Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

ONNEA hirmusesti Kentia :heart: ..aivan ihana uutinen kertakaikkiaan!! :D


Sitronella
toivotaan nyt todella että ne ottas viikonloppuna pyrähdyksen!Kaikki on mahdollista!

Nämä hoidot on kyllä aivan järkyttävää tunteiden vuoristorataa...!!!!!!!

Itellä viime yö meni valvoessa ku mahaa poltti vimmatusti ja aina ku pikkusen sai unen päästä kiinni ni heräs siihen et päätä huippas ja semmonen aivan kummallinen olo...mietin et liekkö lugejen jotain sivuvaikutuksia...mulla se hyperin vaaraki on ni koitin juua vettä mahollisimman paljo ja sitte se oli sitä et vettä ja vähäks aikaa sänkyyn ja vessaan ja sitä rumpaa ainaki se 10 kertaa...olo on aika nuutunu... :ashamed:

Mut mieli hieman virkistyy ja kirkastuu kun katsoo ulos!WAU mikä kevät sää! Täytynee lähtä koiran kans pihalle... B)

Aurinkoista lauantaipäivää! :) ..pp2 alkakoon(ku heräsin just ;) )
 
kentia :heart: onnittelut!

punktiosta toipuville tsemppiä, kyllä se onneksi nopeasti helpottaa!

täällä tapahtuu niin paljon että olen koko ajan ihan pihalla :LOL: Olin muuten oikeestikin ihan pihalla tänään, ulkoilin melkein 3 tuntia, nyt posket mukavasti punottaa! B)

oma: pistelly 3 päivää, ma ultra, ei tässä erikoista... mielialat heittelee aikalailla ja vähän väliä pientä itkua tiherrän, kun mies ei muka välitä miusta eikä huomaa eikä mitään.... :ashamed: vaikka näin ei tosiaan oikeesti ole... mies on mitä ihanin, vaikka välillä vähän hajamielinen professori onkin :heart:

aurinkoista viikonlopun jatkoa, Soja
 
Sitronella, Uskotaan vahvasti että maanantain ultrassa näkymät on jo paremmat :hug:
dream09, Mulla kans oli vaikee viime yö tai oikeestaan näitä on jo useampi takana :|
Nää ihan outoja unia ja herään monta kertaa yössä. Mietin kans et lugetko ne tänkin aikaan saa...
Soja, Mielialanvaihtelu tuttua täälläkin. Itkua on tullut tiherrettyä jostain syystä nyt tän hoidon aikana enemmän kun aikaisempina. Katsoin päivällä nyyhkyleffan. Siihen kun lisätään tää päällä oleva flunssa ja hormoonit, niin tuloksena oli ns. yläpään tulva :LOL:

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ! =)
 
Kentia Onnea plussasta!!!!! :heart:

Hilma78 Mitkäs fiilikset huomisesta punktiosta? Me joudutaan tosi aikasten aamulla lähteen liikenteeseen kun hoitopaikkaan matkaa toistasataa kilsaa.

Sitronella Toivottavasti johtofolli saa kavereita uudella annostuksella

Aikas jännä että Pregnyliä määrätään kolmea eri annoskokoa follitilanteesta riippumatta....mihkähän se sitten perustuu?
 
Tiinuli Mulle määrättiin tuo 5000 KY jo ennen hoitojen aloitusta, noin reilu kk sitten. Hämärää.
Me joudutaan lähteen kans joskus seitsemän jälkeen, n.100km on matkaa meilläkin, eikä tiedetä ihan tarkkaa paikkaa. Jännittää ihan pirusti.
 
Hilma78 Meillä sama juttu, ei tiedetä tarkkaa paikkaa kun ei koskaan olla käyty siä ja koko kaupunkikin on vähän vieras. Huomasin että Puregonreseptin yhteydessä oli kirjoitettu Pregnylreseptikin, silloin heti hoitojen alussa ja siinä määränä oli 2* 5000 yksikköä :eek: . tosin sen kirjoitti toinen lääkäri ja toinen sitten kirjoitti 5000 yksikköä....on vähän omituista
 
Heippa! Olen lueskellut tätä teidän pinoa, kun on omakin hoito tässä kuussa, vaikka en nyt kirjoitella jaksakaan. Mutta tuosta Pregnylistä: sen määrä riippuu painosta. Mä olen semmoinen hiukka pulska, 5000 yksikköä on ollut annos hoidoissa ja hyvin on riittänyt.
 
Kiitos, rakkaat virtuaaliystävät onnentoivotuksista!!! Tuli aika liikuttunut olo... Olette niin ihania, jaksatte täällä toisia tukea, vaikka itsellä on kovia koettelemuksia! :hug:

Tietysti mun piti mennä ja testata "varmuuden vuoksi" vielä tänäänkin Clearbluella, ja kaapista löytyneellä halpistestillä, ettei vaan ole viivat hävinneet. :snotty: Eivät ole. Huomenna pitää pyytää klinikalta lähete veritestiin, ei tätä kuitenkaan muuten todeksi usko. Eteenpäin en asioita vielä uskalla ajatella. Nämä hoidot herkistää niin, ja tekee ihmisen tosi säikyksi ja pelokkaaksi kaikelle sille kauhealle, mikä voi mennä pieleen...:( Joten nyt vain päivä kerrallaan....

pirpana74 - Hyvinhän sulla follit kasvavat! Yhdellä kaverilla oli tuo sama juttu, limis tahtoi kasvaa melko tuhdiksi. Muistaakseni hän puhui jopa 18 mm. limiksestä, mutta siitä ivf:stä hän sitten raskautui! Mutta joku 20 on kyllä jo ehdottomasti liikaa. Silloin onkin turvallisempi vaihtoehto, että alkiot pakastetaan odottamaan. Tuo sun mainitsema limis on ihan ok mielestäni. Mulla ivf:ssä limis oli myös yli 14 mm. Koskaan ei normaalikierroissa ole niin paksu. Joten kaikki ne hormonit tuon tekee...Onnea matkaan sulle ja KAIKILLE, jotka olette menossa siirtoon!! :heart:

Sitronella
Kyllä ne pienimmätkin voivat spurttia ottaa! Toivon todellakin, että näin käy! :hug: Mulla osa muniksista oli myös hyvin pieniä viimeisessä ultrassa, mutta jokin kasvukiri niille oli kuitenkin loppuvaiheessa tullut. Eli se on siis täysin mahdollista!

dream09 Muutama päivä ivf:n jälkeen maha on pinkeimmillään, mutta kyllä siitä sitten pian helpottaa. Nyt olet kuitenkin jo voiton puolella ja kyytiläinen on matkassa! Kovasti onnea, että pieni tarraisi kunnolla kiinni! Pidä vatsaa lämpimänä. Juo lämpimiä juomia, ja kokeile pitää vaikka lämmintä kaurahaudetyynyä vatsan päällä. Sekin vähän helpottaa pinkeyttä! :heart:

soja ja TilhinenKyllä se mieliala-ailahtelu niistä hormonimömmöistä johtuu. Ite olin todellinen hormonihirviö, itkin, rähjäsin ja kiukkuilin miehelle kuin kakara! :ashamed: Soja, onnea huomiseen ultraan, peukutan, että kaikki menee hyvin! :heart:

Hilma ja Tiinuli Teillä on nyt jännät hetket edessä! Molemmille kauheasti onnea ja rohkeutta punktioon! Tiinuli, kyllä tuo annostuksesi ihan normilta kuulostaa. Mulla myös oli 5000 se määrä ivf:ssä, ja hyvin irtosivat kaikki follit. Ja mullakin on painoa ihan kiitettävästi :$

Nyt ei muuta, kuin hyvät yöt!!! :wave:
 
Pregnyl pistetty puoli tuntia sitten, enempää ei voi tehdä ku odottaa. Tiistaina punktio joten samoissa mennään Pirpana74 joka taidat siellä parastaikaa pistellä :wave:

Onnittelut Kentia, onnistumiset tuo pinoon ihan uudenlaista toivoa!

En usko, että Pregnylin määrä liittyisi mitenkään painoon. Itse painoindeksien alarajoilla ja molempia määriä olen pistellyt. Reseptiin oli nyt kirjoitettu se 2x5000 ja vasta perjantaina mulle soitettiin ja kerrottiin pistänkö 1 vai 2 ampullia. Viime päivinä munikset kasvaneet hiukan huonosti ja jäin siihen vaikutelmaan, että isompi määrä Pregnyliä kasvattaa enemmän niitä. Tiedä sitten olenko oikeassa.

Onnea matkaan Hilma ja kaikki muutkin jotka näiden hoitojen kanssa kamppailee!
 
[/url]


kajastus: 2. ICSI, 1. PAS siirto pp12

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp10

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp7

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp5

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp4

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp4

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp3

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

sinivatukka: 2 IVF siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Susanna74: 1. IVF siirto vko ? pp--

tOivO: 1.IVF vko ? pp--

[/align]

Plussat napattu!
Mandy07
Kentia

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS[/quote]
jerpuska


[/quote]

 
No enpä mä muuta tuosta Pregnyl & paino yhteydestä tiedä kuin mitä omalla hoitavalla klinikalla sanottiin, kun asiaa kyselin. Sanoivat myös, että Pregnylin pistämisen jälkeen munarakkulat eivät enää kasva, Pregnyl vain kypsyttää sen mikä kypsytettävissä on. Tiedä sitten olenko saanut vääriä tietoja. Joka tapauksessa 5000 yksikköä on siis ollut ihan riittävä. Ja myös aika pienet rakkulat ovat sisältäneet kypsän solun. Nyt tässä hoidossa punktoitaessa 10 mm rakkulan sisällä oli solu, joka maljalla jälkikypsyi ja hedelmöittyi. Mikään ei siis ole mahdotonta!
 
Onnea kentia :heart: !

Paljon on taas tapahtunut kun olen reissussa ollut enkä ole tänne päässyt. Oma haamu varmistui plussaksi =) . Toivotaan, että tulee paljon plussia lisää! Käyn täällä kyllä kurkkimassa mitä teille kuuluu, vaikka nyt varmasti käynnit vähän harvenee..

Paljon tarrasukkia kaikille! Ja voimia :hug:
 
Punktiosta kotiuduttu, lepäilin reilun tunnin sielä ja sitten saikin jo lähteä kotiin. Toimenpide meni kohtuu hyvin mutta heti alkuunsa huomattiin että sielä huoneessa annettava kipulääkitys ei sopinutkaan mulle joten en saanut sitä lisää....hemmetin kivuliasta oli sitten loppuaika punktiossa. Saalis oli vaivaiset 5 munasolua :-( ultran perusteella oli reilusti yli toistakymmentä mutta 5 oli vain solusisällä. Keskiviikkona siirto jos sinne asti edes päästään
 
YSTÄVÄT ihan olen häkeltynyt teidän tuesta! Kiitos taas! :heart: Täällä sitä vielä sinnitellään toivon kipinän kanssa. Aamun ultrassa oli 3-4 "sopivan kokoista" follia ja muutama pienempi. Tänään meni vielä 150 IU menopuria ja synarela. Huomenna pregnyliä 10 000 IU. Tiinuli aiemmin miullakin ollut vaan 5000, ei mitään ymmärrystä mistä vaihtelu johtuu. Miulla siis to punktio ja jos siirtoon päästään ni se on jo pe.

Matsalu sain toivoa, kun kerroit, että pikkufollin sisältäkin löytyi toimintakykyinen solu. =)

soja miten meni ultra? Toivottavasti oli suotuisat näkymät!

pirpana ja sinivatukka onnea oikein kovasti huomiselle! Entä miten voi hilma tämän päiväisen koitoksen jäljiltä?

Tiinuli onneksi kuitenkin viisi! Peukut pystyssä, että pääset siirtoon! On tää ihan kamalaa jännittämistä koko ajan. Toivo ja epätoivo vaihtelee jatkuvasti.

Tyyne :hug: Olen niin pahoillani. Ei löydy sanoja. Voimia todella paljon tulevaan! Onneksi teillä se pieni poika siellä viilettää ja saatte toteuttaa vanhemmuutta hänen kauttaan. (Itse olen myös kallistumassa sijaisvanhemmuuden suuntaan, mutta mies ei ole vielä oikein lämmennyt pohtimaan asiaa sen enempää.)

Halitus ja tsemppiä jokaiselle! :heart: :heart:
 
tyyne :hug: miten testasit jo pp10? onko mitään mahdollisuutta että se muuttuu? ei sitä kyllä varmaan paljon kiinnosta ajatellakaan.... Jaksamista, teillä on varmasti nyt raskasta, mutta varmaan myös jossain vaiheessa helpottaa kun ei tarvii enää odottaa... ja odottaa...

oma: ultra meni ok, ihan hyvältä näyttää, seuraava ultra jo ke ja sitten pe. Aikamoista hieno säätöä on jatkan nyt 225:lla pistelyä. ekat 3 päivää oli 250 ja sit 2x200. Pelkona kai että liikaa lähtee... vaikka aiemmin jäi sit aika vähiks.

Tiinuli: ihan ok saalis, meilläkin oli viimeks 5 ja 4 alkiota saatiin. toivottavasti toivut hyvin punktiosta.

nyt pitää rientää katsomaan jäkistä :)
 
Tyyne73, Hiljaiseksi vetää, voi surku... Kovasti voimia ja jaksamista ! :hug:
Tiinuli81, Ihan hyvähän tuo saalis oli, hieno juttu !
No niin Sitonella, nythän tulos näyttää jo paremmalta :) Hurha vauhti kun torstaina punktio ja perjantaina jo siirto :) Kiva kun ei tartte välissä odotella...tai siis minä ainakin oon sellainen hätä housu, että jokainen päivä minkä joutuu seuraavaa steppiä odottaamaan tuntuu (muka) ikuisuudelta. Nyt vaan peukut pystyyn et kaikki menee suunnitelmien mukaan ja meneehän ne =)
Sinivatukka ja Pirpana74, Tsemppaukset teille huomiseen :)
Mandy07, Lämpimät onnittelut plussan varmistumisesta :heart:
Hilman kuulumisia vähän odottelisin...

Mukavaa illan jatkoa kaikille toivotellen ja tietty halauksen kera....tässä.... :hug:
-Tilhinen-
 
^ :D Illan viimeiset naurut sai Tilhisen avustuksella.
Tyynelle :hug:

Mandy07 Hurjat onnittelut!!! Näitä lisää.
Tiinulilla oli varmasti tuskaisat olot, voin vaan kuvitella. Viisi on hieno määrä, itsellä pelko persiissä, ettei saada mitään :( Mulla on sellainen negatiivinen ajattelu, ei sitten pety niin pahasti jollei odotakkaan mitään... ;)

Kiitos tsempityksistä, täytyy painua sänkyyn et jaksaa huomenna munia!
 
Tyynelle :hug: Tuli paha mieli sun puolesta. Jaksamista eteenpäin! :heart:

Sinivatukalle ja Pirpanalle tsemppiä munimiseen ;)

Samoin Sitrikselle tsemppiä loppuviikon tapahtumiin! Hienon pyrähdyksen olivat sun munikset ottaneet!

Hieno saalis Tiinulilla, tsemppaukset tulevaan siirtoon!
 

Yhteistyössä