Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Sunniee: Joo, mulla särkee päätä (melkein) joka päivä. Tossa oli tän aamun taukoa, mutta alkoi äsken uudestaan :( Mä en tiedä mikä siihen auttaisi. Oon yrittänyt venytellä ja juoda niin paljon kun pystyn, päivittäin tulee ulkoiltuakin useampi tunti. Panadolia olen ottanut vaan silloin kun on ihan pakko, kun muuten söisin niitä koko ajan. Mulle toi juominen on vaan vaikeeta, kun ei tahdo pysyä neste sisällä tai sitten vähintään tulee ihan hirveä olo.

Liikunta: Tytön ja koiran kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä. Viikonloppuisin tulee tehtyä pitempiä lenkkejä (sellaisia joita normaalisti teen arkisinkin), kun mies on mukana. En ole viitsinyt yksin lähteä tosi pitkälle kun olo saattaa yht'äkkä mennä niin heikoksi. Salille tai jumppaan en ole nyt raskauden aikana voinut kuvitellakaan meneväni tämän olon takia. Varmaan sitten kun olo kohenee, käyn välillä salilla jotain kevyttä tekemässä tai uimassa.

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida :ashamed:, joten myöhemmin lisää...

ON:
:x |O Siinäpä se näin niin kuin lyhyesti sanottuna :D Nyt maaten siihen saakka, että tyttö herää...

Sipsunen & SV 14+5:heart:

Pööppis
pikkumököllä hyviä tuloksia/uutisia neuvolasta, kiva :)

tulin kysymään Lidlin ruuista... kun nyt vähävaraisena käyn kerran viikkoon litukassa ostelemassa kapintäytteittä, mut oon tähän asti jättänyt ostamatta edamerit, jugustit maidot jne... niin ootteko te niitä ostelleet??
olevinaan kattelin viimekskin niitten selosteita,et missään ei lue että ois pastöroitu. harmittaa vaan kun kaikki jugut ja maitotuotteet yleensäki ois niin paljo halvempaa. Asun lähikaupan vieressä, ja tossa kaupassa ei meikäläisen toinna käydä ellei joka tositärkee oo loppu, kun tos on kioskihinnat. hitto miten tää peruseläminen onkaan näin kallista suomessa. jooo-o..mulla on taas huono päivä :ashamed: sorry....
lähempä takas ulos hommiin..jos se suurin harmitus kaatoiis hikoiluun. pakko oli tulla juomaan välillä sisälle,ku meinas taju lähte.. sykekin oli vissiin turhan korkee. pitäsköhän toi sykemittari ottaa nyt mukaan ja vähä kattoo millä sykkeillä touhuun

sipsunen: mulla sama ongelma ton juomisen kanssa,heti tulee hissillä ylös :( ja panadol ei auta sitten ollenkaan,joten en oo niitäkää ottanu sitten. mä kans ajattelin venytellä niskoja ja hartioita jos auttais .. huoh

sunniee ja vilperi 16+1

MM-11 ja Kengumamma
Mä ratsastelin sinne viikolle 11 ihan hyvillä mielin, kun olin keskustelupalstoilta lukenut että ihmiset on vetäneet ihan loppuun asti. Mutta sitten neuvolassa hoitsu oli sitä mieltä ettei muita askellajeja kuin käynti suositella ollenkaan joten oon nyt ollu sitten kokonaan ilman. Hinku on kyllä täälläkin kova pattipolvien neniä nuuhkimaan <3

Meillä kyllä mies on muutoin ihan huomaavainen, tekee ruokaa ja touhuaa mun kanssa aina, välillä jopa minä itse poden huonoa omatuntoa siitä, miten tää aina mua muistaa, mutta mä taas en ole ollenkaan niin spontaanisti huomaavainen. MUTTA mitä sitten tähän raskauteen tulee niin meidän on kyllä tosi vaikea kommunikoida. En tiedä onko se välinpitämättömyyttä, vai sitten pelkoa tms. Miehelle tää tulee olemaan siis ihan järkyttävän suuri asia ja jotenkin oon yrittäny ymmärtää ettei se vielä voikkaan olla sujut asian kanssa. Harmi vaan, kun varmaan monella naisella just tässä alkuraskaudessa olis tarvetta tuelle ja turvalle.

Mulla kanssa mielialat viskoo välillä laidasta laitaan. Tosin ukolle en ole räjähtänyt vielä kertaakaan. Monesti alan tännekkin purkamaan angsteja, mutta sitten ennen tarinan loppua olenkin jo leppynyt, enkä enää vitsi lähettää sitä :D

Mulla on nyt uusinpana himona kuivattu sipulirouhe, tungen sitä joka paikkaan ja pelkiltäänkin menis :D

Mems ja Armas 16+5

Laretzki
pööppis Kannattaa niistä katsoa, että onko ne Suomessa valmistettu. Esim. Lidlis myytävä maito valmistetaan ja purkitetaan Valion tehtaalla. Kun Lidlissä kuitenkin aika paljon on ihan perus suomalaisia tuotteitakin, mutta jonkin verran halvemmalla mitä normi kaupassa. Ja kyllä mä uskoisin että ne muutkin tuotteet on pastöroituja, koska vaikka ne tuliskin Saksasta, niin aika vahvasti uskoisin että ovat pastöroituja. Koska kyllä tuota pastörointia muuallakin maailmassa tehdään kuin täällä Suomessa... Vaikea sanoa sen tarkemmin, kun en ole hetkeen Lidlissä käynyt ja niiden tuoteselostuksia lueskellut...

Täällä on taidettu saada se syysflunssa mitä on ollut liikenteessä. Nokka ihan tukossa ja kurkku pirun karhea. Ei kiva. Toivon ettei yskä ainakaan iskisi tähän vielä, mulla yskät tuppaa olemaan tosi sitkeitä.

Lare ja Spyro 17+4

Nimimerkki vaihdos tulee varmaan piakkoin.. Ilmoitan sitte uuden, jotta tunnistatte mut! :)

Laretzki Paranemisia! :)

Ratsastus Itse olen myös jonkin verran ratsastellut, mutta raskausaikana en kyllä selkään menisi. Liian suuri riski!

Olikohan Minnarun joka miehestään kertoili? Täällä sulle kohtalo toveri :wave: Rakastan miestäni ylikaiken, hän on käsistään kätevä, ei tod. peukalo keskellä kämmentä (-mulle ei sopis semmonen) vaan kunnon mies, joka osaa korjata autot, hoitaa pihan, lämmittää leivinuunia jnejne. MUTTA, mua kans ärsyttää kun saan häneltä huomiota vain iltaisin sänkyyn mennessä kun hää halusi seksiä.. :kieh: Halaa ja pussailee kyllä ohimennen jos MINÄ siihen aloitteen teen. Valitinkin tuossa yks ilta et kun en saa huomiota tarpeeks, ni tuumas et no jo, mä en vaan muista mitä kaikkee kivaa se tekee mulle. (Oli käyny hakee kaupasta itelle saunaoluen ni toi mulle oman kokistölkin, joo, ihan kivasti ajateltu mut ku tarkotan et haluaisin läheisyyttä..) Noo, tämmöstä kai se on :)

kn&murunen 16+5

Moikka kaikille! Hurjasti kirjoitatte :)

jenzkuu: kopio siellä aijaa.comissa koko linkkirimpsu pienen kuvan tai ison kuvan kohdasta, jos haluat liittää kuvan postaukseesi.

Hopea: mä tykkään kans juoksemisesta, mutta mulla kohtu painaa virtsarakkoon inhottavasti, joten en nyt ole pystynyt nauttimaan juoksusta. Teen sitten vaan reippaita kävelylenkkejä. Lisäksi käyn jumpassa ja/tai stepissä ja äitiysjoogassa. Meidän koiran kanssa ei kovin tehokkaita lenkkejä voi tehdä enää. Esikoisen aikaan tehtiin miehen ja koiran kanssa yhdessä monen tunnin rämpimislenkkejä viimeiseen asti. Ja se odotus oli kyllä täysin ilman mitään kremppaa, vikana aamuna (39+6) piti varuiksi pyytää mies mukaan aamulenkille kun alkoi supistukset ja aamuyöllä laskettuna päivänä syntyi pikkuinen :heart:

Nyt noita kremppoja on jo, vaikka liikun monipuolisemmin. Mutta niihän seuraavissa odotuksissa yleensä on. Raskausarvilta mahassa säästyin täysin, en sitten tiedä oliko rasvaukseen yhteyttä. Käytin Body shopin kaakaopuikkoa, mutta pelkästään mahaan :O niin reisiin tuli kyllä komeat viirut. Ne on vaalenneet kyllä. Se minkä haluaisin välttää tällä kertaa on tuon synnytyskaluston repeämisen, että jos siihen on jollain vinkkejä, niin kertokaa. Ja sori kun otin tän aiheen esiin :$ Tiiän, ettei monille käy mitään, mutta mä olin tosi kipeä synntyksen jälkeen, vaikkei tikkejä ihan älysti laitettu.

Käyn neuvolat yksin, esikoisestakin kävin yksin kun miehellä olis turhan pitkä koukkaus kesken työpäivän lähteä. Ekaan neuvolaan, lääkärineuvoloihin ja ultriin mies tuli mukaan. Ja tietysti synnytykseen. Mies vaan noista neuvolakäynneistä sanoi, että terkkari ja lääkäri ei paljon noteeranneet hänen läsnäoloa, vaikka hän olisi kysynytkin jotain, niin ne vastasi mulle. Ultrassa oli parempi vuorovaikutus. Lisäksi neuvola järjesti neljän kerran valmennusta lapsenhoidosta ja parisuhteen hoidosta, ja sairaalassa oli ensikertalaisten synntysvalmennus, niihin kaikkiin osallistuttiin. Nythän TAYSissa ei enää ole noita valmennuksia, edes esikoista odottaville, kaikki on siirretty nettiin.

TP75 ja muut tamperelaiset: mä asun Hervannassa, ja eikös pari muuta asunut kanssa aika lähellä, Turtola-Kaleva -akselilla? Ilman muuta käy kahvittelu ym. keskustassa :)

Sipsunen Mä en kanssa osaa juoda tarpeeksi, niin pitää vaihdella mitä juo. Muuten mulle iskee päänsärky tonne takaraivoon jyskyttämään, kuten nytkin. Saman vinkin voin antaa kuin mitä suositellaan oksentelevalle lapselle, eli vauvojen hedelmäsoseista saa helposti nestettä ja vitskut päälle, eikä ole hurjasti sokeria. Kokeile, jos vaan uppoaa!

Pööppis En ole tuossa kuppikoossa yhtään sun kohtalotoveri, mutta kavereiden kokemuksista sen verran, että parhaat isokuppiset liivit vaan löytyy erikoisliikkeistä, ja nehän maksaa :( Mutta selkä- ja hartiavaivatkaan ei ole kiva juttu. Urkkaliiveistä löytyy Shock Absorberilla ainakin kokoja G-kuppiin asti maksimituella (5). Vähän riippuu liikunnan rajuudesta se tuki mikä kantsii valita, mutta isoissa kuppikoossa tuet 1 tai 2 ei kuulemma ole riittävät, sanoi mun kaveri omista kokemuksistaan. Isommat tavararalot myy, ja varmasti löytyy nettikauppojakin jotka tuota myy. Noi liivit on oikeesti hyviä ja sikakalliita...

Liikkeistä Ihan niin kuin joku sanokin, on niin yksilöllistä milloin tuntee ekat liikkeet. Mä tunsin ne esikoisesta aika myöhään, rv 20+ varmaan, nyt joitain hipaisuja tuntee kun oikeen keskityn makaamaan illalla paikallaan, mutta ei läheskään joka ilta. Päivällä ei tunnu mitään. Potkut tuntee sitten vasta kyllä myöhemmin ja niistä ei voi erehtyä :)

Mulla olis huomenna neuvola, eiköhän kaikki ole ok.

Rhonda 17+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ja vielä jatkuu.. :)

milla3 Mää RAKASTAN makaroonia/spagettia KETSUPIN kanssa! NAMS! :heart: Tai kaikki tomattinen on ihan herkkua :)

lilli88 Taidampa minäkin huoletta syödä sitten tuon minisun purkin kun loppuu tää toinen :)

Jadeza Aika huvittava kokemus! :LOL: (Mulla paniikkihäiriö, johon ollut lääkitys aikoinaan ni mullakin tuli siihen audittiin merkintää)

oppaana vanhemmuuden polulla dvd oli musta ihan hyvä :)

Minnarun vielä jatkoa. Mun mies on kuitenkin ihan tohkeissaan tästä raskaudesta ja ehdottomasti haluaa olla mukana ultrissa jne. Neuvolaanki tulee ens kerralla.

utareet :LOL: Täälläkin jää liivit iha just pieniksi, mulla seuraava koko taitaa olla D tai E, kauheaa! :D

Taidampa napata jo kuvan masusta kun huomenna viimenen päivä tätä viikkoa. Lisään piakkoin..

kn&murunen 16+5

Kn071 ja Minnarum Meillä kans tuota huomiota kaivataan, mutta vika on kyllä kummassakin. Mä olen normaalistikin hirmuisen huomionkipeä ja nyt sitten vielä enempi ja mies taas hiukan normaalia vähemmän hellyyttä osoittava, niin tässä sitten vaan tasapainoillaan :D Muistaa kyllä mua, ostaa silloin tällöin kaupasta suklaata yms. ja nyt on alkanut normaalia enemmän siivoamaan jälkiäänkin, ettei mun tarttis. Meillä kun tosiaan on tää diili, että mä hoidan kämpän ja hän hoitaa rempan ja pääosan pihahommista ja minä sitten fiilisten mukaan auttelen siellä.
Ultriin ja synnytykseen mies tulee, mutta neuvolat sun muut on hankala töiden puolesta järjestää kun joutuu ne tunnit kuitenkin tekemään takaisin ja noita joustoja on miinuksella jo liikaakin. Toisaalta musta on kuitenkin kiva käydä neuvolassa yksin, saa sitten jotenkin vapaammin puhua kaikesta vaikka samat asiat melkein miehelle juttelenkin :D

Rinnat Mä jouduin jo melkein kuukausi sitten siirtymään C-kupista D:hen :/ Odotan kauhulla mitä tuleman pitää! Rinnat ei ole arat, nännipihat tummenee ja laajenee kyllä. Jääkö ne nännit sitten tuohon uuteen malliinsa?

Päänsärky jatkuu täällä kolmatta päivää. Sellainen pirullinen pieni jomotus koko päivän ja lakkaa kun menen makuuasentoon. Eli siis töissä ei ole kovin kivaa. Panadolia en ole ottanut, kun olen aika huono noiden särkylääkkeitten kanssa ja muutenkin kun kipu ei ole aivan mahdoton, lähinnä ärsyttävä.

Liikunta jää syntisen vähälle. Kerran viikossa uimassa tms. Sulkapalloa aika aktiivisesti tuli pelattua ennen raskautta, mutta nyt on jäänyt sekin. Pihahommiin luotan kunnon kohentajana ja kohtahan taas tulee talvi ja lumityöt <3 (meillä on oma pihatie, tai lähinnä pitkä mäki pihaan, joka käsipelillä pidetään kunnossa \o/

Mariaja & Päärynä (joka odottelee uutta nimeä, koska mun mielestä päärynä ei enää sovi) 13+2

Heips!

Sellanen kysymys että tietääkö joku onko rooibos tee ihan turvallista juoda?!? ihastuin tuohon teehen vähän ennen raskautta. Kahvia tulee nyt taas juotua liikaa, joten ajattelin että tuolla vois korvata kahvin.

maruli 14+1

pööppis Meillä on lähikauppana Lidli nurkan takana ja suurin osa ruuista ostetaan sieltä ja maito ja jugurtit ostetaan myös lidlistä.. Suurin osa nuista jugurteista ja maito on kuitenkii pakattu tai käsitelty suomessa ja kun laittaa lidlin prändin alle nii hinta tipahtaa.. Jos muissa kaupoissa käyn nii ostan yleensä sitä kaupan prändin alla olevaa halvempaa vaihtoehtoa kun ne yleensä on yhtä hyviä ja osa niistä on tehty ihan samoissa paikoissa missä ne merkkituotteetkin. Mutta poikkeuksiakin on esim jotkut makkarat ja nakit on nii suolasia etten sen takia osta vaan päädyn sit vähä kalliimpaan suolattomampaan...
Mulla on kans mies joka tekee melkeinpä mitä vaan ja tällä hetkellä omana projektinaan on moottorikelkkan rakennus, jonka aikoo kyhätä kasaan ite.. Huomiota häneltä kaipaisin minäkin enemmän, muulloinkin kun juuri illalla sängyssä. Ei oo sanomisillani vielä ollu paljoo tehoa...
Viikonloppuna saadaan kahden keskistä aikaa kun tyttö menee mummi ja ukin luo yökylään. Aijon järjestää/miettiä jotain mukavaa yhteistä tekemistä ja sulkea kaikki tetokoneet, niin saan ainakin vietettyä aikaa miehen kanssa, toivon mukaan. :)

milia3 ja masuasukki 14+1

Päiviä

Utareet
Juuri kävin hm:llä ostamassa KUPPIKOON isommat liivit, muutamat tarttu matkaan. Tokasin tossa eilen ukolle että tartteis uusia ku entiset ei mahu enää :)

Sunniee

Osta/kaa lämmitettävä jyväpussi, tein sellasen esikkoa odotellessa, tosin mulla se ei auttanut särkyyn, mutta teki olosta rennomman ja miellyttävämmän juurikin sen ihanan lämmön vuoksi!

Olo:
Hyi kamala, se sokerirasitus.. liuos oli mitä kammottavin juoda... Hyvin meni, alkuarvo oli aika korkee paastoksi, pikana tarkistettuna 5.3.. ei hyvä. joten taitaa olla sokeriraskaus. kun sitten pääsin sieltä, lähdin kaupoille heti, olo oli hyvä. Kaupassa sitten noin tunti lähdön jälkeen, rupesin tärisee kuin horkassa ja hikoilin kuin pieni sika. kävellä ei jaksanu ja äkkiä pikaruokaravintolaan, pirtelö naamaan ja ah, olo parani 15 minuutissa.. Taitaa se haima toimia mutta jälkijunassa..

kengu 16+0

Maruli: En tiedä Suomen suosituksia, mutta "kotimaassaan" rooibos on todellista teveysjuomaa (+käytetään myös voiteissa yms), jota suositellaan kaikkeen mahdolliseen vaivaan ja niiden ehkäisyyn. Uskoisin, että sitä voi juoda, on kofeiinitontakin. Eikös kaikenmaailman yrttiteet (sekoitteet, lähinnä luontaistuotekauppojen) ole kiellettyjen listalla lähinnä siksi, että niiden kaikista aineosista ei aina ole täyttä varmuutta?

Ratsastus: Olen ratsastanut nuorempana useita vuosia ja tarkoitus oli aloittaa harrastus uudestaan tässä aikuisiällä, mutta aloin odottaa esikoista. Kunhan lapset on vähän isompia (parin vuoden päästä), niin tarkoitus olisi aloittaa harrastus ja ottaa lapset sitten myöhemmin mukaan.

Viimeksi muokattu:
Hei tännekin pitkästä aikaa..

eilen oli eka lääkäri-neuvola ja kaikki vaikuttaisi pikkuisella olevan okei.. :heart: sydänäänet löytyivät nopeasti ja pikkuisen sydän löi 145..:heart:

Lukemia tuolta käynniltä:

12+5 (8+1)

paino 59,1 (58,2)
rr 136/78 (136/81)
hb 123 (120)
pissa oli puhdas, mutta jäi tälläkin kertaa leukkarit tutkimatta.. mulla noita virtsainf. ollut enemmänkin ja ollaan sovittu, että niitä tarkkailtaisiin.. joten pitää mennä labraan joku päivä heittää vedet :D
Paineisiin lääkäri sanoi, että niitä pitäisi seurata.. on yläpaine liian lähellä 140, jonka jälkeen kuulemma helposti lähtee lääkitys päälle.. Mulla sukurasitetta löytyy, mutta onko muilla sanottu vastaavaa??
Lisäksi pyysin kuuntelemaan mun sydämen kun nyt raskausaikana on tuntunut inhottavia muljahduksia ja pistoksia rinnassa ja pikkuisena mulla on kuulunut sivuääni ja sitäkin tutkittu rasitustesteillä.. vaiva kuitenkin "hoitunut itsestään" ja kukaan lääkäri ei ole maininnut, että sitä olisi enää kuulunut.. nyt kuitenkin lääkäri kuunteli mun sydämen vähän mietteliäänä ja sanoi, että ihan selvästihän siellä jotain kuului (normaalin sykkeen lisäksi :LOL:) Jätin sitten samantien suostumuksen minun tutkimushistorian tilaamiseen tuolta kotikonnuilta ja lääkäri haluaa itse todeta, ettei mitään muuta ole silloin sieltä aikanaan löydetty.. sanoi kyllä, että voi olla ihan vain hyvälaatuisia virtausääniä ym. mutta haluaa tarkistaa kuitenkin.. ja hyvähän se on..

Huomenna olis sitten meno ekaan ultraan ja jännitys on todella suuri.. jännitän kai sitä niskaturvotusta tai jos pikkuisella onkin joku hätänä.. :(

rooibos mie ainakin vedän tuota teetä ihan normaalisti.. mielestäni jossain oli mainittu, että se olis OK. Ja tosiaan sehän on kofeiiniton, joten ainakin sen puolesta OK.

Hötö ja MiniMe 12+6

Päänsärky Mulla on ollut sitä jo viikkojen ajan ja välillä siihen liittyy migreeni. Kävin juttelemassa asiasta neuvolalääkärin kanssa ja hän kirjoitti minulle pari särkylääkereseptiä. Annosmäärät, joita päivittäin saa ottaa, on aika isot. Kauhistelinkin niitä ja lääkäri sanoi, että voin ihan huoletta niitä syödä. Tärkeämpää on olla kunnossa kuin kärsiä jatkuvista kivuista.

Mies ja käynnit Tähän mennessä mies ei ole päässyt töiden puolesta mukaan neuvolaan tai ultriin. Rakenneultraan päästään yhdessä ja on todella kivaa, että mies näkee meidän pikkuisen. Neuvolatäti myös kyseli miehen perään, että pääseekö hän koskaa käynneille mukaan.

Rinnat Minulla ne on kasvaneet aika paljon tähän mennessä... Just viime viikonloppuna yritin löytää isompia, mutta mitään hyviä en toistaiseksi löytänyt. Uskomatonta on se, että jotkut valmistaa niin idiootteja rintaliivejä, ettei mitään järkeä! Jos kuppikoko on enemmän kuin DD, niin ei niissä liiveissä millään voi olla ohuita olkaimia.

Liikunta Hävettää myöntää, etten ole juurikaan tehnyt mitään liikunnallista viikkoihin... Väsymys ja pahoinvointi on vieneet tästä naisesta parhaimman iskun, joten sohvalle on ollut hyvä jäädä makoilemaan. Ja kroppahan tästä kiittää... Tänään ehkä kokeilen jumppaa, jos saisi itseään vähän liikkeelle.

Liikkeet Esikoista odotan ja en ole vielä tuntenut mitään. En ole ottanut asiasta stressiä. Ehkä sitten viikolla 20+, jos ei vielä tunnu.

Kirskis ja Kaiku 15+1

oi nyt rupes tekee mieli lidlin jugurtteja -on niin kyllästyny jo kaikkiin normijuxuihin.. mut ku meillä lidliin ois matkaa ni enpä taida lähtee tän apinalauman kaa lähtee ajelee 2x25km jogurttejen takia...

nyt pienimmän hammaslääkäriin... voi taas tulla reissu ku tuskin menee avaamaan suutaan!! eikä siellä oo ku 8 hammasta ni eipä noissa paljon kateltavaa..

Mulla mies ei oo koskaan ollu mukana neuvolassa.. ei esikoisen odotusaikana ja eikä nyttenkään. Ja tuskin tulee olemaankaan. mielummin menekin yksin.. Ultrissa oli kyllä esikoisen aikaan mutta nyt ei tuu niihinkään, kun jonkun täytyy aina olla tytön kans silloin koska lapsia ei saa sinne mukaan ottaa.

miehistä oli muuten puhetta näköjään. Meilläkin vois olla paljon enemmän yhteistä aikaa mutta herralla vaan on omat menot ja jutut. mä yritän ehdotella kaikkee tekemistä mitä voitais tehä yhessä tai perheen kanssa mutta eipä melkeempä ikinä onnistu, kun aina sillä on sovittuna jotain hirveen tärkeetä omaa menoa. Alkaa vähän vituttamaan tää, hyvä kun muistaa edes minkä näkönen se mies on kun ei sitä paljoo täällä näy. Vittu. tällekin päivälle se on varmasti sopinu jo koko päivän täyteen jotain tekemistä itselleen. Ollaanpa sitten tytön kans taas kotona kahestaan. Jeejee.. en viitti edes kysellä tai soitella enää sille, tietäähän sen että kotona ei ainakaan tuu olemaan tai jos on niin puhuu puhelimessa koko ajan tai nukkuu. sanoisko että aivan sama se. kai mä oon jo tottunu olemaan yksin :D

ultraan tuli kutsu vihdoinkin, 19.10. Ja toinen ultra vielä 26.10. neuvola vielä 13.10 niin on joka viikolle jotain :D

Jendde Meillä menee sit taas niin päin, että mies on aina kotona eikä koskaan lähde rautakauppaa pidemmälle. Ei mun, eikä kenenkään muun kanssa. Toisaalta ihan jees kun ajattelee toista ääripäätä mut mut... Koskaan ei vissiin osaa olla täysin tyytyväinen :)

Jendden mies kuulostaa kyllä... hmm. No, mä en kyl kattelis tommosta! Jos ei oma perhe ole ollenkaan tärkeysjärjestyksen edes kärkipäässä, ni voi kyllä miettiä jo sitä muunkin sitoutumisen tasoa... Sori kun sanon näin suoraan :ashamed: Oletteko te puhuneet asiasta? Tajuaako mies edes omaa toimintaansa sun näkökulmasta? Joskushan nuo ovat sen verran levän tasolla, etteivät vaan oikeasti ole tulleet ajatelleeksi että perheessä on muitakin henkilöitä :LOL: Mutta siis en osaa sanoa muutakuin että pidä puolesi!

Rintaliiveistä: ihan huippuja löytyy Seppälästä olikohan malli joku xlnt, isojen kokojen olevinaan mut parhaita ja hinta on kohdallaan olkaimet leveät, kuppiosa todella tukeva, voi pitää liikkuessa ja ihan juhlissakin... aivan parhaita.

Itselleni ei mahdu Marketista D-kupin liivit mutta noista menee D-kuppi oikein mainiosti ja niistä löytyi kokoja EE:hen ja ympärys alkaen 70 cm

Suosittelen

Miehistä ollut puhetta.. Eipä tuosta paljoo huomiota saa muuta ku sillon ku haluaa seksiä. Minä passaan sitä (siis teen ruuat, pidän kodin siistinä ym..). Viikkosiivoukseen se osallistuu, ja jos ei osallistuis niin täällä kävis totaaliräjähdys. Mä kaipaisin siltä joskus jotain hemmottelua ja huomionosoituksia, mut ei kai niitä saa jos ei osaa vaatia. En oo mikään semmonen että haluaisin koko ajan kylki kyljessä olla, vaan tarviin omaa tilaa. Mä oon vähä semmonen että ootan että toinen lukee ajatukset ja en varmasti mee ääneen sanomaan jos jotain haluan :D Että ihan oma vika ja turha valittaa :D

Päänsärky täällä kans edelleenki melkein jokapäiväistä, mut siihen alkaa tottumaan. Viime keskiviikkona saunassa sanoin miehelle että jos et hiero mun hartioita niin leikkautan tissit irti, ja taidan etänään tehä saman :D Vaikka hieroo se kyllä aina ku pyydän, eikä tarvi ees uhkailla tissien poistolla. :)

Eli niistä tisseistä edelleen.. Yhden koon on kasvanu ja ei varmaan mee kauaa ku joutuu taas siirtyyn kokoa isompiin. Katotaan niin kohta täällä on joku suuri tissivertailu kuvien kera ja päästään iltapäivälehtiin :LOL:

Juominen Mun tulee juotua aika paljon vettä, ja oon melkein raskauden alusta asti juonu äidin tekemää mustaherukkamehua vähintään lasillisen päivässä, ku luin joskus jostain tutkimuksesta jossa oli tutkittu et mustaherukkaa raskausaikana syöneiden lapsilla oli paljon vähempi atopiaa kuin niiden lapsilla jotka sitä ei ollu syöny. Mulla itellä on varmaan jotain lievää atopiaa ku talvisin tosi kuiva iho, niin ei siitä mehun juonnista varmasti ainakaan haittaa oo. Ois kyllä paljo tehokkaampaa (ja terveellisempää) ku söis niitä marjoja päivittäin, mut ei oikeen uppoo..

D-vitamiini Ei varmaan oo mitään haittaa vaikka alottais syömään multivitan rinnalla d-vitamiinia?

MM-11 15+4

Yhteistyössä