Ensinnäkin onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Ei oo tullu pitkään aikaan kirjoiteltua tänne, ja siksi vähän omanapailua. Ostin viikko sitten dopplerin ja voi että, miten ihana on kuunnella pienen sydänääniä! Sitä jumputusta voisi kuunnella koko päivän kun se niin rauhoittaa mielen. Järjestettiin viime viikonloppuna miehen kanssa yhteiset kaverisynttärit, ja nyt tietää viimeisimmätkin kaverit. Töissä en oo vielä kertonut, kun ensi viikolla pitäisi olla kehityskeskustelu, niin siinä sitten. Luulen kyllä, että molemmat esimiehet on jo arvannu, kun ollaan farkkukin jo hankittu ja kyselin varavaatekaapin numeroita isompien housujen toivossa..
Oireita ei oikeestaan ole enää kun rintojen arkuus, ja tietty paineen tunne välillä mahassa.
Te jotka syötte raskausajan vitamiineja, ootteko huomannu jos otatte vitamiinin enemmän tyhjään vatsaan kuin täyteen, tuleeko teille huono olo? Eilen viimeks jouduin oksentamaan, niin heikkoa teki vaikka aamupalasta ei ollu kulunut kuin ehkä tunti.
Ellia Mulla kans sanoi samaa ultrassa, että ei viitsi häiritä pientä enempää ja siksi ei kuunneltu sydänääniä. Meillä kun on vähän sama historia, niin suosittelen ostamaan dopplerin
se on niin helppoa kun jos tuntuu siltä ettei jaksa odotella neuvolaa tms. niin liukkarit vaan mahan päälle ja sykkeitä etsimään. Joskus pieni on ollut suoraan dopplerin alla, joskus joutunut etsimään sitä tosi alhaalta ja painamaankin. Potkut kuuluu myös, silloin huomaa kun on liikkuvaisella päällä, joutuu jatkuvasti seuraamaan ääniä kun katoaa alta. Ja välillä voi kuulua monta päivää oikealta puolelta, mutta seuraavalla kerralla löytyykin vasemmalta puolelta. Ja
matkustelusta, me ollaan lähdössä Japaniin kun mulla viikkoja 16+6 ja takaisin tullaan kun viikkoja 17+6. Toisen raskauden aikana keväällä kun oltiin lähdössä Kreikkaan, kyselin neuvolatädiltä matkustamisesta ja se ei ainakaan mistään säteilyistä puhunut. Toki mua vähän pelottaa se Japanin tilanne, ollaan seurattu sitä Fukushiman radioaktiivisia säteilyjuttuja. Kaikissa uutisissa on sanottu ettei säteilystä ole haittaa paikallisille ihmisillekään ja lentojahan sinne lennetään koko ajan, luulis jos jotain uhkaa olisi niin lennot lopetettaisiin saman tien. Määränpää on Nagoya, Fukushimaan on matkaa reilu 400km linnuntietä. Mutta sinne siis tällä hetkellä mennään, pitää vaan muistaa jaloitella koneessa paljon ja juoda vettä. Ruokaa ja hygieniatasoa pidän aika korkeena, sen puoleen luulen ettei tule ongelmia. Japanissa raskaanaolevat saa syödä sushiakin, saa nähdä miten siellä sitä uskaltaa.
13+2