Onnea ultrakuulumisista niille, joita en ole jo onnitellut! :flower:
Pööppis: Me saatiin tuo aikasta varma poikalupaus. Jalkovälissä näkyi selvä värkki, mutta ei se kyllä heilunut.
Tosin mun oli jotenkin tosi vaikea hahmottaa siitä ultrausruudulta muutenkin sitä kuvaa, kysyin moneen otteeseen ultranneelta kätilöltä aina suuntaa, että mihin suuntaan silmät vauvalla nyt siis on, kun en tuosta kuvasta ihan osaa katsoa yms. Kaipa se oli se, kun vauvalla on kuitenkin jo sen verran kokoa, että "kerralla" on vaikeampi saada kuvattua koko otusta.
Painon nousu ja siitä stressaaminen: Hyviä mietteitä teillä aiheesta! Muakin on jo vähän neuvolassa ärsyttänyt, kun siellä on tullut vähän sellainen tunne, että verrataan vaan kaikkiin käyriin ja unohdetaan ihan se odottaja yksilönä. Mutta totta kai, pakkohan on ottaa jonkinlainen "keskivertotilanne" johon verrataan. Mutta varmaan kannattaa ajatella kaikkien enemmän vauvan terveyttä kuin stressata noista kiloista, niin yritän ajatella itsekin. Kun syö terveellisesti ja pitää kaiken epäterveellisen aika minimissä, niin tuskin se painonnousu voi kovin huonoa olla.
ON: Tänään mulla on mahaa koskenut aika paljon ja olen ihan miettinyt, että onko kaikki hyvin. Kävin ruokakaupassa ja ostin pari kassillista ruokaa ja tulin ratikalla kotiin. Ärsytti, kun mahaa koski ja kannoin niitä painavia kasseja, mies oli omilla asioillaan. No, istuin tietysti vapaalle paikalle. Seuraavalla pysäkillä vanha pariskunta tuli kyytiin ja mä satuin justiinsa istumaan siinä oven vieressä, vapaita paikkoja oli enää yksi. Se vanha mummeli katsoi mua tosi pahasti, kun en noussut antamaan paikkaa hänen miehelleen, vaan herra sai seisoskella siinä. Ihan varmasti se mietti, että nuori nainen ja epäkohtelias, sen verran pahasti se katsoi. Yleensä kyllä tuollaisessa tilanteessa antaisinkin paikkani vanhukselle, mutta katsoin oikeudekseni istua nyt. Ärsytti vaan niin paljon, kun maha näkyy takin alta vähän jos ollenkaan ulkopuoliselle, kun mulla on sellainen vähän a-linjainen trenssi nyt ollut käytössä. Niin se vanha nainen tuskin aavisti, että mielestäni ihan syystä istua tökötin siinä paikallani.
Onneksi muutaman pysäkinvälin jälkeen jo nousinkin kyydistä pois.
Miehen kanssa kulutettiin illalla IHAN liikaa aikaa, kun alettiin kahlata
saksalaisia nettikauppoja läpi ja kokemuksia esim. turvakaukalon tai vaunujen tilaamisesta netistä. Lueskelin täältä kaksplussastakin vanhoja keskusteluja aiheesta ja kyllä ihmisillä on tainnut kaupat ihan sujua. Mietittiin vaan noita vaunujuttuja enemmän, ja mies alkoi puhua Teutonioista. vertailtiin sitten hintoja ja päädyttiin huviksemme noihin nettikauppoihin. Sikäli netistä tilaaminen ei epäilytä meitä, kun kielitaitoa löytyy seikkailla noilla sivuilla ja ollaan ennenkin tilailtu mm. vaatteita, hiustenhoitotuotteita, minä kosmetiikkaa yms. netistä ulkomailta ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Niin paljon halvempaa moni juttu on netistä ostettuna. Mutta jotenkin vähän epäilyttää etenkään vaunuja tilailla netistä, kuitenkin kyseessä niin hintava ostos. Säästöähän siinä kyllä tulisi aika paljon Suomen hintoihin verrattuna...
Kun noita vaunuja vertailtiin, niin huomattiin, että Teutonian Prestige (noissa nettikaupoissa Mistral P) taitaa olla ominaisuuksiltaan aika samanlainen kuin tuo aiemmin kaavailemamme City Cross Emmaljungalta.
Onko muuten kenelläkään kokemuksia tuosta ensin mainitusta mallista...?
Hirveästi uuden oppimista näissä vauvajutuissa kyllä on, kun näin esikoista odottelee. Mäkin otan aina sellaisia paloja kerralaan, joihin koitan tutustua. Tuntuu, että olen elänyt ihan jossain tynnyrissä aiemmin, kun niin moni asia on tullut mulle ihan yllätyksenä. Vaikka nyt vaunujen ominaisuudet tai nuo turvakaukalot. Mä en ole kovin tekninen ihminen muutenkaan, niin toisinaan tuntuu että ne menee vähän hifistelyksi kun juttuja lukee.
opcorn:
Ihania
kuvia masuista muuten. Mä lupaan laittaa fotoa sitten, kun mun mahassa on jotain näytettävää.
Öitä kaikille!
Vaniljarinkeli ja Hajuherne 20+6