Moikkelis!
Ihana syksyinen ilma :heart:
Tervetuloa uusille oottelijoille :flower:
Juupe: Toivotaan että on väärä hälytys ja voimia sinne epätietoisuuteen :hug:
Katikaish: Hyvä että oli väärä hälytys
Ihania massukuvia!
Vitamiinit: Otan
Multitabsin raskaus monivitamiinia 2kpl illalla. Söin esikoisen odotusaikana myös ja hyväksi olen havainnut..ainakin kynnet ja hiukset vahvistuu noilla :xmas:. Ja illalla siksi, kun minun nlatäti sanoi, että imeytyy paremmin kuin jos aamulla ottais..
Äippävaatteet: En ole kuin yhdet äitiysfarkut ostanut kirppikseltä, mutta useimmat housut tulis kyllä ostaa...poikaa kun ootin, niin normivaatteet kävi alusta loppuun, paidat nyt meni mahan kohalta pieniksi loppuvaiheessa, mutta onneksi oli kesä siihen aikaan niinen ihan paleltunut. Mutta nytten joutuu kyllä äippävaatteisiin turvautumaan, kun lähtöpainoakin on huomattavasti enemmän kuin kun rupesin poikaa oottamaan...
Raskausarvet: Sori, mä koko ajan vaan vertaan poijan ootukseen
mutta esikoisesta ei tullut mitään, kylkeen tuli semmosta "venymiskutinaa", mutta muuten ei arpeja tullut, ei mahaan, ei reisiin...ja en kyllä niin ahkerasti rasvaillutkaan muuten kun saunan jälkeen jos muistin. Saas nähä tuleeko sitten nyt :saint: äitillänikään ei ole tullut arpeja ja hän on synnyttänyt kuitenki 6 kertaa
Liikkeet: En tunne ja en kyllä ole kuunnellutkaan vielä, ja tuskin kuuluukaa/tuntuukaan vielä.
Liikunta: Käyn päivittäin kerran kaks poijan kanssa lenkillä, kävelyllä siis, poika ajaa apurattaisella pyörällä ja minä yritän pysyä perässä..tulee suunnittelematta semmosta sykkeen nosto-lenkkeilyä
ja toisinaan sitten kävellä lönkytellään pojan kanssa...on kyllä kova poika kävelemään.. ja metässä tykkää ihan mahoton polkuja kävellä.
Ja nyt alko sitten mun ihana harrastus;
Kantritanssi, kyllä sitä koko kesän taas ootti millon pääsee tanssimaan taas. Sekin on oikeestaan sykettä nostavaa tanssia, vaikka ei moni vois kuvitellakkaan... voi että minä tykkään
Mutta kuulostelen mikä tuntuu hyvältä mahaan, että en kovin rupia riehumaan
Miehen nlakäynnit: Ei päässyt esikoisen aikana ja ei oikein pääse nytkään, ja ei mitään haittaa. Mies kuunteli kaverin sydänäänet tyhjällä talouspaperihylsyllä mahan päältä ja hyvin kuului. Doppleria en hankkinu ja en hanki. Siis nuo sydänäänet rupes kuulumaan sen jälkeen kun liikkeet tuntui.
Ommaa nappaa sitten vähän lopuksi:
Mulla oli viime viikolla sitten nla-käynti, kaikki kunnossa, paino 200g noussut..mulla on ollut tuon
verenpaineen takia vähän huolta, ei oikeestaan itseäni huoleta, mutta nlatätiä vähän (mutta hän tunteekin esikoisesta, että siellä mun verenpaine nousee, mutta kotimittauksessa pysyy aloillaan). Mutta seurailen kotimittarilla aina silloin tällöin eli paineet oli: 126/90. Mulla oli esikoisesta hb tosi alhainen (116) ja tässä raskaudessa se on nyt ollut 135...ja sydänäänet oli esikoisesta jotain 130-140 ja tässä on 140-150... että vähän on erilaiset arvot nyt...että olsiko sielä nyt tytön pyllerö asumassa :stick: juu ja muuten en ole huomannut oireissa eroavaisuuksia...
Toista poikaa toivon mutta tyttökin on tietenki tervetullut
Meilä on kyllä hyvin nuita nlakäyntejä, nyt olis venyny lokakuun loppuun seuraava, niin laitettiin tuohon lokakuun alkuviikolle käynti, kun on rakenneultra 31.10. Meillä siis nuo ultra-ajat saahaan suoraan,. Mulla on kyllä niin mukava tuo mun nlatäti, mä tykkään, hän on semmonen vanhempi jotain 50 paikkeilla, kätilö ja terveydenhoitaja, ensin kun yritettiin kuunnella sydänääniä, niin ei heti kuulunu, niin sanoi että laitetaampa lissää sitä mönjää,niin saman tein rupes "laukkaamaan" kun laitto sen kapulan mahan päälle, sanoi että nyt vanhan kettu erehtyi, kun laitto niin vähän sitä mönjää aluksi
Ja tosiaan sanoi että hyvät ja vahvat sydänäänet, ei mittään huolta ja liikkeet jos tuntuis nyt jo, niin laps syntyis jo tammi-helmikuussa (kun oli niistä liikkeistä puhetta myös) MEinasi että 16-20 rv voi ootella ja kuullostella..hitsi kun en muista millä viikoilla viimeksi kuulin liikkeet ne kalan pyrstön sipsuttelut...
Voikaa paksusti! Palailen taas jossain vaiheessa
syysterkuin hille+möykky 14+6 (jotenki vaikea nuo rv:t laittaa kun en niistä ymmärrä)