Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

pööppis: onnea tyttölupauksesta !! =) meilläkin pikkunen painoi 370g : ) korvasta korvaan mitta oli 49.5mm :) ja meillä vastas viikkoa 20+4 (viikkoja oli sillon siis 20+2)
ja ps. tottakai susta tuntuu hassulta kun oot ajatellu poikana ja tuleekin tyttö..eihän ihminen voi mitään tunteilleen. voin sanoa että mustakin tuntuis nyt hassulta ja ehkä hieman pettyneeltä jos meille tuliskin toinen poika kun tyttöä on luvattu. mut toisaalta taas oisin halunnu toisen pojan et ois sit ainakin leikkikavereita kun molemmat ois poikia,vaikeeta :D

sunniee ja vv 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Nopea kyssäri teiltä kokeneilta! Täällä on paljon puhuttu yhdistelmävaunuista, mutta asiat ei oo jotenkin jäänyt päähän kun on tuntunu niin kaukaselta omalle kohdalle. No, nyt sit olisin huomenna menossa koeajaa yhtiä vaunuja YKSIN ja koska mä en tiedä niistä mitään niin kuulostaako ihan mahdottomalta:
Laadukkaat, ehjät, puhtaat ja uudenveroiset yhdistelmävaunut (Brio Kombi) kovalla kantokopalla ja heittoaisalla. Ymmärsin niin että ollut käytössä yhdellä lapsella, ovat vm -05, sisällä säilytetty, ne kovat renkaat, ei mitään ylimääräisiä lisävarusteita. Hp 350e.
Mä oon niin huono tinkimään että jos lähtöhinta on jo överi niin mun ei kannata edes miettiä :D mä lähinnä mietin tota ikää, ne on jo 7 vuotta sit kun vauva syntyy. Kauan tollasilla vaunuilla yleensä päristellään?

Täällä kaikki hyvin, joka päivä luen ahkerasti. Liikkeet tuntuu jo useammin, aamullakin tuli varmaan 10 potkua yhteensoittoon :)
Nivelet on ollu muutamana päivänä aivan tulessa, siis en osannu ajatellakkaan että se noin julmettua kipua on, siis oletan että kyseessä on nyt ne liitoskivut. Tulee onneks sellasina vuorokauden kestävinä kipupiikkeinä, ettei sentään viikko tolkulla särje.
Perjantaina on Neuvola ja rukoilen joka ilta että neuvolan puntari olisi rikki..

Vointeja kaikille :)
 
Heps kaikki ! :)

Ja ihan alkuun suuret onnittelut tyttö- ja pojulupauksista ! :heart:
Oma rakenneultra ylihuomenna klo 7.30, jänskää.. :)

Mie en tajua, ett miten mie en pysy enää kärryillä teijen jutuista ollenkaan. Kommenttei tullu about valtava määrä, kun on vaiks päivänki käymättä koneella. Apuva.

Ootte puhuneet painosta. Miulle on tullut nyt n. päälle 1kg ? Että ei sen suuremmin :)
Ja masukin liikkeistä; kamalaa rallia päivittäin, illalla en meinaa saada untakaan kun pikkuinen myllää. Miltei pelottavaa, ett miten tuo liikkuu mahanahkaa pitkin jo tässä vaiheessa, yrittää vissii tulla massun läpi :D

Eipä miulla oo tälläkää kertaa aikaa kirjotella, laitoin jäbän pinniksee kun hää oli olevinaa niiiiin väsy-noh, väsymys kaikkoo ilmeisest heti, kun hänet yrittää laittaa nukkuu, jesh :p

cherrrye ja muwu 20+2
 
Memssi, ehkä aavistuksen kalliilta tuntuu tuo hinta. Omat käytetyt yhdistelmäni maksoivat 120 euroa. Toki oli vähän tutun kauppaa, ja näissä asioissa varmaan vaikuttaa asuinpaikkakin.... Eikös sielä etelässä ole kaikki kalliimpaa? :D
 
Pööppis
Ainiin, kävin työpaikkalle viemässä avaimet,niin pomo antoi mulle oman poikansa entisen turvaistuimen, vaikkei sitä tarviikaan hetkeen,niin hyvähän se on,kaikki mitä lahjotuksena saa :)
Nii ja kaukalosiaa,en muista kerroinko mikä lottovoitto kun hyvältä ystävältä saan viidellä kympillä brio primon,telakallisen, hyvä kuntoisen ja siistin, 2v vnhan :) Huippuu!
Isompia hankintoja enää pinnis ja vaunut. Ja itekin oon vaunuista ihan pihalla.
Toi Memssin 350e noinkin vanhoista tuntuu hieman kovalta hinnalta... Mutta kannattaa nyt vähintäänkin tinkiä jos ne päätät ostaa.

Ja kiitos ^^ ymmärryksestä. Sananne toivat hymyn miun huulille.
Pitää entisenä hevosnaisena alkaa suunnittelemaan sitä esteratsastajanuraa sille tytölle ja miettiä tietenkin jo nyt että millanen keinuhevonen, keppihevonen ja my little ponyt ostetaan niiku alkuun :D
Iteki leikin pikkutyttönä hevosilla, mulla oli parhaimmillaan 28 heppaa "tallissa" :) + my littlet joita jo siihen aikaan oli :D Harmittaa kun eivät enää tallessa :(
Nii ja sit rueta kattelee hevospörssii,et millanen shettis tulee kotipihan autotalliin :D (..no ei vais)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Memssi mun mielestä kyllä aika arvokkaat tuntuu olevan kun tuolla hinnalla saa jo uudet (toisen merkkisiä toki) ja sitten uteliaana kävin kattoon huuto.netistä hintoja niin muutamat -05 brio kombit maksoi n.100€ ja yhdet 350e..onkohan sama?:)
Tinkaa ainakin alennusta vähän jos päätät ostaa:) (ja sori ku mielipidettäni tänne tungen:)) Itse myin vajaat 3v vanhat oran yhdistelmät puolella ostohinnasta.

Onnea pööppikselle hyvistä ultrakuulumisista :)

Meillä sikiö oli 20+4 viikolla 384g ja BDP 50,5mm, HC 190,4mm, AC 163,2mm ja FL 31,5mm ( p-p mittaa ei ole merkitty enkä löydä sitä tuosta lapustakaan ja se ultraaja ei merkannu nlakorttiin mitään, niittas vaan kopion kii)

CRL = pituus päästä peppuun
BPD = pään halkaisijan mitta
FL = reisiluun pituus
AC = vatsanympärysmitta
HC = päänympärysmitta


H&mörrykkä 21+1
 
Memssi,kuulostaa munkin korvaan melko kalliilta.. me ostettiin käytettynä meidän yhdistelmät,Brio Kombit vm08 ja maksoin niistä 270euroa,kaupanpäälle tuli siis kaikki siihen kuuluvat jutut,plus emmaljungan lampaantaljalämpöpussi :) mutta tosiaan ostettiin mun kaverilta,se pyysi niistä vähän yli 300 mut sain kaverialennuksen :)
 
Noku mustakin ne on vähän kalliin oloiset. Varsinkin kun just vertaa pari vuotta uudempiin mitä myydän samalla hinnalla. Jotkut tosin oli ilman heittoaisaa ja oli erinlaista rengasta tms. että mä olin ainakin ihan pihalla hinnoista.
Kuvan mukaan nää oli hyväkuntosen näköset, mutta huomena se selviää. Jos on OIKEESTI uudenveroset niin ehkä voisin yrittää tinkkasta 300e.
Kiitos taas rohkaisusta kaikille pupusille! :)
 
KÄYTETYISTÄ VAUNUISTA: aika kovalta hinta tuntuu itse vastaavista maksan 170 euroa ja on kunnoltaan kuin uudet ei miun lempiväriset mut niin hyvin hinta-laatusuhde kohtaa et pakko oli kaupat tehdä... mut seuraileppa vielä jos parempi tarjous olisi tulossa. Mutta jos ne on ihan oman tuntuiset ja todellakin uutta vastaavat ei niitä ihan kamalan kalliina voi pitää. Miun ostamat on 06 mallia ja yhdellä tytöllä käytetty.

Pööppis: vaikka itselläni ei varsinaista toivetta ollu tuli ihan tyhjä olo kun lääkäri pojan kertoi tulevan, olin itse hämilläni fiiliksestä mut kuuluu varmaan asiaan.

Liikeistä: taitaa suurimmalle osalle olla jo joka päiväistä iloa... niin myös täällä istukka on tuossa edessä ni monotukset tuntuu ihan alavatsalla.

Mä haluun herkkuja mut jotain itsekuria pitäis olla huomenna ollaan menossa kaupunkiin ja syömään ja keskiviikkona neuvolan vaakaan. Suoraan sanoen jännittää mut en kyllä laita sille paljon arvoa, oma olo on hyvä ja se kaiketi on tärkeämpää.

 
Memssi, me ostettiin vuonna -08 liikkeestä uutena Brion yhdistelmät joissa on se ratasosa ja "oikea" vaununkoppa (eli koko yläosa vaihdetaan) heittoaisalla ja ilmarenkailla, ja maksettiin niistä toi 350e! Ne oli kyllä silloin edellisen vuoden väri, eli siksi edullisemmat kuin sen vuotiset mallit. Silti, nuo sun katsomat olis vanhemmat ja nimenomaan käytetyt, niin on kyllä liikaa. Uudenveroiset tai ei, niin silti ne on käytetyt. Kannattaa käydä liikkeestä katselemassa just noita "vanhoja värejä", niistä voi löytää tosi hyviäkin tarjouksia, ja jos sulla on se 350e käytössäsi, saat sillä luultavasti ihan uudetkin vaunut joissa on kuitenkin takuut ja muut ja myöhemmin parempi jälleenmyyntiarvokin ;)

Mulla olis huomenna aamupäivällä se ultra! Hui, pikkasen jo jännittää =)

Lyytinen 20+2
 
pööppis: Onnea tyttölupauksesta! Ei kannata yhtään hävetä tuota pettymyksen tunnetta tyttölupauksesta. Täältä löytyy kohtalotoveri kun esikoista odotin.. Oon koko pienen elämäni ajatellu että esikoinen on tyttö ja vaik osasinki aavistaa että poika on tulossa, itkin siltikin kun sain tietää että esikoisesta tulee poika. Nopeasti se sitten muuttui innoksi ja oon aivan rakastunut tuohon pikkumieheen. Ja nyt en osaisi kuvitellakaan että ois tyttö. Ja jos totta puhutaan ni tuun olee ihan pihalla jos nyt rakenneultrassa tulisikin tyttölupaus. tsemppiä vaan! :hug:

memssi: Aika hurjalta mun mielestä kuulostaa tuo noitten vaunujen hinta. 7 vuotta vanhat rattaat on kuitenki jo aika vanhat vaikka hyvin oiski pidetty, siis varmasti voi olla toimivat ja kaikkea, mutta tosiaan tuolla hinnalla saa jo ihan uusiakin yhdistelmiä eri merkillä. Ja vaik eri merkki ei oiskaa yhtä laadukas, ni en usko että ainakaan huonommat ois verrattuna 7 vuotta vanhoihin. :)
Ja jos miettii sitä että vaunukaupatki tiputtaa hintoja about 200 euroa jos on viime vuoden kuosi!
Mutta käy ihmeessä koeajaa, mutta älä anna puijata itteäs. :)
Varmaan ainakin renkaita joutuu vaihtaa ton ikäsiin vaunuihin ni kannattaa ottaa selvää eka että niihin käy noi nykyajan renkaat.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea pööppis ultrauutisista:) ja joo kyllä tuollaset tunteet on ihan sallittuja, luulen että viimeistään vauvan synnyttyä olet jo tottunu ajatukseen että teille tuleeki tyttö. Mulla on kans nyt niin tyttöolo että varmasti menee hetki sulatellessa jos onki poika..kaksi yötä enää jännätä :)
 
Pööppis Onnea tyttölupauksesta kovasti! :) :flower: Voih, mitähän se tosiaan oli, joka heilui siinä kuvassa sitten :D Varmasti vie jonkusen ajan, ennenko tottuu tyttöajatukseen. Ja nyt rupes vähän minuukin jännittämään tän poikaolon suhteen.. tuntuis niin hassulta ja omituiselta, jos tuo tuolla oliskin tyttö. :eek: No mutta joka tapauksessa syyttä nolostelet ja podet huonoa omatuntoa tuosta. :) :hug:

Hiphii! Lainasin tänään kirjastosta kirjan Vaippailmiö, joka kertoo siis kestovaippailusta. Ja pääni on käännetty! Täältä tullaan ihanat kestovaipat! :heart: Niissä on tosi makeet ne kuviot ja voi sitä rahan säästöä! :saint: Varmasti hommataan kerttiksiäkin alkuun (eli ei varmaan ihan kokonaan kestoilla), mutta sitten ainakin, kun on päästy new born-vaiheesta jo noin pari kolmekuiseen niin sit ainakin enemmän noita kestoja!

(En muuten tiennyt, että on kestositeitäkin naisille! Suositellaan mm. jälkivuodolle synnärin jälkeen. Ite käytän kuukuppia, mutta jälkivuodon ajalle ei kuulemma suositella tamponin tai kuukupin käyttöä. :p Jippiii, pääsin innostumaan tästä kestoilusta tosissaan! :D)

Hei tässä hyvä nettikauppa kestoiluun ymv. kiinnostuneille:
Lastentarvikkeet, lastenvaatteet, ompelutarvikkeet, kankaat ja kestovaipat | Myllymuksut.com

Nyt neulomaan, heihei! :wave: :cool:

Hopea ja Alien 20+2
 
memssi minustaki kuulostaa vähä hinnakkaille käytetyks. Me ostettiin reilu vuos sitten esikoiselle emman alu combi yhdistelmä vaunut muistaakseni 250e (jos en nyt ihan väärin muista). Mut oon ollu tyytyväine nuihin.. löytyy heitto aisat, kantokoppa ja jalkasuoja ym..
Meillä olis perjantaina neuvola, jonne pyydettiin myös miestä mukaan jos töiltään vaan ehtii, jututettas kuulemma molempia ja mitattas mieheltäkin halutessaan verenpaineet ja hb...
Täällä ei vieläkään tunnu "isoja" potkuja, mut päivittäin kuitenkin jotain pientä.. ettei tarvii huolissaan olla, mutta odottelen innolla niitä potkuja jotka näkyy selvästi päälle päinkin.. :)

18+6 Huomenna poksuu. :)
 
Onnea ultrakuulumisista <3 olikos sipsusella tänään se 4D?

käytetyistä vaunuista -vaikka nyt ehkä tässä vaiheessa vähä tyhmää miettiä mut jos on kauheen vanhat ni jälleenmyyntiarvoki pienenee joten ihan hirveitä en maksais. En aatellu ees meiän emmaljungista pyytää 350e vaikka nekin todella siistit,vuoden 2007, ja emmaljunga ovh:lta kalliimpi.

Kävin tänään sit lääkärissä, on se kumma et ajatellaan et lääkäriin mennään ainoastaan siks et sais saikkuu! ensin kysy et oonko jaksanu olla töissä, sit vähän ajan päästä et meinaanko todella jaksaa ja sit et jos kirjottais sairaslomaa ja sit ku selvis et oon raskaana ni vielä kysy et oonko varma etten ota saikkuu... ENENEN! Jos oon 2viikkoo jaksanu töissä panadolilla ni tuskin tää antibioottikuurilla pahemmaks menee. mut korvat oli terveet mitä ihmettelin, mut poskionteloissa tulehdus -et ei ihme et korvatki särkee ja pää. mut nyt se helpottaa -PAKKO!!
 
Saaks mä valittaa?

Yks, mä otin pari päivää sitten napakorun pois, tuli ikävä sitä ja kokeilin laittaa sitä takas, mut ei se on jo menny umpeen.

Kaks, mun iskias vaivaa. Vihloo pakaraa nii perkeleesti.

Kolme, mun halloweenpuku ei sovikkaa enää ku tää masu on päättäny kahdes viikos kasvaa liikaa. :D

Neljä, mun vatsanahka kiristää.

Viis, mul on tulos 9 päivän työputki.

Kiitos ja näkemiin :D
 
Pööppis Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :flower:

Hopea Täällä toinen, joka on innostunut kestoilusta! Meilläkin varmasti vain osakestoillaan. Ainakin yöksi laitetaan kertis ja tietysti kyläillessä kertis on myös helpompi. Mut kotona oleskellessa sitte kestoillaan. Mulla onkin niitä jo hyvä kasa, uutena ja kirpparilta. Lisäksi oon hahtuvasta ja merinovillasta neulonut muutaman vaipan.

Muhun iski uudestaan flunssa!! :headwall: Taas se alkoi kauheella kurkkukivulla ja välillä on nenä tukossa, välillä vuotaa, aivastuttaa ja hieman lämpöä. Täytyy katsoo jaksaako sitä huomenna illasta vääntäytyä töihin. Ei kyllä terveyskeskukseenkaan huvittais lähtä istuun ja hakeen saikkua. Kun sais nukuttua niin olo helpottuis. Mut poositiivista tässä on se, että sain valmiiksi ihanan lämpöisen huivin ja baskerin itselleni! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Kerttu83
pokspoks 21+0 <3 näin se aika kuluu,pian alkaa viikot jo kolmosella ;)

hitto ukko unohti puhelimensa kotiin,hmm.. ja kun en sitä autoa omista niin en jaksa kangasalle lähtä puhelinta viemään BUSSILLA..mut ukko tarttis sen kyllä :S


tää meidän vv on vähä hassu,ainaku isi laittaa käden masun päälle loppuu potkiminen,ja käsi kun nousee niin alkaa hirvee rundi taas :D samanlailla teki esikoinen aikoinaan :D

sunniee ja vv 21+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja jendde
Vaunuista Minullakin on tuollaiset 05 duo edget ihan tarpeettomana, mutta kyllä 350€ kuullostaa aika kovalta ilman mitään varusteitakin. Halusin ostaa uudelle vauvalle edes jotain uutta, niin ostin sitten vaunut vaikka edelliset olisivat toimineet taatusti. Nyt en tiedä myynkö toiset pois vai viemmekö mummolaan vanhemmat.:confused:

Lääkäri kirjoitti minulle 2 päivää nyt saikkua ja lepökäskyn kun sunnuntaina alavatsa äityi todella kipeäksi. Epäili pissatulehdusta, mutta ei siinä eilen ainakaan mitään vikaa ollut. Viljelyn tuloksen saan sitten tänään. Neuvolaankin pitäisi raahautua 9 aikaan, mutta jotenkin harmittaa mennä kun ei ole viime viikkoina voinut kunnolla liikkua ja syötyä on kyllä tullut..:( Tässä on vielä raskaat viikot jäljellä kun nyt alkaa jo vastustaa.

Varsinaista valitusta, mutta josko se tästä. Saan tänään neuvolasta ilmeisesti ne Kelan paperit laitettavaksi ja itseasiassa eihän tässä mahdottomia aikoja ole enää mammaloman alkuun, miten ihmeessä tämä aika menee näin nopeasti!?:O

Tea ja J-poika 22+1:heart:
 

Yhteistyössä