Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Mullakin supistaa aika paljon :( Tai on päiviä jollon ei supista ja sit sellasia että koko ajan on maha pinkeenä. Mitenköhän mä selviin tosta muutosta kun pitää siivota ja laittaa tavaroita paikoilleen..

Lilli88 Onnea liikkeistä :heart:
 
ihana toi Jendden masu <3

lillille onnea ekoista kunnon liikkeistä !! :)

hitto mä oon niin herkkuperse,eilen ostin ikeasta mukaan kaurakeksejä,suklaata,sipsiä ja karkkia ja nyt mulla on mustikkamansikkapiirakka uunissa tulossa.. hmmm,jaa niin miten niin mä otan kaiken irti tästä raskaudesta ja rajattomasta määrästä ruokaa mitä AION syödä :D eilinenkin pizza meni alas ihan tosta noin vaan ;)

esikoinen tuppaa tulla kipeeksi,nokka vuotaa ja toinen on ihan naatti :( kunpa itse säästyis flunssalta kun muutenkin niin väsynyt olo kokoajan. pitäis se rautakuuri hakea,mut ei oo saanu aikaseks.

sunniee ja venlavilperi 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja ItäHki
Lillille onnea ekoista isoista liikkeistä. :)

Mä tulin poksumaan, 21+0! Poksista vaan siis. Huh-huh, ihan hurjaa tää ajan kuluminen. Eilen mietin tuota torstaina olevaa 4D:tä ja sitä, että sen jälkeen nähdäänkin pikkumies seuraavan kerran vasta synnytyssalissa. Vähän jotenkin haikea ajatus.

Eilen ja tänään on ihan tosiaan tuntunut tuolla nivusten tienoilla venymiskipuja. Ja mä kun tällä viikolla aiemmin taas päivittelin, kun ei tunnu mitään missään... kipu ei sinänsä ole kovin voimakasta, siis sillä lailla etteikö pystyisi normisti olemaan, mutta kyllä se koko ajan tuntuu sillä lailla ärsyttävästi. Siellä ne paikat venyy ja paukkuu.

Jendden masu on kyllä jo aika muhkea. Melkein kateeksi käy tämän oman onnettoman kummun kanssa! :)

Vaniljarinkeli ja pikkumies 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Supistuksista Siis minkälaisia ne muilla ollut?
Mulla on ollut välillä sitä, että maha kovettuu ja tuntuu painetta, Mutta viime aikoina pari kertaa ollut vasen puoli alavatsasta tosi kipeä samaan aikaan...
Eilen olin kaverilla saunomassa ja sen jälkeen juuri ja juuri pystyin kävellä kotiin ja sitten pisti vasenta puolta ja alavatsaa yli 2 tuntia, eikä pystynyt liikkumaan... Meinasin jo lähteä lääkäriin mutta meni sitten ohi. Onkohan vaarallista tommonen??

Kina rv 20+4
 
sunniee Vähän liian hyvin maistuu herkut täälläkin! :popcorn:

jendde Tuo massu on NIIIN ISO! :) Ihana :)

Supistukset Luulen, et välillä supistaa mut maha ei kyllä mee kovaksi, joten ne saattaa olla jottain kasvu kipua.. Inhottava kun ei tiedä minkä kuuluis tuntua miltäki :)

lilli88 Eikö ookki ihanaa kun tuntee liikkeet :heart:

Napa Visusti sisällä päin. Ei kyllä pullota sitte ei yhtään..

Pööpiksellä kikkelit heilunu :LOL:

ON Täällä työvkonloppu ohi :) Huomenna olis vielä ilta ennen vapaita.. Mies tänään pelireissulla, joten ajattelin poksutella poppareita :popcorn: ja kattoo illan töllöö, tanssii tähtien kanssa tulee! :) Maha-asukki Tyyne siellä aina vähän väliä potkiskelee, mulla on ihan ikävä sitä kun ei pääse koskettaan :( Välillä tuntuu noita mahan kiristyksiä, joita luulen pikkusuppareiksi mut en usko et ne kuitenkaan niitä on kun mahakaan ei mee kovaksi. Tämmöstä täällä :)

kn&tyyne 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja sunniee
supistukset mulla tuntuu sellasina tosi epämukavina ja kiristävinä :/ mulla kans kipeytyy yleensä toi vasen puoli mahasta,missä siis istukkakin sijaitsee.. muistan myös esikoisen ajalta että aina sattu toiselle puolelle enemmän ne supistukset. alavatsaan tulee menkkamaista juilintaa supistuksen aikaan myös..

sunniee ja venlavilperi 20+5
 
meillä kanssa otetaan ruuasta ja mässystä kaikki ilo irti. ihan ihmetyttää ettei kiloja ole tullut tuota vajaata 5kg enemmän.
tänään tullut ihan vaan oltua, yöpaidan riisuin vähän ennen klo 13. ollut ihana päivä tyttö kummilassa, mies töissä ja koira papankanssa sienessä. ei ole tarvinnut kuin itsestä huolehtia.

masuasukki on täällä semmonen laiskan letkeä. ei juur monottole tai muutenkaan riehu turhia. kyl se päivittäin ittestään ilmottaa, mut todella paljon rauhallisemmin kun tyttö, joka on edelleen semmonen sähikäinen. nyt muutamana päivä tuolla ala vatsassa klo5 paikkeilla tuntunut semmonen pinkeeminen ja tuntunut myös käteen. et joku sieltä jalkaa taitaa puskee siihen suuntaan. välillä jo miettinyt kun niin rauhalline tää jätkä on et onkohan kaikki ok. (tuntuu kokoajan enemmän jätkältä, mut tiistaina ehkä selvii) ja myös varmistus et kaikki ok.
mä nään niin sieluni silmin et revin tukkaa päästäni ja tää jässikä totee vaan et -älä nyt hiilee mutsi, mä kato ihan kohta...

jenddelläkomia massu. voimia ja jaksamista muuttoon.

pööppis oli mukava lukea ultraus juttuasi, ja sie on sit vähän heilunut :LOL:. ihanaa

suppareista täällä ihan kivuttomia ja lähes tulee vaan jotain tehdessä, mut neukkutäti sano et jos tulee levossa kannattaa soitella. ja myös et jos tois puoleisia niin kohdun venymisiä todennäköisesti.mut meitähän verten ne siellä on joten puhelinta käteen jos jokin epäillyttää

enään kaks yötä omaan ultraan!!!

messu+ 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja jendde
Sunnuntai päivää mammat ja mahat!

Vaik just viikko sitten vannoin että nyt käyn ahkerammin ni eihän siitä mitään tullu. :D
POika tuli viime viikonloppuna tosi kipeeks ja 2 päivää oli kuume 40.4 eikä laskenu lääkkeilläkään.
Lääkäri sano vaan sitten tokana päivänä että virusta ja anto paria eri kuumelääkettä jolla sitten saatiin kuume laskee 39.5.
Hirvitti kyllä ihan hulluna ku miehen siskon laps kuoli jokunen vuosi sitten silleen että kuume nous illalla ja sitten ku myöhemmin äiskä menii kattoo lasta joka oli nukkumas ni henki oli pois. Ja syytä ei koskaa saatu selville. Mä en osaa ollenkaa ajatella niin että korkee kuume on pienellä lapsella ihan normi juttu, tai siis niin että se kuume nousee helposti korkeellekin. :(

Täällä oli puhuttu taas paljon kaikesta ja koitan kommentoida niitä mitä muistan ja ehdin ku tuo poitsu on ulkona nukkumassa.

ihan ekaks onnea kaikille tyttö-poikalupauksista ja muutenkin hyvistä ultakuulumisista!

Toppapuvuista: Mä oonb ihan kahen vaiheilla että ostanko jonkun käytetyn toppiksen vai en. La on maaliskuun lopussa joten ehkä sitä ei tarttis ku mummi taas kutoo villapukua ja sitten ois pojan vanha (mutta iso) vanupuku. POika oli tosi lämminverinen eikä tarttenu paljoa toppauksia ku hikos niin paljon. Mutta koskaanhan ei tie tuleeko tää kersa äitiinsä ja on oikea vilukissa. <3
Ehkä katsellaan lähemmin minkälaisia ilmoja on. Kuitenki villapuvulla ja äp-makuupussilla pärjää varamasti pitkälle ja kun päälle vielä laittaa villapeiton jota kudon ni kaipa niillä pärjää.
Mutta jos ostan toppiksen ni ostan vain kokoa 56 vaikka esikoinen oli yli 4 kilonen, noi näyttää musta tosi isoilta noi toppapuvut..
Eriasia sitten jos laps päättäski syntyä ennen aikojaan, mutta sillon kuitenki keritään mennä se toppis ostaa ku tuskin pääsisi ihan heti sairaalasta pois.

Kenellä täällä oli sisko joka on kanssa raskaana ja oikea dramaqueen? (vai miten se nyt kirjotetaan?) Mä en oo huomannu että joko oot kertonu että säki oot raskaana ja voit kävellä ite vessaan? Mitä sano? Palan halsuta tietää, utelias ku oon.. :D

Mitkä hankinnat osoittautunu hyviks/turhinks? Tästä mun muistaakseni oli juttua. Meillä ehdottoman hyvät hankinnat oli esikoisen kohalla itkuhälyytin (en ois todella pärjänny ilman), vaunut ja kaukalo tottakai, sitten rintareppu oli kanssa hyvä, ostettiin sellanen vähän parempi missä oli selkätuet sun muut siis kantajalle.
Maailman turhin kapistus oli pikkuniistäjä Ainu Pikkuniistäjä / Tuotteet / Etusivu - Ainu. Meillä ei saatu tolla räkää just tasan yhtään ulos ja käyttämättä jäi ja roskiin lens. Apteekista sitten haettiin nenäfrriida ja se toimi tosi hyvin.
Myös kaikki talkit ja sinkkivoiteet jne oli meillä turhia. Perunajauholla pärjättiin hyvin jos kesällä tuli hautumia.

Tyhmä kysymys... Jos lapsi syntyy karkauspäivänä ni koska synttäreitä vietetään kun ei ole karkausvuos? :D

Vauvan pukemisesta: meillä on toiminu hyvin sellanen nyrkkisääntö että lapselle sen verran päälle kuin itselle laittas että on lämmin. + sitten makuupussi/peite jos on rattaissa. Ja tietty sitten hattua pidetään kyl aina, paksuus vaan vaihtelee.

ilja: voi mikä paska zägä teillä käyny kämpän kanssa. MÄ varmaan oisin saanu hermoromahduksen. Muutot on muutenki v.mäisiä ja sitten että joudut nyt purkaa kamat ja sitten taas pakkaa ni voi vietävä..

Väsymys: on tullut takas tänne. Varsinkin aamuisin ku poitsu herää puoli 8 aikoihin oon ihan kuollu. TUntuu etten ois koskaan ollu näin väsynyt. Mutta se on vaan se aamu, sit ku saa raahauduttua ylös ni helpottaa. Mulla oliki hempat laskenu 116 ja rautaa nyt vedetään..
Paska juttu on että mulla on huono olo suoraan verrannollinen väsymyksen määrään, joten jos oon kovin väsy aamulla ni laatta lentää.

jatkettava sänky: Meillä on nyt poitsu ollu pari kk pinnasängyssä josta on otettu laita pois. Ajateltiin että just halutaan aikasin pois pinniksestä että muutokset ei tuu rytinässä.
Ku yläkerta on valmis ni kootaan toi jatkettavasänky ja pääsee sitten poika siihen.
Yllätys on ollu että poika ei kömmi pois sängystä yöllä, vaan vasta aamulla ku herää kokonaan ni kömpii meidän viereen. Nyt ku oli kipeenä ni kolme kertaa heräsin siihen että poitsu oli kömpiny mun jalkojen väliin nukkuu, mutta se oli vaan sitä että toinen oli niin tosi kipeä.

Rakenneultra on meillä 18.11. Tajuttoman pitkä aika vielä!

Hepuhi: Kuulostaa ihan liito ja kasvukivuilta noi sun kivut. TÄällä on samaa. Aina ku tekee nopeen liikkeen tai viakka nousee tuolilta ni oikeeta puolta vihloo niin että eilen jouduin kyyristelee lattialla hetken. Kuin puukkoa ois väännetty nivusessa.

Jenduka: Mä kuolasin kanssa tota valkosta toppista henkalla ja maukalla. Se oli nii ihana!

vakuutuksesta: MEillä esikoisen vakuutus pohjantähdessä ja tälle tulevalle kanssa otetaan sieltä. Kaikki toiminut mainiosti ja oli ainakin silloin pari vuotta sitten kattavin vauvavakuutus.

vauvan nimestä: Meillä on tytölle varma nimi, mutta pojan nimi on vielä vähän kysymysmerkki.

Jendde:eihän toi sun paino nyt niin hirveesti oo noussu! Kaksosia odotat vielä!
Noista nimistä.. sä voit aina sanoa ukolle että hei.. kuka nää lapset kantaa.. :p

Painosta: Paino alkaa vissiin nyt olla lähtölukemissa ku tippu alussa. Nyt on alkanu annoskoot isonee tosi paljon ja herkut maistuu joten kyllä tää paino varmasti nopee tästä lähtee nousuun.
Mä toivon niin kovasti ettei yli 10 kiloa tulis ku ne ei multa lähte imetyksellä. Vaan tosissaan joutuu tekeen töitä. Esikoisesta on vielä jäljellä 5kg ja hänen kanssa tuli about 12 kiloa lisää. Ja lähtöpaino on lieväylipaino mulla.

raskausarvet: Mulla on esikoisesta tulleet muutamat raskausarvet noussu pintaan tai jotain. Ihan oudon tuntusia, tuntuu ihan sellasilta röpelöisiltä.

kaukalon kiinnityksestä: Meillä oli esikoisella istuin ja turvavyötelakka koska mun silloisessa autossa ei ollu isofixiä.
Sitten myöhemmin ostettiin isofix ku kolarin jäljiltä auto meni lunastukseen. Nyt meillä siis on turvavyötelakka ja isofix, varmaanki laitetaan toinen mun autoon ja toinen miehen autoon ni ei tartte venkslata. Suosittelen kyllä ehdottomasti jonkinlaista telakka, on niin näppärä ku niksnaks ja istuin on kiinni ja VARMASTI OIKEIN. Mä en jaksas ollenkaa pelailla vöillä. :D

hopea: Kyllä tosiaan ilman noita isofixejä ja telakoitakin pärjää, mutta paljon helpompaa ainakin mun mielestä on jos on telakka. Ja turvaistuin on tukevammin kiinni siten. Voit vaikka kysyy ku meette lastentarvikekauppaan että näyttää eron. Se kaukalo heiluu aika lailla jos on vaan vöillä kiinni, kun taas telakka pitää kaukalon kiinni "auton rungossa", siitä tulee ikään kuin yhtä. :)
Ja väärinasentamisen riski pienenee ku ei tartte usein irrottaa ja laittaa kiinni.
Kyllä pitää telakassa/kaukalossa olla vikaa jos itsestään lähtee irti telakasta. Meillä ei kolarissa kaukalo telakka yhdistelmä hievahtanutkaan paikoiltaan. Hyvin pysyi kiinni.

Pikkumökö:Mä kysyisin suoraan että jatketaanko sopparia, ja jos sanoo että jatketaan ni sanoisin että oi ku kiva ylläri ku olit varma ettei jatkais ku on tuo maha tullu. :D
Ei se voi olla jatkamatta jollen väärin muista sen takia että oot raskaana.

napa: Normi napa on, ei noussu lopussakaan esikoista ku odotin, vähän ehkä kuoppa hävis.

pööppis: MItä sä teet tykseks ku pääsit pölläsee ultralaitteen?

Kerttu: Ne vauvat vielä tässä vaiheessa heittelee aikamoisia kuperkeikkoja ku on niin hyvin tilaa.

katikaish: Mä kun odotin poikaa niin oksensin loppuun saakka ja tipassa käytiin kanssa muutamaan otteeseen... Mä en ollenkaa luota näihin jos pahoinvointia ni tulee tyttö juttuihin. :D

lilli:onnea liikkeistä <3

Supistuksista: Ei oo ollu yhen yhtä sitten viikon 9 jollon supisti jonkin verran. Ihan mieletöntä ku esikoista odotin ni alko supistelut jo aikasessa vaiheessa vähänki ku jotain teki.

Ihania masuja täällä kaikilla! OOn niin kade! Vaik mies sanoki tänää että on se jo vähän pyöristyny. itestä tuntuu että kasvaa tosi hitaasti!

ON: ihana raskauden keskivaihe meneillään. ihan itkettää. tunnen itseni etuoikeutetuks ku saan ekan vaikean raskauden jälkeen kokea jotain näin ihanaa. oksennus tulee kyllä aika usein aamuisin, mutta ei se menoa haittaa. On tosi hehkeä olo. Voi kun pysyis tällanen olo loppuun saakka.
Ainuu mikä häiritsee on että nyt taitaa loppua vatsalla nukkuminen. plaah.. vatsaa särkee pitkään aamulla melkeen joka aamu ja luulen että se johtuu siitä että meen mahalleni nukkuu. Oon yrittäny tukea tyynyillä asentoa enempi kylkiasennoks, mutta ei oikee onnaa.
Jokatapauksessa onnellisisa täällä ollaan ja oikein oksettaa tää ihana olo :D :heart:

susanna ja pikkunen 17+6
 
Hei!

Onnea tyttö- ja poikalupauksista. Täällä sitä saa ootella vielä pari viikoa. Rakenneultra 7.11..

Liikkeistä Mä oli muka tuntevinani pari viikoa sitten illalla ekat liikeet mut sen jälkeen en oo tuntenu yhtään mitään. Pelottaa kauheena et pikkuselle on tapahtunu jotain tuolla mahassa. Pelottaa älytön toi ultra jos siellä todetaanki et pieni on kuollu tuonne. Ajatuski siittä et oo sellanen kävelevä ruumisarkku on kauhee.... :'( Kauheeta tää epä tietoisuus. Aina ennen ultraa varaudun pahimpaan.. En ensin uskalla ees kattoa näytölle. Ootan et kätilö sanoo jotain. Sitä ku on tämmönen pessimisti niin sitä aattelee aina et mulla on aina niin *aska tuuri kaikessa..

Tänään on sentään ees jotain pientä ilon aihetta. Enää viikko puoliväliin. =)

Sinisilmä ja Mötky 19+0
 
susanna -mä oon melkein 100-varma et sitä jatkettais jos en ois raskaana, ku pomo sano tällä viikolla et mites mun jatko? et katotaanko sitä keharissa ens viikolla.. kyllä mä tosta käsittäisin et ois jatkamassa.

ja draamaqueen sisko löytyy täältä: äiti oli kertonu sille et meille tulee kans, ei oo kommentoinu mulle sanallakaan et tietää -onnitellu tms. ainoo mitä oli kommentoinu ni äitille oli sanonu ku olivat käyneet kirpparilla ja oli ostanu jotai "välttäviä" vaatteita et voi sit antaa ne meille jos ei haluukaan....

ja se draamaqueen piirteisiin viitaten, se "muutti" yheks viikonlopuks porukoille ja kaverilleen ku mies joutu viikonlopuks töihin- aika lapsellista loukkaantuu jos toinen ees yrittää tehä töitä ku toinen ei viiti! Sit se nosti hirveen shown työkkäriin ku ei saanu työttömyyspvärahaa seuraavassa kuussa ku irtisano ittesä -ei ollu kuullu tästä "lyhyestä" karenssista joka siitä seuraa...

Mä ootan aika mielenkiinnolla ens kevättä ku meillä on näitä poikii nyt ollu 3.viimestä äitin mummotettavaa -nyt se sit odottaa tyttöä ku kuuta nousevaa ja jos meille tulee poika mut sisarelleni tyttö ni sehän on sit täysin in ja me saadaan tod näk olla ihan rauhassa.. ku toi siskoni muutenki se äitin vauva jota täytyy ymmärtää ja paapoa ku sillä on ollu aina niiiiiiin rankkaa...

Me käytiin tänään kattoo 2kk:ta vanhaa poitsua ja kylläpä tää meiän vuoden vanha on iso :D meiän poitsu oli ihan hukassa ku kaikki oli sille et kato miten ihana vauva ja vauva sitä ja vauva tätä ja toinen on oppinu et äitin maha on vauva -se aina halailee ja pussailee mun masua ku siltä kysyy missä vauva <3

Vähä muuten tuli outo fiilis ku ajeltiin kotia sellasen pikku kaupunginosan läpi ja siellä oli joku tällanen perus räkälä/kuppila jonka oven eessä vauvanvaunut.. isi iltalenkillä?? :D Tarvii olla kaljan tarve...

liikkeet -mä en edelleenkään tunne mitään erityisesti, jotain pientä välillä mut en ees välttämättä liikkeiks laskis. Dobblerilla kuitenkin sydänäänet + potkut kuuluu. Tosi hämmentävää ku tää kuitenki jo 4. ja kaikista muista reilusti aiemmin tuntenu! istukka tosin on edessä mut silti..

pikkumökö+ paavo-pesusieni 19+ 1
 
Pööppis
HEY naiset... tiedättekö voiko mennä niskahartiahierontan näillä viikoilla...? Mietin et pakko ois aika tilata,mutta että pystynkö oleen mahallaan tunnin....Eikö se kohtu jo ihan litisty ? :O


Sit toka kyssäri, millä HB-arvoilla ootte alkanu popsii rautaa? Ite epäröin alottaa ton raskausummetuksen takia,kun rauta voi pahentaa,mut mulla oli viimekss jo laskenu 120 se hb,kun se sitä ennen oli 135 ja ennen raskautta ollu aina 150-160.


Sit kolmas kysymys jota hävettää kysyy,mut täällä nyt puhutaan kaikesta joten...
Voiko olla emätintulehdus ku miun mielestä alapää haiskahtaa :x Pissastixin oon tarkstanu muutamana pvänä, pissa on puhdas. Mut vaalkovuoto on lisääntyny täs vkon aikana, mut se on ok väristä,ei keltasta tai viihreetä nyt vrsinkaan. Hitto. Voiko joku ruoka-aine tehä et alapään ph-arvo esim heittää? Tai voiko hiiva oireilla niin että vain haisee, mut ei mitään muuta oiretta??
kait se pitäs nlaan soittaa :I
Tänx jos joku kehtaa vastata
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
pikkumökö Juu, se vauvan syntymän jälkeinen kilpailuvietti pelottaa jo valmiiksi!! Voi kauhistus, suvussa on vähän sellainen tapaus... Siis tästä "kilpailijasta" on juuri tullut mummo. Voin vaan kuvitella, kuinka hänen lapsenlapsensa oppii niin paljon niin nopeasti ja sitten hän vertailee kaiken meidän vauvaan, joka on varmasti hänen mielestään niiiiiin hidas kaikessa.

Heh, alkoi hieman huvittamaan vauvanvaunut paikallisen räkälän edessä :D Siis tuli mieleen yks siihen sopiva paikka ja jotenkin voin kuvitella... Joensuussa kaikki on mahdollista (jos nyt siellä edes ajelit).

Pööppis Hierontaa varatessa kannattaa mainita, että on raskaana. En tiedä suostuuko kaikki hierojat hieromaan raskaana olevia. Ainakin oma hierojani kertoi, että hänellä on käynyt jopa viimeisillään olevia naisia. Ovat sitten tilanteen mukaan esimerkiksi istuneet tuolilla etukenossa tukea vasteen tms.

Niin ja vielä siitä emätintulehduksesta. Mulla ollut oireena lisääntynyt valkovuoto ja aivan järkyttävä haju... Ei muistaakseni ole ollut mitään erikoista väriä kuitenkaan vuodossa. Kannattaa ottaa puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä.

Liikkeitä en ole nyt tuntenut sen yhden kerran jälkeen. Niitä odotellessa! Ensi tiistaina sitten rakenneultra.

Kirskis ja Kaiku 19+5
 
Iltaa ladyt.

Emätintulehdus sellanen kalamainen haju ja vvuoto voi olla runsaampaa ja harmahtavaa. Popsin 3 kuuria viime raskaudessa ja nyt onneksi säästynyt ainakin vielä tuolta vaivalta.

supistelutrauhoittuneet, oonkin ottanu rauhallisesti viime päivät, mutta luulen et mulla on ihan vaan harkkasuppareita nää sitten ja muut tuntemukset kasvukipuja. Pissanäyte oli onneksi puhas:) neuvolan th sano että levätä ja juoda paljon vettä ja jos kipuilee niin ottaa särkylääkettä.

Liikkeet rauhallinen kaveri tuntuu olevan, mutta tullut nyt voimaa nuihin potkuihin että tuntuu selkeesti nahan läpi:) mainittakoon että liiketuntemukset on ihania VIELÄ, oottakaas vaan ku viikkoja alkaa olla yli 30 kun potku tulee suoraan rakkoon et vauhdilla veskiin saa mennä ja sitten ne muljahdukset kylkiluiden alla taikka kun heittää pepun toiselle puolen mahaa taikka kääntyy ympäri, ai että:)

Täten vannon olevani syömättä mitää herkkuja tulevalla viikolla (paitsi la):x

H&mörrykkä 21+0 poksista <3
 
pööppis Voi hurjuus sentään! :LOL: Miutkin saisit kyllä huoletta ultrata! :D Onnea "pippelin heilunnasta"! Jospa se olis sit se poika.. ;) Mutta jännätään nyt sit vielä huomiseen asti 100% varmaa vastausta (vaikka ei tuo kyllä minusta jätä hirveästi arvailujen varaan!) :D

Yleensä miusta hiivatulehduksessa valkovuoto menee sellaseks kökkäreiseksi (ja varmaan kutinaakin ilmeneis), nimim. juuri ennen raskautta 2x hiivan sairastaneena. :p Että jos siulla ainoastaan hajuna oireilee, niin sehän vois olla myös pelkkää ph-arvojen heilahdusta :confused:

Ja vielä tuosta raudasta, että rupesin syömään toisen neuvolan jälkeen rautaa (tosin en oo nyt ihan joka päivä muistanu syyä, enkä oo myöskään halunnut, koska vatsa pimittää tavaraa.. :/ ), kun hb oli tippunu 138:sta 114. :p

Ihana masu jendde! :flower:

Miun tuo masu tuntuu näin livenä paljonkin isommalta mitä noissa kuvissa, tai sit se iskee omaan silmään niin. :p Mutta joo, kasvaa kasvaa vauhdilla eteenpäin! :D

Onnea lillille ja miehelles liikkeistä! :) Se tuntuu kyllä uskomattoman levolliselta. :)

pikkumökö kyllä ne liikkeet sieltä vielä tulee! :) Jospa siulla paavo-pesusieni jumppailee siellä ihan takana.. ? :)

Hopea ja Alien 20+1
 
mulla niska-hartiahierontaan seuraava aika 4.11. ja sinne mennään vähän sillä et katotaan sit mitä tehään ja miten, mut en ite ainakaan enään halua mahallaan maata, viel edellisellä kerralla lokakuun alussa makasin mahalla siis n.rv 16-17. mut monella hierojalla on se hieronta tuoli jossa on hyvä istua. kannattaa kysyä löytyykö hierojalta sellaista.

esikosta rautaa alettiin popsia hb ollessa 115, nyt viimeks 125 ja ei tartte rautaa ottaa, mut sitähän on nois raskaus vitamiineissa kuitenkin.

sama kolmas ongelma mulla kun sullakin. oon täs viime päivät pähkinyt, kun räpsä todella haiskahtaa, mut ei kutise, ei mitään vihreitä valkovuotoja. ei siis mitään muuta kuin haju. mut se haju onkin sit omasta mielestä suht voimakasta. mielessä käynyt jos tota syömistä vähän tarkentas ja jättäis kebabit ja suklaan pois jos liikaa sokeria tullut vedettyä. nyt ryhdistyttiin ja tein tanssii tähtien kanssa ajaksi hedelmä lautasen itelleni. mut neuvolaan varmaan pitää tuosta hajusta soitella.
aikasemmin hiiva aina oireillut enemmän sillä kutinalla.
 
Ja supistuksista Miulla menee aika usein esim. aamuisin kun herään, maha ihan kovaksi kipeäks :/ Ja on sit kipeänä vielä jonkin aikaa, kosketusherkkä. Siis voisiko noi olla supistuksia? :confused: No mutta siinä tapauksessa on minua sit jonkusen kerran jo supistellut.. :p

Nyt leffan pariin! :) :wave:
 
Nopeasti pari kommenttia:

HIERONTA: mie kävin muutama viikko sitten ja istuiltaa hierottiin sillä oli semmonen tukiteline mihin sain kasvot upotettua samalla tavalla kuin makuulla ollessa... pitäis mennä uudestaan.

Onko muilla et esim. kovasti aivastaessa jos rakko on täynnä lirahtaa pissaa ? mie en ymmärrä en muista aikaisemmilta ja kahdnkin synnytyksen jälkeen pystyn hyppimään tramppiksella jne. mut nyt tosiaan on tullu semmoista..

Kamala viikonloppu takana ja väsymys sen mukainen koko aika oon käyny lukemassa mut se et rauhoittuisin kommentoimaan tuntuu aivan mahdottomalta.

Minnarun&rinssi 20+4
 
Pööppis Kuulostaa ainakin että vois olla emätintulehdus, bakteeri vaginoosi vai mikä olikaan nimeltään. Vuoto on sellasta ihan juoksevaa ja tosi haisevaa.. Antibiootilla lähtee tai ainakin mä sain siihen antibiiotin kun mulla kerran se oli. Ota puheeksi neuvolassa! Hiivatulehduksessa vuoto menee kyllä tietääkseni aina kökkäreiseksi eikä se haise. Se on mulle vähän liiankin tuttu vaiva, varmaan joku krooninen tauti mulla :D 3kk välein tulee, HOHHOIJJAAA. :D Jospa nyt loppuis se hiivailu, otin lääkkeen viimeks viime viikolla.

Ja raudasta vielä, hb oli 117 viime mittauksella ja alotin raudan syönnin justiinsa. Väsytti niin kauheesti, ja oon huomannu helpotusta jo nyt. Mulla toi hb oli muuten laskusuunnassa koko ajan, 140, 127 ja sitten toi 117. Jospa sais taas nousemaan sen. Niin ja Obsidan tabletteja syön.

Supistuksista vielä, mullakin siis niitä kivuttomia mahan kovettumisia vain enimmäkseen. Joskus kyllä sattuukin vähäsen. Ei kuitenkaan mitään ole aiheuttanut kun kohdunkaulan pituus oli just lähes 5cm. Ne harjotussupistukset on just niitä että kohtu kovettuu ja hetken päästä menee taas normaaliksi. Ei kuulu sattua, mutta ei kyllä mukavaltakaan tunnu. Ja ei niitäkään ihan jatkuvasti tarviis olla, eli kyllä niistäkin saa huolestua jos liikaa tulee.

Liikkeet Tuntuu ja paljon, poikaset vetelee rallia ja maha yrittää pysyä mukana. Toisen istukka on edessä, mutta ei sekään näytä haittaavan.
Tosi yksilöllisesti noi liikkeiden tuntemiset menee, kun joillain menee reilusti ylin puolenvälin ennenkun tuntuu mitään.

Kylläpä mä oon laiska, en jaksais mitään. Ei ees väsytä mutta mikään ei vaan kiinnosta :D Joskus taas tulee niitä päiviä että meinaan ratketa siitä energian määrästä. Muilla tällästä? :D Oon mä tänään saanu sentään vähän kaappeja siivottua ja tavaroita pakattua, mutta meinaa sekin homma mennä sohvalla makoiluks kuitenkin ;) Kai se on nyt pakko mennä keräämään tytön jäljet lattioilta (mm. omaan vaatekaappiinsa kävi tutustumassa ja nyt on kaikki rytkyt pitkin lattioita..) ihanata :)
 
Sinisilmä91 Eikö se ole aivan normaalia että ne liikkeet saattaa kadota, kun viikkoja on kuiteskin aika vähän vasta? Mun kaveri ei tuntenut mitään liikkeitä ennen viikkoa 22. Eikö se vähän riipu lapsiveden määrästäkin ja muista jutuista? Ja neuvolassahan ne varmaan ainakin kuuntelee sydänäänet, jos soitat ja sanot olevasi huolestunut. :hug: Kyl se siitä ja lakkaa murehtimasta :)
 
laiska täälläkin,taitaa toi hb lasku vaikuttaa kun ei mitään jaksais tehdä. ja nyt tuo esikoinen tuli kipeeks ja viimeyön vietin sen huoneen lattialla patjalla.. nukuttua tuli ehkä kakskolme tuntia.. hohhoijjaa =)

ja nyt mun toinen kaveri on synnyttämässä,KOSKA ON MUN VUORO?? jaa niin,vasta joskus maaliskuussa,Plää :)

sinisilmä91 niinkun tässä on muutkin sanonut,niin älä huoli vielä jos liikkeet katoaa.. näillä viikoilla ei ees kannata liikelaskentaa tehdä :) sikiö voi kääntyä vielä niin päin että potkuja ei tunnu ollenkaan :)

hiiva on täälläkin käyny kylässä nyt jo kerran,ja ilmeisesti taas kun kutisee nniin perkeleesti. oiskohan herkuilla jotain osaa tähän :whistle:

sunniee ja venlavilperi 20+6,huomenna taas vaihtuu viikko,hihi <3
 
Alapää Suosittelen kovasti ostamaan alapään pesuun tarkoitettua saippuaa, saa esim. apteekeista. Mulla ei oo hiivaa olla moneen vuoteen, tuoksu pysyy kurissa jne, kun joka ilta/seksin jälkeen pesee.

Liikkeet alkaneet tuntumaan täälläkin :D Eilen tunsin jopa 6 muksahdusta mahassa illan aikana :D Aikaisempina päivinä jääneet maks. kahteen muksahdukseen.

Napa Huomasin, että mullakin on mun todella syvä napa muuttunut normaalin syvyiseksi. Hassua mitä kaikkea Käpy rakas tekee.

Mulle on tullut isot rakkaustunteet maha-asukkia kohtaan :) En voisi tietää ihanampaa! Koira saa sitten osansa mun hellyydenpuuskista, kun mies ei kuitenkaan oo niin pieni että sitä vois kantaa sylissä:LOL:

susanna Liitoskivuiksi oon ne ajatellutkin nyt, kun ei niitä taas pariin päivään oo ollu. Mä kans jouduin luopumaan mahallaan nukkumisesta tänä viikonloppuna :/ Tulee liian suuri paine alamahaan, eikä tunnu enää mukavalle.

Supistukset Mulla taitaa olla niitä kivuttomia jopa yö aikaan kun välillä herään ja maha on ihan kovana. Muuten en kyllä oo niitä huomannut..

Huomenna katsomaan vaunuja ja viemään koira vähäksi aikaa mummolaan, tai siis sen mielestä pappalaan, kun muut "lapsenlapset" eivät menneetkään syyslomaileen heille.

hepuhi:heart:käpy 20+2
 
Ihan järkky väsymys vaivaa. Mies oli eilen ihana, kun hoiti illalla tytön ja kotityöt ja peitteli mut sohvalle, toi siihen syötävää ja laitto telkunkin päälle. Sain vaan olla ja levätä. Ja kun väsyttää, niin myös oksennus tulee herkemmin, kuten Susannakin taisi mainita.

Pööppis: Kannattaa mainita oireista neuvolaan tai käydä labrassa ottamassa hiiva ja tulehdus näytteet. Meillä ainakaan neuvola ei noita hoida, vaan pitää soittaa ja pyytää ajanvarauksesta lähete terveysaseman labraan. Tuo vuoto ja haju voi olla vaan ph muutoksesta johtuvaa, mutta yhtä hyvin siellä voi olla joku tulehduskin. Mulla alkaa yleensä emätintulehdus pahanhajuisella vuodolla. Kutinat tulee sitten myöhemmin. Viimeksi käskivät tunkea Canestenia ennen kuin ottava labraan ja sain siitä kamalan reaktion ja yksityisen kautta sain sitten suun kautta otettavan lääkkeen. Kyseessä ei siis ollut hiiva, kuten itsekin koitin terveysasemalle sanoa :headwall:

Minnarun: Mulle on käynyt välillä niin, että pissaa lirahtaa kun olen oksentanut oikein kovalla voimalla ja rakko on suht täynnä. Sama homma oli tyttöä odottaessa. Aivastaessa ei ole karannut muuta kuin ihan synnytyksen jälkeen. Kovasti olen koittanut nyt taas muistaa treenata lantionpohjaa, jotta välttyisin tällä kertaa lisäongelmilta. Viime synnytyksen jälkeen nimittäin kävin fysioterapiassa vähän aikaa, kun multa oli kadonnut tuntoyhteys lantionpohjanlihaksiin. Kaikki oli synnytyksen jälkeen aluksi ihan normaalisti, mutta sitten kun aloin käydä rankemmissa jumpissa (body combat), niin hyppiessä ja potkiessa alkoikin olla pidätys vaikeutta, samoin aivastaessa kun sain nuhan. Siitäpä sitten neuvolan kautta tieni kävikin fysioterapiaan, josta sain avun.

Huomenna 4D, jännittää niin, että mahasta kääntää kun ajattelen sitä.

Sipsunen & SV 19+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä