kohtu nousi ylemmäs niin ei tuntunut enää mitään, ei synnytyksessäkään. Eikä seurattu mitenkään erityisemmin, ihan normaalisti.

Raskausmaha kai on tullut joskus rv10-12, jo esikoisesta, en edes muista ihan tarkkaan... Sitä ennen on turvotusta niin oon ajatellut ettei se kovin aikaisin ole oikea maha vaikka näyttää jo ehkä siltä, kohtuhan on aika alhaalla vielä ennen sitä. Oon lyhyt ja kohtu kallistunut eteenpäin niin näkyy kyllä todella aikaisin ja on lopussa aika valtava.

Painoa on tullut ekasta 8kg ja toisesta 12kg (lähtöpaino oli vähemmän kuin ekassa ja loppupaino molemmista sama) ja kaikki kilot sekä muutamat päälle on jääneet synnärille.

Neuvolaan soittamista ajattelin mäkin venyttää johonkin rv 6-7.
 
heissan täältä pahoinvoinnin keskeltä!

Tervetuloa uusille! :flower: sekä pahoitteluni menetetyille kanssaodottajille! :(:heart:

Täällä pahoinvointi on ottanut oikeen kunnolla otetta meikäläisestä.. tänään on saatu urakalla halailla pönttöä ja aikalailla kaikki mitä oon syönyt, on tullut taidokkaasti ulos.. kurjaa tämä.. mutta muistan sh:n sanoneen ekassa raskaudessa, että se on vaan merkki että vauvalla on kaikki hyvin, joten tuudittaudun siihen ajatukseen, että josko tosiaankin olisi näin! :)

turvotus iltaisin on kamalaa.. näytän aivan kun olisi useampiakin viikkoja..

Hajut miehen tupakansavu saa minut voimaan vielä enemmän pahoin.. yök. :x

Mitä olisitte mieltä, jos etusivulle kerättäisiin tulevia ultra-aikoja listaan, niin nähtäisiin sitten kuka on milloinkin vuorossa? toki vielä monikaan ei tiedä ajoista, mutta pikkuhiljaa kun niitä alkaa kertymään?

Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille!

Niinuli ja mini (myöhäinen poksuminen) POKS 6+1
 
Heippahei,

liityn joukkoon vaikka alussa ollaankin.. tein nimittäin äsken cb digillä Raskaana 1-2. Sinällään yllärinä ettei yritetty mitenkään, mutta sai tulla jos on tullakseen. Vähän vielä hämilläni olen, tai tosi hämilläni mutta ihanaa silti tietysti!

Naakari/28v/27.3?/toinen/PHKS
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Ultra-aikojen kerääminen listaan kuulostaa hyvältä! Mulla on ensimmäinen jo 31.7.
jos joku haluaa päivittää!

Ja onneksi on, mä haluan nähdä että tämä kaveri on oikeassa paikassa. Mulla tuntuu painetta
oikeassa munasarjassa, ja olen tietysti kehitellyt kaikenlaista mielessäni. :( Aiemmat raskaudet
ovat menneet ihan putkeen, ja tuntuu siltä että voiko tämä neljäskin kerta onnistua. Mulla on ihan
älyttömän hyvä olo, tissit vaan vähän kipeät, ja maha on välillä sekaisin, mutta muuten ei
juuri mitään. Olen tietysti onnellinen jos näin vähällä pääsen, mutta mutta...

Vaikka onhan tässä vielä aikaa saada vaikka mitä oireita! :D

Täällä on niin kamalasti porukkaa, ettei oikein jää vielä ainakaan nimimerkit mieleen.
Alunperin piti kommentoida vaikka mihin kirjoitukseen, mutta nyt en tosiaan muista kuka
kirjoitti mitäkin. :ashamed:

Läkerol ja Nimetön 5+2

muoks. laitoin minäkin pyynnön tuohon suljettuun kerhoon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Rv 5+0 POKSPOKSPOKS!!! :D


Ööh,tuonne kerhoon pääsystä...Minne pyyntö laitetaan..? :ashamed:

Hyiii-ii,miten huono olo oli eilen ja yölläkin heräsin ällötykseen :x Oli lähellä etten jääny pissi-reissulla pönttöö halailee.. Aamupala tökkii,kahvi tökkii..kaikki tökkii :( Pakko sanoo että nyt on voimakkaampi pahoinvointi ku tytöstä..
Ja voihan rähmä,että vihlas kovasti yöllä mahaa,en tiiä mihin tarkalleen..Kerkesin havahduttuani miettimään että joko repes joku munatorvi jos raskaus onkin kohdunulkoinen..Pakko ois päästä sinne ultraan,mutta ei huvittas maksaa 100e yksityisellä. Riippuu niin lekuristakin tuo hinta. Yks ultraa sisätutkimuksen yhteydessä ilman lisähintaa ja toinen ottaa varmasti siitä maksun..
Pitäsköhän sitä sit vähä liiotella kohdunulkoisen pelkoa ja sen "oireita" kun soitan neuvolaan...?


-Tipetsu ja onneli rv 5+0-
 
Viimeksi muokattu:
Kohdusta löytyi 6,6mm pitkä Nyytti, jonka sydän sykki! :heart:

Olin niin helpottunut, että pääsi itku. En tajunnut edes kysyä miten oireet voivat kadota noin, olin vain niin onnellinen. Nyt myöhemmin mietin että olisi pitänyt tajuta kysellä vähän jotain, mutta tärkein tieto tuli joka tapauksessa, pikkuinen elää :)

Luojalle kiitos mies oli tällä kertaa mukana. Aika terveyskeskukseen oli 09:20, siellä kävi ilmi ettei ultratakaan (todennäköisesti lääkäri ei osannut ultrata) vaan lähdettiin lähetteellä Seinäjoen keskussairaalaan. Siellä meidät otti vastaan aivan ihana nuori naislääkäri joka ei väheksynyt keskenmenon pelkoani vaan otti sen vakavissaan. Kohtua tunnustellessa ei puhunut mitään mutta onneksi ultralla pieni löytyi. Vastasi viikkoja 6+4 eikä 7+1, mikä pitäisi ovulaatiosta laskettuna olla. Sanoivat ettei mitta ole vielä tarkka ja että la tarkentuu myöhemmässä ultrassa. Nyt se olisi 7.3.2014.

Kaunis kiitos kaikille teille ihanista sanoista, kun pelko pahimmasta oli koko ajan läsnä. Oli äärettömän tärkeää saada puhua täällä epäilyistä, pelosta ja pahasta olosta. Tällä kertaa niille tuli onnellinen loppu, mutta kauhistuttaa ajatellakin miten mahdollista oli ettei olisi tullutkaan.
 
Mayinka; ihanaa, että kaikki oli hyvin! Onnea hyvistä ultrauutisista! :heart:

Minulla vauvamaha on alkanut sekä ekassa, että tokassa raskaudessa näkymään niin, että rv 12 ei ole jäänyt kellekään epäselväksi, että olenko raskaana vai en. ;) Maha on muutenkin ollut valtavan iso molemmilla kerroilla. Eka kerralla nla:ssa terkkari epäili kaksosia, kun maha oli jo alussa niin iso. Eihän nuo meidän lapset ole olleetkaan mitään ihan pieniä syntyessään, esikoinen 4200g ja kuopus 4650g. :D

Täällä väsy vaan jatkuu. Eilen olin niinkin reipas, että sain siivottua mutta tiukkaa teki ja illalla pitikin ottaa parin tunnin "iltaunet". En muista aiemmista kyllä tällaista väsymystä, ikäkö lienee syynä?! ;)

Äitee rv 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: bulla
Jes, ihanaa Mayinka! Onneksi pikkuinen oli elossa :heart:

Mulla on taas ylihuomenna ultra. Viikot pitäis olla 6+2 mutta ounastelen niitten olevan kuitenkin muutaman päivän vähemmän! Sykettä en odottele nähtäväksi, ja päätarkoitus onkin varmistaa vaan pikkuherneen valitsema kasvupaikka :) Syke olisi tietysti kiva yllätys, raskauskiekon mukaan sen olisi pitänyt näkyä jo pari päivää sitten :confused: Viime viikolla ultrissa ei näkynyt oikein mitään varmaa, mutta viikotkin olivat vasta 5+1 ja 5+2. Nekin tehtiin aika hätäisesti, tosin ei mulla mitään odotuksia ultraamisen kestoista ollutkaan. Noin minuutin kesti molemmilla kerroilla, mutta kai se niin nopsaan sitten näkyy jos ei ole mitään nähtävää.

Eka neuvola on meillä 31.7. eli 8+2. Mies oli vähän pettynyt, kun varasin sen niin, ettei se pääse, kun noita aikoja oli niin hintsusti. Koitin lohduttaa, ettei siellä ekassa neuvolassa varmaan mitään kovin erikoista ole ja että np-ultraan tulee varmasti mukaan.

Ei olla vielä kerrottu kellekään, ei edes mun vanhemmille vaikka oltiin niiden luona viikonloppuna käymässä. Musta kyllä tuntuu, että äiti arvas ja se kyseli paljon esim että miksi syön panadolia enkä buranaa tulehduskipuun tai miksen juo kahvia ja kommentoi kaikenlaista tyyliin "tuollaista se on sitten vauvan kanssa", "oisinpa tienny, mitä kaikkea pitää raskausaikana ja imetyksen aikana syödä!" :LOL: teki kyllä mieli kertoa, mutta se näytti kuitenkin kunnioittavan sitä, ettei haluta vielä tästä puhua kun mitä vaan voi vielä käydä. Ehkä sitten jos ensi viikolla vielä ultrataan ja syke näkyy niin varmaankin äideillemme kerrotaan. Tosin molempien perheet asuu aika kaukana eikä varmasti puhelimessa näitä uutisia kerrota, että saa nähdä. Muille ei vielä ehkä uskalleta luottaa tätä salaisuutta kumminkaan :>

audree ja herne 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
Vitsi että minulla tuli itku kuin luin Villaruusun ja Mayinkan tarinoita. :'( Iso halaus Villaruusulle ja voimia. Mayinkalle toivotan myös nyt onnea, nyt kun kaikki olikin hyvin!

Minulla alkoi eilen illasta semmonen hailakan ruskea tuhruvuoto.. Sitä tulee todella todella vähän mutta tulee kuitenkin. Vähän niinkuin menkkojen jälkeen. Onko kenelläkään muulla tämmöistä? Olen nyt 6+4. Alkoi tietenkin pelottamaan että nyt se menee kesken. Googlettelin ja päädyin johonkin keskusteluun, jossa sen sanottiin olevan normaalia. Tosin joku ihan asiasivu sanoi, että se voi olla merkki kohdun ulkoisesta raskaudesta. Kannattaisikohan minun varata aika ultraan? Ensi viikolla on neuvola mutta siellähän nyt ei muuta kuin lätistään vaan.. Tosiaan minulla ei ole tuota ollut kuin vasta eilisestä lähtien.

VoiceOfBaby ja Papunen
 
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
VoiceOfBabyOle huoleti, mulla oli tuollaista kanssa esikoisesta.. tuli tuhrua semmosen teelusikallisen verran, ruskeaa siis. Eri asia jos sitä vuotoa tulee ihan tokuttomasti vs.kuukautiset esimerkiksi!

OloistaTäällä ei ole mitään, ei niin mitään. CB Digillä mittariin päivällä Raskaana 2-3.
 
Mayinka ihanaa, että kaikki oli hyvin ja että sua kuunneltiin!

Oloista VÄSYTTÄÄ ja turvottaa. Päivällä oli myös vähän huono olo. Alavatsassa on joskus päivisin ja aina iltaisin paineen tuntua. En muista, että esikoisesta olisi ollut tälläistä. Onko muilla?

VoiceOfBaby mä oon kuullut monelta, että heiltä on myös tullut tuhrua ja paljon enemmänkin ja kaikki on kuitenkin ollut hyvin. Mutta jos olet kovin huolissasi, niin voithan sä varata ultra-ajan.

Kertomisesta mun tekisi niin mieli huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, mutta on se ehkä kuitenkin parempi ettei vielä kerro kenellekään. Isovanhemmille kerrotaan varmaan ensi viikolla. Silloin ajattelin myös soittaa neuvolaan. Esikoiselle "kerroin" että hänestä tulee isosisko. Ei hän ymmärrä sitä sanaa (1v 9kk), mutta hänelle kerrottiin ekana :) Jos käyttäisi sanaa vauva niin hän ymmärtäisi hiukan enemmän, mutta se saattaisi "paljastaa" meidät :)

Ryhmistä salaiseen fb-ryhmään mäkin voisin liittyä, mutta aikasintaan sitten kun ollaan turvallisimilla viikoilla. Ja mistä kerhosta täällä puhutaan??

Liikunnasta Onhan se niin, että juosta saa niin kauan kun se tuntuu hyvältä??

Nana & vauveli
 
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
Ihanaa Mayinka kuulla hyviä uutisia! Paljon onnea sykkivästä sydämestä! :)

Nana kyllä mun käsittääkseni voi liikkua niin kauan kuin se hyvältä tuntuu, kunhan nyt järkeviin aikoihin jättää vaarallisemmat lajit pois. Juoksua kai pidetään ihan turvallisena, kunhan ei tunnu pahalta. Kai sitäkin sitten pikkuhiljaa mahan kasvaessa kannattaa rajoittaa. :)

Mulla on nyt parin päivän aikana ilmestynyt nännien herkkyys samanlaisena kuin mulla on yleensä ovulaation jälkeen. Ihan tyytyväinen olen, kun on edes jotain oireita, kun muuten tämä oireiden vähyys vähän huolettaa. Huomenna ajattelin tehdä sen digin ja odottaa siihen tulosta 3+. Toivottavasti tulos on toivottu. :)

Kerhoon liittymisestä! Etsikää se kerho "Maalisuun muruset 2014" ja sitten vain klikkaatte nappulaa "+Liity". Sitten se varmaankin ilmoittaa lähettäneensä liittymispyynnön tms. En nyt ihan tarkaan muista, mutta seuraatte vaan ohjeita. :)

Cembalo 5+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
Hei pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille :)

Mayinka Ihanaa kun pikkuisen syke on löytynyt, varmasti helpottanut omaa oloa kummasti :) Ja Villaruusulle voimia :hug:

VoiceOfBaby luin juuri noita opaslehtisiä mitä olin saanu esikoisen aikaan neuvolasta, ja siinä oli, että viikoilla 6 ja 7 tuhruilu aika yleistä, että siitä ei kannata säikähtää :)

Omasta olosta sen verran, että väsymys on jotain ihan käsittämätöntä, ja nyt se ruokahaluttomuus on muuttunu jatkuvaan syöntiin, että ei kerkeis tulla huono olo. Täälläkään ei olla hirveesti vielä asiasta huudeltu, et minun äiti tietää sattuneista syistä asiasta sekä yksi parhaista ystävistäni. Muuten odotellaan, että porukka huomaa itse :) tosin esikoista odottaessa vatsa alkoi näkyä jo rv 13+, et saa nähä miten nopeasti tämän toisen kohdalla vatsa tulee esiin:D
Neuvolaan ois aika 22.7. , jolloi myös tekeevät ultran. Ihan kiva kun tekeevät, esikoisen aikaan ei tehty :)

Nonna88 ja muru 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja Mayinka
Pitkästä aikaa ehdin tännekin kirjoittelemaan, lisätään nyt munkin tiedot, kun neuvolassakin jo tänään tuli käytyä :)

Katza78/34/3.3/neljäs/HYS

Tänne ei mitään ihmeellistä, kesäloman ekaa päivää vietetään ja olo sen mukainen :)

Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Katza rv7+0
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Nonna88, Nana_84 ja Naakari: kiitoksia kommenteistanne ja kannustuksista. Lopetan turhan hätäilyn siis. Tunteet ovat pinnassa ja olisihan se hirveä pettymys jos koko homma menis puihin. Googlella saa kyllä ittensä sekasin tarvittaessa.

Ruokahimot ovat alkaneet. Tänään piti saada kiinalaista munanuudelia (nyt kun siitä kirjoitan, alkaa tekemään mieli lisää), hesen ranskiksia ja pepsiä. Suolakurkuilla saa taltutettua orastavan yökötyksen. Ei kyllä nyt mitkään salaatit maistu. Yleensä syön melko terveellisesti, mitä nyt jätskiä menee päivittäin ihan normitilassakin, mutta nyt on lähtenyt ihan lapasesta tämä takeway-ruokailu. Se suotakoon sillä on niin väsynyt ettei jaksa kokkailla vaan ruokaa pitää saada heti. Makeaa en niinkään himoitse. Tuntuu jopa nuo mehukeitot liian imeliltä. Mitenkäs teillä ruokahimot?

Muista himoista puheenollen. Seksi maistuu ihan ja olemme normaalisti harrastelleet.
 
Mayinkalle Onnea hyvistä ultra näkymistä :heart:

Ruokahimoja ei täällä vielä suuremmin ole ollut. Ihan samalla linjalla mennään syömisten kanssa kuin ennen plussaakin. Tai no kesäkurpitsaa on tehnyt kyllä paljon mieli ja on sitä kyllä tullut paljon syötyäkin, ei onneksi niin kovin epäterveellinen himo :)

Neuvolaan ajattelin kuitenkin tänään soitella jos varaisi pidemmän ajan esikon 1v neuvolaan niin saisi samalla laput täyteltyä. Silloin olisi viikot jotain 7+

Oireettomuus jatkuu edelleen.. Melkein laittaa huolestuttamaan mutta menkkoja ei kuitenkaan ole näkynyt, joten eiköhän tässä raskaana olla kunnes toisin todistetaan :)

Sekopo ja MiniMe 5+0 PoksPoks
 
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
Huomenta maaliskuun mammat! Ja tervetuloa uusille odottajille!! Vieläkin mieltä lämmittää Mayinkan uutiset :heart: Ikävä kyllä huonojakin uutisia ketjuun tullut :'( Voimia teille :hug:

Just yhtenä päivänä mietin, ettei ole mitään poika/tyttö oloja. Heti tuli mieleen, että onkohan kaikki sittenkään kunnossa, vaikka muuten onkin ollut varma olo raskaudesta. No eilen aloin sitten ihmettelemään, kun mikään ruoka ei maistu ja totesin, että ainoastaan kaikki "mukavan" suolainen menee alas, metvursti, laku/salmiakki, pasta jossa kinkkua... Eli ruokahimoni ovat aika ykstoikkoiset, tuo laku/salmiakki menee vain jäätelössä, karkkina en sitä syökään. Eilen illalla se sitten pamahti mieleen, että tulokas taitaa olla poika, koska pojan kohdalla oli sama homma. Tytön odotuksen aikaan söin jatkuvasti kaikenlaisia makeita leipomuksia, korvapuustit ja donitsit oli himoni :p Katsotaan muuttuuko himot, aamupuuroa kaipaan, mutta kun en saasitä alas :(

Varhaisultran varasin nyt kuitenkin ensiviikon maanantaille, silloin kasassa 8+0. Hiukan jännittää, kun viimeksi kävin vu:ssa ekaksi 6+6, jolloin syke löytyi, mutta koko oli ajankohtaan pienempi (ovulaatio oli ollut tarkka), sitten uusinta ultrassa 9+4 alkion sydän ei enään sykkinytkään, oli mennyt kesken 8+4. Mutta luotan nyt tuntemuksiini ja jos kaikki vaikuttaisi olevan ultrassa kunnossa, niin jatkan odotusta hyvin mielin :)

Oireet ovat hyvin kevyet, ajoittaista väsymystä, turvotusta, rintojen arkuutta, räjähdysherkkyyttä :whistle:, vatsaa välillä nipistelee.. ei paljon mitään siis. Ihan normaalisti olen tässä kaikkea puuhastellut, vaikka välillä tuntuu, että veto loppuukin kesken.

Kävisikö kaikille että laittaisitte tekstinne perään raskausviikkonne, pysyisi paremmin kärryillä missävaiheessa kukakin on menossa?

Terkuin Pikkusukka 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Hei!

Laitoin eilen VoiceOfBabylle siitä tuhruilusta, ja etsin sen pätkän ihan tuolta opaslehtisestä :D
" Emätimen eritteiden määrä saattaa lisääntyä, mikä on normaalia. Kohtusi kasvaa ja vatsasi alaosassa saattaa tuntua pientä kipua. Tämä johtuu siitä, että siteet, joilla kohtusi on kiinnittynyt, venyvät. Pieni tiputtelumainen verenvuoto ei ole myöskään epätavallista. Jos olet huolissasi ja verenvuotoon liittyy lisääntyvää kipua, ota yhteyttä äitiysneuvolaasi."
Raskaana; raskaus, synnytys ja uusi perhe 2012 mallia :)

Nonna88 ja muru 7+1
 
Heippa kaikille! Tervetuloa uusille ja voimia ja tsemppiä huolien ja murheiden kanssa painiville :hug:

Mä en oikein voi puhua ruokahimoista, vaan ruuista, joita pystyy syömään ylipäätään. Eilinen meni mukavasti Marlin mustikka-aronia-rypäle-mehun ja Lidlin spacerunners-mehujäiden kanssa. Tämä päivä aloitettu samoilla, leipää ja kahvia yritin, mutta ei :D

Pakko myöskin ruikuttaa siitä, että maha on ihan sekaisin. Ehkä kuulun niihin, joiden raskauspahoinvointi tuleekin toisesta päästä? Imodiumia ei saa vissiin raskausaikana syödä, mutta kai jotain sellaisiakin valmisteita on, joita voi huoletta syödä?

Mites muuten teidän muiden tissit voi? Täällä ne on paitsi kipeät (rintsikoiden ottaminen pois iltaisin on tosi tuskallista), myös kasvaneet vähän jo yli rintsikoista. Ongelma on vaan se, että ne näyttää jo vähän tyhmiltä liiveissä ja viikonloppuna olis kaverin häät tiedossa :O En viitsisi vielä uusia juhlamekon kanssa sopivia liivejäkään ostaa, tulevat tosi kalliiksi kun joutuu erikoisliikkeestä ostamaan ja varmasti nämä tissit vielä muuttavat tästä muotoaan :rolleyes:

audree ja herne 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Audree Minä valitin pitkään sitä, kun tisseissä ei ollut mitään tuntemuksia. Nyt on nännit jonkin verran hekistyneet, mutta ei ne todellakaan niin kipeät ole, että olis vaikea riisua rintsikoita... Ihan iloinen olen siitä, että on edes jotain tuntemuksia. :)

Ruokahimoja ei ole mitään. Ei myöskään kummempaa pahoinvointia. Vähän ällöttää ajatus useimmista ruuista, mutta Pikkusukka kun äsken mainitsi sen aamupuuron niin sitä alkoi tehdä mieli. :)

Minä tykkään myös siitä, kun on ne raskausviikot perässä. Pystyy vähän vertailemaan esim. samoilla viikoilla olevien oireita omiin ja toisaalta edellä menevien oireista voi kuvitella mitä saattaa olla tulossa. Vaikka toki nää jutut on yksilöllisiä. :)

Tein muuten tänään sen digin ja se näytti Raskaana 3+, kuten pitikin. :)
Kävin pistämässä tuonne ketjuun "Kuvia plussatesteistä" mun viivasuoran.

Cembalo 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Heips, mie täällä tänään sit urakalla kirjoittelen :D

Audree, miulla on tuon mahan kanssa aivan sama + pidin tuossa vielä kunnon mahataudin kuumeella, ja silloin kävin kysyin apteekista noista ripulilääkkeistä, niin farmaseutti etti tietoa ja sanoi suoraan, että ei mitään suosittele, et osassa pakkauksissa oli, että voi aiheuttaa sikiövaurioita alkuraskaudessa ja osassa, että ei ole tarpeeksi tutkittu vaikutuksia sikiöön :/
Sanoi vaan, et paljon nestettä ja varsinkin mietoja mehuja, että jossain vaiheessa sit helpottaa. Tuo ei tunnu lohduttavalta, mut ite otin sen kannan, et mieluummin maha toimii kuin on ummessa :D esikoista odottaessa Levolac oli nimittäin kova sana mahantoimituksen kannalta :D

Nonna88 ja muru 7+1
 
Heips,. täällä myös yksi yllätysplussaaja ilmottautuisi mukaan joukkoon!! Kävin eilen ultrassa ja lääkäri tuumi että viikkoja olis tällähetkkellä jotain väliltä 6+4-7+0! Sain uuden ajan 2 viikon päähän, koska neuvolan ultralaitteet niin aataminaikaiset, että ei saanut asukin pienen koon takia tarpeeksi näkyvyyttä luotettavaan mittaamiseen, joten la on vielä hieman auki. Maaliskuun alkuun menee kuitenkin, kun laskeskelin! :)

Tämä siis toinen lapsi ja sen takia noin epävarmaa tuo raskauden kesto, kun ei ole esikoisen jälkeen ollut kuin yhdet menkat.. Testasin sattumalta muutama viikko sitten, kun oli niin rajut repäisykivut ja "yllätykseksi" olinkin raskaana.. :)

Pahoinvointi alkoi viime viikolla ja on ollu jatkuvaa, vaikka en oo oksentanutkaan ja siitä epäilinkin, että ei voi olla niin pitkällä. Nännit on myös tosi kipeät ja lopetinkin esikoisen imetyksen tähän, kun oli muutenkin jo loppusuoralla..

Tarkistin vielä neuvolakortin, niin lääkäri oli laittanut siihen 7+0 eli sen perusteella la olis 3.3.2014/Aliza/32v/toinen lapsi/NKL tai HYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Arell, toivotaan että kaikki menee hyvin! Päivä kerrallaan, vaikka huoli on valtava - useinmiten kaikki menee parhain päin :) Soitin neuvolaan melkein heti plussan jälkeen, koska en tiennyt yhtään miten pitäisi menetellä ja luulin että haluavat tyyliin testata siellä onko raskaana ennen kuin antavat ensimmäisen ajan. Ei käynyt pienessä mielessäkään etteivät vaadi mitään todistetta alkaneesta raskaudesta :LOL:

Toivottavasti Villaruusulla on kaikki niin hyvin kuin tilanteeseen nähden on mahdollista. Pienen menetys, on sitten miten alussa tahansa, on hirvittävä kokemus eikä sitä haluaisi kenenkään joutuvan käymään läpi. Meillä oli suojelusenkeleitä matkassa, mutta pelossa eläminen viikonlopun yli oli vielä pientä verraten siihen että se pahin tapahtuu. Toivon kaikkea parasta ja hirmuisesti onnea ja tarrasukkia pienelle ja äidille seuraavaan raskauteen!

Cembalo, mäkin jännitin kun menin eilen töihin ensimmäisen kerran plussan jälkeen ja jouduin iltakahvilla ottamaan kaakaota kun yritän tietoisesti rajoittaa kahvin lipittämistä. Odotin koko ajan koska joku kysyy miksen juo kahvia. Taitavat toki jo ajatella että olen menetetty tapaus, siellä on jo viitisen vuotta povailtu ja kyselty vauvauutisten perään :LOL: Ruokarajoituksiin olen suhtautunut aika tiukasti mutta olen syönyt pastöroidusta maidosta valmistettua kotimaista sulatejuustoa (Aamupalaa) ja tonnikalaa. Mansikoita en ole syönyt, ostin niiden sijaan kotimaisia palkoherneitä.

Tipetsu, loimulohtahan saisi varmaan syödä vähän sen kerran pari kuussa. Sitähän saa ostaa tuoreena kauppa-autoista, ei ole vakuumipakattua ja maistuu sairaalloisen hyvältä :) Itsekin tykkään kaikkein eniten just näistä rasvaisista petokaloista, lohi on ehdoton ykkönen ja savustettu haukikin olisi aivan ihanaa. Ei sitten syödä perhana ;)

Esteri1, mulla hiukset ei ole reagoineet mitenkään mutta tuon valkkarin takia haluan huuhdella tuota toista päätä tavallista useammin.

audree, eilisessä ultrassa lääkäri tuumasi että mittaustulos heittelee helposti alkuraskaudessa kun pieni on ihan kipparalla ja tarkkaa mittaa on todella vaikea saada. Mitta on aluksi vissiin vaan arvio, tai lähinnä pyllyn paikka taitaa olla arvio :LOL: Vanhaa vitsiä siteeraten, milli sivuun ja se on silmässä ;)

VoiceOfBaby, toivottavasti siellä tuhruilu on vaaratonta. Luin viikonloppuna kaiken mahdollisen mitä löysin keskenmenoista, ja törmäsin todella paljon kirjoituksiin joissa oli pientä tuhrua ja se oli ollut vaaratonta. Valtavat holahdukset punaista verta eivät taas useinmiten olleet vaarattomia, mutta sullahan tuhrukin oli ruskeaa. Minä jos kuka olen todella huono rauhoittelemaan, mutta todennäköisimmin kyse on varmaan jonkun pienenpienen suonen rikkoutumisesta. Toivon kaikkea hyvää!

Tervetuloa kaikille uusille! :flower: Mahtavaa että porukka lisääntyy ;)

Oireista, nyt ovat toki olleet tosi tiukassa mutta silloin kun niitä oli ripakopallinen, en silti ikinä ollut hirveän hajuherkkä. Makuvirheitä tuli, mies osti meille Twixit ja valittelin että mun omassa keksi maistuu ihan kaapille. Kun mies maistoi, oli kuulemma ihan tavallisen makuista. Tänään täällä on oltu ihan onnen kukkuloilla - nyt etoo pikkuisen, ihanaa! :D

Seksiä täällä ei ole mitenkään hirmu paljon harrastettu. Olin melkein koko kesäloman kuin jätkän räkä piikkilangalla, löhöilypäivänäkin piti välillä ottaa päikkärit että jaksoi pysyä ihan vaan hereillä. Nyt energiataso on parempi, mutta rikkonaiset yöt väsyttää kun herään melkeinpä joka yö 10-20 kertaa. Taitaa olla osin ikäjuttu, nukun vuosi vuodelta kevyemmin, ja osansa tekee tuo kroonisesti tulehtunut oikea lonkka johon en nyt voi syödä tulehduskipulääkkeitä. Kortisonipiikkejä en myöskään raskausaikana suostu ottamaan, ei sillä että niistä ennen raskauttakaan mitään sanottavaa hyötyä olisi ollut.

Raskausviikoista, taidan itsepäisesti pysyä vanhoissa päivissä kunnes toisin todistetaan. Nyytti saa kasvaa nyt vähän ennen seuraavaa mittaa, luotan enemmän sitten siihen nt-ultran mittaan. Seuraava ultra on ensimmäisellä neuvolakäynnillä eli 29.7., sitten saa nähdä pienen seuraavan kerran :heart:

Mayinka & Nyytti 7+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte

Yhteistyössä