**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Tervehdys pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksen kohdanneille! :hug: Vielä kurjempaa, kun se tulee pidemmällä... Mutta onnea uuteen yritykseen!

Kivaa, kun täällä on niin paljon kirjoittelijoita, niin aina riittää juttua luettavaksi. :) Oon ollu toooosi väsynyt ja olo on huono, vaikka en oo koskaan raskaana ollessani oksentanu. Mut iltaa kohden aina vaan pahenee. : / Eilen löysin kaapista edellisessä raskaudessa saamani Primperan-paketin ja otinki yhden, mut mies sit sano muistelevansa, ettei se viimeksikään oikein auttanu, joten sen takia niitä kai oli jäljellä... :p Ajattelin kuitenki kokeilla, jos olis apua, eikä tuntunu ainakaan pahentavan oloa. Tosin turhaan en aio syödä, jos ei tunnu helpottavan. Jostain syystä tänään on sit parempi päivä kuitenkin. :) Päivittäin siis luen täällä teidän muiden kuulumiset, mut en saa aikaseks kirjotella puhelimella, ja nytkin kun kerrankin oon koneella, niin toi 1,3v yrittää koko ajan kiivetä keittiön pöydälle ym. riiviöintiä. Puuh! Tuntuu, että noi lapset käyttää hyväkseen mun heikkoa olotilaa...

Nimistä meillä oli viimeks jo tytöllekin nimi, kun alkuun luulin odottavani tyttöä, mut en tiiä hyväskyiskö mies sitä lopulta. :p Pojalle meinas olla mahdotonta keksiä; ristiäisten piti alkaa klo 13 ja kello oli ainakin vartin yli, kun papin läsnäollessa sitä nimeä vielä viimeks mietittiin, ja lopulta sit heitettiin kolikkoa, et päästiiin päätökseen! :LOL: Ei ollu pappikaan nähny noin vaikeeta nimenvalintaa ennen, ja sanoin miehelle, et jos vielä vauva tulee, niin sillä on sit OLTAVA nimi valmiina, kun mennään synnyttämään. Pojallekin mulla on nimi valmiina, mut mies tossa yks päivä heitti kaks vaihtoehtoa, joten olis sitten toinenkin (se mun oli niistä toinen). Onneks on aikaa miettiä ja selvitetään kyllä sukupuoli heti ku mahdollista.

Kävin viime viikon maanantaina ekaa kertaa neuvolassa ja on se jotenkin turhauttavaa aina täytellä ne samat kaavakkeet... Samaa sano neuvolantäti. Mut mittaukset ihan ok, tosin hb 133 ja mulla normaalisti yli 140. Mutta ei silti selitä mun hengästymistä. Maha pömpöttää iltaisin ihan urakalla ja vaikka oon yrittäny pitää löysiä vaatteita, niin miehen veli oli eilen kysyny, et mites mulla on maha niin kasvanu, ku käytiin niillä viime viikolla... Mies oli todennu, et se on varmaan syöny niin paljon! =) Siihen oli sit keskustelu jääny, eli ei paljastunu vielä. Mut ärsyttää kyllä tää paisuminen, kai se jossain vaiheessa tasottuu... Ja lähtöpainoki oli neuvolassa kilon vähemmän ku viimeks, etten oo lihonutkaan.

Pahoinvointiin mulla on auttanu omatekemän punaherukkamehun hörppiminen. :) Ja viime viikolla kun olin keränny mustikoita, söin niitä ja jostain syystä tuntui auttavan. En tiedä mikä noissa on, mut hetkeks aina helpottaa; käyn yölläkin vessareissuilla juomassa tipan mehua. Ei hyvää hampaille, mut sitä ei kannata nyt miettiä, kun kaikki keinot on sallittuja olon parantamisessa. ;) Ja itseasiassa vasta luin jostain, että noi kivennäisvedet tms. olis kans huonoja hampaille sen hapon takia. Yhtenä päivänä huomasin Muumi-limun auttavan kans, mut vielä en oo siirtyny limuihin. Toi VoiceOfBabyn Cola-Olli oli muuten huippu! :LOL: En kyllä ehkä haluais sellaista lasta... :p

Vessassa saa rampata öin ja päivin! Ihan kamalaa, kun vielä imetän tota taaperoa, eli herättää muutaman kerran yössä, ja sit on aina kiire vessaan. Jopa kolmesti yössä joudun käymään, päivällä parhaimmillaan tunnin välein. :( Imetys pitäs lopettaa, mut neuvolantädin mielestä ei stressiä siitä, kun kuulemma lähinnä on riski, et imetys aiheuttaa supistuksia ja keskenmenon, mut sitä ei kannata edes miettiä. Kunhan oman jaksamiseni takia saisin sen lopetettua; hevosten tullessa laitumelta menee aika rankaks taas elämä.

Veikkauksia sukupuolesta tehdään toki mun oireiden mukaan päivittäin, ja eilen pukkas leukaan kauhea finni, joka pisti epäilemään tyttöä, mut eiköhän se poika kuitenki oo. =) Tyttö sano, et haluis pysyä ainoona tyttönä, kun hän on siitä niin ylpeä, et on ainoa. :D Mut kuulemma arvannee lapsen sukupuolen, jos ei kerrota, jos alan ostamaan uusia vaatteita ym. kun tytöllehän meillä ei enää oo... Saa nähdä!

Tästä uhkaa taas paisua sellanen romaani, ettei kukaan jaksa lukea, joten yritänpä palata asiaan taas. Vointeja kaikille ja onnittelut vielä hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart: Ja kyllä ne viikot alkaa kohta juosta, kun päästään lähemmäs puoliväliä. =)

Niin ja ultrahan mulla on 27.8. ja sitä ennen pitää käydä verikokeissa eli varmaan käyn jo ens perjantaina. Lääkäri on sit 3.9.

Bambiina & kirsikka 9+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Silvia Logo :hug: Selinalle myös jaksamisia! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Ja tervetuloa uusille!

Aivan, se toinen hyvä raskausmonivitamiini on tietysti multitabs! Multivita, multitabs, liian erilaiset nimet, jotta vois muistaa? Onko teistä muistakin tullut ihan lahopäitä raskauden myötä? Mulla on ainakin ihan pregnancy brain, saa nähä mitä opinnoista tulee jos ei järki palaa päähän jo kohta.

Mulla ei minkäänlaisia oloja sukupuolesta. Toisaalta ei oo kyllä mitään vertailukohtaakaan, kun osalla teistä muista on. Huomasin kuitenkin, että mun mahassa on napaan asti sellainen hailakka viiva, vaikka eihän se ilmeisesti mitään vielä kerrokaan! Voihan se toki olla niinkin, että sellainen viiva on ollut aina, mutten oo vaan aikasemmin huomannut :confused: Se tosin on niin haalea, että tuskin sitä kukana muu erottaa. Vähän sama kuin ensimmäinen haamu raskaustestissä :rolleyes:

PLÄÄH! Eikös se pahoinvointi sitten tullut takaisin heti eilen illalla kahden poissaolopäivän jälkeen. Menin aamulla töihin ja puolitoista tuntia kärvistelin. Senkin aikana kävin pää pöntössä kolmesti ja koko ajan oksennus tuloillaan. Se hiki hatussa rehkiminen pahensi oloa tosi nopeasti, eikä mätien vihannesten leijaileva haju kyllä helpottanu oloa yhtään.. :x En tosiaan ymmärrä teitä, jotka oksentelusta huolimatta pystytte käymään töissä! Olette vissiin jotain superihmisiä? :headwall: Saisinko mäkin ripauksen teidän sisusta? :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille :)

audree ja muru 9+4

Nii ja sellanen muoks että pahoinvoinnista huolimatta oon selvästi kuitenkin kykeneväinen eläytymään näihin mun hormoonihuuruihin, tässäkin nyt katsoin Boltia ja itkin vuolaasti läpi leffan. Samoin kun luin vielä bambiinan viestin (mä meen kanssa ens pe veriseulaan ja samalla viikolla ultraan ku bambiina) niin tuli sellanen kihelmöivä jännitys ja teki mieli oikein kovaan ääneen huutaa ja tuulettaa :LOL: ja nyt tietysti itkettää ku oon niin liikuttunu, kun meiän kaikkien ultra-ajat lähenee. Oon kyllä ihan pöpinä :ashamed: Toivottavasti te muutkin ootte!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bambiina77
Mulla on ultra 14.8 ja synnytyspaikka on TYKS

Sukupuolesta en osaa sanoa. Kuulemma tyttö on tulossa kun naama kukkii, mitä mulla ei oo edes teininä ollu ja tämä paha olo on omaa luokkaansa. ERityisen paljon puhuvaa tytön puolesta on kuulemma se, että minä kahvikissa oon joutunu lopettaan kokonaan kahvin juonnin ja kahvin hajukin tekee pahaa. Esikoista oottaessa, joka on poika moni veikkas sillonki tyttöä mutta sillon mulla on itellä vahva poika olo. Esikoisesta en voinu juurikaan pahoin, mutta närästys alko ihan välittömästi, mitä en ikävöi nyt ollenkaan. Nii ja en meinaa tälläkään kertaa ottaa selvää kumpi tulee, jos en sitten mene lapsivesipunktioon. Esikoisesta ei tiietty, mitä kukaan ei uskonu, että me ei tiiejä. :LOL:

Töissä mää en ole. Olen hoitovapaalla vuoden loppuun esikoisesta ja ehin olla muutaman hassun viikon töissä jos vointi antaa myöten. Esikko on siis muutamaa pv vajaa 11kk.

Hormoonihuuruja on täälläkin. Saatan loukkaantua sydänjuuria myöten ihan mitättömästä asiasta. Ja kun kysyy mikä mua vaivaa alkaa vuolas itkeminen. Rasittavaa....

Muistaakseni en oo värjänny hiuksia alkuraskaudessa, mutta muutenkin värjään vaan muutaman kerran vuodessa kun mulla on tuota tukkaa niin hintakin värjäykselle on aika suolanen...

Mahan pömpötyksestä ei oo täällä huolta, sen verran on tuota BMI;tä kun mun piti alottaa jälleen laihkari, mutta toisin kävi. Eikä kyse oo mistään pienestä ylipainosta, valitettavasti :ashamed:

Mua on alkanu vainomaan ajatus, että pitäskö mun sitteki mennä lapsivesipunktioon. Ku jostain ihme syystä oon saanu päähäni, että tällä kertaa, vuoden vanhempana ku viimeksi raskaana vauva onkin jotenkin sairas. Mä pääsisin ilman mitään syytä suoraan punktioon enkä osaa päättää hermoilenko liikaa vai en? Mutsi on prikulleen mun ikäsenä saanu kuopuksensa ja siihen aikaan ei oo ollu muuta vaihtoehtoa ku luottaa ultraan. Oon koittanu tolkuttaa ittelleni, että juttelen ke ultrassa mitä ne on mieltä punktion tarpeesta.

Noh, sokerirasitus on jo kans tälle kuulle varattu tietää siis äärettömän huonoa oloa sille päivälle. Blaah!

Taika
10+5
 
Viimeksi muokattu:
Hoh-hoijaa, huono olo pitää taukoa, muuten on etonut 24/7.. oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnut kuin pari kertaa. Nyt on parina päivänä myös supistellut ja soitinkin siitä neuvolaan, että onko normaalia näillä viikoilla. Sieltä sitten rauhoteltiin, että ne on ihan ok, kunhan eivät ole kipeitä. Että näillä mennään nyt.

Housut kirraa, tilasin netistä mamma-malleja, kun olen kaikki entiset jo hävittänyt. Saisivat tulla kyllä pikavauhtia tännepäin!

Mulla on ehkä tyttöolo, mutta järki sanoo kuitenkin, että poika sieltä tulee. Kolmen pojan jälkeen ei nuo prosentit oo oikeen tytön puolella.

Ensimmäiseen neuvolaankin on vielä aikaa, se on tiistaina, 20.8 , toivotaan että siellä on kaikki hyvin. Odottavan aika on pitkä, tuntuu ettei tuo päivä lähene ollenkaan.

Riksu 7+5?
 
No niin, meidän jännääminen loppui tähän. Istutaan vieläkin polilla ja odotetaan lääkäriä. Lisääntynyt pahoinvointi selittyi ultrassa keskenmenolla, joten saa poistaa listalta. Ehkä sitten joskus taas, mutta tuskin. 3 menetettyä raskautta reilussa vuodessa taitaa riittää meille :(

BigMomma & Itu, over and out
 
Hei,

suuren suuri halaus Kaarinalle, Silvia Logolle sekä BigMommalle. Tuntuu kyllä niin pahalta teidän puolesta!

Vitamiineistä täällä on puhuttu, olen syönyt foolihappoa kun oli vanha paketti vielä kaapissa. Nyt ajattelin kyllä ostaa jonkun raskausvitamiinin, jossa tulee vähän muutakin. Syön kyllä monipuolesti ja ei varsinaisesti huonoa oloa ole, että voi syödäkkin ihan entiseen malliin. Aikaisemmissa olen syönyt pelkän foolihapon, mut nyt kun olen näin vanha, niin ajattelin ottaa vähän muitankin.

Mulla on olo niin kuin olisi paljon pidemmällä. Ekassa raskaudessa oli varmaan samanlainen olo kuin RV30 ja toisessa RV20. Jotenkin on niin väsynyt ja turvonnut ja mahakin tuntuu niin isolta. Housut kiristää. Onneksi teen paljon etänä töitä, niin ei tarvitse niin miettiä mitkä housut mahtuu kiinni.
Hitsit kun aika menisi vähän nopeampaa, jotenkin nämä alku viikon on niin piinaavia. Siitä on kohta kolme viikkoa kuin sain plussan testiin ja tuntuu että olen ollut jo monta kuukautta raskaana. Aika matelee! Tulisi edes se eka ultra. Varasin muuten tällä viikolla ajan neuvolaan ja samalla laittoi ajan neuvolalääkärille, jossa ultrataan. Molemmat on 29.8. ´

Ai niin tyttö- ja poikaoloista on ollut puhetta, mulla ei ole kyllä mitään tuntemuksia kumpaankaan suuntaan, mutta näin unen että poika sieltä tulee.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

SanniRuu 7+0
 
Voi ei, BigMomma =´( Voimia teille !

riksu84, mä luulin jo että kärsin luulotaudista, kun tunsin tänään ekan supistuksen. Oli selvästi harjoitussuppari, mutta olin ihan ihmeissäni, että voiko niitä tulla jo nyt näin alussa. Mutta näköjään sitten voi, kun en ole ainut sen tuntenut. Musta tuntuu, et se jotenkin mulla liittyy siihen kun oon syönyt paljon. Söin tänään itseni ihan täyteen ja koko päivän on ollut täysi olo ja tuo suppari sitten vielä kruunas sen täyden olon. Lisäksi mullakin on eka neuvola tiistaina 20.8.

Mulle tuli ekan kerran vko sitten poikaolo, vaikka toivoisin tyttöä, koska en osaa kasvattaa poikaa, saati tiedä sitten mitään niistä pippelitouhuista. Kaikkea löytyisi vaaleanpunaisena jo valmiiksi, niin saas nähdä pitääkö sittenkin ostaa kaikki uusiksi. Ihan vauva-ajan vaatteita meillä on kaikkina väreinä, mutta vuodesta eteenpäin kaikki on punaista tai violettia. Mies luonnollisesti toivoo harrastuskaveria, eli poikaa. Oikeasti on ihan sama kumpi tulee, on tervetullut jokatapauksessa =)

Tänään mulle on maistunut jo kohta levyllinen tummaa suklaata ja aamulla lihanhimoon syöty meetwurstileipä on maistunut koko päivän suussa ja joka ällöttää nyt. Huomenna olis sukujuhlat ja pieni stressi päällepantavasta, kun maha on aika kookas. Tunikaa vaan päälle ja paljon meikkiä ettei nää edes naamasta =)

Autonvaihtoa ollaan järkeilty jo valmiiksi ja liemessä ollaan. Meillä on 2kpl markkinoiden suurimpia istuimia, joten ei mahdu kolme rinnan takapenkille mihinkään autoon!!! Todennäköisesti joudutaan ostaan uudet kapeammat istuimet noille silloin 3-vuotiaille tai ainakin ensin käydään autokaupoilla mittanauhan kanssa. Tuskahikee pukkaa jo nyt. Lisäksi joudutaan ostamaan ylimääräinen auto pelkästään hoitomatkoja varten. Meillä toisena autona on Transit ja sen penkillehän ei kolmea istuinta saa edes unelmissaan sopimaan. Mies usein vie lapset hoitoon matkallaan töihin, joten tarvitaan joku kottero, jolla se käy eka viemässä ne lapsukaiset hoitoon. Mutta tämä ei ONNEKSI ole vielä ajankohtaista, mutta kunhan tässä nyt maalailen kaikkia uhkakuvia parin vuoden päähän =)

-Mira- ja 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei BigMomma! :'( :hug: Voimia ja jaksamista.

Täälläkin tunteet turhankin pinnassa. Esim. Vauva-lehdestä ei voi lukea mitään koskettavia tai surullisia juttuja, kun heti aukee hanat... Näin se on aina raskaana ollessa ollut ja tunteet heittää muutenkin sekunnissa laidasta toiseen. :p
 
BigMomma :hug:

Täällä kans kyynelihditään ihan liian helposti. Eilen kattelin esikoisen kanssa autot elokuvaa kun pienempi oli unilla ja siis mua itketti vähän väliä ihan hirveesti :LOL: ettei siihen kyllä paljon vaadita nykyään.

vaikka pahoinvointi ei oo palannu enää takasin niin aamut on silti tuskaa, ensimmäisenä aamulla kun herää niin väsyttäis niin paljon ettei jaksais millään nousta. Nykyään aamusin on kamala nälkä (ennen saatto usein jäädä aamupala välistä ku ei maistunu yhtää) ja hirveetä kun pitää ottaa thyroxin tyhjään mahaan ja odotella ennenkun saa mitään syödä. Ja tää heikotus/pyörrytys, huoh. Onneks nää jossain vaiheessa varmaan helpottaa, jos yhtää niin ku aikasemmin, menee.
 
BigMomma <3 Olen niin pahoillani :( Kaikkea hyvää tulevaisuuten sinulle ja perheellesi!

Taika78
Mainitsit pääseväsi lapsivesipunktioon halutessasi, mulla varmaan mennyt ohi vai oletko maininnut, miksi sulla on tällainen mahdollisuus?

Jahas, piti enemmänkin kirjoittaa mutta esikoinen vaatii huomiota :heart:

Arell ja Herne 8+0 POKS :)
 
BigMomma :hug: Liian moni tipahtanut lähiaikoina pois!

Autoista ollaan päätetty, että noilla pärjätään. Itelläni S40 Volvo, josta en luopuisi millään hinnalla ja enköhän mä saa sillä kolmea lasta siirrettyä paikasta toiseen. Koko perheen reissuilla voidaan käyttää miehen 7-paikkaista dodge caravania.

Täälläkin tunteet pinnassa ja aivokapasiteetti romahtanut. Musta tuntui jo viimeisinä työpäivinä ennen lomaa, että mulla on vakavia ongelmia ymmärryksessä. Mulla pari työkaveria on lähiaikoina myös odottanut ja hekin kyllä kärsivät raskausdementiasta. Paljon tuli hauskoja tilanteita :D

Mä olen kanssa erottanut pieniä supistuksia. Muistan niitä olleen myös edellisissä raskauksissa tosi aikaisin.

Sydäntähti 11+1 (Menisipä nopeasti tämä viikko)
 
BigMommalle ja SilviaLogolle paljon haleja! :hug: Surettaa todella nuo ikävät kuulumiset :(

Hiuksiin olen ajatellut raskausaikana laittaa vain raitoja. Niitähän ei värjätä ihan päänahkaan kiinni, joten niitä voi käsittääkseni ihan huoletta laittaa. Ja sittenhän on olemassa jotain paremmin raskaana oleville soveltuvia erikoisvärejä.

Turvotus on aika huimaa, kuten olen jo joskus aiemmin maininnut. Töissä en enää voi pitää tiukkoja paitoja, koska pömppö herättäisi kyllä huomiota. Housut nyt kuitenkin menee vielä kiinni. :)

Tunteet on ehkä vähän tasaisemmat kuin kuvittelin niiden olevan. Olen normaalistikin melko herkkä, joten ajattelin raskausajan olevan pelkkää vollotusta. En nyt kuitenkaan vielä ole huomannut olevani paljonkaan tavallista itkuherkempi. Mutta voi luoja miten liikuttava oli nettilehdessä kuva nukkuvasta hiirenpoikasesta! Musta tuntui etten varmaan ole ikinä nähnyt mitään suloisempaa. :D

Lahopää on kyllä tuttu vaiva ja sanat tuntuu häviävän päästä. Töissäkin olen joutunu selittämään työkavereille sanoja joita en juuri sillä hetkellä satu muistamaan. :D

Väsymys on nyt iskenyt kunnolla. Eilen meinasin nukahtaa töissä ja kotiin päästyä oli pakko ottaa päikkärit.

Pahoinvointi jatkuu. Joskus on hyviä päiviä, jolloin oksennan ehkä vain kerran ja joskus on huonoja päiviä, jolloin oksennan 8 kertaa...

Cembalo 9+1
 
Nyt pääsen jatkaa juttua :)

Hiusten värjäämisestä
Mulla on varattu kampaaja 12+ viikolle, ajattelin ekan kolmanneksen olla tällä päällä, mutta sen jälkeen varmaan pari-kolme kertaa aion värjätä hiukset.

Mulla on ollut mammadementia päällä jo toista vuotta, alkoi esikoista odottaessa eikä loppua näy ;)

Meilläkin on autonvaihto mietteissä vaikka nytkin meillä on perheauto. Tuntuu vaan, että takapenkki on suht pieni tossa, joten kaksi lastenistuinta vie kyllä kaiken tilan. Kuskin taakse ei esikoisen istuinta voi edes laittaa kun etupenkin joutuu siirtää niin eteen ettei mies voi ajaa.

Väsymys on tänne saapunut oikein kunnolla. Nukun päikkäritkin tytön kanssa, mutta ennen kuutta alkaa armottomasti uudelleen väsyttää. Yöunet ei tunnu millään riittävän eikä asiaa ainakaan helpota, että esikoinen herää 5.00-6.30 välillä aamuisin. Nyt se on vielä flunssassa ja heräilee öisinkin :headwall:

Olen nyt etusivulle päivittänyt teidän tyttö- ja poikaoloja, ne saattaa tässä raskauden edetessä muuttuakin, joten kirjoitelkaa vaan jos vaihtuu! :)

Mulla on turvotus laskenut tässä reilun viikon sisällä ja nyt lähes tiessään jo. Jospa sitä masua voisi kohta alkaa odotella näkyvän :heart:

Arell ja Herne 8+0
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille! Jaksamista teille kaikille! :hug:

Uusiakin jos on tullut,tervetuloa! :flower:


Täällä kai aletaan pikkuhiljaa tottua ajatukseen kaksosista,mutta kyllä tulevaisuus silti pelottaa.
Autoja meillä on kaksi,miehen hurjuus-vuosina hankkima Honda Prelude,oikeen himokiihtyvä urheiluauto :D Jonne hädintuskin itsekään mahtuu,saati turvakaukalo tai turvaistuin,puhumattakaan nyt kahdesta kaukalosta :) Mulla on Ford Focus farmari ja se on kyllä hyvä auto. Sillähän me tietty ajellaa,mies hurauttaa hondallaan omiin menoihinsa. Mutta focuksen konttii ei tod. tule mahtumaan kaksosten rattaita/vaunuja eli vissiin molemmat myytävä ja ostettava joku tila-ihme tilalle. Miehelle honda vaan on niin rakas,eka oma auto ja itse maksettu ja saksasta tuotu niin tunnearvoahan sillä on ja on se mustakin ihan cool :)

Hiustenvärjääminen ois kyllä enempi kun paikallaan nyt..Muistaakseni esikoisen aikaan värjäilin kevytvärillä,eikä tyttö ole allerginen tms. eikä ees kipeenä koskaan ollu *kopkop*


Tyttö/poikaoloista varsinaista oloo ei oikeen oo. Esikoisesta vahva poikaolo heti alusta,kunnes viikkoa ennen sektioo sanoin miehelle vauvan olevan ihan satavarmasti tyttö ja niin oli. Mutta kun kaksi nyt tulossa,niin ihana ois saada yksi molempia,mutta veikkaan kuitenkin kahta tyttöä. Yhtä rakkaita hekin olisivat.

Oireet samat,tosin hieman ehkä vaimenneet tai sit niihin on jo tottunu.


Mutta kuulin yhdet sydänäänet toissapvänä ja tänään :) Että kyllä siellä elämä taitaa jatkua. Nyt tässä ootellaan kutsua sairaalaan ultraan,neuvolasta lähete KYS:lle kun kaksosraskaus kyseessä,siellä np-ultra ja "neuvolalääkäri".

Eipä tässä muuta. Mukavaa viikonloppua!


-Tipetsu ja tyypit rv 8+5-
 
Pahoittelut Bigmomma! :'(

Arel: Mä pääsen ikäni puolesta suoraan lapsivesipunktioon, jos haluan. Kun on ikää jo 35v. Ei siihen sen kummempaa syytä (vielä) ole.


Tämä on taas niitä päiviä, ettei millään haluis lisää lapsia. Esikoinen nukku hurjat 30min päivä unia eikä mitenkään suostunu uudelleen unille. Ja yllätys meillä on nyt huulipitkällä oleva kiukuttelija joka asiasta...
 
Arell voisko tohon etusivulle laittaa vielä meidän odottajien yhteismäärän? Se olis kiva. =)

Tipetsu sä suhtaudut jo ihanasti tohon kaksosuutiseen! :) Mä olisin varmaan viikkoja shokissa, kun tuntuu välillä pelottavalta tää yksikin tähän katraaseen... :ashamed: Onnittelut vielä kaksosista, kun en oo aiemmin ehtinyt/tykkäsin vaan! =)

Jos jollain joku lempeä keino imetyksen lopettamiseen, niin vinkkejä otetaan vastaan! Mies ei kestä kuunnella vauvan (no joo, kenenkään) huudatusta, ja mä en jaksa imettää jopa 1,5h välein öisin, joten ois saatava toi 1v 3kk irti tissistä.

Aina vaan väsyttää, aamusin en kans jaksais herätä ja nousta ollenkaan ja heti on 4v vaatimassa aamupalaa. Tänään jaksoin sentään siivota ja nukuin päälle päikkärit vain herätäkseni pahaan oloon ja tää kummallinen maku suussa... valivali.. : /

Bambiina & pieni 9+1
 
Pyynnöstä laitettu odottajien yhteismäärä etusivulle, saan vaan kokoajan eri luvun, 88 tai 89 :D Voisko joku auttaa? :) Mun matikka on surkea!

Sitten laitoin ton kohdan että kuinka monetta kukin odottaa, en vaan ole vielä alkanut niitä laskea. Jos joku viitsii niin olen enemmän kuin kiitollinen :heart: :flower:

Kenellä ei ole vielä laitettuna monetta lasta odottaa, olisitteko kilttejä ja lisäisitte sen, jotta saamme laskettua nuo määrät :)

Alkaisko nyt etusivu näyttää siltä, että siellä on kaikki mitä muissakin ketjuissa on? :rolleyes:
 
Pahoittelut niille joita suru on kohdannut, voimia ja tsemppiä.

Tervetuloa uusille!

Mä oon pystyny juomaa vettä kyl ihan normaalisti, mutta jostain syystä se mehu on ollu paremman makuista, ni mieluummin sitä sit juonu. Nyt maistuu omena ja appelsiinimehu (tuoremehut).

Mä tuskin tulen värjää hiuksia raskaus aikana. Värjäsin just vähä ennen plussaa ja laitoin raitoja, joihin kyl oon vähän pettyny.

Vitamiineistä, mä syön täl hetkel minisun mama vitamiiniä joka on myös tarkoitettu raskaana oleville sekä kalkki lisää. Sain th:lta siitä mainoslappusen ja sit ite vähän vertailin apteekis eri vitamiinivaihtoehtojen väliltä, että mitä otan. Lähinnä mulle nyt oli toi magnesiumin määrä joka sielä vaikutti, että miksi valitsin sitten tämän minisun maman. Kannattaa vähän vertailla, niissä oli aika isojakin eroja osan vitamiinien kohdalla, mutta tärkeintä on se, että valitsee niitä jotka on tarkoitettu raskaana oleville.

Meil on ny toistaiseks tollanen pikkuauto ja pakettiauto. Pikkuautoon ei mahu takakonttiin kuin kauppakassi eli ei mahdu rattaat sit alkuunsa. (Se on niinku anoppi sano aikoinaan, toi on just sopiva sulle kauppakassi autoksi.) Että kyl sitä auton vaihtoa täälläkin harkitaan, mutta katotaa ny sit kuinka paljon vaunuja pitäis kuljettaa, että käytetäänkö sit niillä kerroilla pakettiautoa ja koitetaan venyttää tätä auton vaihtoa.

Tääl on vaihteeks ollu erittäin hyvä olotila. Paha olo on kadonnu ties minne eli taas on vähän sellanen olo, että kun ei oo pahoinvointia, että onkohan sielä joku. Seuraava neuvola on vasta reilun 3vk:n päästä. Mutta näillä mennään. Täällä alkoi nyt kesäloma, joten ihanaa kun on aikaa lepäilyyn ja rentoutumiseen sekä nyt varmaa alan tekee niit vauvajuttui enempi kun on aikaa. Tän jälkee sit taas vapaat on vähissä.
 
Tipetsu, mekin jouduttiin aikoinaan vaihtaan autoa juurikin tuplarattaiden mahtumisen vuoksi. Tultiin tulokseen, että farmari Toyota Avensiksessä oli levein tavaratila niiden välillä mitä kateltiin ja se meillä nyt on. On riittänyt, mutta ei todellakaan ole mikään tykkipeli. Meillä sama, et mies joutu myymään Honda TypeR:nsä ja mä mun pikkuHondan. Ja nyt tosiaan vielä isompi pitäis hankkia, joka on mahdoton tehtävä, koska tulevan putkiremontin takia ei haluttais ottaa mitään kovin suurta autolainaa... Kaikki mitä mä haluan maksaa 13 000€ eteen päin =D

Kaksosraskaudessa on se hyvä puoli, että niittä ultrauksia on ihan urakalla ja melkein riesaksi asti loppua kohden. Mutta aina yhtä ihana nähdä mitä mahaan kuuluu.

Mä oon nyt kahden viikon pahoinvoinnista jo ihan ryytynyt. Lisäksi maha on turvotuksen lisäksi ollu kipeä ja turvoksissa senkin takia. Tänään sukujuhlissa mun mahaa vilkuiltiin jo sillä silmällä. Hitsit, jos ne nyt arvas...
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut BigMomma :hug: Varmasti raskasta kokea menetys noin monta kertaa. :(

Hyvä kuulla, että veden juominen on muillakin tökkinyt ja mennyt kuitenkin myöhemmin ohi. Toivoa siis on. :) Katsoin viime raskauden merkintöjä, ja siellä oksentelua oli hampaita pestessä vasta yhdeksännellä viikolla ja jatkui 13. viikolle asti. Kunpa ei kestäisi nyt tuonne asti tämä epämääräinen huono olo.

Saraheinä: Toi sinun lista ruuista mitkä tökkii, niin ne on taas sellaisia mitä mun haluttaa syödä. Huonoon oloon himoitsen saavani irtokarkkeja ja jätskiä. Jatkuva himotus kaikkeen raikkaaseen ja makeaan, kuten viinirypäleisiin ja mehujäähän. Viime raskaudessa oli myös himotus rypäleisiin ja söinkin niitä pitämällä hetken pakastimessa, jotta varmasti olivat kylmiä. :D Mielenkiinnosta kyselenkin, että kumpaa sukupuolta sinulla on lapset ennestään, jotta joko näistä omista himotuksista voisi tehdä veikkausta sukupuolesta. :) Minulla löytyy ennestään tyttö.
Ja myös cokis uppoaa ja sitä pitikin lähteä eilen varta vasten hakemaan kaupasta 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tarttui mukaan muutama alkoholiton siiderikin, mutta siellä ne odottaa vielä jääkaapissa avaamattomina.

Sukupuolesta ei oo mitään vahvoja oloja, mutta vain aavistus, että toinen tyttö olisi tulossa. Noh, jos niin käy, niin eipähän tarvitse opetella että miten niitä poikavauvoja hoidetaan. ;D Toisaalta pahoinvointi tuntuu voimakkaammalta kuin viimeksi, mutta voihan olla, että aika kultaa muistot. Ultrassa kyllä haluan tietää viimeistään, kumpi on tulossa (jos vaan näkyy).

Onkos kukaan käynyt hierojalla nyt raskaana ollessa tai aiemmissa raskauksissa? Onko vatsasta ollut haittaa ekalla kolmanneksella? Haluaisin käydä hierojalla, mutta en halua että joudun kärvistelemään epämiellyttävässä asennossa koko hieronnan ajan. Kotona pystyn ainakin makoilemaan ihan normaalisti vatsallanikin, mutta kuinkahan mahtaa olo olla hierontapöydällä. Ja voikohan hieronnasta olla jotain haittaa, jos alaselkää kovasti käsitellään.

Aika menee tässä alussa niin hitaasti, ennenkuin pääsee varmemmille viikoille. Ja ihanaa, kun toisilla on jo kohta np-ultria tulossa. :) Minulla on odotusta edessä suunnilleen viisi viikkoa. Huoh. :D

Pullataikina 7+3
 
Pullataikina ei nuo ruuat oikeastaan töki mutta ne on sellaisia että kun syön, oksennan ihan varmasti kaiken viimeiseen pisaraan asti ja tulee todella huono olo. Kyllä tekis mieli siis ainakin limsaa, jätskiä, karkkia, hedelmiä ja jugurttia =) Ne ei vaan jostain syystä varsinkaan pysy sisällä yhtään... No ei kyllä välillä mikään muukaan, kahvi ei pysy myös ja sitä silti yritän vähän juoda aamuisin. Leipää syön ja hedelmäpilttejä. Kyllä siis jotain ruokaakin aina pakko yrittää kun on niin nälkä.

Mulla on tyttö ja poika ja mollemmista nuo ruuat on aiheuttanut tosi pahan olon. Tytöstä söin silti salmiakkia vaikka normaalisti syön mieluummin hedelmäkarkkia, oli niin kova himo. Sekä lakritsia ja appelsiinimehua. Pojasta teki tuota appelsiinimehua mieli myös joten ehkä se liittyi johonkin muuhun. Nyt ei ole ollut mitään tiettyä mitä tekis mieli, vaihdellen kaikkea ja ei mitään.

Meillä mahtuu kyllä tuplat auton kyytiin muttei mahdu kolmea istuinta takapenkille. Siksi autonvaihtoa on mietitty, meillä on vaan yks auto kun itse olen kotona ja bussilla pääsen lasten kanssa ilmaiseksi ja mieskin yleensä kyllä pyöräilee töihin kun on sen verran lyhyt matka.

saraheinä 8+0
 
Kerronpa vielä täälläkin, että eilen alkoi ruskea tuhru ja todella epämukava kipuilu vatsassa ja selän puolella. Kivut on vaivannut koko yön ja mielestäni asteen verran pahentunutkin, vuoto on vähän lisääntynyt. Jos kipu tai vuoto ei mene kovin pahaksi, niin sinnittelen sinne torstain ultraan, käyn sitten ilmoittelemassa lopputuloksesta. Mulla on kyllä aika vahva tunne tästä kivusta, että nyt ei asiat ole hyvin. Eniten harmittaa, että kävi juuri näillä viikoilla, kun luulin olevani jo aika turvallisilla vesillä.
 

Yhteistyössä