Heippa "pitkästä aikaa"
Täällä ollaan taas sillä tuulella, että jaksan kirjoitella
On tää raskaana olo henkisesti haastavaa (ainakin mulle
)
Ruusunpiikki kun mä kerta olen naapurikunnasta ja ollaan saman keskussairaalan ja käytännön alaisia, niin se menee oikeesti näin: Alkuraskaudessa pääsee viikolla 10+0-13+6 ensimmäiseen ultraan. Sitä ennen saa käydä (jos itse haluaa) alkuraskauden veriseulassa, jossa katsotaan onko kohonnut riski saada esim. down-syndroomalasta. Mikäli verikokeeseen osallistuu, niin ensimmäisessä ultrassa katsotaan myös niskaturvotus. Mikäli taas ei osallistunut verikokeeseen, niin ultrassa katsotaan "ainoastaan" vastaako vauva viikkoja, missä kohtaa istukka ja montako sikiötä.
Eli ultra tulee jokatapauksessa viikolla 10-13+6, mulla se on 2.9 ja oon silloin viikolla 13+1. Me kuitenkin ollaan saman keskussairaalan alaisia, joten tämä asia on ihan varmasti näin sunkin kotikunnas
Neuvolatäti oli vain kesälomafiiliksis, eikä tajunnu mistään mitään. Mä sain ainakin ekasta neuvolasta sellaisen sikiöseulavihkosen, jossa selitettiin tää koko kuvio ja muutenkin Seks:in nykyinen ultrakäytäntö. Siis tää on otettu vissiin tän vuoden maaliskussa (?) käytäntöön.
Miehen osallistuminen on täällä jo tässä vaiheessa todella hellyyttävää. Lukee itsekseen kaikkea neuvolan lippulappusia odotuksesta (mm. se MLL:n vihkonen, meille tulee vauva). Mies on kovasti painottanut, että tämähän on meidän yhteinen lapsi ja hänkin haluaa tietää ja osallstua kaikkeen. Ihanasti leikillään neuvoi mua mm. että imetyksen jälkeen pitää hieroa tippa maitoa nännin päähän, että iho pysyy ehjänä
Mies kun on vielä sellanen, että jos se jotain lukee, niin sille jää KAIKKI nippelitieto päähän. Oon niin ylpee siitä, kun se on todellakin tosissaan mukana tässä (toisin kuin esikon isä ).
Perhepetiä meille ei tule. Toki jos nukahdan imettäessä vauvan kanssa samaan sänkyyn, niin se ei ole katastrofi, mutta periaatteessa oon sitä mieltä, että AINAKIN siinä vaiheessa kun yöimetys on ohi, niin vauva nukkuu omassa sängyssä (ja meillähän se loppuu tasan 6 kk:n ikäisenä!). Mä olen sitä mieltä, että meillä jokainen nukkuu paremmin omassa rauhassa omassa sängyssä.
Kahvi on tällä hetkellä jotain TODELLA oksettavaa. En ole muutamaan viikkoon juonut ollenkaan. Hyi! No tekee vaavillekkin parempaa, kun ei saa sitä kofeiiniä
(.)
Alamaha ja alaselkä kipeenä. Pelottaa ja töissä pitäis vielä huomisaamuun asti olla. Ajattelin käydä näytillä äippäpolilla, muuten saan takuulla stressin takia keskenmenon, jos ei tätä varmisteta, et kaikki on ok.
GCS15 & masukki rv 9+4