Sunnuntai päivää mammat ja mahat!
Vaik just viikko sitten vannoin että nyt käyn ahkerammin ni eihän siitä mitään tullu.
POika tuli viime viikonloppuna tosi kipeeks ja 2 päivää oli kuume 40.4 eikä laskenu lääkkeilläkään.
Lääkäri sano vaan sitten tokana päivänä että virusta ja anto paria eri kuumelääkettä jolla sitten saatiin kuume laskee 39.5.
Hirvitti kyllä ihan hulluna ku miehen siskon laps kuoli jokunen vuosi sitten silleen että kuume nous illalla ja sitten ku myöhemmin äiskä menii kattoo lasta joka oli nukkumas ni henki oli pois. Ja syytä ei koskaa saatu selville. Mä en osaa ollenkaa ajatella niin että korkee kuume on pienellä lapsella ihan normi juttu, tai siis niin että se kuume nousee helposti korkeellekin.
Täällä oli puhuttu taas paljon kaikesta ja koitan kommentoida niitä mitä muistan ja ehdin ku tuo poitsu on ulkona nukkumassa.
ihan ekaks onnea kaikille tyttö-poikalupauksista ja muutenkin hyvistä ultakuulumisista!
Toppapuvuista: Mä oonb ihan kahen vaiheilla että ostanko jonkun käytetyn toppiksen vai en. La on maaliskuun lopussa joten ehkä sitä ei tarttis ku mummi taas kutoo villapukua ja sitten ois pojan vanha (mutta iso) vanupuku. POika oli tosi lämminverinen eikä tarttenu paljoa toppauksia ku hikos niin paljon. Mutta koskaanhan ei tie tuleeko tää kersa äitiinsä ja on oikea vilukissa. <3
Ehkä katsellaan lähemmin minkälaisia ilmoja on. Kuitenki villapuvulla ja äp-makuupussilla pärjää varamasti pitkälle ja kun päälle vielä laittaa villapeiton jota kudon ni kaipa niillä pärjää.
Mutta jos ostan toppiksen ni ostan vain kokoa 56 vaikka esikoinen oli yli 4 kilonen, noi näyttää musta tosi isoilta noi toppapuvut..
Eriasia sitten jos laps päättäski syntyä ennen aikojaan, mutta sillon kuitenki keritään mennä se toppis ostaa ku tuskin pääsisi ihan heti sairaalasta pois.
Kenellä täällä oli sisko joka on kanssa raskaana ja oikea dramaqueen? (vai miten se nyt kirjotetaan?) Mä en oo huomannu että joko oot kertonu että säki oot raskaana ja voit kävellä ite vessaan? Mitä sano? Palan halsuta tietää, utelias ku oon..
Mitkä hankinnat osoittautunu hyviks/turhinks? Tästä mun muistaakseni oli juttua. Meillä ehdottoman hyvät hankinnat oli esikoisen kohalla itkuhälyytin (en ois todella pärjänny ilman), vaunut ja kaukalo tottakai, sitten rintareppu oli kanssa hyvä, ostettiin sellanen vähän parempi missä oli selkätuet sun muut siis kantajalle.
Maailman turhin kapistus oli pikkuniistäjä
Ainu Pikkuniistäjä / Tuotteet / Etusivu - Ainu. Meillä ei saatu tolla räkää just tasan yhtään ulos ja käyttämättä jäi ja roskiin lens. Apteekista sitten haettiin nenäfrriida ja se toimi tosi hyvin.
Myös kaikki talkit ja sinkkivoiteet jne oli meillä turhia. Perunajauholla pärjättiin hyvin jos kesällä tuli hautumia.
Tyhmä kysymys... Jos lapsi syntyy karkauspäivänä ni koska synttäreitä vietetään kun ei ole karkausvuos?
Vauvan pukemisesta: meillä on toiminu hyvin sellanen nyrkkisääntö että lapselle sen verran päälle kuin itselle laittas että on lämmin. + sitten makuupussi/peite jos on rattaissa. Ja tietty sitten hattua pidetään kyl aina, paksuus vaan vaihtelee.
ilja: voi mikä paska zägä teillä käyny kämpän kanssa. MÄ varmaan oisin saanu hermoromahduksen. Muutot on muutenki v.mäisiä ja sitten että joudut nyt purkaa kamat ja sitten taas pakkaa ni voi vietävä..
Väsymys: on tullut takas tänne. Varsinkin aamuisin ku poitsu herää puoli 8 aikoihin oon ihan kuollu. TUntuu etten ois koskaan ollu näin väsynyt. Mutta se on vaan se aamu, sit ku saa raahauduttua ylös ni helpottaa. Mulla oliki hempat laskenu 116 ja rautaa nyt vedetään..
Paska juttu on että mulla on huono olo suoraan verrannollinen väsymyksen määrään, joten jos oon kovin väsy aamulla ni laatta lentää.
jatkettava sänky: Meillä on nyt poitsu ollu pari kk pinnasängyssä josta on otettu laita pois. Ajateltiin että just halutaan aikasin pois pinniksestä että muutokset ei tuu rytinässä.
Ku yläkerta on valmis ni kootaan toi jatkettavasänky ja pääsee sitten poika siihen.
Yllätys on ollu että poika ei kömmi pois sängystä yöllä, vaan vasta aamulla ku herää kokonaan ni kömpii meidän viereen. Nyt ku oli kipeenä ni kolme kertaa heräsin siihen että poitsu oli kömpiny mun jalkojen väliin nukkuu, mutta se oli vaan sitä että toinen oli niin tosi kipeä.
Rakenneultra on meillä 18.11. Tajuttoman pitkä aika vielä!
Hepuhi: Kuulostaa ihan liito ja kasvukivuilta noi sun kivut. TÄällä on samaa. Aina ku tekee nopeen liikkeen tai viakka nousee tuolilta ni oikeeta puolta vihloo niin että eilen jouduin kyyristelee lattialla hetken. Kuin puukkoa ois väännetty nivusessa.
Jenduka: Mä kuolasin kanssa tota valkosta toppista henkalla ja maukalla. Se oli nii ihana!
vakuutuksesta: MEillä esikoisen vakuutus pohjantähdessä ja tälle tulevalle kanssa otetaan sieltä. Kaikki toiminut mainiosti ja oli ainakin silloin pari vuotta sitten kattavin vauvavakuutus.
vauvan nimestä: Meillä on tytölle varma nimi, mutta pojan nimi on vielä vähän kysymysmerkki.
Jendde:eihän toi sun paino nyt niin hirveesti oo noussu! Kaksosia odotat vielä!
Noista nimistä.. sä voit aina sanoa ukolle että hei.. kuka nää lapset kantaa..
Painosta: Paino alkaa vissiin nyt olla lähtölukemissa ku tippu alussa. Nyt on alkanu annoskoot isonee tosi paljon ja herkut maistuu joten kyllä tää paino varmasti nopee tästä lähtee nousuun.
Mä toivon niin kovasti ettei yli 10 kiloa tulis ku ne ei multa lähte imetyksellä. Vaan tosissaan joutuu tekeen töitä. Esikoisesta on vielä jäljellä 5kg ja hänen kanssa tuli about 12 kiloa lisää. Ja lähtöpaino on lieväylipaino mulla.
raskausarvet: Mulla on esikoisesta tulleet muutamat raskausarvet noussu pintaan tai jotain. Ihan oudon tuntusia, tuntuu ihan sellasilta röpelöisiltä.
kaukalon kiinnityksestä: Meillä oli esikoisella istuin ja turvavyötelakka koska mun silloisessa autossa ei ollu isofixiä.
Sitten myöhemmin ostettiin isofix ku kolarin jäljiltä auto meni lunastukseen. Nyt meillä siis on turvavyötelakka ja isofix, varmaanki laitetaan toinen mun autoon ja toinen miehen autoon ni ei tartte venkslata. Suosittelen kyllä ehdottomasti jonkinlaista telakka, on niin näppärä ku niksnaks ja istuin on kiinni ja VARMASTI OIKEIN. Mä en jaksas ollenkaa pelailla vöillä.
hopea: Kyllä tosiaan ilman noita isofixejä ja telakoitakin pärjää, mutta paljon helpompaa ainakin mun mielestä on jos on telakka. Ja turvaistuin on tukevammin kiinni siten. Voit vaikka kysyy ku meette lastentarvikekauppaan että näyttää eron. Se kaukalo heiluu aika lailla jos on vaan vöillä kiinni, kun taas telakka pitää kaukalon kiinni "auton rungossa", siitä tulee ikään kuin yhtä.
Ja väärinasentamisen riski pienenee ku ei tartte usein irrottaa ja laittaa kiinni.
Kyllä pitää telakassa/kaukalossa olla vikaa jos itsestään lähtee irti telakasta. Meillä ei kolarissa kaukalo telakka yhdistelmä hievahtanutkaan paikoiltaan. Hyvin pysyi kiinni.
Pikkumökö:Mä kysyisin suoraan että jatketaanko sopparia, ja jos sanoo että jatketaan ni sanoisin että oi ku kiva ylläri ku olit varma ettei jatkais ku on tuo maha tullu.
Ei se voi olla jatkamatta jollen väärin muista sen takia että oot raskaana.
napa: Normi napa on, ei noussu lopussakaan esikoista ku odotin, vähän ehkä kuoppa hävis.
pööppis: MItä sä teet tykseks ku pääsit pölläsee ultralaitteen?
Kerttu: Ne vauvat vielä tässä vaiheessa heittelee aikamoisia kuperkeikkoja ku on niin hyvin tilaa.
katikaish: Mä kun odotin poikaa niin oksensin loppuun saakka ja tipassa käytiin kanssa muutamaan otteeseen... Mä en ollenkaa luota näihin jos pahoinvointia ni tulee tyttö juttuihin.
lilli:onnea liikkeistä <3
Supistuksista: Ei oo ollu yhen yhtä sitten viikon 9 jollon supisti jonkin verran. Ihan mieletöntä ku esikoista odotin ni alko supistelut jo aikasessa vaiheessa vähänki ku jotain teki.
Ihania masuja täällä kaikilla! OOn niin kade! Vaik mies sanoki tänää että on se jo vähän pyöristyny. itestä tuntuu että kasvaa tosi hitaasti!
ON: ihana raskauden keskivaihe meneillään. ihan itkettää. tunnen itseni etuoikeutetuks ku saan ekan vaikean raskauden jälkeen kokea jotain näin ihanaa. oksennus tulee kyllä aika usein aamuisin, mutta ei se menoa haittaa. On tosi hehkeä olo. Voi kun pysyis tällanen olo loppuun saakka.
Ainuu mikä häiritsee on että nyt taitaa loppua vatsalla nukkuminen. plaah.. vatsaa särkee pitkään aamulla melkeen joka aamu ja luulen että se johtuu siitä että meen mahalleni nukkuu. Oon yrittäny tukea tyynyillä asentoa enempi kylkiasennoks, mutta ei oikee onnaa.
Jokatapauksessa onnellisisa täällä ollaan ja oikein oksettaa tää ihana olo
:heart:
susanna ja pikkunen 17+6