Päivähoidosta vielä Silläpä just halusin mainita tuosta lastensuojelullisesta syystä virikehoitoon, kun täällä sellainen tunnuttiin unohtavan. Alan ammattilaiset tyrmäsivät vaan virikehoidon täysin sen enempiä miettimättä syitä mitkä siihen ovat saattaneet johtaa... En tykkää yleistyksestä ja silläpä en tykkää tuostakaan, että kaikki virikehoitoa käyttävät ovat laiskoja vanhempia jotka vaan haluavat hoidattaa lapsensa muualla. Toki joukkoon mahtuu näitäkin, mutta sitten on myös niitä jotka ei oikeasti halua todellista syytä kertoa virikehoidon tarpeelle ja sellainen syy varmasti olisi. Tästä asiasta jo muutama muu mainitsikin.
Alan ammattilaisilta toivoisin hieman avarakatseisempaa näkökulmaa asioihin.
Hammaslääkäristä Auuuts, itse olen kohta menossa särkypäivystykseen, kun viisauden hammas jomottaa.
Täällä saa yhden kerran raskauden aikana ilmaiseksi käyntimaksun ja suuntarkastuksen, muut toimenpiteet sitten maksaa.
Puudutuksia ja paikkuuta voi tehdä raskaudesta huolimatta, mutta hampaan poistot on suositeltu tehtäväksi toisella kolmanneksella.
Perhepedistä Mulla on molemmat lapset nukkunu vieressä n. 2 vuotiaaks asti. siis niin kauan kuin olen molempia imettänyt. Kuopuksen kohdalla ajattelin, että saa nukkua omassa kopassaan, muttta imetyksen kannalta oli helpompaa että kuopus nukkui vieressä.
Omat unethan on kyllä silloin katkonaisia, mutta mielestäni äidiksi tulo muuttaa unia joka tapauksessa... Kun lapsen saa niin ei enää nuku ikinä samaan malliin kuin ennen lapsia.
Edelleen vaikka lapset nukkuu omissa sängyissään ja erihuoneessa pompin laittamaan yöllä peittoa ja muutenkin tarkastamaan, että kaikki on hyvin. Äitiys ei häviä edes yön ajaksi.
Tämä tulevakin tulee varmaan hetken nukkumaan miedän vieressä, jos vaan imetys sujuu yhtä hyvin kuin aiemmin. Olen varma, etten jaksa yöllä alkaa vauvaa sängystä toiseen veivaamaan, vaan helpompaa on kun pikkunen vieressä nukkuu.
Pinnasänky vauvalle tulee jokatapauksessa. Ja mistäpä sitä tietää, vaikka vauva nukkuis paremmin omassa sängyssään kuin meidän vieressä.. aika näyttää.
Energiajuomista Kuulostaa kyllä tosi hullulle, että neuvolan mukaan saisi juoda 2-3 litraa!
Niitähän kun ei suositella ollenkaan raskaana ollessa. Itse en edes yövuoroissa ole viittinyt niitä nyt juoda. Mutta en usko, etät jos muutaman tölkin viikossa juo niin siitä ihrveetä vaaraa on. Itse en arvaa kuiteskaan riskiä ottaa niistäkään..
Supistuksista mua on supistellut nyt parin päivän ajan ihan älyttömästi. Soitin jo neuvolaankin, mutta neukkatäti oli sitä mieltä että se on normaalia näillä viikoilla...
).( Mun raskausoireet on hävinny kokonaan ja en ole kunnolla tuntenu vauvan liikkeitäkään nyt. Mielestäni masukaan ei ole yhtään kasvanut, siis vähään aikaan. Tosin alussa se kasvoikin niin mahottomasti, että kauheetahan se ois jos samaan malliin koko ajan kasvais... No enivei, olen hieman huolissani, joten menen tänään kuunteluttamaan sydänäänet jotta saan mielenrauhan.
Neuvola on vasta keskivikkona, niin en sinne asti malta odottaa.
Jollain muullakin oli yhtä alhaista hemnoglobiinia kuin mulla 96-100. Toivon, että hemppa ois edes vähän noussu seuraavaan käyntiin mennessä. Nyt ei ihan niiin paljoa ole nukuttanut kuin aiemmin, joten jospa se vaikka nousu suunnassa ois.
Parisuhteesta Me ollaan oltu yhdessä n. vuosi. Yhteen muutettiin kun oltiin seurusteltu n. 2 kuukautta (tosin tästäkin ajasta suurimman osan mies asui jo meillä.. ) Kihloissa 4kk ja naimisiin mennään parin viikon päästä. Todella nopeeta ollaan edetty, mutta kun tää vaan tuntuu niiiin oikealta :heart: Exän kanssa yhdessä oltiin 12 vuotta ja koskaan ei tältä tuntunut...
Niin molemmat ollaan hoitajia ammateiltamme ja hoitajina työskennelläänkin.
Mies on mua jonkin verran nuorempi, mutta ikä eroa ei kyllä ole huomannut millään tavalla.
Mies on kyllä maailman ihanin mies!
Niin joo ja asutaan vielä toistaiseksi 80 neliön kolmiossa.
Tiitulipiituli 16+3