Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Kn Mulle sanottiin neuvolassa että kannattaa syödä magnesiumia suonenvetojen takia. Varmaan apteekissa tai luontaistuote kaupassa osaavat neuvoa mikä on paras valmiste raskaana olevalle.

Bola-koru roikkuu kaulassa parasta aikaa :) Vaikkei vauva vielä kuulekkaan sen ääntä niin pidän siltikin. Sain tämän ystävältä lainaan mutta haluaisin tilata itelle semmosen pinkin missä on "dimangeja" :) Pitäisköhän laittaa heti tilaukseen.. :p

Mä en kyllä muista yhtään että mitä mun piti kirjoittaa ja mistä on ollu keskustelua :D Joten poks vaan!

MM-11 15+0
 
Huomenta!

Päivän sai vaihteeksi avata oksentamalla :x Toivottavasti illalla ei ole ihan karmea olo, kun miehen sisko tulee meille ja pitäisi yhdessä kokkailla niitä rapuja, risottoa, ynnä muuta herkkua.

Laskin justiinsa tuosta kalenterista, että eilen tuli täyteen 6vkoa oksentamista. Saisi jo alkaa riittää.

Bolakorut on kyllä kauniita. Esikoisesta mulla ei sellaista ollut, enkä meinaa nytkään hommata. Käytännössä kun sen pitäminen olisi mahdotonta. Meinaan tuo rakas pikku marakatti roikkuisi siinä kokoajan :D

Esikoiselle soitettiin aina iltaisin erästä soittorasiaa (musta se oli niin herttainen, että melkein itkua väänsin aina kuunnellessa) kun käytiin nukkumaan, mutta eipä tuolla ainakaan mitään rauhoittavaa vaikutusta koskaan ollut. Nykyään jos sen laittaa soimaan, niin tyttö alkaa itkeä. Lieköhän inhonnut koko rasian musiikkia jo mahassa tai oppinut äidiltään, että silloin pitää pillittää :D

Nyt vaakatasoon, kun tyttö nukkuu ja mies lähti ruokaostoksille...

Sipsunen & SV 14+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kn071: Mä ainakin söin perus vitamiinien päälle magnesiumlisää esikoista odottaessa. Apteekissa neuvoivat sopivimman valmisteen ja määrät, kun ainakin osassa noissa raskausvitamiineissahan sitä jo onkin jonkin verran.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Bolakoru roikkuu kaulassa täälläkin,esikon aikaan sen tilasin ja tallessa pidin jotta saa sen taas käyttöön ! mulla sellanen hopeinen pallo,missä toisella puolella kuu ja toisella puolella aurinko :) tosin tuo 1v poika on hyvin kiinnostunut korusta ja yrittää imeskellä sitä kokoajan,yleensä en siis kotona pidä kaulassa..

kn: mulle ihan suositeltiin magnesiumia suonenvetoihin raskauden aikana,eli saa =)

ON: täälläkin vaihteeks aamu alotettu oksentamalla sappinesteitä :( plus kurkku on kipeenä ja tuntuu ku ois kuumettakin tulos :( nouuu. vihaan olla kipeenä. en oo melkeen 2 vuoteen ollu sairaana enkä haluis nytkään.

katjuska-80 mun miehellä on kans kädessä meidän pojan nimi ja syntymäaika,toisen lapsen nimi tulee myös =)

myöhemmin lisää,nyt on pakko mennä maate :(

sunniee ja vilperi 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Huhhei, kun te ootte kirjotelleet paljon ! Meni about ikuisuus, kun luki
kaikki kommentit läpi :p Perse puuduksis ja iskias vaivaa, ah ihanuutta !

Kommentoidakin piti, hmm..

Ihan alkuun kengumammalle suurensuuret voimahalit, toivottavasti
asiat järjestyvät vielä !

Nukkuma-asennot: Nukun milloin mitenkin, yleensä kylellään tai selällään.

Seksistä: Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän :) Sopivasti :heart:

Ja omasta navasta: Mies lähti pelireissulle, tulee vasta myöhään illalla kotiin.
Mukavaa, kun noita lätkäpelejä joka v.loppu.. Mut minkäs teet, ittepähän oon miekkoseni harrastuksineen valinnu :) Jos sitä vaikka menis maistaa pitsaa, joka tuli väsättyy tuossa ohimennen :p

cherrrye ja muwu 15+0 POKS !! :heart:
 
Hei taas!! :wave:

Minäkin heti tsekkasin tuo Bolakorun joka on muuten pakko saada!! Semmonen kultainen jossa on niitä itämaisia kiehkuroita. Pähkäilen tässä tuon Mimosa 15mm ja 20mm välillä, se isoin on ehkä liian iso (?) kun halkaisijaltaan 3cm.. Miten muuten kun osassa niitä on joku ksylofoni sisässä ja toisissa messinkikello? Onko äänissä eroa ja kumpi on kauniimpi? Jos teillä vaan on kokemusta kummastakin.. Mies lupasi mulle synttärilahjaksi jotain ostaa, synttärit kylläkin oli ja meni jo elokuussa mutta lahja sitten jäi joten eilen sanoin että tuo olis jotain minkä tosiaan haluaisin lahjaksi. Aiko pistää hankintaan.. ;)

Vitamiineja aloin syödä heti kun testiin pärähti 2 viivaa. Mulla on menossa nyt Multivita raskaana oleville 1tabl/pvä ja lisäksi foolihappoa vaikka multivitassa sitäkin jonkun verran on. Lisäksi syön miedointa Primaspania jota kätilö Meri-Oulun neuvolassa 1,5v sitten mulle suositteli ja kun tämä raskaus on nyt jatkunu onnellisesti niin en uskalla lopettaakaan. Terveydenhoitaja kyllä sanoi että voi huoletta syödä jos siltä tuntuu. Lisäksi syön pureskeltavia kalkkitabuja hieman vaihtelevalla menestyksellä, se niiden karheus ja päärynänmaku välillä alkaa öklöttää. Maitoa kun en juo (kun äitin tissistä luovuin niin maitoa en oo sen jälkeen juonu enää, piimää kylläkin kuulema tuttipullosta :p ) enkä jogurtteja tai muutakaan vastaavia tuotteita kun en vaan pidä niistä, viiliä joskus menee ja juustoa vähän leivän päällä sillon kun sekään sattuu maistumaan. Ja lisäksi vielä D-vitamiinia koska luin että suomessa olevat nykyiset suositukset on todella alhaiset ja ne on muissa maissa hyvin paljon korkeammat. Jopa kymmenenkertaiset..
Lisäksi vielä lääkäri määräsi Panacodia noihin selkäkipuihin, paketissa luki että 1-2tabl. max 3 kertaa päivässä mikä on kyllä hurja määrä. Oon ottanu illalla ennen nukkumaanmenoa vain yhden (!!) jotta en pyöri selkäkivuissa valveilla koko yötä.

Kuten jo joskus aiemmin sanoin, hankin selkäkipujen takia viime viikolla sen Anitan tukivyön mutta se on sen pussukan takia vielä vähän epäkäytännöllinen ja muutenkin hiertää kylkiä. Laitoin eilen tilaukseen sen Calliwellin tuubihommelin ja innolla ootan että se ens viikolla tulee. Varmaan paljon parempi vielä tässä vaiheessa raskautta kun tuo Anita..

Nukkumisasento mulla on kyljellään ja puolivatsallaan, jalka vatsan sivussa koukussa sekä monesti aamulla herään selältään. Maha ei oo vielä kasvanu oikeestaan yhtään mutta silti tunnetta on että joku painaa alhaalla kun reilusti mahallaan makaa joten siksi noin hassusti puoliksi vatsallaan..

Ruokahimo ja nimenomaan (joulu)kinkun himo iski aiemmin viikolla. Kiersinkin kauppoja ja nettikauppoja ja tutkin että saisko mistään nyt jo kinkkuja mutta ei.. onneksi sittarissa oli possun uunilihaa tarjouksessa joka ei kylläkään aja lähellekään samaa asiaa mutta ainakin on uunipossua. Tuolla puu-uunissa se nyt tirisee ihanasti..en malta oottaa, vielä puolisentoista tuntia kun malttais.. :p

Mun entinen pomo joka on myös raskaana, nyt jotain rv20, kärsii myös kovista selkäkivuista ja oli saanu avun hieronnasta ja suolapussista jota pidetään nukkuessa selkää vasten. Kuulema laitetaan merisuolaa tyynyliinan sisään ja kiristetään se narulla tai vastaavalla ettei valu ulos ja pidetään kipeän kohdan päällä. Yhden yön oli pitäny selällä sitä ja aamulla kipu oli poissa. Tuota aion koittaa ja kai se auttaa jos vaikka tvtä katsellessakin laittaa illan ajaksi sen pussukan selän alle ellei sen kans ihan pysty nukkumaan..

Mies lähti minun veljen kanssa sorsanpyyntiin Hailuotoon, saapas nähdä tulevatko tyhjin käsin vai ison saaliin kanssa :rolleyes:

Mulla muuten se kiinalainen raskauskalenteri näyttää tyttöä ja samoin sormustesti :D Oliskohan sieltä siis pikkutyttö tuloillaan.. :heart:
Tämä nyt oli taas tämmöstä oman navan rapsuttelua taas, mulla on nyt niin huono muisti että kun luen teidän tekstejä ja jotain aion kommentoida niin jo kun pääsen kirjottaa jotain, pää on ihan tyhjä. Piti äskenkin ihan muistioon laittaa ylös nuo tummennetut aiheet etten taas unohda..:headwall:

ja KINA, tervetuloa!! =)

IIIIIIHANAA LAUANTAIN JATKOA KAIKILLE :hug:

Jadeza + ruipeloinen 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Vitamiinit syön noita multivitan raskausvitamiineja. Oon syöny ihan alusta asti. Ja d-vitamiinii, mutta sitä nyt syön muutenkin vaikka en raskaana oliskaan. Rautaa pitäis myös alkaa popsimaan neuvolan th:n kehotuksesta, vaikka mulla hb olikin ihan hyvä 129 viimeks. Kai se vaikuttaa kun on kaksosraskaus niin tarvii tuplana kaiken.

voi jumakekka kun on tylsäää! Mulla on niin tylsää ollu kaikki päivät koko viikon, ei yhtään mitää tekemistä ja väsyttääkin koko ajan. Tänään piti pitää siivouspäivä mutta enpä oo jaksanu pahemmin siivoilla. Pyykkiäkin piti pestä mutta ei oo huuhteluainetta ja mä en mihinkään kauppaan jaksa mennä. Mieskin on koko ajan jossain mä oon ihan yyyksin :( tai no onhan mulla toi lapsi täällä tietty. Nyt sekin on jo nukkumassa.

Mä päätin että en ota äitiyspakkausta. Otan ne rahat vaan eli 420e kolmesta pakkauksesta. Ja ostelen sitten käytettynä vaatetta ja muuta pikkutavaraa sillä rahalla. Ostan aina melkeen kaiken käytettynä :D mutta siis tietty hyväkuntoista. En vaan jotenkin viitti ostaa uutena noita vauva juttuja kun paljon halvemmalla saa vastaavanlaista käytettynäkin.
Turvakaukalot ja vaunut ostetiin jo tossa viikolla. Ja yks sitterikin saatiin. Varmaan pitää toinen vielä hankkia. Tytön jäljiltä on semmonen vauvakeinu tallessa vielä, se oli hyvä sillon vauva-aikana kun tyttö nukkui aina siinä päivällä ja muutenkin viihtyi siinä hyvin.

Autokin on melkeen jo vaihdettu jo isompaan, ja sitten onkin enää asunnon vaihto jäljellä.. Kunhan sen sais vielä pois alta niin sitten on melkeempä kaikki hankinnat noita pikkujuttuja lukuunottamatta jo tehty. Tai siis toki niitä pikkujuttujakin saa hankkia PALJON... hyvä alottaa nyt ajoissa tää tarvikkeiden ostelu, kun kahdelle vauvelille joutuu kuitenkin niin paljon ostamaan. No onneks on vielä aikaa.

ja vituttaa kun mun fb ei toimi!!!! perkeleen paska, koko ajan valittaa että "käyttäjätili ei ole käytettävissä". voi v*ttu sanon minä.

Ei varmaan yhtään huomaa tästä tekstin laadusta että on hermot vähä tiukalla :D
Siispä lähden tästä rauhottumaan.. :)

15+1
 
Heipähei kaikille vain!

Pakko hehkuttaa. :D Ostin tänään lisää isyysboksiin -vauvan käyttöohjekirjan (humoristinen, mutta on asiakirja. Sisältää se mm. Heimlichin otteen etc.)! :D ite oon viime aikoina jostain syystä muistellu vauvan Heimlichiä EA1-kurssin ajoilta, ja siinä se sit oli virkistämässä muistia! :p

Ja tänään huimat 15 RV:tä jo plakkarissa! :heart: Vooh, nyt tuntuu, et aika on menny tosi nopeeta! Vastahan sitä oli vain 8rv takana... Kohta puolet jo takana ja sitten onkin vauva jo sylissä ;) Hih!

Tuntemuksista En oo aivan varma, onko mahdollista tuntea vauvan sykettä vai onko se sykkeen tapainen itse asiassa niitä liikkeitä, mutta päivittäin tuntuu sellasen hyvin hepposia "pulssin" tapasia pukkauksia, mutta ne ei kuitenkaan tunnu koko ajan. :p (Liekkö tuo nimenomaan tuota kuplintaa?) Mieskin on tuntenu ne jo. :heart: Oli mitä olivat, niin vauvasta ne joka tapauksessa tulee :)

Nyt kaupunkille kavereiden seuraan! Heihei, ja hyvää viikonloppua! :wave:

Hopea ja Alien 15+0 :heart:
 
Pööppis
Tervetuloa Intsupintsu !! Joukkoon mahtuu kyllä :)

Hitsi tälle syömiselle ei tuu tolkkuu.. alan tuntee jo omantunnontuskia tän painonnousun takia :/// 3-4 kiloo tän 4 kk aikana, ei hyvä ei todellakaan :/
Nyt kun osais rajottaa... Tarttee varmaan van alka salaattidieetille.

Kirpparilla käyty ja löydetty taas yks löytö, pinnasängyn pehmuste 4e, tosi hyväkuntoinen. pikkuhiljaa niit juttuja löytyy. Mitään isompaa en tän vuoden puolella silti aio ostaa.


mitenhän käy rakenneultrassa, onkohan se sukupuoli mahista selvittää ja uskaltaako kätilölle edes sanoa,et haluais tietää? Oon kuullu niin paljon,et ne kattoo pahalla jos haluu tietää :s
 
Väsyväsyväsy!! ja yks yö vasta takana :/ Huomenna sais onneks ees nukkuu ku viime"yönä" nukuin tosi huonosti ku koko aika kyttäsin kelloo ku pojat piti hakee päikkäristä -huomenna niillä vp.

Mä en oo edelleenkään ostanu yhen yhtä tavaraa tai vaatetta joka ois tälle tulevalle vauvalle.. luulen että ehdin kyllä :D sit viel jos työt loppuu vuoden vaihteeseen ni shopshop :D :D

sukupuolesta mulla ei oo mitään tunnetta kumpi ois tulossa! Toisaalta jos ois poika ni kaikki vaatteet menis hyvin tolta vuoden vanhalta -mut sit taas toisaalta ihana ois pikku tyttökin :) Mut ei siis mitään väliä kuhan saa kasvaa ja syntyä terveenä <3

YÖK!! Pitäs lähtee kohta töihin :/

pikkumökö + paavo 14 poks!!!
 
Ai nii Tervetuloa intsupintsu!! :flower:

ja piti vielä sen verran...hieman taas kiehahti tänään.. Anoppi oli soitellu pojalleen ja kyselly "ohimennen" ollaanko lopetettu kodinhoitotuki nyt kun noi alotti hoidossa, ja jos ei olla sitä tehty ni hän vois laittaa sinne maksuesteen(töissä kelalla).. Meiän kunnassa ilmotus pitäs mennä automaattisesti kelalle ja jos ei mene ni sit maksetaan takas -oliko hänen ongelmasa!!!Ja ei sille ois ees tullu tollanen mieleen jos ei ois käyny kyylää niitä. Tekis mieli olla kertomatta vauvasta ku kerta kuitenki käy kyylää noita mun kelan tietoja ni saishan se sen sieltäkin aikanaan selville.. vitun ärsyttävää!! Mä oon jo aiemminkin hermostunu ku sillo ku alettii seurustella ni sai "jostain kummasta" selville et olin eronnu mun ex-miehestä ja muuttanu toiseen osotteeseen vaik ei ees tienny musta muuta kun nimen.
 
Mä niin tahdon kans ton BOLA-korun, mut voi olla etten tässä kuussa vielä saa menin törsää semmoseen energetix koruun ni en raaski itseeni törsäillä kun lapsillekkin tartteis vaikka mitä.Niin ku aina...

Yks tuttava laitto et olis brion yhdistelmät ja kaukalo kaupan yhdellä prinsessalla vain käytössä olleet... en ollu aikonu tämmösiä kamalasti vielä miettiä mut ajattelin jos edullisesti sais ni oishan se ihan jees ja kaiken lisäks ne olis ihan tässä lähellä ni ei tulismatkakustannuksiakaan... briot oli vasta kakkos vaihtoehdot mut kai nekin menis...mut tuntuu vaan et on aivan liian aikaista. o katsotaan miltä ne näyttää ja mietin asian sitte voinhan mie viesä ne vaikka äitini luo aluks jos tuntúu vieraalta vielä tuoda kotiin...

Uusia lisää tervetuloa :)

JOKO KAIKILLA ON NP-ULTRA jo takana ? seuraavaks sitten aloitetaan jännätä rakenne ultraa...

Sokerirasitus keskiviikkona ja torstaina sitten sen johdosta neuvola. Ihan kauhea viikko tiedossa huomenna keskityn itseni ja sieluni hoitoon ni jaksan viikon. Metsässä on aivan ihana kävellä tähän aikaan on niin kaunista ja rauhallista.

Tämä päivä meni koiranäyttelyssä aamulla lähdin kahdeksan jälkeen ja kotona olin kymmentä vaille kahdeksan, koko päivä ulkoilmassa ja autossa 6 tuntia ja nyt on jalat ihan pötkylät.

Lauantai-illan jatkoa

minnarun&rinsessa 15+3
 
Laretzki
Katjuska Mulla on vasemmassa lavassa iso sammakko aiheinen tatska, jossa on kaksi sammakkoa, eli mies ja minä, ja yhdessä lehdessä on meidän hääpäivä. Tarkotus on jatkaa sitä heti vauvan synnyttyä niin että siihen tulee lehteen alapuolelle "roikkumaan" vauvasammakko ja siihen sitten lapsen syntymäpäivä. Ja tulevista tulee sitten myös vauvasammakot joukkoon mukaan.

Täs on vielä kuva (otettu ihan tuoreeltaan teon jälkeen joten siksi ton näköinen, nykyään paljon paremman näkönen) , kun on muutenkin ollut tatskoista puhetta...
 
huomenta =)

kauhee yö,kuumetta itellä,kurkku kipee. en saanu nukuttua sitten yhtään ja esikoinen päätti herätä noin kakssataa kertaa yöllä. mies sitten kömpi pojan huoneeseen lattialle nukkumaan jotta sain ite nukuttua ees vähän.. ONNEKS.. karmee olo :(

mullakin muuten sekä sormustesti että toi kalenteri näytti tyttöä :O voisko olla,eiiikä, en osaa hoitaa tyttöä :DD hehe

Pööppis: tottakai voit kysyä ! jotkut kätilöt jopa itse kysyy haluatko kuulla sukupuolen ! meiltä ainakin kysyttiin esikoisen rakenneultrassa että halutaanko tietää :)

nyt täytyy mennä jatkaan lepoa,voi kunpa tää kurkkukipu jättäis mut rauhaan :(

niin ja tervetuloa uusille !! =)

sunniee ja venlavilperi 15+5
 
Kiinalaisesta: Mulla toi kiinalainen kalenteri näytti tämän kolmosen tytöksi. Kuten myös kuopuksen (tyttö) ja esikoisen (poika)..Eli ihan ei osunut kohilleen.. =)

Vaunuja kävin kattelemassa ekaa kertaa. Kellään kokemuksia Emmaljunga Nitro Cityistä?? Oli aika näppärän tuntuiset. Mietityttää vaan, miten etupyörät kulkee loskassa..?! Ja en tiedä raaskinko uutena ostaa, pitäisi löytää kohtuuhintaiset käytetyt.. =) Ja turvakaukaloita saa myös suositella! Jotain sellaista telakka-mallia, ei isofixiä, jos niillä jotain eroa on..?!?

Vaatteita olen muutamia ostellut jo kirppareilta. Tänään taas menen käymään 1-2:lla lastentarvikekirpparilla! Niissä on kiva kierrellä!! =D
Ja äitiyspakkausta en näillä näkymin ota, niitä kamoja löytää edullisesti kirpparilta, ja makuupusseja meillä on jo kaksi. Enkä mä niistä vaatteista kummemmin välitä..nirso.. :whistle: Vauvan peitto saadaan, kuten myös petivaatetta systeriltä. Joka muuten myös kiertelee lastentarvikekirppareita, ja soittelee mulle tehdessään hyviä löytöjä, että ostanko.. :D

( . ) Ruoka maistuu..tai siis kaikki rasvainen ja suolainen edelleen..käääk!! Lenkille olen sentäs saanut itseni pariin otteeseen raahattua, mutta ei se riitä..Ja siitä kipeytyy alaselkä! =O Oma vaaka näyttää reilun kilon enemmän, nyt, kuin ekassa neuvolassa elokuun lopussa..kauhistuttaa, mitä se on sitten 22+, kun seuraavaksi neuvola..Onneksi himoitsen myös terveellisempääkin sapuskaa, aamuisin on ollut pakko keittää puuroa mustikkakeiton kera, nam! =) Ja töissä syön kunnon lämpimän lounaan. Iltaisin sitten menee epäterveelliseksi..

moomin 12+3
 
No niin jos nyt ehtis kirjoitella jotain :)
Oon ollu uppoutuneena yhteen kirjasarjaa ja siinä ne viikon luppoajat menikin. Tykkään lukea paljon, mutta harvoin löytyy kirjoja jotka todella tempaavat mukaansa. Ja tuollaiset fantasia kirjat kiehtoo eniten. harmi vaan kun sarjan viimeistä osaa ei ole julkaistu suomenkielellä ja jaksa 700 sivua alkaa lukemaa englanniksikaan.

Tervetuloa uusille :)

Bola nättejä on mutta en muutenkaan käytä koruja ja tuo taapero hajoittais sen varmasti.

Vitamiinit ennen raskautta söin foolihappoa ja testin jälkeen ostin multiv.raskaus/imetys vitskut. muuta en syö, yritä ruuasta saada sen lopun mitä tarvii. Varmaan loppuvaiheessa syön sitten magnesiumia suonenvetoja helpottamaan jos niitä edes tulee.

Seksi Liian harvoin, ehkä kerran 2-4viikossa. mies ei tee aloitetta ikinä! Mikä ottaa aivoon ihan kympillä. Aina ollut samanlaista. Mä en orgasmia miehen kanssa saa joten senkin vuoksi en itsekkään ole enää niin kiinnostunut, mutta välillä helpottaakseen miehen paineita kaadan sen sänkyyn:D Läheisyyttä kaipaisin ihan tosissaan, mutta mies ei sitä ymmärrä.. kyllä se välillä tokenee ku oikeen suutahdan, mutta pitäishän se omasta aloitteesta tulla jos toisesta välittää. En tiedä..

Nukkuma-asento ennen mahallaan tai puolikyljellään, nyt kyljellään kun muuten ei voi ja selällään en tykkää nukkua. Tyynyjä pidän polvien ja käsien välissä.

Äippäpakkaus ei oteta, ei tarvetta.

Ompas pikkumököllä ärsy anoppi:| Omani on töissä sairaalassa ja välillä käy mielessä et onkohan se käyny kurkkiin tietojani..taitaa kuitenki olla että sairaaloissa ei niin vaan voi tehdä niin, hope so.

Paranemisia Sunnieelle :flower:

H&mörrykkä 16+0 poksundei<3
 
moomin: Mäkin olen katsellu noita Emmaljungan Nitro Cityjä! Kiinnostais kans kovasti tietää, että pääseekö niillä talvella eteenpäin?! Toisaalta tuntuis hassulta, että ne olis tarkotettu vaan kesäkäyttöön... Mutta voiko noilla pienillä eturenkailla liikkua lumessa? Mulla on toisena vaihtoehtona Teutonia Funit. Niitä sais edullisesti Saksasta nettikaupasta tilattuna (ei tarttis ostaa käytettynä) ;) Maksavat uutena täällä Suomessa samanverran kun Emmaljungat... Olisko jollain kertoa kokemuksia näistä vaunuista?

Turvakaukalon mä meinaan ostaa sellasen, joka sopii vaunujen runkoon kiinni. Eli Emmaljungiin käy Britax, Maxi Cosi tai se Emmaljungan oma (joka ei kuulemma ole hyvä!). Teutoniaan käy sitten Noi samat Britax ja Maxi Cosi sekä sitten se Teutonian oma Tario. Onkohan kellään tietoa/kokemusta tosta Tario kaukalosta? Meillä ei ole autossa isofix-valmiutta, joten täytyy ostaa se auton vöihin kiinnitettävä telakka...


SiSa & Pikkupulla 14+4 :heart:
 
SiSa78, mä kanssa katoin noita Teutonia Funeja, mut se tonnin hinta tiputti ne heti pois vaihtoehdoista. Nyt oli lastentarvikkeessa noita Nitroja 499,- tajouksessa jotain tiettyjä värejä, ilman koppaa. Harmi, ettei nyt ole rahaa niin paljoa laittaa..Pehmeän kopan voisi sitten ostaa käytettynä. Onko joku tilannut Saksasta vaunuja?? Tai mitä SiSa sä katoit? Paljon niihin tulee postikuluja??!

Niin ja se lastentarvikkeen myyjä kehui, että nitrot kulkee hyvin lumessakin, kaupungissa kun on harvemmin auraamattomia teitä. (no itseasiassa viime talvena ainakin oli..), mutta mitenköhän joku loska/sohjo, mitä ei koskaan aurata pois..?! Ovat myyjän mukaan myydyimmät vaunut viime talvena ja edelleen..
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista Kävin viime viikonloppuna pikaisesti kattomassa hdessä liikkeessä, mut myyjää ei näkyny niin ei voinu kysellä mitään niistä. Mut aiemmin olin miettiny Emmaljungan Ceroxeja, mut ne oliki vähä turhan pienet. Nyt oon sit kallistunu
Edge duo combeihin sport cryptonite rungolla. Kokemuksia niistä otetaan vastaan. :) Millonhan niitä tän vuoden malleja ruvetaan myymään alehintaan? Kalliithan nuo vaunut on mut niihin satsataan ku mun hermo ei kestä taistella joittenki paskojen kans :D

(.) Täällä vedetään juustosnacseja ja cocista aamupalaksi :ashamed:. Tervettä.

MM-11 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä