Kike79 Täällä peukut pystyssä sun puolesta, tsemppiä!
Kisak79 Onnea poika ennusteesta!
Oih, mun mielestä just vaaleansininen ja ruskea on ihanat värit, varsinkin kun ne on yhdistetty! Sen tähden meidän kuopuksella melkein kaikki vaatteet vauvana olikin ruskeaa ja vaaleansinistä.
Ulkoilupuku oli ruskea ja hattu, lapaset ja töppöset ruskea/vaaleansiniset. :heart: Toivottavasti mulla on ne vaatteet vielä tallessa tälle kuopukselle... sikäli mikäli tämä poika on.
emiliainen omppupiirakan ohjetta kehiin, kiitos :wave:
Karkkien syömisestä Esikoinen oli reilu 2v kun söi ekakerran karkkia ja joi edes mehua.
Rusinoita meillä ei oo ikinä syöty, kun tiedän että ne on jopa pahempia hampaille kuin karkit.
Kuopukselta ei todellakaan pystyny pitämään yhtä hyvin karkkeja ym herkkuja pois niin kauaa. En muista tarkasti minkä ikäinen kuopus oli kun niitä maisteli, mutta huomattavasti nuorempi kuin esikoinen.
Nykyisin meillä on herkuttelupäivä (sipsejä, karkkia, limsaa jne. ) lauantaisin.
Mutta, kappas kummaa minä en siitä ole kiinni pitänyt. Herkuttelen silloin kun mieli tekee.. ja siis kun lapset on nukkumassa.:ashamed: Tän päiväsen neuvolareissun jälkeen oon ajatellu kyllä alkaa pikkasen hillitsemään paremmin himojani.
Imetyksestä Täysimetin molempia 6kk ja molemmilta lapsilta jatkoin imetystä 2 vuotiaaks asti.
Meillä kumpikaan ei ole ikinä syönyt tuttia eikä tuttipulloa. Eivät suostuneet edes maistamaan.
Lapset alko juomaan suoraan mukista/lasista. Nokkamukeja ei olla käytetty.
Neuvola mulla oli tänään. Hemoglobiini oli 106, vähän noussu viime kerrasta jolloin se oli 100. En ymmärrä kui se ei ton enempää nouse vaikka syön rautaa.:kieh: Maksaa en viitti alkaa syömään sen a-vitamiinin takia... maksalaatikko ois kyllä hyvää.
Verenpaine oli hyvä, mitään tauteja ei ole ja sf mitta oli 16cm.
Vauvan syke oli 145.
Kaikki muut hyvin paitsi paino.... Sitä oli tullut viikossa 850g!! Ihan liikaa. Vaikka neuvolatäti ei siitä paasannu, ku olen niin hoikka muutenkin niin kylläpä vaan itseä pisti vihaks. Mulla nyt siis raskauden alusta painoa tullu n. 7 kg. Huh, huh täytyy vissiin tehä jotain, ettei se vallan hurjaks pääse nousemaan.
Ruoka on vaan niin hyvää. Ja nyt on niin ihana syödä ku ei oo huonoa oloa.
Facebookista minuakin kiinnostais tuo ryhmä. Mutta en kans vielä halua paljastaa tietoa kaikille...
Takeista ostin tänään mustan villakangas takin kirppikseltä. Maksoi 2e, oli siis tosi halpa. Se menee mulle nyt aika pitkään, kun se jousti mahan kohdalta.
Mitkään omat talvitakit ei enää mene ja syystakki on nippanappa sopiva. Yks sellanen kevyt toppatakki menee varmaan kauan, kun se on ollu mulle aina iso.
Aattelin etsiä kirppikseltä toppatakin. En henno ostaa uutta, kun sillä ei paljoa käyttöä kuitenkaan olis.
Niin joo, anopilta sain sellasen pitkän nahkatakin joka kans varmaan menee talvella suht pitkään.
Liikkeistä tunsin eka liikkeet tosi varhain, np.ultra päivänä. Nyt 17+0 viikolla tuntui kunnon potku ja äitini tunti samana päivänä liikkeet käteensä kun vauva oikein möyrysi. :heart: Mies ei vielä ole liikkeitä tuntenut. Vauvan möyrintä tuntuu joka päivä. Selviä potkuja ei ole ollut kuin tuo yksi.
mucholle paljon onnea "rouvistumisesta"!
Oliko teillä ihanat häät?
Häästressistä kärsivä Tiitulipiituli 17+2