Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

Voimahalauksia kaikille huonoja uutisia/kokemuksia saaneille :hug: Itseänikin alkaa jo pelottaa tuleva Pas, kun huomenna olis 14.20 siirto, jos kaikki menee hyvin. Vielä ei kyllä kovin vahva usko ole onnistumiseen, mutta ehkä se toivokin sieltä vielä löytyy. Jos alkiota selviää sulatuksesta huomenna kaksi, niin niitä jatkoviljellään, ja katsotaan kumpi on parempi, koska lääkärit haluaisivat melle edelleen siirtää vain yhden hyvän alkion. Hieman se itseäni mitityttää, mutta luotan toistaiseksi lääkäreiden parempaan arviointikykyyn kuin omaani. Huomista siis jännittäen.
 
Hilma, onnittelut hienosta saaliista :flower: ja hyperi tosiaankin pysyköön poissa :kieh:
Sitris, iiiiiiiiiso :hug: sinne ja tsemppiä jatkoon ! Minäkin olen kuullut olevani useamman kerran se "ongelmatapaus", joten tiedän tunteen :( MUTTA, vielä ei saa heittää "kirvestä kaivoon" =) Toivotaan että munikset ottaa nyt aimo harppauksen kasvussaan ja myoma kutistukoon pois ! Jaksuja ! :heart:

dream09, tervetuloa joukkoon mukaan ja onnea huomiseen punktioon :flower:

(.) Tänään tosiaan punktio, josta saatiinkin sitten yllättäin 13 munista, vaikka perjantain ultra antoi ymmärtää toista. Paras saalis tähän astisista, hyvä näin ! =) Siirto olis sitten torstaina, mikäli alkioita saadaan... Toivotaan parasta, pelätään pahinta... Huh, kyllä tää on sellaista mielen vuoristorataa että HUOH ! Flunssakin yrittää tehdä tuloaan tämän kaiken keskellä :( Nyt en kyllä haluis sitä tähän kuvioita sotkemaan. Onneks on saikkua, joten lepoa ja kuumaa juomista, eiköhän se sillä taltuteta. Kovasti taas halauksia ja jaksamista teille kaikille !

terkuin; Tilhinen :wave:
 
Sitris , tsemppiä! Pidän peukkuja pystyssä, että vähäiset munasolut kasvavat hyvin ja ovat laadukkaita!! :hug:
Kentia, jospa noilla menkkajuilinnoilla olisi positiivinen merkitys! :) Toivotaan parasta!
Haltialle onnea siirtooon Tilhiselle onnittelut hyvästä saaliista!
Täällä pistelyt jatkuneet jo kuudetta päivää... Pientä nipistelyä munasarjoissa;jotain siellä tapahtuu. Huomenna ultra jossa todennäköisesti selviää punktiopäivä..ainakin suurinpiirtein.
Huh, ku alkaa pikkuhiljaa jännittää ja pelottaa punktio. Minkälaisia kokemuksia teillä jo punktion kokeneilla on? Oliko toimenpide kivulias? Mitä lääkitystä saitte? Oliko masu kipeä jälkeenpäin? Kauanko toipuminen kesti?
 
Haltialle paaaaaaaaaaaljon tsemppiä huomiseen =) Kentia ja Jerpuska, pidän peukkuja ja varpaatkin pystyssä että plussatuuli laskeutuu yllenne :heart:

Kiitos Pirpana ja onnea itsellesi huomiseen =) Tässä todellakin tuoreet kokemukset punktiosta... Mikäli oikein kovasti jännittää ja/tai pelkää on mahdollista saada esilääkityksenä rauhoittavaa. Ennen toimenpidettä kuitenkin annetaan suonensisäisesti vahva kipulääkitys. Kipukin toki on yksilöllistä, mutta itse en voi sanoa että toimenpide varsinaisesti olisi ollut kivulias, joskaan ei nyt ihan kivutonkaan. Ilkeä tunne aina välillä. Minulla koko homma oli ohi 10 minuutissa. Heti punktion jälkeen päässä tuntui lääkkeen takia pientä huippausta, mutta meni nopeasti ohi. Kipulääkettä saa tarvittaessa piankin lisää toimenpiteen jälkeen. Pientä juilintaa tuntuu alhaalla ja vatsa turvonneen oloinen nyt , muuten olo ok. Lääkäri sanoi että kipulääkettä (vain paracetamol) saa ottaa tarpeen mukaan useammankin. Tarvittava lääkityskin on yksilöllistä. Riippuu kuinka paljon muniksia on ollut ja miten toimenpide on noin muutenkin sujunut. Toiset saavat lisähappeakin toimenpiteen aikana joten ihan yksiselitteistä ei tämäkään ole. Sairaslomaa on 3 päivää ainakin aluksi ja minulle se on tähän asti aina riittänyt siihen että on täysin toipunut. Jos muniksia suuret määrät, voi alavatsa olla arka toista viikkoakin, näin olen kuullut.

=) =) :) :hug:
 
Höh, en tiedä onko vika koneessani vai käyttäjässä, mutta eiliseen tekstiini tuli ihme kohtiin boldaukset ja nyt hymiöit joita yritin lisätä, siinä onnistumatta, päättivätkin sitten villisti hypätä kaikki tekstin loppuun... Ehkä on joo parempi nyt vain sulkea koko kone ja pistää itsensäkin pehkuihin... Öitä kaikille ! :wave:
 
En millään jaksanu odottaa piinailupäivien loppuun. Tänään on siis pp 11. Oon lukenu joskus, että on tehty raskaustestejä ovis testeillä.. niinpä tein eilen ylijääneellä clear bluen digi ovistestillä kokeen ja se pärähti plussalle. Niinpä hain kaupasta raskaustestin ja tein tänä aamuna. Sain juuri siitä haamun. =) Olispa mahtavaa jos olis onnistanut! Pitänee odottaa ylihuomiseen ja tehdä uusi testi.

Oireillu en oo juurikaan.. välillä vähän ohimeneviä menkkamaisia tuntemuksia ollu. Ja sit yks päivä vesi maistu ihan raudalle. Piti oikein miehellä maistattaa, mutta ei kuulemma maistunu miltään. Sehän siitä sitten pistikin aivot ylikierroksille ku olen lukenu, että se olis alkuraskauden oire jos suussa maistuu raudalle. :ashamed:

Plussatuulia ++++++ jerpuskalle, halitialle, kentialle, tyynelle, dreamille.. ja kaikille muillekin!

Tarrasukkia kaikille siirtoon meneville! Ja voimia muutenkin kaikille :hug:
Meitä on niin paljon, ettei millään pysty kaikille kommentoimaan erikseen.

Pirpanalle sen verran, että mulla ei ainakaan tuntunu punktio missään. Sain jotain kipulääkettä suoneen ensin ja sit se itse toimenpide on tosi nopea.. vaikka mulla oli tosi iso saalis niin nopea oli silti. Jälkeenpäinkään ei oikeastaan ollu mitään oireita. Ekalla kerralla oli vatsa turvoksissa ja arkakin kävellessä, mutta nyt ei mitään..
 
Ihana kuulla että monella täällä on positiivisempia kokemuksia tosta punktiosta, aika monta kauhukertomusta oon myös kuullut. Tosiaan itse pelkään sitä kamalasti.

Tilhinen hienoa että joskus noinkin päin, onnea saaliista.

Dream tsemppiä tälle päivälle, tule heti kun kykenet kertomaan kuin meni.

Mulla on ollu nyt kaks päivää kuumetta ja oon oksentanu useampaan kertaan. Soitin jus töihin että lepään ainakin viel tän päivän, huomenna olis muutenkin vapaa. Hirveä olo, parempi kuitenkin kun eilen.
Eilisen ultran jälkeen alavatsa on ollut selvästi kipeä ja nyt alkaa oikeesti tuntumaan että siellä tapahtuu jotain. Ei pysty vatsalla nukkumaan. Mitähän tästä vielä tulee...
 
Ihanaa punktio ohi! Olo ihan ok.. 9 munasolua saatiin kerättyä =) Ihan syvin ku viimeks oli neljä...
Nyt jännittää huominen et miten on käyny...toivottavasti päästään siirtoon saakka!

Voimia, teille jokaiselle koitoksiin!

 
iitos tsemppauksista, ja sitä samaa muillekin :heart: :)


ON: tänään väestöliitosta soitettiin, että molemmat alkiot (en tiedä kuinka monta olkea ne oli sulattanut kun viidessä oljessa on jokaisessa kaksi alkiota mutta kuitenkin) olivat selvinneet sulatuksesta, ja olivat yhtä hyvän laatuisia. Niistä ei nyt sitten voinut päättää kumpi siirretään, joten niitä viljellään nyt vielä huomiseen asti, ja mulla on huomenna aika siirtoon klo 14.20. Siinä vaiheessa pitäis jo nähdä kumpi on parempi. Toivottavasti nyt vaan ne kestää sitä viljelyä, eikä molemmat kuole ennen siirtoa. Pelottaa kyllä aika paljon, toisaalta olen ihan onnellinen, että meidän alkiot näyttäis olevan hyvin sitkeitä sissejä, jotka selviää sulatuksistakin. Nyt vaan jännittää huominen, että mitä tässä tapahtuu. Toiveet korkealla.
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 12

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 11

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 11 pp 6

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp 4

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp1

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

Haamu napattu!
Mandy07


[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS
 
Tiedättehän kaikki, että ootte korvaamaton tuki tällä matkalla! Lämmin halaus ja kiitos tsempityksestä! :heart:

Mandy onnea jo varovasti. Uskalsin lisätä siut haamun saaneisiin. :flower: :flower:

Tilihinen ja Dream upeita punktiokuulumisia teillä! :D Onnea matkaan! Samoin haltia onnea huomiselle! :flower:

pirpanalle rauhallista mieltä punktion odotteluun! Hyvät lääkitykset sieltä tosiaan saa. Miulla oli eka kerralla se hyperi ja sain lisää kipulääkettä toimenpiteen aikana. Toipuminen kesti hyperin takia jotain puoltoista viikkoa. Viikon olin saikulla. Toka kerralla punktoitiin vain kaksi rakkulaa ja niinpä toimenpide ja toipuminen oli ihan iisit.

Mites piinapäiväläisten tuntemukset? Plussatuulia edelleen!

Vkon 14 hoidokeillakin taitaa tositoimet olla aluillaan? Tsemppiä kaikille!

-Sitris-
 
kajastus
Heipsan,

Onko teillä kellään kokemusta RFSU:n herkästä kynätestistä? Löysin sellaisen Citymarketista ja siinä luvattiin, että testin voisi tehdä jo viikkoa ennen oletettujen kuukautisten alkamista!! Ohjeessa sanottiin, että testin voi tehdä 6-15 pv:n kuluttua hedelmöittymisestä. Ajattelin vaan, että onkos jollakulla kokemusta luotettaavuudesta. Tämä piinailu kun on niin piinaavaa että haluaisi vastauksen mahdollisimman pian. Olisi vaan niiiiin ärsyttävää, jos testi antaakin negan vaikka se myöhemmin osoittautuisikin plussaksi. Eihän sitä hcg:tä voi olla vielä viikon päästä hedelmöityksestä elimistössä kovin paljoa? Eikös siinä voi mennä melkein viikko ennen kuin alkio edes kiinnittyy? Ja tämä testi sitten haistaisi sen heti. Aika herkkä saa olla kyllä.

t. Kajastus

ps. Takana toisen icsin ensimmäinen pas. Kaksi alkiota siirretty 10.3. Eli onko tämä nyt sitten piinapäivä 7? En tiedä miten se pasissa lasketaan. Alkiot siirretty 8 soluisina, eli eikös siinä ole kuitenkin mennyt hedelmöityksestä jo kolme päivää.
 
Onnea Mandy07 plussan johdosta! =)

Mitä kuuluu Jerpuskalle, Kentialle ja Tyynelle?

Dreamille tsemppiä tämänpäiväiseen ja Tilhiselle huomiseen siirtoon!

Kaikille muillekin tsemppausta eri vaiheisiin!

Hilma, toivottavasti olet jo paremmassa kunnossa!
Tässä myös mulla kokemuksia punktioista, joita takana yhteensä kolme. Kaikki mennyt suhteellisen kivuttomasti, pientä nipistelyä pisteltäessä, muttei muuta. Nyt viime perjantaina sain punktion jälkeen otetusta Panacod-särkylääkkeestä pahoinvointia, jonka koin pahemmaksi kuin itse punktion.

Mulla siirto oli maanantaina, matkaan otettiin kaksi kyytiläistä ja lujasti toivotaan, että pysyisivät kyydissä. Pakkaseen jäi vielä 6 pikkuista odottelemaan. Siirron yhteydessä uä:ssä huomattiin pientä hyperin alkua, joten sain loppuviikoksi liikuntakiellon. Vatsa on todella turpea, välillä hieman kipeäkin ja kävely tooosi hidasta. Toivotaan, että hidas meno edesauttaisi kiinnittymistä. Lisäksi luget ja aspirin käytössä.

Mieliala nyt kyllä näitten piinailujen aikana vaihtelee valtavasti. Vasta toinen piinapäivä aluillaan ja lähes koko ajan ajattelen asiaa, mitä vatsaan kuuluu ja tuntuuko mitään oireita. Sitten kuitenkin tietoisesti yritän olla ajattelematta näitä asioista. Mutta ei kai tässä muuta voi kuin vaan odotella ja kovasti toivoa parasta!

Kajastukselle kommenttia tuosta kynätestistä: Katsoitko mihin yksikkö määrään testi reagoi. Ajattelisin, että voisi olla aika alhainen IU lukema, jos pystyy näyttämään tuloksen jo viikon ennen kuukautisten alkamisajankohtaa. Toisin sanoen, voi siis näyttää herkästi myös väärät plussat eli kiinnittymisyritykset. Mutta toki myös kait oikeatkin raskaudet.

Hauskaa keskivikkopäivää kaikille!

toivotteleepi, Hansku
 
Oli se vaan piinaa ootella et ne soittaa sairaalalta,,,mut soittivat vihdoin kolmen tunnin odotuksen jälkeen...5 hedelmöittynyt :D :D ..ja huomenna siirto =) Olen niiin onnellinen!!

Onnea matkaan piinailijoille!!...tuun huomenna perässä =)
Tilhinen meillä on siis samana päivänä siirto

:D
 
Hieno homma; useammalla pinolaisella tilanne näyttää hyvältä! =)
Kiitoksia punktiokokemuksien kertomisista. Mieli on nyt rauhallisempi, kun kuulin ettei kaikilla ole punktioista huonoja ja kipeitä kokemuksia!
Mandy07:lle varovaiset onnittelut haamusta! Toivottavasti viiva vahvistuu!
Kävin eilen ultrassa. Follit olivat kasvaneet aika epätasaisesti. Toivottavasti ei merkkaa huonoa... Follien koko vaihteli 8mm:stä 17 mm:iin! Keskivaiheilla oli 4-5 follia; niitä nyt kasvatellaan ja punktio on todennäköisesti joko sunnuntaina tai maanantaina. Gonal F annosta laskettiin 150:een IU.
Pelkopeikko jyräsi taas mieleen huutelemaan... "entä jos puhkeavat itsestään", "entä jos ovat väärän kokoisia munasoluja saada", "entä jos yksikään hedelmöity", "entä jos ne eivät jakaannu" plaaaaaahhhhh..... ahistus. Pirulainen peikko, mene pois!!!
 
Tämänpäiväinen punktio onnellisesti ohi :).

Olo on ihan hyvä ja oikeastaan pahinta koko käynnissä oli kanyylin laitto käteen. Pari kertaa vihlaisi itse punktiossa mutta ei mitenkään sietämättömästi. Sain klinikalla yhden buranan jälkikäteen 4½ tuntia sitten, sen voimin ainakin tähän asti olen voinut ihan hyvin. Kohta ajattelin itse asiassa lähteä miehen kanssa autolla kirjastoon :) .

Munasoluja saatiin talteen 17, joista osa oli turhan pieniä. Ehkä max 10 oli isompaa.

Perjantaina siirtoon :) .
 
Hansku 78, Hurjasti onnea että sait kaksi kyytiläistä matkaan !!! Hieno juttu ja toivotaan todella että kiinnittyvät oikein lujasti ja pysyvät matkassa :heart:
dream09, Upea saldo sinulla =) Onnea huomiseen siirtoon ! Minä taas odotin koko päivän että eivät vaan soittaisi, sillä sanoivat soittavansa vain, jos yksikään ei hedelmöity... Huoh, kaaaaamalan pitkältä ja piinaavalta tämä päivä tuntunut, MUTTA hyvä näin =) On siis toivoa että minäkin saan huomenna kyytiläisen =) Tästä nyt lähti vähän (.) liikkeelle, mutta jostain syystä tänään on alavatsaa juilinu enemmän kun eilen tai toissapäivänä :( Outoa...toivottavasti ei mitään hyperiin viittavaa kipuilua :( Pirpana74, Hus, hus pelkopeikot ja mieli korkealle ! Mullakin ultrassa epätasaisesti kasvaneita folleja mut sitten kuitenkin punktioon mennessä olivat pienimmätkin ottaneet kasvupyrähdyksen =) Onnea siis punktioon ! Kuumetta, upea saalis sinullakin =) Onnea perjantaille =)
OHO, onpas teitä (meitä) paljon ! Kaikkia en tainnut nyt mainita, mutta iiiiiiiiso yhteis :hug: kaikille tilanteisiinne ! Sitristä lainatakseni; olette korvaamaton tuki tällä joskus niin kivikkoisella polulla :heart:

-Tilhinen-
 
Mä olen miettinyt kanssa tota niin kun Pirpana että jos puhkeavat itsestään... Millanen mahdollisuus on käydä näin?

Mä kävin tänään työterveyslääkärissä, influenssaahan tää tauti on ja poskiontelontulehdus. Eivät antaneet antibioottia näiden hoitojen takia. Hain apteekista sarvikuonon, on varmaan kuvottavaa käyttää mutta tarvii yrittää jos sais luonnollisilla keinoin röörit auki.
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 13

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 12

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 11 pp 7

kajastus: 2. ICSI, 1. PAS siirto pp7

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp 5

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp 2

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

Haamu napattu!
Mandy07


[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS
 
Hei PAS leidit! Herätelkäähän Sitris unesta ja kertokaa tosiaan, et miten PASissa lasketaan piinapäivät. Korjatkaa toki listaa, jos se on päin metsikköä tai ilmoitelkaa oikeet pp:t, ni voin päivittää piinikset kohdalleen.
 
Onnea Mandy07 =)

Mun sisukset muistuttaa taas enemmän puutarhaa... siellä kasvaa kaikkea muuta, kuin pitäisi. Hoitoa voidaan kuitenkin jatkaa. Huoh! Jarrun annetaan vaikuttaa vielä viikko eli mun punktio siirtyy viikolle 15. Jospa sitten pääsiäisenä pääsisi munailemaan :LOL:

Flunssaisille pikaista paranemista, piinailijoille kärsivällisyyttä ja kaikille isoa masua toivottaen!

viiva

 
pirpana74 Täällä kans yks stressaaja. pelkään kans että follit puhkeilevat huvikseen. Mulla ekassa IVF hoidossa kävi niin että isommat follit vähenivät joka ultrsn välissä ja lopuksi oli yks 17mm ja monia kymmeniä 10mm. Joten koko IVF keskeytettiin silloin. Tosin mulla PCOS vaikutti asiaan ja pitkä kaava.

Mandy07 Onnea haamusta :heart: nyt peukut pystyssä että viiva vahvistuu

(.) Tiistaina oli eka ultra. Kohtuu hyvä tilanne oli, vasemmalla 5 isompaa ja oikealla 8 isompaa....tietty mukana liuta pikkufolleja jotka ei sais missään nimessä lähteä kasvuun. Isojen follien koko oli n.12mm. Tänään alan pistään jo jarrua. Tuntuu tosi ihmeelliseltä alkaa pistään jarrua jo tässä vaiheessa mutta ei kai siittä haittaakaan ole?
 
Hei ihanaa, että täällä tapahtuu :) Onnea haamusta mandy toivottavasti viiva vahvistuu, ja olet pinon ensimmäinen plussaaja :)

Nyt on sitten pieni sissi kyydissä. Pelko, että se tulee sieltä pois on aivan kamala. Jokaisesta vähänkin raskaammasta tekemisestä tulee heti huono omatunto, voi kun se siellä kiinnittyisi ja kasvaisi hyvin. Miten te muut, elättekö normaalisti alkion siirron jälkeen, vältättekö jotakin erityisesti tams? onko joku saanut ohjetta, että jotain ei saisi tehdä? Siirto meni hyvin - kahdesta alkiosta jotka eilen olivat molemmat 4 soluisia oli toinen tänään jakautunut 6 soluiseksi ja toinen 8 soluiseksi. Lääkärin mukaan valinta oli helppo, koska 3 päivän ikäisinä alkioden "pitäisi" olla sen 8 soluisia. Nyt vain sitten jännitetään. Pakkaseen jäi vielä 8 alkiota 4 olkeen. Testipäivä osuu 1.4 eli aprillipäiväksi Voi kyllä olla, että kuukautiset alkaa ennen sitä.
 
Heippa kaikille :wave: hyppään keskenkaiken tähän pinoon. Siirtoa kaavaillaan ensi viikolle. Perjantaina selviää mikä päivä punktio olisi. Tyksissä ollaan hoidossa ja toinen IVF menossa, tänään ultrassa löytyi ihan kivasti folleja (13) toivottavasti ne olis kunnollisia ja päästäis siirtoon ja ehkä pakkaseenkin jotain jäis.

Yritin lukea teidän kuulumisia, mutta niin paljon vilskettä ettei perässä meinannut pysyä =)
osa olikin tuttu muista pinoista joita on tullut lueskeltua.
Monella oli jo piinailutkin alkaneet, plussatuulia toivotaan!
 
sinivatukka tervetuloa :wave:

haltia tarrasukkia matkaan! kyllä mie oon eläny ihan normaalisti, lähinnä vähän joutunut punktion jälkeisten kipujen/arkuuden takia liikuntaa keventämään, mutta muuten ihan tavanelämää. Itse olen ajatellut, että alkio on tuolla massussa maailman turvallisimmassa paikassa, ja jos tarkoitettu on, niin kyllä se siellä pärjää!

ANTEEKSI, nyt oon ihan jäljessä mitä kellekin kuuluu. Koitan parantaa tapani. Listan mukaan monilla jo alkaa aika jänniä paikkoja olla, peukut ja varpaatkin pidän teille pystyssä =)

Oma: eilen alkoi puregon 250 yksikköä (aiemmin ollut 150), joten aika rajulisäys. toivottavasti "munat" nyt kasvaa... maanantaina eka ultra, sitten ollaan viisaampia. Olotila ollut vähän valoisampi kun pillerit loppu, mutta vähän pelkään, että orastavaa masennusta ilmassa... no, jospa se tästä, mies ainakin ollut nyt aivan mielettömän ihanasti tukena :heart: vaikka varmasti on itsekin aivan kauhuissaan.... ja jännittää...

Halauksia ja enkeleitä lähetellen teille kaikille! :hug:

soja
 

Yhteistyössä