rusinat siis yhdyn edelliseen kommenttiin, rusinoissa lisäks aikas tavalla energiaa.... en mä ole antanu rusinoita pienille kun ihan JOSKUS ja VÄHÄN, sit näkee niitäki et muksul on aina rusinapurkki kädes, kun ollaan kylässä, kaupassa, puistossa... huh, sit ihmettelee äiti, et miksei ruoka maita ja mikä on ku muksu ei suostu nukkumaan ...
ja muutenkin meillä on karkista saanut ensimaut tosi pieninä. JA tällä hetkelläkin säännöllisenä et karkkipäivä on aina lauantai. viikolla ei sitte herkutella. ellei pannaria tai lettuja sillon tällön lasketa
ja kumpikin lapsista saa joka lauantaita varten kaupasta kahden euron edestä karkkia. Ja hyvin on riittäny. Virtaa kun tulee niin helposti, et tuntuu kun iskis oikeen sokerihumala, tän vuoksi neidille ei pahemmin voi ees kokista juottaa
sitä ei nimittäin kato kukaan kun se alkaa sekoilee
maissinaksut on kokeiltu meilläki, on tosi hyviä, eikä oo hampaille haitaksi. vaik ite en niitä kyl syö
mehuista tällä hetkellä nää mun koululaiset juo edelleen ruuan kanssa toinen maitoo, toinen piimää ja sit sen lisäks vettä jos on jano. Limsaa meil on vaan saunaan viikonloppuisin, joskus äärimmäisen harvoin jos keskel viikkoo saunotaan niin ehkä sillon kans. Muutoin sokeritonta mehua. Lasten kaverit kun tulee poikkeemaan ni heti ne on kysymäs et eiks teil oo limpparii tai mehuu??? No ei kyl oo jos on tavallinen arkiviikko...
Veden juomisen tärkeyttä ei voi liikaa painottaa, itsellä ei ikinä mitään iho-ongelmia, ei finnei, eikä minkäännäköistä murrosiän aikanakaan... Nyt raskauden aikana ilmaantunut muutama ihon alainen paukama, kipeitä ovat mut ei mitään mikä muuttuisi valkoiseks ja puristettavaks.. kummallista..
Ja vettä oon juonut paljon aina, ei liikaa mut ehkä se kolme litraa päivässä....
Yritän opettaa siis lapsillenikin että joisivat riittävästi..
rinnoista juu eli ekojen kuukausien turvotus hävisi, ja edelleen on entistä kokoa... ei tule maitoa kuten joillakin on jo tullu. Mä siis alan valmistautua ostamaan tuttelia.... Ihmiset on erilaisia, ja jos ei mulla ole noille kahdellekaan maito riittäny, ni en aio asiasta kyllä MINKÄÄNNÄKÖSTÄ stressii ottaa... ekaa imetin sen just ja just viis viikkoo, ja toista tasan viikon... Vastikkeet teki toiselle kyllä vatsan kovalle, oli aikamoista etsii sopivaa... mutta tosin hän oli niin pieni ettei vatsa vaan tottunut... Mutta mistäs muutut imettäväksi jos maitoo EI TULE???? Ja tää on vahvasti perinnöllistä, mulla on synnytyksetkin menny kuten mun äidillä, ja niin meni myös imetyksenkin kanssa...
No, mutta ei sen sairaampia lapsia nuo olleet verrattuna niihin joita äiti pystyi imettämään alusta saakka pitkään. JA täytyy kyl viel myöntää, et koska se ei ole kerran multa onnistutnut, aloin tykätä siitä helppoudesta, kun vauvan nälän tultua, voit vaan lämmitää pullon, olit sitten missä vaan... eikä tarvinnu heitellä paitoja sinne tänne ja ettiä joku rauhallinen paikka mihin kaikki ei lärviään ois pistäny. Mulle kun ei usein suotu rauhassa syöttämistä, EDES pullon kanssa... Ehkäpä tänä päivänä on toisin, kun kerran mieskin on biljoonasti parempi kun edellinen, sukulaisista puhumattakaan...
Mä niin toivoisin et tää vauva syntyis jo..:kiss: mutta vielä on odotettava jokunen tovi
marraskuussa on sitten neuvola, jolloin saan kelan laput, että saan hakea äitiyspakkausta... sitä ootellessa :heart: