Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Voi miten ihana masu!!! Mulla ei näy sitten yhtään mitään eikä tunnukaan mitään vielä..

Mulla on ihan pikkusen nyt taas nää pahoinvoinnit tuntunu helpottavan JOS vatsassa pysyy kokoajan vähän täytettä. Jos on vatsa tyhjä niin sillon oksettaa ja etoo ja tuntuu tosi pahalle. Ja nyt eilen ja tänään on jopa alkanu tuntua hieman energisemmältä olo, jaksoin jopa leipoakin tänään kääretortun ja savuporopiirakan sekä katkarapu/savulohipiirakan. Nam, en malta oottaa että pääsee maistamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Mariaja Kiitos punkkuvinkistä! Siis cittarista löytää.. Joo pitääkin käyä katselemassa tässä, kun alkaa mieli tehä punaista. ;) Yritin nimittäin Alkosta ettiä alkoholitonta punkkua, ja muistaakseni en löytäny (muistaakseni siksi, koska ostin holittoman valkkarin)! :eek: Kjeh. Miusta tuntuu myös ihan samalta noiden promillien suhteen, jotenkin vaan se 0,5 tuntuu paljolta?! :D Joten kysyin tuosta 1. neuvolakäynnillä ja se sano vaan, että "jos siinä pullossa lukee alkoholitonta, niin sitähän se on." Ja tuon jälkeen päätin olla stressaamatta yhtään mistään näistä tämmösistä, vähemmästäkin pikkunen sais kärsiä, jos alkais oikein kunnolla perinpohin miettimään.

Lyytinen on tosiaan jo vauvamasu siulla, hyvin hyvin söpö jo! :cool:

Mies lähti käymään illanvietossa pitkästä aikaa ystävien kanssa, saa nähä mihin aikaan saapuu kotiin viskihöyryineen, hihi. ;) Se on vaan niin sulonen kännissä :heart: :cool: Katselin tuossa äsken omaksi seurakseni ja kissojen seuraks Kuninkaan puhe-leffan. Ootteko nähny? Aikaslaisen Oscarien arvoinen on kyllä!

Mutta nyt taian vetäytyä rauhottelemaan kisuja, kun tuntuu, et alkovat riehaantumaan juurikin tähän kellon lyömään.. |O :headwall:

Hopea & Alien 14+1 ;)
 
Ai niin! Pakko vielä lisätä liittyen noihin baareihin ja raskailuun samanaikaisesti.. Muistan katsoneeni noin kaksi vuotta sitten dokkarin (brittiläinen), jossa raskaana olevat naiset yrittivät päästä baariin ja jos pääsivät sinne, niin yrittivät tilata vahvoja drinkkejä, kuten valkovenäläistä jne. Toiset mikot eivät tarjoilleet, toiset poket eivät päästäneet sisään, kun taas toiset päästivät. Tässä keskusteltiin siis siitä, että onko vauva "ainoastaan" odottavan vastuulla, vai olisko kohtuutonta jos esimerkiksi baarin portsarit tai baarimikot voisivat kieltää päästämästä sisään/tarjoilemasta odottavalle alkoholia tms. Siis käytännössähän odottavalle tarjoilusta ei ole tietääkseni lakia, mutta sen tiiän, että ravintola/baari saa valita omat asiakkaansa, jolloin ne vois kieltää aivan hyvin esimerkiksi miun sisäänpääsyn baariin JO OVELLA. (Oliko miun sepostuksessa nyt mitään järkeä..?) Täytyy vielä samaan hengenvetoon lisätä, että ite oon todellakin pystynyt ja tiedän pystyväni jatkossakin pidättäytymään röökistä ja alkoholista raskauden aikana ja jos haluaisin baariin mennä, niin menisin sinne ainoastaan tanssimaan ja kavereiden seurana. Mutta miun mielestä tuossa dokkarissa on ollut kaiken kaikkiaan aika mielenkiintoinen aihe. Tuolloin olin hyvin vankasti sitä mieltä, että jokainen päättää omasta kropastaan ja miten siitä huolehtii (eli tässä tapauksessa myös odottava päättää itse, juoko/polttaako). Nyt itse odottavana olen vieläkin samaa mieltä, mutta jotenkin se ei tunnu enää yhtälaisen mustavalkosen ehdottomalta, mitä tuolloin noin kaksi vuotta sitten. Esimerkiksi voisin kuvitella aivan hyvin tilanteen yökerhon jonossa, jossa odottavaa ei päästettäisi sisään. Tästä syystä alun perin aloinkin miettimään tätä sisäänpääsyhommaa, mutta susanna; hyvin luultavasti tulisinkin valittamaan, jos miulta sisäänpääsy evättäisiin. Hehe, kun omat aikomukseni kuitenkin tiiän. :)

Toivottavasti jossain kohtaa tuossta tekstissä oli edes jotain järkeä! :D
Hyvää yötä typsyt!
 
Yöllä muistin, että joku oli kirjoittanut kutinasta. Alhainen hemoglibiini voi auheuttaa myös kutinaa. Kaveri on 20 viikolla raskaana ja hänellä on alhaisen hemoglobiinin vuoksi ollut todella pahoja kutina kohtauksia.

Jalat ihan jumissa. Eipä auta kuin venytellä ennen töitä, vaikka päivän jälkeen ovat taas yhtä pahassa kunnossa.

hepuhi:heart:käpy 14+1
 
Ois vähä puhkiolo- eilen 11h töissä ja tosi rikkinäinen yö + aamulla ennen kasia ylös.. pitäs viel illaks lähtee töihin, sit kiva ku mies on ollu yövuorossa ni sen tarvis antaa nukkuu ni ei ees ite pääse yhtään lepäilee.

Mä en tajuu mikä tota 4v:tä risoo ku koko aika vinguttaa tota 1veetä, ihan tahallista ärsyttämistä ja saattaa nostaa maasta ylös ja tiputtaa alas ym..

jaahas töistä puhelu -heti ku ehdin ni paikalle...ja kymppiin asti töitä..
 
Alfonsiina: tervetuloa, kolmatta odotn minäkin :)

Pikaisesti, kamala olo on tullu enemmän ällötyksiä kamala nälkä uunilohta kermassa ja ei kelpaa... ihan ihme touhua, alkaa olla ruokavalio aika kapea alainen, sämpylät on ihan parhaita kurkun ja tomaatin kanssa...

mulla on nälkä ja pahaolo :( mä niin hajoilen.

minnarun&rinsessa 14+4
 
Linea negrasta: Ei näy ainakaan vielä. Esikosta oli todella selkeä linea,
joka ylettyi tisseihin asti :p

Liikkeistä ja masusta: Liikkeet tuntuvat päivittäin ja selkeinä. Eilen illalla mieskin tunsi vaavin liikkeet, kun piti kättä massulla. Huikeeta !:heart:
Massustakin näkee jo, että raskaana ollaan :) Niin ja tisseistä tulee maitoa..

cherrrye ja muwu 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Tervetuloa Alfonsiina :)

Cherreye, ai miehesikin tunsi liikkeet?!?!?! VAU!!! Neuvolassa sanottiin että mies tuntisi liikkeet vasta joskus reilusti 20+!!! Mä niin odotan liikkeitä, en vielä tiedä onko liikkunu kun olen istunut etunojassa, sillon tulee semmosia elohiiriä ja muljahduksen tapasia. Mutta tosiaan vaan jos nojaan eteenpäin, esim. toissailtana kun olin juhlissa ja nojailin sen koko ajan vähän eteenpäin baarissa :D

Riskiviikot ohitettu nyt sitten vissiin virallisesti 12+1!! Poks poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
huomenia ! =)

liikkeistä: täälläkin alkanu tuntua napakampina,sellasia pieni tönäsyjä ja kunnon kuplintaa =)

linea negra eipä näy,mut eipä mulla viimekskään tullut kun TODELLA haalea tuohon napaan asti ylettävä viiva..

cherrrye: hui,mies on ollu oikeeseen aikaan oikeessa paikassa kun tuntenut jo liikkeet !! =) IHANAA ! meilläkin viimeks mies tunsi jo viikolla 17 kun pieni möyrys,ties kuinka kauan nyt menee kunnes tuntee :)

Lyytisellä ihana masu =)

en malta odottaa että nuo liikkeet tuosta vielä tulee selkeemmiksi!! haluan tuntea niitä pikkupotkuja taas <3


sunniee ja vilperi 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Hopea:Olipa hyvinki järkeä, ois ollu kiva nähä tuo dokkari..
Kyllä mäki oon tienny tuon just että ravintola päättää ite jne. mutta jotenki oon aina atellu että raskaana olevat on sen "yläpuolella".. :D Siis jos ei sielä paarissa ryyppää.
Mun mielestä sitten taas sellanen laki pitäs tehä että jos ryyppää kun on paksuna niin siitä pitäs saada syyte esim. pahoinpitelystä. Siitähän siinä on kyse (en nyt tarkota esim. yhtä lnkeroa viikossa), se mahassa oleva lapsi on täysin puolustuskyvytön.
Tiedän työn puolesta lapsia joihin on viina ja muut päihteet jäljet jättäneet ja ei voi ku itkeä ku heitä ajattelee. Ne lapset ei edes saanut mahdollisuutta normaaliin elämään. Oon myös ollut hyssyttämässä päihdeäidin oisko ollut kk vanhaa lasta joka vielä itkeskeli vierotusoireitaan. Sillon kyllä pistää vihaksi ja kovasti. Mun mielestä oma täysi itsemääräämisoikeus loppuu siihen kun raskaustesti näyttää positiivista.

Kutinasta: mä joudun rasvailla jalkapohjia 3x yössä kun kutisee niin paljon ja kuumottaa. Kettumainen juttu, pitää ottaa puheeks ens kerralla neuvolassa.

alfonsiina:tervetuloa!
 
  • Tykkää
Reactions: syysmama ja Hopea
alfonsiina Ei muuta ku mukaan vaan, hyvin ehtii! Miten sun raskaus on sujunut? :)

Vauvan liikkeitä aika moni jo tuntee, hienoa! Täälläki liikkeet tuntuu ja voimistuu melkeen päivä päivältä.. :heart:

Linea negraa ei ole tullut aikasemmissa raskauksissa, saas nähä tuleeko nyt!

Äitiyspakkauksesta olitte kans jotain jutustellu, en ota sitä vaan rahan, täällä on niin mahtava lastenvaatekirppis et sillä rahalla saa halutessaan pakkaukseen nähden tuplamäärän hyväkuntoisia vaatteita + tarvikkeita. :)
Ekalle lapselle kyllä otettiin pakkaus!

Ulkona paistaa niin mahtavasti aurinko et on pakko lähtä nautiskelemaan siitä! Viettekäähän rentouttava sunnuntai!

syysmama & nuppunen 15+2
 
Uusille tervetuloa! :)

Baarit en käy muutenkaan melkeen ikinä, koska en hirveesti tykkää käydä.. on se ehkä joskus kiva mutta en vaan tykkää :D Vaikka en mä pienen elämäni aikana oo hirveesti kerennyt baareissa ravatakaan.. Mutta siis onhan se jokaisen oma asia vaikka käy raskausaikana baareissa, saahan sinne mennä mutta ei sais juoda alkoholeja ;)

linea negra ei oo, ei mulla tytöstäkään tullu, muuta kun ihan semmonen tosi haalee ja napaan asti vaan.

Liikkeet eilen ja tänään tuntunu tosi erilaisia liikkeitä, ei semmosia hipaisuja enää pelkästään vaan kunnon tökkäsyjä :D Eilen ihan pelästyin sitä ja pomppasin sängyltä vähän ylös kun tuli semmonen tökkäys :D ja nyt sitten siitä asti vähä väliä on tuntunut niitä semmosia.

pikkumökö tsemppiä töihin ja väsymykseen :hug:

Lyytisellä ihana maha :)

nyt syömään! :)
14+2
 
unohtu ihan laittaa vähän omaa napaakin.. :D

Meillä meinas mies saada turpaansa tänään. :D
Mulla nyt 2 päivää ollu kaktus kurkussa ja eilen oli lämpöäkin. tänään sitten hirvee väsymys ja nenäki tukossa, heräsin esikoisen kanssa puoli 7 ku tää oli tehny lady gagat. Sitten ku 9 aikaan laitoin pojan uudestaan unille ni menin iteki sänkyyn ja nukuin ku tukki 3 tuntia. Mies oli hakenu pojan sisään jo ja tulivat sitten sänkyyn peuhaa. Mulla edelleen gaga olo, ei paljoa hymyilyttäny jollon mies sano että oonko ihan poikki. Meikä vastaa joo. Sitten tää äijä kehtaa sanoo "sä oot varmaan kulta nukkunu liika paljon".
EI jumalauta että meinas hirtää kii, mutta olin vaan sitten kuitenki hiljaa...
Sitten menee hetki ja tää mulkku tulee ja läpsäyttää perseelle ja sanoo "piristy beibe"..
EI jumalauta. Missä helvetissä on miesten aivot?
Mä sit tuohon vaan tiuskasin että on kuule vähän huono olo..

Voi kettu että ketuttaa. ja nyt mies ei tietty voi sano mitään ettenkö mä menettäs hermojani.. :D


Ootteko muuten huomannu että toukokuisilleki on jo oma pino?!?! HURJAA!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Pikapikaa voisin itseni ja ton pikkukaverin ilmiantaa! Ensimmäistä odottelen, ikää 35 ja LA 12.03.! Niin ja KOS on paikka jossa aikanaan alkaa tapahtua:D
Oon jo hetken aikaa teidän kaikkien kuulumisia lueskellut ja tunnutte jo kovin tutuilta, hassua!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Gerliini ja T-T
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
WAU upeaa että vielä uusia löytyy :D sekaan vaan .

äitiys pakkauksesta olen minä alkanut empii. esikoiselta on tosi paljon vaatteita, tyynyt, peitot kaikki tallessa. täytyy joku sopiva hetki mennä myöhiin niitä kasoja ja tarkastella tarvitaanko oikeesti äitiyspakkausta. tähän asti pidin itsestään selvänä että se otetaan.

susanna85 eipä meilläkään miehen montaa väärää siirtoa tarvi tehdä että raivoon. välillä oikeen harmittaa miehen puolesta, että en osaa käyttäytyä. mut yritän välillä pitää suuni kiinni. mut pääkipee, selkää särkee, ja mikään ruoka ei maistu vain suklaa ja muut namit ja sit tulee huono olo kun niitä syö... ei ole helppoo tosin nyt vannoin että karkkia en enää osta, oli tiistain lääkärinjälkeen tullut 2kg lisää eli nyt ollaan 4kg ja 10 oli tavote voi kettu, vedän salaattia vaik väkisin

linea negraa ei ole ja tytöstä oli navan korkeudelle hyvin haalea

lyytisellä komea masu!
 
Tervetuloa uudet ja Onnea! :flower:

Äitiyspakkauksen aion taas ottaa. Muistan miten ihanaa oli esikoisesta hypistellä ja esitellä sitä, purin ja pakkasin sen varmaan sata kertaa. :D Ja se on edelleen tallessa, vaikka siitä onkin yli 14 vuotta. En vaan ole ihan varma, onko nuo esikoisen vaatteet enää käyttökelpoisia kun olleet niin pitkään varastossa, pitää katsoa. Uuden pakkauksen värit on vaan kovin poikamaiset, mikä tietty ok jos tulee poika mutta uskon edelleen tyttöolooni. =)

Linea negra tuli esikoisesta mutta en muista millä viikolla, nyt ei vielä ole näkynyt.

Voikaahan hyvin!

Imoen & Mantti 13+5
 
Täällä vaan paha olo jatkuu..viikkoja nyt 14+1..jotenkin alkaa jo usko loppumaan että tämä jatkuu varmaan koko raskauden ajan..ei merkkejäkään paremmasta olosta :(
Muuten odotus on mennyt hyvin, ei väsymystä eikä oikeastaan muitakaan oireita. Liikkeiden tuntemista kovasti odottelen! Ekasta raskaudesta tunsin kunnolla ensimmäiset liikkeet vasta viikolla 18 ja nytkin kun istukka on etuseinämässä niin lääkäri sanoi että tod.näk. liikkeet tuntuvat vasta myöhemmin kuin normaalisti toisessa raskaudessa.

Onko muilla sellaista ettei voi syödä mitään makeaa tai edes haistaa mitään makeaa? Minulla ei karkit uppoa eikä muutkaan kahvileivät pahemmin! Ainut mitä pystyy syömään on värikkäät turkinpippurit :p Muutenkin on kyllä ruoan suhteen oltava hyvin tarkkana että mitä tekee mieli ja mitä ei..jottei tule ykä kylään..:x
 
Gerliini:Tervetuloa mukaan!

Lyytisellä tosiaan tosi ihana masu jo!

Äitiyspakkauksesta en muista oonko sanonu. meillä kaikki esikoiselta tallessa ja ei meinata ottaa tälle. Ostetaan sillä rahalla sitten sitteri tai sitten menee kaksostenvaunu rahastoon. :D

valle: tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Mä olin toissa iltana tuntevinani pienen liikkeen. En kyllä todellakaan oo varma, mutta mies istu mun selän/beban päällä ja oli masu aika lytyssä, sitten meni hetki ku tuntu töyttäsy. Ihan pelästyin.. <3
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Pööppis
Tervetuloa uudet!! =)


Ihan panniikki tulloo, kun ei liikkeitä tunnu. Eilen illalla jotain, mut oon varma et ne oli suolesta johtuvia ilmakupruja tms :/


Kattokaas tää, onkohan ihan huonot... mie kun joudun ettii tämmösii 260-360egen vaunuja... Lastenvaunut BRITTON COUNTRY CLASSIC SB-21401 - ON24 Lasten maailma
olin tuolla kattelemassa pinnistä ja hoitotasoa, ja päätin et tilaan tuolta tuon virossa tehyn tumman pinniksen. Oon tilannu tuolta puljusta ennenki huonekaluja,, ja sieltä kertyy sit tilille rahaa ajan kuluessa, nyt mul ois siel 36egee käyttämätöntä, joten aion tilata ton pinniksen, ja mahollisesti vaunut jos uskallan. Hoitotasoa en otakaan vaan pelkän alustan, päätin et vaihtelen vaippoja tos pakastimen päällä kun se on sopivan kokoinen ja korkuinen. Täällä kun ei oikein ees oo tilaa hoitotasolle, ja jos sen päällä ei tulis ees montaa kk vaihdettua,niin sama ostaa pelkkä alusta.


Tässä mahakuva.. seuraavan otan kyl vasta sitten kun really on the maha...

http://i9.aijaa.com/b/00719/8669227.jpg
 
Tervetuloa Gerliini :)

Pööppis Onhan siinä pieni masu jo :)
Paljonko sulla on viikkoja? onko esikoinen tulossa? on ihan normaalia että liikkeet tuntuu vasta lähempänä 20 viikkoa, joillain vasta sen jälkeenkin. Eli no panic ;) Harvemmilla ne vielä ainakaan ennen 15-16 viikkoa tuntuu, ainakaan ekassa raskaudessa.

valle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :/ toivottavasti helpottaa pian! Mullakaan ei tee mieli mitään makeeta, edes limuja en oikeen pysty juoda enää. Mehut menee sentäs.. suolanen & kaikki kitkerä ja muut sellaset kyllä maistuu.

Laitetaan vielä omakin napa tänne, kun kaikki muutkin :) 14+0 kaksosmasua:



 
Moi!

Jendde ihana maha!

Valle, minulla myös makea ihan yök-yök! Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei kyllä oikein suolainenkaan..

Oma napa:
Sain äitipolin ultran jälkeen neuvolalääkäriajan ja jopa neuvola-ajankin :)
Painoa oli tullut 400 g, verenpaine 89/128, sisätutkimuksessa kaikki ok ja Pienokaisen syke 160.

Väsymystä vieläkin liikkeellä, vaikka hemoglobiinini oli noussu jo 136.
Odotan ihanaa keskiraskautta..

Mies reissaa koko ajan ja minä pojan kanssa kotona. Siitäpäs suivaannuin ja varasin torstaina Tjäreborgin Happy Hourista itselleni, pojalle & mummollensa rodoksen matkan, ihanaa! Ensi viikolla tähän aikaa polskin siis meressä tai uima-altaassa ja vain lepäilen! Aion ottaa tosi rennon loma, hotellin yhteydessä on kylpyläkin, joten satsaan nyt itseeni.

Olin tänään sunnuntainkin 4 tuntia töissä, mutta siitä napsahtaa onneksi tuplatunnit vapaata lomalle. Nyt aion loikoilla loppuillan.

Mukavaa meininkiä kaikille!!

:) Kellukka & Pienokainen 13+4
 
Laretzki
Mitä käy kun laitetaan raskaana olevan, äärimmäisen nälkäinen nainen, jolla on ollut kaksi tuntia aikaa haaveilla automatkalla ruuasta ja kehitellä kaikenlaisia mielihaluja, yksin kauppaan?? No, aivan niinkuin arvata voikin. Eli ei oikeastaan mitään kunnon ruokaa jääkaapissa, vaan siellä on Aurajuusto, Mustaleimaa, kanttarellituorejuustoa ja pakastepitsaa. Olisin ostanut vielä piparitaikinaakin, mutta ei täältä pikku kaupoista löytynytkään edes yhden yhtä pientä pakettia. Ja joo, raakana mä olisin sitä piparitaikinaa vetänyt :LOL:
 
Minnarun: Sama täällä. Ruokavalio on aika kapea edelleen, vaikka nyt onneksi on omenat alkaneet maistumaan. Sämpylät myös täällä ruokavalion kärjessä. Koko ajan nälkä vaivaa ja pahinvointi velloo. Ihan kamalaa.

Tervetuloa uusille! Kiva kun saadaan mukaan uusia maaliskuisia odottajia :)

Pikkumökö: Hurjan pitkiä työvuoroja sulla. Voimia!

Susanna: Miehet on välillä kyllä niin.... :headwall: Vaikka hyvää tarkoittaisivatkin.

Vallelle tsemppä pahoinvoinnin kanssa. Laatta lentää täälläkin yhä edelleen. Onneksi ei sentään enää ihan joka ikinen päivä.


Liikkeitä en ole tuntenut. Tai no, pari kertaa sellaista kuplintaa josta en voi kuitenkaan olla täysin sata varma. Mulla tuntuu suolen porinatkin välillä selvästi. Mulla on istukka edessä, kuten oli edellisessäkin raskaudessa. Odotellaan, kyllä ennen pitkää sitten tuntuvat :)

Mies halusi eilen kuunnella sydänääniä ja sieltä ne löytyivät melko nopeasti :heart:

ON:
Ei mitään uutta. Nälättää, oksettaa, etoo... siinäpä se.

Sipsunen & SV 13+2
 

Yhteistyössä