Voi itku, taas on tullut monta keskenmenoa. Jaksamisia. Ja sitä kurjempaa se varmasti on mitä myöhäisemmässä vaiheessa se havaitaan. Tänään minäkin päätin, että en kestä enää vaan menen varhaisraskauden ultraan omalla kustannuksellani. Varasin mahd. lyhyen ajan, jotta ei tule ihan hirvittävän kalliiksi, mutta eka toivomani aika löytyi vasta maanatailta, joten sinne asti pitää vielä odottaa. Silloin viikkoja jo toki on 8+6, mutta kun rakenne ultrasta ei ole kuulunut vielä mitään se todennäköisesti on vasta viikolla 12+ jotain ja sinne asti en jaksa odottaa. Yritin kuunnella sydänääniä myös doplerilla, mutta en saanut nitä kuuluviin ja tästä panikoiduin nyt vielä lisää. Neuvoloitten osalta tuon ultraamisen osalta on kyllä tosi hajontaa. Omassa neuvolassani ei ole ultralaitetta nähtykään...
Noin muutoin olotilat on ihan kohtuulliset, väsymystä ja ajoittaista pahoinvointia lukuunottamatta. Vatsa kyllä alkaa vaatia jo kohta äitiysvaatteita. Olen penkonut kaapista vyötäröstä sellaisia mahd. löysiä housuja jalkaan. Mutta äitiysvaatteisiin pitänee siirtyä jo kohta puoliin. En kyllä ymmärrä miten vatsa on jo niin kasvanut. Ei se muistaakseni edellisissä raskauksissa ole näin jätti ollut jo tässä vaiheessa. Muutoin olen ihan suht. pienikokoinen ja kokoa 36, eikä tässä varmaan lihonutkaan ole vielä ehtinyt ihan hirveästi, joten kummallista.
Liikunnastakin on ollut puhetta. Itse ajoin toissapäivänä töihin pyäräillen 16 km suuntaansa ja samn tein edellisellä viikollakin kertaalleen. Neuvola täti sanoi, ettei siitä olisi haittaa. Ja se selkeästi on auttanut pahimpaan pahoinvointiin. Kaduin kuitenkin pyöräilyä, sillä siitä tuli vatsakipuja ja aloin jo pelätä että siitä tuli keskenmeno. Onneksi vatsakipu meni kuitenkin ohi. Mutta nyt en kestä tätä epätietoisuutta masuasukin suhteen...
Mesimarjaana 8+2