Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Iltaa!
Mökiltä palailtu.. mökki-ilma teki taikojaan ja mä paranin flunssasta ja poitsuki on jo paranemaan päin.

kaukaloista oli ollu puhetta. Kun monet sitä on miettiny että ois hyvä että kaukalon saa kii rattaisiin ni vinkiks voisin heittää että kaukalon, ainakin britaxin ja jonkun brion saa tosi jämäkästi ja hyvin ostoskärryjen vauvakopan päälle.. Kuulostaa varmaan oudolta, mutta täällä päin monet tekee niin. Eli kaukalo ostoskärryissä olevan kaukalon päälle. Ainakin siis nuo kaks mallia pysyy jämäkästi paikoillaan. Jopa meidän äiti joka on ylivarovainen kaiken suhteen mikä tulee vauvaan piti tota tapaa tosi kätsynä ja varmana. :D

rattaista ei vielä hajuakaan. ketuttaa ku missään kaupassa ei tunnu olevan ku yhtä mallia 4 pyöräsiä kaksostenrattaita ilman kääntyviä etupyöriä.
Ku ois kiva että vois kokeilla kaikkia malleja yhtä aikaa... Mä en kuitenkaa muista miltä edelliset tuntu ku joutuu ajaa toiselle kaupalle toisia testaa.

Nyt lyö kyllä niin tyhjää että pakko lähtee nukkuu.
Öitä!

susanna ja pikkunen 12+6
 
hitsi täs on paljon hankittavaa vielä ennen maaliskuuuta :D

pinnasänky
vaunut
kamera
videokamera
käääks äkkiä laskettuna: 1100 e ainaski. huh. sen lisäks pitää muuttaa isompaan vielä. vaatteita taitaa jo kohta olla tarpeeks :D
ja lisäks haluaisin jonku tollasen keinuttavan/tärisyttävän sitterin. neki on reilusti yli 100 e.
 
-bambi- eikä se rahanmeno siihen vauvan syntymään lopu ! :D ekana vuonna ei juuri rahaa menny ainakaan meillä kun imetti kauan,ja teki ite ruuat. mut tästä se alkaa se rahanmeno :D

sunniee ja vilperi 15+6,huomenna poksuu <3
 
huomenet kaikille ja poks 15

turvakaukalosta meillä on esikoiselta jäänyt täysin ehjä ja itse kun ainoana käsitellyt niin tietää kuinka pidetty, mutta sillä on kuitenkin jo ikää... mietinnässä uusi. mihinkään malleihin en ole tutustunu, mutta vanha britaxin ja tykkäsin. meillä toisessa autossa isofix kiinnitys ja olen harkinnut sen hyödyntämistä, tosin ei hajuakaan kuinka se käytännössä toimii. mä olen niin vielä pihalla näissä :p

minnarun hyvä ehdotus että jos joku viitseliäs vois linkit laittaa etusivulle. kannatetaan!!! mä esikoiselle ostin vaunut syyskuussa kun la lokakuussa, ja nytkin varmaan vasta joulun jälkeen alan hankkiin mitä nyt tarviinkaan.
vaunuista olen sen verran kurkkinut että briosta(??) ainakin kovasti tykkäsin. meillä tärkeintä että isot hyvät renkaat ja kunnolla alhaalla säilytys tilaa.
meillä prisma ja cittari 1,5km max matkaa niin vois enemmän kävellen käydä ja mies 3-vuorossa niin pikkunen käy lenkillä koiran kanssa ja ois hyvä et vaunut kulkee säässä kuin säässä.

tealle hauskaa matkaa :wave:

omaa napaa: meillä ollut täin torjunta viikonloppu. jeee koulusta tuli 2 kpl A4 kumpikinpuoli täynnä tekstiä ja allekirjotuksella jouduin kuittaamaan ohjeistusta ja tietoa että kuolussa tavattu täitä. taitaa olla paljon liikeellä yleensä luokanvalvojalta tullut sähkönen ilmotus että luokalla tavattu täitä tarkastakaa omanne.no meidän tytöltä löyty ja oli muhunkin levinnyt eli meillä on pesty ja puunattu ja pakastimet täynnä. ens vuonna aijon viikko enen koulun alkua ruiskutella tolle likalle niitä täiltä suojaavilta aineita, onko kellään niistä kokemusta? toimivatko vai eivät.
 
Toi linkkijuttu oli hyvä idea! Aloittelin jo listaa, mutta en viitsi/jaksa kelata kovin paljon taaksepäin kerätäkseni kaikki jo tulleet... Eli alan tästä lähin niitä sinne lisäämään ja jos joku haluaa jo tulleita linkkejä sinne, niin linkittäköön uudestaan :)

(.) Järkyttäviä mielialan vaihteluita, eilen illalla sain naurukohtauksen (siis sellaisen, kun ei meinaa enää saada happea :D) ja sitten se vaihtuikin itkukohtaukseski. Telkkariohjelmat saa itkemään ja kaikki mahdolliset vauvajutut kohottaa kyyneleet silmiin ARGH! Normisti kun olen aika viilipytty surullisuuden suhteen, jos itken niin kukaan ei sitä yleensä näe. Nyt sitten näkee kaikki. Sokerirasituksessa kun käytävällä istuskelin, niin aloin itkemään vauvalehteä lukiessa. Eipä sitten muuta :D

Töihin pitäis lähteä, ei jaksa keskittyä enempää, kunhan poksun.

Mariaja & Päärynä 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
Minäkin kannatan tuota linkkijuttua!

Mieliala Täällä mieli pysynyt ihan tasaisena, ei oikein enää edes itketä mikään :)

Tarvikkeet Meidän pitää hakea ne vaunut 30pv ja sit ostaa turvakaukalo. Muu saadaankin miehen sisaruksilta :)

Tea84 Mukavaa matkaa! Täälläkin tarvis irtiottoa arjesta. Mutta onneksi tiedän et talvella mennään kylpylälomalle vkolopuksi :)

Eilen tosiaan jo kattelin kaikkia eri kylpylöitä ja tulin siihen tulokseen et taidetaan katinkultaan ajella :) Musta ihana talvella sit mennä ku iso ja pyöreä maha :heart: EHKÄ! Voi myös olla et tunnen itteni möhköfantiksi ja raskausarpia reisissäkin! Sillon voi jäädä meikäläisen kylpylöinnit väliin :D Ajattelin et ostan yläosatopin ja siihen alaosan..
Sijaisena olo ihanaa, tänään töitä 12-15.30 :) Vähän tahtoo huolettaa kun tällä hetkellä ei oo tiedossa tälle viikolle töitä :( Mutta ihanaa, mun vanhemmat tulee Vaasasta vkoloppuna ja ollaan koko vkoloppu heidän ja mun siskon perheen kanssa! Huippua :heart:

kn&murunen 16+3
 
Mariaja Mä saan kans niin hirveitä naurukohtauksia että hävettää!! :D Sillon ei pysty puhumaan eikä hengittään, eikä varsinkaan lopettaan sitä nauramista. Naama vääntyy aivan ihme ilmeisiin ja muuta mukavaa. :D Ja tietysti vedet valuu silmistä.

(.) Mä kävin eilen me&i lastenvaatekutsuilla! :) Omalle vauvalle ostin yhdet housut, sit itelle tunikan ja pipon ja kummitytölle paidan. Ihanan kallista! :/ Mut olihan ne hienoja! :) Nyt vois lähtee lenkille testaan et auttaisko kävely selkä- ja lantiokipuun. Alaselkä koko ajan kipeenä ja tukivyötä ei voi pitää ku se painaa mahaan niin et sit on maha kipeenä. Ennemmin selkäkipu ku mahakipu ku se aiheuttaa vähemmän paniikkia. Ja sit voiski lähtee illaksi käveleen töihin!

MM-11 15+2
 
Mä kanssa suosittelen lämpimästi tuota Pikkumökön linkittämää jääkarhu-kaukalopussia. Meillä on myös se isompi ja paksumpi pussi vaunuissa ja ollaan oltu niihin tosi tyytyväisiä.

Kääntyvät etupyörät on meillekin ehdottomat tuplia ajatellen, mutta ne täytyy saada myös lukituksi ihan kunnon lumi- tai sohjokeliä ajatellen. Brion tuplat suljin pois juurikin kääntymättömien etupyörin takia. En vaan tajua miksi niissä P&T hammerheadeissa ei saisi lukittua niitä etupyöriä, kun kolmipyöräisissäkin saa... : / No, nuokin asiat selvinnee sitten kun raahaudutaan vaunukaupoille.

Paranemisia flunssan kourissa oleville ja muuten vaivoista kärsiville! :hug:

Pikkumökö: Täytyykin katsoa mitkä ne uudet säännökset noille neuvolaköynneille on. Ajattelin, että soitan joku päivä ajanvaraukseen ja kysyn ylimääräistä aikaa jos vielä tuntuu ahdistavalta. Avoneuvolassa kun hoidetaan vaan verenpainekontrolleja, rokotuksia ja sydänäänten kuunteluita yms, mutta ei mitään valitusta tai sairauksia jne.

ON:
Heräsin viime yönä nivusissa tuntuvaan sähköiskumaiseen kipuun. Inhottavaa. Nyt on aamun särkenyt ajoittain alavatsaa. Kait ne alkaa nyt munkin valmikksi venyneet paikat venymään vähän lisää...

Mies oli herttainen eilen illalla, kun tuli nukkumaan. Toi mukanaan sen pienen pehmonalle-soittorasian (jota soitettiin esikoiselle) ja halusi soittaa sitä SV:lle. Sanoi, että vaikka ei kuulisi vielä, niin ainakin tuntisi sen äänen värähtelyn.

Sipsunen & SV 14+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa.
Eipä ole tullut täänne kirjoiteltua tuon listaan ilmoittamisen jälkeen. Oon kyllä melkeen päivittäin lukenut teidän kuulumisia. Hieman kateellisena kaikkien hyvistä ultrakuulumisista (vaikkakin on ihanaa että näin paljon hyviä tuloksia tullut). Itse jäin seulasta kiinni. Ei millään mahdottoman suurilla riskiluvuilla, mutta kuitenkin. Eli luvut oli 1/160 np tasan 3mm ja veritulokset ymmärtääkseni melko normaalit. Ikääkin itsellä jo 38 eli sekin jo antaa risiluvun 1/170, mutta tuo niskaturvotus..... 2 lasta ennestään eikä aiemmin ole nuo seulat hälyttänyt eli kyllä nyt on sitten pysäyttänyt.
Tässä nyt on sitten 3 viikkoa odoteltu lv punktiota, joka tehtiin tänään aamulla.
Ultassa kaikki näytti hyvälta ei löytynyt mitään poikkeavaa ja nenäluukin näkyi. No ei tässä auta ku odotella tuloksia, jotka pitäis tulla torstaina. Toivotaan että kaikki olis hyvin ja raskaus jatkuis punktiosta huolimattta.
Itse punktio oli melko kivuton ja nyt on olo jo normaali mutta yritän nyt tän päivän ottaa vähän rennommin. Onneks työt saan tänään tehtyä tietokoneella.

On kyllä ollu enemmän tai vähemmän sekavat tunnelmat tuon np ultran jälkeen. En ole saanut kerrottua raskaudesta kenellekkään ja kohta loppuu peittävät vaatteet. Saa nähdä uskaltaako tästä raskaudesta nauttia enään ollenkaan vai onko ajatukset loppuunasti epätietoiset....

Mutta aurinkoista päivää kaikille ja pitäkääs peukkuja mulle:|

Juupe ja pikkuinen 16+0
 
Tsemppiä juupe!
Varmasti tuntuu kauheelta. Ei varmaan paljoa lohduta, mutta mun kaveri jäi kiinni suhdeluvulla 1:15 ja syntyi kuitenkin terve tyttö!
Toivotaan että kaikki menee hyvin! :hug:

Sipsunen sul on kyl sulonen ukko. <3 Ei varmasti monikan mies ajattele noin ihanan herkästi..

susanna ja pikkunen 13 POKS
 
Kn071: miulla tulee maitoa aina silloin ällöin kun menee puristelemaan ja sitä on tullu ihan ilman raskauttakin. Ihan normaalia se on toisilla alkaa aiemmin kun toisilla.

Juupe: epävarmuus on inhottavaa ja varmasti nauttiminen raskaudesta on vaikeaa mut nyt toivotaan seuraavan kolmen viikon kuluvan nopeasti... onhan nuo hälytykset ollu kuitenkin pieniä. Toivotaan :heart:

Sipsunen: kadehdin miestäsi miun mies ei kyllä tee elettäkään minkäänlaisille hellyyksille ei nyt eikä ikinä ja nyt kun on mieli herkkä kaipais niitä hellyyksiä ja URPO ei vaan tajuu !!! ärsyttävää.

katjuska80: ihana masu, miulla vaan läskin on täyttäny tuota vatsaa ruoka maistuu aivan luvattoman hyvin...mun ois niin pakko ruveta skarppaamaan
varmaan pakko alkaa kirjaamaan etukäteen ruokalistoja mie oon niin mieliala syöjä...ja näillä hormoonimyrskyjen aikoina on niitä huonojakin hetkiä ihan liian paljon...

MM-11 miun piti viime viikolla mennä me&i kutsuille mut ne peruuntu onneks viime hetkillä ei olis ollu kyllä yhtään varaa ostaa mitään kallista... yks äiti kertoi et se käyttää vain ja ainoastaan ja niitä ja nekin kaikki ostanu uusina !!! köyhät kyykkyyn ?!?! miusta tuntuu et meillä toisina päivinä menee montakin vaatekertaa ni huh huh ! no toisilla on sitä ennemmän kuin toisilla, rahaa.

Mariaja: mie itken kans kaikille synnytys jutuille ja toinen kaikki rakkausjutut saa miut liikuttumaan ei oikein mitään televisio kanavaa voi katsoa eilen oli oikein rankka rakkauden anatomia jakso oli rakkautta oli synnytystä ja menetystä ja kaikesta piti vähän tirauttaa... yks päivä mietin miten suloset lapset miulla on ja pitihän sitä sittenkin itkeä tirauttaa... herkkää on mut mies saa lähinnä vain miun raivokäyrän nousemaan...

enempää ei nyt jaksa...

minnarun&rinsessa 15+5 huh hui kohta 16 sitten 17...18...19...20
 
juupe: Meinasin sanoa samaa, kuin sunniekin. Kerrothan tulokset, kunhan saat ne ? Halaukset ! :)

kn071: Täällä toinen, jonka tissit ottaneet varaslähdön :wave:

Täälläkin tulee noita hervottomia naurukohtauksia, jotka vaihtuvat hetkessä
kauheaan poraamiseen. Ah ihanat hormoonit :D

cherrrye ja muwu 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-


Tuossa tänään otettu masukuva (15+6), isohko tuo jo on ja ei enää peiteltävissä millään keinolla :) ruoalla on tosin oma osuutensa tähän kokoon :D :p

Nyt on mullaki kesäloma lusittu ja töihin palattava.. Iltavuoro jo kolkuttelee.. :( Ois tuota kotonaki viihtyny :)

Juupelle tsemppiä, toivotaan et kaikki olisi hyvin :)

Itellä ei oikeestaan suurempia oloja oo, välillä vihloo kipeesti.. Saa nyt nähdä miten töissä jaksaa tepastella menemään, kiire viikko vielä tiedossa. Suolaista tekee kovasti mieli, koko ajan pitäs jotain olla suussa. Mulla kans käytössä nuo ladyvita mama kapselit, muuta en oo lisäks ottanu, hedelmiä ja vihanneksia tietty siihen päälle.

Nukkuma-asento on jostain kumman syystä vaihtunu selällään makaamiseksi kädet mahollisimman levällään :D raivatkoon ukko oman tilansa jos pystyy :D Aiemmin oon nukkunu sikiöasennossa jommalla kummalla kyljellä.

Huomenna poksutaan ja keskiviikkona onki sit neuvola :) <3 kuulee sydänäänet <3 (ainaki toivottavasti)

tuplamamma & asukki 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
i juma miten toi kotizumbminen alkoi koskee mahaan..aijai jai..otin pikkasen liika kovalla tempolla näin äkkipäitään,kun en oo jumpannuzumbannu pitkilleen. Huh huh.. kyl se näkkyy hengästyttää nopeesti,damn.
Vaikka päivittäin liikun koirien kanssa 5-10 km,mut en oo juossut enkä zumbannut 3kk,niin kyllä huomaa. Onkohan tuo zumba vaarallista lantionpohjalihaksille tms? kun eikös ne sano et juostakaan ei välttis sais ettei paikat löysty....??


Tulipa hyvä ja ilonen mieli kun tän rahatilanneahdingon keskellä sain just tietää et saan ostaa kaverilta 50e:lla brio primon telakallisen turvakaukalon, tosi siisti, 2v vanha =) Ihanaa!
sit ei näistä isoista hankinnoista puuttuis kui vaunut ja pinnis.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihania mahakuvia:heart:
LYYTINEN: perushousut " puristaa kesivatsalta " vatsaa kokoon, mutta äippähousuissa venyvä osuus menee ylävatsalle saakka, eikä siis pääse puristaa tuosta keskeltä kokoon, näin ainakin mulla =)

Joku myös ylisteli Carriwelin tukitoppia, yhdyn myös samaan, ihana kun pitää kropan kuossissa =)!!

" Äippäpakkauksen" olen itse keräillyt kirpparilta, lähes käyttämättömiä toppahaalareita muutamalla eurolla ja hetken käytettyjä pikku vaatteita saa pillahinnalla muutamilla senteillä--- joten rahana taas otetaan!!!

Ihana kun mietitte noita tuplia, ite en vielä uskalla !!

Himona nyt: hapolliset juomat!

Punis + helmi 14+2
 

Yhteistyössä