Maaliskuun muruset 2011 *syyskuussa*

Täällä oli eilen kans neuvola. Kaikki oli hyvin. Jännitin kauheesti tota neuvolaan menemistä taas, pelotti ettei löydy sydänäänii. Niin tuoreessa muistissa vielä viime kevään km : / Onneks kuitenkin kaikki hyvin ja innolla odotan tulevaa! :heart:

Täällä on ihan järkyttävä omenapiirakka himo! Oon tehny tällä viikolla jo kaksi piirakkaa, se vastapaistettu on vaniljakastikkeen/jätskin kanssa niin nannaa! Sain mummulta vielä ihan törkeen hyvän ohjeen, pakko varmaan taas tänään tehdä! :)
 
Ipanapiina: Kannattaa kysyä terveyskeskuksesta. Itse sain verenpaineen seurantaan apuvälinelainaamosta verenpainemittarin aikoinaan.

Onkohan se niin että mulla ei siks kuunnella sydänääniä kun joka kerta on ultrattu ja se sydämen syke näkyy siinäkin? o_O Ettei oo tavallaan tarve todistella kuuntelemalla enää sitä sykettä? Paitsi nt-ultrassa se ihan muutaman sekunnin ajan antoi kuunnella sitä ja onhan se hienoa KUULLAKIN se syke kun vain nähdä..

On muuten hienoa kun miettii miten tämäkin keskustelu on edennyt. Ekana kaikki odotti ekaa neuvolakäyntiä ja varmistusta raskaudelle, jotkut putosivat pois kelkasta keskenmenojen vuoksi, on koettu ekat ultrat, oireita on tullut ja mennyt ja nyt puhutaan jo liikkeistä. Mistähän me puolen vuoden päästä puhutaan :D

LD + Pikkunen 15+2
 
Moikka!

Täällä tuli käytyä extraultrassa ja mitään vuotosyytä ei löytynyt nytkään. Kohdussa kuitenkin kaikki ok joten muuta seurantaa ei tarvita. Ellei vuodot sitten lisäännyt. Hemppa oli noussut 120 eli kaipa se mun jatkuva maksamakkarahimo on tuottanut tulosta ;). Rautakuuria ei sitten tarvitse aloittaa.
Ultralääkärin mukaan ja tällä kertaa vailla epäilyksenkään häivää äänessä niin poika siellä on ja itsekin se pippeli siellä nähtiin :heart::heart::heart:. Uskon niin 100%, että uskalsin ostaa Stockmannilta maailman söpöimmän vaaleansinisen fleecepipon jossa on ruskealla tikattu koiranpää sekä samaa sarjaa tumput. Valkoinen olisi ollut toinen väri mutta musta tuo v.sin sopii loistavasti siihen ruskeaan talvihaalariin joka odottaa käyttäjää =)
 
LittleDeatH: Pitää varmaan soitella sinne, jos en saa yhtä mittaria jonka huutonetistä pongasin =) Jos sulla on joka kerta ultra neuvolassa, niin eipä ne ehkä jaksa niitä sydänääniä doplerilla sitten etsiskellä... hauskahan ne on tosiaan kuullakin, eikä vain nähdä =) Tosin mä kyllä voisin vaihtaa sun kanssa tuohon ultraan ;)

Emiliainen
Mun kanssa tekee ihan järkysti mieli omenapiirakkaa =) En oo vielä leiponut, kun koitan välttää sitä ylimäärästä painonnousua.... tänään kyllä ehkä täytyy palkita itsensä ja syödä ihan pienesti jotain herkkua, kun selvisin neuvolasta hermoja menettämättä (melkein).

Kisak
Onnea poikanäkymistä! Mulla kanssa kutkuttelis niin kovasti tietää, kuka tuolla mahassa on =)

Kike
Edelleen tsemppiä, jospa huomenna sitten olisi jo valmiina....
 
On muuten hienoa kun miettii miten tämäkin keskustelu on edennyt. Ekana kaikki odotti ekaa neuvolakäyntiä ja varmistusta raskaudelle, jotkut putosivat pois kelkasta keskenmenojen vuoksi, on koettu ekat ultrat, oireita on tullut ja mennyt ja nyt puhutaan jo liikkeistä. Mistähän me puolen vuoden päästä puhutaan :D
Joo ollaanhan me jo täällä monta kk kirjoiteltu.
½v. päästä varmaan hikoilemme kovassa pakkasessa ja odotamme poksahtamista :whistle:

Mua tuossa varoiteltiin, että loppuvaiheessa on sitten kuuma.
Mites on ollut näillä jo aikaisemmin synnyttäneillä?


Silvia ja Vilianna 16+1
 
Kike79 Täällä peukut pystyssä sun puolesta, tsemppiä!

Kisak79 Onnea poika ennusteesta! :) Oih, mun mielestä just vaaleansininen ja ruskea on ihanat värit, varsinkin kun ne on yhdistetty! Sen tähden meidän kuopuksella melkein kaikki vaatteet vauvana olikin ruskeaa ja vaaleansinistä. :D
Ulkoilupuku oli ruskea ja hattu, lapaset ja töppöset ruskea/vaaleansiniset. :heart: Toivottavasti mulla on ne vaatteet vielä tallessa tälle kuopukselle... sikäli mikäli tämä poika on.

emiliainen omppupiirakan ohjetta kehiin, kiitos :wave: :p

Karkkien syömisestä Esikoinen oli reilu 2v kun söi ekakerran karkkia ja joi edes mehua.
Rusinoita meillä ei oo ikinä syöty, kun tiedän että ne on jopa pahempia hampaille kuin karkit.
Kuopukselta ei todellakaan pystyny pitämään yhtä hyvin karkkeja ym herkkuja pois niin kauaa. En muista tarkasti minkä ikäinen kuopus oli kun niitä maisteli, mutta huomattavasti nuorempi kuin esikoinen.
Nykyisin meillä on herkuttelupäivä (sipsejä, karkkia, limsaa jne. ) lauantaisin.
Mutta, kappas kummaa minä en siitä ole kiinni pitänyt. Herkuttelen silloin kun mieli tekee.. ja siis kun lapset on nukkumassa.:ashamed: Tän päiväsen neuvolareissun jälkeen oon ajatellu kyllä alkaa pikkasen hillitsemään paremmin himojani. :D

Imetyksestä Täysimetin molempia 6kk ja molemmilta lapsilta jatkoin imetystä 2 vuotiaaks asti.
Meillä kumpikaan ei ole ikinä syönyt tuttia eikä tuttipulloa. Eivät suostuneet edes maistamaan.
Lapset alko juomaan suoraan mukista/lasista. Nokkamukeja ei olla käytetty.

Neuvola mulla oli tänään. Hemoglobiini oli 106, vähän noussu viime kerrasta jolloin se oli 100. En ymmärrä kui se ei ton enempää nouse vaikka syön rautaa.:kieh: Maksaa en viitti alkaa syömään sen a-vitamiinin takia... maksalaatikko ois kyllä hyvää. :p
Verenpaine oli hyvä, mitään tauteja ei ole ja sf mitta oli 16cm. :)
Vauvan syke oli 145.
Kaikki muut hyvin paitsi paino.... Sitä oli tullut viikossa 850g!! Ihan liikaa. Vaikka neuvolatäti ei siitä paasannu, ku olen niin hoikka muutenkin niin kylläpä vaan itseä pisti vihaks. Mulla nyt siis raskauden alusta painoa tullu n. 7 kg. Huh, huh täytyy vissiin tehä jotain, ettei se vallan hurjaks pääse nousemaan.
Ruoka on vaan niin hyvää. Ja nyt on niin ihana syödä ku ei oo huonoa oloa.

Facebookista minuakin kiinnostais tuo ryhmä. Mutta en kans vielä halua paljastaa tietoa kaikille...

Takeista ostin tänään mustan villakangas takin kirppikseltä. Maksoi 2e, oli siis tosi halpa. Se menee mulle nyt aika pitkään, kun se jousti mahan kohdalta.
Mitkään omat talvitakit ei enää mene ja syystakki on nippanappa sopiva. Yks sellanen kevyt toppatakki menee varmaan kauan, kun se on ollu mulle aina iso.
Aattelin etsiä kirppikseltä toppatakin. En henno ostaa uutta, kun sillä ei paljoa käyttöä kuitenkaan olis.
Niin joo, anopilta sain sellasen pitkän nahkatakin joka kans varmaan menee talvella suht pitkään.

Liikkeistä tunsin eka liikkeet tosi varhain, np.ultra päivänä. Nyt 17+0 viikolla tuntui kunnon potku ja äitini tunti samana päivänä liikkeet käteensä kun vauva oikein möyrysi. :heart: Mies ei vielä ole liikkeitä tuntenut. Vauvan möyrintä tuntuu joka päivä. Selviä potkuja ei ole ollut kuin tuo yksi.

mucholle paljon onnea "rouvistumisesta"! :) Oliko teillä ihanat häät?

Häästressistä kärsivä Tiitulipiituli 17+2
 
turhaa valitusta!vituttaa vaan niin,et pitää jonnekki purkautua

on se kumma,ku jos AUTOISTA on kyse, sillon ostetaan ja laitetaan turhaaki,vaikka ei olis varaakaan,mut sit jos jotaki tärkeempää, ni vitkutellaan ja ootellaan!!!!!
meillä siis talon osto. ollaan vuokralla nyt ja omistaja ei suostu myymään tätä meille.
talo löyty,mut ei suostu kyselemään takaajaa,vain yheltä ihmiseltä. no sit katotaan muita vaihtoehtoja, ei niin mitään tee sen eteen!!!
mä oon sellanen,et jos jotain suunnittelen,pistän heti pyörät pyörimään enkä vitkuttele asiaa!!!
nyt vielä ku muutenki oon pinna lyhyellä->hormoonit :headwall:

Ipanapiina mä sain neuvolasta ekalla käynnillä verenpainemittarin lainaan,eikä ees tarvinnu kysyä...

Tiitulipiituli mulla ei ollu häästressiä,mentiin salaa maistraatis naimisiin :LOL:
 
Kikelle peukkuja!

Imetyksestä Täysimetin 3kk ja kokonaisuudessaan 5kk. Koin imetyksen ahdistavana ja hankalana rintakumien takia. Mulla on niin surkeet nännit, että imetys sujui vain kumien avulla. Alussa erityisesti imetys oli ihan hirveää, kun tissit oli veriset ja ihonpalsia lähti :x Aattelin pullottelun olevan helpompaa ja miellyttävämpää. Tosijuttu on kuiteski se, että pullottelu oli vaivalloisempaa ja oli vielä melkosen hintavaakin..
Tämän toisen vauvan kanssa imetän pitempään, vähintään sen 6kk. Lansinoh otetaan käyttöön heti ekana päivänä jos tissit ei olisi niin surkeessa kunnossa.

Sitten kysyisin teiltä kanssasisarilta seuraavaa; mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Meidän on tehtävä pikainen päätös ja mietitty plus- ja miinuspuolia. Ollaan muuttamassa tästä asunnosta pois. Kysymys siis on kannattaako muuttaa ennen vauvaa tuloa vai vasta vauvan syntymän jälkeen? Tämä on siis 80m2 rivarikolmio, nuorekkaasti rempattu ja uskon, ettei tämän myynnissä mene ikuisuuksia. 2 vuotta tulee tässä täyteen joulukuussa, jolloin sen voi myydä pois. Tietty tämän voi laittaa jo myyntiin, mut myyntipäivä olis joulukuun jälkeen. Toinen vaihtoehto on vajaan vuoden päästä, kun vauva on n. 3kk. Muuttaisitko mielummin raskaana ollessa jos muutto jäisi ihan viime tippaan esim maalikuun lopulle (mulla on la siis 26.3) vai sitten pienen vauvan kanssa?
Ollaan molemmat mietitty, että ennen vauvaa muutettaisi. Toisaalta mietityttää josko kaupat natsaisi ihan siinä maaliskuulla/huhtikuun alussa.. Käytiin viime sunnuntaina jo asuntoesittelyssäkin huvin vuoksi ja voi vinetto, ko tykästyin niin lujaa siihen taloon. Haluaisin just sen talon. Siellä tosin olisi erittäin runsaasti pintaremonttia tulossa. Jos nyt heti saataisiin tämä oma koti myytyä niin voitaisiin se talo ostaa siitä ja alkaa heti remppaamaan.. Mies empii hirveesti. Talo oli senkin mielestä kiva, mut just toi remontti. Tätäkin tölliä ollaan rempattu ja jokainen maalaus, tapetointi yms on saanut meillä aina tappelun aikaan. Minä oon siis se remonttireiska, mies apupoika. Joudun kaiken vääntämään rautalangasta ja kas, taas tapellaan :|

Gorthaur ja Hemmo 14+5
 
muutosta mielipide Jos mä saisin päättää, ja oisin tossa tilanteessa ni muuttaisin kyllä ennen vauvan syntymää. En usko et vauvalle tekee hyvää olla remppa/ muuto-hässäkän keskellä. Toki jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin sittenhän ei voi kun muuttaa just sillon kun sen hetki on, oli vauvaa tai ei :D

meillä esimerkiks remontti on pahasti kesken, mutta EHDOTTOMASTI saatava valmiiks ennen vauvan syntymää, muuten ei tuu mitään,,,,, ei viittä henkeä jaksa samassa huoneessa nukkumassa, kyllä lasten huoneet ON saatava valmiiks ajoissa!!!! muuten mä taidan seota jos ei niin käy....

ite oon aikoinaan joutunut muuttopuuhiin vauvan ollessa noin 7kk. Ja voin sanoo et kun taapero siinä jaloissa vielä pyöri, et EI OO IHAN JÄRKEVIN vaihtoehto... mut muuta vaihtoehtoa ei ollu, eikä mulla ollu ketään auttamas, mies aina töissä, mä jouduin pakkaamaan kaiken ite, ja hoitamaan viel ne lapsetkin siinä samassa. Pinna oli niin kireellä et sitä ei enää juuri ollukaan...:kieh:

et kaikki ennemmin kuntoon vielä kun vauvaa ei tartte huolehtia ja hoidella, se vie kuitenkin aikaa, ja vaatii huomiota tottakai eniten :heart:
 
Heips!

Kikelle voimia odotteluun, on varmasti raastavaa kyllä. Toivottavasti saat pian tulokset!

Kamala yö jälleen takana. Ihan hirveitä unia! Kolme kappalette tai niistä olen ainakin tietoinen. Ekassa vauva oli elossa syntyessään mutta todella pieni, kahdessa muussa meni kesken ja vauva tuli ulos ja minä huusin. Siinä missä vauva oli elossa, vauvan isä oli se X-factorista tuttu cristian vai mikä se nyt oli. Mistäköhän sekin tyyppi osasi mun uneen tulla :LOL: Unessa joku mimmi käveli ohi ja sanoi, että tiedätkö kuinka onnekas olet... Aika mahtavia öitä ollut takana, Onko teidän unenne jotenkin vahvistuneet tai tulleet omituisiksi muuten? Tossa edellisessä keskenmenneessä raskaudessa näin todella kamalia unia, ja nyt ajattelen että jospa tää nyt on joku enne taas kun näen juuri vauvasta unia...

Gorthaur Toisaalta olisi kiva muuttaa ennen vauvan tuloa, jotta heti sopeutuisi siihen omaan kotiin eikä tulisi muutoksia. Mutta en kyllä tiedä jaksaisinko viimeisilläni raskaana ollessa tai edes vauvan synnyttyä tehdä muuttopuuhia tai rempata. Kinkkinen juttu : /

Rusinat onko ne oikeesti huonompia hampaille kuin karkki? Ohoh, ihan uutta tietoa mulle. Meillä esikoinen oli aikamoinen rusinoiden ystävä (kiitos mamman), no onneksi ei ole ollut haittaa... Aina oppii uutta!

Kisak onnea poika veikkauksesta! :flower: :heart:

Mun eilinen energiakärpänen katosi kesken siivouksen. Sainhan tosiaan eteisen siivottua oikeen perusteellisesti ja laitettua jo vähän lämpimiä vaatteita esille, mutta siihen se sitten jäikin!! Samahdin siis ihan totaalisesti :D Ja ei kun päikkäreille vei tieni!!! :LOL: Eli ei parannusta meidän kaaokseen...

Pitäkääs hauska päivä :wave:

Mindi83 14+4
 
Gorthaur, jos mahdollista niin mä varmaan muutaisin ennen vauvaa. Olisi hankala muuttaa ja kulkea kahden paikan väliä kun olisi pikkuinen nyytti. Loppuraskaudesta voi sitäpaitsi laittaa ikävät kantamiset ym. muiden harteille ;) No joo..

Voi että mä haluan niin muuttaa! Tänään soitan sossuun kun se puhelintunti käynnistyy ja varailen aikaa. Jospa ne jotenkin vois mua auttaa. Tää tilanne on niin kauhea. Oon näistä joskus selittänytkin, mut siis asun äidillä, muutin vuosi sitten kun ei rahat riittäneet mihinkään. Mulla on luottotiedot menneet jonka vuoksi vuokra-asunnon saanti on todella vaikeaa ja sossu taitaa olla mun ainoa oljenkorsi josta voisin apua saada. Olis ihana saada asunto jostakin ja ruveta sitä laittamaan, mitä nyt minimaalisilla tuloilla voi laittaa, mut kumminkin.
Hirvittää vaan että ne sysää mut johonkin hemmetin kuuseen ja "huonolle" alueelle. Mutta ei voi mitään, pakkohan se kämppä on ottaa mitä tarjotaan. Tässä ihan 300m päässä on vuokra-rivareita joissa on oma saunakin. Asuis äiti lähellä niin hän vois silleen joskus hyvin olla lapsenhoitoapuna, mummoni asuu ihan lähellä, samoin kaupat ja kaikki on kivenheiton päässä. Ois niin unelma. Voi että kun sais kelattua aikaa taaksepäin niin olisin elänyt fiksummin ja hoitanut raha-asiat toisin. Tosin silloin olin syvällä masennuksessa enkä jaksanut hoitaa mitään asioita.. Tästä saa sitten kärsiä tosi kauan. Suurin osa luottohäiriömerkinnöistä poistuu ensi vuonna ja viimeinen vuoden 2013 alussa jos ne nyt ei keksi mitään uutta. Ja varmaan keksivät.. uutta velkaa siis en ole tehnyt mutta viimeisin varattomuusmerkintä on tän vuoden alusta, kun ne aina säännöllisesti tsekkailee sitä. Että ihan hyvin voi käydä niin että taas ens vuonna mut todetaan varattomaksi ja merkinnät siirtyy. Huoh. Että sitä on pitänyt olla TYHMÄ joskus. Onpa taas vuodatusta.

Tuosta Facebook-ryhmästä edelleen sanon, että se on niin hyvin suojattu ettei siitä tule ilmoitusta omalle seinälle kun on liittynyt siihen!

Mulla vaan jatkuu ja jatkuu tämä kauhea päänsärky. Illalla ennen nukkumaanmenoa oli ja heti kun heräsin, taas :( Tosi inhottavaa.

LD + Pikkunen 15+3
 
Huomenta!

Muutto... Musta se riippuu siitä mitä haluat itse tehdä muutossa! Mä kun haluan itse tehdä paljon ja saada asiat tehtyä juuri silloin kun haluan, niin kuin haluan niin muuttaisin vasta vauvan syntymän jälkeen. Itse en ainakaan olisi viimeksi loppuraskaudesta saanut mitään tehtyä eli olisin ollut hyödytön muutossa. Sitä kun vaappui kuin ankka ja ei ollut notkeudella pilattu niin... :LOL:
Me muutettiin pojan ollessa 7-8kk kaikki sujui hyvin. Meillä oli tosin isovanhemmat auttamassa muuttopäivät ja muutto sujui nopsaan. Pakkailin pikkuhiljaa ja laatikot purin sitten muuttopäivinä miesten kantaessa tavaroita sisään. Koti oli oikeastaan valmis samantien kun muuttoapukin lähti. Keskeneräisyys kun ei sovi mulle yhtään :whistle:
Kuitenkin laatikoiden purku sun muu on raskasta sekin ja siinä loppuvaiheessa ei välttämättä enää onnistu, jos nyt on edes järkevää. Mutta jos teillä on paljon apureita niin tietty on kiva saada vauva sitten suoraan uuteen kotiin =).
 
Muutosta Mäkin kyllä muuttaisin ennen vauvan syntymää jos olisi mahdollista. Me muutimme omaan asuntoon reilua kuukautta ennen esikon syntymää ja niin kaikki meni juuri hyvin. En olisi kyllä pystynytkään moiseen projektiin ihan pienen vauvan kanssa, vaikka ei se kyllä jätti mahankaan kanssa nyt mitään herkkua ollut! ;)

Unista Täällä unet ainakin vahvistuneet ja paljon näen ihan kamalia unia! Joka yö jotain unta näen ja ne on lähes aina sellaisia että jää hyvin mieleen. Lisäksi kovin toden tuntuisia aina.

Takeista Itselläkään ei ole kunnolista takkia, saati sellaista mihin saisi isomman masunkin piiloon... kai tässä tarvii alkaa siis jotain katselemaan. Varsinkin kun on kai povattu todella kylmää talvea.

Rinnat Täällä "hinkit turvonneet ja välillä tuntuvat ihmeen kovilta. Lisäksi ovat välillä ihan sairaan kipeet ja varsinkin nännit! Silvialla taisikin olla samaa "vaivaa".

Vatsan toiminta täällä pötsi toimii miten sattuu. Välillä ihan kovalla ja seuraavana onkin ihan sekaisin... se sopiva välimalli näistä uupuu. :D
Tämä vatsan oireilu tosin tuttua aiemmista raskauksista jo ja luulen että nytkin tasaantuu vasta synnytyksen jälkeen.

(.) eipä tänne muutoin mitään uutta. Lääkäri Tuossa juuri soitti ja juteltiin tästä mun oksentamisesta, että jos paino laskee vielä, niin sitten labraan ja mahdollisesti osastolle "vahvistumaan", mutta jos paino ei laske niin saan ihan rauhassa yrjöillä. :D
Nyt tuntuu menevän niin että aamupäivän oksennan ja sitten joskus 15 tienoilla alkaa elämä helpottamaan.
Naurattaakin jo että olen ihan oksentamisen mestari jo... tekniikat hyvin hallussa jne. ;) Eipä vatsatauditkaan paina tämän rykimisen jälkeen enää missään! :LOL:

Liro ja papunen 14+4
 
Unia on mullakin, mitä oudompia ja hurjempia. Pari päivää sitten palasin aikaan kun olin yläasteella ja siihen asuntoon missä me silloin asuttiin siin oli tosin yläkerta l isänä. Käärmeitä oli joka puolella madon kokoisesta semmoseen metrin kokoiseen. toinen aikuisista käärmeistä oli serkun lemmikki sillä olikin sitten hirmumäärä poikasia jotka oli päässyt karkaamaan.

verenpaineesta: Mulla kakkosen odotuksessa keskivaiheella nousi paineet kattoon ja suomen neuvola oli sitä mieltä että ei olisi viisasta lentää Hollantiin. Lähdin kuitenkin ja Hollannissa sain sitten paineet laskemaan vuodelevolla ja anoppi juoksi esikoisen perässä. Mulla oli tosin ekassa raskaudessa raskausmyrkytys. Mutta paineet saatiin laskemaan kyllä.

Muuttaisin ennen vauvan syntymää,tietysti ihanne olis jo vähä ennemmin kuin maaliskuussa. Me ollaan rempattu meidän tulevaa kämppää kun kakkonen oli alle vuoden ja esikoinen alle 2 vee. Kyllä siin meinas järki lähtee. Edellistä kämppää kuitenkin maalasin jo niin pitkällä raskaana että miehen serkku ei antanut mun nousta tuolille maalaan katon rajaa. Tosin tässä raskaudessa en kykenis kun kivut on ollut jotain niin uskomatonta. Ah viime viikot on menneet miettiessä, miksi ihmeessä pitää pökätä lisää lapsia maailmaan kun raskaus aika on niin perseestä. Viime kaksi raskautta mikään ei pysynyt sisällä ja kauheita migreenejä, Nyt taas liitoskipuja ja sitten oikeen viiltäviä pistoksia mahassa että itku tulee.

Häät meni hyvin ja mahakin mahtui viel mekkooon mitä pelkäsin ettei mahdu. Kiitos onnitteluista.


Mucho 14+2 :)
 
puhelin soi juuri ja naikkarilta soitettiin; HYVIÄ UUTISIA!!!!!!=) terve tyttö tulossa!!! nyt tämä lähtee hyvillä mielin reissuun Turkin aurinkoon!!palaan taas viikon kuluttua! Kiitos tsempeistä ja tukena olosta!!!=)

kike79 & pikkupieni 14+0
 
kike ja multa onnittelut kans, kyllä olit urhea kun otit härkää sarvista ja aloit selvittelemään asiaa!!!! Nyt täysillä nauttimaan loppu-raskaudesta, ja lomamatkasta, joka saakin arvoisensa merkityksen näillä uutisilla :hug: oi kun helpottavaa, mä niin jännitin sun puolesta, kuten me kaikki varmasti :heart:

mä taistelen edelleen ton eksäni kanssa... hän toimii taas niin et ei ole lapsen edun mukaista, ja mulla meinaa stressi saada yliotteen... Lasten valvoja ei enää auta, hän on monet kerrat jo todennut ettei hänestä ole mitään apua meille...

on se hienoo saada tapella asioista vielä 1,5 vuotta eron jälkeen... en tiedä miten taas punnerran eteenpäin... Onneksi oma muru ymmärtää ja jaksaa kuunnella, mutta mä suren niin paljon lasten puolestaa, kun isää joutuu pelkäämään ankaruuden vuoksi... Vatsaa ja päätä alkoi välittömästi särkeä kun asia tuli taas ilmi... ja kiivaat puhelinkeskustelut ei sitä oloa paremmaksi muuta... miksei tää ikinä lopu...:':)':)'( ja lopputulos on taas se kuinka mä olen väärässä..... ylläri ylläri...

huooooh... onneks lähdetään kavereiden luo käymään ja mennään koirien kanssa ulkoilemaan, saa pään purettua osittain ainakin ellei jopa kokonaan... hope so..
 
Ihania uutisia Kike!!! Ihanaa, pieni terve tyttö :heart: Hyvää lomaa =)

Unista:
Juuri viime yönä näin taas inhottavia unia, ensin vuosin verta ja soittelin keskellä yötä johonkin ja kyselin mikä paikka päivystää. Sitten kyseessä olikin kaksosraskaus, joista toista odotin ystävälleni sijaisäitinä , enkä tiennyt kumpi oli menossa kesken. Siitä kun heräsin, en melkein uskaltanu mennä vessaa, kun en ollut varma oliko uni totta vai ei.
Seuraavassa unessa söinkin sitten savukalaa, ja muistin vasta sitten ettei sitä saa syödä. Sain listerian ja vauva kuoli.... Tosi pelottavia ja todentuntuisia unia.

Ajattelin varata parin viiokn päähän lääkäriajan, jos vaikka saisin jotain apua näihin liitoskipuihin, ja lisäksi tarvisin jonkun kohtauslääkityksen migreenin varalle. Luulisin, että joku kuitenkin olisi turvallinen lääke. Ja jos samalla kattelis sitten rakenteita :)

Ipanapiina ja Ihmevauva 16+3
 
Onnea Kikelle :flower: :heart:

Huh, mikä päivä... Aamulla kun heräsin ni oli kauhee alavatsa kipu.
Soitin sitte neuvolaanki, sieltä laitettiin lähete labraan, varmistaakseen ettei mitä tulehduksia oo..
Ens viikolla oisin saanu vasta tietoon tulokset niistä.

Päätin sitte kuitenki et en sinne asti pysty odottamaan, oman mielenrauhan kannalta ja kivutki lisäänty, ni menin yksityiselle lääkäriin ihan yleislääkärille. Se teki alatutkimuksen ja laitto lähetteen äippäpolille sairaalaan.
Sinne sitte menin, ni tehtiin ultra ja kaikki oli hyvin :heart:
Sain myös tietää että tyttöhän se meille tulee :heart:

Oon niin innoissani nyt et ei tullu muuta ku omaa napaa..:D

Nunnika rv 18+3
 
Moikka!

Kike: Onnittelut!!!! Nyt on kiva lähteä reissuun ja nauttia muutenkin tulevasta raskausajasta =)

Nunnikalle myös onnittelut tyttölupauksesta!!!

Nyt olisi sitten ainakin tulossa kaksi tyttöä ja yksi poika tähän ketjuun! (Kyllä täytyy noihin saatuihin lupauksiin luottaa ja uskoa)
 
Anteeksi kovin, etten ole kirjoitellut ja päivitellyt täällä.
22.09 soitettii päiväkodista ja sanottiin, että kuopus on tippinut kiipelytelineestä;O
Menin nopeasti hakemaan kuopusta, mutta silloin paikalla oli jo ambulanssi, koska pojalta oli mennyt taju:O Oltiin sairaalassa eiliseen asti... Kuopukselle oli tullut aivotärähdys jota haluttiin seurata viikon.. En tiennyt minkä takia poika oli päästetty kiipeleimään ja ei vahdittu tarpeeksi:/ Tai onkoha syy minun? No mutta tärkein tässä on että poika alkaa tervehtymään=)
Oma massu kasvaa ja kasvaa. Kunnon kumpu jo löytyy.
Ja meillehän on tulossa pikku poika:)

KatsuAmsku ja poika 17+5
 

Yhteistyössä