Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

tervetuloa intsupintsu =)

Laretzki Ompa ihana idea laittaa pikkusammakkoja :heart: Mulla on kans lavassa semmonen perhostatska ja oon aatellu että jos siihen sitte lisäis pikkuperhosia sinisin ja punaisin siivin tai toinen idea ois nilkkaan neljä pikkusta jalanjälkeä syntymäajoin :heart: Täytyy vielä miettiä onhan tässä muutama kuukausi aikaa
 
Vaunuja ei olla tilattu Saksasta, mutta Recaron istuin on (muistaakseni Amazonilta) ja tuli kotiin kuljetettunakin reilun 100e halvemmaksi kuin täältä liikkeen alennuksesta. Vaunuja varmaan katotaan myös Saksasta, riippuen mihin tupliin nyt sitten lopulta päädytään. Tärkeintä meille vaunuissa on jokatapauksessa laatu ja käytännöllisyys.

ON:
Eilinen ilta meni ilman pahoinvointia ja ruoka maistui, ihanaa :) Välillä meinaa ahdistaa, kun se seuraava neuvola on vasta rv22+ jotain ja tuntuu, että tekisi hyvää käydä juttelemassa jonkun kanssa, vaikka toisaalta en edes tiedä mistä haluaisin lopulta puhua... : / On vaan välillä niin orpo olo, kun esikoista odottaessa tuntui hyvältä, kun joku kysyi miten olet voinut ja miten jaksat ja onko jotain sydämellä. Tottahan me miehen kanssa kaikesta jutellaan, mutta se että joku ulkopuolinen neuvolassa on kiinnostunut... Öööh, en mä tiedä. Tänään vaan jotenkin tuntuu, että kaikki itkettää vaikkei ole edes syytä.

Todella toivon, että mies voi pitää lomansa. Tänään vähän varoitteli etten saa pahoittaa mieltäni jos ei voikkaan jäädä lomalle. Tottahan mä jo itkua tihrustin, vaikka äsken puhui kyllä ihan mitä kaikkea sitten lomalla tehdään jne.

Sipsunen & SV 14+2
 
MM-11 Minä oon ostanu Emmaljungan Mondial duo combit tuolla sport cryptonite rungolla. Vielä en oo vaunuja kotiin hakenu ni en tiiä ovatko hyvät, mut hinta oli ainakin niin hyvä, et pakko niiden on olla hyvät :) Uskon kyllä, et mondialit ja tuo edge on hyviä ja "varmoja" vaunuja.

Sisa78 Siskolla on Teutonian spirit vai mitkä ne oli.. Tykkään kyllä niistä! Mut aika matalalla koppaosa on, ja renkaita vain se 3, joten saa olla tarkkana kun menee portaista ym. ettei rattaat keikkaa.. Kaupungissa mahtavat vaunut kun kääntyy niin näppärästi! Aa, en tiennyt et emmaljungaan käy britaxin kaukalo, ehkäpä meki sitte laitetaan britax! Tietty pittää vissii ostaa se adapteri sitten vaunuun.. Täytyykö sen adapterin olla emmaljungan vai britaxin? :ashamed:

Nitro Cityt Oon kuullu kavereilta pelkästään huonoa kevät/talvikäytössä olevista nitro cityistä! Eturenkaat ovat niin onnettoman pienet, joten keräävät loskat ja lumet. Kuulemma kyyti melko pomppivaa myös soratiellä pienien renkaiden vuoksi. Varmasti ovat kuitenkin kätevät esim. kaupoissa ja kesällä asfaltilla, mutta ite kyllä heti löin stopin noille vaunuille.

Isyyspakkaus Oon tilannu pakkaukseen isä -teräsmies t-paidan ja tutin, jossa lukee "äänenvaimennin". Eilen ostin shampanjapullon ja isän mukin :) Alkaa olla jo hyvällä alulla :)

kn&murunen 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja ItäHki
Teutonia Funeista.. Meillä oli esikoisella ja todella hyvät vaunut olivat. Auratuilla teillä kulkee, mutta jos on loskaa/tuoretta lunta, ne ei liiku minnekään. Eli jos on paljon auraamattomia teitä (tai jos on aamuisin liikkeellä ettei teitä ole aurattu), ei kannata ostaa. Toinen huono puoli on se, ettei istuinta saa säädettyä hyvään istuma-asentoon. Jää liian taakse tai sitten on tikkusuorana. Sen takia ostettiin matkarattaat (BabyJoggerit, saa nukkuma-asentoon), kun lapsi oli noin 8 kk (muistaakseni). Eli vaunujen käyttöaika jäi lyhyeksi. Nyt aiotaan käyttää tulevalle vauvalle ns. kakkosvaunuina mökillä (soratiellä tärisee tosi paljon), käytännössä terassilla nukkumiseen..

Saksasta tilasin Pingpongonlinesta, toimitusaika oli varmaan 4 kk, viikkoa ennen syntymää tulivat, alkoi jo vähän jännittää. Ainakin tuossa nettikaupassa postituskulut saa laskettua kätevästi tilausvaiheessa.

Paha olo taas. En jaksais enää..

Viola 15+6
 
Heippa kaikille!

Täälläpä vilkas keskustelu, kivaa :)

Bola koruista: Mä tilasin sellasen jo melko alkuvaiheessa ja oon välillä käyttäny sitä sellasen ketjun kanssa, sehän pitäis sitte myöhemmin roikkua sen pidemmän narun kanssa mahan kohdalla, mut mahtaako olla tiellä... :D Mun mielestä se kilisee vähän liian kovaa mut muuten ihan nätti :D

Vaunuista, meillä esikoiselta jääny sellaiset emmaljunga, oisko classic rattaat, jotka on melkein kuin uudet, koppa vaan puuttuu ja aattelin hommata sellasen jonkun halvemman emma tai carena merkkisen kantokassin/lämpöpussin, emmaljungakin tietty kelpais, mut kattelin lastentarvikkeessa että se duo-kantokassi tai mikä lie maksaa yli 200e ni antaapa olla :D ellei sitten käytettynä löydy...

Esikoiselta jäi myös turvakaukalo, mutta siis sehän on jo tosi vanha, ni oon ruvennu miettii et pitäiskö ostaa uusi... Onko noissa uusissa siten miten eroja? Meillä siis semmonen britax ihan tavallinen kaukalo... Sen tiedän ainakin, että jos yli 2v? vanha kaukalo niin vakuutus ei korvaa, jos jotain sattuu...
Ja vissiin ne uudemmat olevinaan turvallisempia... Mitä mieltä ootte, kannattako ostaa uusi?

Mitäs muuta... Äitiyspakkauksen olin ajatellut ottaa, vaikka en kyllä hirveesti niistä vaatteista tykänny... :( Mutta se makuupussi oli ihan jees, kun meillä ennestään se kauhee keltanen :D

Me ollaan ajateltu kyllä kysyä sukupuoli siinä seuraavassa ultrassa, alusta asti ollut sellainen olo, että tyttö ois tulossa, mutta eihän sitä varmaksi tiedä...

Meillä oli eilen esikoisen synttärit, mies leipoi kaikkea hyvää. Nyt sienipiirakan kimppuun ;)

Kina rv. 15+4 <3
 
MM-11 Me ostettiin esikoiselle edellisvuoden mallin vaunut, joskus alku vuodesta helmi-maaliskuussa, et ehkä ne yleensä siihen aikoihin alkaa myymään vanhoja malleja pois. Siinä säästää ihan kivasti jos ei tarvii olla ihan viimesintä kuosia vaunut, muutenhan ei taija suurempia muutoksia olla aina uusissa malleista.
Me ei oo saatu aikaseks kertoo vielä isovanhemmille, haluttas et molemmat ois kuulolla samaan aikaan ja ei oo vaan tilannetta löytyny ja aika harvoin ollaan nyt nähty heitä muutenkin. Pieni paniikki iskee kohta. :D kun haluisin kuitenkin kertoo ennenkä ite huomaavat mahasta. Pitäisköhän tänään yrittää tunkee ihtemme päiväkahveille.

milla3 ja masuasukki 13+4
 
me ostettiin joulukuussa sillo joskus edellisen vuoden väri.. Ja nyt kun kysyin et millon vaihtuu kuosit ni sano et yks on tullu jo uus et pikkuhiljaa tässä syksyllä vaihtuu.

mä oon aika paljon katellu nyt netistä mielipiteitä noista kääntyvistä etupyöristä ja ei oo hirveesti negaa ollu, tosin oon katellu tuplia ja monikin tuplien omistaja sitä mieltä et kääntyvät paremmat ku tuplat niin kolhot muutenkin. Mut siis omaa kokemusta ei oo.

Mä en ymmärrä miks en osaa enää nukkuu, nukuin taas ihan älyttömän huonosti :/ koskaan ennen ei oo ollu mitään ongelmaa yövuoroissa mut nyt väsyttää ihan törkeesti koko aika.

Tuli muuten mieleen et ne kellä neuvola vasta joskus pitkän ajan päästä, ootteko kattonu et täyttääkö ne määrät sen uuden neuvolajärjestelmän kriteerit? Ku sehän muuttu nyt viime vuoden alusta ja niihin määriin tuli joku minimi ja tuli jotain laajoja käyntejä muksuille ym..
Ke neuvolaan :/ :) :( mua pelottais se vaaka ja ne veriseulatulokset..
 
Laretzki
Kina Me käytiin eilen katselemassa ja kyselemässä noista turvakaukaloista, ja meille se myyjä sanoi, että viis vuotta olisi turvakaukalon elinikä. Että mä ymmärsin tän myyjän puheista, että vakuutus ei korvaa, jos ostat käytettynä kaukalon ja jotain sattuu ja siellä onkin sit vaikka ollut joku pieni halkeama.

Me ollaankin aika varmasti päätymässä Brion Primoon turvakaukaloissa. Oli tosi kivan tuntuinen kangas kaukalossa ja hyvä kantaa kädessä ja samoin kiinnitys oli tosi simppeli. Ollaan myös noita muita kaukaloita, mistä täälläkin ollut paljon puhetta, katteltu, mutta itse ainakin tykkään tuosta Primosta tällä hetkellä eniten, eikä siellä eilisessä liikkeessä ollut telakan ja kaukalon yhteishinta mitenkään sietämätön.

Lare ja Spyro 17+1
 
Laretzki Kävin muuten tänään lastentarvike kirppiksellä ja sattumalta löysin just tollasen Brio Primo kaukalon, joka oli täysin uuden veroinen ja tosi halpa, ja ihana kuosi Turkoosi/musta :) ollut yhdellä lapsella vähän aikaa käytössä. Varasin sen ja taidan käydä tiistaina hakemassa :) Siellä oli toinenkin "uusi" joku Craco, mutta musta toi brio oli mukavan ja kevyemmän tuntunen.
 
MM-11 En tiiä.. En oo yhtään noihin edgeihin perehtyny ku halusin kankaan valkoisella nahalla ja se vaihtis oli nuissa mondialeissa :)

sisa78 Kiitos tiedosta! Tuo Britaxin kaukalo ollu suunnitelmissa ni tämä tieto ny kallistaa vielä enemmän sen suuntaan :) Pitääpä käydä kurkkaan!

kina tarkoitatko duo lämpöpussia? Oliko se niin kallis? Minä ostin sen mut tilasin sen vaunujen mukana, joten hintaa en tienny, huh ompa ihanan kallista :p
Ihanaa, sienipiirakkaa, RAKASTAN sieniä! Jos annan osoitteen, niin laitatko mulle postissa tulemaan palasen? :)

Laretzki Minä mietin britaxin ja brio primon välillä :) mut taidan kallistua britaxiin ku se kuulemma passaa emmaljungan vaunuun adapterin avulla :)

kn&murunen 16+2 (Oon muuten laittanu ylläpidolle pyyntöä nimimerkin muutoksesta, mutta ilmotan sitten jos tuo vaihtuu :) Niin moni tietää et oon täällä palstalla, joten haluaisin pitää itteni tuntemattomana myös heiltä)
 
Laretzki
Kina Kylläpä kävi hyvä tuuri! Ite haluaisin varmaankin vihreän, kun ei ainakaan tuolla ollut turkoosia vaihtoehtona, tosin ne vaihtelee vähän vuosittain tietty. Mä oon silläkin valmis laittamaan tuohon turvakaukaloon vähän enemmän rahaa kuin ehkä muuten saita puoleni antaisi periksi, kun sitä voi sitten huoletta käyttää toisenkin kanssa. Kun ei olla niin suurta ikäeroa lapsille haluamassa niin menee aivan mainiosti. Ja oli 189 telakan kanssa, joten sen verran mitäoon kattelut netistä hintoja niin on enemmän kuin kilpailukykyinen..

kn071 Meiltäkin se myyjä kysy ensimmäiseksi, että pitääkö saada kiinni vaunuihin, mutta jouduin myöntämään ettei mulla ole mitään hajua siitä millaset meitin vaunut tulee olemaan, muuta kuin että ne on kolmisen vuotta vanhaa mallia olevat Emmaljungat :LOL: Mut sit mitä miehen kaa keskusteltiin, niin tultiin siihen tulokseen, ettei meillä oikeastaan ole tarvetta sille että kaukalo pitäisi saada kiinni vaunuihin. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu, ei voi oikein tietää mitä pitäisi hankkia ja mitä ei kun on vasta se esikoinen tulossa.
 
Kaukaloista... Me ostetaan kaukalo ihan sen mukaan, mikä sopii sitten valitsemiemme vaunujen runkoon kiinni adapterilla. Esikoisen kohdalla ei tätä tajuttu ja kyllä oli tosi raskasta raahata kaukaloa kaupoilla/ostoskeskuksissa mukana... Toinen vaihtoehto oli sitten siirtää juuri autoon nukahtanut vauva ostoskeskuksessa vaunuihin (johon tietysti aina heräsi :(). Nyt siis haluan ehdottomasti sellasen kaukalon, jonka saa suoraan vaunun runkoon kiinni. On se hyvä, että on tullu tehtyä esikoisen kohdalla kaikki mahdolliset virhehankinnat, niin nyt sitten tietää mitä haluaa ja mikä kannattaa :D
 
meillä kaukalon saa kiinni matkarattaisiin ni ei oo tarvetta saada vaunuihin kun kuitenkin kaupoissa aina matkikset mukana.Mut on se kyllä kätevä juttu -ja lisänä suosittelen kaukalopussia, johon siis puetaan lapsi ilman ulkovaatteita ja laitetaan vaan untuvapussi kiinni ni lapsi pysyy lämpimänä ja turvavyöt saa sieltä sisältä kiinni joten jos nukkuva lapsi niin ei tarvii ees herättää ku vähentää vaatetta tai aukoo/kiinnittää turvavöitä avaa vaan kaupassa sen makuupussin.. osaan taas artiguloida erittäin selvästi mutta toivottavasti joku ees ymmärs :D :D yritän laittaa viel linkin mitä tarkotan...

Babyidea - Vauvanhoidosta - Jokas
 
pikkumökö: Joo kyllä se kaukalo on johonkin kiinni saatava: matkarattaisiin tai vaunun runkoon :) Meillä oli esikoisella sellanen ystäviltä saatu kaukalo, joka ei sopinut kiinni mihinkään matkiksiinkaan. Kateellisena aina kaupoilla katselin, kun muut nostivat kaukalon kiinni rattaisiin, että "klik!" vaan ja itse raahasin kaukaloa hampaat irvessä pitkin kauppoja, jos en halunnut vauvaa herättää :LOL:
 
sisa78 Joo, on kyllä erittäin kätevä tuo et saa kaukalon vaunuun kiinni, just esim kauppareissuilla ym. Siskon kanssa ollaan monesti ostoskeskuksessa melkeen koko päivä ni sinne en suosittele, et pitäisit vauvaa koko päivän kaukalossa, koska kaukalo niin "kuppi". me kerran pidettiin siskoni vauvaa ostosreissun ajan kaukalossa ja sit ku vauva pääsi sieltä pois ni hulluna oiko selkäänsä ja ilme ei ollu mukava :( Näki selvästi et selkään sillä otti.

kn&muru 16+2
 
Pööppis
kengumamma mulla sama homma.
Sit uutuutena eilisestä asti tullut ihmeellinen selkä/lantio kipu kun eilen kävelin kaupoilla 6 tuntia ja tänään metsässä 4 tuntia, kiva särky :/

Taidanki mennä soffalle potemaan,kun tuli taloa siivottua 2 tuntia.

Voikaas paksusti, ainakin te joille ruoka maistuu :D
Itte en vielä alottnu dieettiä. En oo kyl tälläkään viikolla syöny epäterveellisesti, van ruisleipää, esim. karjalanpaistia, salaattia joka pvä, joka pvä omenia ja mandariineja monta ja monta, mut vika on vissii just se kun mun pitää syödä vähän väliä :/
Ja tietty vaa´assa näkyy sekin kun kärsin pahasta ummetuksesta,nii toki se sit painokin sen takia ns. noussee kun ei shceissetuu :s

tjooh.. olipa taas avautuminen :ashamed:
 
Hei oisko ajatusta kerätä nuo linkit mitä on tullu ni vaikka tuonne ekalle sivulle ? mistä vois sit palata niihin, tosi hyviä linkkejä on tulllu... vielä mie en nimittäin osaa ajatella mitään tilaavani mut varmasti jossain vaiheessa tulee mieleen ja sit on muuten aika homma etsiä linkkejä ??? oisko joku niin näppärä et tekis sen ? se vois olla semmonen kans mikä kulkis joka kuukausi mukana...

mie oon löytäny ratkaisun millä olo on pysyny koko äivän hyvänä tuhti ruoka jo ennen yhtätoista ni loppu päivä menee vaikka syömättä ja hyvässä olossa... mut tosiaan kunnon ruoka lihaa ja perunaa ei mitään kevyttä sitten illaks on helppo keventää kun päivä on muuten lähteny niin hyvin.
näin vain pikaisesti

minnarun&prinsessa15+4
 
ON: edelleen vaan kurkku kipeä :( huoh. ja liitoskivut saapuneet myös tänne,koko häpyluu ihan tulessa ja lonkkia jomottaa kans jo.. vaikea löytää hyvää asentoa sängyssä.

joku puhu tatskakuumeesta,mulla on kans ! varsinkin kun tuo mies kokoajan ottaa uutta kuvaa ihoon :D varmasti ens kesänä otan !

pläh,en mä pysty tässä istumaan. palailen kun oon terve.

sunniee ja venlavilperi 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Moi kaikille.
Oon kans sen verran kipee, et jaksan lukea teidän kuulumisia, mut en jaksa itse pitkiä sepustuksia kirjoitella.
Tänään taas yht äkkiä kanapastat tuli kaaressa..
Huh, huomenna töihin, kuinkakohan sitä jaksaa..
Minullakin alkanut oikealta puolelta ihan alaselästä särkemään. Ihan kun joku hermo jäis jumiin. Siihen ei oikeen auta mikään. Onneks hierjoa 2 vk päästä, josko hän osaisi antaa neuvoja..
Toinen neuvola käyntikin 2 vk päästä.
Noista rattaista en osaa antaa vinkkejä, itse olen päättänyt ostaa City Crossit limen värisenä :)
Paranemisia kaikille kipu ja flunssa potilaille!
Ensi viikkoon
Itähki, conanita 14+2
 
Vitsit, kun menee vaikeaksi noitten tuplien kanssa...

Phil & tedsit:
Siinä mielessä hyvät, että ovat kapeat ja eivät vie autossa kamalasti tilaa (koiraa ajatellen) ja ne muuntuvat nopeasti yksöisrattaiksi. Näistä mietinnässä olisi joko Explorer tai Hammerhead, mutta hammerheadissa ei kait saa lukittua etupyöriä?

Ainut mikä arvelluttaa, niin minkä kokoinen vauva sinne mahtuu nukkumaan makuulle? Onko makuutilan pituus tosiaan se 60cm, vaikka ei laittaisi sitä niiden omaa koppaa? Tyttö ainakin kasvoi nopeasti tuon pituuden yli ja silti nukkui vielä vaunuissa lenkillä. Sitä koppaa ei tarvittaisi ja jääkarhupussi riittäisi kevääseen saakka. Seuraavana talvena istuisi jo sisaristuimessa. Mutta vauvan pitäisi mahtua nukkumaan vaunun makuutilassa kesällä (pituuden puolesta).

Samoin mietityttää sadesuoja ja se kuinka pahalla säällä noilla voi liikkua ja lapset ovat suojassa (ensi syksyä ajatellen). Saisiko laitettua esim. kaksi erillistä sadesuojaa (esim. Brio)? Noitten oma näyttää aika huonolta ja epäkätevältä.

Mountain buggy/ EW:
Aika samankaltaiset vaunut keskenään. Varmasti olisivat tukevat lenkkeilyyn ja säähän kuin säähän. Ainakin Mountain buggyssa saa sadesuojan näppärästi edestä avattua. Ainut miinus on tuo leveys ja että vievät autossa paljon tilaa ( jos tarvetta ottaa mukaan, niin koira ei mahdu samaan aikaan). Jääkö näiden käyttöikä lyhyeksi, kun ikäeroatulee 1v7kk?

Näitä mä taas pyörittelen. Mies taas totesi, että " eihän se ole vaikeata! Mennään kauppaan ja katsotaan meidän mielestä parhaat ja otetaan ne." Niin kai sitten. Mitä mä oikein tuskailen :D
 

Yhteistyössä