**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

sydäntähti aina kuitenkin on mahdollista että kaikki onkin hyvin. Mun ystävä alko jollain rv 8 vuotaan kirkasta verta, tuli kyllä hyytymiäkin ja kivut oli tosi kovat. Päivystyksessä eivät ultranneet vaan sanoivat että kesken on menny ihan selvästi. Kävivät sitten muutaman päivän päästä vielä yksityisellä ultrassa, vaikka kovat kivut ja kova vuoto oli jatkunu jo pari päivää ja kukaan ei jaksanu enää uskoo että mitään siellä olis, MUTTA siellä olikin edelleen pieni viuhtoja oikein eloisana ja tää pieni viuhtoja on nyt (toivottavasti) syntymässä viikon sisään. Heillä oli ekassa ultrassa jo katottu ettei ollut edes toista eli ei siitäkään kovat kivut ja vuodot johtunu. Koskaan ei syytä löydetty ja vuotoa ja kipuja jatku yli viikon.

Mulla myös toisen raskauden kohdalla alkuraskaudessa oli suht kovat menkkakivut ja vuotoa (ei hirveetä määrää mut ehkä niukat menkat verrattavissa), meillä oli alunperin kaksoset tulossa ja toinen tuli pois, mutta toinen jakso loppuun asti ja on nyt erittäin ihana 2 vuotias.
 
sydäntähdelle valtavasti tsemppiä! Toivottavasti torstai todellakin on toivoa täynnä ja teidän pienellä on kaikki hyvin!

Arell, sain saldoksi 88 odottajaa joista
1. lastaan odottaa 25
2. lastaan odottaa 33
3. lastaan odottaa 20
4. lastaan odottaa 8
5. lastaan odottaa 1 ja
7. lastaan odottaa 1
En mene takuuseen menikö kaikki oikein :D Mutta vahvasti sinnepäin!
 
Tänä aamuna tuntui että oireet Ovat hävinneet, rintoja ei arista ja kahteen yöhön ei ole tarvinnut ravata vessassa. Tosin perjantaina mikään ei pysynyt sisälle ettei ihme että yöllä ei tarvinnut nousta vessaan. Pelotttaa vaan kun takana on kaksi keskenmenoa. Ekalla kerralla en mitään huomannut, mutta tokalla kerralla huomasin että oireet olivat hävinneet meni pari päivää kun vuoto alkoi. Mies meni sit lukeen netistä että ehkäpä mun kroppa on nyt tottunut hormoni muutoksee että oireet voi lieventyä. Sitten menin suihkuun ja oli pakko tulla kesken pois kun tuntu että vintti pimenee. Et tällästä täällä tänään..

Ellia 7+5
 
Mayinka Olet todellinen aarre :heart: Kiitos :flower: Koetan noita itsekin tarkastaa vielä. Ja jokainen haluava saa myös tarkastaa :D

Ellia, mulla hävisi oireet 6+ viikolla ja nyt ovat muuttuneena takaisia. Tässä välissä kuitenkin kävimme varhaisultrassa ja kaikki oli masussa hyvin. Älä siis stressaa turhaa, varmaankin kaikki on hyvin ja kroppa tosiaan tottuu hormoneihin ja oireet muuttuu viikoittain :) Oletko mittauttanut verenpaineesi? Kuulostaa pelottavalta tuollainen huimaus/ pyörtyily :(

Sydäntähdelle toivon parasta, voimia epätietoisuuteen <3 Voi kun kaikki olisi hyvin!!

Kiva kuulla Tipetsun vointeja!! Jaksamista sinulle myös, jokainen lapsi on siunaus ja sinulle suotu tuplat :heart: Pärjäät varmasti!

Arell ja Herne 8+1
 
Heipä hei kaikille Maaliskuun muruille. nyt aion uhmata kohtaloa ja liittyä seuraanne :)
Olen seuraillut palstaa jonkun viikon ja edellisten keskenmenojen takia en ole uskaltautunut
kirjoittelee aikaisemmin...
38v. neljäs raskaus kaksi keskenmenoa välissä,sairaala Ekks ja laskettu aika 22.3.2013 elikkäs toinen lapsi olis tulossa.
tulikohan nää tiedot nyt sit punaisella :)

no nyt sit vissiin onnistu...
petriina ja papunen 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa petriina!! Meillä onkin LA samana päivänä! :) Mun ymmärtääkseni kuitenkin mennään 8+1 viikolla :) Tästä on ollut keskustelua Fb- puolella, jotkut laskurit antaa päivän heiton noihin laskettuihin. :eek: Mulla kuukautisten mukaan laskettu la. ja viimoset alkaneet 15.6 eli silloin oli lauantai ja 0+0. Eilen siis oli myös ja lauantaina 8+0 ja tänään 8+1 :)
Toivottavasti raskautesi etenee tällä kertaa loppuun saakka ja saat nyytin syliisi :heart:
 
Sydäntähti; Tsemppiä! Toivotaan, että kaikki on kunnossa!

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! :hug:

Täällä ei oikeastaan mitään uutta, päivä kerrallaan. Oksentaminen ja huono olo lisääntynyt, eilen oksensin oikeastaan kaiken, minkä suuhuni laitoin, tänään taas parempi päivä, vähän vaihtelee siis päiväkohtaisesti. Ostin nyt ne pahoinvointirannekkeet, huvittavaa, kun laitoin ne käteen, niin heti piti rynnätä okselle... ;) Mutta jospa niistä jotain apua olisi.

Mahan kasvusta olitte jutelleet. Itse olen normaalipainon ylärajalla painoindexin perusteella ja jonkin verran on ylimääräistä myös vatsan seudulla, mutta oon nyt huomannut, että jokseenkin maha pömpöttää enemmän ja turvotusta (??) on valtavasti. Mieskin kommentoi kohteliaasti yks päivä, että näytän niinkuin olisin puolessävälissä raskaana... Aiemmissa raskauksissa maha tullut tosi aikaisin esiin, ehkä sitten niin käy myös tällä kerralla. Jännä, vaikka olen 170cm pitkä ja minulla on pitkä selkä, niin silti maha ollut valtava, vaikka eikös yleensä sanota, että pienikokoisilla ois isompi. Tiedäpä näitä...

Uuteen viikkoon sitten, huomenna poksuukin taas viikot... :)

Äitee rv 8+6
 
Tervetuloa uusille!

Ja osanotto surun kohdanneille!

Mulla ainaki oireet vaihtelee. Välillä katoaa kokonaan ja sitte iskee täyvauhdilla päälle. Pahoinvointi oli alussa jokapäiväistä aamusta iltaan ja nykysin tulee millon sattuu ja on entistä pahempi. Esim tänään on ollu äärimmäisen huono olo moneen päivään!

vuosin esikoisesta 9vkolla verta - sillon kuulemma puhkeaa keltarauhanen tms joka ylläpitää raskautta ja voi aiheuttaa vuotoa. Mulla oli myös etuseinä istukka, joka kuulemma kans aiheuttaa muodostuessaan pientä vuotoa.

Ja muuten tulin poksumaan, tänään 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Arell.
Tosiaan 8+1 on päivät oli näköjään sormi lipsahtanut 2.n puolelle :)
joo tosiaan toivon et tällä kertaa päästäisiin loppuun asti mut kortit ei ole minun käsissä ja
pakko elää ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin vaikka kamala pelko onkin koko ajan takarai-
vossa. Niin tulee oma menetys aina mieleen kun joku on tippunut listalta :( ei toivoisi kellekään
moista kohtaloa ja saatikka jos sen on kokenut useamman kerran.
Täällä ollut pahoinvointi kanssa nyt todella kovaa ja väsymys iahn mahotonta, aamulla meinasinkin
omaa napaa ajatella ja kävellä työterveyteen pyytää saikkua..toisaalta tuntuu niin hölmölle kun
ei ole sairas silleen oikeesti, mut nyt tää papunen menee kyl kaiken periaatteen edelle.
sitkun vielä teen keittiötyötä ei noi ruoan hajut ainaakaan auta yhtään asiaa :)
mut palailemme...pitänee huomenna soitella sitä ultra aikaakin :)
Petriina ja papunen 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Yritin äsken lukea vähän toisten kuulumisia läpi, mutta sekin jäi puolitiehen. Pahoittelut keskenmenon kokeneille. Itselläni ilmentynyt rusehtava lima jäi onneksi yksittäiseksi kerraksi ja olo on siltä osin helpottunut toistaiseksi. Toisaalta, viikkoja ei vielä kolvin paljoa ole, joten valitettavasti vielä tässä joutuu pelkäämään, pysyykö toinen kyydissä vai ei.

Olotila on tosi tosi uupunut. Oksenteluun on auttanut liikunta ja hetkellisesti ehkä myös väsymykseen. Mutta apua, en tiedä miten jaksan huomenna töissä. Aivot, eivät ainakaan pelitä, täysin hormonihuuruinen epäselkeä olo...

Kertokaa, onko teillä muilla ollut joku keino, joka olisi auttanut väsymykseen?

36v. kolmas raskaus ,sairaala NKL, laskettu aika 25.3.2013, kolmas lapsi tulossa.

Mesimarjaana 7+5
 
Hei kaikki! Olen sivusta teidän jurtuja välillä lukenut ja nyt uskallan ehkä itsekkin liittyä seuraan :)

Eleonoora86/26/1 lapsi/k-pks

Vuoden sisällä ollut yksi tuulimuna raskaus joka selvisi vasta np ultrassa. Ja sen jälkeen yksi keskeytynyt keskenmeno rv6+

Taustani vuoksi pääsin naistenpolille ultraan rv7+2
Sydän tuikki kauheaa vauhtia pikkuisella ja mitat vastasivat 7+1 ja kaikki hyvin :) l
 
Huomenta maaliskuun mammat!! Ja tervetuloa uusille mammoille :)

Sydäntähdelle, kovasti tsemppiä, toivottavasti kaikki on teillä kuitenkin vuodoista ja kivuista huolimatta kunnossa! :heart: Eihän sulla sattuisi olemaan nyt esim. menkkojen alkamisaika? Kyllä vuodolle varmasti joku selitys löytyy ja vauvalla kaikki kunnossa :hug:

Täällä POKS POKS 11+0!! :)

Perjantaina 16.8 NP-ultra, jännittää kovasti, en ole uskaltanut kuunnella edes sydänääniä. Jos en saisi kuulumaan, niin tulisi pitkä viikko odottaa, panikoisin turhaan. Perjantainahan sitten selviää missä mennään.

Pikkusukka 11+0
 
Väsymys on kyllä aika karmeeta, ittelleni tulee ainakin ihan huono omatunto kun ei vaan jaksa vaikka ois hyvin nukkunut ja levännyt. Perheelle tulee kiukuttua ja sit ihan hölmöä etten saa välttämättä mitään kotona aikaseks vaikka oisin esikon kanssa päivän kotona. Oon muutenkin aina ollu melko tekeväinen ihminen ni ärsyttää kun on veto ihan poissa..

Tervetuloa vielä uusille :) ja BigMommalle pahoittelut :/
 
Sydäntähti toivon todella että teillä on kyse harmittomasta vuodosta, paljon tsemppiä! :hug:

Babytwo mä olen myös luonteeltani jokapaikan höylä ja duracell-pupu, ja nyt turhauttaa kun ei mitään jaksa, eikä mitään saa aikaan. No minkäs teet, toivottavasti olot alkaa kohta parantua...

Itse olenkin vielä tän viikon saikulla, vaikka mies meni tänään jo töihin ja lapset päiväkotiin. Esikoisella alkaa huomenna eskari, voi äitin vauvaa. :'( :heart:

Mulla poksahti eilen kymppi rikki, ja pahoinvointi on hiukan hellittänyt. Aamuisin ei vaivaa kovin, iltaa kohti sitten enemmänkin. Oon edelleen tosi ronkeli syömisten suhteen, toisaalta välillä saatan vedellä valmismaksalaatikkoa ihan onnesta soikeena. :p

Saatiin jo viime viikolla kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin (rv 9+4 muistaakseni), lapsetkin sai kuunnella. On se vaan mukava välillä tarkistaa ettei tässä turhaan kärsitä.

Pikkusukalla ei olekaan enää pitkä ultraan! Täällä vielä kaksi viikkoa odotusta. Kuitenkin tuntuu että päivät on alkaneet nyt kulua jotenkin nopsempaa.

Cassy rv 10+1 :O
 
Bigmomma olen pahoillani.

Eilen tuli punertavaa limaista vuotoa vähän..säikähdin, mutta kipuja ei ole. Mietityttää, kun niin useita on jäänyt pois joukosta:'(

Vähän on huono olo, eikä muita raskausoireita ole..täytyy vaan odottaa ultraa, että mikä on tilanne.

Jaksatteko harrastaa liikuntaa tai käydä jumpissa? Itse käyn muutamissa jumpissa ja vaunulenkkejä teen, ne kyllä piriistää.

Tsemppiä kaikille:)

OivaAino 7+5?
 
Hei, Sydäntähti, itselläni oli myös seiskaviikolla rusehtavaa vuotoa muutaman päivän ja siitä tänne rustailinkin aiemmin. Tosiaan pari päivää kesti ja varhaisultrassa ilmeni pieni sentin kokoinen hematooma. En tiedä mistä tullut.

No, tänä aamuna sitten tuli uudestaan semmonen rusehtava limalöllö, mutta muuten valkovuoto ei ole muuttunut rusehtavaksi eikä veristä vuotoa tule. Kipuja ei ole, pientä jomotusta kuten aina. Olo on normaali, ei väsytä eikä ole pahoinvointia, ainoastaan rinnat aristaa. Mutta ei noista koskaan tiedä, se voi olla normaaliakin ja toivotaan vaan parasta. Nyt oon jo 11 viikolla ja luulin eilen, että ollaan suhteellisen turvallisilla vesillä, mutta ilmeisesti nyt sitten ei pidä juhlia liian aikaisin. Menen kuitenkin huomenna uudestaan ultraan, koska olen hermoilija ja vaikka kuinka hokisin että "tämä on normaalia" niin en usko ennen kuin itse näen siellä mahassa sydämen sykkeen. Koitetaan pysyä rauhallisena. Älä googlaile, itse tein sen virheen ja sieltä löytää toki kumpiakin tarinoita, niin hyviä kuin huonoja, mutta kun sitä tarttuu aina niihin huonoihin..

Voice of Baby ja papunen 10+3
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja positiivisista ajatuksista! Oireista tunnistan tämän kuitenkin keskenmenoksi, niitä on jo sen verran monta takana. Eilen oli mun itkupäivä, tänään olen jo aika realistinen, että näin kävi. Himpun verran vielä katkeruutta tosin mukana. Tänään kivut on ollut tosi kovat ja 1,5 tunnin yrityksen jälkeen sain tk-lääkäriajan 12.30. Hetki sitten alkoi myös kunnon vuoto. Huono olo ja vähän huippailee, verta varmaan olen jo menettänyt jonkun verran, juoda olen yrittänyt runsaasti.
 
sydäntähdelle paljon voimia ja jaksamisia! :heart:

liikunta täällä ainakin jäänyt raskauden aikana niin mitättömäksi että huh huh! tosin johtuu pitkälti jatkuvasta huonosta olosta. pelkästä imuroinnista tulee kova hiki ja heikots; aivan kun suuremmankin liikuntasuorituksen tehneenä..

ON pahpoinvoinnista ei pääse yli eikä ympäri.. perjantai ja lauantai oli hieman parempia päiviä, ei tarvinnut kuin 2-5 kertaa oksentaa päivässä, mutta eilinen taas palautti mieleen, että mistä tästä hommasta onkaan kyse.. koko päivän oksensin, illasta sain juotua 1,5 lasillista mehua, siinä onkin koko päivän ruokailusaldo.. :O että onneksi siitä tiputuksesta oli edes kolme päivää parempaa oloa, ehkä tällä taas jaksaa..

viikonloppuna saatiin myös sydänäänet kuuluviin ja mieskin pääsi kuuntelemaan niitä! :heart: ja tiistainahan tosin ultrassa nähtiinkin kaveri, kun ennen osastolla ottoa ultrattiin, mutta kaikki lienee siis kaverilla mainiosti. NP-ultraan olisi vielä 1,5 viikkoa..

Hyvää alkanutta viikkoa, voikaahan paksusti! =)

-Niinuli ja mini 10+2
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ja oikein isot halaukset kaikille surun kohdanneille!

Täällä päin ei mitään ihmeellistä. Etovat olot ja väsymykset on mennyttä ja olen taas energinen ja toisin kuin moni teistä muista, niin olen aivan äärettömän tyyni ja pinnaa ei kiristä. Ehkä se on mulla joku raskausoire? Normaalisti kyllä edes toisinaan pinna on kireellä ja temperamenttia löytyy tietyissa tilanteissa vähän liiaksikin. Naama kyllä kukkii ja kohdun kasvukipuja on ollut, joten toivottavasti siellä edelleen pikkuinen on elossa.

Viikko sitten sunnuntaina mulla tuli kahdella vessakäynnillä paperiin ihan himppusen verran ruskeaa limaa. Säikäytti, mutta ilmeisesti ei ollut kuitenkaan mitään, koska sen jälkeen ei ole mitään vastaavaa ollut eikä mitään kipujakaan.

Np-ultra on meillä 22.8. Ja ultrat onkin Naistenkilinikalla vaikka synnäriksi valitsin Kättärin. Mutta Naistenklinikka on esikoisen ajoilta tuttu, että sinällään ei mitään ongelmaa, mutta olisi kiva ollut käydä edes ultrien verran tutustumassa Kättäriin ennakkoon.

Mun pitäisi varata myös aika sokerirasitukseen. Koska mun äidillä on 2.tyypin diabetes niin terkka laittaa mut sitten aina siihen rasitukseen jo näin aikaisin. Viimeksi oli kaikki arvot hyvät, että toivottavasti on tälläkin kertaa.

Aiemmin ainakin autoista ja vitamiineistä sekä dopplereista olette jutelleet. Me ollaan autottomia ja aiotaan jatkossakin olla, joten ei onneksi ole ongelmaa autonvalinnassa. Meillä oikeastaan ainoa järkevä käyttökohde autolle olisi miehen työmatkat ja silloinkin se tulisi monin kerroin kalliimmaksi kuin käyttää julkisia. Ja tiedän, että jos meillä olisi auto niin ruvettaisiin kuitenkin kulkemaan kaikkialle autolla... Vitamiineinä syön Multitabsin raskaus- ja imetysvitamiineja, joita oli jo ennestään kotona purkki, koska söin niitä myös esikoisen imetysaikaan ja imetyksen lopetin vasta maaliskuussa. Doppleria ei hankita, ei ollut esikoisen aikaankaan enkä osannut sitä kaivata. Huolestuisin vaan jos en löytäisi sydänääniä. Ja esikoinen liikkui käytännössä kokoajan (paitsi yöllä tai en ainakaan liikkeisiin herännyt), joten aina kuitenkin tiesi liikkeistä, että kaikki on luultavasti hyvin. Ja vaikka tämä pikkuinen ei olisikaan yhtä aktiivinen kuin veljensä, niin eiköhän sen verran liikuskele, että saan siitä mielenrauhan =)

Liikun ihan normaalisti, kuten esikoisen aikaankin. En harrasta mitään sellaista liikuntaa, mitä ei syystä tai toisesta voisi raskaana ollessa harrastaa. Koiran kanssa tulee joka päivä lenkkeiltyä ja asioilla käydään kävellen tai pyöräillen.

Elluska ja pikkuinen 10+5
 
Sydäntähti :hug:

Tsempit kaikille keillä on jotain vuotoja!

Arell: Veikkaan että huippaus johtui siitä etten pariin päivään ollut syönyt oikeen mitään ja heti sängystä noustuani menin suihkuun ilman mitään syömistä/juomista. Kävin lääkärissä viime ke ja silloin oli hyvät verenpaineet.

Nyt on iskenyt himo fantaan!! eilen oli pakko lähtee sitä hakemaan kun kotona ei ollut =)

Ellia 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Arell

Yhteistyössä