Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ja oikein isot halaukset kaikille surun kohdanneille!
Täällä päin ei mitään ihmeellistä. Etovat olot ja väsymykset on mennyttä ja olen taas energinen ja toisin kuin moni teistä muista, niin olen aivan äärettömän tyyni ja pinnaa ei kiristä. Ehkä se on mulla joku raskausoire? Normaalisti kyllä edes toisinaan pinna on kireellä ja temperamenttia löytyy tietyissa tilanteissa vähän liiaksikin. Naama kyllä kukkii ja kohdun kasvukipuja on ollut, joten toivottavasti siellä edelleen pikkuinen on elossa.
Viikko sitten sunnuntaina mulla tuli kahdella vessakäynnillä paperiin ihan himppusen verran ruskeaa limaa. Säikäytti, mutta ilmeisesti ei ollut kuitenkaan mitään, koska sen jälkeen ei ole mitään vastaavaa ollut eikä mitään kipujakaan.
Np-ultra on meillä 22.8. Ja ultrat onkin Naistenkilinikalla vaikka synnäriksi valitsin Kättärin. Mutta Naistenklinikka on esikoisen ajoilta tuttu, että sinällään ei mitään ongelmaa, mutta olisi kiva ollut käydä edes ultrien verran tutustumassa Kättäriin ennakkoon.
Mun pitäisi varata myös aika sokerirasitukseen. Koska mun äidillä on 2.tyypin diabetes niin terkka laittaa mut sitten aina siihen rasitukseen jo näin aikaisin. Viimeksi oli kaikki arvot hyvät, että toivottavasti on tälläkin kertaa.
Aiemmin ainakin autoista ja vitamiineistä sekä dopplereista olette jutelleet. Me ollaan autottomia ja aiotaan jatkossakin olla, joten ei onneksi ole ongelmaa autonvalinnassa. Meillä oikeastaan ainoa järkevä käyttökohde autolle olisi miehen työmatkat ja silloinkin se tulisi monin kerroin kalliimmaksi kuin käyttää julkisia. Ja tiedän, että jos meillä olisi auto niin ruvettaisiin kuitenkin kulkemaan kaikkialle autolla... Vitamiineinä syön Multitabsin raskaus- ja imetysvitamiineja, joita oli jo ennestään kotona purkki, koska söin niitä myös esikoisen imetysaikaan ja imetyksen lopetin vasta maaliskuussa. Doppleria ei hankita, ei ollut esikoisen aikaankaan enkä osannut sitä kaivata. Huolestuisin vaan jos en löytäisi sydänääniä. Ja esikoinen liikkui käytännössä kokoajan (paitsi yöllä tai en ainakaan liikkeisiin herännyt), joten aina kuitenkin tiesi liikkeistä, että kaikki on luultavasti hyvin. Ja vaikka tämä pikkuinen ei olisikaan yhtä aktiivinen kuin veljensä, niin eiköhän sen verran liikuskele, että saan siitä mielenrauhan =)
Liikun ihan normaalisti, kuten esikoisen aikaankin. En harrasta mitään sellaista liikuntaa, mitä ei syystä tai toisesta voisi raskaana ollessa harrastaa. Koiran kanssa tulee joka päivä lenkkeiltyä ja asioilla käydään kävellen tai pyöräillen.
Elluska ja pikkuinen 10+5