Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Pikkumökö Mulle tämä TODELLAKIN on vika raskaus :D Sen piti olla viimeinen jo tuosta pikkumiehestä 1,5 vuotta sitten, mutta aina ei mene niinkuin suunnittelee ;) Mut nyt kyl hommataan sit niin tehokas ehkäisy et varmasti toimii.

Oon miettinyt jos itse menisin sterilisaatioon, mut sit oon miettinyt et jos tuleekin joku keski-iän kriisi jolloin haluankin vielä lapsen (TUSKIN! tulee, mutta kuiteski :D) niin se on niin lopullista...Ikää mulla kuitenkin "vasta" 28.

Mieskin on puhunut että vois ehkä harkita vasektomiaa...En tiiä. Mut SEN tiiän et kortsuilla ei enää pelleillä :D
 
Liitoskipuja -tai oletettavasti niitä- on täälläkin ollut jo pari viikkoa joka päivä. Kävely erityisesti alkaa olla hankalaa ja mistään liikunnasta on turha haaveillakaan.

pikkumökö, toivon ettei ole viimeinen raskaus mutta varma siitä en ole. Tavoitteena olisi aloittaa yritys melko pian uudelleen, kun meillä tuntuu kestävän onnistuneen raskauden alulle saaminen niin kauan. Ikä alkaa tulla samalla vastaan. Noh, voi olla että tällä suunnitelmalla mulla on varmaan sitten kohta kaksi lasta 10 kk ikäerolla... :D

(.) Huomenna neuvola, saa nähdä montako joulukiloa on tullut. Aika omituinen tosiaan tunturihillan saama kommentti, mulla oli tullut 10 kg rv 28 mennessä ja oli th:n ja lääkärin mukaan ihan ok, vaikka ennestäänkin on painoa yli normaalirajan. Esikoisesta tuli yli 20 kg, mutta osa tuosta oli loppuvaiheen turvotusta ja siitä jäi heti sairaalaan jo 10 kg.

Imoen & Mantti 31+6
 
Selällään nukkuminen: Mä olen kyllä ymmärtänyt juurikin niin, että vaikka selällään nukkumista ei suositella niin jos esim. vahingossa yöllä selälleen kierähtää ei siitä pitäisi olla vaaraa. Siihen huonoon oloon herää kyllä ajoissa.
Vessassa käynti on tiuhempaa kuin ennen, mutta toistaiseksi kun illalla käy vessassa ja heti ensitöikseen aamulla niin yön saa olla käymättä. Sen myös olen huomannut, että kun on vähänkin vessahätä niin oikein repii rakkoa kun lähtee liikkeelle. Ilkeetä esim. kaupassa.
Liitoskivut on kai rantautuneet tännekin. Tai jos ne on niitä miksikä niitä luulen. Iltasella vihloo inhottavaksi, tuntuu että pitää levitellä ja venytellä jalkoväliä kun häpyyn käy niin kipeetä. Mahtaa näyttää fiksulta.

No johan on tunturihillan terkkari lohkaissut mukavasti tuosta painosta. Omani ainakin sanoi, että jos olo on hyvä niin painoa ei tarvitse ressata ja kun mulla sitä kuitenkin on tullut jo ihan tosissaan, jotain 15 kiloa niin luulis että jos jollekkin siitä pitäs huomauttaa niin minulle. Itsehän niistä kiloista sitten myös hankkiutuu eroon joten ei pitäs olla kellään sanomista kun kuitenkaan mitään vaaraa ei sillä ole saanut aikaiseksi.

Sormukset menee täällä vielä sormiin, mutta kihlasormuksen olen ottanut pois siltä varalta että joku kerta se ei enää menisikään. Se on niin arvokas etten kestäisi jos se pitäisi katkaista..
Seksistä olitte jutelleet, meillä ei kyllä sitä olla harrastettu sen jälkeen kun mulla maha kasvo. Se, että mies ei pitkään aikaan tuntunut hyväksyvän tätä koko vauva-asiaa, joka sattuu olen aika iso osa mun tämän hetkistä minuutta, niin jotenkin sit koin ettei se myöskään hyväksy mua mahoineni. Vähän dramaattisesti selitetty, mutta siis jotenkin niin. Ei vaan ollut mitenkään järin haluttu olo. Nyt kyllä mies on ollut aivan mielettömän huomaavainen, että vaikkei se edelleenkään näitä vauva juttuja ihan satkulla jaksais niin mua se jaksaa huomioda ihan koko ajan ja ihan pienissäkin arkisissa asioissa, että kai sekin on merkki jonkun sortin kehityksestä ;)

Mulla oli perjantaina neuvola ja kaikki oli hyvin. Sf oli viimeksi laskenut yläkäyrältä keskikäyrälle, mutta nyt se sitten seuraa keskikäyrää juuri niin kuin pitää. Vauva olis myös kääntynyt jo raivotarjontaan, nyt vaan toivotaan että pysyy siellä. IIIK!! Töissäkin muutamat on sanoneet että näyttää jo ihan selvästi laskeutuneen. Kas kun mä en huomaa mitään eroa :D Hemoglobiini mitattiin ensimmäisen kerran sitten alun, mutta se oli edelleen 133, tosi hyvä! Tätä menoa kun jatkuu niin ei tarvi rautaa alottaa ollenkaan. Ihme ja kumma, joulusta ei ollut seurannut liiallista painonnousua, toki kun edellisestä kerrasta oli aikaa reilu kuukausi niin painoakin oli pari kiloa tullut, mutta odotin huomattavaa nousua. Dodged a bullet there ;)
Edellisesta kerrasta oli siis vähän reilu 4 vkoa ja nyt olis tarkotus että välit lyhenee, seuraava onkin jo 2 vkon päästä.

Aika mennyt niin nopeesti, ettei mitään järkeä. Enään 8 työpävää josta viimeset 4 tulee menee ihan siivillä kun pitäs perehdyttää sijainen ja laittaa paikat siihen kuntoon että kehtaa jättää hommat sille.

Käytiin viikonloppuna ostaa turvakaukalo. Päädyin ostaan Britaxin Baby Safen, jalustan jätin vielä kauppaan, ostan sen sit erikseen jos näyttää siltä että tarvii paljon. Varmaan tullaan kuitenkin liikkumisessa enimmäkseen hyödyntään julkisia, Vieläkö muuten vaunujen kanssa pääsee ilmaseks, muistaako kukaan?

Joko teitä jännittää synnytys? Mua jännittää! Ei millään lailla pahalla tavalla, vaan nimenomaan sellasella malttamattomalla tavalla :) En meinaa pysyä nahoissani kun ajattelen että enää 6vko ja risat laskettuun aikaan. SIIS HERRANJUMALA!

Nyt oliskin sitten noi kalliimmat hankinnat tehty. Vielä pitäs ostaa vähän vaatteita ja lämpöpussi. Plus sit tietty perus tutit ja tuttipullot. Ja monetkohan vauvan lakanat sitä tarviis? Kantoliinaakin oon miettinyt.. Niin, että nyt kun tässä alotin niin vielähän sitä olis vaikka mitä ostettavaa :D

Näihin kuviin näihin tunnelmiin! Anteeks, että tulee aina niin järjettömän pitkä päivitys. Sitä kun jaksaa niin harvoin kotona käynnistää konetta niin sit vähän kasaantuu nää asiat.

T:Memssi ja pikkis 33+3
 
Memssi, sen tiedän, että pk-seudulla ja Tampereella pääsee julkisilla ilmatteeks vaunuilla. Muista kaupungeista ei kokemusta. =)

Musta on tullut laiska kirjoittelemaan tänne.. :snotty: On vaan niiiiiin väsy iltaisin, ettei jaksa. Eikä työntekokaan kiinnosta pätkääkään enää..Vielä reilut viisi viikkoa kuitenkin jäljellä. En edes mitään vaivoja keksi, mistä voisi saada saikkua.. =)

moomin 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Kontrollissa käyty ja huh helpotus en joudu sairaalaan :)
Kanava oli lyhentyny 1,5 senttiin, sisäsuu hiukan auki ja vauva painaa kohdunsuuta mutta eivät kuulemma enempää voi sairaalassakaan tehä kun ei supista. Nyt vaan lepohoitoa pari viikkoa ja sitte saa alkaa liikkuun normaalisti. Poitsun painoarvio oli 2400g eli ihan kivan kokonen jässikkä:heart:
Häätyy vissiin alkaa laittaa vauvan tavaroita sitte ku saa liikkua enemmän, ei ole mitään vielä valmiina :O
Lekuri meinas että tuskin pysyy sisällä ihan maaliskuuhun asti

Katjuska ja Onnimanni 32+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Moi kaikille pitkästä aikaa..
Pk seudulla pääsee julkisilla ilmatteeks..muista kunnista en tiedä.
Ite lin tänään pois duunissa. Aamulla päänsärkyä ja ehkä osaksi myös jaksamattomuuttanikin..ei vaan jaksanut tsempata. Toinen työkaveri jäi tänään 2 viikoksi saikulle ennen kun hänellä alkaa mammaloma.
Mä olin perjantaina neuvolassa, kakki kunnossa..painoa oli tullu viime kerrasta 4 kg eli melkein kilo perviikko. Muuten massu meni alakäyrän alapuolella, mut baby oliraivotarjonnassa :) olin niin varma et ei olis vielä..oli kiva ylläri.
Vielä olis 18 työpäivää eli 4 viikkoa. Ei millään jaksaisi.

Ainii, kaverit piti mulle baby showerit viime perjantaina, oli aivan mahtavaa :) onko muille pidetty??

Vointeja kaikille!

Itähki, coco 31+3
 
Itähki: Ei ole nyt pidetty, mutta kun esikoista odotin niin kaverit piti mulle ylläri polttareiden ohessa baby showerit. Oli tosi mukavaa ja olin tosi otettu, vaikka olin sanonut etten missään nimessä halua minkäänlaisia polttareita.
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Tänään on ollut sen verran kummallinen päivä että pakko laittaa tämä tännekin:
Mulla on äippäpolikäynti 23 päivä ja meinaan vinkua että tutkivat myös kohdunkaulan tilanteen, jos eivät sitä muuten tee. On meinaan ollut tänään niin KIPEITÄ SUPISTUKSIA ja TIHEÄSTI että meinattiin jo lähtee synnärille näytille mut sit ne meni onneksi ohi...Ja viikkoja tosiaan 31+0.
 
Joensuussa pääsee kans kaupunkialueella ilmaseks vaunujen kaa mut sit ku menee keskusta alueelta pois joutuu maksaa sekä vaunuista että itestä...reilu peli on perseestä :D

On taas järkevä aika olla hereillä mut olin vahteeks niin puhki et nukahdin jo kympin jälkeen ja heräilin sit miljoona kertaa "yön" aikana ku mies kolis ja metelöi ja nyt ku se sit kävi vihdoin nukkuu ni eipä sit enää uni tullu.. se on kyllä hyvin sisäistäny oman lomasa -niinku ihan naps alotti yö valvomiset ja pitkään nukkumiset, tänään heräs ku mä laitoin pienimmän päikkäreille.

aamulla neuvolaan..voi ahistus..
 
vaunuilla ilmatteeks,tosiaan mullakin tietoa vaan pk-seudusta ja tampereella että ilmasiks pääsee. joissain kaupungeissa joutuu maksaan itestään,joissain itestään ja vaunuista !! :/ siihenkin haetaan muutosta että ois kaikkialla ilmasta tuo liikkuminen :)

menkkajomotuksia ja supistuksia täälläkin,ja hirveet nivuskivut ! ihanku vetäis suonta tosi ilkeesti,meinaa ihan jalat lähtee alta kun alkaa tuo kipu :/

selällään nukkumine ei onnisty mulla,alkaa heti tuleen huono olo,ja oksettaann.. kyljellään nukun siis,lähinnä vasemmalla kyljellä kun oikea lonkka on niin saakutin kipee..


pokspoks 33+0 !!


sunniee ja vv ja 7 viikkoa laskettuun aikaan ! :)
 
Jospa tännekin kirjottelis jotain pitkästä aikaa...

Liitoskipuja on täälläkin, tai ainakin luulen niiden olevan jotain sen tyyppisiä.
Esikoisesta ei ollut ollenkaan ja nyt sitten ihan pihalla tollasista :)

Viiminen raskaus, mä en todellakaan tiedä. Joskus kun ollaan lapsimäärästä puhuttu, niin kolme on se ehdoton maksimi, mutta voi olla et jää tähän kahteenkin. Aika näyttää.

Vessassa ei onneks tarvi yleensä käydä kun kerran yössä, viime yönä en käyny ollenkaan. Kun yöllä herää ni ei meinaa millään saada uudelleen unta ja se on ärsyttävää. Yleensä käyn vessassa jos ja kun esikoinen herää ja huutelee sängyssään.

Tänne ei sitten mitään kummempia, torstain neuvolaa odotellessa.

Jenduka ja pikkunen 33+5
 
Huomenet täältäkin!

Kiva kuulla katjuska-80 et kaikki on hyvin etkä joutunut sairaalaan. Kotona on paljon mukavampi olla, nim. kokemusta on.

Me varmaan sit ollaan ekoja sun kaa tästä ketjusta jotka saa vauvan kainaloon (no, tai ainakin mahasta ulos), mäkin olin nimittäin sairaalassa kun vauva on perätilassa ja tosi alhaalla. Annettiin kaiken varalta keuhkoja vahvistavat piikit ja äidille lepoa. Samalla huomattiin et vauvan kasvu on hidastunut, tippunut keskikäyrältä alakäyrälle ja nyt 10 päivän päästä uusi kontrolli. Jos ei oo kasvanut, niin otetaan ulos kasvamaan. Toivon niin kovin että kasvua on tullut, ettei vaan mikään ole vauvassa vikana ja toisekseen en todellakaan haluaisi pientä keskosta. Vauvan painoarvio oli vaan hiukkasen alle 1600 g ja pitäis olla noin 2 kg jo näillä viikoilla. Perätilan takia (ja tuon pienikokoisuuden) lääkäri suositteli sektiota jo viikolla 37+0, joten helmivauva taitaa meille tulla.

Olo muuten on ihan ok, ei turvotuksia, ei pahemmin kipuja. Sormuksetkin mahtuu hyvin. Öisin heräilen kans, mutta sitä on ollut koko raskausajan. Paino on tullut vain 8 kg, oon tosi tyytyväinen, on sit helpompi tiputtaa.

Toivottavasti tämä ei ole viimeinen raskaus, vielä ainakin yksi saisi tulla (tai kaksi). Tosin ärsyttää kun joudun sektioon, niin joutuu taas odottamaan ennen yrityksen aloittamista ja sitten jos ei taas vuoteen/vuosiin tärppää.. Mutta se on sen ajan murhe..

Nukkumisesta, mä nukun imetystyynyt kanssa, tosi hyvä apu, enkä selälläni kans pysty nukkumaan, tulee huono olo. Joten kyljeltä kyljelle vaihtelen asentoa. Viime raskaudessa luulin et voin heti synnytyksen jälkeen ruveta nukkumaan mahallaan, mutta en voinutkaan, koska rinnat oli niin täynnä maitoa! Pieni pettymys oli :)

Vauvan vaatteetkin pesin ja laittelin kaappiin kaiken varalta, meillä on kyllä älyttömästi esikoisen vaatteita, ihan käyttämättömän näköisiä (eihän ne ihan pienillä ees kulu).

Viola ja pikkuinen (kirjaimellisesti) rv 33+1

P.S. Pakko on vielä lisätä et mulla on tänään tunnin hieroja ja kasvohoito :) Ihanaa!! Tosin en tiedä missä asennossa pystyn kasvohoidossa olemaan, varmaan jotenkin kyljelläni makaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Se olis poks 31!! ja tajusin kuinka vähän aikaa enää on jäljellä, varsinkin kun edellinen syntyi rv 37.. Supistukset ja selkäkipu jatkuu, eikä ne kyllä lopukaan ennenkun vauva syntyy, joten on vaan kestettävä. Mulla siis jossain nikamien välissä hermo puristuksissa. En ees tiedä onko mulla enää mitään neuvolalääkäriä, toki sinne pääsen heti jos haluun ku mullahan tosiaan on toi kohdun ulkosuu jo melkein kahdelle sormelle auki, ja oletettavasti limatulppakin tuli jo. Mutta mä toivon ja luotan siihen että tää vaan kypsyttelee paikkoja siihen malliin et ite synnytys sujuu sit suht helposti ja joutuisasti.

kela kysymys!! Pitääkö kotihoidontuki katkaista itse kun jää äippälomalle vai katkeeko se itsestään? Äippäraha päätöstä ei ole tullu vieläkään vaikka kelan sivuillakin lukee et hakemus saapunu 8.12!

viimeinen raskaus varmastikin tämä on meille. Ollaan aina puhuttu et kolme on hyvä, ja siltä se tuntuu edelleen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä :D

onnistuneesti siirretty pienempi poika isojen poikien sänkyyn, en tiedä miks sitä kauhulla ajattelin kun heti ekasta yöstä asti hyvin siinä nukkunu. Yhtä helposti kävi kun esikoisella aikoinaan.

synnytys alkaa pyöriä mielessä jo kovasti. Ollaan tästä jo varmaan aijemmin puhuttu, mut jos tehtäis galluppia synnytyksistä, eli millä rv:llä syntyi, synnytyksen kesto, ja alateitse vai sectiolla. Itselläni näin:

1. rv 40+2 käynnistyi supistuksilla ja kesto 6h (alateitse)
2. rv 37+2 käynnistetty kun lapsivettä alkoi tulla rv 37+0. kesto 3h (alateitse)
3. ? lähinnä tässä kolmannessa pelottaa et jos samaa kaavaa mennään et synnytysaika puolittuu niin kiirus tulee :whistle:

maruli rv 31+0!
 
Pööppis
Poksista 33+0 =)

Viime yönä nukuin imetystyyny jalkojen välissä, ja en tiedä tuliko siitä sit joku verenkiertoongelma tms kun 2 aikaan heräsin et koko vatsakramppaa ja oli tosi kenkku olo. Siitä se 10 minuutissa sit ohi meni kun kävin teetä juomassa ja vähän kävelin.
Huomenna ois neuvola,saas nähä taas tuon painon kanssa....iik.
Eilen oli äitiyspolillä lääkärin aika ja kokoarvio ipanasta.. aikas reilun kokonen on ... :I Kysyvät ihan et kun sie oot noin pieni, onko isä iso? Noh..onhan se...
Elikäs arvio oli jtn 2150g ...HUI! Varsinkin jos se on tyttö..aika moinen amatsooni tulee??

Nyt on tullu koko aamu taas hiimattuu ees taas ja pestyä loput vauvtekstiilit ja pakattua sairaalalaukku jo valmiiks :O
Jos tästä asettuisi sit tonne sohvalle hetkeks.

Selälläänolosta, mie en enää voi kauan aika olla, kun alkaa oksettaa, pyörryttää ja happi loppuu, tulee tosi huono olo.
 
Mulle tää on kans vika raskaus -95% varmuudella. Ainakaan heti perään ei seuraavaa tule -tai meiän avioliitto on sit avioero :D :D

synnytykset
1. n.14h ja alateitse synty, käynnistys ois tapahtunu seuraavana päivänä mut päätti kuitenkin syntyy omatoimisesti (neidin nykyinenkin asenne: "jos se on pakko ni kai se täytyy" :D) vkoja oli sillo 41+2

2. n.7h ja alateitse myös. vkoja 40+1.

3. n.2,5h ja alateitse. vkoja 40+4.

Joten mulla kans toi ajan puolittumis "ongelma".. :D Mut eiköhän se nyt sairaalaan synny!

Neuvolakuulumisia kävin kirjottelee kerhon neuvolakuulumiset kansioon!!

pikkumökö + pp 31+3
 
Viola: Kovasti pidän peukkuja, että vauva olisi kasvanut kontrolliin mennessä ja saisi jatkaa kasvamistaan masussa vielä jokusen hetken.

Tämä on tarkoitus olla mun viimeinen raskaus. Miehelle kaksi on ehdottomasti sopiva lapsiluku ja aina mä olen itsekin kahta ajatellut. En vaan tiedä mistä olen saanut päähäni vähän "salaa" haikailla kolmea. Mies onkin sanonut mulle jo, että onhan tämä sitten meidän toka ja vika, onhan. Jotenkin vaan tuntuu vaikealta sanoa, että nämä oli sitten tässä, vaikka kaksi mulle riittääkin hyvin. Ristiriitaista. Mutta joo, heti perään en kolmatta haluaisi ja tän tulevan kanssa aioin olla kotona ainakin sen 1,5-2 vuotta ja sitten haluan mennä töihinkin ja sitten alkaa jo ikäkin tulla vastaan (mun mittapuulla ainakin), eli on vika raskaus :D

Synnytys galluppiin: Esikoinen syntyi alateitse rv 40+0. Synnytys käynnistyi supistuksilla ja kestoksi on merkitty 9h, josta 5h oltiin salissa. Ponnistus kesti 9min ja olisi tullut nopeampaakin ellei olisi pitänyt himmailla kun tyttö tuli käsi poskella supermies asennossa. Muutama nirhauma oli saldona ja tikattiin ihan hetkessä.

Mulla kanssa särkee oikea lonkka ihan pirusti yöllä ja nukuttua tulee eniten vasemmalla kyljellä. Sitten saakin aamulla naksautella olkapäitä kun ne on ihan painuneet ja jumissa. Eilis illasta lähtien on särkenyt jalkapohjia ihan tuhottomasti. Tuntuu muutenkin että hengästyy ihan pienestä ja jalkojen varassakaan ei jaksaisi seistä : / Muutenkin olo on ollut aika väsynyt viime aikoina.

Sipsunen & pikkusisko 31+4
 
Lapsiluku Tällä hetkellä kovasti tuntuu sille, että nää kaks riittäis meille. Koskaanhan ei tietysti voi sanoo muuttuuko mieli vuosien varrella ikää kun mulla vasta 23.

Meillä esikoinen synty alateitse rv 41+2 ja kokonaiskesto oli muistaakseni jotain 12 tuntia ja käynnisty supistuksilla..

maruli mä ainakii oletan et kodinhoidontuki katkee itestään.. Mulla lukee kelan sivuilla et hakemuks on otettu vastaan 2.12. äitiysavustuspäätös tuli joulukuussa, mut muista päätöksistä ei sit oo kuulunu mitään vieläkään.

Mä nukun vaihtelevasti kylellään, puolimahallaan ja selällään. En oo kuulu ettei selällään sais nukkua enää. Selällään nukkuminen on kyllä vähentyny itestään jonkii verran kun toisinaan meinaa selkään ruveta juilimaan tuo selällään olo..

Käytiin tuossa aamusta ulkoilemassa tytön kanssa ja laskettii yhessä pari mäkee pulkalla nii kylläpä tunti ihtesä aika rautakangeks kun yritti siihen pulkkaan sulloo ihtesä jalkoineen ja esikoisen syliin.. Parin mäen jälkeen oli pakko luovuttaa.. :D

mine88 ja juniori Poksuu 31+0
 
Moikka taas, pitkästä aikaa =)

Kotihoidontuk
i, Kela ratkaisee sen automaattisesti, ja jos maksettavaa ei jää, katkeaa maksu itsestään ja tästä tulee kyllä päätös.

Lapsiluku
; no jaa... Enpä tiedä :LOL: Mä vieläkin odotan sitä tunnetta, että nyt nää olis tässä. Mutta kun sitä ei ole tullut, niin mistäs sitä koskaan tietää ;)

Galluppiin
, eka syntyi 40+5 alateitse, kesti noin 14h, toka 39+4 alateitse, kesti 2h18min, kolmas 41+0 alateitse, noin 6h ja neljäs 39+5 alateitse, noin 5h. Eka alkoi vesien menolla, kaikki muut supistuksilla.

Täällä on alkanut viheiliäinen vaiva, nimittäin loppuraskauden pahoinvointi. Mulla se on ollu aina vähintään yhtä voimakasta kuin alkuraskaudessakin, mutta nyt tosiaan lisänä iso maha ja muut "vaivat". Onneksi ei ole enää kovin paljon jäljellä...

Lyytinen 32+3
 
Heips kaikille pitkästä aikaa! :wave: Miun viimisest kirjottelu kerrasta taitaa
olla pienoinen ikuisuus.. :ashamed:

Kasassa ollaan, ja toivottavast kasassa pysytäänkin vielä monen monta viikkoa!
Täälläkin supistellu kipeesti enemmän ja vähemmän, rasituksessa sekä levossa.
Vaikka tuskimpa nuo supparit alakerran tilannetta muuttaa, mutta parempi pelata varman päälle ja ottaa rauhallisesti ihan jo pelkästään vaavin takia.

Eilen tuli käytyä äippäpolilla, kun oli se istukan sijainnin selvitys-kontrolli. Kaikki hyvin, istukka noussu riittävän korkeelle ja painoakin typyllä jo 2071g :) Huhhei ja helpotus! :)

Miekii voisin vastailla tuohon galluppiin. Esikko syntyi siis käynnistyksellä rv:lla 42+2, imukuppi oli kaverina ja synnytyksen kesto tais olla 8h. Toisinaa vähän ahdistaa ajatus siitä, että tääkin pieni pitää synnyttää..mutta on se vaan silti maailman ihanimpia kokemuksia, kivusta huolimatta :)

Miusta tuntuu, että lapsiluku saattas olla tän jälkeen täysi :) Vannomaan en kylläkään mene.. :D

Yövessailua en joudu harjoittamaan, mutta empä mie yövessaillut paljoa Jiminkään odotusaikana. Mutta se varmaa selittyy sillä, kun päivisin ramppaan vessas about jatkuvast.. :D

cherrrye ja muwu 32+3
 
Päivällä kattelin pienen vaatteita vähä läpi et mitähän pitäs vielä ostaa ja aattelin sit tänää käydä kahtomassa kirppiksellä josko sieltä löytys jotain tarpeellista ja oonnyt niin tyytyväinen tän päivän kirppari saaliiseen. Hyvä et tuli käytyä vaikka meinasin tuon lumisateen takia jättää väliin. :)

Saaliiks sain pienelle 2kpl 160ml MaM Anti colic pulloo (kuin uusia 2e), potkuhaalari 60cm, cirafin kolitspuku 62cm, harmaat ohut vuorelliset housut 62cm ja kolitstakki 60cm sekä aiva ihanat kesäsandaalit. Tyttö sai myös pari paitaa..
Aijaa.com - 9378026.jpg

Matkalla oli hauskan tuntusta kun pieni intoutu potkimaan urakalla. :)

mine88 ja juniori 31+0
 
maruli: hienoa ! meillä kans meni tosi kivuttomasti toi isojen poikien sänkyyn siirto,sillon vähä reilu viikko sitten vaihto sinne,ja edelleen nukkuu hienosti. sinne jää,ja aamulla heräilee.. meidän pojalla nyt ikää 1v5kk :)

synnytykset:
vasta yksi siis takana ja syntyi rv 41+5,spontaanisti supistuksilla alkoi rv 41+3 mut teki tuloaan noin kauan..alateitse syntyi.

lapsiluku nämä kaks saa riittää nyt alkuun,katsotaan sitten myöhemmin jos tekis jonkun iltatähden vielä ;)


sunniee ja vv 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä