Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Oon kyllä miehelle sanonu näistä asioista mutta ei auta.. on sillä nyt tässä lähiaikoina tärkeetäkin menoa ollu, että niille ei tietty voi mitään, mutta sitten kun kaikki muu "ylimääräinen" aika menee johonkin ihan muuhun kuin vaikka mun kanssa olemiseen edes parina päivänä niin se vituttaa. Käy se kaupassa kuitenkin hoitelee näitä tälläsiä asioita, mutta lähes mitään yhteistä aikaa ei vaan ole. Meijän tytön syntymän jälkeen se oli melkeempä aina kotona ja se oli ihmeellistä jos se johonki lähti.. nyt sitten tosta kesän alusta ollu "vähän" erilaista. noh, minkäs teet..
 
Tisseistä: Miten te oottekaa noin rintavia ?? :D Miun rinnat on kasvaneet
tässä alkuraskauden aikana, mutt kuppikoko taitaa olla mmmm B ? :p

jendde: Jos miehelläs on tosiaan joku "vaihe" päällä ? Hää vaatis selkeesti
jonkun herätyksen.
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Hammaslääkärin saldo: otsassa järkky mustelma :D :D ja palataan asiaan 2vuoden kuluttua.. kurkkas se suuhun ja totes sen mitä mä oon yrittäny saada selville yheltä jos toiselta lääkäriltä mut kukaan ei oo allekirjottanu mun "luuloa" et kielijänne ois liian tiukka, mutta siis kuulemma on -ihmetteli miten on imetys onnistunu ku yleensä ei pitäs onnistuu jos noin tiukka kielijänne.

tissit on ne kasvanu mut b-liiveillä edelleen mennään et ei tod mitkään megaset :D

Onko kellään muulla n.10v lapsia?? tosta ipanasta on tullu aivan hirvee! Kiusaa etenkin tota 4v:tä koko aika, huutaa sille, tönii sitä. sit saattaa tätä pienintäkin käydä huitasemassa tai potkasemassa. aamut on ihan helvettii ku ei jaksa herätä mut iltasin sit tapellaan ku ei kiinnosta nukkumaan meno.. Ruokaa ei söis ollenkaan jos ei pakottais, kaikkee herkkuja vaan. nytkin hirvee show syömisestä mut pitäs päästä kauppaan -ei oikein onnaa!Läksyjä ei olevinaan voi tehdä ku ei osaa, sit ku sille hermostuu et ulos ei oo asiaa ni ei mitään ongelmaa tehä tai osata.. Alkaako tämä nyt olla sitä ihanaa teini-ikää???!!! HUOH!!!

päänsärky juu on!!! Ihan päivittäinen riesa ja nimenomaan sit ku sattuu kovasti päähän alkaa oksettaa :/ ja en todellakaan juo tarpeeks mut tänäänkin ku koetin juoda vettä ni nous heti ylös ja muutenki jotenki kaikki juomat tökkii :/
 
Ei munkaan tissit ole mihkään muuttuneet vaikka vähän isompaa haluaisinkin =) Vasta synnytyksen jälkeen ku maito alkaa nousemaan niin sitte ne kasvaa ja kinteytyy oikeen kunnolla ;)
Rakenneultra on vasta 2.11 viikoilla 20+5 toivottavasti vilauttelee niin että näkee kumpi sieltä olisi tuloillaan =)
 
Moikka! Täällä ilmoittautuisi taas yksi lisää joukkoonne! :) Elikkäs olenkin jo jonkun aikaa ketjua seurannut, mutta nyt ajattelin sitten kertoa teillekin olemassaolostani :) Jos vaan siis mukaan mahtuu :whistle:


Ikää minulla siis 23, synnärinä ilmeisesti KAKS ja laskettu aika oisi 18.3.

Ja kysyisin tähän samaan syssyyn nyt teiltä jos kokemusta löytyy, niin millaiset vaunut ovat Bora Breaker-malliset? Kaverilta saisin sellaiset halvalla ja ovat vain yhdellä lapsella ollut ja kovasti kehuuvat vaunuja ja mitä päällepäin olen nähnyt niin toimii niinkuuin pitääkin, mutta jos teillä oisi kokemusta vastaavista vaunuista niin ilolla lueskelen! =)
 
Pööppis
Minnarun kiitos suosituksista, täytyykin huomenna käydä Seppälän antimet katsomassa. Joku aiemmin mainitsi Shockin urppaliivit, ja mulla on jo sellaset, viime keväänä ostin,kun tarvii tai tarvis juostessa kunnon tukevat, ne maksoikin jtn 63e ja on ihan huiput,mut ei mahu nekään enää. ja ne on E.
kaveri,jolla on 6kk muksu sanoi tänään et lahjottaa mulle kaikki imetystopit joita pitää öisin kun tissit on kipeet, en tosin edes tiedä millaset on imetystopit,mut toki mielelläni otan kun annetaan :)

Heh..on sen verran isot meijerit tossa leun alla ettei tarvii airbäkkejäkään (paitsi ne kyl on),,nii ni käyny jo mielessä et pitäskö myyä äidinmaitoo sairaalalle sit jos tuntuu et sitä riittää ja riittää..

huh..pakko kehua että ompa hyvät tuoksut kun laitoin lohifileen uuniin ja päällystin sen purkillisella creme bonjour 3 sipulia...perunamuusia kyytipojiks sitten vaan. Pakko sillon tällön koittaa kalaa syödä,kun normisti en syö ollenkan,kun en pidä siitä (kranttu mikä krnttu) mutta itte tehty mantelikerma sei on hyvää ja toi lohi. Loimulohi ois miun lempparii itte loimutettuna,mut kun en omista grillikotaa joss loimutlla,niin ei sit täällä sitä herkkua saa.


Munkkitaikinankin laitoin kohoamaan, pittää vähän pakstimeen vierasvaroja tehä,kun isäkin tulee (oma) huomenna kläymään.
äiti oli nähny miun vauvasta unen viime yönä. oli jusst tullu mutsilta tekstari. oli pidelly sitä vauvaa sylissään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja ItäHki
Pikkumökö, meillä on nuo kaksi vanhinta 11v ja 15v. Taitavat olla aika kilttejä tapauksia, kun tuollaista ei oo meillä havaittu. Jospa on tosiaan jo murkkuilua..?

Jäin oikein miettimään vielä tuota jendden miestä, olikos se niin että teille oli tulossa tuplat? Voisiko olla että miestä pelottaa, ja hän ajattelee että pitää nyt rellestää kun "vielä voi"? Että elämä suunnilleen loppuu siihen kun tuplat syntyy? Jos hän on ollut kotona paljon silloin esikoisen jälkeen, niin hänellä on kuitenkin olemassa jo jonkunlainen, aika realistinenkin kuva siitä minkälaista elämä vauvan kanssa on. Kokiko hän esikoisen vauva-ajan erityisen raskaaksi? Ymmärtäisiköhän hän kuitenkin sen, jos kerrot että ymmärrät hänen tarpeensa omaan aikaan, mutta että sinulla on samanlainen tarve saada viettää aikaa myös hänen kanssaan. Ja että yhteinen aika ja puuhat nyt olisivat kuitenkin tärkeää panostusta parisuhteeseen, ikäänkuin tankkausta tulevaa vauva-aikaa varten jolloin yhteiset menot ovat hetken vähän vähäisempiä? Toivon todella että miehesi saa koottua itsensä aika pian, koska tuollaisesti jää niin helposti katkeruuden siemen itämään, "miksi et tukenut minua silloin kun tarvitsin..?". Puhukaa, puhukaa ja puhukaa :hug:
 
Utareista Oon jo monta vuotta ostanut liivit liikkeistä, kestävät jopa konepesussa huomattavasti pitempään, kuin normikaupan liivit ja ovat niin ihania :)
Tällä hetkellä kuppikoko on E, mutta ne puristaa jo aika paljon :/

Miehet On teidän miehissä varmasti jotakin hyvää, miksi muuten te olisitte heidät valinneet? Ja onhan se hyvä, että kaikkien miesmaku ei ole täysin samanlainen. Meillähän olisi hormoonihirmuisten nyrkkitappelut meneillään täällä joka hetki :LOL:

Päänsärkyä Oli tänään täälläkin, nestehukkahan se taas oli ja suolanpuute.

Hormoonini Pidin tänään kaverin 3 kuukautista vauvaa sylissä ja aloin itkemään kun toinen oli niin vauvan tuoksuinen ja pieni. Mä saan kuulemma vähän harjoitella tällä vauvalla, jotta opin sitten luottamaan omaan vauvan kantamistaitooni :D

Onko kenelläkään kokemusta ORA:n lastenvaunuista?

ORA-yhdistelm
Ora Taiga 2011 Ruskea-turkoosi UUSI V

Ihastuin eilen noihin kun käytiin ekaa kertaa katselemassa minkälaisia vaunuja täällä olisi tarjolla. Löysin myös ihanan maxi-cos turvakaukalon
Onko Maxi-cosseista kokemuksia?

Maxi-Cosi Pebble JetBlack - www.babycity.fi - Tuotteet

Tänään tuntui aamulla mahassa möykky oikealla puolella ja se möykky siirtyi hetken päästä keskelle ja sitten taas oikealle :D Käpy taisi aamuvoimistella. (mies vieressä kommentoi, että sehän humppasi papan soittoäänen tahtiin)

kohta keilaamaan ja syömään :D

hepuhi:heart:käpy 15+4
 
Mariaja: Meilläkin enmmän niin, että mies viettää perheen kanssa paljon aikaa. Käy toki joskus kavereiden kanssa, mutta nyt pikkulapsiaikaan ei ole juuri käynyt yksin muuta kuin salilla ja tietty töissä :D Työt hällä kyllä vie aika paljon aikaa ja reissujakin on. Mä kyllä tykkään, että tehdään yhdessä ja perheenä asioita. Ollaan molemmat enemmän sellaisia kotihiiriä kuin menijöitä. Toki tavataan ystäviäkin, mutta enemmän yhdessä kuin erikseen.

Muutenkin mies hoitaa kotihommia ihan oma aloitteisesti ja välillä jopa ärsyttää kun se on niin tehokas ja järjestelmällinen. Mä kun teen asian sieltä ja asian täältä ja lepään välillä ja... :D Mä oon sen silmissä vähän saamaton sitten. Lapsen kanssa se heittäytyy kyllä välillä kädettömäksi (esim. vaipanvaihto, ruokailu) jos mä olen kotona vaikka muuten osaa hoitaa ja aina leikkii paljon jne. Nyt on kyllä ryhdistäytynyt siinäkin ja hoitaa iltapesut kokonaan ja auttaa muutenkin enemmän.

Rinnat on oikeastaan vaan täyttyneet ja kiinteytyneet :D Viime raskaudessa ne kasvoi kaksi kokoa ja sen jälkeen jäi yhtä kokoa isommiksi kuin ennen raskautta, mikä sopi mulle kun en omaa valtavaa rintavarustusta. Eiköhän ne nytkin kasva sen yhden koon loppuun mennessä ja sitten taas kuihdu takaisin tähän.

Sipsunen & SV 14+5
 
hepuhi mä sanoinki et vaikka rakastan miestäni ylikaiken ja hän on huippu kaikissa koti/talotöissä niin. sitte vasta alkaa valitus :D :LOL: Ihanaa, keilaan ja syömään keskiviikkona? Mulle tuommonen vkoloppu herkkua, tosin keilannu oon viimeks varmaan pari vuotta sitte.. :whistle:

meille tulee vauva telkkari ohjelma sai mut aamulla märiseen ku vauva synty :)

pööppis nyt mun rupes tekkee mieli lohta! nams! meillä on takapihalla oma savustus"laite", ai että tulee hyvää kalaa :heart:

Käyttääkö muut kinuskikissan reseptejä? Ne on niiiiiin hyviä! Me mennään vkolopuks mun siskon perheen luo niitte talo talkoisiin ja sinne tulee myös mun vanhemmat. Siskon miehellä synttärit, jotenka teen ihanan kinkku-meetwursti voileipäkakun sinne. Että mä rakastanki voileipäkakkua!

kn&murunen 16+5
 
MM-11: Suomessa on tosi alhaiset d-vitamiinisuositukset (liiankin alhaiset). Tossa Multivita raskausvitamiinissa on d-vitamiinia 10 mikrog ja vasta 100 mikrog on kuulemma haitallinen määrä elimistölle. Näin mulle sanottiin apteekissa. Itse syön ton Multivita raskausvitamiinin lisäksi Calsorin D3 tabletteja (jossa on 500mg kalsiumia ja 20 mikrog d-vitamiinia). Saan siis 30 mikrog d-vitamiinia vuorokaudessa, eikä pitäisi olla lähelläkään vielä liikaa :)

Pööppis: Saako udella, että miten tota mantelikerma-seitä tehdään? :p

Mirru: Tervetuloa! :wave:


SiSa & Pikkupulla 15+0 POKS POKS!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maira ja jadeza
Tervetuloa uudet!

Halusin vaan sanoa, että oma mieheni kyllä osallistuu kotihommiin/ mun hoitoon ihanasti. On kyllä aina pitänyt musta "hyvää huolta".
Luulen kyllä että sekin alkaa jossain vaiheessa ärsyttää, viimeistään synnärille lähdettäessä. Just tänään naurettiin duunikaverin kanssa kippurassa et nähdään sielumme silmin kun toinen yrittää "lievittää tuskaa" silittämällä selkää. V'''uun siitä! Voin vaan kuvitella :D
Mulla olikin jo ens ma neuvola. Jee :)
Meillä mies kyllä ollut mukana tähän asti mut ei hänkään joka kerta saa töitään sovitettua et pääsis mukaan. Ihan kiva kyllä mennä yksinkin.
Meille tuli just eilen postissa Perhevalmennus-kutsu. Onkohan se ihan puppua?

itähki, conanita 14+5
 
Miehistä kun ollut puhetta niin oli pakko kommentoida... Meillä ollut vähän niin päin, et mies valittaa ettei saa tarpeeks huomioo :D Mua etonu niin paljon nyt kaikki hajut, varsinki rööki et ei oo paljoo kiinnostanu mikään... Ja muutenkin oon halunnu olla rauhassa. Onks se sit epänormaalia? :D Ei mulla nimittäin mitään hellyyspuuskia ole tullut, paitsi tosi tosi harvoin ja normaalisti en ole tälläinen... Kaippa nuo hormoonitkin sitten vaikuttaa. ? Kai se pitäis vähän ryhdistäytyä, ettei tarttis potea huonoa omatuntoa koko ajan..

Mites teillä muilla muuten on mennyt? Joku puhui siitä, että mies ärsyttää..
Semmosta on ollut kyllä.. Ei sen tartte ees välttämättä tehdä/sanoa mitään ni hermo vaan menee :mad: Kylläpäs mä olen ihana :heart:

Neuvolakäynnille mies tulee ens kerralla mukaan, ultrassa oli ja tulee seuraavaankin.

Olipa jotenkin jännä päivä töissä tänään, tuntui että kaikki tuijotti koko ajan... En tiedä onko tuo sitten jo niiiiin iso :ashamed:
Siitä puheen ollen mäkin voisin maha kuvan laittaa kohta kun kerkeän/osaan

Kina rv. 16 tasan
 
en oo kaikkia viestejä ehtinyt lukea, mutta päänsäryistä huomasin olevaan juttua.
Mulla päätä särkeny oikeastaan teini-iästä saakka melkein joka päivä jolloin kävin neurologilla.
Nyt päänsäryt tuntuu pahenevan ja neuvolalääkäri sano että jos vielä menee huonommaks ni laittaa neurologille lähetteen.
Mulla särkee pää joka päivä, viimestää iltapäivällä alkaa ja otan menkeen joka päivä max panadol poreet (auttaa mun mielestä nopeemmin) ja sitten vielä neuvolalääkäri kirjotti voltaren jotain ja niitäki tulee napsittua nyt ku 12 viikkoa on täynnä melkeen ku karkkeja. Tänään täytty mitta ja ens neuvolassa sanon tätsälle että haluun estolääkityksen.
Jostain luin että se estolääkitys on pieni annos verenpainelääkettä ja monelta se on vienyt päänsäryt kokonaan pois koko raskausajaks. Luulis että sen saisin ku alapaineetki on jo koholla.. ois vähän ku kaks kärpästä yhellä iskulla.
Oon ihan katki näihin päänsärkyihin, mulla menee aina jalat ja kädetki ihan "tunnottomiks", tuntuu siis että jalat ei kanna. :(

Nyt lepäilee josko tää taas tästä.

susanna ja pikkunen 13+2
 
Olihan toi mieheni pari tuntia tossa työpäivän jälkeen tänää kotona, mut oli kyllä kiva kun puhuttiin välillä jostain muustaki ku autoista :D toistaseks vähän parempi mieli mullakin. Se soitti mulle kun oli matkalla kotiin töistä ja ilmeisesti kuuli mun äänestä että olin vähän vittuuntunu. Sit lopetettiin puhelu ja hetken päästä se soitti uudestaan että "haluutsä pizzan jos mä tilaan...." ja mä otin sitten sen pizzan :D

Lyytinen Tota mä oon itekin miettinyt, ja jos se tosiaan on tosta kiinni, että "menee vielä kun voi" niin ymmärrän sen kyllä hyvin.. vaikka ei se kiva tietenkään ole kun se on sitten meiltä pois. Kyllähän sille aikamoinen kriisi iski sillon kun tää tuplauutinen tuli. Oikeestaan vähän pahemmin kun mulle. Sitä niin huolettaa meijän raha-asiat ja muutenkin jaksaminen sitten kun nää tuplat syntyy.
Esikoisen vauvavuosi oli ihan helppo meijän kummankin mielestä. Tyttö oli siis vauvana tosi helppo, mutta meille tuli jossain vaiheessa joku kriisi parisuhteeseen ja siinä saatiin aika paljon taistella että saatiin asiat kuntoon taas. Ja myös mun hormoonit + lievä synnytyksen jälkeinen masennus vaikutti asiaan aika paljonkin..Eli kyllähän toi käy järkeen, että nyt sitä pelottais toi tuleva.. hhmmm, enpä tullukaan ajatteleeks näitä asioita. Pitäis varmaan vähä jutella asioista sitten. Toi mun mies vaan on just tollanen mies, että mistään tunnehommeleista on aika turha yrittää saada mitään keskustelua aikaseks :D mutta kiitos tsempistä ja toi sun teksti vähän valaisi muakin nyt tän asian kanssa. :)

tissit joo jestas miten nää voi aina vaan kasvaa! Ennen esikoista oli B-kuppi, sit synnytyksen ja imetyksen jälkeen C, ja nyt ei käy noi c-kupin liivit edes enää, kun pursuu joka reunasta ulos. Eli D tällä hetkellä... huhhuh

Päänsärky mullakin on tosi useesti :( Nyt on niskassa varmaan joku hermo jumissa kun vihloo tosta takaraivosta. kauheen tuntusta.

ja pitiköhän vielä jostain kirjotella.. Ajatus katkes :) Hormooneista oli jotain puhetta vissiin.. mä jouduin äsken tirauttaa kyyneleen kun mun tyttö nukahti mun syliin :) Tai kun alotin tätä romaania kirjottelee, niin sillä oli pää tossa sylissä kun sohvalla istuskellaan, ja yhtäkkiä alkoi tuhina kuulumaan ja neidillä silmät kiinni. Se on niin söpö :heart: Noh, viimeistään puolen tunnin päästä se tosta herää salkkareita kattomaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Ja tisseistä :D Mä oon luullu että imetyksen jälkeen peli on menetetty ja tuossa rinnuksilla roikkuu pari ajokoiran korvaa, mutta toivoa siis onkin! :D

hepuhi Tokihan tuossa miehessä hyviäki puolia on, mutta niitä on vaan hankalampi huomata näin hormoonipöllyissä :D

Sisa Joo viime talvena noista D-vitamiini suosituksista oli aika paljonki juttua, ja viime talven söinki D-vitamiineja joissa oli 200% annos Suomen suosituksesta+ multitabsit päälle. Huomasn kyllä että apua oli ku normaalisti oon talvisin vähä väliä flunssassa.
 
Pööppis
Kinalla on jo iso masukki :)

mantelikalan teen silleen et laitan eka sen kalan päälle puolikkaan sitruunanmehun ja annan sen imeytyy hetken siihen kalaan,mieluiten niin ettei se sei oo ihan jäässä enää.
sit murskaan mantelilastuja kalan päälle REILUSTI sit kaadan koko komeuden päälle kuohukermaa ja eikun uuniin. Maun mukaan esim kalamaustetta tai mistä nyt tykkää. Tää on nopee ja helppo.

hitsi miten nyt väsyttää kun raatanu koko pvän ja nyt saunaa ootellessa alkoikin uuvuttaan ihan tosissaan. Paistoin vielä iltapuhteena ~50 munkkia.. aijjai oli kylmän maidon kanssa huippuhyvii.

Hyvät yöt leidit & vaavit
 
rinnat: ennen ekaa raskautta C-kuppi sit kasvo D/E kupiks ja nyt taas D kuppi kun ovat saaneet täytettä. imetyksen jälkeen olivat sellaset roikkuvat B/Ceet :D


mies ja miehen menot eipä tuo herra muualla käy kun töissä,me yleensä yhdessä touhutaan ja mennään. mut paljon on kyllä kotona,oon ihan tyytyväinen mutta välillä tosiaan ärsyttää kattoo toisen naamaa kun sitä näkee niin paljon :D

plääh,taas päänsärky alkaa tulemaan. :( meen siis pois koneelta..

sunniee ja vilperi 16+1
 
Helou! En nyt muista kuka kysyi siitä
ALAPÄÄN REPEÄMISESTÄ SYNNYTYKSESSÄ
mut joku viikko sitten Facebookin sivumainoksena oli tämmönen laite:

Raskaus, synnytys ja naistentaudit - EPI-NO Delphine Plus - Pedihealth Oy

Musta tää oli tosi outo laite ja otinkin vähän selvää ja itseasiassa suurinta osaa käyttäjistä on auttanu eikä oo tullu repeämiä. Tietenkään eihän sitä voi tietää olisko niitä tullu muutenkaan. Sillä niinku venytetään sitä emätintä niin että se laajenee lopulta siihen 10cm halkaisijaan (vauvan päätä vastaava) jolloin väliliha ei repeäisi kun olisi jo saanu venytysharjotuksia. Tai jotain. Näin mä sen ymmärsin :)

Kallis mut ihan ajattelun aiheinen, kyllä maksaisin sen satkun jos sillä tosiaan välttäis repeämät.

Mulla aluksi turposi rinnat mut nyt ne on taas kutistunu aiempaan kokoon D, tai no kutistunu ja kutistunu mut niinku kuivahtanu ja se alun pyöreys hävinny. Samoja rintsikoita oon kyllä kokoajan käyttäny ettei siis tän takia oo tarvinnu uusia hankkia.

Mulla on ihan kamalia nuo mielialanvaihtelut. Aamulla vakaasti päätän että nyt on hyvä mieli enkä varmasti tiuski miehelle tai kellekään muullekaan. Samantien kun näen sen naaman niin ne sanat vaan tulee jostain ja alkaa valitus. Ei se kyllä mua hemmottele ollenkaan, oon pyytäny esim vähän niskahierontaa tai että hierois alaselkää tai tekis mulle voileipää tai jotain jos en itse pysty huonolta ololta tai ehdi niin ei mitään. Sanoo vaan että joo eikä liikahdakaan jostain sohvan nurkasta. Ja jos mainitsen jostain ihan oikeesta aiheesta niin hän häviää paikalta eikä suostu juttelemaan asiasta. Tosi turhauttava olo. Lisäks menetin hermot totaalisesti työpaikalla yhdelle työ"kaverille" ja sanoin sillekin suorat sanat. Onneks se on tuuraajana eikä tarvii sen naamaa katella enää kun to ja pe. Myöhemmin mietin että ois voinu vaan laskee kymmeneen ja kävellä pois mut mieli kiihtyy nollasta sataan niin nopeesti enkä kykene hillitsemään itseeni tai sanojani. Tuntuu että valitan nykyään vaan enkä enää oo sama ilopilleri ollenkaan. :ashamed:

Valittajien kunkku ja käytöstään syvästi häpeävä Jadeza ja ihanainen ruipelo 14+4 joka ei toivottavasti tule äitiinsä tässä kiivaus-asiassa
 
jadeza peesi! Tosin mua ärsyttää suunnattomasti tuo miehenkin asenne siihen et oon näin kiukkunen -siis et johtuu raskaudesta. Aina ku mulla on joku "ongelma" ni siihen pitää löytyy joku tollanen "ymmärrettävä"syy koskaan vika ei voi olla siinä et mies vaan on ärsyttävä tai tyhmä.. nyt ku oon raskaana kaikki menee sen piikkiin, tai sit sen et oon niin väsyny ku hb niin matala. Viime vuonna kaikki meni synnytyken ja raskauden jälkeiseen herkistymiseen ja sitä ennen taas raskauden.. jne.. sit ku mekin ollaan oltu vasta reilu 2v yhdessä ni mitäs sit ku ei ookkaan enää mitään "tapahtumaa" mitä syyttää, tuleeko sit ero ku toi oikeesti tajuu et ehkä mun luonnekin voi olla tällanen eikä pelkästään joku tilapäinen häiriö... pikkasen mä viime syksynä kilahdin ku toi säätää ihan omiaan ja sit ku pikkasen kyseenalaistin niitä sen touhuja ja kilahdin sit lopulta totaalisesti ni vika olikin mussa ku kuitenkin synnytyksen jälkeen voi ilmaantuu niitä herkistymisiä!

8h päästä pitäs olla jo töissä... täytys vissii suoriutuu sänkyyn.. oon varmaan taas pikkasen pystyyn kuollu aamulla :/
 
Tosta alapään repeämisestä ihan vaan sellainen nopea pikakommentti, että raskausarvet vaalenee, mutta ei häviä kokonaan, mutta se alapää paranee kyllä ennalleen! ;) Se värkki on kuitenkin synnyttämiseen tarkoitettu, ja siihen oikeinkin sopiva. Ei oo ihmiskunnan historiassa tarvittu ennenkään mitään pimpanvenyttimiä, ja meitä on sentään jo aika paljon. Se eka synnytys on ihan hyvä venytin, seuraavat tulee jo helpommin :LOL: Ja joo, toki tiedän että on synnytyksiä missä ei alakautta vaan onnistu, mutta silloin se ei ole niiden ulkoisten kudosten venymisestä kiinni, vaan syyt on muut.

Anteeksi. Mä en vaan aina ihan tajua miksi te pelkäätte niin kauheasti kaikkea, raskausarpia ja nännien venymisiä ja alapään vaurioita. Eikai kukaan oikeesti kuvittele säilyvänsä fyysisesti samanlaisena kuin teininä lopun ikäänsä? Vaikkei tekisi yhtään lasta, kroppa muuttuu silti. Ja nyt mä häivyn vähäksi aikaa täältä olemasta ilonpilaaja :wave:
 
Lyytinen: Mä olen kyllä samoilla linjoilla. Niin kuin aiemmin kirjoitin, olen jollain tavalla jopa ylpeä jäljistä, joita elämä on minuun jättänyt. Arvet, repeämät tms. ovat vaan niin mitättömiä asioita sen rinnalla, että saa oman lapsen syliinsä :heart: Ja mikään ei tosiaan ole kuitenkaan ikuista... Kyllä elämä jäljet aina jättää, tavalla tai toisella.

Mutta kyllä mä ymmärrän, että eihän se kropan "rapistuminen" mukavaa ole. Itseäni esim. rypyt silmäkulmissa ärsyttävät : / Ja meinaan alkaa rasvata vatsaa. Se helpottaa sitä ihoa kiristävää/kutisevaa tunnetta loppuraskaudessa. Ja jos se sattusi jonkun arven tulon estää, niin ihan kiva, mutta en oikeen usko siihen. Niitä tulee, jos on tullakseen. Ja tärkein juttu: se Body Shopin kaakaovoipuikko tuoksuu aivan ihanalle! :p
 

Yhteistyössä