Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

heh meillä on seksiä kyllä:D aina kun kulta tulee lomille (eli joka vkoloppu) niin harrastellaan koko viikon edestä jos ei parinki:p ja yleensä se on kultsi joka haluaa mut sen ei oo vaikee vetää mua mukaansa:D tosin sillon ku kulta EI ollu vielä armeijas oli ihan yhtä paljo seksiä:D heh éhkä se on tää nuoruuden into;DD eli noin 3-5x päiväs:p siitä puheen ollen raksupoksu tuleeki jo huomenna kotiin<3 enää 22 aamua sitte saan rakkaan mieheni kotiin ikuisiksi ajoiksi:D(dramaattisuutta peliin:D )
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja -Bambi-
Kiitos kaikille, jotka vastailivat mun kysymykseen verenpaineesta! :flower: Taitaa noi mun paineet sitten olla aika pahat : / Äippäpolilta tuli aika sisätautilääkärille ens viikon perjantaille. Eiköhän ne verenpainelääkkeet sieltä sitten napsahda...

Äippärahasta... Viimeisen 6kk tuloja saa käyttää, jos ne on 20 prosenttia paremmat kuin viimeksi valmistuneessa verotuksessa. Ton viimeisen 6kk tulot kerrotaan siis kahdella ja siitä tulee sitten vuositulo, jota verrataan viimeksi valmistuneeseen verotukseen. Mä saan käyttää noita viimeisen 6kk tuloja, koska olen ollu ennen sitä 3 vuotta hoitovapaalla, niin nää nykyset tulot on vuorenvarmasti sen vaadittavat 20 prosenttia paremmat kuin vuoden 2010 hoitovapaan tulot :D Kerkeen muuten just olemaan sen puoli vuotta töissä ennen äitiysloman alkua eli saan täydet äippärahat :p Tosin olen sosiaalialalla, joten tän alan palkoilla ne täydet äippärahat on tietysti vähemmän kun jollain paremmin palkatulla alalla...

Äitiyspakkaus... Otetaan ehdottomasti! :D Mä maltan tuskin odottaa, että pääsen sitä hypistelemään. Otettiin se esikoisellekin (2008), mutta musta se on niin ihana ja arvokas lahja tulevalle äidille, että haluan sen nytkin. Onhan se rahallisestikin arvokkaampi kuin se vaihtoehtoinen rahasumma ja lisäksi kaikki tuotteet on tosi hyvälaatusia. Ja jos joku ei niin miellytä silmää, niin käytetään sitten kotivaatteina :)


SiSa & Pikkupulla 14+0 POKS!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Seksistä Mussa on varmaan jotain vikaa ku en oikeestaan koskaan haluu. Mä vaan en oo kovin eroottinen ihminen. Sillon ku söin pillereitä niin himot laski entisestään. Seksi tai siis sen puute onki meillä ikuinen riidan aihe. Mies on aivaan mahoton peto ja haluis joka päivä ja monta kertaa. Nytki edellisestä kerrasta on viiko ja sitä ennen oli n. 2 viikon paussi - kiitos bakteereja tappavan emätinvoiteen ja siittä aiheutuneen hiivan. Tuo em. kuuri kesti 5 päivää sen jälkeen pari päivää paussia ja sitten 3 päivää canestenia ja sen jälkeen viel pari päivää ootella lopullista parannusta. Oli kuulkaas tosi hehkee olo sen hiivan aikana... *ittu.. :mad: Ei onneksi ollu kutinaan, mutta se vuoto... Et tämmönen intiimivalitus tähän väliin... :D

Äitiyspakkaus Se aijotaan ottaa ja saahaan varmaan siskolta sen pakkauksen sisältö jotka ei enää oo tytylle sopivia. Ihanaa sitten ku se tulee niin hypistellä ja ihastelle sitä. Varmaan sisko tulee onnessaan mukaan takoisiin. Meijän äiskä on ostanu siskon tytölle jotain vaatteita ruskovillalta jotaka tulee sitten meille kun ollaan muutettu ja raskaus on edenny tarpeeksi. :)

Me muuten ostettiin siskon kanssa keväällä KappAhllista aivan ihana kastemekko. Se oli semmonen heräteostos. Meillä oli kyllä yritys oli sillon jo päällä mutta mitään tulosta ei ollu vielä kuulunu. Se on niin ihana et se oli aivan pakko ostaa. Se vaan sattu silmään ku mentiin siittä ohi. Ja se oli muuten viiminen kappale. Hintaa oli muistaakseni n. 40e. Voin laittaa tänne siittä kuvan kunhan ehdin. Se on nyt siskon luona säilössä ja oottaa ensi kevättä... :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja ItäHki
Pakko heittää Mimmalle huumorilla että mahtaa paikat olla miehen loman jälkeen aina hellinä :D No onneksi on aina sitte viikko aikaa toipua :D
Vaikka kyllähän sitä ittekki aika viriili tuli oltua aina kun mies oli armeijasta kotona :LOL:
BtW,oon aina tykännyt Mimma nimestä :)
Tääläkin odotellaan jo kovasti äitiyspakkausta oon käyny monta kertaa ihailemas sitä Kelan sivuilta,kuten myös Lindexin nettisivuilta kaikkia iiiihania pieniä vaatteita :heart: Jokohan sitä pian jo uskaltais jotain pientä käydä ostamas..? :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimma] ja Hopea
Laretzki
Sinisilmä Kannattais varmaan harkita josko löytäisit avun maitohappobakteereista jotka on tarkoitettu erityisesti emättimelle. Ite on oo koskaan niitä syönyt (ko ei oo ollut kuin kerran elämässä hiiva), mutta mä oon ymmärtänyt, että moni on saanut niistä apua ikäviin hiivoihin. Niitä saa apteekista, samalta hyllyltä yleensä missä kaikki hiivalääkkeet yms. on.
 
Taas tullut niin paljon tekstiä. Kaikki kyllä luen, mutta puoliakaan ei enää muista tässä vaiheessa.

Pööppis Täällä sai neuvolasta vau.fi sivuston sponssoroiman vauvan odotus-kirjan, jossa on jokaiselle viikolle annettu ne raja-mitat joissa vauva sen viikon aikana on. Eli sikiön koko pituus vko:lla 15+1-6 on n. 12cm, pääperämitta 10 cm ja paino 100g. Tietenkin nämä saattaa heitellä vauvasta riippuen :D
Mä en voi edes avata hapankorppupakettia syömättä sitä kerralla :D sama on tuoreen ruisleivän kanssa :p

Seksiä on silloin, kun on. Välillä ollaan oltu pitempiä aikoja mun stressin takia ilman, mutta nyt taas on ollut enemmän :) Läheisyys on välillä vaan paljon ihanampaa kuin itse akti.

Äitiyspakkaus otetaan, kun ei ole mitään kamalasti valmiina. Viime yönä näinkin unta potkuhousuista jotka maksoi uutena 1 euron :D

Eilen tuntui ekan kerran mahassa ilkeästi, kun nostin 20 litraa nestettä sisältävää laatikkoa. Pitää jättää nostelut nyt suosiolla muille.

hepuhi:heart:käpy 14+5
 
heh,kuulostaa tutulta toi monta kertaa päivässä viikonlopun aikana :D me asuttiin miehen kans eri paikkakunnilla ekat puol vuotta seurustelusta joten viikonloput OLI TÄRKEITÄ :D vietettiin ne lähinnä toistemme kainalossa ja sängyssä. oi niitä aikoja :heart: vaan yhtään en kaipaa sitä joka sunnuntaista eroa ja itkua ja ahdistusta kun joutu taas pakko eroon toisesta :(

mä alan kallistua nyt siihen et sittenkin otettais äitiyspakkaus .. jotenkin haluan vaan et ois ees jotain uutta vauvalle,eikä kaikki isoveikan vanhaa =)
toki ostetaan lisää vaatetta mut siis tiettekö,valmiiks ois jo kaikkee kivaa näperrettävää ennenku tietää kumpi sieltä tulee =)

HAPANKORPPU on niiiiiiin hyvää. namnamnam. jos mulla nyt ois kaapissa niin voisinpa vetästä koko laatikon niitä ne on sellanen himomässy et NAM !päälle vielä oikein kunnon suolaista margariinia. ah..

sunniee ja vilperi 15+2 jotenkin tuntuu et aika hidastuuuuuuu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
SEKSIkeskusteluun: myö ollaan siinä vaiheessa et jos joka toinen viikko ni hyvä pärjäisin hyvin ilmankin ( no en nyt sentäs) silloin kun olimme kahden ni joka päiväistä oli mutta kyllä kun on nuo lapset ni on se jääny niin paljon vähemmälle ja sen osuus on enää meidän suhteessa niin pieni muut asiat on isommassa roolissa ja onhan siinä itselläkin roolittamista olla äiti olla parasystävä olla rakastaja ja vielä vaikka mitä.

TALVItakki : huutonetissä miulla on huuto meneillään Mamaliciouksen takki, ihan miun näköinen pitkä helmainen ja enne kaikkea musta :)

Joku mainisti KAATISSÄKIN, yks päivä melkein sekosin kun yhdessä kaupassa niitä näin pakkohan ne oli heti saada, ja joku mainitsi tortillashipsit ja dipit joo mie voision syödä vaan niitä mut maha ei kestä eilen olisin halunnu sitä juustodippiä oli itsessä pitelemistä etten sitä ostanut...mulla on ihan kamalasti himoja varsiniin suolaiseen ja maukkaaseen esim. hampurilaisia tekis mieli ihan kamalasti ssamoin kebabia...

ÄIPPÄpakkaus: otan ehdottomasti käytän mitä käytän mut kaikki esikoisten vaatteet oon hävittäny ni niillä pääse jo hyvään alkuun... siinä oli tosi hyvä se valkoinen villapuku ja kyllä se toppapuku kelpaa vaunuissa nukkuessa ;) varmaan kun on kolmas kyse ni ajatukset on käytännöllisempiä sitä säästää jokaisesta asiasta mistä pystyy vauvalla niitä vaatteita ei ehdi kauaa käyttää kun se kasvaa jo ulos, koetan kirppareilta löytää ja oon ajatellu et isoomat lapset saa molemmat valita jotkut vaatteet vauvalle mie oon hommannu aika vähän mitään ennakkoon ehtiihän niitä sitten...

minnarun&rinsessa 15+1
 
kuokkavieras paikan päällä :wave: oon viime kevään maaliskuisesta pinosta, vauvani täytti just puoli vuotta ja ihana fiilistellä millaisia tuntoja itellä oli vuosi sitten tässä vaiheessa raskautta :popcorn:

osui silmään tuosta tukivyöstä kommentti....

sellaisenhan saa lainattua terveyskeskuksen fysioterapiasta, apuvälinelainaamosta. ilmaiseksi. ja siellä on useaa eri kokoa, sovittamalla löytyy itselle se sopiva. mä kävin lainaan sellasen kans, ja palauttaa sain kuukausi synnytyksestä :) helppoa, eikä tarvii vähiä rahojaan sellaseen tuhlata, jos ei vaikka tykkääkään käyttää. sen huomaa sitten kun kokeilee.
ite suosittelen, ja vallankin kun kolmannen jo sain niin tuki oli entistä tärkeämpää lihasten kannalta kun maha alkoi painaa ja selkä särkeä...

tsemppiä teille kaikille odottajille! raskaus on ihana asia, kaikkine kremppoineenkin... edessänne on vielä huikeat hetket ja mikä parasta, maailman paras palkinto mitä vain voi toivoakkaan : oma vauva :flower:

Flower again ja Typy 6kk :)
 
Mäkin aloin uudelleen miettiä, että ehkä kuitenkin haluan sen äitiyspakkauksen.
Vaikka saadaan paljon käytettyä, mut on se kiva lahja yhdessä avattavaksi :)

Niin ja seksistä vielä, että usein yhdessä vietetty aika on seksiä tärkeämpää(ei se määrä vaan laatu)

Neuvolakortin takana on Gyno Lact mainos- maitohappoja alapäähän..pitäsikö kokeilla. Hiiva vaivaa myös täällä..
 
Äkkiä ennen töihin lähtöä:
Mulla auttoi Dermosilin intiimihygieniaan tarkoitettu maitohappoja sisältävä saippua ehkäisemään hiivatulehdusten syntyä. Oon käyttänyt sitä kohta jo 7 vuotta ja hiivatulehdukset loppu. Alkuraskaudessa luulin, että mulla on hiiva, mutta vuoto johtuikin Kävystä.
 
Heippa! Joku tais haaveilla näistä vaunuista..? En muista kuka :ashamed: Mutta kyllä näitä saa näköjään Suomesta! Osui ihan sattumalta silmään, kun katselin netistä tän meidän kaupungin paikallisen lastentarvikeliikkeen valikoimaa. Täältä olen paljon ostanutkin esikoiselle tavaraa, kun on musta hyvä ja monipuolinen lastentarvikeliike. Ja monesti täällä on hyviä tarjouksiakin ;)

Lastentarvike Pikku Hurmuri - Naturkind
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Seksi Meillä ollut ennen raskautta jo hiljaisempaa, mies kyllä jaksaisi vaikka 10 kertaa päivässä mutta mulla halut hiipuneet jonnekkin. Voi muistan ne ekat seurusteluvuodet! Kauheaa pupuilua koko ajan :D Eka johtui pillereistä että halut lähti ja niitä sitten vaihdeltii ahkerasti, mutta eipä koskaan kunnolla palautunut mielenkiinto seksiin. Monet sanoo että raskaana ollessa saattaa yhtäkkiä alkaa kauheet himotukset, joten sitä odotellessa ;)

Äippäraha Uskon, et mulla kerkee nousta kun oon ollu opiskelija ja ny puol vuotta kerkeen tehä töitä, joten eiköhän äippärahaa tule ainakin himpun verran enemmän.

Vaunut Huh, just maksoin vaunuja 600e ja viel pittäis se 300€ maksaa. 30 pv niiden pitäis saapua liikkeeseen, joten toivottavasti siihen mennessä ollaan maksettu ne pois ja saadaan hakea kotiin :heart:

Dermosil Minä oon vuosia käyttäny intiimipesunestettä alapäähän eikä mulla koskaan oo ollu hiivaa ym. Suosittelen!

Mulla jäi eilen himo chilinutseihin.. Söin koko pussin :)

kn&murunen 15+6 POKS!
 
Huomenta!
Talvitakki-ongelma ratkaistu! :) Huusin eilen huuto.netistä Mamaliciouksen pitkän mustan parka talvitakin. Katoin eka, et Minnarun huusi samaa takkia, mut se mun tosiaan sulkeutu eilen. :D
Seksistä Meillä ei alkuraskaudessa ollut oikeestaan ollenkaan seksiä kun mulla oli niitä vuotoja vähän väliä. Vuotojen aikana oli kiellettyä harrastella ja muina aikoina mua pelotti ihan hirveenä, että vuoto taas alkaa niin ei voinut nauttia ollenkaan. MUTTA ei herranjestas eilen illalla! :LOL: Oon kuullu, että orgasmit olis joillakin raskaana ollessa voimakkaampia ja nyt tiedän mitä se tarkoittaa..Näin sais jatkua vastakin! :)

Itseopiskelupäivä menossa niin ei kovin netissä sovi roikkua..:)

Meinasin unohtaa poksua!
Lilli88 & Pienokainen 14+0 (kauheen isolta luvulta tuntuu!:))
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
sunniee Meillä tuli kesällä täyteen neljä vuotta, josta tässä kuussa kaksi vuotta kihloissa ja vuosi naimisissa, ja me ollaan koko aika asuttu eri paikkakunnilla. Nyt viime kesä oli eka pisin aika mikä vietettiin miehen kanssa yhdessä asuen. Mutta periaatteessa me muutetaan yhteen vasta vuoden vaihteessa...

seksistä Meidän pitäisi vähän katsella uusia asentoja jotka onnistuis ja tuntuis molemmista hyvältä. Mun lempparit on aina ollut takaa tai minä päällä, joten ne alkaa olemaan vähän huonoja, takaa päin mahaa painaa ja päällä mä väsyn :LOL:

Tänään on melkein vapaapäivä, eli koulua vasta illalla. Kampaajalla käyty ja tukka siistitty ja nyt harkitsen vakaasti että nukkuisin pienet päiväunet ennen kuin käynnistän päivän kunnolla ja aloitan koulutehtävien urakoinnin.

Niin, ja eilen löytyi se tukivyö ja voi että se on ihana. Tukee vatsaa (ite tykkään jo nyt pitää mammahousujen vyötäröä ihan ylhäällä, vaikke jättivatsa olekaan vielä, tulee vain tuetumpi olo), ottaa paineen ja kivun tunnetta pois selästä. Ja mikä parasta, myyjä sanoi, että sitä voi pitää vaikka 24/7, joten kun se nostaa kohtua pois rakon päältä, niin jos öisin pitäisi niin ei ehkä tarvitsisi käydä miljoonaa kertaa vessassa. Puhumattakaan siitä että sitten kun maha on iso, niin nukkuminen on varmast miellyttävämpää kun maha on tuettu. Ja synnytyksen jälkeen sitä voi käyttää vielä periaatteessa palauttavana vyönä...

Lare ja Spyro 16+5
 
Mäkin söin hulluna hapankorppuja (siis silloin kun pahoinvoinnilta pystyi), nyt taas ei tee yhtään mieli. Olin taas alkuviikon saikulla pahoinvoinnin takia, se alkoi viime viikonlopulla ja paheni vaan. Luulin et se alkais jo helpottaa, mutta oli kyllä taas tosi raskaat monta päivää.

Olikohan se Pööppis joka kertoili siskostaan (? hitto kun mulla on huono muisti..) ja sen miehestä. Mun täytyy kyllä sanoa et meillä on aikaslailla juuri tuo tilanne nyt kun kärsin pahoinvoinnista, en pysty tekemään mitään kotona. Mies hoitaa lapsen, tiskaa, tekee ruuat, kaiken käytännössä. Mä vaan makaan kotona oloajan sohvalla/sängyllä ja voin pahoin. Enkä pysty tekemään mitään, joskus lukkiudun makkariin et saan maata rauhassa eikä lapsi hypi päällä, mikä pahentaa vaan oloa. Onhan tää tosi kurja tilanne, mutta kun en mitään mahda.

Äitiyspäivärahoista, mäkin aattelin lasketuttaa puolen vuoden tuloista, on palkka noussut viime kerrasta (2009), taitaa just ja just sen 20% olla. Oon ihan tyytyväinen mitä saan, Suomessa nää edut on kuitenkin tosi hyvät.

Seksistä, ei olla sekstailtu kertaakaan kesäkuun jälkeen! Jouduttiin niin paljon harrastamaan pakkoseksiä (pitkän) yrityksen aikaan ja nyt kun on ollut heti alusta paha olo, niin eipä oo tehnyt yhtään mieli. Viimeks muistaakseni puolivälin tienoilla oli kaikkein kiihkeintä, sitten supistelut esti loppuraskauden ajan.

Mä ostin sen POP'in fleecetakin, uskon pärjääväni sillä, alle vaan vaatetta. Ja en usko et mulle hirveen iso maha tuleekaan, joten eiköhän tavan toppatakki jotenkin päälle mahdu kovimmilla pakkasilla.

Onko kukaan ostamassa Phil&Tedsin kaksosvaunuja? Mietin niiden tarpeellisuutta, kivat kyl ois.

Nälkähän tässä alkaa ollakin, toivottavasti ruokalassa ois hyvää ruokaa..

Viola ja ei enää Sulo (tyttöveikkaus ultrassa) 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
viola se olin mä :wave: eikä niinkään ollu tarkotus kritisoida pahaaoloa -vaan sitä draamaa joka siitä aiheutuu -sä et vissiin kuitenkaan oo lopettanu kouluu ja töitä sen takii ettei raskaana ollessa vois niitä käydä ja vauvan synnyttyä kuitenki keskytys.. Ja ku tää tapaus on sellanen ettei oikeesti pysty suoriutuu mistään vastoinkäymisistä ite, pelkkä lapsen kaa kaupassa käynti on minimoitu niin et lapsi mummille ja ite kauppaan.

mä oisin saanu kerranki nukkuu niin pitkään ku jaksoin ni helvetin kärpäset häiritsi ihan vähän välii!! eiks niiden kuuluis olla jo poissa!!??

mulle tulee äippisraha sen mukaan mikä edellinenki ku on se alle 3v aikaa, ja se on ihan hyvä ku tein ihan hulluna sen kevään sillo töitä et sain nostettuu äippiksen mahdollisimman korkeelle.

noi vaunut nyt on sit vähä mielenkiintonen projekti, oon katellu netistä vertailuja ym. ja emmaljungan nitrot (uutena 1000e) on lähes sama vaunu ku entinen emmaljunga cerox 360, joita ei siis saa enää uutena mut käytettynä alle 500e..eli aika hurja hintaero... kyllä voi olla taas vaikeeta!! mut emmäljungaan ollaan varmaan kallistumassa ku se oli se johon molemmat heti ihastu ja noi vanhat ollu tosi hyvät.
 
Viola: onnittelut tyttöveikkauksesta ! jännä kuinka aikasin ne voi senkin nähdä =) heh

laretzki hatunnosto teille ! kaukosuhde ei oo tosiaankaan helppoa aina :)

vaunut: me ostettiin BabyWeltin twin vaunut nyt että mahtuu molemmat lapset kyytiin :) meillä on sitten lisäksi ihan carenan matkarattaat ja brion yhdistelmävaunut :)

noista p&t vaunuista oon kuullut vaan huonoa.. tai siis lähinnä siitä että ovat kovin hepposat ja talvella niillä ei meinaa pysyä pystyssä kun paino jakautuu niin hassusti.. nätithän ne on !! :D

mutta minäpä jatkan meidän pikkupotilaan hoitoa. poitsulle nousi illalla 39 asteen kuume,ei flunssaa ,ei yskää.. varmaankin vauvarokkoa siis.

mukavat päivät kaikille !

sunniee ja vilperi 15+2
 
Tulin taas poksumaan :)
Kävin tänään neuvolassa... Sydänäänet kuuluivat hyvin, verenpaineet olivat kohillaan ja painoakin on tullut jo vähän lisää alun oksenteluista huolimatta. Sain myös kehotuksen, että pitäisi juoda enemmän, kun ketoaineet olivat pissanäytteessä koholla. Täytyy googletella löytyisikö noista ketoaineista jotain tarkempaa tietoa...

Äitiyspakkauksesta: Me olemme tosiaan ajatelleet myös hankkia sen ja ajattelin, että kokoaisin isyyspakkauksen kasaan niin, että sen voisin antaa samoihin aikoihin.

Seksistä: Meillä on jäänyt vähän vähemmälle myös pahoinvoinnin takia. Haluja on ollut aika harvakseltaan... Toisin kuin miehellä... :( Nyt on ehkä hiukan asia normalisoitumassa, kun jaksaa jopa kerran viikossa.

Minua ei ole himottanut oikeastaan mikään yksittäinen asia, mutta jotenkin en nyt ole voinut sietää mitään epäterveellistä. Eilen juuri tilasimme mieheni kanssa pizzat pitkästä aikaa ja eihän siitä tullut syötyä kuin vajaa puolet, kun äklötti niin. Meinasin tehdä tänään ison kattilallisen terveellistä lihakeittoa!!! Sitä rupeskin jo nyt tekemään kauheasti mieli! :)

Hauskaa viikonlopun odotusta kaikille! :)

Olivia ja pieni 16+0
 
Sisa78 Mulla ei vaan oo täysiä viikkoja töitä kun oon sijainen :( Elokuu oli kokonaan töitä mut nyt esim tää viikko mulla on vaan kaksi työpäivää.. Ja viime viikollakin tais olla 3-4 työpäivää.. Osaatteko sanoa, et vaikuttaako vähäsetki työpäivät korottavasti äippärahaan?

Viola30 Voi! Miten sen nyt jo näkee tai miten sulla nyt ultra? :) Minäki haluan äkkiä ultraan kattomaan josko näkyi kumpi siellä oikein on :) Minkä hintainen takki oli?

Kaveri osti käytettyinä carenan tuplat; toisessa ratasistuin ja toisella puolella koppaosa (mukana kuitenkin toinenkin ratasistuin) Tosi kätevät ja hyvä kuntoiset ja he maksoivat niistä vain 150e!

kn&murunen 15+6
 
Hiiva:
Mulle valitettavan tuttu vaiva! Juuri ennen plussatestiä (arvasin olevani jo raskaana) sen viimeksi sairastin. Canesten ei mulle sovi, joten hain yksityiseltä silloin sopivat lääkkeet (suun kautta). Mulla on auttanut ihan limakalvoista huolehtiminen, eli suihkussa pesunesteenä Ceralan pesuöljy (käytän sitä muutenkin allergisen ja herkän ihon takia) ja Ceralan intiimiöljy. Noi maitohappokapselit yms. ei ole mulla ollut kuin haitaksi. Vehnän välttäminen sen sijaan on ollut avuksi. Tässä joku viikko sitten luulin hiivan taas iskevän, mutta syy oli vain ärtyneet ja kuivat limakalvot. Meni ohi intiimiöljyä käyttämällä.

Phil & teds:
Ovat olleet harkinnassa lähinnä siksi, että vievät vähemmän tilaa esim. autossa, bussissa ja kaupungilla. Olen vähän kysellyt tuolla puistossa niiden omistajien mielipiteitä ja en ole mitään ylistyspuheita kuullut. Vastaukset olleet luokkaa, " onhan nämä ihan ok ja ketterät".

Oma käsitys tällä hetkellä on seuraava (en ole siis itse testannut vielä liikkeessä):
Vauvan makuutila on epäkätevän oloinen ja ahdas, sisaristuinta ei voi säätää ja asento on mun makuun jotenkin kenottava. Kaksi lasta kyydissä ja tavaraa ei mahdu mukaan jos ei ole niitä kamalia sivulaukkuja. Tavallisen laukun jos laittaa, se on takana istujan otsassa. Työntäjä on etukenossa jos alla istuu lapsi. Alla istuva kurkkii kokoajan sivusta jos mielii jotain nähdä eteenpäin. Ulkonäöstä en pidä, mutta käytännöllisyys ajaa vaunuasiassa sen edelle. Hyvää noissa on mielestäni tällä hetkellä ainoastaan kapeus ja se että ne käyvät sisaristuomen pois jättämällä yksöisvaunuista.

Kovasti olen alkanut taas kallistua Easy walkereihin tai Mountain buggyihin. Säilytetään kuitenkin esikoisen Crescentitkin. Meillä vaunut on pääasiassa ulkoilu ja lenkkeily käytössä, joten käytännölliyys ja työntöominaisuudet säässä kuin säässä ovat ne tärkeimmät. Mutta tosiaan vaunuja mennään katselemaan ja kokeilemaan livenä vasta kun rakenne ultra on ohi. Sittenhän sen näkee, että mikänoista kolmesta vaihtoehdosta on meille sopivin ratkaisu.

Sipsunen & SV 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei,

Jeps, ne vaunut jotka ostin oli ihan tukevasti "halpis" mallin ABC- yhdistelmät. harmaa beigenä ja sisäkangas tais olla jotain kuviollista neutraalia väriä...

Kelan sivuilla on äippärahalaskuri jota voi huoletta kokeilla jos haluaa osviittaa tulevasta rahan suuruudesta, mulle tulee tosi mälsästi minimi, en ole oollu töissä kun esikon kanssa ollu kotona ekat 3v ja sitten vauvan piti suunnitelmissa syntyä, mutta jäinkin kotiin odottamaan raskautumista :whistle:

takki

On mulla veromodan villakangastakki, mallia pitkä ja peruja esikon odotuksesta, ihan on pitäny mallinsa ja paksuutensa. ollu läämin joskin niilla tulipalopakkasilla pitänee lyödä olla villapaita vielä, arvelisin.

Seksistä
Tää onkin sitten jo ihan eri asia meillä, meillä sitä ei oo kun mä jouduin puuttumaan( toivottavasti kukaan ei tunnista nytkään) miehen elämään sen verta että satutin itseni. Hällä on työpaikka ihastus....... :ashamed:
Seksiä ei oo ollu n. justiinsa kesäkuusta ja ihmetelly sitä. Sitten ku hää ei osaa valehdella ni tuli se totuus rivien välistä. Mitään ei oo kuulema tapahtunu mutta minua ei oo ajatellu häävimmin. Mää oon kyllä ollu yhteiselon vuosina se joka sitä seksiä eniten kaipaa yms mutta totaalinen puuttuminen mieheltä kummastutti.
No se siitä, ne on näitä elon kriisejä. En vaan tiiä miten tää korjaantuis. Yhdessä ollaan kyllä mutta millä eväin, se selviää pidemmän päälle.

Neuvolassa saatiin vihdoin kuulumaan sydänäänet vauvalta, ei siinä mennykkään ku 15 vkoa :wave: 150-160 oli nopeus ja tooosi takana kohdussa uiskenteli. hb oli noussu hiukan ja muuten, en ollu lihonnu!!!:D
Mulla on tajuton himo tomaattimurskaan ja kirsikkatomaatteihin yms luumutomaatteihin! jos puhutaan mieliteoista :rolleyes:

Kengu ja bodari 15+1
 

Yhteistyössä