**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Läkerol kokeile pääkipuun vissyä, itsellä se on toiminut edellisessä raskaudessa. Verimäärä lissäntyy, suolavarastot ja mineraalit vähenee ja voi aiheuttaa pääkipua. Toivottavasti jokin auttaa.

Ylihuomenna ultra ja eikä mitään raskausoireita...eniten huolettaa kun rinnatkaan ei ole kipeet..Sitten se selviää mikä on tilanne. Luottavainen olen.

Teillä oli puhetta matkustamisesta, mietin, että mihin asti sitä uskaltaa lentää? Ajattelin, jos kävis etelässä loppu syksystä, eiköhän sitä uskalla varata matkat. Itse en ole matkustanut 7kk ikäisen kanssa, onko teillä kokemusta näin pienen kanssa? Ajattelen että matkustaminen on helppoa, kun rattailla voi kulkea paikasta toiseen. Aikasemmin lapset ovat olleet 2v ikäisiä, kun on eka reissut tehty ulkomaille.

OivaAino 8+0??
 
VoiceOfBaby Paljon jaksamista teille! :|

Selina Ihana kuulla hyviäkin uutisia! :)

Mullakin alkaa olla taas vähän epävarmempi olo, kun varhaisultrasta (7+5) on kulunut jo pari viikkoa ja tässä välissä on pahimmillaan ehtinyt tapahua jo jotain ikävää. Seuraavaan ultraan on vielä vajaa kaksi viikkoa. Sitä odotan kyllä suurella jännityksellä. Onneksi meillä mies pääsee mukaan. :) Tässä välissä aika tuntui jo kuluvan ihan mukavasti, mutta nyt se taas matelee, kun on tuo ultrapäivä mitä odottaa.

Pahoinvointi jatkuu... :$

Missä vaiheessa muuten meinaatte ostaa ensimmäisiä tavaroita vauvalle? Meillä on jo kaapissa jotain vuosien varrella kerättyä, mutta nyt raskauden aikana ei ole vielä mitään ostettu. Ajattelin kyllä nt-ultran jälkeen jo uskaltautua ainakin kaivelemaan tuttujen kätköistä jotain pientä ja neutraalin väristä vaatetta. (jos siis kaikki on hyvin) :)

Cembalo 9+5
 
Tavaroita ei ole hankittu lainkaan, tosin ostin pienen Dropkick Murphys-bodyn päivää ennen plussaa. En tiennyt tai odottanut olevani tuolloin raskaana, mutta se oli niin suloinen ja kun yrityskin oli päällä... :D Äiti sen sijaan on ostanut jo vaikka mitä, meillä on jo suurin osa 50 cm vaatteista kasassa, tuttipullo, pulloharja, ensitutti... En tiedä mahtaako äiti olla innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja Arell
voiceofbaby :hug:

Selina onnea!

Oivaaino: Me ollaan lentämässä Suomeen jouluksi ja silloin olen viikoilla 27-29. Finnairilla tarvitsee lääkärintodistuksen viikosta 28 alkaen.

Tavaroista: vaatteita meillä on jo jonkin verran, mutta muuten odotan loppusyksyyn/talveen ennen suurempia ostoksia. En kyllä millään malta odottaa että pääsee sisustaan vauvanhuoneen =)

Viime yönä näin unta että rupesin vuotaan verta! Kerkesin unessa ja ruveta suremaan menetystä, kauhea uni! Muuten täällä menee hyvin, pahoinvointi on helpottanut.

Ellia 8+1
 
Ultra kuulumisia: Yksi sikiö, rakenteet tässä vaiheessa normaalit, vastas viikkoja 12+0. Ei muutettua taaskaan la:ta vaikka uä mukaan 26.2 kun ens vuonna helmikuussa on vaan 28pv niin heitto on vaan 4pv. Eli ei muutosta laskettuun aikaan. Veriseula otettiin, niskapoimu oli 1.1mm. Katottiin pikaiseen myös 4D-ulta ja kaikki oli siinäkin hyvin.

Osaanotot menetyksen kohdanneille.

Taika 11+3
 
VoiceOfBaby voi kurjuutta! :hug: Jaksamisia ja onnea kovasti uuteen yritykseen! Tule sit kertomaan, kun taas hyviä kuulumisia. ;)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! =) Pikkusukkaa vielä odotellen... :)

läkerol Mulla kans viime yönä oli niin kova päänsärky, etten saanu nukuttua ja kävin sit ottaa panadolin. Aamulla oli otettava kans, ku oli alkamassa, ja silti päivällä tuli niin kauhea, et luulin jo olevan suunnilleen aivoverenvuoto... Otin taas panadolin ja soitin neuvolaan, paljonko sitä saa syödä. Neuvolantäti sit lupas, et jos ei muu auta, niin yhden buranankin saa ottaa, kun ei siitä yhdestä 400g pitäs haittaa vielä tulla. Voi siis aiheuttaa keskenmenon ja sydämeen kehityshäiriöitä alkuraskaudessa käytettynä, mut ristiriitasta tietoa siitä. Mut ei nyt tarvinnut ottaa, ku sain nukuttua, niin helpotti. Mulla oli kans kolmannen raskaudessa päänsärkyä, toivottavasti ei nyt tuu tavaks.

Tavaroita en oo vielä hankkinut, jotain vaatteita kaupassa hypistellyt. :) Mut tytöllä alkoi eilen koulu (9. luokka :) ), ja ekana ku tuli kotiin, tuli esittelee suunnitelmaa pupupuvusta, jonka hän tekee kässän tunnilla vauvalle, ja mä saan valita värin. :heart: Tekee vielä isompaa kokoa, et menee pidempään ja sit vasta ens syksynä. Meillä ei muuten kahdella nuorimmaisella mahtunu 50 cm vaatteet ollenkaan, ku pojat oli 4,4kg/54cm ja 4kg/53cm. :D Nuorimmaiselle olin ostanu ihanan kotiintulopuvun sairaalasta, joka ei sit mennykään ihan ylös asti ja piti jättää auki... 56cm meni kans aika lyhyen aikaa, mut on tietty vaihtelua vaatevalmistajienkin välillä. Mä odotan, et saan tietää kumpi tulossa, kun tytölle ei oo mitään ja pojalle liikaakin. :)

Bambiina & pieni 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
Bambiina, mua itkettää toi sun tytön pupupukujuttu. :'( :heart: Ai miten niin raskaus herkistää? :D

VoiceOfBaby voi kurjuuksien kurjuus. :hug:

Kivaa että on tullut useampi positiivinen ultrauutinen! Meillä taitaa olla vasta yhdet kaksoset? Semmosia ylläreitä odottaisin ainakin yhdet tai kahdet lisää. :saint:

Mulla on tänään vähän parempi päivä, ei niin okseta mutta pientä päänsärkyä.. Kait se tästä kohta!

Cassy rv 10+3
 
Cassyput juuh, itkuhan tulee milloin mistäkin. Tänä aamuna taas erehdyin lukemaan Vauva-lehteä ja 49-vuotiaana äidiksi tullut itketti. :LOL: Nyt oon katsonut kolmena päivänä telkkarista "apua, meille syntyy vauva" ja luonnollisesti itkeny vauvojen syntymän hetkellä. Sitä en kyl tiiä, onko liikutuksesta vai kauhusta, et mäkin joudun taas tekee ton!!! :O Viimeksi kävin pelkopolilla ja synnytys oli hyvä kokemus, mut...
 
Tavaroista Meillä on kaikki tallessa edellisen jäljiltä, toki sukupuolesta riippuen joutuu lisää ostamaan jos vastakkaista on :D Mut kaikki isommat on hommattu, joten helpolla pääsee :)

Voiko muuten päänsäryn omaavilla olla jäykät niskat? Mulla aina sillon menee juntturaan ja varsinkin jos stressaa esim. raskaudesta niin saattaa mennä jumiin, ja sit jos pientä muksua nostelee..
 
Bambiina miltä kanavalta toi tulee?! Mä rakastan synnytysohjelmia. :D

Synnytys ei mua kyllä pelota yhtään. Fiilistelen yleensä synnyttämistä, paitsi silloin kun synnytys käynnistyy... Tiedä sitten miksi. :saint: Olen kyllä molemmilla aikaisemmilla kerroilla päässyt aika helpolla, olen nopea synnyttäjä. Eka oli reilu 5h ja toka alle 3h, eli se kyllä mietityttää että kuinka nopea toimitus tulee olemaan. :O
 
Muakaan ei synnytys jännitä tai pelota, ensimmäinen kesti 17 tuntia ja ei kyllä menny niinkun oppikirjoissa, kivunlievitykset ei toiminu ja lopussa tuli niin kiire, ettei ehditty edes sektioon vaan mun pahan päällä hypittiin alas päin ja toinen veti vauvaa päästä jalkovälissä et saatiin äkkiä ulos. Oli meinaan kyljet mulla kipeet sen jälkeen, vauva saikin aluks vaan 4 pistettä, mutta ihan terve tyttö tuo on. Silti jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, toinen synnytys alle 4 tuntia ja se meni kun suoraa oppikirjasta, kivutkin oli todella lieviä. Ehkä tää kolmas sitten on jotain tosi kamalaa kun kahdesta ekasta jäänyt niin hyvä kuva. Ainut mikä mietityttää on tuo seuraavan synnytyksen kesto, mulle viimeks sanottiin et jos ekan ja tokan välillä aika pienenee noin paljon ni seuraava voi tulla todella nopeesti, ehdottivat sairaalan puistoon teltan pystyttämistä lähellä laskettua :D sit se kuitenkin kestää jonkun 24 tuntia : /

TAvaroita en uskalla vielä aikoihin hankkia, meillä ei oo oikeestaan mitään jäljellä kun meijän lapsiluku piti olla alunperin tässä, mies sitten (onneks) muutti mielensä. Mut kivaa kun saa taas ostella vauvanvaatteita ja tavaroita.
 
Pahoittelut pikkuisen menettäneille :hug:

Tavaroista: mä olen kerinnyt hankkia vuoden aikana jo häkkisängyn ja h&m home mallistosta kaikki neutraalinväriset vauva tuotteet, olen ostanut myös häkkisängyn reunapehmusteen ikeasta johon ajattelin ommella vielä pitsin. Vaunutkin jo tiedän millaiset haluan :)

Onneksi alkoi kolmen viikon kesäloma! Tultiin miehen kanssa mökille. Yöt vaan on ihan kamalia kun saa huussissa ravata, on kylmä ja pilkko pimeää! Ja tänä aamuna nukuttiin niin myöhään, että herätessä oli aivan kamalat pahoinvoinnit joka onneksi helpotti kun sain syötyä.

Mulla on ollut käytössä apteekista saatavat pahoinvointia hellittävät rannekkeet ja niistä on ainakin mulle oollut vähän apua :) nyt on tauko niiden pitämisessä.

minkälaisia mielihaluja teillä on ollut ruokien suhteen viime aikoina? itsellä on tällähetkellä pekoni ja karjalanpiirakat ja vichyä olen litkinyt jo kuukauden :D ja satsumat ovat olleet alusta asti myös ja yleensä en niitä syö.
 
Voi että, saisi jo huonot uutiset loppua! Voiceofbaby :hug:

Nonna88: En kyllä ymmärrä miten veriseulontaviikot voi vaihdella Suomessa niin paljon.. Ärsyttää, kun kerran oli jo labrassa ja jos se olis tutkinu lähetettä koneelta tarkemmin, olis se sen ehkä sieltä löytyny. Kuitenki oli joku kesätyöntekijä.. No kuukausi vielä niin sit uusi yritys.

Mäkin pääsin vihdoin ja viimein tällä viikolla salille. Mulla oli heinäkuun ajan jäsenyys tauolla, mutta kesäkuussakin kävin vaan ehkä kolme kertaa. Nyt tällä viikolla käyny jo kaks kertaa, kolme kertaa viikossa olis tavoite. Ja kyllä huomaa, ettei oo vähään aikaan käyny. No uuteen nousuun vaan.. hetkeks :) Ehkä synnytyksenkin jaksaa paremmin kun on käyny tekemässä jotain.

Noista ruokajutuista mun pitikin puhua. Siis mikään makea ei oikeen uppoo, irtarijämiä mitä oli jääny viikonlopulta söin eilen muutaman, niin heti tuli huono olo. Sen sijaan kaikki suolanen, esim. Välimeren herkun oliivi-valkosipulinkynsi-herkkusieniyhdistelmä (NAMMM!) on jotain sellasta mitä menee jos satun sellasta kaupasta bongaamaan. :D Ja herkkukurkut! Sodastream vettä menee kans aika paljon. Ja hedelmiä ja salaattia. Kahvi ei oo uponnu enää sitten viikon 6 jälkeen.

Tavaroista: Me ostettiin veljen perheeltä turvakaukalo, matkarattaat, lämpöpussi, sitteri jne. Varmaan saadaan jotain vaateitakin. Mammavaatteitakin sain, niitä ei oo vielä tarvinnu.

Me ollaan lähdössä syyskuun viimeinen viikko Japaniin. Laskeskelin, että olisin silloin viikolla 17. Ainoana harmittaa, että sushit menee nyt ohi suun :( Muutenhan siellä pitäisi olla hygienia tosi korkealla tasolla, ettei tarvitse hirveästi miettiä etukäteen.

11+4
 
Mulla vähän vaihtelee noi mielihalut, ei mitään kummallista, mut tomaattia on tehny mieli leivän päällä siitä asti, kun yhtenä päivänä ostin Hesestä kinkkujuustotoastin. :)

Cassyput toi tulee kakkoselta 14.45. Tanskalainen dokumentti, jota tulee vissiin vaan kuusi jaksoa, vahingossa huomasin toissapäivänä, kun en yleensä tv:tä pahemmin ehdi katsoa. :) Näkyy varmaan areenassakin?

Babytwo hyvinkin voi liittyä tohon, mulla nimenomaan noiden kovien kipujen aikana tuntuu niskakin tosi kipeältä ja säteilee. Meinas taas alkaa tuolla hevostenruokintareissulla, mut onneks meni itsekseen ohi.

Kyllä te ootte hyvin "unohtanu" noi kokemukset. Mullakin toi kolmonen (4,4kg) jäi jumiin ja revittiin väkisin ulos, jolloin pojalta murtu solisluu ja tuli ilmarinta, joten oli pari yötä lastenosastollakin ja kolme vrk sai lisähappea. Sai kans vaan 3 pistettä alkuun ja tais olla 10 min pisteetki vielä 7, eli vietiin kyllä saman tien pois, ku oli ulkona. Siitä sit jäi jotenki sellanen trauma, et viimeks kuvittelin vielä ponnistusvaiheessakin, etten saa vauvaa ulos ja yritin vaan pelata aikaa, et saavat sit leikata sen ulos. :p Ekat sanat oliki pojan synnyttyä "mä tein sen!" :) Ei siis mikään pieni uskonpuute... Mut enemmän pelkään sektiota, eli se ei ollu viimeksikään vaihtoehto. Ja siinä kolmannessa ei epiduraali toiminu, ja tokassa synnytyksessä en ehtiny saada mitään, jolloin luulin oikeasti kuolevani, ku oli oksitosiinilla vauhditettu käynnistetty synnytys (siitäkin kohta 15v!), niin oon ehtiny saada niistä pelot itselleni. Eikä mulla mikään korkea kipukynnys oo muutenkaan; viimeks onnistunut spinaali oli se, mikä teki synnytyksestä niin onnistuneen. :) Ja toki se, että sain pojan heti syliin, kun edellinen vaan vietiin pois. Mutta onhan tässä aikaa työstää ja miettiä näitä, mulla kuitenkin yleensä sellainen asenne asioihin, että katsotaan mitä tulee, ja muiden tarinat ei oo koskaan saanu mua pelkäämään, vain nämä omat kokemukset. :)
 
Hei!

Minut saa myös poistaa listalta. Ultrassa kävi ilmi, että pieni elämä on päättynyt jo aikaa sitten. Oireet jatkuivat viime viikolle asti ja edelleen lievinä ovat. Lääkkeellinen tyhjennys edessä.

Toivotan mukavaa ja onnellista raskausaikaa teille kaikille! Toivottavasti minä jo olen viimeinen huonojen uutisten saaja, meitä tuntuu olleen aika paljon.

Meelia
 
Meelia Voi kurjuus, että teilläkin ja vasta nyt selvisi. Kovasti jaksamista ja voimia! :hug:

Kylläpä näitä nyt onkin ollu, vähän pistää miettimään, että mikähän on oma tilanne... Varsinkin, kun muutenkin mietin, voiko olla niin hyvä tuuri, että viideskin lapsi olisi terve?!? Kukaan mun lapsista ei ole perinyt edes mun siitepölyallergiaa, joten tuntuu, että voiko vieläkin käydä hyvin.
 
Meelia :hug:

on ollu kyllä tosi paljon nyt huonoja uutisia meijän ketjussa, niin paljon että alkaa jo ittee pelottaa entistä enemmän, mun pahoinvointi kun loppu sillon joitakin viikkoja sitten kun seinään. Tissit on kyllä arat edelleen ja väsyttää hippasen enemmän kun normaalisti, mutta muuten ei mitään...Toivottavasti ei tuu kenellekään enää huonoja uutisia ja nyt huonoja uutisia saaneet sais nopeesti niitä hyviä uutisia.

Mua on alkanu kauheesti mietityttään tuo raskausajandiabetes, kummassakaan raskaudessa aikasemmin en oo käyny sokerirasituksessa, nyt iänpuolesta pitää mennä. Kuopuksen kohdalla epäiltiin kyllä syntymän jälkeen olisko mulla ollu RD kun esikoisen ja kuopuksen kokoero oli todella huima ja mun elintavat ei ollu erilaiset näitten raskauksien välillä. Meillä vielä suvussa kyllä rasite tähän RD:hen...voi kun ei olis, tulis sit vaan lisähuolta siitäkin.
 
Täälläkin voisi yksi vielä ilmoittautua mukaan. Myös facebook-ryhmä kiinnostaisi. Takana on km 1/12 ja km 4/13. Tämä siis kovasti toivottu pikkukakkonen, kun vain nyt pysyisi kyydissä mukana. Kotona ennestään 2v esikoinen. Varhaisultrassa käyty 7+4 ja siellä toistaiseksi kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Aiemmissa km-raskauksissa en varhaisultrissa käynytkään, toinen meni kesken rv7 ja toinen rupesi vuotamaan rv11, mutta vauveli vastasikin ultrassa sitten vain 7+. Iso on pelko persuuksissa, että pysyykö tämä nyt mukana. Tiedot siis
Belly-/La 27.3.2014/23v/2.lapsi/Oys

Belly- ja tiuhti 8+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Arell
Kutittaako muilla vielä mahaa tai onko "perhosia"? Mulla ei voi olla vielä viikkoja niin paljon, että liikkeet tuntuis, neljän viikon päästä laittaisin nämä täysin ensimmäisten liikkeiden piikkiin, mutta ei nyt sentään vielä nyt, viikkoja on jotain 9 (eka neuvola vasta ens viikolla).

Plussasin vk 28, eli viis viikkoa sitten. Tein monta testiä ennen sitä, kaikki negatiivisia.


Riksu 9+?
 
Pahoitteluni kaikille surullisia uutisia saaneille :'( Toivon teille kaikille kaikkea hyvää, valtavasti voimia tehdä surutyö loppuun ja onnea uuteen tärppiin.

Kävin tänään niskaturvotusultrassa. Oli hellyyttävää nähdä ruudulta kuinka se Nyytti siellä jumppaili, kädet viuhtoi ja jalat potki. Temmelsi aktiivisesti suunnilleen sen aikaa kun ultraava kätilö tarkasteli rakenteita, sitten kun tuli niskaturvotuksen mittauksen aika, Nyytti päättikin jäädä köllimään paikoilleen kasvot anturia kohti. Sekä ultraaja että minä yritettiin ensin vatsan päältä tökkiä, mutta toinen vain heilautteli käsiään kun yritettiin häiritä. Lopuksi ultraaja tökki anturilla kun ei millään muuten suostunut kierähtämään, ja kun ultra tehtiin alakautta niin se tuntui kieltämättä aika mielenkiintoiselle... :$ Noin viiden minuutin tökkimisen jälkeen saatiin lopulta pikkuisesta hyvä sivuprofiili ja niskaturvotus oli ensimmäisellä mittauksella 0,9 mm ja toisella 1,1 mm. Rakenteista ei löytynyt mitään poikkeavaa ja saatiin heti ultran jälkeen lopullinen Downin riskiluku joka oli meillä 1:5600. Verikokeessa ei ollut mitään erityistä, hormoniarvot olivat hyvät. Kaikki oli siis juuri niin kuin pitää, vauva liikkuu hyvin ja sydän lyö hienosti. Olotila oli ultran jälkeen (ja on edelleen) rauhallisen euforinen, nyt saa olla onnellinen ja nauttia raskaudesta :heart:

Saatiin samalla aika rakenneultraan 21.10. Pikkuinen vastasi viikkoja 12+1 vaikka omien laskujen mukaan mentäisiin "vasta" 11+4, menkkojen mukaan 12+3 ja varhaisultran mukaan 11+0. Jatkan viikkojen laskemista ovulaation mukaan koska menee niin lähellä, ei se kuitenkaan laskettuna päivänä synny :) Laskettua aikaa ei neuvolakorttiin muutettu vaikka se nyt koon puolesta muuttuisikin nykyisestä 8 päivällä eli olisi jo 27.2 kun neuvolakortissa on 7.3.

Mayinka & Nyytti 11+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä