Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
Esikoisen liikkeet Mullakin tosiaan on esikoinen odotettavana, ja en tosiaan ole varma olenko tuntenut liikkeitä, mutta toisaalta en tiedä mitä muutakaan se voisi olla. Kun kivut ja vihlaisut tuntuu selkeesti kohdun sivuilla, mutta sitten kohdun keskeltä tuntuu sellaista kummallista tunnetta, vähän kuin kutittaisi mahan sisäpuolelta. Ja eilen ja tänään kun olen pyörällä ollut liikenteessä, niin sen verran alamahaan tuntuu pyöräily, kun joutuu olemaan kumarassa, että kun nousin tänäkin aamuna pyörän päältä, niin tuntui mahassa, keskellä kohtua sellaista myllerrysfiilistä. Että olisko Spyro venytellyt rutussa olon jälkeen :). Mutta sellaisia ihan selkeitä potkuja en ole tuntenut vielä. Jotkuthan ne tuntee vasta 20+ viikoilla...

Lare ja Spyro 17+3
 
Neuvolakäynnit oon käynyt yksin, mut ultriin mies lähtee mukaan. Meillä menee nyt työvuorotkin niin ristiin että ei oikeen pääse.

Liikkeet Tunnen melkein päivittäin ja esikoinen tulossa. Ekan kerran tunsin jo 13+jtn. Mutta se onkin varmaan aika harvinaista että noin aikaisin tuntee esikoisesta. Jos oon jotenki "lysyssä" niin tuntuu parhaiten.

Liikunta Nyt en oo muuta ku lenkkeillyt sillon tällön ku en uskalla rastastaa enkä usko että se ees tuntuis kovin kivalta. Mut voi että on ikävä hevosen selkään ku mä niin rakastan syksyisiä ratsastuslenkkejä :heart: Ens syksynä sitten :)
Harrastaako kukaan muu ratsastusta?

(.) Kävin selän takia lääkärissä niin määräs täksi viikoksi saikkua. Lepoa ja kevyttä liikuntaa, toivottavasti auttaa. Aamuyöt yhtä tuskaa ku mitenkään päin ei voi olla ku heti sattuu.

MM-11 15+3
 
Memssi harrastaa ratsastusta :) tosin oma kopukka jouduttiin kuoppaamaan taannoin joten meno on ollut viime aikoina muutenkin sellaista satunnaista :(
Tarkoitus oli tälle syksylle alkaa taas ahkerasti katselemaan uutta menopeliä, mutta nyt tais se rahareikä ratketa ihan itsestään :D
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Memssi Ootko uskaltanu ratsastaa raskausaikana? Mä jotenki pelkään että tippuisin vaikka viimmeksi oon tippunu joskus penskana :D Mulla ei oo omaa hevosta ollu koskaan, mut useilla kavereilla on/on ollut niin on kyllä saanu ratsastaa niin paljon ku on vaan halunnu.
 
Oksentelusta oon säästyny siltä aika hyvin, muutaman kerran vaa on tarvinnu käyä kurkkaamassa pönttöön. Tuossa toissa päivänä syötii normaalisti tytön kanssa spakettia ja tomatti-jauhelihakastiketta (mistä tykkään ihan hirveesti) yhtä äkkiä tuli sit tunne et nyt tulee kaikki ylös ja juoksin vessaan. Onneks meillä on triptrapin syöttö tuoli josta tyttö ei pääse nousemaan ite pois. Ei oo sit ilkeempää ruokaa oksentaa kun spaketit. :D mut vessa reissun jälkeen maistu ihan hyvin sit loppu ruoka. Aika jännä et nuin yks kaks tuli huono olo ja menee yhtä nopeesti ohi...

Mulle on tullu kauhee himo makarooneihin/spaketteihin joiden kanssa pitää olla jonkiilaista tomatti kastikejuttua, tänään tehtiin makarooni jauhelija sekotusta nii otin sit jääkaapista tako/tortillakastiketta sekaan, jota en oo ennen laittanu, mut nii hyvää oli et vois toistekin syyä.
 
Katikaish Onnea hyvistä tuloksista! :)

Kn071Mä vaihdoin Multivitan raskaus&imetyksestä Minisuniin kun purkki loppui. Ihan vaihtelun vuoksi ja olihan ne vähän edullisempiakin. Jostain syystä mun oli helpompi tuo Minisun-tabletti nielaista (yleensä vaikeaa mulle) niin taidan pysyä siinä loppuraskauden. Apteekissa ainakin todettiin, että eivät eroa juurikaan toisistaan, jotain vitskua oli hiukan vähemmän ja jotain toista hiukan enemmän. Ei siis käytännössä merkitystä kumpaa syö. Tärkeimmät vitamiinit ja hivenaineet on molemmissa.

Liikkeet Ei tosiaankaan tunnu liikkeitä. Sehän on niin pienikin, että en ees ymmärrä miten niitä vois tuntea, ellei tosissaan oo aikaa tutkailla. Itellä ei ylimääräisiä aikoja ole tuollaisen miettimiseen niin on mennyt ohi jos jotain hipaisua ois tuntunutkin. Neuvolassa puhui tosiaan, että 20+ viikoilla alkais esikosta yleensä tuntua niin ei varmaan kannata liikkeiden puuttumisesta huolestua kun vasta sitten.

Tänään olin sijaisena ykkösluokalla ja onhan se menoa ja meininkiä. :) Mukavaa, mutta väsyttää ihan eri tavalla kun yliopisto-päivän jälkeen. Open pitää jakautua kahdellekymmenelle pikkuiselle samaan aikaan niin haasteita riittää. Vaan eipä tätä ammattia silti pois vaihtais. :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Täällä taas! Kävinpä tänään äippäpolilla ja pääsin ultraankin. ;) Neuvolalääkäri oli laittanu lähetteen sinne koska (ja tää onkin niin hupaisaa että en tiiä itkeekkö vai nauraakko) kun ekassa neuvolassa piti täyttää se audit-testi ja sitä täyttäessäni terkkari kysy että oonko käyttäny alkoholia raskauden aikana ja sanoin että en ellei yhtä ykkös-saunaolutta lasketa minkä join joskus viikolla 8. Tuon jälkeen vaan alkoholitonta Nikolaita saunaoluena (muuten mulla on nyt aivan himo maustettuihin vissyvesiin)..
Oli kuitenkin laittanu merkinnän jonnekin tietoihin siitä ja lääkäri varmaan käsittäny sen niin että tämä juo olutta raskausaikana ja siksi tuli kirje sieltä ja että mulle on aika varattu.
Kun siellä sitten kysyttiin että tiedänkö miksi minut kutsuttiin sinne ja olin ihan äimänkäkenä niin sanoi että kun sulla on merkitty että käytät päihteitä. Whoooot? No, kun kerroin mikä on tosiasia niin sanovat ettei tarvii tulla asian tiimoilta enää ja että tuo on niin mitätön juttu tuo yks kalja mutta niille on sinne annettu semmoset ohjeet että näin on toimittava ja että tämmösiä virheitä tapahtuu päivittäin.
Se ultra. Siellä se pieni potkiskeli ja heilu ja hyppi ja pomppi ja käsiään vatkasi kovin kovasti, minun omani :heart: Kaikki raajat löyty ja mitat oli ihan kunnossa. Harmi kun en saanu kuvaa mukaan kun siitä laitteesta oli loppunu valokuvapaperi. Sanoi että beibin mitta on nyt päästä varpaisiin 12cm ja että ovat neuvolassa laskeneet ne viikot väärin (kuukautisista laskettuna tämä uusi LA täsmää just) ja aika muuttui kahdella päivällä myöhemmäksi. Eli se LA on nyt 17.3 Ei 15.3.
Tuommosilla käynneillä jotka on lääkärin määräämiä, saa muuten käydä työajan puitteissa. Ihan tiedoksi vaan niille jotka ei tätä tienneet (kuten minä ennen tätä päivää). Sain lähtiessäni lapun töihin viemisiksi joten ei tarvii korvailla sitten kun jouduin työajalla käymään.. :)

Katikaish ihanaa että kaikki menikin hyvin!! Pelotti tosissaan sinun ja pikkusen puolesta, onneksi meni näin :hug:

Selkää taas juilii ihan joka asennossa, makaisko vai istuisko, ei kumpikaan hyvä. Niin muuten, se äitiyspolin lääkäri sanoi noista liikkeiden puuttumisesta sen että ei ole koskaan kuullu että viikolla 14 kukaan oikeasti tuntisi jo liikkeitä. Että se ei oo mahdollista. Miten sitten lienee mutta päätin etten nyt oo asiasta huolissani enää, sitten kun joku potkii tosissaan mahassa niin tiedän että liikkeet tuntuu. Ihana se vertaus kalan pyrstön hipsutteluun *hihhih* Voin kuvitella että just siltä ne ekat liikkeet vois tuntuakin =)

Oli mulla muutakin mielessä mutta tuli hetkellinen oikosulku päävirtakeskukseen.. Minusta on tullu ihan kämmäri. Töissäkin semmonen pöljä olo kokoajan kun koordinaatio ei oikein pelaa ihan normaalisti ja keittiönhanallakin kastelin itseni ainakin 3 kertaa tänään.

TE tytöt siellä ootte paras vertaistuki mitä on maailmassa, ihanaa että on joku joka ymmärtää useimmiten näitä outoja tuntemuksia ja mielenvaihteluja.. Kiitos :heart:
 
Mariaja Siis tuohan viittaa selvästi vakavaan raskaudenaikaiseen päihteitten väärinkäyttöön!!! :kieh:
Noh, se olis vaan ollu hitsin halpa ultrakäynti, 27,50e vai mitä nuo sairaalat velottaa. Eipä tarvii yksityisille rahojaan syytää jos siellä ultrat näillä viikoilla on jo yli satkun, 3d huomattavasti enemmänkin. Keksii vaan jatkossakin jotain dramaattista mikä varmaan särähtää lekurin korvaan niin pahasti että laittaa lähetteen.. :LOL:
 
Liikkeet, en ole aiemminkaan tuntenut kuin vasta viikolla 20 (noin). Edes kuopuksesta en tuntenut aiemmin, joten en nytkään odota tuntevani.

Neuvola, ärsyttää, kun niin harvoin pääsee neuvolaan!!! Murr! Olisi kiva kuulla sydänäänet ennen 22+ neuvolaa..Mietin, pitääköhän täti mua ihan pöhkönä, jos soitan, että haluan mennä kuuntelemaan..Seuraava aika tosiaan vasta marraskuun lopulla! =O Ultrassa sentään näkyi, että masussa on tosiaan joku, mutta haluan varmistuksen ennen seuraavaa ultraa, joka 8.11..

Masu ei ole täälläkään kasvanut, tai ei ainakaan erotu pläskien seasta..En siis edelleenkään näytä raskaana olevalta.. =( Tosin töissä yksi asiakas, joka tosi hoikka, ja LA päivää mua ennen, ei hälläkään masua näy vielä. Kiva, kun on edes yksi live-vertailukohta.. =D

Selkä alkanut täälläkin vaivaamaan..aiemmissa raskauksissa ei ole vaivannut..?! Alaselkä on iltaisin kipeänä.

Liikuntaa ei ole tullut harrastettua raskauden aikana juurikaan, väsymys..Ja nyt jos lenkillä yrittää käydä, selkä vihoittelee jo vartin jälkeen.. =/

moomin 12+5
 
liikkeistä: sen verran tulin sanomaan,että uudelleensynnyttäjän on mahdollista tuntea liikkeet jo heti 12 viikosta eteenpäin kun tietää miltä ne tuntuu. esikoiselta mä ainakin tunsin jo myös viikolta 15 ja ihan kunnon liikkeitä siis olivat. kai se on tosiaankin niin paljon ihmisestä kiinni että missä vaiheessa kukin alkaa tuntea. hölmöä mun mielestä lääkärin suusta puhua tuollaista ettei OLE MAHDOLLISTA :) kun mulle taas lääkärit puhuneet ihan toisella lailla,kai sekin on lääkäristä kiinni. ja ennenkaikkea lääkärin sukupuolesta :)
 
Katikaish paljon onnea ja halauksia huippu-uutisista! :flower: Ihana juttu! :cool:

H.o.p.e. kyselit liikunnasta ja miehen neuvolakäynneistä. Mies on käyny jokaisella (siis niillä huimalla kahdella+ultra) kerralla mukana ja ilmeisesti tulee käymään jatkossakin. :) Saa aina työtkin sovittua, kun noi neuvola-ajat tulee tietoon hyvissä ajoin etenkin tällä hetkellä, ja tuo miehen työ on muutenkin melko joustava, niin pääsee enemmänkin kuin helposti mukaan! :)

Liikuntaa harrastan ja rakastan ja oon aina harrastanu :heart:, niin raskausaika ei oo tuonu siihen poikkeusta. :) Tosin bodycombatin arvelin raskauden ajaks jättää kokonaan. :p Käyn juoksun ja lenkin yhdistelmillä aina joka toinen päivä (aina välipäivä!) ja sitten salilla mahdollisimman usein, tosin innostus salitreenejä kohtaan on laskenu. Varmaan laitan miekin kuntokeskusjäsenyyden hyllylle nyt (maksaa 52€/kk). Juoksu on parasta mitä onkaan! :heart: Valittelin tuossa alkuraskaudesta, kun juoksujalat ei oo oikein kulkenu. Mutta nyt taas kulkee, ihan parasta! :heart: :) Mikä onkaan parempaa kuin syksy, lenkki ja musiikki <<tosi paljon sydämiä>>!!! :heart:

Venyttelettekö? Mie ite oon siinä tosi huono, ja tiiän, et pitäis aina välipäivinä kyllä saada venyteltyä, etten olis niin kipsissä. Pitää taas yrittää ottaa itteään niskasta kiinni.

Mahtoikohan se olla pööppis, joka lisäili masukuvan edeltävälle sivulle.. Huomasin vain, et miulla taitaa olla samanlaiset urkkapökät! ;) (sori, jos muistan henkilön väärin!)

Oon yleensä aina pitäny talvesta! :cool: Ainoastaan nyt huolettaa, et milläs kuteilla sitä lenkkeilis! Perhana, kun tuntuu, et mammaurkkavaatteet (etenkin ulos talveks) tuntuvat olevan kiven takana! Tähän haluisin jonkin kivan helpon ratkasun, mut näyttäis et pitää miettii ihan tosissaan. Nimittäin miun urkkatakki alkaa jo puristaa, ja se on muutenkin tarkotettu syyskeleihin.. :D

Esikoista odotan, ja masu näkyy jo ja ainakin luulen tuntevani liikkeet! Eli ei ainakaan noiden osalta noi "perusstereotypiat" ole pitäneet paikkaansa. :p Tietysti ootan kovasti, että liikkeet selkenee. :)

Kamala tärinänälkä menossa! Oon miekin; mies laittaa ruokaa ja ite toljotan tietokoneen äärellä. :saint: Saatiin muuten nyt neuvolakäynnillä sellainen Oppaana vanhemmuuden polulla-DVD omaksi kotiin katsottavaksi! :) Ei olla vielä katottu, mutta te, jotka olette jo kattoneet tuon DVD:n mahdollisesti, niin onko se oikeesti katsottava? :D

Jees, siirryn nyt hiljalleen köksän suuntaan. Onnea kaikille poksujille!

Hopea ja Alien 15+3
 
Iltaa

Ihan ekaks Memssi ja MM-11

Harrastin aikoinani ratsastusta (yht.17v.) ja rakastan sitä ja haluan jatkaa vielä kun sinne selkään pääsee.. Tosin ei nyt raskaana kun meillä tää ihme nyt on masussa.
Olen kuullut ja nähnyt raskaana olevia ihmisiä ratsailla! Kuulema on ollu ihan hyviä kokemuksia, sanovat että harvemmin ratsastavat, ts. kolme krtaa vkossa kuin se 6-7 krtaa vkossa, äärimmäisen varovainen pitää olla ja ehkä nuo rajuimmat mettäratsastukset (just ne mitä rakastan) jättää pois ja vain rauhallisia lenkkejä ja kentällä/maneesissa) Pehmeä liikkeinen ratsu on varmasti plussaa.

Mulla on huomenna sokerirasitus, yök yök yök!!

kengu, huomenna poksista, rv 16
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja -Pätkis-
liikkeistä Niiden tuntemiseen vaikuttaa niin moni asia :) esim. sikiön asento, kohdun asento, istukan sijainti ja vaikka mikä. Jos vaikka kohtu on taaksepäin kallellaan ja istukka edessä niin sillon tuskin hirveen aikasin tuntuu. Ja tietty vaikuttaa sekin, että onko esikoinen vai jo useampi raskaus meneillään. Mulla tuntui esikoisesta rv 15, kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja istukka oli takana. Rv 17 liikkeet näkyi jo mahasta läpi. Nyt tässä raskaudessa tunsin vko 13-14 selvät liikkeet, kun tiesi mitä hakea ja miltä ne tuntuu :) vauvojen istukat on tässäkin raskaudessa takana.
 
Kengumamma Mä ratsastan aina just maastossa sillon ku ratsastan, ku nämä millä ratsastan on ravureita tai ex-sellaisia, niin ei oo sitä kenttä/maneesi mahdollisuutta, ja täytyy kyllä myöntää et ei oo oikeen mun juttukaan se kentällä pörrääminen. Joskus nuorena kävin tunneilla mut sit se talli lopetti toimintansa niin jäi tunneilla käyminen. Eli parasta vaan malttaa mielensä ja pysytellä pois selästä. :)

Liikkeistä edelleen Kyllä mä ite sen tiiän että oonko tuntenu/tunnenko liikkeitä. Sitä ei kyllä kenenkään lääkäri sanele ellei se oo jonain demonina mun kropassa :D Eiköhän tuo oo niin yksilöllistä.

Venyttely En oo venytelly, mut pakko alkaa venytteleen säännöllisesti tuon selän takia. Kitti Hopea muistutuksesta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja sunniee
kengumamma: miullakin on sokerirasitus huomenna ja mie poksun huomenna mennään kyllä samoissa... kurssi kesti 6-9 ni oli kaivettava eväät puol kasi pöydälle ja selitettävä et on huomenna vähän labroja ja en saa enää syödä tämän jälkeen hieman nolotti...

helvetti kun mulla on yksinäinen olo tuon mieheni kanssa... ei kyllä oo osallisena näissä miun jutuissa yhtään tuntuu siltä etten pyydä edes ultraan mukaan tuommosta !!! mie niin kaipaisin halimista ja silittelyjä mut herralta saa lempeä aina vain kun haluaa enemmän !!! miten voi toinen olla noin ärsyttävä ? tahtoo halinalle miehen... kateellisena luen muiden tarinoita kuinka mies huolehtii jne. meillä ei saa kuin murinoita menee ja tulee niin kuin haluaa milloin majailee autotallissa milloin kalassa ja minä lasten kanssa kotona... mä oon niiiiiiiiin kypsä... voisko näin kolmannen lapsen kohdalla laittaa miehen vaihtoon =?!?!?!?!?! hassua mut reilu puol tuntia sitten ajellessa mietin meidän herttaisia alkuaikoja.. hieman mielialat ailahtelee.

Onks muilla et hetken innostus saattaa muuttua toisessa hetkessä jo heittää ihan ääripäähän fiilikset ?

minnarun&rinsessa 15+6
 
minnarun: Mä just kolmannen kohdalla vaihdoin :D :D Et juu pystyy :D Vitsi vitsinä..
Mä taas kaipaisin jotenki enemmän omaa tai en ees oikein tiedä mitä kaipaan -ehkä happee.. mä en kestä sitä et toi "roikkuu" koko aika mussa ja tekee just niinku sanon, sillon ku sanon mut omilla aivoilla ei uskalla tippaakaan ajatella etten suutu.. mä tiiän et oon hiukan imbulsiivinen ja kiihdyn nollasta sataan alta sekunnissa mut se mikä mua ärsyttää kaikista eniten on pakkomiellyttäminen!! Mä en teeskentele, jos vihaan ni vihaan ja jos rakastan ni rakastan -mulla ei oo tarvetta näyttää et rakastan tiskaamista jos en sitä voi sietää ni en myöskään kestä ihmisiä ketkä tekee niin... ja nyt ku oon alkanu kertoo tolle miehelle vähä turhankin napakkaan mitä aina ajattelen ni siitä on tullu ärsyttävä perseennuolija. Ja mä en jaksa sellasta kyhnäämistä ja roikkumista, musta on ihan kiva istuu sohvalla kattomassa tv:tä yhdessä mut ei kiitos kiinni toisissamme. :D :D Samoin nukkuminen, tahtoo tilaa! mä oon varmaan sit se meiän suhteen mies :D :D
 
Huomenet kaikille:)

Joo eipä täällä myöskään mies osoita kiinnostusta tulla neuvoloihin mukaan tai ultriin. Esikoisen aikaan oli yhdessä ultrassa ja yhdellä neuvolakäynnillä. Tosin nyt kiinni töissä ettei senkään takia ole helppo päästä mukaan, mutta en ole edes kysynyt et tulisko.. eikä se muutenkaan kysele oloja yms. ja mulle kans sitä hellyyttä!! Mutta en mä sitä vaihtaiskaan, on mikä on:) Omalla tavallaan näyttää et ollaan kaikista tärkeimmät hälle kuitenkin:)

Raskausarvet mulla oli iso maha, mutta ei tullu arpia ollenkaan, reisiin muutamat kynnenjälet ja rintoihin tuli kans.

Liikkeetaiemmin tuntu, mutta joko en nyt ole niitä noteerannu tai sitten tuntuu paljon vähemmän. Piti tarkistaa eilen tilanne dopplerilla ja hyvin syke kuului ja muutama polskahduskin:)

Liikunta en ole nyt harrastunut yhtään ja siitä morkkis, tosin tänää alkaa mammajumppa! :) Jos siitä innostuneena jaksais sitten kotonakin kuntoilla.

Onko muilla vielä rinnat kipeät? Elo näitten utareitten kans on aikas tuskallista..plääh. ei kestä hipasuakaan. Maitoa ei vielä tihku, varmaan sitten loppuvaiheessa niinkuin esikoisen aikaankin.

Hepuli mä luin viimeksi ton Cristopher Paolinin eragon-saagan, oli kyllä hyvä, harmi ku ei sitä neljättä osaa löytynyt :( Sitten David Eddingsin kirjat on hyviä ja Dragonlance ja forgotten realms- sarjat on mukaansa tempavia ja niitä on kymmeniä kirjoja ja eri kirjailijoitten kirjoittamia. I like :)

Nyt siivoamaan -->

H&mörrykkä 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Oikein hyvää huomenta kaikille ! :)
Kauhea nälkä kokoajan ja nyt on ollut viikon verran himon kohteena valion herkkutrio, sitä vois syödä vaikka kuinka paljon ... vaaka kiittää :ashamed:

Tessa ja POKS 16+0

Niin ja piti vielä kysyä että missä päin Tampereella asujat ovat? :) olisi kiva tavata , mutta en oikein ole oppinut Tampereella liikkumaan... Joskus ois kiva käydä vaikka kahvilla , keskustassa vaikka ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
Hayley puhui utareista, itte oon täs kolme vkoa kironnu näistä meijereistä.. ei prk miten isot ne on :( ainoat liivit jotka enää mahtuu päälle on nuo mammaliivit. Ja åelottaa mahtuuko nekään enää pitkään :/ Ei kiv kun pienellä ihmisellä on jumalattomat hinkit, ja hartiat kipeytyy, onneks ei pääkipuu oo esiintyny sen johdosta. Mistähän sais urkkaliivit jotka siis ois ihanan tukevat,mut enpä oikein tiiä onko missään urkkaliiveissä kokoja... :( sit ku tonne kauppoihin menee ettii normi liivejä joissa riittäs kuppikoko,niin joka A: ympärysmitta on sit sikaiso tai B: materiaali ja mmalli on vuodelta kivi eli ne on kivikovaa kangasta :/ no joo...... on mullaki ongelmat :ashamed:

vitsit pitäs mennä ulos lautoja mättämään pinoon...paljon nyt naappaa,mut pakko kait se on...



16+1 eli seittämästoistaviikko menossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
pikainen tilitys ja poksunta... mulla olis ollu se labra eilen... NOLOA mä oon niin huonomuistinen mut ravinnotta olo onnistu hyvin joten sitä ei sitten tänään tarvii jännittää....siis huomenna meen uudestaan meillä ei oo labraa joka päivä...

ja poksuu 16+0 ajatella viikon päästä jo 17 se on sitten iso luku se :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
katikaish, hienoa ettei ole enää huolta. :)

Juupelle kovasti tsemppiä, onneksi tuloksia ei tarvitse enää kauan jännittää! Toivon todella että kaikki olisi kunnossa!

Mies neuvolassa, ei töiltään pääsisi edes mukaan enkä sinne kaipaakaan. Toivon että rakenneultraan pääsee, ja synnytykseen. :D

Liikunta on väsymyksen (mikä ihanan tekosyy) takia vähentynyt, mutta kahvakuulaa harrastan aktiivisesti ja juoksua nyt vähemmän aktiivisesti, melkein vaihtunut kyllä sauvakävelyyn kokonaan nyt.

Vatsa ei ole juurikaan kasvanut, tosi kateellisena katson teidän vatsoja! Se myös aiheuttaa huolta, vaikka tiedänkin että koska kohtu on voimakkaasti taakse kallistunut, ei se vatsa tule kovin nopeasti näkyviin. Nuo keskenmenot on vaan tehneet musta tosi säikyn ja huolettaa, onko Mantti enää kunnossa. Neuvolaankin on aikaa vielä viikko. Liikkeet tunsin esikoisesta vasta rv 18+.

Voikaa hyvin!

Imoen & Mantti 15+1
 
Yök mikä olo :( :( aamulla tuli vähä kiire neuvolaan ni ei oikein ite ehtiny syömään ku nopeeta vähä jotain ku täyty noi muksut jouduttaa mukaan ni nyt sit ihan järkkyolo! Päähän koskee ja oksettaa ja ihan sellanen horkka tutina fiilis :( Voi kun vois mennä nukkumaan. Unirytmitki ihan päin pyllyy, en saanu sillo yövoron jälkeen nukkua ja mulla menee tosi helposti yliväsymyksen puolelle ja sit en enää pysty nukkuu ja eilen just meni näin -kello varmaan kaks ennen ku sain unta :( ja huomenna ois herätys 4.40 :/ Mut joo valivalivalista neuvolakuulumisiin... :D
*paino -1,5kg (eli nyt sit samassa ku ennen raskautta ku se edellinen käynti oli vähä sellanen kesäloma paino :D) .
*Verenpaine 105/55.
*hb 106... eli ei oo noussu raudasta (+pienestä määrästä maksamakkaraa :ashamed: ) huolimatta...
*pissa puhdas, nyt ja labraan viety aamupissanäyte.
*Verikokeet puhtaat -mä rupesin jo eilen miettii et oisko vähä fiilis ku tulis jotain "tääl kyl näyttäs et sulla ois kuppa.."whaaaat!! Ei viel vuos sitte ollu...:D:D Ei kyl varmaa sit naurattais...
*Sydänäänet 148
JA Sikiöseulatulokset normaalit!! riskiluku oli muistaakseni 1:12000 (sillon ku kosahdettiin oli 1:250) Taas yksi ahdistus elämässä vähemmän :)

nyt tän ehkä täytys raahautuu tästä sohvalta miettii noille ipanoille ruokaa..pelkkä ajatuskin oksettaa :x

pikkumökö+ pesusieni 14+4
 
TP75: me asutaan atalassa =)

ON: kauhee päänsärky vaivannu eilisestä alkaen,täällä oli muistaakseni muitakin?sipsunen?? eikös se oo ihan normaalia täs puolen välin tienoilla tuo päänsärky,muistelisin ainakin.. mut KAUHEE kun joutuu oksentaan kun niin särkee :(

pakko mennä siis maate ja koittaa päihittää tää särky.

sunniee ja vilperi 16+1

mukavaa päivää kaikille ! :)
 

Yhteistyössä