Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Sipsunen okei, mie aattelinki että tuo kielto koskee lähinnä just nuita homejuustoja. En ole perehtyny niihin kun en niistä tykkää.

Ja sokerirasitukseen sain minäki ajan ens maanantaille. Mulla muuten paino ei ole nyt noussu ku sen 8-9 kiloa kun aiemmista oli tähän mennessä 14-15 kiloa..toivottavasti ei lopussakaan nousis ihan hirveitä, alkaa nyt jo olla tukala olo kun turvottaa :x

Viimeksi muokattu:
Mä NIIN syytän teitä tästä!
Vetelen kolmatta joulutorttua kokiksella alas tälle päivää. Eikä varmasti jää tähän..
Alttius mieliteoille ja tää keskustelu on äärimmäisen huono yhdistelmä :LOL:

katjuska-80 - Suosittelen! Minttusuklaa on ihana maku ja oli pakko jostain keksiä Kissanminttulikööri+kaakao-yhdistelmälle korvike.. Sit mulle vinkattiin tota After Eightien lisäämistä kuumaan kaakaoon. Ja kyllä se korvikkeena toimii erittäin hyvin! Suklaahiiri minäkin! :D

nitta mä sain samanlaisia kommenteja esikoisen kanssa ihan tuntemattomilta ihmisiltä. yks pappa kerran kaupassa tarttu käteen lujaa kiinni ja alkoi tenttaan minkä ikäinen olen, kun masu pystyssä ohi kävelin. olin kuitenkin 22 kun esikoinen syntyi, mutta näytin varmaan 17-19v (omasta mielestä) ja myös yks vanhempi nais henkilö tuli mut haukkuun parkkipaikalla kun meijän neitin 3v uhmassa raahasin kaupasta ulos, kun ei muuta kun huusi vaan ja potki, mut tän nais ihmisen mielestä mä oli toosi huono äiti ja esimerkki ja vaikka mitä. vieläkin harmittaa kun likka riehu koko sen ajan kun se nainen siinä vieressä vaahtos ja totta kai lapseeni keskityin, ja sit kun se rauhottu nii naikkonen hävis kun pieru saharaan, kun mulla olis ollu sen kanssa kommettia vaihdettavana. edelleen muistan kun se oli sitä mieltä et kyllä sen pikku karkkin vois ostaa ettei tartte noin hudattaa lasta (eikä päästy paljoo pullonpalautusta pidemmälle kauppaa eteneen). ja hänen on nii ikävä tulla kauppaan kun tollasta joutuu näkeen. vieläkin pistää vihaks. täs tämmönen pieni avautuminen. ikäviä muiden suhtautumiset, mut minkäs niille mahtaa.
ja muuten kehasen tähän perään et 3x raahasin likan ulos kaupasta tapellen ja sen jälkeen ei ole koskaan ollu mitään ongelmia.

lumi sais tulla jo tai ainakin pysyä pikku pakkasilla. olis ulkona liikkuminen kivempaa. koira joka kerta kun ulkona käydään aivan rapanen. mulla tulee painon tunnetta kävellessä ala vattaan ja neuvolan th antoi neuvoja et kävele sit useempi lyhyt lenkki päivässä kun 3 pitkää, mut näillä keleillä aivan pois suljettu vaihto ehto, kannattaa mennä kerralla pidenpi sit putsaat koiran, kun et se ois koko ajan märkänä ja sais olla sitä puunaamassa.
jouluvaloja on jo lyhdyissä pihalla, ollut jo jonkin aikaa, muuten tuntuu niin pimeeltä ja synkältä. torttu taikinaa on pakkasessa tekee mieli koko ajan alkaa torttuja väsään, mut jos yrittäs hieman hillitä itteeni.:p

larella oli kamala neuvola käynti ollut. toivottavasti annat palautetta sijaisesta. ja jos oikein muistan niin harjotteliakin ollut tilanteessa, millasen kuvan saa tästä harjoittelia :|. ittelläni olo rauhoittunut kun on täällä muillakin tullut näinä aikoina kiloja reilusti. mutta :hug: sinne. oma olo oli niin paska vaaalla käynnin jälkeen et olisin romahtanut jos oma th olis noin mulle sanonut.
marianalla myös hirveä ultra reissu. onneksi kaikki päättyi hyvin

(.) meillä väännetään esitietolomakkeen nimistä. tiedetään et ei niitten lopullisia tarvi olla, mut jokaisella oma suosikki ja kukaan ei anna periks. eli mää laitan lomakkeeseen, mun suosikki nimet ja ilmotan ne muille ja sanon et ehdotuksia otetaan vastaan ristiäisiin asti. likan toinen nimi ja sukunimi päätettiin kun pappi oli vieressä ja halus nimet paperiin :cool:

ja sokerirasitukseen mennään kahen viikon päästä. jänskättää vaik ei mitään oireita ole ollut, muuta kun tuo reilu 1kg viikossa painoo lisää

m+e 24+1 ( masulla on jo nimi :heart:)

Pööppis
wuhuu ...:LOL: tuli päätös kelalta tänään että saan äippäpakkauksen. En ees odottanu et siitä päätös tulis erikseen,mut tokihan näin.

Ihanaa,kun lunta on edelleen, ja pakkasta -5, tykkään tykkään! Ja just oonki menossa pukemaan et pääsee koissujen kaa ulkoilee.

viime yönä en taas saanu unta,ja sit piti ettiä stetarit ja kuunnella vauvan sydänääniä,,kun se oli liikkunu eilen TODELLA vähän, säikähin jo,et onko se kuollu :O No,onneks löyty syke. Kuulostaa muuten samalle kuin jos stetarilla kuuntlis kania, tai rottaa tms... :D

huh..nyt ulos!

Ai hyvänen aika, tänään poksahti 25
En tajunnukaan! Wuhuuuuuuuu

Heippa hei taas =) Mä täällä intopinkeenä luin muutaman sivun teijän juttuja enkä kyl puoliakaa taas muista...
Mut tupakasta,mä poltin ennen tätä raskautta paljonki,ku testin tein ni seuraavana päivänä poltin viel 1,5 tupakkaa,piti polttaa vaa se yks mikä oli jäljel mut ku mies siin poltti ni oli pakko viel saada.Sen jälkee en oo polttanu,mieski on lopettanu,n kk mu jälkee lopetti =) Mut mä en oo kyl huomannu mitenkää et rahaa jäis enemmän siltikää,kyl ne sujuvasti saa tuhlattua muihinki juttuihin =)

Joululahjoista en oo vel kaikkia hommannu,oikeastaa kaikki tytön lahjat on viel hommaamat,odotan veronpalautuksia =) Koska ne muuten tulee?

(.) Mulla taas saikkua,lääkäri olis pistäny mut jo kokonaa pois töistä mut en mä halunnu viel,oon nyt pari viikkoo pois ja sit meen taas kokeilee,näiden ranteiden takia.Ja kuulemma leikkaus sit ku raskaus ohi...No loma tekee hyvää =)

Mulle tapahtu aamul jotai iha ihmeellistä,ikinä ei oo käyny näi.Olin menos sadannen kerran pissalle viel ennen töihin menoa,pääsin vessan ovesta sisää ni oksennus lensi ihan kaaressa.Ei siis ollu mitää huonoa oloa eikä mahan vääntöä,iha normi olo =/
Eilen pyörrytti ja oksetti pari tuntia mut seki oli jo aamupäivästä...

Ihanaa,mäki oon vihdoi ja viimein alkanu tuntee Pikku-Ukon liikkeitä,pieniä potkuja =) Tai sit se hakkaa päätä seinään :D

Meil oli taalla Karkkilas tanaan kunnon tulipalo,tossa vajaa kilsa meilt,tyton koulu on sen rakennuksen ylapuolel,tai siis siin on rinne vaa valis.Kaytii kattoo ni iha mustat kattorakenteet,tuskin siit iha helpol saa asumiskelposta enaa ...
Sori taa kone hukkas multa yhtakkia pilkut ni oli pakko kirjottaa ilman,i kirjaimes akojaa on..kakka kone..
Hirsitalo palaa Karkkilassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Alkoholista sen verran että siinähän on nollatoleranssi periaatteessa vain sen takia että turvallista määrää ei tiedetä. Mutta monessa raskaussivustolla lukee että saunakalja tai punaviini lasillinen silloin tällöin ei ole millään tavoin vaaraksi. Itse en normaalistikaan juo pahemmin, silloin tällöin lonkeron ja jos juhlimassa niin pari. Mutta kyllä nyt raskaana ollessakin olen pari kertaa hörpyn miehen lonkerosta ottanut. En siis ole kokonaista tai edes puolikasta juonut, mutta pienen maistiaisen ottanut.

Pissa seulonta oli puhdas, viljely tulee vasta huomenna. Tänään särkenyt alaselkä ja maha oikeelta. Käskivät heti päivystykseen jos nousee kuumetta.

Chevanne 21+3 ja Niko 1v 3kk

Miten tää kaksplus & varsinki tää KETJU voikaan koukuttaa näin paljon ? :D
Joku aika sit päätin, että en tnä enää tuu tänne mut OHO mites kävikään?

Huomenna olis sit menos mulla sinne labraan verikokeisiin ja viemää pissanäyte ja sit pääsee odottelemaan et mikä on tuomio !

Mistä tää kauhee väsymys oikein tulee tekis mieli koko ajan olla peiton alla nukkumassa |O

Luitteko lehdestä Poliisilta lisää tietoa kahden lapsen kuolemasta - Äitiä epäillään | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi ? Miten sairaita nää ihmiset on nykyään? Miksi pienet viettomat ja PUOLUSTUS KYVYTTÖMÄT joutuvat kärsimään vanhempien pahasta olosta? :s

• Tykkää
Reactions: Vanillac
Tupakan suhteen oon minäkin ihan nolla linjoilla, en oo koskaan ihan vakituiseen polttanukaan, sillon tällön juominkien merkeissä ja pahimpiin ketutuksiin on tullu poltettua. Mun tekee pahaa kattoo kun joku mahapystyssä polttaa. :/ Tietysti jokaisen oma valinta mitä tekee.
Alkoholin kanssa oon myös samoilla linjoilla, etten juo ees sitä lasillista vaikka joskus onkin mieli vähän tehny.. Raskautta ennen join kerran tai kaks viikossa sauna sidukan.. Ei ollu mitää vaikeuksia luopua siitä raskaustestin plussattuani kokonaan.
Mies raskauden alussa sano, et entäs jos otan pienen hörpyn hänen kaljasta niin tulisko meille sit poika. :D Oon muutaman kerran ottanu pienen hörpyn miehen saunakaljasta. (sellasen et just maku tulee vaan suuhun) Tiedä sitten oliko tuolla mitään merkitystä, mut rakenne ultrassa meille vahvasti veikattiin tulevan poika. :)

Ens viikolla olis pitkästä aikaa neuvola ja ensimmäinen lääkäri käynti, saankin sitten kelanpaperit täytettäväks ja vietäväks. :)

poks 23+0

nittta peesi tohon väsymykseen!! mä en tajuu miten tää ei mee jo ohi -ei keskiraskaudessa kuulu väsyttää :D :D

nimet meillä ne esitietolomakkeeseen tulleet ei mitenkään liity oikeeseen tulevaan nimeen. En ees muista mitä sinne kirjotin.

Vähä ois ihanaa ku ois koko talven tällasta! pari astetta pakkasta ja n.5cm lunta. Tulis ihanan nopeeta kevät ja ilman loskaa, ei tarvis kolailla pihaa, eikä palella mut ois kuitenki talvi eikä syksy.. miii laik!!

Nää vapaapäivät on paljon rankempii ku työpäivät, töissä ei supistele oikeestaan ollenkaan -kotona ku joutuu koko aika siivoomaan jonkun sotkuja ja kantelee tota pikkuapinaa etc ni vähän välii maha kiristyy :/

kofeiini mä juon työpäivinä ehkä 1-2 kupillista kahvii, vapaapäivinä varmaa lähemmäs 10... ja silloin tällöin energiajuomaa mut nyt se on jotenki jääny, eikä niinkään sen takii et oon raskaana -ei vaan uppoo.

H.o.p.e Nöööööyyyyy!!! :D

Nittta Ihan hirvee se Kouvolan tapaus! :'( Ei tuommosta voi käsittää!

ilja Hyvä että ultrassa kaikki hyvin! :)

Tuleeko teillä maha kipeeksi ku käytte lenkillä? Mä kävin pikku lenkin lyllertämässä ja voi ristus ku rupes sattuun alamahaan! Tosi inhottavan tuntusta.

• Tykkää
Reactions: H.o.p.e
Joululahjoista suurimman osan olen jo ostellut. Omille ipanoille ei tarvitse enää mitään, ainoastaan siskon lapsille ja kummipojalle hommaamatta. =) Ja lunta odotellaan täälläkin kovin, mutta luulen, että sitä täällä etelässä saadaan vielä tovi odotella.. =/

Eilen oli toinen neuvolakäynti! Kaikki hyvin, ainoastaan hemoklobiini laskenyt 126sta 106een.. Joten Retaferit kävin eilen ostamassa. Sydänäänet kuului tosi hyvin, kunnes ipana päätti karata dopplerin alta.. =D Potkaisi vaan mennessään.. Sykkeet 147 ja liikkeet ++, vilkas kaveri tulossa.. =D Painoa ekasta neuvolasta "vaan" 7kg, mikä tekee 544g viikkoa kohden. Ei kauhean paha tällä ruokahalulla..Neuvolatäti sanoi sitä ihan kohtuulliseksi.
Sokerirasitus reilun parin viikon päästä ja neuvolalääkäri sitten pari päivää ennen joulua. Ja seurava eli kolmas neuvola vasta tammikuun vika päivä! On ne vaan harvoin!! =O

moomin ja pikkuveli 21+5

Ja vink vink..mandariinit alkaa taas olemaan hyviä.. =D Nam!

Omalla navalle mennään tänään:
Neuvolasta kotiuduttu aamulla, mies oli nyt mukana ja sai kattavasti tietoa kelan jutuista omalta kannaltaan.
Kerroin neuvolassa TYKSin käynnistäni ja täti tiesi kyseisen lääkärin ja kertoi, että tämä lääkäri elää niin siinä omassa ultramaailmassaan ja katselee juttuja lähinnä tutkijan silmin. Sanoi, että päätökseni mennä kaikesta huolimatta kontrolliin ja antaa siellä naamakkain palautetta, on hyvä, mutta jos en siihen jostain syystä kykene, niin hän toivoisi, että annan sitä edes sitten ylilääkärille, jonka yhteystiedot saan sitten häneltä.

Lupasin osallistua lopujo-tutkimukseen, jossa tutkitaan nyt kovin laajasta raskauspahoinvoinnin syitä ja vaikka minulla ei pahoinvointia missään vaiheessa ollutkaan, niin on hyvä saada tietoa myös tällaisista tapauksista.
Painoa oli lähtenyt kuukaudessa 100g, eli vieläkään ei raskaus ole saanut kiloja minuun. Saa sitten loppuraskaudessa tulla :D
Hemoglobiinia ei otettu, otetaan sitten samalla kun on tuo uusi sokerirasitus eli viikolla 26.
Tyllerö liikuskeli kovin ja ensimmäistä kertaa neuvolakortissa lukee liikkeiden kohdalla ++ <3 Syke 146. Verenpaineet ovat olleet koko ajan normaalit, viime käynneillä hieman korkeammalla mutta nyt palanneet alkuraskauden tasoille. Sf-mitta 20, eli melkein keskikäyrällä huidellaan :)

Kelan jutut laitoin nyt sitten heti neuvolan jälkeen menemään, katsotaan miten kauan menee!

Mulla on alkanut oikea nänni pakottamaan kovasti, en huomannut sitä neuvolassa edes sanoa, mutta kai se on normaalia(?)

Kovasti yrittävät minulle "myydä" tuota sairasloma-ajatusta kun olen ajatellut, että pitäisin kesälomaa ennen äippälomaa, ettei saikulle välttämättä tarttis jäädä (lähinnä ajattelen niitä lomarahoja laittaa siitä sukanvarteen). Tukivyötä myös suositteli kun voihkaisin sf-mittaa mitatessa.Tosiaan kohdun yläreuna on reilusti navan yläpuolella ja kun sieltä painoi, sattui vasemmalle alaselkään niin pirusti!

Tupakka & Alkoholi keskusteluun olis kai "pakko" kanssa sanoa sanansa... Jokainen taplaa tyylillään. Uskon, että tupakasta on haittaa, kuten alkoholistakin. Kummatkin on nyt vain yhteiskunnan suunnalta pistetty niin bannaan. Siis muillekkin kuin raskaana oleville. Nythän yritetään kaikkia sokeriveroja sun muita, niin voi olla, että 20 vuoden päästä sokeri ja suklaa kuuluvat samaan kategoriaan. Alkoholi on kuitenkin hyväksytty päihde tässä yhteiskunnassa, vaikka uskoisin, että jos kyseinen aine "löydettäisiin" nyt, se olisi saman tien huumausainelistoilla.
Olen polttanut muutamia tässä raskauden aikana, huonolla omallatunnolla, enkä todellakaan kehtaisi kenenkään muun nähden sitä tehdä, on se vatsa pystyssä niin noloa puuhaa. Viiniä olen juonut tähän mennessä 3 pientä lasillista, ihan maun vuoksi, en usko, että tälläkään on sikiöön suurempaa vaikutusta, mutta en kuitenkaan ravintolassa lähtisi viiniä tilaamaan. Koen toimintani kovin epäpyhänä, siis sen takia, että mielestäni se on hyväksyttävää, mutta julkisesti sitä en tee. Kyse on ehkä enemmän elämän helppoudesta, kun piilottamalla nuo asiat, en aseta yhteiskunnan tuomia paineita itseeni.

Mariaja & Tyllerö 22+1

Pööppis
Pätkis, tulee kipeeks. Just tänään tuota TAAS kerran kirosin, et ois kivat kelit ulkoilla,mutku lähet reippaasti kävelee, nii kohta käännyttävä pois, niin lujaa sattuu :(

Perhana mitkä olot ollu täs pari tuntii, närästää jä röyhtäyttää ihan törkeenä, en tiedä joko se vauva ois niin iso et se painaa mhalaukkuun tai jonnekin, sit oksettaa, törkeen pahaolo :/
Enkä oo syöny kuin ruisleivän ja perunavelliä ja yhen konvehtin. Ei pitäs aiheuttaa närästystä.
Nyt on olluki sellanen olo,et oispa lapsen isä tässä... :( :( :( Näin viime yönä untaki et se tuli miun luo ja mie käperryin sen kylkeen kiinni :(

noh... vauvakirjan (Nlasta saatu) kaivoin laatikosta edille äsken ja katoin et minkäs kokonen otus se näillä viikoilla ois, nii ~800g ja 30 cm pitkä ja jalan pituus ois 42mm :) ihkiiiii :heart:
Voi kun mulla on ikävä olo kun ei oo vauvasta esim kasvokuvaa jota vois katella :((( Nyt ois semmonen hetki,et kaivaisin kuvan esille.

Ilja: Mukavaa, että sait hyviä ultrakuulumisia :heart:

Moomin: Mäkin olen syönyt tytön kanssa jo pussitolkulla mandariineja :p Kerrankin jotain terveellistä, johon tunnen himoa.

Isä kävi hakemassa koiran luokseen hoitoon, kun mies on reissussa viikonloppuun saakka. Pääsen vähän helpommalla, kun on yksi huollettava vähemmän eiä tarvitse jättää tyttöä yksin nukkumaan koiran iltapissatuksen ajaksi. Meidän koira kun ei suostu tekemään pissaa edes hätätapauksessa omaan pihaan.

Mulla on aina ylösnoustessa nivuset ihan tosi kipeänä hetken aikaa. Onko kenelläkään mulla tällaista? Onko nämä niitä liitoskipuja? Esikoisesta ei ollut mitään tällaisisa koskaan.

Paistoin muuten ekat joulutortut tänään. En sitten onnistunut joulukuulle asti venyttämään :D Sain hyvän tekosyyn, kun isä tuli hakemaan koiraa ja samalla moikaamaan tyttöä pitkästä aikaa.

Sipsunen & pikkusisko 23+4

Viimeksi muokattu:
Pätkis Jo lyhyet kävelymatkat saavat mahan kipeäksi, joten pitkiä tai nopeampaa kävelyä en edes uskalla kokeilla! Nyt liukkailla keleillä joutuu kävelemään sen verran varovasti, että ehkä kropan jännittäminen minulla voi vaikuttaa näihin kipuihin. Käveleminen on muutenkin kipeää nivusten takia.

Pööppis Röyhtäily on minullakin todella voimakasta. Tullut kunnolla tämän raskauden aikana.

Sipsunen Minulla taitaa nämä nivuskivut olla jo kolmatta viikkoa! Kipu ei valitettavasti ole hetkittäistä. Muistaakseni joku epäili, että paikat ovat pehmentymässä, että johtuisi siitä?!

Joululahjat on kaikki ostamatta. Enkä ole pahemmin vielä päättänyt, että kelle kaikille lahjoja hankkisi. Ainakin siskonlapsille ja miehelle.

Täällä on herkuista ollut puhetta, joten ajattelin kantaa oman korteni kekoon! Eli meidän taloudessa syödään paljon croisantteja :) Ensimmäiset joulutortutkin tekastiin jo lokakuussa ja tänään tuli paistettua uusi satsi. Namnam.

Kirskis ja Kaiku 24+0

Nivuskivut: On niitä lantion löystymis ja liitos kipuja. Niistä ei kyllä varmasti kenellläkään syytä huoleen. Täälläkin niitä on aika pahoina, Viimeks neuvolan täti just sano että lantio löystyy ja vielä ku on yhen jo synnyttäny ni voi tulla pahempina ku sillon ku esikoista odotti (mulla siis oli näitä jo sillon).

Mä oon ollu tänään ihan ekstra energinen (ja eilen kanssa, mistä lie johtuu).! Tänään oon imuroinu ja pessy lattiat, tampannu kaikki matot ja sohvatyynyt. Ihan mieletön fiilis. Esikoista ku ootin en pystyny kertaakaan koko raskausaikana edes imuroimaan koko kämppää kerralla (56 neliöö) ku olo oli niin kauhee.
Toi lattioitten pesu ei vaan ollu kovin hyvä idea ku koirat tuli ulkoota sisään ni kaikki paikat oli täynnä tassunjälkiä.
Ootan talvea ku kuuta nousevaa ja lunta sais tulla yhtä paljon ku viime vuonna!
Meillä kanssa tosi iso piha ja kolaaminen kestää, mutta mun mielestä se on vaan ihanaa se kolaaminen. Mä kolaan aina heti ku lunta tulee, vaik ei ois tullu ku pari senttii just siks ettei se kolaaminen muutu liian raskaaks.
Ketuttaa tää kura ja lämpö! TULE JO LUMI! En malta oottaa että esikoinen näkee lunta ku ei viime vuotta voi muistaa! Suunnittelin jo viime vuonna mihin tehään pulkkamäki... :D

Illan jatkoja!

susanna ja pikkunen 22+1

• Tykkää
Reactions: cherrrye
Kahvin juonnista on jokunen maininnu. Mä oon vaihtanu päivittäisen kahvin juonnin teehen. Juon kahvia vieraissa tai jos meillä käy vieraita, joka päivä se ei maistu mut tuollein sillon tällön maistuu hyvälle.. Mut oon huomannu et kun juon kahvia nii hetken sen jälkeen pissattaa kauheesti ja saa käyä useemman kerran vessassa.. Ei musta ennen oo sellasta vaikutusta ollu.

Huomenna olis tarkotus käyä ostamassa loppuja joululahjoja tytön kanssa. Tytölle ja tälle tulevalle meinasin ostaa Fisher pricen tanssivan koiran. Tää äiti ainakin on ihastunu siihen täysin. :D Aktiviteettilelu Fisher Price tanssiva koiranpentu, Prisma, HOK-ELANTO onhan tuo vähän kallinpuoleinen lelu, mutta luulen et siitä on kuitenkii meijä muksuille (ja äitille) iloakin sen verran. :D

Kohta alkaakin klikkaa mua. :) Mitää muuta tv-ohjelmaa en tällä hetkellä seuraa nii ahkerasti kun tuota. Tv.n kahteleminen on muutenkin meillä jostai syystä vähentyny kauheesti enemmän kuunnellaan radiota. Sekii varmaa taas talvis aikaan lisääntyy.

23+0

Täällä käyty tänään neuvolassa sekä ultrassa.
Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Hemppa oli jopa noussut ilman rautalisää :)

Ultra olikin sitten asia erikseen.
Mentiin sinne tarkastamaan sydäntä ku sitä ei viimeksi saatu lapsen asennon vuoksi katsottua kunnolla. Ultraaja tuli meidät ottamaan vastaan ja sanoi, että heillä on uusi ultralaite käytössä, että eihän haittaa jos huoneessa on valmentaja. No eihän se mua siinä vaiheessa haitannut.
Huoneeseen ku päästiin niin siellä oli sit 2 hoitajaa, 3 lääkäriä, 1 valmentaja ja 1 hänen tulkki. Elikkä tämä valmentaja oli sitten joku ulkomaalainen ja puhuivat sitten vaan englantia koko ultran ajan eikä niinku huomannutkaan minua.
Ultraaja vaan tuumasi, että mahani päästää huonosti ultraäänen läpi (koskaan ennen ei ole ollut mitään ongelmaa ultrata). No sitten jossain vaiheessa alkoi hoitajalta kysyä, että kumpaa munuaista sitä piti tarkkailla. Siinä sitten olin ihan ihmeissäni ja sanoin, että kyllä kait me tultiin tänne tarkastelemaan sydäntä, että munuaiset ois jo katsottu olevan kunnossa. Ultraaja oli sitten aivan ihmeissään ja ei niinku meinannut uskoa mua. Aikansa lappuja tutkittua tajusi lukeneensa vanhoja lähetteitä.
No ultran lopputtua hoitaja sitten kysyi jotain mittaa (olisiko ollut reisiluu) niin hän oli sen mitannut, mutta uusi ultralaite ei tallentanut tietoja mihinkään. Toinen lääkäri sitten sanoi, että ultrataan uudestaan, että saadaan se varmuus niin tämä vain tuumasi, että antaa olla.
Jäi aika pahamaku suuhun tuon jälkeen, vaikka innoissaan menin sinne ihan vain tarkastukseen. Ja tosiaan siitä sydämmestä mitä piti tutkia niin hän kommentoi vain, että nelilokerokuva saatiin otettua. Ei niinku mitään, että oliko se kunnossa :/

merjus: aika ikävä ultrakokemus sulla! Mä oisin varmaan parahtanu itkuun. Kyllähän niitten kuitenki pitää ultrattavakin huomioida vaik kuin ois valmennustilanne.

Piti tuolla aikasemmin jo sanoa että mä olen menossa pelkopolille. Syy tähän on ketuiks menny ponnistusvaihe edellisessä synnytyksessä. Ja toinen tän tulevan lapsen koko, se että miten iso tästä(kin) tulee, en henk koht. usko että pystyn paljoa isompaa ku 4200g synnyttää, sen verran oli vaikeuksia esikoisenki kanssa.

Yhteistyössä