Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

POKS 21+0 POKS

Kengumamma Tsempit ultraan! :)

Vaniljarinkeli Meillä kans jo nimi tiedossa jos tää nyt vaan tyttönä pysyy! :D Kolmatta nimeä mietitään..

Väsymys Täällä ei sellaista ole :) Just ihanaa keskiraskaus aikaa :heart:

Liikkeet Eilen tyyne POTKI koko ajan! Mietin jo, et onko sillä joku hätä :D Tänän aamuna sit heräsin taas siihen, et se mylvi ja heitteli kuperkeikkaa :) IHANAA! :)

Pitäis aukasta isokone ja ottaa kuva massusta :) Itestä tuntuu et se on nyt kovasti kasvanu! Tänään vapaapäivä, huominen,su ja ma töitä. Mukavaa päivää kaikille!

POKS kn&tyyne 21+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Meillä taas ei oo nimistä tietookaan vielä :D Tytölle olis ollut valmiina nimi, mutta nyt kun tuleekin kaks poikaa, niin saadaan kyllä miehen kans käydä kolmas maailmansota noista nimistä :D Mulla olis yks vaihtoehto minkä haluaisin toiselle pojalle, mutta sepäs ei yllättäen sovi miehelle ja sillä taas omat vaihtoehtonsa joista mä en niin innostu.. Vaikeeks menee ;)

Väsymystä ei ole! Koko raskauden oon tähän mennessä ollu enemmän tai vähemmän väsynyt mutta nyt ei väsytä hirveesti ollenkaan :) Alotin just raudan syönnin eli varmaan silläkin on osansa.

Paljonko muilla on tullut painoa tähän mennessä? Musta tuntuu että oon hirvee tankki jo nyt, painoo tullut jo 6,5kg :ashamed: Ahdistavaa.. Yritän kyllä etten ota mitä stressiä tosta, koska oonhan mä nyt tuplasti raskaana ja tiiän että osa tosta on turvotusta. Mutta hyi silti, hirveen lihava olo :D Kysyin kyllä mieheltäki, että oonko mä sen mielestä läskistynyt, niin en kuulemma ole. Että mulla on vaan iso maha mutta muuten oon "normaali". :D

Tänään olis asuntonäyttö ja myös meijän asuntoa tullaan katsomaan! Täytyy alottaa suursiivous kohta. No en mä kyllä jaksa hirveen isosti siivota, kunhan vaan näyttää suht siistiltä niin hyvä on. Muutenkin ihan perus siistiä meillä on (melkeen) aina, niin ei hämminkiä. Paitsi pitäis kyllä toi parveke siivota.. |O

jende & pojat 20+0 poksis
 
Jendde ei toi sun painon nousu kyllä kauheelta kuulosta, vois kuvitella, että tuplamasun kanssa olis tullut jo enempikin :) Mulla on tullu kilo lisää tähän mennessä ja sekin tuli alussa, nyt ei ole 6 viikkoon tullut mittään... Mutta pitää muistaa, että mun lähtöpainokin on ylipaino, että tää oli "tavotekin" :)
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja Hopea
Laretzki
Täällä on neuvolakäynti tälle aamulle takana, tarkotus olisi tässä hetki istua, haukata jotain ja lähteä sitten katsomaan josko löytäisin mammauikkarin ja sitten kahvittelemaan kavereiden kanssa.

Painoa oli tullut 725 g/vk, mikä musta tuntuu tosi hurjalta, mutta ei terkka sitä mitenkään kuitenkaan kommentoinut (Siksi mä mietinkin että miten Teollisuuskypärällä oli sitä painoa tullut lisää, kun mullakin reilu puoli kiloa viikossa eikä noottia.
Hb oli tippunut taas 116 oli nyt, eli ihmekkö tuo että väsyttää kun ei oo koskaan oo ollut noin matalalla. Lisärautaa siis apteekista hakemaan. Vauvan sykkeet oli 150 ja taas terkka kommentoi siitä että kuullostavat ihan tytön sydän ääniltä ja kerroinkin että sanoivat r-ultras että tyttö se todennäköisemmin on kuin poika.
Sf oli jo 23cm eli sen mukaan mitä ite kattelin käyrästöä (ei merkannut sinne) niin yläkäyrälle se hyppäs, ihan niinkuin epäilinkin. Ja erittäin aktiiviseksi Spyroa kommentoi ja se on kyllä itsekin tullut jo huomattua :D

Lare ja Spyro 21+6. Jos tänään kuvais miehen tultua töistä vähän mahaakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja hepuhi
Lare Mulla myös viimeks oli painoa tullut +740g/vko. Sanoi, että ihan normaali painonnousu vaikka aika reippaasti onkin tullut.. Mutta sanoi se vielä, että joillain sitä painoa tulee tässä vaiheessa enemmän ja tasottuu sitten myöhemmin. Muistelisin että mulla esikoisesta paino nousi aika tasasesti koko raskauden ajan, ja kilohan tuli yhteensä reilu 20kg. Saa nähä paljonko nyt meinaa tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Ihania masu - ja ultrakuvia! :) Onnittelut kaikille ultrassa käyneille. :heart:

Jendde, älä nyt huolehdi tuosta painosta liikaa, eihän tuo ole vielä edes paljon! Ja kuten itse totesitkin, tuplaraskaus kyseessä.. :hug:
Mulle ei oo painoa tullu vielä yhtään, pari kiloa pudonnut. Oon yrittäny syödä suhteellisen terveellisesti, en oo siis laihduttanu. Tämä siksi, että edellistä odottaessa mulle tuli lisäkiloja n. 20 kg enkä oo pudottanut niistä yhtään. :) Olin raskauden alkaessa hiukan alipainoinen ja oon tyytyväinen saatuani nuo lisäkilot, sillä en aikaisemmin lihonut toiveistani huolimatta vaikka söin mitä tahansa. Mutta enhän mä nyt joka raskauden aikana voi 20 kg lihoa, enkä sitäpaitsi jaksa tiputtaa niitä kiloja sit kovin paljon suurella vaivalla. Ne lähtee mitä luonnollisesti imetyksen mukana lähtee, loput jää! Joten nyt yritän välttää liikaa makeaa jne. :)

Liikkeistä
Vauva liikkuu ihan älyttömästi! Eilen illalla potkuja sateli sinne sun tänne jatkuvasti. Hassulta tuntuu ku yhtäkkiä alkanu niin liikkuvaiseksi. :)

Väsymystä on, jos en saa yöllä nukkua (lapset valvottaa silloin tällöin) ja jos ota päiväunia. Muuten suhteellisen virkeänä tässä mennään.

Nimistä Tytölle ois montakin vaihtoehtoa, pojalle ei yhtään! Mun mielestä pojalle on paljon vaikeampi löytää hyvä nimi, varsinki jos ei halua mitään nykypäivän "muotinimeä".

Onko kukaan muu innostunu hankkimaan vauvalle retrotyyppisiä tai muita vanhempia vaunuja?
Mulla hirvee himo löytää jotku vanhat esim. emmaljungat. Muutamia vaihtoehtoja tässä on, saas nähdä mihin päädyn vai ostanko ollenkaan sit loppujen lopuksi.
Tietysti meillä on myös uudet (tai edelliselle hankitut) vaunut..

syysmama & nuppunen rv 21+0! POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja jendde
Painoa on tullut n. 5kg, meinaan alkuviikosta tarkka lukema oli 4,7kg :ashamed: Taitaa siis paukkua rikki mun ajatus siitä max 10kg noususta, kun nythän se vauva vasta alkaa kasvaa. Tähän saakka on kasvanut vaan äiti. Mieheltä en viitsi edes kysyä, kun se on ihan sama mitä vastaa, niin mä en ole tyytyväinen siihen vastaukseen kuitenkaan :D

Jos nyt painaisi hetkeksi pään tyynyyn, että jaksaa tytön herättyä touhuta iltaan saakka.

Sipsunen & SV 19+0
 
Täältäkin ihania ultrakuulumisia! Kaikki oli hyvin, pieni tyttö on tulossa. Vauva painoi noin 330 g ja oli lääkärin arvion mukaan noin 22 cm pitkä. Vauva oli ihan mutkalla, toinen jalka sojotti pään yli ja toinen oli suorana normaalisti. Kysyinkin onko ihan normaalia et vauva on noin "mutkalla" :D Liikkeistä lääkäri sanoi (kun oon ollut vähän huolissani, kun tuntuu ettei vauva liiku hirveesti) et tässä vaiheessa liikkeet eivät ole vauvan hyvinvoinnin mittari. Ja ultrassa näytti liikkuvan tosi paljon. Istukkakin on jossain ylhäällä, joten senkään ei luulisi liikkeitä vaimentavan. Tosin silloin kun vauva liikkuu kunnolla, niin tunnen ne jo ulkoapäin (mies ei malta pitää kättä mun mahalla tarpeeks pitkään et tuntis ne..).

Supistelujen takia kohdunkaulan pituuskin tarkistettiin ja sekin oli ok. Viime yönä supisteli taas paljon, taas oli aamulla kohtu ihan hellänä.

Nimestä ei ole hajukaan, itse asiassa vähän jo paniikki sen takia, kun ei oo mitään minkä ns. ehdottomasti haluaisin.

Painoa ei oo tullut yhtään, hyvä niin, pahoinvoinnin takia tosin tippui kolmisen kiloa, joten ne tulee ekana takaisin. Oon suht hoikka normaalisti ja yritän sellaisena pysyäkin, viime raskaudessa tuli n. 14 kg ja tosi vaikea oli pudottaa. Kaikki läski menee suoraan naamaan ja lantiolle ja mä inhoan sitä. Jos nyt sais pysyttyä alle 10 kg, elämä synnytyksen jälkeen ois helpompaa.

Töissä ollut älyttömän stressaavaa ja kotona myöskin kiirettä ja härdelliä, en oo hirveesti kerinnyt miettimään koko vauvaa. Esikoisen kohdalla koin että rakastin sikiötä jo tässä vaiheessa, nyt ei tunnu miltään (kurjaa kyllä). Ehkä suojelen itseäni mahdollisilta ennenaikaisuuden ongelmilta, sanonkin kaikille että jos joulukuulle päästään, niin sitten voin iloita, koska sitten todennäköisesti vauva pysyy hengissä, jos se syntyy.

Viikonloppua jo odotan, sen jälkeen muutama vapaa, ihanaa!

Viola ja pikkuinen prinsessa rv 20+4
 
Paino: nyt alkais olla aika ruveta miun katsomaan mitä suuhuni laitan vointi on jo niin hyvä et välit voi olla pidempiä ja jo useampi asia maistuu joten voisi palata normaaliin ruokavalioon... miulta ei kilot karise imettäessä vaan ne jää... toivoisin siis et saisin laitokselle jäämään ne mitä tulee lähdöt on jo niin reilut etten ylimääräistä painolastia haluaisi kun se syö miun itsetuntoa niin paljon kun muutenkin olen niin iso...

Jaksaako joku ynnätä tyttö ja poika määrät ? poikia on tullu ihan urakalla eilen :)

Miulla on taas pari päivää ollu päänsärky ihanaa näin loman alkuun... no josko lomalla saisi levättyä oikein kunnolla nauttia ulkoilmasta haravoinnin yhteydessä ja alkuviikosta siirryn sisätiloihin "joulusiivouksen" pariiin. Loppu viikolla ei olekkaan ohjelmaa joten toivon että keksisimme jotain hauskaa koko perheen kesken ja nauttisimme.

Viola onnea rinsessa lupauksesta :) ja älähän stressaa liikaa ni pysyy supistuksetkin paremmin aisoissa

Ihania masukuvia taas odotan omaa vauvamahaa tuon ihran tilalle. No eiköhän kuukauden päästä masu ole jo nätti.

Mutta ihanaa viikonloppua tää on taas tämmöistä pikaista kirjoittelua useasti päivässä käyn lukemass mut harvemmin maltan kommentoida ja sitten kun aloitan muistan kommentoida ehkä muutaman viimesen ja sitten täytyy taas lentää...

minnarun&rinssi (ei vissiin prinsessa enää oikein sovi ;))

 
Äh, mun pitäis olla lukemassa tenttiin, mutta täällä mä vaan notkun... kumma miten sitä keksii koko ajan jotain parempaa tekemistä kuin enkunkielisen lähes 500-sivuisen tenttialueen pänttäämisen...:p

Omaa napaa: Soitin äsken meidän nykyiseen vakuutusfirmaan ja se täti toisessa päässä ihan innostui, kun sanoin että olisi vauva tulossa ja kyselisin vähän näistä keskittämisjutuista. Onnitteli monta kertaa puhelun aikana, tuntui vähän hassulta. Mutta kieltämättä kivalta kyllä. :) Tuli vaan tuon puhelun jälkeen sellainen olo, että kohta meillä menee kaikki rahat vakuutuksiin! Tähän asti meillä on ollut vain tapaturmavakuutukset miehen kanssa, mutta täti alkoi puhua henkivakuutuksista. Kyllähän se toki vauvallekin toisi turvaa, jos meille huonosti kävisi, mutta äääh, en tiedä. Lupasi lähettää tarjouksen postissa maanantaiksi, pitänee katsoa sitä sitten tarkemmin.

Mun isäkin soitteli, oli käynyt uudelleen koeajamassa sitä yhtä autoa, jota oltiin katsomassa viikonloppuna. Siinä meille olisi kyllä tosi hyväkuntoinen, siisti ja suht uusi käytetty farkku, mutta kun se on toisessa kaupungissa. Päästäisiin aikaisintaan katsomaan sitä uudelleen viikon päästä... myyjä tietysti oli sanonut isälleni, että lyö rahat tiskiin niin saat viedä auton vaikka heti, mutta ei mun isäni mikään Roope Ankka ole.

Autoista tuli mieleen, kun eilen katselin jotain nettikauppoja joista saisi tarjouksesta uusia turvakaukaloita, että onko teillä kaukalot sillä IsoFix-kiinnityksellä (ne raudat siellä lattiassa, kaukalo naps vaan pois) vai käytättekö vöitä? Mulla on tässä(kin) vielä paljon opeteltavaa... mikähän olisi kätevin?

Mulle painoa on tullut n. 4,5 kg. Tuntuu paljolta, mutta yritän oll stressaamatta. Olen sen verran hoikka ollut, että kroppa varmaan ottaa tarvitsemansa sitten. Eilen saunassa mies sanoi, että ei kyllä takaapäin huomaisi yhtään, että mahassa alkaa kumpua olla. No ei kai huomaisikaan, kun ei melkein huomaa edestäkään!

Vaniljarinkeli ja pikkumies 20+5
 
Vaniljarinkeli Mää käsitin et ISOFIX-kiinnitys on autossa penkissä tuolla ristiselän kohdalla. Siihen tulis niinku telakka kiinni ja sit telakkaan kaukalo. En kyllä oo itekkään varma! :) Ja siks onnitteli niin paljon vauvasta ku halus mielistellä sua, jotta ostat mahd. monta vakuutusta :D

Minnarun Ihanalta kuulostaa lomasuunnitelmat! Nauttikaa!

näyttääkö teistä et mun maha ois pienentyny? :D

kn&tyyne 21+0
 
Vaniljarinkeli Meillä oli tytöllä turvakaukalo sillä telakalla ja se on tosi kätevä ja helppo. Meillä oli Brio Primo kaukalo. Se oli tosiaan vaan nipsnaps ja se on siinä, ei tarvinnu minkään vöiden kanssa pelleillä. Mä en sitten ollenkaan osannut niitä vöitä edes laittaa, niin sitten oltin sormi suussa jos piti johonkin toiseen autoon asennella sitä istuinta :D Nyt meillä on tuleville vauvoille pelkät kaukalot ilman telakoita. Muutenkin tekee vähän tiukkaa, kun pitää saada yhteensä 3 istuinta takapenkille, että jätettiin ne telakat hankimatta.. Meneehän ne niiden vöidenkin kanssa ihan hyvin vaikka onkin vähän hankalampaa. Mutta riippuuhan sekin toki ihan siitä mistä tykkää ja mihin on tottunut.
 
-ruska-: Joo, mä sanoinkin sille tädille, että ootetaan ja katellaan nyt rauhassa kun laitat sen tarjouksen, en vielä lupaa mitään mitä otetaan. :p Niin paljon rahanmenoa tiedossa, kun tulee tuo auton hankinta ja kaikki, että ihan hirvittää. Ollaan kyllä tarkkaan tehty paperille budjettia tuloista ja menoista, mutta silti, ei raha tunnetusti puussa kasva.

-ruska-, jendde: Niin mä olin ymmärtävinäni, että nuo kiinnikkeet voi olla vähän eri paikoissa auton vuosimallista, merkistä ja mallista riippuen. Luin jostain, että usein ne olisivat tuolla lattiassa, mutta en kyllä tiedä yhtään. Kuulostaisi kyllä kätevältä tuo nips naps -homma kuin vöiden kanssa pelaaminen... mitä jendde tykkäsitte tuosta Brion Primosta? Katsoin, että Hobby Hallissa olisi se justiinsa tarjouksessa ja lähtisi kaukalo+telakka n. 180 e uutena. Jostain luin, että on mukamas kooltaan tosi pieni ja jää äkkiä pieneksi, jos vauva on yhtään pidempi tai isompi... muuten kyllä taidettiin kehua (?).
 
-ruska- ihana masu,ja toi paita !!! ihana :)

onnea taas hyvistä ultrakuulumista kaikille siellä käyneille :p

painonnousu mulla on noussut 4 kiloa,ei ihan tarvis tätä vauhtia nousta kun tiedän että mulle tulee taas karmeet turvotukset loppuajasta :S

ja aiai mun selkääääää :(


sunniee ja venlavilperi 20+3
 
Pööppis
hui kuin vähän teillä on paino noussut. Nyt minnuu hävettää ja vituttaa tää oma mässäily :I Voi hemmetti. pitää ottaa ittee niskasta kii ja alkaa syädä terveellisesti.
Tää vaan on niin paha kun oon koko aika kotona kun oon tällä erit.äippälomalla ja mitäpäs muuta mul on ku aikaa juosta jääkaapilla. Ikinä ennen en oo mässäilyy harrastanu. Mut mul on koko tän raskauden ajan ollu hirvee himo rasvaseen ruokaan :/ Mul on tullu vissii joku 6,5kg. kele. ei tosin ekasta nla käynnistä katottuna vaan kesäkuun alussa hypin vaaalla ku vahtasin itteeni bikinikuntoon :D joka sit kesäkuun upolessa välissä unohtu ku alkoi mässäily.
No mut... toivon vaan ettei tuo vauvaan vaikuttais kovin negatiivisesti,muust viis :I


Voi hitsin hitsi..3pvää ultraan. Jännittää ihan sairaasti.. :I
 
Tänään oli neuvola
Kohdunkorkeus 16 cm ja sikiön syke 155, kovasti rupes potkimaan doppleriin :D

Painosta Mulla tullut 6,7 kiloa raskauden aikana, eikä neuvolatäti sanonut siihen mitään, ihan normaali nousu kuulemma :)

Siis mitä noista turhaa stressaamaan jossei ole ylipainoa valmiiksi/diapetestä??

Nyt on "keksitty" joku raskausanoreksiakin vai mikä lie se oli :D

Kina RV 20+2
 
Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Oma olisi tasan viikon päästä, sinne kun jaksaisin odotella niin hyvä.

Oli aamulla ihana herätys kun pikkuinen kovasti potki tai huitoi masussa :heart: Tällä raskausviikolla on liikkeet alkanut tuntua selvästi, enää ei voi erehtyä kuka siellä muksii. Mieskin tunsi ensimmäisen kerran liikkeet masun päältä : )

Täällä ollaan vaihteeksi saikulla :( Kaksi päivää sinnittelin töissä, mutta supistukset äityivät taas sen verran kipeiksi että oli pakko mennä neuvolaan & lääkäriin, nyt sitten huilia rakenneultraan asti eli ensi viikon perjantaihin ainakin. Siellä sitten katsotaan tilanne ja jatko. Toivottavasti nyt helpottaisi noi supistukset, on tosi kurja kun joutuu jo näin aikaisessa vaiheessa olemaan pois töistä, todella huono omatunto. Pitkään pohdin että koitanko vaan sinnitellä, mutta sitten mietin että jos meidän pikkuiselle sen seurauksena käy jotain niin en antaisi ikinä itselleni anteeksi. Täytyy pikkuhiljaa totutella näihin äidillisiin tuntemuksiin ja laittaa pikkuinen etusijalle. Olipas taas sepostus...

Painoa mulle on tullut joku 2,5kg. Herkut ja kaikki epäterveellinen maistuisi paremmin kuin hyvin. Normaalisti en paljoa syö herkkuja, mutta nyt oon johonkin hukannut selkärankani ja kyllä melkein joka päivä tulee herkuteltua :ashamed:

Nimistä meillä ei vielä ole hajua. Hieman olen suosikkeja katsellut, mutta sitten ajattelin että jos ultrassa selviäisi sukupuoli niin tehtävä helpottuisi puolella :D

Turvakaukaloista sen verran että noita telakoitahan saa ilman sitä ISOFIX kiinnitystäkin, eli sen telakan voi kiinnittää ihan vöillä ja sitten turvakaukalo tulee siihen telakkaan vain kliks kliks kiinni. Me ollaan pohdittu Gracon Logico S kaukaloa, sen saisi kiinnitettyä Emmaljungan City Crossin runkoon tarvittaessa, jotka meinattiin vaunuiksi hommata.

Hope ja pikkuinen 19+6 (huomenna poksuu puoliväli, voi hurja )
 
4Kg tullut lähtötilanteesta ja nytkään en ole muuta tehnyt kun mässännyt, tänäänkin on jo uponnut 400g irttareita =) + eiliset monet korvapuustit + sitätätäjatota... huh huh, mulla ei tää lähtöpainokaan mikään ihan pieni oo =(
Kun oma tahdon lujuus on tipotiessään....

Väsymystä juu on jos yöllä heräilee vessaan jne....

Meillä ollut turvakaukalo vöillä asennettuna ja edelleen mennään sillä.

Punis+ mönkijä 18+6
 

Yhteistyössä