Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Täällä ilmoittautuu myös ahkera vessassa pissailija :wave:
Suuret halaukset vauvansa menettäneille.....
(.) Olo nyt todella surkea, flunssa painaa päälle ja päätä särkee joka ikinen päivä. Onneksi ei okseta!! Hermot on tiukalla tän olon takia, kun lapset riehuu ja luonnollisesti myös tappelevat ja huutavat keskenään. Mies yrittää olla kiltisti apuna, että olen saanu huilata mutta meni se hermo siihenkin tänään, huusin ja paiskoin tavaraa itsekseni :ashamed: Mä en käsitä miten nää hormoonit voi heitellä niin häränpyllyä pienessä ajassa....*huoh*

Ylihuomenna tiistaina on se np ultra meillä. Sitäkin saa nyt jännittää, kun tosiaan nää mun raskausoireet on kokonaan pois...olleet jo 2-3 vkoa. Mitä sitten jos siellä ei mitään kasvakkaan?? :eek: Nooh, murehditaan sitä sitten tiistain jälkeen, toivottavasti kaikki on hyvin. Kenellekkään ei olla vielä raskaudesta kerrottu, suurin pala tulee kyllä purtavaksi kun minun vanhemmille pitää kertoa uutiset. Äitini kun oli jo 4:nnen kohdalla aivan kauhuissaan, jotta "oletteko ihan hulluja, eikö noi 3 olisi jo riittänyt" Miten sitä selittää tollaselle ihmiselle, että lapset on rikkaus ja me vaan yksinkertaisesti tykätään isosta perheestä....mikä siinä voi olla niin vaikeata, oikeasti??

No mutta, nyt iltakahvin keittoon...oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! =)

Piparminttu ja salamatkustaja 11+3
 
Mua pelottaa kun mahassa tuntuu jotenkin oudolta :'( Ei silleen kipeältä, mut jotenki kovalta tai kramppimaiselta, apua. Mut se tuntuu kyllä ihan ylämahassa asti. ja pikkusen kipeeltä alhaalta. Alaselkäkin on vähän kipeä, mut saattaa johtua ihan siitä kun oon ajanut tänään melkeen 100km autolla ja mulla se ottaa monesti selkään. Noo koitan tässä nyt lepäillä..
 
Täällä kanssa ravataan pissalla.. Yöllä ja päivällä. Yöllä pitää käydä 1-2 krt, ennen ei tarvinnut ollenkaan!

Tänään on ollut vähän pahaolopäivä, pitkästä aikaa. Jo ajatteli että se on kokonaan ohi. Maha on vieläkin vain turvonnut möllykkä. Siskokin kysyi, joko se näkyy, ja kun sanoin ei, tokaisi siihen että sitten oot lihonu :D

Vaan kun kokeilee, niin kyllä ehkä hivenen alkaa kohdunpohja tuntua häpyluun yläpuolella :) Kyllä se sieltä kasvaa.

Huomenna koulunpenkille, vielä vajaa kolme viikkoa ultraan..Ja Piparminttu, kyllä sitä aina jänskää mitä siellä ultrassa näkyy. Toivottavasti vanhemmat ottavat uutiset iloisella mielellä!

tupunen ja rymy 10+6
 
Juu.. vessassa saa rampata kyllä useammin ku ennen :snotty:

Littledeath äläpä stressaa ja panikoi siellä :xmas: Tuu joku päivä meille kahville nii saahaan porista rauhassa :saint:

Millasta ruokaa teidän tekee mieli? Ku mulla on nyt pahoinvointi alkanu ihan oikiasti.. ja tekis vaan mieli kaikkea kirpeää ja raikasta. Ei mittää makeaa eikä niin suolaistakaan.. greippimehu, mandariinit ja kirpeä mehujätski on niinku IN :LOL:

Pahkuratäti ja Pikkumuru 10+4 (8+6)
 
Heippa!

Ilmoittautuisin mukaan joukkoon. :) LA 24.3., toinen lapsi, itselle ensimmäinen raskaus. Ikää 27v, suunnitelmissa synnyttää Kättärillä.

Olen seurannut keskustelua taustalta, nyt päätin myös osallistua itse. :) Hirveän paljon suru-uutisia täällä on ollut, toivottavasti ei enää tule.

Ekassa neuvolassa käyty, nyt odottelen ultra-aikaa.. Toivottavasti huomenna kolahtaisi kirje postiluukusta. :)

Kävin kaivamassa kellarista dopplerin , mutta en saanut sillä kuulumaan kuin oman pulssini.. Tiedän kyllä, että ohjeissa sanotaan, että sydänäänten pitäisi kuulua vasta joskus 12. viikolta lähtien, mutta silti vähän mietityttää. :( Varsinkin kun luin, että jotkut täällä ovat saaneet kuulumaan rv 8-9.. Minkä ei kyllä pitäisi olla edes mahdollista :whistle:
Itsellä Angel Sounds, minkä merkkisiä muilla on?

Emily 9+?
 
Pikaisesti vaan ilmottautumassa! Täällä karsea kuvotus päällä edelleen 24/7 mutta oksentanut en ole tostain jälkeen! Pahoinvointi lääkkeet toimii mutta aiheuttavat kauheaa väsymystä!

Pissalla ravaamisesta Täällä kanssa yksi "ruisku" ilmottautuu! :wave: :D Yöllä vähintään kerran joutuu käymään vessassa, usein kaksikin ja silti aamulla herää aikaisin jo kovaan pissa hätään. Jos menee samoin kuin edellisissä raskauksissa niin tätä se sitten on loppuun saakka. :whistle:

Lakettujen aikojen muuttamisesta Jollain olikin vauveli ollut 5 päivää isompi ultrassa kun mitä viikot oli ja silti ei ollut laskettua aikaa muutettu. Mun mielestä ei täälläkään sitä päivää helposti muuteta, mikä taas itselle on mälsä juttu kun muutenkin vaivana on ja raskausajan diabetes! Eli ei olisi halua vauvaa kasvatella yhtään isommaksi kuin on pakko.

Emily83 Tervetuloa joukkoon! =)

pahkuratäti Täälläkään ei tee mitään ruokaa mieli. Lähinnä kasvikset ja hedelmät vetää puoleensa. Vkoloppuna söin kilokaupalla punaisia viinimarjoja! :p

Nyt iltapesulle ja petiin! :wave:

Liro ja papunen 9+ *poks*
 
Tervetuloa Emily

Mulla on sama doppleri ja en mä vielä mitään sillä kuule. Tai oman sydämen sillä kyllä kuulee.
Mutta en ole kauhuissani ja mahani takia en välttämättä koskaan sillä kuule.

On sitten illan ratoksi tullut taas oksennettua. Olo on ihan kamala.
Ei maistu edes jaffa light enää. Omena oli liian makeaa ja sitruuna mynthon myös.
Mutta pizzaa ja sipsejä tekee kovasti mieli :saint:


Silvia + Vilianna 10+4
 
Emily82
Itse sain äänet kuuluviin tässä raskaudessa 8+6. Esikoisesta sain laitteen paljon myöhemmin joten en tiedä kuinka aikaisin silloin olisin kuullut. Joten mahdollista on kyllä kuulla jo hyvinkin aikaisin, taitaa tuo rv 9 olla aikaisin milloin kuuluu, aikaisemmin se on melko mahdotonta. Alkuun kesti noin 5-10min ennen kuin pienen sai metsästettyä mutta kun ei vielä liikkunut niin löytyi aina samasta paikasta. Nyt kun jo liikkuu niin katoaa aina välillä niin saa uudelleen metsästää :) Täytyy kyllä muistaa että kuuluminen on hyvin yksilöllistä ja kuuluvuuteen vaikuttaa todella monet tekijät kuten oman kropan muoto, kohdun muoto jne. Saitko esim napanuoran ääntä kuuluviin joka on sellainen "viuhviuh" ääni? Tuo vauvan sydämensyke kun kuulostaa laukkaavilta hevosilta ja on huiman nopsa. Itsellä käytössä Angelsounds JPD-100A.

A 10+5

 
hietaka; käyn Tikkurilan neuvolassa.

Onpas ollut kauhea vkl..Flunssa tosiaan iski viime ke. ja vaikka kuinka kuvittelin raskauspahoinvoinnin lähteneen, niin ei, nyt on sit kärsitty flunssassta ja pahoinvoinnnista samaan aikaan :$ :$ :kieh: .
tupakoivat ihmiset voisin tappaa..yööök.. :$ :$ saanut tosiaan pinnistellä ettei ykää aina kun joku polttaja kävelee ohi.
Makeata ei tee mieli. Olin eilen veljen tytön synttäreillä ja seillä sitten piti sitä kakkua maistaa..Pakko oli nieleskellä ettei tullut ylös :ashamed: . vetelin sitten vain riisipiirakoita urakalla :D . Pakollinen kahvikupillinen oli vedettävä hampaat irvessä ja kun sitä tottuneesti kaadettiin lisää, en voinutkaan sitä enempää juoda. Hätävarjeluna sanoin juoneeni kahvia liikaa koko pvn.. :snotty:
Toisaalta on ihan hyvä ettei makea maistu, ainakaan vielä tässä vaiheessa. Nyt flunssan aikana ei tietenkään oo maistunut oikein mikään. Ruisleipä on ihan ykkössuosikki, siitä lähtee paha olokin vähäksi aikaa.
Tuosta tissien kasvamisesta ja kivuista; mitähän nyt on tapahtunut kun tuntunut että ne on kutistunut alkuturvotus mega kivun jälkeen??!! :eek: Tosiaan kasvoivat silmissä ja oli niinkuin maito olisi noussut, niin nyt vain tyhjät pussit ilman kipuja! Mä oon varmaan yli hysteerinen nyt.. :ashamed: :ashamed: :ashamed: . Ylihuomenna tulee siis "tuomio" kun meen yksityiselle ultraan. Hui..iik, apua...
Pissalla saa käydä kyllä öisinkin ja se on aina siinä 2-3 aikaan. Pojasta kävin joka yö klo 4 pissalla ja sitä rytmiä se sitten noudattti synnyttään, eli heräsi joka yö klo 4 syömään!! Sama juttu oli kun heräsi potkimaan mahassa joka ilta 21.30-22, niin ensimmäisinä viikkoina heräsi iltaunilta aina 21.30-22! =)

Käytöksestä; olen ollut itse prkle koko viime vkn!! Olen vain huutanut ja karjunut ja heitellyt tavaroita ja käyttäytynyt kuin 4 v... Luin kyllä just että kuuluu juuri yhdeksänne vkn hormoonimuutoksiin, mutta olisi hyvin toivottavaa että menisi pian ohi. Mut minkäs teet kun ÄRSYTTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....

Jaaha, pitäskös mennä takaisin sänkyyn lepäämään, olisi yövuoro ens yönä ja pitäis jaksaa valvoa :/ . Pakko mennä töihin vaikka olo on järkky, saa kuitenkin sitten to asti olla taas kotona ( ja viikonlopuksi taas töihin..)

Mitä pahoinvointilääkettä te olette saaneet muuten???Kun kävin pyytämässä saikkua toissavklla pahoinvoinnin takia, niin sh sanoi ettei ole mitään lääkettä pahoinvointiin! Rannekkeilla mennään, mutta kun se paha olo yllättää silti vähän väliä..

kike79 & pikkupieni 8+6
 
Tervetuloa uusille! Halitukset sitä tarvitseville!

Täälläkin sitten iski flunssa. Aivan karsea olo. Päätä särkee, nenä tukossa/valuu, huono olo. Ja tässä pitäs 9kk ikästä vielä hoidella.. joka viihtyy paljon sylissä.. huooooh. On vaan kestettävä.

Mun mielestä 5 pv l.a:n heittoon on jo aika paljon :D ,t täälläkin taitavat muuttaa vasta kun on sen 7 pv heittoa. *aaatttssshhiiiiuuuu* ... pärskymistä ja niiskuttelua.. :snotty:

Toivottavasti muutamassa viikossa olo kohenee muutenkin ja et flunssa ei kestäis kauaa.. jaksais tehdä jotain, ja käydä pitkästä aikaa kirppiksellä kattomassa vauvanvaatteita.
Täällä yhdistellään tyttöjenhuoneita, ja pitäs saada myytyä pari puoliparvisänkyä ja kirjotuspöytä.
Ikeasta onkin valmiiks katsottu uudet kalusteet.. niihin menis rahaa 650e + verhot ja pikkusälä päälle :D tällasta pientä sisustusintoa taas vaihteeks.. noi sängytkin on 4kk vanhoja vasta :LOL: eivät he sitten niistä oikeen tykkääkään vaan haluavat tavalliset :snotty:

Sitten huomasin pinnasängyn minkä haluan ikeasta, niin hinta oli laskenut 150e --> 99e jeee :LOL: Niitäkin tarvis ostaa sitten 2, jotta molemmilla lastenhuoneessa olis sitten samanlainen, ja ne saa vielä tavallisiks sängyiks kun voi poistaa laidan, niin on tosi kätevä!

Et rahaa saa kyllä uppoamaan helposti kaikkeen :D

CB -9+2
 
Voi että, mun tekis mieli kans ostella jo kaikkea ja kierrellä kirppiksellä ostamassa vauvan vaatteita... Mutta pitää olla nyt nuuka, ku kaikki ylimääräinen menee häihin.
Jospa sitä sit lokakuun jälkeen alkas jotain pientä ostelemaan. :)
Onneks saadaan melkein uusi pinnasänky 20eurolla miehen työkaverilta. Sittenpä vielä tärkeimpänä ostoksena ois turvakaukalo ja hoitopöytä.

Mua ei kiinnosta juurikaan tätä asuntoa sisustella, kun meidän on tästä muutettava pois ennen vauvan syntymää. Tää käy meille pieneks ja on vähän epäkäytännöllinen, ku asutaan 3 kerroksessa ja tässä talossa ei ole hissiä... Harmi, sillä tykkään tästä tosi paljon.

Hohhoij, tylsiä nää iltavuoroon menot, ku ei oikein osaa mitään tehä kotona kun odottelee vaan, että joutuu töihin lähtemään...

Jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville. :hug: Täällä vaihetelee pahoinvoinnin aste päivittäin...

Tiitulipiituli 11+5 (kait..) :heart:
 
Piti vielä laittaa tuosta lasketunajan muuttamisesta...
Mun siskolla la heitti ultrassa 3 päivää ja se muutettiin viralliseks lasketuks ajaks.
Toivon, että mullakin vaihdetaan la, jos se heittää useamman päivän. Viime ultran mukaan se heittäis 6 pvä. Saa nähä muuttaako ne sit sitä..
 
diipa-daapaa... ai että meni pieleen... niin kovasti oltiin odotettu tätä aamua... pääsyä alan ammattilaiselle... kylmä nainen vaikkakin hymyili... ei kysellyt kun yhden kysymyksen: onko ollut pahoinvointia.? yksi äärettömän epäselvä kuva saatiin, ja aiemmissa raskauksissa neljä-viisi kuvaa!!! Miestä hän ei huomioinut juuri lainkaan, pisti kauas tuolille istumaan ja sisätutkimuksen ajaksi ajoi ulos.... Missä tämmöisiä puskalääkäreitä koulutetaan!!!!!!! Ei mitään halua edes koko työhön... Me niin petyttiin, kun se lääkäri jolla viime viikolla yksityisellä käytiin oli niin lämmin ja otti isänkin mukaan asiaan vaikka tutki mut siinä samalla, ja mua se ei todellakaan haittaa jos isä on paikalla, tuleehan hän synnytykseenkin paikalle!!!! nopeasti oli kaikki tehty, ei näyttänyt että täällä on käsi, tuolla sykkii sydän... ei mitään... Ainoana se niskaturvotus, kertoi että se on millin, joka on oikein normaali :heart:
ja viikkoja sitten hänen mukaansa 12+1 KUN neuvolan mukaan taas 11+5. Laskettu aika ei siis muutu , se on edelleen se 9.3.

Isäntä pettyi lääkäriin myös, todettiin et seuraavaa kertaa ei mennä enää samalle. ME halutaan joku joka tekee työnsä kunnolla!!!! Vaikutti siltä kuin lääkärille olisi ollut ihan sama mitä se tekee, putkihommia vai olla neuvolalääkäri... :kieh:

ja oikeesti se kuva... Monta asentoa vauvalla näytti olevan niin että kaikki raajat näkyi, sormia myöten, niin sit se nainen antaa meille sellasen tosi epäselvän ja hämärän kuvan mistä saa oikein ettimällä ettiä et onko enää lapsesta kysekään!!!!!!

no, pääasia että vauva hengissä ja kaikki näytti normaalilta. Pieni purkautuminen jälleen :saint:

kromosomiseula-verinäyte otettiin myös, mutta kukaan ei sanonut milloin tuloksia tulee... ja neuvolassa jo sanoi ekalla kerralla, että sieltä soitetaan JOS on poikkeavuutta... Mut mistä ihmeestä mä tiedän millon saan lakata huolehtimasta sitäkin tulosta, kuinka kauan tulosten saamiseen menee??? Miks täällä ei taas tunnu toimivan mikään....

Kummasti vaan omaan mielialaan vaikuttaa tällaiset tapahtumat... eipä auta kun kääntää tämäkin positiiviseksi... väkisin...
 
täälä taas :D
minä se päätin olla menemättä seulaan. np-ultras kyl käyn jo senki takia,et saa taas asukkia kattella ;)
mulla ei oo tarvinnu yöllä juosta vessas,mut aamulla onki sitte kiire :LOL:
flower soita neuvolaan,siel ne tietää ainaki suurinpiirtein kuin kauan menee tulosten saamises...
flunssan kourissa kärsiville :hug:
(.) ei MITÄÄN uutta. tai no,tuhrua ei oo taas tullu kohta viikkoon. en tiiä pitäskö olla huolestunu vai helpottunu |O
ja oireetki on hävinny! tosin luin just aamulla,et täs vaihees ne häviääki mut kuitenki :eek:
kotidopplerista... löysin netistä yksityisen,joka myy omaansa pois, joten jos päästään sopimukseen maksusta, mullekki tulee sellanen JEEEE!!!!!!!!

tombatar ja toukka 9+2
 
PAHAA OLOA :$ :x Sais jo loppua!!! Tänäänkin aamu aloitettu oksentamisella :(

Tuosta lasketun muuttamisesta sen verran vielä että NT-ultrassa siksi heittoa saa olla sen 5pv (yleensä) ettei laskettua lähdetä muuttamaan koska se ei ole enään niin tarkka kuin ennen rv 10 tehty ultra. Siis antamaan tuota tarkkaa mittaa. Kaikissa ultrissa missä minä siis olen elämäni aikana käynyt minulle on näin kerrottu. Kuulemma pituuksissa sen verran heittoa että voi antaa +-4 pv vaikka oikeesti olisi laskettu juuri sinäpäivänä kuin kuukautiset on antaneet ymmärtää. Kyllähän sitten jos lopussa on ongelmia Raskausmyrkytystä yms niin voi ottaa neuvolankautta tai itse suoraan synnärille yhteyttä jolloin he ratkaisevat vauvan parhaan mahdollisen maailmaan saapumispäivän.
Näin siis minua on informoitu..

Nyt hiustenlaitto hommiin..

Dindei + pikku 13+1
 
Adalaine En saanut muuta kuin oman pulssini kuulumaan, 10-15min yritin ääntä metsästää.. Kai pitää vaan malttaa vielä viikko-pari, ennen kuin yrittää uudestaan. Sydänäänet kyllä uskon tunnistavani kun ne kuulen, vaimon ollessa raskaana pari vuotta sitten niitä tuli kuunneltua useinkin. :)

Voimia pahoinvoinnista kärsiville! Itsellä kun alkoi, tuntui että kuolema koittaa! Onneksi pahin vaihe kesti vain noin viikon, nyt on pari viikkoa ollut vain lievää kuvotusta, ja ruokaakin pystyy jo syömään, ei tosin ihan normaalisti vielä, mutta kuitenkin :)
 
:hug: kaikille menetyksen kokeneillej sitä muuten tarvitseville!

Uusille tervetuloa! :wave: :flower:

Flower again, onpa harmillista, että teillä oli noin huono lääkärikokemus. Onneksi kuitenkin vauvalla on kaikki hyvin, se kuitenkin lienee pääasia? Soittaisin kyllä neuvolaan omalle terkalle ja kysyisin siitä kauanko verikokeiden tulosten valmistumisessa menee.

Itse kävin np-ultrassa NKL:lla, verikokeet otettiin samalla. Jo kokeiden ottaja sanoi, että tulosten valmistumiseen menee viikko - luulisi tuon ajan olevan suht sama kaikissa labroissa. Mielestäni siellä oli siinä mielessä hyvä systeemi, että tulos ilmoitetaan aina, ei sitten tarvitse miettiä että vieläköhän sieltä soitetaan..

Mieliteoista oli juttua ollut: omat mieliteot ovat lähinnä sellaista normaalia mielitekoa, mutta huomaan, että astetta helpommin tulee annettua periksi. Sellaista oikein himoa johonkin ei ole vielä tullut - makea ja suolainen maistuu kaikki tasaisesti :LOL:

(.) Mulla on jotenkin sellainen tyhjän päällä -olo. Np-ultra tosiaan takana, rakenneultraan vielä ikuisuus ja seuraava neuvola on vasta sen jälkeen! Kunpa alkaisi äkkiä liikkeet tuntua! Sellaista "muljahtelua" tuntuu toisinaan, mutta en ole varma voiko se olla vauvan liikehdintää vai mitä.

Eilen kävin juoksemassa pitkän ja rauhallisen lenkin, matkaa kertyi reilut 15 km. Kieltämättä alkaa meno jo tuntua astetta raskaammalle ja tänään kyllä jaloissa painaa. Kaloreita lenkillä paloi reilut 850 kcal, joten palkitsinkin äsken itseni lounaalla pita kebabilla - hyvää oli!

Nyt töiden pariin..
 
Minut voi sitten poistaa listalta. Tänään ultrassa vahvistui tuulimuna ja sain ensimmäisen tabletin suun kautta heti vastaanotolla. :'( Keskiviikkoaamuna sitten laittavat emättimeen kaksi tablettia, joilla sitten kohtu toivottavasti tyhjenee ilman kaavintaa. Sairaslomaa olisi ensin lääkäri antanut vain sen keskiviikon, mutta empaattisempi terveydenhoitaja näki, ettei tästä naisesta ole nyt töihin. Joten lääkäri kirjoitti sitten sairaslomaa keskiviikkoon asti eli sitten tyhjennyksen jälkeen "reippaana" torstaina töihin! :/ Itse luulin, että tällaisesta saisi automaattisesti eikä ruinaamalla sairaslomaa...

Toivottavasti tämä olisi nyt viimeinen huono uutinen tällä palstalla! Toivon teille kaikille ihanaa odotusta ja vaaveille tarrasukkia matkaan! :) Katsotaan josko vielä joskus se pikkukolmonen meillekin tulisi.

Blanco
 
Huoh, täällä töissä maanantaiketutus, en jaksa ottautua mihinkään. :ashamed: No, huomenna sitten sitäkin enemmän hommia tehtävänä....

Neuvolalääkäreihin pettyneille: eri lääkärit tekevät työtään eri tavoin. Lisäksi julkisen puolen lääkärit ovat jatkuvasti kovein paineiden alla ja neuvolapäivät voivat olla tosi ruuhkaisia (tekevät siis neuvolaa vain osana virkatyöstään!). Tärkeintähän tuossa ultrassa on se, että niskaturvotus tutkitaan, ei saada vanhemmille mahdollisimman hyvää kuvaa vauvasta. Lisäksi julkisen puolen laitteet ovat usein huonompia kuin privaatissa, joten kuvanlaadussakin voi olla toivomista. Lisäksi ainakin yksi kuva liitetään neuvolakorttiin, jotta sitä voidaan rakenneultrassa verrata uuteen kuvaan. Siinä kuvassa on tärkeintä näkyä juuri tuo niskaturvotus. Päasiassahan neuvolassa käy terveitä asiakkaita, iloisten asioiden tiimoilta, eikä lääkärit ehkä silloin jaksa olla niin älyttömän empaattisia ja innostuneita. Kaikkihan on kuitenkin hyvin. :heart: Ja niille se on vaan työtä, vaikka meille äideille tietysti maailman tärkeintä :D

Meillä laskettua aikaa muutetaan herkästi, ja nythän jo varhaisultrassa alustavasti se aikaistui muutamalla päivällä. Mutta varmistus saadaan reilun parin viikon päästä nt- ultrassa.

Oma olo on tänään taas suht hyvä, aika paljon vaihtelee päivittäin. Päänsäryt ovat jo alkaneet, niitä oli viimeksikin, joten Panadolia on mennyt jonkin verran. Onneksi se sentään auttaa, kun ottaa ihan suosiolla gramman heti kerralla.

Jee, huomenna eka neuvola! Tosin innokas lomasijainen varasi siihen aikaa 1,5 h. Aion häipyä kyllä aiemmin, tuskin tässä vajassa parissa vuodessa on paljon uutta tullut. Paitsi ilokseni löystyneemmät ravitsemussuositukset :D


PP ja joku tyyppi 9+5
 
Emily83 Päättelinkö oikein, että tämä odotus on teille toinen, sulle eka ja vaimosi odotti teille ensimmäistä? Johan vaikeasti selitin, mut anyway :)

Mulla vaan paino nousee, 19.7 kävin ekan kerran nlassa ja painoin 64,6kg, nyt aamulla kävin vaa´lla ja 68kg :kieh: Mutta edelleen herkut maistuu ja liikunta jäänyt minimiin...
Muutaman tunnin päästä lähenkin keikkailee omaan työpaikkaani, kiva!!! En ole taas aikoihin siellä ollut ja saan kyllä kuulla jos työkaverin huomaa mun lihoneeni, siellä ei kukaan tiedä mun olevan raskaana...

Mies ehdotti, että sitten kun vauva on syntynyt, niin hän voisi jäädä kotia lasten kanssa, mulle sopii vallan mainiosti. Uskon, että mieheni luulee kotielämän olevan "vaan kotona olemista". Tosin mainitsin, että kun mä tulen töistä niin kait kaupas on käyty, siivottu, ruoka tehty, pyykit pesty, lasten kans ulkoiltu ja kaikki samat hommat mitä ite teen päivän aikana, niin silloin mies meni hiukan hiljaiseksi.

Olin yhis festareis lauantaina ja heti kun pääsin kotia, niin sanoin miehelleni, että vuoden päästä mäkin olen hillumassa siel. Jotenkin tuli kauhea kaipuu ravintolaan ottaa drinksuja ja tanssia, hullutella kaverin kanssa jne.

kirpsi ja vetkutin 11+jotain :ashamed:
 

Yhteistyössä