Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Pikasesti omaa napaa. Koko illan särkeny vatsaa ja selkää ihan tajuttomasti, säteilee myös reisiin.
Ihan ku ois kovat menkkakivut.
Mä niin kuolen jos tää nyt menee kesken. En ymmärrä tätä jatkuvaa kipua. Itkettää vaan.
 
Susanna voi ei, noi kivut on niin pelottavia!
Jos nyt yhtään lohduttaa, mulla oli kans pari viikkoa sitten tosi kovaa kipua (menkkamaista) erityisesti selässä, lisäksi vatsassa ja kipu säteili voimakkaana reisiinkin. Sitä jatku muutaman päivän, mut arvailuksi jäi mistä johtui.
Ihan hirveästi voimia sulle! Jos kivut jatkuu, onko sulla mahdollisuus päästä ultrattavaksi ja ehkä sisätutkimukseen terveyskeskukseen tai muualle?
Ilmoittelehan tänne miten voit! :hug:

...Koko päivän väsyttäny tajuttomasti, poika valvotti viime yönä. Onneks on ollu aivan ihana ilma, ollaan oltu ulkona melkeen koko ajan. :) Nyt vois lähtä antaan lapsukaisille iltapalaa.
 
Kamalasti tekstiä taas, hienoa, mutta kommentoin mitä muistan :)

Ihanaa että on saatu hyviä ultrakuulumisia vaan :) Ja tervetuloa uusille :)

Vakuutus tätä pohdittiin esikoisen aikaan ja laput sun muut jopa täytettiinkin, mutta jäi sitten lähettämättä. Eikä tälle tulokkallekkaan sitä oteta.
On kuitenki aika kallis ja kun kunnalliseen pääsee vauvan kanssa nopeasti. Toki sitten syntymän jälkeen otettiin vakuutus :)

En pahemmin seuraa muiden ketjuja, ehkä sitten lähempänä h-hetkeä alan lukemaan synnytyskokemuksia yms.

Tein myös sormustestin vatsanpäältä ja se ensin heilui ja toisella kertaa myös heilui, mutta 3lla sitten tais jo käsi väsyä ku alko heilumaan ja pyörimään :D

Oon aamupäivisin seurannu vauvasairaalaa ja aina tulee kyyneleet silmiin sitä katsoessa. Ja tänää luin kirjastossa uusimman vauva-lehden ja veethän silmiin siinäkin tuli ku oli joku onnellinen loppu jne. yliherkkä tapaus täällä tällä hetkellä :ashamed:

Mulla alkanut urakalla kasvukivut vaivaamaan aina iltapäivisin ja aamulla on helpottaneet. siis sellaista jatkuvaa epämiellyttävää tuntemusta että pitää levätä sohvalla jos vaan mahd. et helpottaa. Km pelko on jotenki tullut takaisin mullakin..en tykkää.

h&mörrykkä 14+4
 
Viimeksi muokattu:
KIVUISTA: mulla oli iln alhaalla kipuja ja pelotti ihan ´kamalasti mut levossa meni ohi ja lkaa työviikko vissiin jättää jälkiään ihan kamalat rpäisykivut ollu tänään

NÄRÄSTYS: mulla ihan kamalaa niin ttä kurkkua kuristaa ja syön semmoisia vatsansuojalääkkeitä joka aamu

NEUVOLA: huomen aamuna lapset lähtee mukaan:heart:

mie koitan kovasti pitää itsestäni huolta ja silti on nää pirun närästykset päänsäryt ja huonot olot!!! hieman ärsyttää mutta kai tämä tästä

minnarun&rinsessa 14+1
 
Pööppis
Voi itku! Tekee ihan sairaana mieli suolasta, auraa, emmentaalijuustoo,,,valkosipulii, punasippulii...fetaa... itkuhhh.. en saa ajatusta mielestä :I miten voi kuvitellakaan menevänsä nukkuu
 
heeei:)

SUSANNA:mulla ollu koko raskauden ajan tollasia kovia menkkakipuja mutta ei ne mitää pahaa oo tarkottanu:)

ILJA:jhuu tai ei sittekkää vaiheta ku en halua peruuttaa:p

MIEHEN AMMATTI:Hitsaaja

ON:ihan hyvä oo nyt:) väsynyt oon vaa koko ajan ja näin.ja aamuisin toi perrus 1-2x oksentaan...ja kaupois en edelleenkään uskalla käydä ku pelkään et pyörryn:/

Mimma & piskuinen 14+0 PoKS POKS<3
 
Mäkin tein ton sormustestin ja näytti kolmea poikaa. Poikaolo itselläkin vähän on, lähinnä siksi koska meidän perheen lapsille ei synny kuin poikia, mutta tuo määrä tuntuu kaukaiselta. Vaikka toki haluaisinkin kolme lasta, niin olen aika varma että tulee jämään tähän yhteen. Kaikille lapsille on jo nimet, tuli sitten poikia tai tyttöjä, yks tai viis, niin nimet on jokaiselle :D

Tunsin hetki sitten vähän erillaista tunnetta mahasta. Tuntui kevyeltä potkulta ja paikkakin oli oikea, mutta kun en voi yhtään olla varma kun ei hajuakaan miltä niiden pitäisi tuntua! Säikähdin tunnetta ihan todella ja jännitin niin paljon seuraavaa jota siis odotin heti perään että kerkesi jo tulla onnen itku. Toista en kyllä enään tuntenut niin selvästi, joten aloinkin empimään että olikohan se vaan joku ilmakupla mahassa. Noh, odotellaan :)

Maanantaina neuvola ja huomenna poksuu 15 :)
 
Äkkiä vaan tulin pitkästä aikaa kommentoimaan..
Oli hieman lukemista kun en oo melkein viikkoon täällä käynyt =)

Aivan ihania masukuvia <3
Mä odottelen vielä omaani...

Ihan uskomatonta että muistaakseni huomenna poksuu
jo viikko 15, jollakin tavalla hirmu nopeesti menny aika. =)

Mulla on nyt vasta parina viime viikkona alkanut olee huonoa oloa ja
muutaman kerran olen oksentanut ja tosiaan ekaan kahteentoista viikkoon ei ollut mitään. Tuntuu tulevan vähän myöhässä nää mun oireet.
 
Mulle sormustesti lupasi ensimmäiseksi tytön, mutta en siihen juurikaan itse usko :) Ja itse asiassa se näytti että saisin yhdeksän lasta, siihenkään en jaksa uskoa :D

Mulla olisi kysymyksiä, jo jaksatte vastata...
-Onko teistä joku jättänyt menemättä sikiöseulontaan? Kaduttiko päätös vai oliko oikea?
-Onko muita, joilla on virtsatieinfektio kierteitä takana?

Havahduin joku päivä sitten siihen, etten voi välttämättä tulehdukseen syödä samalla tavalla antibioottia kuin ennen raskautta. Totta kai otan asian puheeksi lääkärin kanssa, kun vastaanotolle pääsen.

Itse en mennyt sikiöseulontaan, koska ollaan miehen kanssa niin kovia stressaamaan ja kuitenkin abortista eri mieltä. Minä kehitysvammahoitajana arvostan kaikkea elämää ja mies olisi ehkä halunnut abortoida muuten terveen down-lapsenkin. Näin kärjistetysti.

Luulin että pahaolo helpottaisi viikolla 12, mutta saapa nähdä vain. Se ilmeisesti voi jatkua koko raskausajan.... : /

Katikaish ja Kissankulta 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Eilen löysin ne sydän äänet :heart:, kun just huhuilin miestä tulemaan kellottamaan, että olisin laskenut sykkeen niin pikku HELMI katosi, yritin vielä illalla ajan kanssa, mutta HELMI lymyili jossakin piilossa, mutta huojentunut olo siitä, että hetkenkin sain äänet kuuluviin :heart:


Närästys vanhan uskomuksen mukaan--- TYTTÖ TULOSSA, itellä kyllä kaikista kolmesta on osunut oikeaan :) ( noh nää on taas näitä, miks ei pojastakin
närästäs :rolleyes:)

Vatsa kramppailee esim lenkillä ja ei oikeen tiedä et pitääkö kääntyä kotia kohden vessaan, mutta sitten ei kuitenkaan mitään tule. Outo oire nää kramppailut, ei mulla näsitä kolmesta tälläsii krammpailui oo ollut....

Ei oteta syntymättömän vauvan vakuutusta, mutta vauva vakuutus sitten syntymän jälkeen otetaan!!

Ihmiset kovasti kyselee, että koska kerrotaan meidän lapsille, mutta ajateltiin ainakin kk vielä odottaa, taikka kaksi... noille pienille kun tuo odottaminen on sitten aika pitkä aika.

Punis ja helmi 12+6 ja huomennahan poksuu 13 :popcorn:
 
Huomenta!

Ja onnea ultrakuulumista! Mulla on ens viikolla ultra, en malttas odottaa, kun sukupuoli selviää!!!

Mullakin olo ollut pari paivaa kohtalainen, kopkop, pysyspä näin. Herkkuja en edelleekään pysty syömään, perusruokaa vaan ja paino onkin pysynyt samana koko ajan, ehkä tullut pikkasen alaspäin.

Mulla on jatkuvasti ongelmia töissä pomon kaa, toivoisin niin et äitiysloma alkais pian. Työympäristö on aivan kamala, en viihdy yhtään ja koko ajan kaikkia ongelmia :(

Närästystä on täälläkin, viime raskaudessa oli vaan loppuajasta. Tosi kurja nukkua, jos siihen yöllä herää. Mitään kipuja ei oo nyt onneks ollut.

Mekään ei oteta sitä syntymättömän vauvan vakuutusta, Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, ettei koeta sitä tarpeelliseksi.

Voiko kohdun korkein kohta olla jo navan kohdalla?!? Aamuisin kun herään, niin ihan selkeä pieni kovempi maha on napaan asti. Ulospäin se ei näy vielä yhtään, no, eipä tarttee töissä työkavereille vielä kertoa.

Ihanan syksyinen ilma!! Viikonloppuja kaikille!

Viola ja Sulo 14+4
 
Huomenta!

Toi sormustesti on niin hauska, miekii sillon alussa tein ja näytti kolme ensimmäistä lastani oikein ja sitten jännittyneenä ootettii tän neljännen tulosta ja se näytti meille vielä kolme poikaa :D!

Närästystä on alkanu olee täälläkii.
Mie oon kuullu, et vanha uskomus on et jos närästää, ni vauvalla tukka kasvaa.

Ihana, perjantai ja viikonloppu edessä!!

Esimies kävi eilen(teen siis töitä kotona)kyselemässä miun vointia ja kuin olen jaksanu. Varmisteli jo nyt et millon sit jään äitiyslomalle ja mitä voitas vaihtoehtoisesti sit kokeilla, jos en enää jaksa/pysty tätä työtä jatkaa, kun on kuitenkii fyysisesti sen verran raskasta. No sen näkee sit kuin käy, nyt oon voinut kuitenkin ihan hyvin.

ilja ja pikkuinen (isäntä kutsuu häntä kirpendaaliksi)12+4
 
YÖK!! ei meinaa pysyy pystyssä ku pyörryttää, yritin syödä jotain ni tuli helvetin huono-olo :( En tykää!!! mä tahtoo oman normiolon takas jollon voit oikeesti vaik päivän juoda pelkkää kahvia ja silti oot hengissä!
Pojat oli yön päiväkodissa ku molemmat oltiin niin myöhään töissä ja mitä tehdään yöllä me -TAPELLAAn!!! :stick:

mut nyt hakee poitsut...
 
Olipa taas tullut tekstiä :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

Vakuutuksista sukulainen suositteli ottamaan vakuutuksen heti 12 viikon jälkeen, kun omat arvot ei ole vielä nousseet kamalasti :D Hakemus meillä on tällä hetkellä Tapiolassa, kun siellä on muutkin vakuutukset. Kun kaikki vakuutukset on Tapiolassa, tuli syntymän jälkeen vuosihinnaksi jotain 350 euroa 100 omavastuulla.

Koiran vaistot Meillä on uroskoira kyllä alkanut normaalia suojelevaisemmaksi nykyään ja tykkää nukkua ihan kiinni mahassa tai selässä :)
Eilen juttelin erään narttukoiran omistajan kanssa ja se koira alkoi huolehtimaan minusta. Omistaja hieman ihmetteli kun toinen nuoli leukaa ja laittoi päätä syliin :)

Mahakivut On koko ajan, välillä meinaa tulla itku, sitten ne menee ohi. Kuuma auttaa mulla niihin kipuihin. Selkäkipuja EI ONNEKSI ole vielä ollut :)

Kohta parturiin ja illemmalla katsomaan tulevaa vuokra-asuntoamme :)

hepuhi:heart:käpy 13+6 huomenna poksuu :D
 
Katikash: miulla on ollu useita virtsatietulhduksia tänä vuonna jo vissiin neljästi nyt raskauden aikana ei vielä yhtään mutta molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollu johtuu varmaan limakalvojen muutoksista, hyvät kuurit on silloinkin ainut ettei sitä suun kautta otettavaa hiivalääkettä voi ottaa. oppu raskaudesta miulla ei ollu muita oireita kun supistuksia tulehduksen takia tuli siis siinä vaiheessa kun viikot oli 40+0 !!! mutta hyvin saa hoidettua ja itse hoitona jos on taipumusta suosittelen niitä karpalokapseleita ne toimii.

Kääk: 9.30 nuvola miuta pelottaa toivottavsti pikkuisen sydänäänt kuuluu tuntuu ettei tuolla masussa oo muuta kuin läskiä, lapset tulee mukaan.

minnarun&rinsssa 14+2
 
Vakuutuksesta: Me otettiin esikoiselle 3kk ennen syntymää ja oli siitä hieman hyötyä kun jouduttiin olemaan viikko sairaalassa ja tyttö teho-osastolla, niin saatiin sit ne kulut pois vakuutuksen kautta, mut aika kalliitahan nuo vakuutukset on. En kyllä vielä tiiä otetaanko tälle tulokkaalle vakuutusta. Nyt ollaan vaihettu tuo tytönkin vakuutus tapaturmavakuutukseks joka on paljon halvempi ja minusta fiksumpi, ei oo pahemmin tyttö sairastellu nii ei tuosta vakuutuksesta nii oo hyötyä ollu..

Tein eilen teijän innoittamana tuon sormus testin ja poikaa sen perusteella näytti. Katoin sit vielä kiinalaisen raskauskalenterin ja senkin mukaan olis poika tulossa. :) Mies sano vielä eilen ultran jälkeen kotii ajaessa et hän luulee et poika tulee. Saa sit nähä näinköhän olis nyt tytön jälkeen pojan vuoro. Melkei 2 kuukautta olis vielä rakenne ultraan, jossa meinattiin kysästä sukupuolta. Poika olis ihan kiva niin olis molempia "sortteja", mut tytölle olis nii paljo vaatteita ja muuta jo valmiina.

milla3 ja möykky 12+3
 
närästys mua närästi aivan älyttömästi koko esikoisen odotusajan,ja poika tuo on :D mä oon kuullu et närästys viittais siihen et vauvalla tulee olemaan paljon hiuksia. ja niin tuolla pojalla onkin,olu syntymästään saakka oikea kultakutri :D

viola30 mikä ultra sulla on ens viikolla? :) joku ylimääräinen?

mäkin tein ton sormustestin ja se näytti poika,tyttö,poika,tyttö ja sen jälkeen lopetin. :D aattelin että vaikka osuu oikeeseen esikoisen kohdalla,nii en mä 4 lasta oo kyllä tekemässä ,saati enempää :) ainakaan ei oo viel puhuttu niin pitkälle,who knows ;)

kohta neuvolalääkäriin !

sunniee ja vilperi 14+3
 
Närästys eipä pahemmin ole vaivannut, välillä joo, mutta menee pian ohi. Esikoinen oli aika rölli syntyessään ja ne sitten päivittelikin synnärillä et eikö muka ole närästänyt, mutta eipä ollut :D

Virtsatieinf. oli paljon ennen kun aloin odottaan esikoista ja raskausaikana taas ei ollut, toisaalta emätintulehduksia senkin edestä. 3kertaa lääkettä siihen käytin, mutta eipä paljon auttanu, viikon päästä jo tuli uudestaan ja lekurille sanoin et mitä mää turhaan sitä lääkettä käytän jos se ei auta niin sanoi että tulehdus saattaa nousta kohtuun asti jonka jälkeen kiltistä taas otin lääkekuurin vastaan. Synnytyksen jälkeen ei ole ollut niitäkään :)

Viola kurja tilanne sulla töissä:( Tiedän tunteen.

Mutta perjantai, ihanaa! :) Pitäis keksiä jotain erilaista tällä weekendille eikä vaan olla kotona..jos käytäs koko perhe vaikka syömässä yms yhteistä juttua tekemässä. Miehellä siis tapana olla naimisissa tietsikan kanssa eli jos ei olla kotona niin hänen on pakko keskittyä meihin :D

H& mörrykkä 14+5
 
Susanna Mulla on kans välillä aika koviakin kipuja vatsassa, mutta oon laittanu ne kohdun kasvun piikkuun, kun vauva kuitenki kasvaa aika vauhdilla nyt. Toivotaan että ne sun kivut on sitä :hug: Mites sulla nyt on vointi? Muistanko väärin että olitko se sinä jolla oli sitä tuhtuvuotoa tällä viikolla?

Muut ketjut Käyn joskus jos on tylsää lueskelemassa helmikuisten pinoa niin tietää mitä meillä on edessäpäin, ja sit uusimpien odottajien pinoa sillon tällön. Vauvakuumepuolella käyn melkein päivittäin jännäilemässä onko esikoista yrittämään- pinossa saatu plussia :)

Viola Tsemppiä töihin! Onneksi ei tarvi enää hirveen kauaa olla ku pääsee mammalomaileen :) Ootko ottanu rennietä siihen närästykseen? Mulla on aina välillä närästystä ja se on onneksi auttanu, vaikka oonki pitäny sitä paskimpana närästyslääkkeenä. Mulla on kans kohtu jo navan kohdalla :) Oonki ihmetelly että missä välissä se on sinne asti kerenny kasvaa ku vasta pari päivää sitte huomasin et se on jo niin korkeella :)

MM-11 13+6
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille loistavista uutisista! :)

Vakuutuksesta minunkin pitäisi ottaa tarkemmin selvää, kun toi mies on
semmoinen, että haluaa varmasti ottaa kaikki mahdolliset vakuutukset...
Täytyy vertailla eri vakuutusyhtiöitä keskenään!

Minua mietityttää myös tuo töissä kertominen, kun määräaikainen työsopimukseni loppuu vuoden vaihteessa... Toivon, että pomoni olisi inhimillinen ja jatkaisi sopimustani, mutta en tiedä olenko liian naiivi toivoessani sellaista! Luin kyllä sellaisia tekstejä, joiden mukaan raskaus ei saisi olla peruste olla jatkamatta määräaikaista työsopimusta. Maha on ruvennut näkymään iltapäivästä alkaen jo ihan selvästi, varsinkin niille jotka tietävät asiasta... Kukaan töissä ei kyllä vielä tiedä!Minäkin siis mietin, että milloinkohan sitä kertoisi?!?!

Sormustestin meinasin tehdä ehkä tänään illalla... :) Pakkohan sitä on kokeilla!

Alavatsan vihlontoja ja pieniä kramppeja esiintyy nyt taas joka päivä! Ei minun mieleeni! :( Hankala olo muutenkin koko ajan... Närästystä ja päänsärkyä koko ajan! :(

Eli minä poksuin taas eilen! Nyt odottelen innolla niitä ensimmäisiä liikkeitä! En malta odottaa!
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Olivia ja pieni 15+1
 
Laretzki
Minä täältä vain ihan pikaisesti huutelemaan väliin. Täytyy tästä lähteä kaupungilla käymään ja katsomaan josko se hääpäivälahja miehelle löytyisi, ja sitten sen jälkeen lähen omalle asunnolle pesemään ja pakkeloimaan maalattavia seiniä!

Lare ja Spro 15+6
 
huomenta täältäkin!

Voi pikkumökö; meilläkin "tapellaan" aina silloin kun on ollu raskas päivä tai muuten stressiä. Väsyneenä sitä jotenkin jaksaa aina kränätä. Ps. oon huomannu ainakin meillä sen että jos jokin asia on rempallaan ja miehen pitäs, pitäs, korjata se ja se vaan jää ja jää, niin meikä aina kiukuttelee, ukko lähtee tekemään sen aina kiukuspäissään :LOL:

Autosta:
Meillä on kaksi autoa, toinen miehen firmalla ja toinen on miun ihka on helmi. Tosin helmellä alkaa olla ikää, mutta kilometrejä ei oo vielä mitään. Suunniteltu on että me mahuttas ainakin vielä mazdaan nelihenkisenä, sitten jos tän lapsettomuushoitojen keskellä yhtäkkiä ruvettas itteksemme sikiimään ni sitte on kyllä auton vaihdon paikka.

On se niin hankalaa aina sadepäivillä keksiä tekemistä joka uuvuttas tota meitin muksua.. sillä kun on edelleen unihäiriö ja herää öisin kuin pienet vauvat. Se onkin ollu hirvittävän uuvuttavaa kun vielä asuttiin pienemmässä talossa makkarit vierekkäin, paperiseinien kanssa. neuvolassa olen puhunu jo kaks vuotta siitä ja ne vaan, että niin kauan kun kasvu ja kehitys on normia ni ei hätää.. jaa no entäs vanhempien mielenterveys :) neljä vuotta heräämistä on aika kauan..

Voinnista:
Mä olen edelleen kipuillu kun mulla ei oo masua, kyllä siellä nahan alla tuntuu möykky, muttei ulospäin näy.. Taas mä valitan samasta asiasta, aikoinaan muistan saman esikosta, josta maha kasvoikin niihin mittoihin että tultiin kysymään vkolla 33, että pitäskös sun olla laitoksella jo ja kaksosetko...
Viimeaikoina oon ollu tosi väsy, pinna on selkeesti lyhentyny ja kiukustun miehelle kun sillä ei oo välillä korvia.. Ja meitin kissat voisin heittää ovesta ulos, yöllä nau-utaan ja raavitaan paikkoja, kukkasia lentelee laudoilta ja revitään, mikä niitäkin vaivaa.. Kuka haluaa? :LOL:

Synnytyssairaalasta:
Minne mennä jos inkoossa asustaa, on lohja ja jorviko se on, muita?
Henk koht en halua Lohjalla synnyttää, palvelu huonoa..
Miten muut on kokenu syynytyksen henkilötasolla, onko ollu jotain ikävää?

Kengu (ja bodari) 14+2 (siltä senäytti kun utrassa viuhto)
 
Moi

Sormustestin tein eilen ja näytti jo olevat lapset ihan oikein..tästä pitäs tulla tyttö ja tekisin muka vielä yhden joka ois poika :O meinasin kyllä että tää ois viimenen..

Närästys tyttöä oottaessa närästi tosi paljon alusta loppuun ja tytöllä oli tosi pitkä punanen tukka :D Nytki on jo pitkästi yli olkapään vaikka ikää on 1v7kk:heart:
Nyt ei ole kauheesti närästäny, saa nähä miten loppua kohen menee

Muut ketjut seuraan kyllä, eilen luin tuota syyskuisten pinoa ja sitte itkin illan kun siellä oli joku synnyttäny kuolleena vauvan rv 36 :'( Onhan se tosi että nuinki voi käydä mutta jotenki sitä ajattelee että nuilla viikoilla kaikki menee hyvin..

Mimma mulla kans pyörryttää, ei tosin noin kovasti mutta välillä mustenee

( .) Ummettaa ihan sikana : / Aivan tosi kovalla maha eikä mikään auta..aamulla itkun kans kävin vessassa :'( Tää on niin paskamainen vaiva ja tiiän että tulee kestään ihan loppuun asti. Mitkään levolacit tai muut ei käy ja ruokavalioki on tosi kuitupitonen..jos jollain ois jotain tosi hyvää vinkkiä niin otetaan vastaan ilomielin!!

Täytys lähtee kaupunkiin ettiin muksuille syksyvaatetta ja jos itelle löytäs rintsikat, ei ole enää ku kahet jotka mahtuu päälle

Ihanaa perjantaita mammat:heart:

Katjuska ja lilli 14+4:heart:
 

Yhteistyössä