Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

no toki jokainen ihminen tekeekin vain työtään, mutta jo kaksi odotusta itse kokeneena, en ole kertaakaan yhtä outoa kohtelua saanut, ja vielä naislääkäriltä... kaikki ovat tähän asti jutelleet mukavia ja ottaneet isänkin lämpimästi vastaan. Paha maku suuhun jäi ja todellakaan en aio tälle samalle enää mennä. JA aiemmissa ultrissa lääkäri on katsonut tarkkaan niskaturvotuksen, kuten tämäkin, mutta sen kuvan lisäksi on antanut useamman kuvan. Taitaa täällä kaupungissa säästöt koskea myös tuota kuvapaperia ;) ja vauvalla tosiaan kaikki hyvin :heart: Mutta tämän paikkakunnan palvelun taso on huomattu jo menet mihin kauppaan tahansa, sisäänpäin kääntynyt rannikkokaupunki on täynnä vaisuja ja hiukan erikoisella tavalla käyttäytyviä ihmisiä.... näin savolais-syntyiselle se on kova pala :LOL:

Vessareissuja joudun minäkin heittelemään satoja kertoja päivässä, paperin kulutus kasvanut ja vettä menee :D keskellä yötä käyn kerran tai pari. ja sitten onkin tosi vaikeaa saada unen päästä kiinni... ja mitään en vielä oo uskaltanut vauvalle ostella, tosin meillä on remontti siinä vaiheessa vielä ettei tänne mitään mahtuiskaan.. joten annetaan ajan kulua ja vasta sitten aletaan valmistautua vauvan tuloon kun on ylitetty esim. puolivälin raja..

:hug: teille jotka taas olette pois porukasta.. tuntuu niin epäreilulta saada itse odottaa nyt jo hyvävointisena, ja ilman epäilyksiä onko nyytti elossa... ja samalla toiset saa ikäviä uutisia... ja alkavat valmistautua ihan toisenlaiseen projektiin kun alunperin pitikään... :| toivon että uusi onni lykästää mahdollisimman pian ja suru hälvenee...

mieliteoista sen verran että mieli tekis kyllä syödä... lihapiirakkaa hk:sinisellä :kieh: vaan enpä uskalla, mun sappi varmaa räjähtäis :LOL: hiukan muunneltuna tuo ateria meni näin: kaksi viipaletta ruisleipää, päällä hk:n sinisen viipaleita ja ketsuppia... kaveriksi mustikkakeittoa, mut eipä ainakaa liho.. Nytkin oli ekasta neuvolasta tullu vaan 100 grammaa viikossa painoo, no minkäs teet ku mitää oikee pysty syömään... toiset ne vetää viinereitä ja suklaata ja kaikkee... ja mun niin tekis mieli... mut ei ni ei :$

ja dindeille voimia yrjölään :hug: kyllä sen pitäis jo alkaa helppaamaan!!!!
 
Heippa!!

Pikaisia terveisiä ultrasta! Kaikki on hyvin ja 8 cm pötkylä siel köllötteli :heart:

Mulle voi siis päivittää la 3.3.2011, mun ikä on 29 v ja en vielä tiedä missä synnytän =)

Nyt en ehdi enempää ku töitäkin pitäis muka tänään tehdä :ashamed:

:hug: Blancolle

-moumou 12+4
 
Blancolle :hug:

Tervetuloa Emily83 :wave:

Blaah, miun dopplerin tulo siirtyy ensi viikkoon, pah ja pöh... Ultra vasta ensi viikon torstaina, ja epäusko hiipii pahoinvoinnin vähentyessä...

Mie näin viime yönä sellaista unta, että meillä oli pöydällä vauvasta ultrakuva, ja yhtäkkiä aloin katsella sitä tarkemmin, ja siinä näkyikin vauvan kasvot ihan selvästi, ja sillä vauvalla oli ihan samanlaiset silmät kuin meidän kuolleella tytöllä... Olin jotenkin ihan mahdottoman onnellinen, tuntui että pitkästä aikaa tyttö kävi taas luonani :heart: Unissa vain saan enää pitää häntä fyysisesti lähelläni :'(

Näin myös toisen unen, siinä mieheni ei ollutkaan vauvan isä, vaan ihan joku tuntematon mies unessani, ja mieheni ei ollut siitä moksiskaan, ajatteli vain että hän alkaa kuitenkin isäksi vauvalle, viis siitä kenen on :D Ei ehkä oikeasti ottais noin rennosti asiaa...

Näen tosi paljon taas unia, ja kun monta kertaa hyppään pissalle, niin ehtii katsoa monta unipätkää yössä :) Viime viikolla näin painajaisia, se ei ollut kivaa... Onneksi nyt mukavampia unia!

Olen myös alkanut miettiä, että miltä minusta tuntuisi, jos meidän vauva näyttääkin oikeasti samalta kuin mein kuollut tyttö... Tai jos vauva olisi tyttö, pelkäisinkö enemmän sitä sairautta, kuin jos se olisi poika... Meidän pojalla kun ei onneksi sitä ole. Pojallakin on kyllä oma riesansa, krooninen suolistosairaus, mutta se ei onneksi johda kuolemaan...

Huoh, kaikenlaista sitä päässä taas pyörii...

Teto ja vauveli rv 11+2 :heart:
 
tää lähtee nyt kokeilemaan uintia, lääkärin luvalla... joko painun pohjaan kun kivi :kieh: tai sitten tää valtava turvonnu tynnyri kelluttaa mua koko ajan pinnalla... no, eipä tartte sitten kun vaan huitoa käsillä vauhtia :LOL: lasten kanssa kiva mennä, heille vähän niinkun ylläri, meidän uimahallissa kun on vielä iso liukumäkikin on niin varmasti vauhtia piisaa... ja viikon päästä joudun sitten käden operointiin.... on saatava kuntoon ennen vauvan tuloa... jännittää kovasti, mutta hoitaja lohdutti että kaikki menee hyvin ja he huolehtii myös että vauvalla on silloin kaikki hyvin kun mä oon nukutuksessa :heart: no, sitä sitten jänntään nyt yötä päivää, vaikka yritänkin olla ajattelematta... pääasia että saisin kivut pois ja itseni kuntoon :ashamed:

mäkin näen ihan vallattomia unia, jopa sellasia mitä en todellisuudessa vois kuvitellakaan olevan tosia... ja lapsista kovasti myös... tulevasta vauvasta en ole vielä enkä synnytyksestä,mutta kauheana nämä asiat mielessä pyöriivät.. minkäs teet ja hormonit päälle :D

no mutta nyt lillumaan altaaseen ja saamaan liikuntaa, vesi on hyvä urheilumuoto !!! palataan huomenna tunnelmiin!! :hug:
 
voih taas tullut huonoja uutisia tänne :ashamed: Voimia kovasti. Aivan hirmuinen määrä on täältä lähtenyt. Suuret voima :hug: :hug: kaikille teille toivottavasti pääsette pian odotuspuolelle takaisin.
 
Täältä liittyis vielä yksi maaliskuun naperon oottelija! :) 19.3 olis näillä näkymin laskettu aika ja ens viikolla olis vissiin se nt-ultra. Olen käynyt kahdessa varhaisultrassa ja nyt ihan hermoille pistää ku ei ole nähny pikkusta sitten kahteen viikkoon! Pelottaa vaan, että onko sielä masussa ennää elämää olleskaan :ashamed: vaivaan päätäni näinki typerillä, vaikka nyt pitäs pysyä mahollisimman neutraalina, mutta kyllähän sille murehtimisille on syynsäki: Minusta on tulossa ÄITI :heart:

Oireita on ollut vähän mitäki sorttia :D Lievää pahoinvointia, hajujen ällötys, yöpissalla juoksua, ÄLYTÖNTÄ väsymystä, rintojen arkuutta... Kovinkaan kärttyinen en ole ollut, vaikka luonteeltani olen kylläki yleensäki vähä äkkipikanen ja tulinen. Eroa ei voi siis huomata nyt raskausaikana :D Tai oikeastaan se on niin päin, että olen niin väsynyt, etten jaksa kärttyillä :LOL:

Miehen käytös pikkasen ärsyttää... On hänki innoissaan tulokkaasta, mutta silti nuo kaverit ja harrastukset näyttää yhtä kiinnostavan enemmän. Monesti saanu ihan rukoilla, että olla minun kanssa ku nyt on todella kova läheisyyden kaipuu. Ei. Hän kyllä voi vongata ku ittellä on joku tarve, mutta minä en missään nimessä saa pyytää edes viekkuun sohvalle ku hänellä on muuta. Tuntuu, että odottaisin tätä pienokaista yksin!! Voitas jo nyt opetella uudelle elämän rytmille, on ukolle karu muutos ku yhtäkkiä maaliskuussa hoidetaanki vauvaa ja kaverit, harrastukset jää tosiaanki kakkoseksi. Älytöntä ko pittää näinki itsestäänselvistä asioista paasata aikusta miestä! Mutta niinhän nuissa neuvolaesitteissäki sanottiin, että miehile tämä uusi tulokas on todellisempaa vasta sitten ku äidillä maha kasvaa tai pikkuisen on nähny ultrassa. Meijän ukko ei siis ole nähny vielä ultrassakaan pikkuista.
 
nlan mukaan viikkoaj 10+5, mun laskujen 10+5 ja ultran mittojen mukaan 11+0. yksi terve vauva, ja syke oli 158 :heart: vauvalla on seuranaan munasarjassa 3½cm kysta, eli melkein vauvan kokoinen- sitä seuraillaan että katoaako vai alkaako kasvamaan siellä. ei ihme että välillä tuolta nipistää ja kiristää..
 
Blanco :hug:

Mulle voi päivittää la 26.3. Tänään oli siis eka neuvola. Mulla oli ihan asiallinen neukkatäti, ei valittamista. Juteltiin jo synnytyksestäkin ja se sanoi, et mule varataan pelkopolille aika ajoissa, kun eka oli mitä oli.. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin, oli jotain 160. Painoo oli tullut 4kg! :eek: |O Voi ääh, tätä menoa musta tulee samanlainen punkero kuin edellisessäkin raskaudessa :headwall:
Verta otettiin kolme putkiloo, tutkitaan kaikki sukupuolitaudit, toksoplasma yms. Hemppa oli hyvä 136. Nt-ultra on parin viikon päästä. Mulle oli ihan ylläri et se tehdään ihan vaan täällä omassa käpylän terveyskeskuksessa. Ei tarvi onneks lähtee aina Poriin. Vielä isompi ylläri on, et nt-ultran jälkeen jokaisella käynnin yhteydessä ultrataan :eek: :D Voi vide, tosi hienoo! Olin jo valmistautunut tosi harvoihin ja mitättömiin käynteihin, kun tämä kylä on säästölinjalla ja säästökohteena on AINA lapset. Mut miellyttävä ylläri kyllä :xmas:

Meillä on ukko ihan täpinöissään, no tietty pelkästään jo senkin takia, et tämä toinen vauva on ollut jo pitkään sen unelma. Voi jessus, kun se passaa mua kuin jotain raihnaista. En ois saanut ite ees porkkanaraastetta tehdä :LOL: Moon vaan paksuna, en kuolemankielissä :whistle:

Teto. Sehän on harvinaista jos sama sairaus osuisi uudestaan samaan perheeseen ja tosi surkeeta tuuria. Yritä olla miettämättä sitä, isompi todennäköisyys on saada terve vauva :hug:

Gorthaur ja Hemmo 9+2
 
Tervetuloa Emily83!
Ja onnea teille ketkä olette saaneet neuvolasta hyviä uutisia :)

flower again Tympeältä kyllä kuulostaa tuo lääkäri. Lapsen odottaminen on kumminkin niin iso juttu niin varmaan itestäkin tuntuis tosi inhottavalta jos neuvolassa joku kohtelis huonosti!

Mulla on koko päivän nippaillut tuolta alamahasta, pelottaa. Mä olen kai ihan vainoharhanen kun pelkään keskenmenoa niin kovasti. Toisaalta mahakipu voi johtua ummetuksestakin kun ei ole taas toiminut pariin päivään.. Mut alamahalla tuo kipu selkeesti on :( Mut kai mä turhaan hermoilen, mullahan on ollut tätä alamahakipuilua välillä ihan alusta asti, tosin se heikkeni n. viikoksi välillä.

Tänään muuten poksuu viikot ;)

Littledeath + pikkunen 10+0
 
Mä nyt notkun täällä taas.. :)

Tervetuloa uusille ja ..
Jonaaa lle tuosta miehen käytöksestä sen verran että kun meillä odotettiin esikoista tuli huomattua todeksi se että äidiksi kasvetaan 9kk aikana ja isäksi kasvu alkaa kun lapsi syntyy. Onhan se ymmärrettävää kun ei siinä miehen kehossa mitään kummallista tapahdu. Eihän hän tunne potkuja yms.. Vaikka tiedän tasantarkkaan kuinka se saattaakin ottaa hermoon kun vielä rv 35 mies kävi kavereiden kanssa viikonloppu kaljalla :kieh: :kieh: Moni mies on vaan niin "putkiaivo" niinkun meillä että se oikeasti vasta tajutaan kun on jotain elävää todistetta eli lapsi massun päällä.. Älä huoli kyllä varmasti miehestäsi kasvaa kunnon isi meillä ainakin kävi niin vaikka suoraan sanoen pelkokin kävi persiissä odotusaikana että mitäs jos tämä on tällästä? Pikkuhiljaa pikkuhiljaa... :hug: Äidin rooliin on helppo asennoitua kun tietää että pieni ihme kasvaa sisällä mutta mihet tarvitsevat siihen yleensä vähän enemmän aikaa että se ns. kolahtaa tajuntaan.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Blancolle isot halaukset :hug:

Onnea ultra- ja neuvolakuulumisien johdosta sakille :heart:

Flower Again:ille tsempitykset. Mulla oli kans oikein tympeä ultraaja ku kävin rv 10 tarkistamas kaverin tilanteen (oireina kipuilua alamahalla ja -selässä). Se oli siis niin mitäänsanomaton. Ei selitellyt mitään. Kattoi vain pikaisesti ja sanoi AINOASTAAN, ei täällä mitään vikaa oo. Sit ku kysyin, että mistä mahtaa kipuilu johtua, niin vastas vain ettei tiedä. Kättelikin jo heti alussa niin kuin lahna! Veltto, kylmä, ällöttävä käden "puristus"... Mä en voi sietää ihmisiä, jotka ei purista reippaan reilusti, vaan ojentaa täysin velton käden. Jotenkin se kielii mulle, että ihminen on niljakas ja epäluotettava.. Ehkä oon outo :LOL:

Kotidopplerista taas, kun täällä ollaan siitä puhuttu ja oltu huolissaan ku ääniä ei kuulu. Mulla kuului rv 11+ :heart: äänet, kun silloin ekan kerran kokeilin. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten ei välttämättä heti kuulukkaan. Mutta sitä pitää kuunnella TOSI TOSI TOSI alhaalta, ihan häpyluun juuresta ja mä ainakin painan sitä vähän syvemmälle. Kuitenkin meidän kohdut ovat vielä kovin pikkiriikkisiä, joten ei välttis heti kuulu :) Esikoista odotellessa neuvolalääkärissä ei kuulunut 10-11 viikoilla (en muista tarkkaan) sydänääniä ja sitten 12 viikolla ne kuului hienosti :) Älkää murehtiko

(.)
Näin taas vauvaunen yöllä :heart: Olin saanut pienen kauniin tyttövauvan jota imetin. Olin siinä unessa niin onnellinen ja jotenkin auvoinen kun sain pitää pienokaista rinnalla. Oli ihana herätä aamulla. Odotusfiilis parani todella paljon ja en malta odottaa, kunnes saan ihanan pienoisen masun päälle.... huoh :heart:
Hermot on tänään olleet löysällä, ehkä tää kiukutteluaika tästä helpottaa ja normipsyyke alkaa voittamaan psykomielen :D

GCS15 & masukki rv 11+6 (huomenna POKSUTAAN JÄLLEEN :p )
 
MORO

Pahoitteluni surun kohdanneille ja voimia surun ylittämiseen.

Uusille tervetuloa.

Ompa tämä uusi sivusto outo!!!:rolleyes:

ON: täällä rupee väsymys pikkuhiljaa hellitään ja pahoinvointi kokonaan poissa.
Töihin on palattu ja elämä alkaa kulkeen normaali uriaan. Oma talo nousee pikkuhiljaa, mut nousee kuitenkin.

Tänään oli eka neuvolalääkäri. Kaikki oli OK, verokokeet OK, mutta RR joudun seuraileen nyt töissä sillon tällän kun oli korkea.
np uä sitten torstaina, et pääsee näkeen miltä pikkunen näyttää. Kovasti on jännittänyt kahen viikon aikana onko kaikki hyvin. Oli todella huojentavaa kuulla sydänäänet neuvolassa tänään.

Pissalla tarvii yöllä käydä enään kertaalleen, joten uni ei enään kovin katkonaista onneksi ole.

Nyt nauttiin syksyn sateesta
sane & Toivo rv 11+4
 
Vieläkö mahtuu mukaan uusi masun kasvattelija? =)

Pitkään olen jo seurannut keskustelua mutta vasta nyt rohkenen liittyä mukaan. Toista lasta odotellaan, melkoinen ylläri oli tämä raskaus sillä esikoista kirjaimellisesti tehtiin kuusi vuotta ennen kuin rankoilla hoidoilla onnistui. Varsinaista selittävää vikaa meistä kummastakaan ei tuolloinkaan löytynyt, ainoastaan mun ovis tuli miten tuli jos tuli. Syksyn mittaan olimme lähdössä uuteen hoitorumbaan ja yllätys olikin suuri kun heinäkuun alussa tein positiivisen testin. :confused: Ultrassa ollaan jo pari kertaa käyty kurkkaamassa pientä toukkaa ja ensi viikolla olisi nt-ultra joka kyllä jännittää aika lailla...

LA olisi näillä näkymin 12.3. synnytyspaikkana KYS, toista odotellaan. Esikoinen meillä on nyt 2v 9kk.

Tässä pikainen esittely kun täytyy justiinsa lähtee tyttö hakemaan mummolasta. Palataan! =)

Marilla rv 11+4
 
Outo on sivusto näin äkkikatsomalta, mutta eiköhän tähänkin totu :) Kamiliya kyllä mulla näkyy ainaski normikokona hymiöt.

Tänään pistin naamakirjaan virallisesti sitten masunkasvatuksesta kertovan statuspäivityksen. Heti sateli ihanasti onnentoivotuksia, nyt ei tarvi enää pätkääkään salata tai piilotella :cool: Kuitenkin toi esikkokin (joka siis tietää) levittelee onnellisena "äidin masutilanteen" :)
Aamulla taas kd:llä kaunis vaihteleva syke :heart: Odottelen jo kyllä kovasti ultraa ja lääkärineuvola, kun on kysyttävääkin lääkäriltä.
Esikon isä sai sitten tänään kans tietää, kiertoteiden kautta. No, ei sinänsä pätkääkään haittaa, mutten usko hänen toivottavan vilpittömästi onnea....

TÄNÄÄN POKSUTAAN!!! :attn:

GCS15 & masukki 12 POKS POKS POKS!!
 
Heips taas pitkästä aikaa :) Olisko ainakin viikko kun viimeksi kirjoittelin..

Noh, tässä pikkuhiljaa alkaa ilmeisesti pahoinvointi hellittämään, tänään oksensin kyllä kerran. Töistä olin viime viikolla pois 4 päivää pahinvoinnin takia ja nyt sitten lykättiin pakkosairaslomalle täksi viimeiseksi työviikoksi (määräaikainen)! Piti palauttaa avaimet ym. Työvaatteet vien kunhan olen pessyt. Koska en voi kuulemma aamulla vasta ilmoittaa etten pääse töihin, pitäisi ilmoittaa ed. iltana, en vain käsitä millaiseksi ennustajaksi tässä olisi pitänyt muuttua tän pahoinvoinnin kanssa.... Muutenkin hankalaa ollut saada vietyä sairaslomapaperia kun etoo ja oksettaa ja pyörii päässä kuin karusellissa. No eipä voi mitään.

Tänään sain ekan lääkäriajan :cool: 7.9., ja 9.9. on sitten se ultra (seulonta) :) Tällä viikolla pitäisi mennä sinne verikokeeseen sitä seulontaa varten..

misc ja 10+1 :heart:
 
Hitto, tää meni hukkuumaan mun tekstin. Serverit taas :mad:

Kyllä me tähän totutaan ja mulla meni aikas pitkään että pääsin sisälle, ku olen silloin palstan alussa tänne rekisteröitynyt toisella nimimerkillä ja sillä o aina pitänyt kirjautua sisään ja tänään pitikin tulla tällä Silvia L nimimerkillä.

Täällä odotellaan vaan ultraa, joka o 5pv päästä. Jännittää kamalasti ja mietityttää että mikähän on asukin tilanne.
Pahoinvoitia on vielä ja rinnat ovat todella kipeät, mutta selkä ja mahakipu o vähentynyt tosi huomattavasti.

Flunssa alkaa jo helpottamaan, mutta yskä o vielä kamala.
Heräsin taas viime yönä vessahätään ja yskin vessassa pitkään ja hartaasti ja pilkkopimeässä. Yht äkkiä ukko seisoi ovella ja kysy onko kaikki ok. Yleensä mun yskät päätyy siihen että oksennan ... ja hän on niin huolissaan minusta. Arvaa pelästyinkö ku pölmähti siihen ovelle :kieh:


Silvia ja Vilianna 10+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä