Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Täällä oli esikoista odottaessa viimiset kymmenen viikkoa tosi kovat nivuskivut. Varsinkin jos istui jossain aika matalalla ja siitä nousi ylös niin hetki meni ennen kuin pääsi kävelemään. Nyt kivut ei onneks oo viel alkanu, pari kertaa vähä vihlassu ku on just oshvan reunal istunu ja siit noussu ylös mut ei mitää sen pahempaa.

Mut ilmeisesti toi alaselkä kipu oikeella tänään johtui paljosta kävelemisestä. Oltiin äiteen kans vähä shoppailee ja siel se kipu alkokin. Nyt kun kotona levänny niin helpotti kipu. Mut huomen saa ne pissaviljelyn tuloksetki et näkee onks niissäki jottai.

Tääl on hirmu väsymy ollu jo muutaman päivän ja pahenee vaan. Iltasin en meinaa saada unen päästä kii, usein paha olo tulee makuulla. Siis ihan kyljellään. Ja aamusin toi esikoinen sit herättää niin ei sillonkaan saa nukkua niin pitkää ku haluis. Nukkuu kyllä yleensä sinne about ysiin asti et ei ihan seiskalt tartte viel herätä. :)
 
Heräsin siihen kun vauva oli päättänyt ponkaista itsensä kylkiluita kolistelemaan. Pari viikkoa ja alkaa olla jo tukala olo...

Tyttö nukkuu vieläkin :O Teki kyllä hyvää nukkua pidempään kuin 6.30.

Sipsunen & pikkusisko 23+5:heart: (hurjaa vauhtia nää viikot kiitää!)
 
PELKOPOLILLE: minäkin olen menossa ihan vaan kun edellinen synnytys oli niin nopea, olinkin unohtanu koko asian ei oo nimittäin kutsua sinne vielä tulle ja yli kuukausi sitten lähete sinne lähti.

SOKERISEURANTA: sitä täällä seuraillaan tähän mennessä huomioitu, makaroni ei sovi ruokavaliooni pitää sokerit "ylhäällä" liian kauan ei nouse liian ylös mutta ei laskekkaan 5 tuntiin alle 5.5 aikamoista itsetutkiskelua tämä on. ja niin kuin kaikessa kaikkea kohtuudella ni homma pysyy hanskassa jos herkkuja haluan on ne syötävä aamupäivästä lounaan/välipalan yhteydessä joten muutama suklaakonvehti jälkkärinä ei maailmoja kaada ei heilauta sokereita mut jostain syystä iltasokerit on korkeammalla tasolla. Mut pääasia et paastot on kunnossa muihin arvoihin ruokavaliolla on helpompi vaikuttaa. Oliko kenellä muulla RD ?

NIVUSKIVUT: minä olen niistä kärsinyt ja niitä pelännyt uheilu on todella vähäistä ei käy lenkkeily ei, nyt aloitan uimisen joten katsotaan miten se sopii luulisin että ihan kivasti. Mutta huoli oli turha viime viikolla lääkäri totesi paikojen olevan kunnossa kohdunkaulaa 3 cm kiinteä ja kiinni ja kuitenkin jo kolmas tulossa.


POKS POKS POKS

minnarun&rinssi 25+0
 
Merjus Mun käsittääkseni niiden just pitää saada se nelilokerokuva. Muistan ku meillä se ultraaja joutu tosi kauan ottaan sitä kuvaa ku neiti vähä liikkui :) Eli tuon perusteella kaiken pitäis olla niinkuin pitääkin, kerta ne lokerot sieltä löytyy. :) Mut oishan ne sen sulle kyllä voineet sanoa!

susanna Täällä kans tykätään kolaamisesta! :) Mä oon ihan sairaan tarkka kolaaja. Reunojen pitää olla suoria jne :D Oonki miettinyt et pystyyköhän sitä ison mahan kans kolaamaan ollenkaan, varsinki ku on kaupanpäälle nuo selkäkivut :/

(.) Nyt mä tiedän miltä tuntuu supistukset! Eilen illalla supisteli aika paljonkin kun menin sänkyyn. Johtuneekohan siitä lenkistä? Sit mulla pisti eilen illalla ja alkuyöstä keskelle rintakehää niin et se säteili ihan selkärankaan asti! Ja siis tosi kipeesti! Tuo oli ehkä neljäs kerta, n.kerran viikossa tuota sattuu. Soitin neuvolaan miehen painostamana, niin neukkutäti epäili et oisko sappikohtaus :/ Ens viikolla lääkärineuvola niin sinne asti seuraillaan tilannetta, ellei sit pahene.

Pätkis+ Helmi 24+4
 
Flunssa iski:( Ja hirveä yskä, varsinkin öisin on tukehtua yskimiseen. Viime yönä säikähdin kun sain järjettömän yskänkohtauksen ja kurkku tuntui muurautuneen aivan umpeen, en saanut millään vedettyä henkeä sisäänpäin enää. Hetken ehdin jo ajatella että nytkö minä tukehdun tähän, mutta pienesti alkoi henkeä saamaan kun nousin nopsaan istumaan ja kumarruin alaspäin. Vauva sai tästä sellaiset sätkyt, tuntui että potki ja huitoi ihan paniikissa, varmasti vauvakin sen tunsi ettei happea tullut reiluun minuuttiin. Pelästyin niin että valvoinkin loppuyön istualleni, ajattelin etten ainakaan tukehdu unissani siihen sänkyyn. Ja vauva oli täysin liikkumatta siis tuosta klo 3 lähtien, yritin yhdeksältä tökkiä massua että saisi jonkin elonmerkin eikä mitään. Sitten vasta kymmenen tienoilla potkutteli jälleen tavalliseen tapaan ja voii mikä helpotuksen huokaisu pääsi!! Tuo oli aivan outo kokemus mikä henkitorven kramppi oli, minä en ole ikinä ollut ainakaan astmaattinen että mitään sellaista kohtaustakaan pitäisi epäillä. Nyt ainakin tiedän miltä tuntuu tukehtuvasta ihmisestä:(
VAUVAN KOOSTA, minä pystyn varmaan synnyttämään suuriakin lapsia, vaikka isoin omista on ollutkin vain 3,8kg syntyessään. Sekin synnytys meni erittäin helposti, yhdellä ponnistuksella pulpahti ulos:) Minua pelottaa enemmän keisarileikkaukseen joutuminen kuin mikään muu, mutta eihän asioille mitään voi jos hätäleikkaus joudutaan tekemään(yksi synnytys päättyi hätäsektioon ja olin aivan pihalla päiväkausia sen jälkeen). Lisäksi kun toivon jälleen polikliinistä synnytystä kuten kuopuksen synnytys oli, niin en millään haluaisi sektiota, joskin tuon sektion jälkeenkin suostuin vain 3vrk lojumaan osastolla. Minua on aina ahdistanut osastolla makaaminen kun kyttää vaan kelloa että meneekö se lainkaan eteenpäin, kun odottaa että kotiin pääsisi. Kuopuksen aikana oli ihanaa kun 7 tuntia synnytyksen jälkeen vapautettiin kotiin:) Sellaista toivon nytkin ja kuullut että Lohjan sairaalassakin voi polikliinisesti synnyttää(kuopus syntyi Tammisaaren jo lakkautetulla synnytysosastolla). Siis mikäli kaikki menee niinkuin pitääkin, polikliinisessä synnytyksessä ja kotiinpääsyssä nopeasti on toki tiukat kriteerit ja niitä noudattaen toki sitten katsotaan kun aika koittaa:)

Babis&Batman 22+4
 
Mä haluisin kans samantien kotiin -täytyskin jutella neuvolassa asiasta. Mua ahdistaa sairaala ympäristö ja se siellä oleminen on ihan tuskaa -vielä ku tuolla on isot huoneet et ei todellakaan tuu levättyy, ja viimekski se hoitajien rooli oli ihan olematon ku jokatoinen kävi esittelemässä ittesä ja kertomassa et soita kelloo jos tarvit jotain ja muuten sain olla ihan rauhassa.. Sit jos mies ei ees jää isyyslomalle heti ni muksujen hoito menee tosi hankalaks.

Mä nukuin tosi huonosti viime yönä -ensin heräsin ku mies tuli nukkumaan ku oli taas sählänny ensin aikasa sit heräsin yöllä tönimään miehen pois päin miljoona kertaa ku se liimautu kiinni ja tukehdutti mut tai sit nukku selälteen ja kuorsas. Sit muksut heräs puol 8, mies nous niitten kaa mut enpä mäkään paljon enää sen jälkee nukkunu ku hirvee kitinä ja narina.
Mulla on jotenkin sellanen tukehtuu tukehtuu olo -mä en jaksa kuunnella tota ipanoiden narinaa ja tappelua ja toi mieskin ahistaa ihan 6-0 tarviis vaan happee taas tästä kaikesta. Mulla aina ku väsymys menee tiettyyn pisteeseen ni alkaa ahistus ja sit ei pysty ees nukkuu ku menee niin yli ja siinä vaiheessa yleensä ku lähen sit ovet paukkuen pois (viimeks joskus vuos sitten, yksin päiväks kaupungille) ni mies vasta tajuu et sä oot varmaan ehkä väsyny -siihen asti mä oon vaan pahalla päällä tms.. ja sille on ihan turha puhuu ku keskustelu menee kutakuinkin näin :"sun pitäs sit nukkuu enempi". Mut yleensä tän hapenhaku reissun jälkeen mulla on taas pitkän aikaa paljon helpompi hengittää ja mieskin ymmärtää taas jonkinaikaa et oon ihan oikeesti tosissani et tarviin välillä omaa tilaa.

mä lueskelin tossa aamulla sitä vaun kirjaa ja hitsi miten toi möhkö on jo iso -tai siis pieni mut silti jo niin iso <3 ei ihme et potkut tuntuu jo niin kovasti <3 Meiän isommilla muksuilla oli hirvee tappelu ku 4v sano et hällä on sit 2 pikkuveljee ja 9v: et hälläpä 3.. no ei sit tää 4v voinu käsittää et miks 9v:llä on yks pikkuveli enemmän :D :D Ja toinen ku ei ymmärrä ja toinen tahallaan ärsyttää ni lopputulos arvattavissa..

pikkumökö + pp 23+ 4
 
Huuh aika taas vierähtänyt, täälläkin viimeksi tullut käytyä, siitä taitaakin olla jo aikaa......

INFLUENSSA rokote tuli ma otettua eikä ainakaan vielä mitään ole tullut, samoin otin sen meidän 1v4kk neidille

Yöt menee valvoskellessa, pikkuneiti maha-asukas on kovin aktiivinen öisin ja saa usein hereille potkuillaan, nukahtaminen takaisin on vaikeaa, kun jään " naureskelemaan" maha-asukkaan myllerryksille =) ja tietty sitten päivällä väsyttää.....

Liitoskipuja ei ole, eikä närästystäkään, tämä on eka raskaus kun näin ei ole ja olenkin siitä onnellinen, tokikin voi olla että tulee vielä, mutta tähän saakka ilman näitä vaivoja.

Joulutorttuja, piparkakkuja himoitsen , nammmm.......

23+4
 
Laretzki
Jee! Nyt oli vihdoin ja viimein tullut Kelan sivuille merkintä että äitiyspakkaus on myönnetty ja se on tulossa :) Ensi viikolla sen siis varmaan saisi jo hakea! Wipii..Myös lapsilisä oli tullut merkinnäksi sinne, äitiysrahasta ei vieläkään mitään, vaikka kaikki olleen samassa hakemuksessa ja vanhempainpäivärahaankin (juu, tää kohta mulla löytyy kelan sivuilta mut ei äippärahaa vielä) merkitty että hakemus saapunut 03.11.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Pätkis-;25089070:
Tää on kyllä varmaan hiljasin päivä tän ketjun historiassa! :O Mitä te touhuatte? :)
No mä sain lopultakin tuuppattua itseni uimahallille saakka ja uin kilsan! Sitten vielä kävelin kotiin sieltä, melkein tunnin. Sen jälkeen tulikin otettua päivätorkut ja tässä tämä päivä onkin jo kohta mennyt :).

Nyt on pakko tsempata kun parin viikon päästä on sokerirasitus ja olen niin varma, että huonosti käy...
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Iltaa!

Mä olen ollut tytön kanssa kaupoilla. Käytiin ostelemassa vähän joulukortteja varten tarvikkeita ja muutama joulu-CD.

Tossa takaisin tullessa nousin bussissa korjaamaan tytön asentoa, kun ei sitä oikein itse saa korjattua silloin kun on rattaiden valjaissa kiinni, niin en muistanut sen penkin nousevan myös ylös ja istumaan käydessäni pyllähdinkin bussin lattialle :ashamed::LOL: Onneksi ei sattunut pahemmin. Pari napakkaa supparia tuli, häntäluuta vähän kolottaa ja ranteeseen otti pikkasen kipeää. Vauva onneksi liikkuu ihan normaalisti. Yksi teinipoika siinä koitti kovasti pitää pokkaansa kun tämä pallero sinne lattialle tipahti. Jos olisi käynyt kymmenen viikkoa myöhemmin, niin en olisikaan niin nopeasti sieltä könynnyt ylös... jos lainkaan omin avuin.

Napaa on taas tänään särkenyt ja se ihan kosketus arka : / Onneksi tyttö kävi unille, niin saan vetää rauhassa lonkkaa loppuillan. Jos vaikka söisi jotain suhteellisen terveelliseksi luokiteltavaa (pinaattilettuja ja salaattia) kun lounas koostui kolmesta karjalanpiirakasta ja puolikkaasta suklaalevystä :ashamed: En vaan jaksanut väsätä mitään kun mies on reissussa ja tytölle oli vielä eilistä ruokaa lämmitettäväksi. Jos huomenna kokkailisi sitten taas...

Sipsunen & pikkusisko 23+5
 
sipsunen: Anteeks mut pisti hymyilyttää -onneks ei käyny mitään!! Ja tääl yks tosi laiska kokkaaja jos ollaan 1v:n kaa kahelteen ku sille niin helppo ottaa just edellisen päivän ruokaa tms. ni ei sit itelle jaksa alkaa kokkailee -ja tuntuu jotenki tosi turhalta ku itelle aika sama mitä syö...esim.suklaata :D :D

Mä en oo tehny tänään niiiiiin mitään -pyöriny netissä ja vittuuntunu tähän lahnailuun! Niin masis päivä -ei oo jaksanu ees räjähtää vaik on ollu sellasii tilanteita et normaalisti oisin räjähtäny jo miljoona kertaa.. tiä sit hyvä vai paha :D

Ja tekis mieli jotain hyvää...yllättäen.. tosin suklaa alkaa närästää :/ huomenna paluu töihin ni loppuu tää lahnailu!
 
Pööppis
perC! Puin päälle just sunan päätteeks, et perkule jos hakis tosta kaupasta yhen paketin joka ois tekstarin mukaan tullut.. ja pitihän se laittaa ihan pikkupikkummeikki (voi luojah...) ja istahin viel tähän nyt lukee tän pvän jutut,ja kiroilin,ettei kehtuuttais lähtee... NOH, ei tarvii lähtee,ku paketti tuleeki huomenna 24.pvä,ei tänään.. voi perk... turhaan pilasin saunaraikkaan naaman :mad:
:LOL:


Noh... eipä siinä,,huomenna sitte..
Ois vauvan vaatteita ollu, ois päässy hypistelee.. Pljonkohan mulla niitä kohta on..apua,en oo yhtään kartalla,et minkä verran mitäki on..pitänee äippäpakkauksen saamisen jälkeen tehä inventario
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
iltoja

oon ollu laiskalla päällä enkä oo jaksanu kirjottaa,lukenu oon kyllä kaiken mut mitään ei tainnu jäädä mieleen :D pitäs varmaan kalaa alkaa syömään enemmän kun tuntuu et muisti pettää pahemman kerran !

ei tunnu niin yhtään että viikon päästä alkaa joulukuu,täällä tampereella kun tulee vettä kun esterin perseestä !! huoooh.

äitiysavustusrahat tulee mulle huomenna,lapsilisä oltiin jo merkattu mut äp-raha päätöstä ei mullekaan oo kuulunut.. mut siinä kyllä kesti viimeksikin toista kuukautta helposti :)

hitto kun ahdistaa kun noita vauvanvaatteita on tosiaan muutama laatikollinen ja pitäs kaikki käydä läpi ja laittaa koon mukaan laatikoihin takas.. laitoin mukamas järkevästi ne aina säilöön kun pojalta jäi pieneks mut kovasti tuntuu silti sekasin olevan :D

ON: vauveli potkii kovasti kylkiluihin,ja tohon tissien väliin.. näkyy jo ihan selvästi parin paidankin läpi kun tuo potkii :D närästää kokoajan vaan enemmän ja lonkkakivut on alkanu vaivaamaan :/

sunniee ja vv 25+1
 
Iltaa!
Täällä vietetty kettuuntunu päivä. Ahistaa toi harmaus! TUlis jo lunta tai ees pakkasta ettei ois noin hemmetin hurasta!
Kaupassa tuli hirveen huono olo aamusella eikä se olo mihkää kadonnu iltapäivään mennessä. Mies sit meni yksin vauvauintiin poitsun kanssa ja mä kävin pyörähtää kirpparilla ja idea parkissa. Kirpparilta löyty ylisöpö neulepaita ja kollari housut ja ideaparkista sitten ostin name itiltä potkarit ja jesperistä bodyn joka oli alessa.
Kotiin ku päästiin ni meis raahas esikoisen vaatesäkin sisään ja kattelin sieltä mitä voi tytölle laittaa. hirvee kasa tota vaatetta on, koot kutieski on 50- 74... Nyt ku pojan sain nukkuu ni pitäs kattella tarkemmin noi koot. Aivan ihanan pieniä vaatteita kyllä noi on, en yhtään muistanu kun pieniä.. :heart:

Sipsusella ollu mielenkiintonen bussimatka. :D Voisin kuvitella että mulle vois käydä samoin :D

Nyt inventaariota tekeen.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Oon ollut käsittämättömän laiska lukemaan/kirjoittamaan tänne. Yritän selata hetken päästä viimeisimmät kirjoitukset oman tekstin jälkeen :)

Meillä oli rakenneultra aikoja sitten, ja veikkaus osui oikeaan, tyttölupaus siis. Yläkäyrillä mennään, maha kasvaa kovaa vauhtia. Suonenvedot ja suonikohjut on arkipäivää. Kivuliaita supistuksia oli viime vkolla, ja niistä kävin neuvolalääkärillä, onneksi mitään muutoksia ei alapäässä ole tapahtunut ja uskallan vielä jatkaa töitä. Paljon helpottaa arkea se, että esikoinen alkaa pikkuhiljaa kävelemään, ennätys nyt viisi askelta, jeiii :)

Ostettiin Phil&Teds vibe-merkkiset vaunut, ja olen todella tykästynyt niihin, suosittelen jos joku vielä kamppailee vaunujen ostojen kanssa. Olis pitänyt tajuta ostaa jo ne ekoiksi vaunuiksi esikoiselle, myöhemmin vaan laitetaan sisaristuin paikoilleen.

Turvottaja 25+3
 
Huomenta huomenta :)

Toi bussijuttu.... Hihhih, piristipäs mun aikaista aamua :) (sori)

Tää heräs taas 5.00, enkä saanu enään unta.. Näin taas vaihteeks unta siitä kun makaan synnytyssalissa punnertamassa pientä ulos, sit herään siihen kun mahaa sattu ja on ihan hengästyny. Greit, onhan se hyvä vähän kuivaharjotella tulevaa ;)

Toissapäivänä huomasin suihkussa että mulle on tullu ihan älyttömästi raskausarpia, tosin ei mahaan vaan tisseihin :( ei kiva yhtään!! Kai se on vaan ruvettava hyväksymään että ei oo kroppa entisensä !...

Näissä tunnelmissa Jassu ja Prinsessa Poks 23+
 
Laitanpa tänne saman tekstin kun fb:hen niin ei tarvi kahteen kertaan kirjoitella samoja asioita : )

Aikainen huomen kaikille! Täällä on taas vaihteeksi pyöritty sängyssä viimeiset pari tuntia ja nyt päätin luovuttaa ja selkääkin särki taas niin paljon ettei makaamisesta enää tullut mitään : ( Mihin ne yöunet oikein katoaa?? Kun ei ihan vielä tarvis kai näihin yöheräilyihin tottua...

Päässä pyörii taas sata ajatusta. Menin eilen lukeen yhtä vauvakirjaa, sellaista vähän humoristisempaan tyyliin kirjoitettua, mutta kuitenkin.Karisto - Kirjat
Siinä sitten käsiteltiin synnytystä ja kai se tuli jotenkin alitajuntaan. Mulla siis aika kova synnytyspelko, en ole sitä osaa tästä raskaudesta vielä uskaltanut ajatella... ;s Kaikki sitten aikanaan.

Josko sitä lähtisi paistamaan ensimmäiset joulutortut aamupalalle, nam.

Hope ja jr. 24+6 (raskaustodistuksessa oli virallinen la 9.3. eli päivän aikaisempi kun mitä oon itse laskenut, koitan nyt totutella laskeen viikot sen mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja sunniee

Yhteistyössä