Iltaapa iltaa!
Tervetuloa uudet oottajat :flower:
Ihania mahakuvia :heart:
Influenssarokotus: En ota eikä kukaan meiän perheestä ota. Jos sairastuu, niin sitten sairastuu.. En oo ikinä ottanu kausiflunssa rokotteita, sikapiikin otin melkoisen painostuksen jälkeen. Muuten olen rokotuksien kannalla, mitkä kuuluu rokotusohjelmaan, ainoa rokotus minkä otin esikoiselle rokotusohjelman ulkopuolelta oli Rota, se ei kuulunu vielä -08 rokotusohjelmaan. Vesirokkoa vastaan en oo rokottanu poikaa enkä tuu rokottamaankaan.
Joulu+lahjat: Lahjat on vielä kaikki kaupassa...oottaen palkkapäivää ja veronpalautuksia
, yhen jouluvalon tuommosen kartiomallisen vekottimen oon saanu laitettua tuohon pirtin pöydälle. Joulu ollaan varmaan ihan omassa kotona, jos nuo mummot ja pappa tulee kans tänne meille, jouluruoat laitetaan yhessä, eli jokainen tekee jotain :xmas:
Tupakointi raskausajalla: Itsekkin olen "vanha tupakoija",poltin 13vuotta, lopetin esikoista kun rupesin oottamaan -08 tammikuussa, plussatestin jälkeen kävin puolikkaan polttamassa ja en polttanu koko raskausajalla enkä imetyksen aikana. Silloin tällöin lipsahdin tässä raskauksien välissä, jos viihteellä oltiin/olin ja seurassa oli polttajia, niin yhet kahet savut ottamaan, muuten en tupakkaa kaivannut. Tässä raskaudessa en oo polttanu, passiivista polttamista on, kun mies polttaa.
Minunki mielestä on väärin polttaa kun oottaa, mun hyvä ystävä, sairaanhoitaja ammatiltaan, poltti läpi raskauden...en voinut käsittää miten pystyi. En kuitenkaan laittanut välejä poikki häneen, mutta monesti siitä avauduin. Hänelle syntyi terve lapsi, normaalikokoinen....mutta kaikki tupakalle altistumisen haitat ei näy heti, vaan voi tulla monien vuosien "viiveellä"..oppimisvaikeuksina sun muina.
Alkoholin käytössä on kans nollatoleranssi. Mutta juohan ne joissakin maissa ihan ruokajuomana viiniä odotusajallakin, tiiä sitten mikä on oikein...
MEILLÄ OMPI LUNTA!!!!!!!!!!!!! Satoi viime maanataina ja on pysyny. JOhan sitä kuukauden päivät jo ehti oottaakki TALVEA. Kyllästyin jo siihen mustaan ja pimeään ja vesisateeseen, joka vuodenajasta tykkään, niin kesä kesänä ja talvi talvena. Viime lauantaina oli jo 16 astetta pakkasta ja sunnuntai-iltana kävi -20
Mulla on ens viikolla neuvolakäynti, silloin laitetaan Kelan kanssa asiat kuntoon ja äitiyspakkausta oottaman sitten..
Mahassa hyöritään ja pyöritään ja heitetään voltteja ja mitä lie :heart: Mahan päälle näkyy ja tuntuu jo jyllääminen. Kantri-tanssi treeneissä möykky vetelee alkuun omia kuvioita,mutta rauhottuu sitten kuuntelemaan hyvvää mussiikkia =)
tässäpä jotain, ja taas jää sanomatta paljon kun muisti on mikä on...
terkuin hille+jamppa rv 23+5 (rakkaalla lapsella on monta nimeä, nyt se on jamppa, ja ei tiedetä sukupuolta)