Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Maanantaina kävin np-ultrassa ja verikokeilla ja nyt jo tuli tulokset :O

En tajunnut edes mitenkään ressaavani asiaa, kun turvotus oli 0,43, mutta nyt kun sain paperilla verikokeidenkin tulokset, eli ei lisääntynyttä 21-trisomian riskiä, niin itkuhan siitä tuli <3 Suhdelukuja TYKSistä ei näköjään tossa saa, neuvolassa sitten kuulee. Eipä tuolla tosin kauheasti väliäkään.

Mariaja & Päärynä 12+4
 
Koko aamun olikin jo hyvä olo. Nyt sitten taas alkoi pahoinvointi. Jotenkin turhauttavaa kun kierre on taas tämä: nälkä---> syön-----> oksennan---> nälkä----> jne. Onneksi tämä päivä on jo voiton puolella. Toivottavasti taas huomenna on oksennusvapaa päivä :)
 
Tervetuloa Kina
Nukkuma-asennoista: Mä nukun aina kyljellään tai selällään. Taas on mennyt muuta viikko hyvin. Alkuraskaudesta vissiin turvotti niin paljon, et vessassa piti käydä kerran tai kaks. Nyt yöt menee hyvin. Voi kyllä johtua siitäkin, kun ajaa ittensä ihan piippuun töissä, ni uni maittaa.
Ajattelin käydä kotimatkalla apteeksissa ostaa raskaus ja imetysajan mivitotalia. Kuulemma hyvää. En oo tähän asti syönyt mitään lisävalmisteita, mut nyt tuntee et tarttee vitskuja. Lähteekö kellään muulla tukka päästä? Ihan kun syöpäpotilas olis..:LOL:
Poksuu 14 :D
 
Hei taas teille :) Vielä ei ole toksoplasmoosi epäilyyn saatu mitään vastausta, toivotaan että jo maanantaina tulisivat tulokset. Itseni olen saanut kyllä vakuutettua, että se ei ole mahdollista. Sen parasiitin kun saa jyrsijöiden sisäelimistä, ja miten tuo kissa olisi sellaisia päässyt maistamaan.... Sitä paitsi pienethän ne mahdollisuudet ovat prosentuaalisesti, vaikka minä sen olisin raskauden ensimmäisillä viikoilla sairastanut. Ja vielä lisäksi, mies sanoi että rakastaa lasta kävi miten kävi. Sekin helpotti oloa. Alkuraskaudesta saatu toksoplasmoosi aiheuttaa yleisemmin keskenmenon, jota ei ole kuitenkaan sattunut :) Eli tuskin lapsella mitään hätää on. Mutta varmuutta ei ole vielä saatu.

Viikonlopun yli kun vielä jaksan, niin sitten todennäköisesti pystyn taas keskittymään muihinkin asioihin :)
 
Mulla jotenkin tosi ällö olo ollu koko päivän -keitin päivällä nuudeleita ja koko aika haisee nenässä se joku mauste :x

tervetuloa kina!!

Mä en tajuu tota 4v:tä miten jollakin voi riittää energia siihen et koko aika hypit, pompit, juokset ja samanaikasesti suu käy -jos ei oo mitään asiaa ni sit vaikka ööööööö... Yritin nukkuu hetken ku pienin oli päikkäreillä mut "äiti,äiti,äiti.." joojoo, voitko olla hetken hiljaa ja kattoo sitä leffaas. "joojoo!" ja 2minuuttii ja taas "äiti.."

Mä en oo syöny viel mitään vitskuja..syökö kaikki muut??(paitsi ne n.4rautatablettia..) oon jotenki laiska muistamaan mitään tollasia..

nt-tuloksista en mäkään edellisen aikaan osannu stressata ku turvotus oli 1,7.. sit ku se tuomio iski viel puuntakaa ni futum -siks ehkä nyt oonkin lähes varma et kosahtaa -tosin vieläkään ei ole tullut soittoa..ois kai se jo...
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
Katikaish paljon jaksamista teille! Inhottavaa odottelua, mutta jospa kaikki olis kuitenkin hyvin. :) :hug: Tule ihmeessä sitten kertomaan, millaset tulokset saitte. Itsekin haluun poissulkea tuon tokson, niin maanantaina neuvolassa pyydän saada päästä noihin testeihin. :)

Uniasennosta, nukun aina selällään ja kyljellään. Mahallaan en osaa edes nukkua! :p Laretzkilla oli kyllä mielenkiintoinen toi uniasento. :LOL:
 
Mieheni on juuri selvinnyt syövästä ja tukka vasta kasvanut takaisin... Anteeksi kun takerrun ja tiedän ettet tarkoita mitään huonoa, mutta jotenkin otti silmiin inhottavasti tuo "kaljuuntuminen" ja syöpä..

Kiinalainen raskauskalenteri Miten sen nyt ottaa kun nämä alkiot "tehtiin" maaliskuussa, jonka mukaan lapsi olis poika mutta alkio laitettiin pakkasesta kohtuun kesäkuussa, jonka mukaan lapsi tulis oleen tyttö :D

Uniasento Nukun kaikin päin!

Vitamiinit Aloin syömään heti kun keltarauhashormoni tukihoito loppui :)

Kina Tervetuloa! :flower:

Mahakuvat Mulla on aina äippähousut, ei puhettakaan että omat housut mahtuis jalkaan!

Seksilelut Ehkä mä tyydyn tuohon mieheen :)

POKS kn&murunen 16+0 POKS
 
Vitamiinit: Aloitin syömään Multivitan raskausajan vitamiineja silloin kun aloitettiin "yritys" (pari viikkoa ennen plussaa:ashamed:). Ekan neuvolan jälkeen vaihdoin ne Multitabsiin kun siinä on kalsiumia. Niitä terkka ohjasi ottamaan 2tbl/vrk ja olen niitä ottanut silloin kun pystyn. Ne vasta saakin oksentamaan, kun pitää vielä lisäksi kiskoa juotavaa olan takaa, että saa ne kyrkusta alas :x
 
Vitamiinit: Mä syön Multivitan raskausvitamiineja, omega 3 kalaöljykapseleita, kalsiumia ja maitohappobakteereja. Melkoinen cocktail :D Mä en vaan jaksa olla niin tarkka syömisistäni, että voisin olla varma, että saan ravinnosta kaiken tarvittavan. Syön siis varmuuden vuoksi kaikki vitamiinit purkista, niin ei sitten tartte olla niin tarkkana ravinnon monipuolisuudesta. Ja kun D-vitamiiniahan pitää kuitenkin syödä raskauden aikana pimeinä vuodenaikoina, niin samalla vaivalla syön sitten muutkin vitamiinit purkista. Maitohappobakteeria syön vatsan hyvinvoinnin ja vastustuskyvyn takia (teen töitä lasten kanssa ja tautipöpöjä on kokoajan liikkeellä).
 
Pööppis
vitamiineista alkuun söin ladyvitan mamavitaa,ne kun loppui,oon vaan syönyt noita purkkien jämiä joita kaapissa on, JA foolihappoja oon syöny jo toukokuusta asti. Eli mulla menee täl hetkellä b-vita long, maitohapot joka ikinen pvä, syy se et pomo sanoi et hän on joka lapsen kohalla syönyt maitohappoja joka pvä, eikä lapsilla ole allergioita,paitsi ekalla lapsella jonka aikaan ei syönyt mhb:ta. Sanoi et hälle on monikin lääkäri sanonut että niillä on merkitystä lapsen vastustuskykyyn jne.
Sit syön vehnänalkioöljyy silloin kun muistan, sit menee kalsium+d, ihan vaan varmuuden vuoksi kun iänkin puolesta jo osteoporoosinriski on kasvanut.

tervetuloa Kina!

Tukanlähtö: ei lähde, itseasiassa hiukset ei oo näin kiiltävät ja hyvinvoivan näköset ollu ikinä. Värjätä kyl pitäs taas, ku jaksais.

Hyvältä tuntui nähdä tänään pikku Rusinapulla <3 Se olikin hämmästyttävän alhaalla,ei ihme ettei liikkeetkään tunnu vielä. Tosi vilkas tyyppi onkin ,voi hitsi kun se viuhtoi menemään all the time, niin ettei saanu kammulla kuvaakaan otettuu, eikä ollu aikaa räplätä ultraa ja asetuksia, et ois ees paremmin saanu sen siinä ruudulla näkymään. Mutta oli kyllä aivan ihana nähdä se :heart:
 
Tervetuloa Kina!

Joko kaikki on käyny np-ultrassa? Vielä ois n.kk rakenneultraan.

Vitamiineista Aloitin melkein heti plussan jälkeen multivitan raskaus ja imetys vitskut.

Hiustenlähtö Ei lähe juuri yhtään, ja hyvä niin ku ei tuota muutenkaan hirveesti oo. Jes ens viikolla kampaajalle uudistumaan! :)

Nukkuminen Ennen nukuin aina mahallaan, mut koko raskausaikana en oo pahemmin nukkunu mahallaan ku mulla on jotenki niin arka tuo alavatsa. Johtuu varmaan siitä ku kohtu niin edessä. Viime yönä heräsin siihen ku huusin :D Näin jotain ötökkäunta! :D

(.) Kai tässä jotain pesänrakennus viettiä pukkaa, ku eilen töiden jälkeen pesin 7 tuntia ikkunoita! :D Mut sen kyllä huomas, selkä huusi hoosiannaa. Mut onneksi on viikonloppu ja saa levätä. Nyt tää lähtee vääntään kinkkuppiirakkaa ja laittaan hirvipaistin uuniin :)

Hyvää viikonloppua kaikille!!

MM-11 14+6
 
Lilli88 Ammattitaitoinen baarimikko osaa kyllä tehdä tosi hyviä drinkkejä ilman viinaa :D Mulle on jopa kaupiteltu alkoholitonta skumppaa :D

Vitamiineista en syö. Niistä tulee edelleen huono olo, vaikka muuten ei huonoa oloa ole. Oon jo 4 vuotta stressimahan takia syönyt maitohappovalmisteita ja jatkan samaa linjaa edelleen. En sairasta niin paljon kuin aikaisemmin ja mahakivut on pysyneet poissa. Ainoa maitohappo mikä ei oo aiheuttanut "kaasuvaaraa" on ollut lactobacillus gg, eli Gefilus-valmisteet.

Ihana mies: kävi ostamassa mulle loput tavarat reissulle mukaan, auttoi vähän töissä ja tuli vielä koiran kanssa mua vastaan. Nyt teki mulle leivätkin :heart:
Tänään muuten tulee täydet 6 vuotta rakkautta täyteen :)

hepuhi:heart:käpy 14+6..olis jo huominen :D
 
Täällä olo on ihan vetämätön paskon kaikki läpi... mahalääkkeet jääny parina päivänä ottamatta ja nyt sit ihan kamalaa ripulointia...nukuin jo pari tuntia päikkäreitä ostin lapsille pitsat ja jogurtit ja panin maate töiden jälkeen heräsin kun mies tuli töistään...on ne kilttejä.

Mut nyt ei muuta jatkan makoilua ja toivoisin että tuosta tv:stä voisi tulla edes jotain katsomisen arvoista...

minnarun&rinsessa 15+2
 
Kn071: Anteeksi. En todella tarkoittanut mitään pahaa. En voi kyllä tietää, miltä tuntuu sairastaa syöpää sekä elää siinä vieressä ( mielestäni se oli vain osuva metafora) näin ei syöpää sairastaneelle..

Vitamiineihin siinä viittasin, oireina hiusten lähtö :(
Se olikin muuten DeviSol! Vain yksi päivässä..
Ja vinkeistä ostin myös intiimipesunestettä, joka tuntuu jo nyt yhden pesukerran jälkeen :) ihanaaaaaa :heart:

ON: Flunssan oireet. Pahoinvointi jäänyt! JES

Ihanaa viikonloppua kaikille

Kiinalisen mukaan meille tulis poika, samoin kuin sormustesti..ehkä itsekin alan kallistua sen puolelle.. no.5 vk, ni toivottavasti selvis rakenneultrassa.
Conanita 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Laretzki
Mies odottaa jo selkeesti sitä että sekin tuntisi potkuja. Tuossa äsken nimittäin koitti kuunnella josko masusta kuuluisi mitään, kun ei olla sunnuntain jälkeen taas nähtykään.

Tuossa äsken sain hääpäivälahjaksi (sunnuntaina virallinen, mutta vaihdettiin jo tässä illalla, kun käytiin syömässäkin) Bola-korun: Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru. Kun sanoin joskus että haluaisin sellaisen ja sanoin myös, että haluaisin lahjaksi jotain pientä pysyvää, ja oli sitten hankkinut tuollaisen :heart:
 
Pööppis
voi UUUUUHHH.. tätät ne himot teettää, teki koko pvän kaupungilla mieli ite paistettuja karjalan piirakoita, puol kasi sit aloin tekee ja nyt on syöty kupu täyteen... räjähtää maha..
Ja olkapäät huutaa hoosiannaa kun oli väärän korkunen toi taso jossa piirakan kuoria ajelin :s
Mut kylläpä on hyvii uunista otetut voilla voijellut piirakat <3
 
Bola-koru: Ne on ihania ja myös tuo Proud mama! :) Mä ostin esikoisen aikana rakenne-ultran jälkeen bola-korun. Olin siis jo aikasemmin päättäny, että saan ostaa sen ultran jälkeen "palkinnoksi", jos kaikki on hyvin. Sikiöhän alkaa kuulemaan vasta siinä rv 20 paikkeilla eli aikasemmin tosta bola-korusta ei ole varsinaisesti hyötyä. Mutta onhan se sen vauvaa rauhoittavan helinän lisäksi myös kaunis! :) Mutta aion silti pidättäytyä samassa eli ostan korun rakenne-ultran jälkeen. Aina pitää palkita itsensä kun saavuttaa jonkun tärkeän etapin :D


SiSa & Pikkupulla 14+3 :heart:
 
Bola Olen laittanut jo miehen sähköpostiin linkin, jossa sellainen bola kuin minä haluan :) Saapa nähä tuunko saamaan vai pitääkö itte ostaa :D

Mitäs meidän lauantaihin kuuluu? Mun mies lähti seinäjoen hujakoille veljelleen laittaa sähköjä laajennusosaan, joten niimpä mä saan olla koko päivän yksin kotona, ILMAN autoa :( Mukaankaan en voinut mennä, kun ei voi jättää koiraa koko päiväksi yksin kotiin.

Aamulla sängyssä makoillessa tuntee kyllä selvästi alavatsalla kohdun. Ihana kun uus viikko pyörähti käyntiin! Kohta ultraan jo :)

lauantai terveisin kn&murunen 16+1
 
Laretzki
SiSa Mä oon kanssa vähän ymmälläni tuosta kuulemishommasta, koska osassa on että vasta 20 viikolta alkaen ja toisaalla sitten on ollut että 17. viikosta alkaen alkaa jo kuulla jotain. Ite ainakin otan tuon käyttöön jo heti, ja oon musiikkiakin kuunnellut vielä enemmän kuin normaalisti ja erityisesti vielä sellaista mistä itse pidän. :)

(.) Pitääpä tässä taas lähteä hetkeksi koulunpenkkiä kuluttamaan. Ei välttämättä kiinnostaisi mitenkään erityisesti, mutta en siellä onneksi neljään asti ole niinkuin tunnit oikeesti olisi. Mies tulee aikaisemmin hakemaan ja sitten lähdetään katsastaan parit lastentarvikeliikkeet vähän jo kyselemään tyhmiä turvakaukaloista yms. ettei sitten suoraan tarvitse hirveällä kiireellä ostaa. Lisäksi käydään katsomassa, josko löydettäisiin tapetti olohuoneen seinälle, niin mies pääsisi sitä sitten laittelemaan ensi viikolla seinään, jos vaan jonkun saa kaveriksi.

Lare ja Spyro 17+0 :heart:
 
Huomenta :wave:

Tervetuloa Kina =)

Bola-koru mieki tahon! Aivan ihania ovat, taidan pistää heti tilaukseen =)

Meillä mies oli eilen käyny laittaan uuden tatskan, tytön nimen silleen jännästi käteen. Toiseen käteen tulee sitte uus tulokas :heart: Ihan yllärinä oli käyny eli en tienny mitään. Mullehan iski sitte kans ihan hillitön tatskakuume :O Käyn varmaan heti synnytyksen jälkeen hakkauttaan :D Meinasin laittaa jonku semmosen missä ois jollain lailla symbolina nää mun lapset :heart:

Nyt lähden siskon luo kylään ja sitte ruokakauppaan, jos illalla leffaa ja karkkia :popcorn:

Ihanaa viikonlopun jatkoa mammat :heart:

Katjuska ja lilli 15+5:heart:
 

Yhteistyössä