Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Heippa piiiiiitkästä aikaa! Olen ollut aika väsynyt pari viime viikkoa. Vielä viikko töitä, ja eiköhän se sitten ala helpottamaan, kai.. =D

Masussa kaikki pitäisi olla hyvin. Sokerit heittelee edelleen samalla tavalla, kuin aiemmin, eli paastoarvot aamuisin koholla tai ei..Insuliini annosta pikkuhiljaa nostettu, mutta eipä nuo tuosta mihinkään muutu.. =/ Tuntuu niin turhalta koko pistäminen. Muutenkaan ei (ehkä tän väsymyksen takia?!) jaksa kiinnostaa koko sokerit, syön mitä syön..Vauva ei kuitenkaan viime painoarvion mukaan ollut mikään jätti, joten en ole jaksanut stressata..Huomenna neuvola, saa nähä, mitä vaaka sanoo.. =O

Eniten odotan (äitiysloman lisäksi =)) kahden viikon päästä olevaa lääkäriä. Kokoarvion lisäksi saatan saada sieltä sektiopäivän! Jänskättää ja samalla tuntuu hassulta, että jo niin pian saatan tietää, koska vauva syntyy!! =D
Pystyyköhän sitä itse vaikuttamaan siihen päivään..mietin, että olisin valmis pullauttamaan vauvan ulos jo 38+ viikolla..malttamaton.. =)

Nyt sohvalle pötköttelemään hetkeksi, ja ysiltä varmaan taas nukkumaan..huoh..

moomin 33+6
 
Sunniee: Hyvä, että kaikki oli hyvin eikä pukkaa myrkytystä päälle. Kuulostaa sen verran lupaavalle, että vv ei ainakaan yliajalle olisi jäämässä masuun köllöttelemään :)

Loretta: Kiitos :hug:

Piti tulla nostamaan meidän hiljaista pinoa, kun oli jo painumassa pois ekalta sivulta. Missäs muuten Pikkumökö on? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Sipsunen & pikkusisko 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Voi kuinka haluaisin karkkia syödä mut tää miun rd on niin armoton et kotiruoasta poikkeaminen nostaa sokerit saman tien ja jos sokerit ei oo hyvtt ei olokaan ole hyvä, aika taspainoittelua ruoan kanssa.

Tänään neuvola takana viime viikon äitipoli käynnistä paino -300g :) ette usko kuinka onnelinen olen. Jos painon nousun saisin pysähtymään nyt ni se olisi se 18 kiloa niin kuin esikois pojalta tytöltä 4,6 kg. Muta pääasia muksulla on kaikki hyvin kasvanu hienosti tasaisesti kokoa tule olemaan noin 3,5-3,8 kg miun villi arvio.

RR 128/75
HB 121
Pissa puhdas --
sf 32.5 (30 cm 2 viikkoa sitten)

Kaikki kunnossa pää yhä irti ei minkäänlaista kiinnittymis toivetta :D ei oo murulla kiirettä tautiseen ja kylmään talveen. Seuraavaa neuvolaa ei sovittu kun ens pe se äitipoli taas ja ei tiedä mitä ne suunnittelee ni kunhan se selviää ni sovitaan sitten seuraava neuvola.

Minnarun&pikku-ukko 37+1
 
Heipat taas pitkästä aikaa, ja tuhannesti onnea vauvautuneille!! :heart: :)

Tiistaina oli tuo synnytystapa-arvio; ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus, joka sattui ihan todella paljon. Juteltiin ja lääkäri sanoi, että hyö pitävät ihan kokouksen tästä miun tapauksesta, esikolle kun tuli se erbin pareesi synnytyksen yhteydessä. Keskiviikkona tuli sitten soittoa, että saan yrittää synnyttää alateitse, että ei hää voi minuu pakottaakaan sectioon. Käynnistystä aloitellaan näiltä näkymin 27.2, ellei polilla oo sitten jotain kamalaa tilannetta päällä just kyseisenä päivänä :p Käynnistellään 2-3 päivää ja jossei typynen lähe syntymään, niin sitten sectioon. Viikkoja tuolloin siis 38+2. Vähän jänskää :)
Eipä miun napaan muuta :)

Ihana tuo Sipsusen namijemma! :D

cherrrye ja muwu 36+5
 
sipsunen :wave: käyn lukemassa kyl päivittäin mut jotenkin tää kirjottelu jääny... Ollaan oltu kipeenä tää koko helmikuu ja nyt pikkuhiljaa aletaan olla vaiheessa "enää yskä".. influenssa vissiin pojilla oli, molemmat vuorollaan viikon korkeessa kuumeessa. Neuvolassa käyty eilen ja kaikki ok -ihan rutiinikäynti -tylsä sellainen :D

Huomenna reissuun ja sunnuntaina laivalle!!

pikkumökö + paavo-pesusieni 35+5
 
neuvolakuulumisia 37+2
RR 135/80
pissa puhdas,leukkarit vähän koholla,niin huomenna labraan pissanäyte
vauvan syke 150
sf-mitta 36cm,pienentyny 2cm viime perjantaista
painonmuutos +400g/vko
RT ,mutta liikkuvana edelleen,eikä vissiin kiinnity ollenkaan tämäkään vauva :D

kaikki siis hyvin,ja ens viikolla en sitten mee neuvolaan kun on se TAYS käynti keskiviikkona :)


Sipsunen mulla on kans karkkikätkö :ashamed: eihän se lihota yhtään kun salassa syö ;) ja toivotaan ettei yliajalle mee tosiaan,alan oleen jo malttamaton :)


cherrye siis mikä tuo juttu on mikä sun esikoiselle tuli? :/ hyvä että saat edes yrittää alatiesynnytystä !! :)


sunniee ja vv 37+2
 
neuvolakuulumisia;
painoa tullut lisää 900g, heti puolustelemassa etten ole päässyt liikkuu minnekkään kun lapset olleet kipeinä:ashamed:, sf-mitta oli 34,5 kasvanut vain puolella sentillä, ollut parilla edellisellä kerralla 34. rt-asennossa ollaan melkein kiinnittynyt, pikkasen pääsee pää heilumaan, sykkeet +150.
eipä mitään erikoista käynnissä ollut, seuraavan kerran poikkeuksellisesti vasta seuraavan viikon ma, ens viikol se on lomalla, mut jos jotain tulee nii voin aina soitella sen sijaiselle...

alkaa jo nii tympii tää odottelu, sais alkaa jotain tapahtuu, oon jo nii kypsä.:stick:

hurjaa ne jotka ovat saaneet tietää/tulevat tietämään koska ruvetaan käynnistelee tai on sectio aika nii tietävät pikkuisen syntymäpäivän, ite saa arpoo jos tää yö vaik jotain rupeis tapahtuu...

mitäköhän sorayalle kuuluu, onkohan nyytti kainalossa?

pepper& mussukka 38+2
 
Täällä ilmottautuu kans salaa karkkia mässyttävä! :D Mies ku on töissä ja käyn kaupassa, niin ostan karkkia ja piilotan todisteet roskiksen alimmaiseksi! :D Onneksi ei tuu käytyä joka päivä kaupassa.

Mä kans alan olla ihan täynnä tätä odotusta! Kädet ihan turrana ja kipeenä, ja selkä tulee niin helvetin kipeeksi ku jotain tekee, eli enpä taida loppuaikana enää tehdä muuta ku lihoa. Onneksi reilun viikon päästä mahdollisesti käynnistetään! Tiiän että lataan hirveät odotukset ja toiveet sen käynnistyksen suhteen, ja sitte laitetaanki vaan kotiin.

Sit musta on tullu varsinainen märyiita! Märisen joka asiasta! Toissailtana googlettelin runoja, jotka kertoo vauvan syntymästä, niin yhtä itkuahan se vaan oli :D

Sori ku tuli niin omanapainen viesti! :ashamed: Tsemppiä kaikille loppuaikaan, nää on varmaan sitä haastavinta aikaa kaikille!

Pätkis 36+5
 
Piiitkästä aikaa päivitystä tänne puolelle :). Ihan ensimmäiseksi paljon paljon onnea niille jotka ovat jo saaneet vauvat! Kateeksi käy :).

Nyt kun tuo synnytys lähestyy itselläkin niin sitä tulee ajateltua tietty paljon enemmän kuin ennen. Mä niin toivon, että olisi valmiiksi annettu käynnistyspäivä tai jotain. Tää epätietoisuus siitä, että koska tapahtuu ja mitä ei ole yhtään kivaa. Tuleeko ennen, meneekö yli, ehdinkö sairaalaan ajoissa, pitääkö soittaa ambulanssi jne. Kun mistään ei oikein tiedä mitään. Olisi niin paljon helpompaa kun jo nyt tietäisi että se on sitten se ja se päivä siihen kellon aikaan.

Jatkuva väsymys vaivaa. Hirveän vaikeata motivoida itseään tekemään yhtään mitään. Ja mulla on kuitenkin hemoglobiini ihan ok (138), eli tää nyt on vaan tätä loppuraskauden väsymystä. Samanlaista kuin oli alussakin.

Mulla oli onneksi se pesänrakennusvietti jo syksyllä. Kuurasin silloin kaikki paikat, siirtelin huonekaluja ja moppasin 5 vuoden pölykasoja pois, järjestin tavaroita paikoilleen ja silloin tuntui muutenkin, että joka päivä piti jotain siivousta tehdä. Nyt ei ole enää kuukausiin kiinnostanut pätkääkään, ja tässä väsymyksessä en mitään jaksaisi tehdäkään. No eipä se vauva välitä olenko juuri imuroinut vai en :).

Oma paino on pysynyt samana jo 2kk, mistä olen ääääärettömän tyytyväinen. Se nousi turvotuksen takia päivässä 1kg ja oli siellä uusissa lukemissa jonkin aikaa, mutta nyt on taas laskenut. Turvotus ei ole hävinnyt mihinkään, joten ehkä mä olen sitten vaan laihtunut muuten sen 1kg:n. Kaikenkaikkiaan on tullut 10kg lisää siihen mitä oli ennen raskautta. Mikä on ehkäpä vähän liikaa, kun ylipainoakin oli reilusti, mutta olen silti vaan ja ainoastaan iloinen, että on kuitenkin pysynyt noin hyvin kurissa.

Lääkärissä kävin eilen ja vauva oli (36+4) arviolta 2600gr. Arvioitu paino laskettuna aikana olisi 3200gr, eli ihan sopiva :). Se on koko ajan kasvanut tasaiseen vauhtiin omalla käyrällään ja todella kivaa huomata, että mun RD ei ole vaikuttanut tuohon painoon mitenkään pahasti.

Mulla on samaa vikaa kuin Moominilla, että ei vaan enää yhtään jaksaisi näitä sokerimittauksia. En jaksa enää stressata jollain ruokavalioilla, kun kerran vauvan paino on hyvä ja oma paino on pysynyt kurissa ja muutenkin ollaan jo tässä loppusuoralla. Lisäksi kun on jatkuvasti väsymystä ja ihan hirveä makeanhimo (varmaan just sen väsymyksen takia niin elimistö kaipaa lisää energiaa). Joten laskiaispullia on mennyt aika monta tässä viime aikoina...
 
Liikkeistä sen verran, että Kaiku on nykyisin todella aktiivinen! Aikaisemmin hän on ollut melko laiska (ainakin minun mielestäni), kun liikkeitä tunsin ehkä noin pari kertaa päivässä, enkä silloinkaan erityisen paljon. Nyt bileet tuntuu olevan päällä monta kertaa päivässä! Ilmeisesti vauva on vahvistunut niin paljon, että liikkeet tuntuvat paremmin ja minullahan on tuo edessä oleva istukka, joten sehän on varmasti vaimentanut tuntemuksia. Mutta omalla kohdalla voin sanoa, että toistaiseksi loppuraskaus ei ole "hiljentänyt" vauvaa.

Jano on täälläkin kova! Päivisin on vesikarahvi vieressä ja sitä tulee täytettyä useasti päivän aikana. Öisin on iso muki vieressä ja melkein tyhjillään on aina aamuisin. Flunssan aikana sitä joutui myös täyttämään.

Suonikohjuja ei ole tullut minnekään, ainakaan vielä. Toivottavasti ei tulekaan, koska tuntuu näissä arvissa ja karvan kasvussa olevan jo tarpeeksi.

Makean himo on tullut ja jokaisen aterian jälkeen on saatava jotain makeaa jälkiruokaa! Jäätelöä ja vanukkaita pitää aina löytyä kotoa!

ON Neuvolakäynnillä oli kaikki arvot ok. Painoa oli nyt tullut eniten viikkoa kohti, kuin koko raskauden aikana eli noin 800g/vk. Neuvolatäti ei tosin valittanut siitä mitään.

Neuvolalääkärillä kävin myös ja hän teki synnytystapa-arvion sekä ultran. Vauvalla oli kaikki kunnossa. Sisälläni asuu iiiiiso vauva, kun arvio tällä hetkellä on noin 3300g. Jos jatkaa kasvuaan samalla tahdilla, niin LA aikoihin paino on jo yli 4 kiloa!!! Pikkasen kyllä järkytyin tästä meidän "pienestä" järkäleestä... Lantio on kuitenkin hyvän kokoinen, joten pitäisi Kaikun mahtua sieltä ulos tulemaan. Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kiinni. Kanava oli hiukan lyhentynyt, nyt noin 2cm. Neuvolalääkäri laittoi lähetteen äitipolille vauvan koon takia, joten kutsua odotellessa!

Kirskis ja Kaiku 36+2
 
Vastailua sunnieelle: eli esikko jouduttiin kirjaimellisesti repimään ulos imukupin avustuksella ja siitä sitten aiheutui solisluun murtuma, mikä on melkoisen yleinen. Mutta että sen lisäksi oikeaan käteen tuli myöskin tuo erbin pareesi, se taasen on hermovaurio. Alkuun esikko vaan roikotti kättään ja kättä piti tukea sekä varoa kaikenaikaa. Sitten alkoi fysioterapia, jonka lisäksi kättä piti jumpata kotona päivittäin monta kertaa. Ja Hesassakin ollaan jouduttu käymään näyttääs tuota kättä(niinkuin oon täälläkin joskus kertoillut), hyö olisivat halunneet laittaa botoxia+kipsin jäbän käteen mutta kieltäydyttiin siitä. Käsi kuitenkin kuntoutunut toodella hyvin, vaikka puoliero tulee olemaan aina, mutta sitä nyt ei huomaa ellei asiasta tiedä paremmin :) Käsi olisi saattanut jäädä toimimattomaksi, että senkin
puoleen nyt ollaan tarkkoja kakkosen ulosauton kanssa, imukupilla ei saa hjelppiä tällä kertaa. Olipas pitkänomainen sepustus! :)

Juuh, täältä löytyy yksi kiva suonikohju jalkataipeesta. Ja samaisen jalan pohkeessa nippu katkenneita verisuonia, ynh. Eipä nuo haittane vaikka alkuun kieltämättä tuntui, että maailma kaatuu noihin.. :D

Ohoh, on kyllä hyvän kokoinen pieni siun massus Kirskis!

Miks käynnistys pätkis? Sorry, menny jottain ohi :ashamed:
 
Cherrye Kerhon puolella neuvolakuulumisissa kirjottelin siitä käynnistyksestä. Mut mä oon ite aika lyhyt, ja vauvasta arvioi jotain nelikiloista la:n aikoihin, niin siksi käski varautua käynnistykseen. Mun mielestä vähän outoa ku ei nelokilonen kuitenkaan mikään jättiläinen oo, mut hänpä se asiantuntija on.. Toivoisin kyllä että synnytys käynnistyis itestään.

Pätkis 36+6
 
Tack!! Tosin alko vähä pelottaa ku luvannu tuulta lauantai-sunnuntai..me lähetää sunnuntai-iltana, ja mä en kyl todellakaan lähe sinne laivaan jos siellä tuulee paljon!!! sitpähän menee rahat hukkaan mut en tiiä nauttisko siitä sen enempää makaamalla hytin vessassa ja laattaamalla...

Mun piti pakata ja laittaa kaikki valmiiks poun päikkäreitten aikaan... oon taas hirveesti edistyny ja tunti lähtöön..

Ja aina kun sipsunen poksuu ni tietää et ite seuraavana päivänä perässä :D

pikkumökö + pp 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Heippa vaan!
Tänään käyty äitiyspolilla taas ja kaikki oikein hyvin.
Vauva RT, lapsivesi N, vauvan liikkeet ++ ja vauvan painoarvio 2540g :) Ihan keskikäyrällä mennään. Synnytystapa arvioon mennään 5.3, vaikka ajattelin kyllä synnyttää jo niihin aikoihin. :) Ei siis tarvitse mennä siihen neuvolan viimeiseen lääkärikäyntiin jos ei ole mitään ihmeellistä.

Sokeriseurannasta sen verran että; saan mittailla silloin tällöin, ei aloiteta lääkitystä ja toisen mittarin saan jättää kokonaan pois.

Tänään siis viikkoja 35+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: moomin ja Sipsunen
Heippa pitkästä aikaa=)

Tulin poksumaan ja kertomaan hiukan kuulumisia..

Täällä alkaa olla jo aika tuskaset olotilat ei oikeen mitään jaksa ja olo on iso ja turvonnu jajajaja..
Jotenki sitä oli niin asennoituinu siihen että tää tulee liian aikasin ja nyt kun ei mitään tuntemuksia ole niin on aivan turhautunu..no toisaalta ei ole enää kun korkeintaan kolme viikkoa niin nyytti on sylissä :heart:, yli tuskin menee..

Vauvalle on jo suurin osa hankittuna ainoastaan vaipat, hiusharja ja jotain pientä puuttuu. Pinnasängyt ja vaipanvaihtopaikat on valmiina nyt vaan ootellaan päähenkilöä paikalle =)

Jaksamisia kaikille loppumetreille :heart: ei mee kauaa kun kaikilla on nyytit sylissä =)

Tässä vielä masukuvaa poksumisen kunniaksi



Katjuska ja Onnimanni 37+0:heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja emsku
Meille syntyi pieni tyttö ystävänpäivän aattona rv 37+0!!

Kaikki meni hyvin, toinen oli isompi kun odotettiin, imetys on lähtenyt sujumaan hyvin, tosin tytön paino ei meinaa nousta. Tänään päästään kotiin, en malta odottaa, sairaalassa olo alkaa jo pitkästyttää.

Tyttö tuhisee tuossa vieressä, miehellä oli varpajaiset eilen, iltapäivällä saan pakata perheen autoon ja uusi elämänvaihe alkaa!

Ollaan tosi onnellisia!

Viola ja prinsessa 6 pvä
 

Yhteistyössä