Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Laretzki
vaniljarinkeli Noi Isofix kiinnityksethän on vasta joskus tietyn (mä en muistan millään, että mistä vuodesta alkakaen vaikka mies onkin puhunut noista) vuoden malleista alkaen standarteina, sitä vanhemmissa sellanen voi olla jos on. Esim meidän -06 Focuksessa ei sellasta vielä ole. Mutta telakallista me ollaan ajateltu, koska nehän saa vissiin melkein kaikki joko Isofixillä tai turvavöillä kiinni takapenkille, jolloin ei tarvi kuin kaukalo laittaa sinne. Ainakin kaikki ne mitä me ollaan katteltu on toiminut näin. Ite ollaan päädytty Brion Primoon (minkä jenddekin mainitsi), vaikke hankittu vielä ollakaan.
 
Kaukalo Ihan totta hope. Me ostettiin uutena tuo Gracon logico S HP + telakka. Meillä ei oo autossa ISOFIX-kiinnitystä, joten siks tuommonen telakallinen, muutenki super kätevämpi ku et joutus aina vöiden kans väkslään.
 
Vaniljarinkeli ei oo mullakaan mikään älyttömän iso masu,nyt mun mielestä justiin söpö pieni kumpu,eikä oo vielä tielläkään :heart:
Mun mielestä teit oikein hope kun jäit saikulle.Oot niin kauan ku olo sitä vaatii,vauvan hyvinvointi on tärkeintä :)
Taisin aiemmin jo täälä sanoakkin että mulle tuli ekoina kuukausina painoa kans yhtäkkiä 4kiloa :p Syynä tähän hampurilaiset pitsat ynnä muut roskaruoka herkut :D Nyt paino oli pysyny samana kun oon vähä hillinny itteeni.Tuo pari kiloa ei mua haittaa ku oon aina ollu alipainonen.
Täälä sairastelu jatkuu : / Kävin jo verikokeissa ja nieluviljelyssä ku mulla aiheuttaa vähän väliä streptokokki c kipua kurkus ja alkukesästä aiheutti jopa keuhkokuumeen :( Ainakin vielä tulehdusarvot oli normaalit ja ens viikolla saan nieluviljelyn tulokset.Viisastuin tosta keuhkokuumeesta sen verran että enää en jää odottelemaan viikko tolkulla että olo huononee vaan meen lääkäriin hetimmiten :rolleyes:
Kerttuli&Rääpäle 20+1
 
Painosta siis just piti sanoa että vähänhän täällä on tullu painoa ja jenddelle varmasti suodaankin painoa vähän enemmän kuin muille. Mulla on noussu jotain 6 kg ja se enteilee sitä että taas tulee paljon painoa!! En vaan voi sille mitään että kun olen raskaana kaikki syömisestot siirtyy ja alan syödä oikeesti kahen eestä :ashamed: Ja mulla ei ehtiny lähteä tytöstä kaikki raskauskilot pois ja alkupainoki oli n. 8kg enemmän ku normisti..ei kai tuo muuten haittais muttakun mulla menee selkä, ja liikkuminen on lopussa sitte toooosi hankalaa ja vauvan painoonhan se vaikuttaa jois oikeen makeaa syö.
Mutta ne joilla on ollu lähtöpaino normaali tai vielä sen alle voi huoletta kasvattaa painoa enemmänki =) Ja aika nuoriahan suurin osa tässä porukassa on joten kyllä ne sitte lähteeki.

Kengumamman ultrakuulumisia oottelen :)

Se olis sitte v.loppu taas edessä, miten nää viikot meneeki näin nopeaa :O
Enää 5 yötä ultraan :D

Katjuska ja Anni 20+4:heart:
 
öööö... pitäs käydä tunnin välein lukee et muistais mitä kommentoida -työ haittaa tätä sosiaalista elämää :D :D

painosta tällähetkellä ei mitään tietoo ku ens viikolla vasta neuvola.. omalla vaa'alla mennää n.1-2kg:ssa. yhellä tutulla laskettuaika kk:n myöhemmin ja sillä tullu painoo jo yli 10kg ku lopetti tupakanpolton, mut silti kuulostaa aika paljolta..

Mä haluisin sellanen vauvojen räkäimurin ku en jaksa enää niistää ku koko aika ku käy korviin :D :D
 
Meillä on molempien autossa toi isofix-kiinnitys, tai siis se telakkajuttu. Se helpottaa elämää kummasti, varsinkin kun on pari muutakin lasta jota yleensä autoon pakkailee. siinähän menisi ikuisuus, jos aina vöitä laittaisi kiinni. Mutta silti ilmankin telakkaa pärjää, (kolmesta lapsesta sellainen kokemus).

Hemppaa mulla ei ole vielä kertaakaan mitattu. Ensi viikon torstaina sokerirasituskoe, siinä samalla katotaan se hemppa. Saas nähä mitä se on.
 
jendde tuli muuten sulle kyssäri mieleen kun noista kaukaloista ollu puhe -millanen auto teillä on, ja miten meinaatte muksut sinne sijottaa? ku eiks teiän isompiki (tyttö?) ollu viel turvaistuinikänen? Ja mites liikkuminen, käveleekö isompi jo reippaasti vai miten ootte aatellu toimii? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen :)

Mulle iski eilen ahdistus et miten pääsen mihinkään ikinä tän orkesterin kaa- tai miten on motivaatiota lähtee... 4v ja tää vuoden vanha on ihan älyttömän vilkkaita, ja pelkästään meiän neuvolakäynnit on ollu ihan järkyttäviä projekteja ku ei ne paljoo muhun oo keskittyny vaan noiden muksujen älyttömyyksiin (oi pääsen ens viikolla menee YKSIN!!) sit ku siihen viel vauva ni huhhuijaa- + et joku imetys voi olla tosi helppoo ku aina ku perseeni lasken johonkin ni tapahtuu jotain painokelvotonta.. oonkohan mä ihan hullu ku ryhdyin tähän.. :confused: Sit ku mäkin oon viel paljon yksin muksujen kaa -oletettavasti sittenkin. onko kellään muulla tullu pelotuksen tunnetta tulevasta ja siitä miten pärjää, vai oonks mä ainoo joka ei osaa pelkästään odottaa ja iloita??
 
Turvakaukalosta Siis riittääkö "pelkkä" turvakaukalo autossa vai pitääkö siihen lisäks ostaa vielä noita ihme ISO-FIXejä ja telakoita?! :D Eikö turvakaukaloa saa autoon kiinni ilman noita muita? Pitänee ensin sit ottaa selvä omasta autosta, ennenko lähtee kaukalokauppaan.. Ja eiköstä se olekin näin, et kaukalo taakse keskelle on turvallisin paikka (meillä ainakin II-vaiheessa opetettiin näin). :saint:

Painosta miulla on paino noussut n. 5 kg. Ihan "oikea" lähtöpaino miulla oli 58kg (jo siis ennen ensimmäistä neuvolaa, johon paino olikin jo noussu 60,5kiloon) ja nyt se on siis siinä 63 kg tuntumilla. Omituista tuo painonnousu kyllä, kun olen syönyt tismalleen samalla lailla kuin aikaisemminkin (ehken jopa vielä vähän enemmän kiinnittänyt huomiota tuohon ruuan terveellisyysaspektiin), ja silti kuitenkin on noussut paino. Liikuntaakin on samassa määrin kuin ennen raskautta. :D Että ei kai se vauveli, kohtu ja muut hassut jutut vielä voi kaikkiaan painaa tuota 5kg, vaan kai sitä sit on tullu noin niinko muutenkin tähän kroppaan -pakko kai se on myöntää! :D Joo mutta hirmu huolissani en ole, vielä ainakaan. :p

Ultrakuulumisia vain lisää! Ja noita söpöliinejä kuvatuksiakin masuista ja vauvoista! :) :flower: Niistä tulee hyvä mieli. :)

Hopea ja Alien poksahtavat huomenna! 19+6
 
ja muuten hopea + muut joensuulaiset - ollaan käyty kattelee vaunuja ym.joensuun lastentarvikkeessa ja sit nyt ku käytiin etelä-suomessa ni siellä -hintaerot aika rajuja!! Esim. emmaljungan twin nitrot maksaa täällä +800 ja tuolla etelässä (sama firma vielä) 640 (poistuvat värit) ja oliko 750e uudet (sis.jalkapeiton).. ja tosi paljon oli ykkösrattaitakin -20% ja poistoja -täällä kun koskaan ei oo mitään aleja, inventaariale -5% 2xvuodessa... ja viimeks ku käytiin ni oli kyllä paskinta palveluu ikinä!!! ja aika jännä et noi rattaat mitä me meinattu, päivänsäteessä yli 100e halvemmat ku lastentarvikkeessa.
 
ihania ultra kuulumisia täällä ja kuvia. itse pääsee tiistaina jännityksestä, kun vielä malttais sinne asti odottaa.

täällä painoa tullut n.4kg. ja mässäilty on täälläkin. nyt aloitin terveellisemmän elämän ja ostin kasan hedelmiä ja vihanneksia kaupasta. päivällä tuli semmonen tunne et tää masu on pelkkää läskiä, onneks se on iltaa myöten kiinteytynyt ja on nyt ihan kova pallo.

meillä edellisellä kaukalo turvavöillä kiinni. ja ikä sillä alkaa tulla vastaan (9v) nyt ollaan kaverilta ostamassa telakan kanssa uus istuin. autossa on isofix kiinnitykset, mut mies hoitaa tätä juttua ja en vielä siit kaukalosta/ telakasta tiedä mitään. vuoden käytössä ollut. pitää odottaa et se meille rantautuu niin voin sit kertoilla mitä meille tuli. mies ei mitään muista, värejä se osaa kertoilla, ja kuviakaan se ei ole mulle saanut toimitettua, mut on ite niit nähnyt. tuntuu et mä oon täysin pimennossa tässä hommassa ja samaan syssyyn se on meille vaunuja hankkimassa, niille annoin jo värin perusteella luvan tulla, mut merkki ja kuva ois tosi kiva tietää et ostetaanko vai ei. mut jos ens viikolla lisä infoo sais. :kieh:

h.o.p.e. ihan rauhassa saikulla, ite samanmoinen peri aate ja teki kovaa jäädä erityis äippä lomalle, mut kyllä ne työt siellä hoituu. keskity sä nyt vaan ittees ja pieneen.

mulla oli tos iltasella kauppareissulla taas tunteet pinnassa, ja varsinkin kun tuntee jo ittensä valaaks. no meni mies vilkaisemaan pitkää hoikkaa nätisti pukeutunutta naista ja hyvä ettei turpaansa ottanut, mulla meni hermot totaalisesti. mä en ole koskaan mustasukkanen ollut joten oman reaktion voimakkuuskin pikkusen säikäytti, mut se vieläkin kalvaa mieltä ja pakko siit on vielä uudestaan avautua, ettei rupee välejä hiertään.
viel puolet jäljellä, mitäköhän tästä vielä tulee....? edellisessäkin raskaudessa tosi itku herkkä jos mua ei huomioitu "tarpeeks".

mesisa + 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
Iltaa!

:heart: Meille tulee POIKA, POIKA!!!!!:heart: :heart:

Mä olen onnesta soikeena!! hitsi!!

En päässy kirjottaa kun menin heti ostelee pojalle kaikkea!! :LOL:
Ultra meni hieman pitkäksi, siellä oli tullut ultraavalle naiselle jokin päivystys leikkaus, juoksi huoneeseen vielä roiskesuojan ääriviivat naamallaan. Odottelimme sitä ennen miehen kera n. 40 min. välillä kävin jo kysymässä ollaanko oikeessa paikassa..

No joka tapauksessa, olin unohtanut ä-kortin kotia, :headwall:
Joten laitan nyt ulkomuistista:
pojalla oli painoa 361g
vastasi vkoja 20+5
LA 5.3.. Tosin ei kai vaihdettu La:aa
Pipoa en tiedä, 49,1mm??

Sukupuolen antoi ensin ultraava tavallinen erikoistuva lääkäri ja jo erikoistunut ei halunnut meille sitä kertoa, mutta ensin ultrannut kertoi! eli siis meitä ultrasi kaksi eri henkilöä.
Istukka oli edessä, siitä huolimatta olen liikkeet tuntenut normisti ja aikaisin. Istukka valuu kohdunsuulle johon joudun vielä kontrolliin, siirtyykö.

Mutta meille tulee poika! voi onnea!!:heart:

Kengu 20+2
 
Laretzki
Hopea Me käytiin tosiaan silloin joskus kyseleen liikkeestä tyhmiä noista kaukaloista. Niissä mitä meille esiteltiin oli kaikissa telakka. Eli tää telakka on joko Isofix -kiinnitteinen tai sit se laitetaan turvavyöllä kiinni, myös molemmat vaihtoehdot yhdessä telakassa on mahdollista. Se on sellanen muovinen hökötys, joka tulee takapenkille ja sitten siitä tulee sellainen jalka/tukiosta lattiaa vasten. Telakkahan on siitä helppo, että se on autossa koko ajan, esim. niillä turvavöillä kiinni ja kaukalo vaan napsautetaan paikalleen. Sit nää kaukalotkin (ainakin ne mitä meille esiteltiin) on mahdollista kiinnittää turvavöillä autoon ilman telakkaa, esim. jos joskus jonkun toisen autolla pitää liikkua. Mutta ite ainakin oon aatellut, että telakka on varmasti tosi kätevä, koska silloin voi pienen napata turvakaukalossa kantaen esim. kun ollaan kyläilemässä.

Painosta Mulla on tällä hetkellä tosiaan kokonais painon nousu kotimittauksen mukaan (ilman vaatteita punnattu) jonkin verran vailla 6kg ja neuvolakortista katottuna yli 6kg. Eli ihan suhteellisen maltillisesti ajattelen ite sitä tulleen.

Mähän en tosiaan oo saanut mitään koulutehtäviä aikaiseksi, mutta tälläset tein :)



Ja tässä on tältä päivältä mahakuva:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö ja poikalupauksista Viola ja Kengumamma :flower:

Hope: Ihan rauhassa vaan saikulla. Turhaa podet huonoa omaa tuntoa, kun ei sulla ole siihen mitään syytä! Sinä ja vauva olette nyt kaikkein tärkeintä. Töitä ehtii kyllä tehdä tässä elämässä vielä vaikka näännyksiin asti :) Mulla oli ihan sama homma viime raskaudessa näillä viikoilla ja saikkua tuli saikun perään. Meidän siaraalan apulaisylilääkäri sanoi mulle yhdessä palaverissa, että älä murehdi poissaoloja vaan ajattele vauvaa. Se on kuitenkin niin pieni aika elämässä kun on raskaana ja kun lapset ovat pieniä :hug:

Vaniljarinkeli: Meillä on autossa isofix (se on siellä selkänojan ja istuinmen välissä) ja telakka napsautetaan vaan siihen kiinni. Samoin sitten istuin napsautetaan vaan siihen telakkaan.

Mulle on alkanut tulla ihan sellainen olo, että tuolla masussa köllöttelee poika. Tyttö on kyllä ihan yhtä tervetullut meille molemmille, joten katsotaan mitä siellä tiistaina näkyy.

Tänään eikä eilen ei ole ollut pahaa oloa. Toivottavasti se nyt olisi viimein mennyt pois. En kyllä tuuleta ennen kuin ensi viikolla, kun on tässä ollut useampaan otteeseen se max kolmen päivän tauko.

Sipsunen & SV 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
Kengu Onnea paljon:heart:

Laretzki ihanat pikku sukat :heart: Mulla ei vielä ole neulomisvimma iskeny mutta varmaan tuossa talven mittaan iskee

Pikkumökö mulla on kans välillä samanlaisia ajatuksia että ihan oikeesti mihin olen lusikkani pistämässä..meillä tuo pienimmäinen on kans ihan joka paikassa ja varsinki siellä missä ei sais, ja sitte se on ihan hirveesti mun perään, isänsä ei kelpaa mihinkään. Meillä mies on aina töissä ja jos ei ole töissä niin on hallilla touhuamassa omia juttujaan eli n.90% ajasta olen yksin muksujen kanssa. Ja sitte nuilla isommilla on jo jotain murkkuikää ilmassa joten niitten kans saa olla koko ajan napit vastakkain :kieh: Juu kyllä tulee mietittyä että tähän vielä vauva!! Ja nyt olen kyllä päättäny että tää on nyt sitte ihan viimenen laps mulle. Mites sulla muuten se isoin lapsi oliko minkäikänen? Onko se sulle avuksi? Meillä pojat vahtii tyttöä aina välillä jotta saan laittaa ruoan yms. Ajattelin kyllä nakittaa sitte vähän enemmän pojille tyttöä kun vauva syntyy just vaikka imetyksen ajaksi.
Sitten kun kaikkia näitä ei mieti niin on se ihana vielä saada yksi vauva nuuskuteltavaksi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
kengumamma ihania uutisia

alkoi naurattaman mä olen useana yönä nähnyt unta et meijän ultraja on joku vanha tiukkapipionen nainen joka tuhisee ja puhisee mun sukupuoli uteluille ja ilmoittaa että - kyllä tässä on tärkeempiäkin asioita kuin sukupuoli. eikä suostu sukupuolta kertomaan vaikka kuulemma sen näkee.

kävin kirpparilla pyörimässä ja siellä oli useita 62 toppapukua ja kevyt toppiksia, mut oli joko sini sävyisiä tai vaal. punaisia. ajattelin jos saadaan sukupuoli selville niin vois mennä kattoon onko vielä jäljellä ja ostella pois. tai sit haen prismasta sen kevyt toppis nalle pussukan, mut eka ultra.
 
Kiitos Laretzki selvennyksestä! :) Mie oon lähtenyt näiden eri varusteiden osalta hyvinkin pohjalta liikenteeseen, kun eihän ennen raskautta ollut väliä, millaiset turvavyöt/kiinnitysmahdollisuudet autossa on! Ja myönnän, että täytyi tarkistaa, mitä tarkoittaa 2piste- versus 3pistevyöt (ja tähän vielä, että ilmeisestikin kaukaloissa ja ratasosissa on yleensä 5pistevyöt)! :D (Meidän autossa on 3pistevyöt onneksi myös takana keskellä) Eli paljon oon oppinu, mut vielä on paljon opittavaa. Tällä viikolla perehdyin erilaisiin vaunuihin ja niiden ominaisuuksiin ja sit varmaan ens viikolla on vuorossa toi turvakaukalo sit (ei suinkaan liikaa tietoa kerralla, et jää aikaa myös omaksua) ;) Kummasti on raskaus laajentanut näkövinkkeliä ja tietovarastoa aikaisemmin arkipäiväsistä asioista. Mutta jotenkin kai näin sen "kuuluukin" mennä.. Onko muita, joilla ei ole/ollu aiemmin mitään hajua näistä eri tsydeemeistä liittyen vauvantarvikkeisiin ja turvalaitteisiin -muuta kuin, että ne kuuluu olla ja ne on? :D :flower:

Tällaisen löysin:
Emmaljunga First Class 0+ telakalla 2009 - Autoliitto
Kertoo miulle, et tuollasta kaukaloa kannattaa välttää..

Onkohan tuo sit ihan yleinen "ongelma" telakoissa, että kaukalolla on tapana sit itse tilanteessa eli kolaritilanteessa irrota telakasta? Vai onko vika sillon tuossa kaukalossa vai kummassakin kenties? Pitääkin tarkistaa jossain vaiheessa autosta, löytyykö meiltä se ISO-FIX-kiinnitys.. Mut en oikein nää tuossa telakassa ainakaan tällä hetkellä muuta järkeä, kuin että siihen on helppo laittaa kaukalo kiinni ja helppo irroittaa siitä. Jos kaukalon laittaa oikein kiinni auton turvavöihin, voisin kuvitella, että se olis turvallisin vaihtoehto..

PS. Laretzki, tosi suloiset töppöset! Miullakin on tuo hiillos kytemässä, ja jossain vaiheessa se varmaan sit syttyy. Miten ootkaan osannu tehdä tuollaset :')
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
katjuska mulla kans vika! huomaa jo tästä raskausajasta et on paljon väsyneempi ku aiemmin vaik ei tota ikää nyt viel hirmusesti oo mut kyl tää touhu vaan verottaa. ja sit ku en oo ollenkaan sellanen et jaksaisin möllöttää kaikki päivät kotona ni väsyttää entistä enemmän ku päättää aina lähtee näiden kaa johonkin ja ne reissut on aina mitä on :D tyttö on 9v, siitä on paljon apuu jos sattuu sille päälle mut sit ku on hankala ni on oikeesti HANKALA!! esim.aamut on ihan tuskaa ku tunnin sitä saa repii ylös, potkii koko aika persiille et ehtii kouluun (meiltä on kouluun matkaa alta 100m ja keväällä käytiin opettajan kaa palaveria miks iita aina myöhässä..) ja sen ois pakko saada syötyykin jotain ku ei syö koulussa ja sit iltapäivä on ihan järkky. Eli perus tyytyväinenlapsi niin kauan ku on syöny, nukkunu ja kaikki menee just niinkun hän haluu -härkälapsi :D
Kyllä mäkin odotan sitä pientä nyyttiä mut hiukan pelottaa/jännittää...
 
Pikkumökö siis niin tutulta kuulostaa tuo isomman lapsen hankaluus..meillä isompi pojista 11 vee katkasee multa melkein joka päivä verisuonen päästä oinas-lapsi nääs :D
Ja kyllä minustaki tuntuu että tää raskaus vie totaalisesti voimat ja olo on nyt jo niinku ois pidemmälläki..mutta luulen että jännitys/pelko kuuluu asiaan, mulla ainaki on välillä niin hirveitä painajaisia koskien tulevaisuutta että huh huh..
Mutta eiköhän näistäki selviä ku ottaa sen asenteen että on vaan pakko. Ja omalta kohaltani voin sanoa että tulen varmaanki joskun sitte vielä kaipaamaanki näitä aikoja, jollain masokistisella tavalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
hopea klikkasin sun linkkiä ja sieltä löytyi kattavasti tietoa eri istuimista eri painoluokista, ja ihan lista minkä arvosanan on mikäkin istuin saanut -03 vuodesta alkaen. pitää käydä sieltä tarkistamassa jahka se mies saa kerrottua minkä merkkinen ois se meille ehdolla oleva istuin. hyvä linkki kiitos siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Kiitos Kerttu ja mesusa :flower: Kiva kuulla että tein mielestänne oikein, on vaan tunteet niin pinnassa (kiitos hormonien.. ) että välillä sitä rupeaa kovasti epäilemään omia ratkaisuja vaikka ne olisi täysin järjen mukaan oikeita. Se on vaan opittava luottamaan pikkuhiljaa heräävään äidinvaistoonsa. Mä olen ollut koko päivä ihan fiiliksissä aina kun pikkuisen potkut ja liikkeet tuntuvat, tekee jotenkin tästä kaikesta päivä päivältä todellisempaa <3

Hopea mulla tai oikeastaan meillä ei kans ollut mitään tietoa näistä peleistä ja vempeleistä, pikkuhiljaa on kans opiskeltu ; ) Käytiin ihan liikkeessä katselemassa ja kyselemässä kaukaloista ja vaunuista. Saatiinkin Vauvatalo Johannasta oikein ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, kertoi juurta jaksain eri mahdollisuuksista ja ominaisuuksista.

Laretzki ihanat sukat! Teitkö jonkun ohjeen mukaan vai päästä? Nyt kun olis aikaa vois kans kaivaa jostain puikot esiin, en ole vuosiin mitään neulonut, vieläköhän se sujuisi.. Anoppi on kyllä kova tekemään käsitöitä ja hän onkin jo tehnyt aivan ihana villapuvun pikkuiselle, sekä tietysti siihen sopivat sukat jne.

Hope ja kovasti potkiva pikkuinen <3

muoks.
ps. Kiitti Hopea, tosi hyvä toi sun linkki!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Kerttu83
H.o.p.e todellakin teet oikein kun jäät saikulle! Tiedän kyllä tuon tunteen, viime viikollakin olin tosiaan kuumeessa töissä ennen kun alkoi hälytyskellot soimaan, että olis vissiin pakko mennä lääkäriin kun kyse ei ole pelkisteen minusta enää.

Istuimista: Haluisin kovasti telakallisen mallin, mutta kummassakaan autossa ei ole isofixiä ja mitä nyt olen lukenut niin telakallinen malli on oikeastaan turvallinen vain sillä, kolmispistevyön käytössä ainakin autoliiton testit on sit saanut huonompia tuloksia...

Ja siis mä olen ihan uuvatti näiden kaikkien juttujen kanssa! Ihan pihalla, mutta koko ajan oppii uutta :D

Mariaja & Tyyppi 17+4
 

Yhteistyössä