Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Aivan ihania vaatteita -pätkis- ostanu pienelle. :) Ja ihania ultra kuvia teillä kaikilla. Omaan ultraan vielä tasan kaks viikkoo...
Mä oon tässä ruvennu etiskelemään käytettyä jatkettavaa sänkyä esikoiselle, ettei tule kiire hommata sitä ennen uutta tulokasta. Löysinkin sitten sopivan aika nopeesti vaikka varauduin siihen et saan selailla ilmotuksia jonkun tovin.
Huomenna olis tarkotus hakea naapurikunnasta sänky. Pääsen sitä hiomaan ja maalailemaan. Tykkään kauheesti tehä tuommosia pieniä "tuunaus" puuhia. Nyt on aikaa tehä sitäkin huolellisesti ilman kiirettä aina kun mies kotona typykän kanssa..
Tyttö opetetaan viimestää tammikuussa sitten nukkumaan siihen sänkyyn niin saadaan tuo pinnasänky sitten meidän makkariin odottamaan uutta nukkujaa..

Mulle on poika olo vaihtunu jostain syystä nyt muutaman päivän aikana tyttö oloon..

18+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Kirjoitin pitkät jutut ja sitten iPad pimeni. laturin johto ei ollutkaan kiinni seinässä :headwall: Uusi yritys...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista Sunniee, maalismamma ja Marika :flower:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta Hayley :flower:

Pätkis: Itse varmaan hankkisin sen nallepuvun juurikin 62cm. Toppapuku varmasti menee vaan ne alkuajat ja sitten varmaan säät alkaakin jo pikkuhiljaa lämmetä. Itse ajattelin ostaa jonkun 62cm vuorellisen fleecehaalarin tai nallepuvun sen tytöltä jääneen kevyttoppapuvun lisäksi. Viime vuonna maaliskuussa tyttö käytti toppapukua ja sen alla pelkkiä sisävaatteita, mutta sitten sään vähän lämmetessä se kävi liian kuumaksi ja hankittiin vuorellinen fleecehaalari ja sen alle laitettiin pelkät sisävaatteet tai tarvittaessa kerrasto. Monesti esim. aamulla äiti-vauvakerhoon mennessä oli kerrasto puvun alla, mutta kotiin palatessa sen saikin jo jättää pois.

Ensi tiistaina on se 4D ja jos siellä kaikki on hyvin, niin ajattelin alkaa tilailla vaunuja ja katsella pipoa ja sitä keväthaalaria :) En malta odottaa!

Sipsunen & SV 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista TP75 ja Nanniga, Nannigalle onnittelut myös poikalupauksesta :flower:

Milla: Meilläkin edessä jatkettavan osto esikoiselle. Meinattiin viimeistään joulun aikaan siirtää pois pinniksestä, jotta ehtisi oppia uuteen sänkyyn ennen vauvan syntymää. Vauva tulee alkuun nukkumaan mun vieressä, mutta en halua hänen synnyttyä alkaa esikoista opettamaan pois pinniksestä.

Ihania ultrakuvia olette laittaneet :heart:
 
Pööppis
Paljosti onnea uusille rakenneultrassa käyneille:heart:
Ihania kuvia!!!!!
Ihan kateellisena jjännään täällä omaa vuoroani.


Uunissa paistuu ohrajauhoihin tehty kanelipannari..johan täs on paastottukin :D


20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Ihania ultrakuvia ja paljosti onnea kaikille :heart: jokainen on saanut niin hyviä uutisia käydessään! Miulla vasta 7.11.
Sonskulle paljon voimia makaamiseen :hug:

Nyt kuulkaa naiset tulee sellanen vitutuspurkaus :mad:: Meillä piti olla muutto huomenna, kaikki on pakattu kasaan siihen malliin että huomenna muutetaan. Isäntä meni sinne asunnolle siivoamaa aamulla, kun on edellisten asukkaitten jäljiltä niin paskanen ettei todellakaan pysty muuttamaa ennen perusteellista siivousta, lattiatkin pitää karhunkielellä hangata kun niitä ei ole sitten viitsitty pestä edes suht säännöllisesti, tai olisivat pesseet edes joskus.
No kuinka ollakkaan kylpyhuoneen siivous tyssäsi siihen kun isäntä huomasi että vedet ei valu viemäriin vaan lettiamaton alle ja sieltähän se yllätys sitten löytyi :kieh:
Minä sitten soittamaan vuokratoimistoon, eikä mennyt kuin viisi minuuttia kun olivat kunnan insinöörit paikanpäällä (kerrankin ne toimivat nopeasti), ja saatana vesivahinkohan siellä on, koko kylppäri revittävä auki, parin kuukauden kuivatus ja uutta tilalle. Vittu että taas kertaalleen vituttaa!! Se on siis alettava purkamaan näitä laatikoita ja säkkejä takasin kaappeihin.
Jos kuulemma vaikka sitten JO jouluksi päästään muuttamaan :mad:

ilja ja pikkuinen 18+3
 
ONNEA hyvistä ultra kuulumisista! Niitähän olikin tälle päivää oikein urakalla :D
Tytöt taitaa olla vielä johdossa? :)

Määki haluan shoppaan[/B kun monet ostellu niin ihania juttuja :heart:

Nyt täytyy kyllä alkaa ruuan laittoon :)

kn&tyyne 20+6
 
Oi kun on tullu paljon hyviä kuulumisia <3 Mulla jotenkin alkanu tulee poikaolo..en tiiä miks.

Muuten sydänäänistä -kun sanotaan et kuulostaa hevosenlaukalta tai veturilta niin kumpi sit tarkottikaan kumpaa, kun sekin kuulemma yks millä jotkut "tietää" onko tyttö vai poika tulossa?

On: aivan hirvee räkätauti senkun jatkuu! viime yö oli ihan tuskaa töissä ja viel ois kaks eessä :/ ois houkuttanu kovin hakee saikkuu mut jos nyt jaksais yö kerrallaan.. Sit mä oon viel nukkunu viime "yönä" vajaa 6h ni voi tulla mielenkiintoinen ens yö.

toppapuku.. ei hommata erikseen ellei nyt sit näytä et talvi on tosi kylmä ja jatkuu pitkään. Nallepuku löytyy meiltäkin ja sillä pärjättiin hyvin sillo ku toi 4v synty ja on syntyny 20.3.

Mitähän viel piti kommentoida... no en nyt muista.. juttelen täs samalla miehen kaa puhelimessa ja motivaatio siihenkin hommaan +100 :D Jotenkin nyt ei vaan jaksa sitä -oli sen verran stressaava alkuviikko ja mulla vaan menee hermo siihen et se ei voi mitään asioita puhuu mulle rehellisesti, vaikka ei välttämättä valehtele ni sellasta ihme salailuu ja jättämättä kertomista asioista joilla ei ois mitään merkitystä vaik tietäisin ja sit viel pitää mua niin helvetin tyhmänä et etten tajuu. Se vaan ajaa tasan siihen ettei muakaan huvita kertoo mitään ja sit meillä ei puhuta mistään. ihan hyvä et tulee taas pariks päiväks tätä ilmarakoo ni pääsen rauhottuu :D Nää kun on taas niitä asioita jotka jos nostettais pöydälle ois mun päänsisäisiä kiireitä...

väsymys joo on!!! Mä odotan sitä ihanaa, helppoa keskiraskautta edelleen... musta tuntuu et mua väsyttää koko aikaa mut silti en pysty nukkuu. Ja sit ku on niin väsyny ni itkettää aivan kaikki, ja etenkin kaikki vanhat asiat pyörii päässä :/

pikkumökö + paavo-pesusieni 18 + 5
 
Pikkumökö: Mulla ihan sama. Väsyttää, mutta nukun huonosti. Sitten väännän itkua melkeen mistä vaan kun olen tarpeeksi väsynyt. Eilen illalla kun tyttö koetteli kärsivällisyyttäni, olisi tehnyt mieli heittäytyä lattialle itkemään. Jätin kuitenkin väliin :D

Tänään onkin ollut mulla loma päivä, kun anoppi tuli tyttöä leikittämään. Olen saanut puuhailla omiani ja hoitaa rästiin jääneitä kotihommia rauhassa.
 
Pikaisesti ja omanapaisesti ultra kuulumiset...

Reissussa meni 3 1/2h joten ei minään pikareissu... lääkäri joutu kesken ultran taas synnärille ja pieni tauko pidettiin erittäin vilkas POIKA sieltä on tulossa ei kuulemma epäillystäkään ;) ihmetteli miten kamalan pitkä napanuora ei ole ikinä nähnyt vastaava seuraava ultra 32 masennuslääkityksestä johtuen. Pelkopolille sain pyynnöstä lähetteen pituutta en kysyny eikä sanonu mut paino 363g. Palaan illalla rauhassa...
 
Eilen oli lääkärineuvola, kaikki hyvin... Tai no lääkäri totes, sulla on hiiva. Mitä ei koskaan aikaisemmin ole ollut. Eikä kuullut sydänääniä, toisaaltaan en yhtään ihmettele meni sen ihme laitteensa kanssa ympäri masua, hyvä että paikoillaan oli hetkeäkään. Kysyi liikkeistä, joita kyllä välillä olen tuntenut. Laittoi lähetteen ultraan, jos vaikka tällä viikolla pääsisit. Hetihän sinne pääsin, kun tämmösestä asiasta on kyse. Ja äänetkin kuului. Se lääkäri oli siihen lähetteeseen kirjoittanut, ettei tunne liikkeitä. Outoa. Ekan ultran perusteella eilen olisi ollut tasan 18 rv täynnä, eilisten mittausten mukaan 17+4. Saas nähä mitä on sitten kun sinne rakenneultraan menen. Pikkuinen painoi huimat 216g.

Ostoksista Mitään ei olla vielä ostettu. Kaikkea on. Paitsi jos on poika, niin pakko ostaa jotain sinistä, vihreää jne. Eipä oikeastaan tarvi muuta ostaa kuin tuplavaunut/rattaat.

Hengittäminen ahdistaa Nyt viime aikoina tuntunut, että happi loppuu. Saa oikeen kunnolla hengittää. Tuntuu, että ihan istuminen jo hengästyttää. Not nice.
 
sunniee Mä en tiedä ultraajan nimeä :D mutta kun kävin viimeksi neuvolassa niin "täti" katsoi mun tiedoista että mulla ois ollut aika apulaisylilääkärille... Voiko olla mahollista :) en huomannut edes oven vierestä katsoa nimeä :D

Tessa 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Sipsunen En ole koskaan aikaisemmin kuullutkaan keinutassuista! Piti heti googlettaa ja todeta, että millaiset ne on... Kaikkea sitä ihminen oppii :)

ilja Hirveä tilanne tuon asunnon kanssa. Onneksi he kuitekin tulivat nopeasti sinne tarkastamaan tilanteen, ettei se vienyt viikkoja.

Äipyli Mullakin tuntuu tuon hengityksen kanssa olevan haasteita. Hengästyn todella nopeasti, mutta välillä tulee sellaisia "kausia", etten pysty hengittämään syvään oikein millään. Yleensä syvään hengittäminen onnistuu siinä vaiheessa, kun olen koukistanut vartaloa. Mikähän tässäkin syynä?! Rauta-arvot ovat mittausten mukaan olleet hyvät.

Nallepuku Moni täällä puhuu tästä nallepuvusta. Ulkonäöltä tiedän kyllä, mistä on kysymys, mutta millaista materiaalia se on ja kuinka paksu?! Onko siinä vuori?

ON Täällä ehkä tunnettiin ensimmäiset liikkeet viime yönä!

Kirskis ja Kaiku 19+2
 
Kauheen huono tuuri Iljalla. :( mutta onneks huomasitte nyt ettekä kamojen viennin jälkeen.. Pidetään peukkuja, että ees jouluks pääsisitte uuteen asuntoon.
Minä ostin sit tänään ensimmäisen vaatteet tulokkaalle vaikka vannoin etten osta ennen rakenne ultraa. :D Fb puolella oon seuraillu h&m kirppiksen seinää ettiny tytölle talvivaatetta, mutta pongasin sit sellasen karhupuvun nii pitihän se sit ostaa 56cm. :)

Sipsunen meilläkin juuri tarkotus opettaa esikoinen hyvissä ajoin uuteen sänkyyn ettei muutos tuu liian lähellä vauvan syntymää. Pitää varmaa vähä muutenkin hyvissä ajoin muokata rutiineita nii ei tuu pienen syntymän jälkeen nii kauheeta muutosta, eikä yhdistän niitä nii pahasti sit vauvaa. Ainakin mies pitäs saaha enemmän osallistumaa iltarutiineihin ja nukuttamaa iltasin tyttöö ettei aina tarvii siinäkin äitiä, kun tahtoo olla nii äitin tyttöä välillä.. Te joilla tulossa kolmas tai useampi onko teillä mitää vinkejä mitä vois ottaa huomioon ennen sisaruksen syntymää?

Muakin välillä väsyttäny, mut ei nyt kuitenkaan niin valtavasti. Meinasin kattoo seuraavaan neuvolaan mitä hb on ja ostan sit jotai rautaa jos tarvis on.. Ensimmäiselläkään neuvola käynnillä ei ollu siellä parhaasta päästä, muttei kuitenkaan vielä ollu lisä rauan tarvista.
 
onnea kaikille ultrassa käynneille hyvistä uutisista ja sukupuoli veikkauksista!:flower:

tällä hetkellä väsyttää kaameesti, töissäkään ei meinannu tulla mitään, enää huominen ja saa taas huilia pari päivää...

pepper& masuasukki 21+2
 
Onnea Kaikille hyvistä ultrakuulumisista!Ja niin ihania kuvia kaikilla :heart:
Itellä vielä pitkät 2viikkoa rakenneultraan,ja sen jälkeen jos kaikki on hyvin niin shoppailemaan jotain pientä ja ihanaa vauvalle :heart: Hirvee hinku olis jo kauppoihin mutta maltan vielä mieleni :)
soraya oli laittanu sulosen vauvakuvan :)
Iljalla on kyllä vastustanut,kaikkia ylimäärästä sitä pitääki aina tulla hermojen kiristämiseksi :/
Mä olin eilen neuvolassa ja tänään lääkärillä,sain ajan ku sanoin että haluaisin että noi paikat tutkittais ihan mun mielenrauhan takia ku on ollu niitä kohdun kovettumisia, ja sielä oli kaikki hyvin!Kohdunsuu kiinteä ja kiinni,ja k.kaulan pituus 3cm.Kyllä helpotti!Katottiin vielä lopuksi ultralla vauvaa ja voi että mikä mötikkä se jo vaan onkin,siis niin pieni vielä mutta silti jo niin iso :heart: kun tuntuu että aika on menny niin tosi nopeesti!Sukupuolesta ei onneksi ollu mitään puhetta,oon niin oleentunu että saadaan se selville sillon 2viikon päästä sielä r.ultras että en olisi halunnu aiemmin sitä saada tietooni+vielä että haluan että mieski on paikalla kuulemas uutisen :) Vauva oli jo pää alaspäin mikä oli mulle yllätys,oon luullu että se on vielä monia viikkoja pää ylöspäin ja kääntyy vasta raskauden loppu vaihees :confused: Verenpaine ja hb:kin oli hyvät,ei siis vieläkään tarvetta lisäraudalle :)
Sf mitta oli 18cm,eli sentti viikossa tullu lisää korkeutta mikä on kuulemma hyvä.
Sain myös täytettäväksi sen paperin missä kysytään mm.nimet hätäkastetta varten,pikku hiljaa vaan käy todemmaksi tää raskaus :p Huomen aamulla pitää vielä käydä viemässä labraan pissakoe kun en tänä aamuna jaksanut,yöllä iski hirvee kurkkukipu päälle ja nyt tuntuu jo että on koko pää jumissa :( Pyysin itte neuvolan tädiltä sen lähetteen ihan varmuuden vuoksi.
Niin joo ja mikä parasta tänään on puoliväli tääläkin täynnä! :D
Kerttu ja rääpäle 20+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
ihan hirvee päivä! Ite on ku pystyyn kuollu ja tuo pentu tekee koko aika jotain älytöntä -takkaan tunkee itteesä vähän väliä, sit äsken se oli astianpesukoneen sisällä nuolemassa lusikoita, roskis on tyhjennetty useemman kerran, sit ku hoksin et tol pennul on paskat housussa ni rupesin kattoo et mitä hittoo sillä on kädessä -tonkanu sit vaippaasa.... aaaargh!!!! kylläpä on fiilis lähtee töihin... ja sit ku viel kattoo facebookista et "jee klamydia popissa!!" tarkoittaa yhtä kun rankempaa yötä meille :/

Hitto mul on kipee finni niskassa!!? ärsyttävä!

Juu, kai se ois lähettävä ku toi ipana pitää viedä viimeistään seiskaks ku menee yöhoitoon.
 
Huh pitääpä pikkumököllä kiirettä : / Älä suutu mutta silti piti vähä naurattamaan tuo lusikkojen nuolenta :D
Niin piti vielä laittaa että
Rakenneultrahan on 4.11 :)
Nyt sohvalle odottelemaan salkkareita.Olo sen ku vaan pahenee,nyt saa jo aivastellakkin n10 aivastuksen sarjoja atm.Vauvaki varmaan pelkää ja säpsyy niitä :(
 
TP75, en mäkään tiedä,mut sen tiesin että joku niistä katsoo sillä 4D:llä ja toivoin et oisin päässy näkemään pienen tarkemmin :D mut kävi se näinkin,ihana kätilö oli kyllä mullakin ! moneltako sulla oli aika? mä lähdin sieltä vasta 9.50 pois , oltais melkeen voitu törmätä :DD

sunniee ja venlavilperi 20+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

pööppis Luin että sulla palaa uunissa kanelipannari ja mietin miksi et käyny ottaan sitä pois :D

iljaOttaa varmasti päähän!
Kuitenkin positiivisesti ajateltuna saatte uuden laitetun kylppärinlattian ja kenellekkään ei tule mitään oireita kosteudesta/homeesta kun lattia on kunnossa :)

Äipyli ihmeellinen lääkäri sulla on kyllä ollut! Onneksi sitten pääsit ylimääräiseen ultraan :D

Kipuja Eilen illalla alkoi kamalasti pistämään mahaan. Aamullakin tuntui vielä pistoja. Töissä sitten kun otin askeleen sivulle ja koitin normaalilla nopeudella tehdä, niin jouduin irvistelemään kivusta. Hetken päästä sitten taas helpotti ja nyt kivut tulivat uudelleen kotiin tullessa:(
Onkohan nämä niitä kasvukipuja, vai oikutteleeko maha eilisestä pyöräilystä? En tänään uskaltanut mennä pyörällä töihin.

hepuhi:heart:käpy 19+5
 

Yhteistyössä