Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

Apua, olen ihan sekaisin tästä väen paljoudesta! :/

Tyynen kirjoittelu veti sanattomaksi! :hug: Paljon voimia ja pieniä ihmeitä sinulle!!!

Kentialle paljon onnea!!! Samoin Mandylle!!!

Toivottavasti pääset siirtoon Tiinuli, onnea siihen!

Muille paljon viivoja mittariin (noh parikin riittää)! =)

Kaikille loppukuun munailijoille: Munarikasta pääsiäistä! (jo etukäteen)

Täällä ollaan vasta alkutekijöissä eli huomenna pistetään eka Puregon massuun ja sitten ihmetellään. Melkoinen urakka edessä, taidan tässä kääriä hihat ja vetäistä parit joogaharjoitukset. Mielenhallintaa tässä tarvitaan varmasti.
Lopetin 2kk sitten tupakoinnin (jota satunnaisesti harrastin), joten helppoa ei ole senkään puolesta. Se oli mulle stressilääke, mutta nyt siirryin vahvempiin aineisiin ja aloin suoraan piikittelemään :LOL: niin kyllä näistä vaihdevuosistakin on jo nuppi hieman sekoillutkin... entäs sitten, kun lähdetään noihin Puregoneihin...
Joogaa, lenkkiä ja porkkanaa vain vaihdevuosiin :p Noh onneksi ne on pian jo kärsitty.
 
Tyyne73 :hug: aikas aikasten testasit, kun jo pp10....kaikissa testeissä ei varmaankaan vielä edes näkyisi tässävaiheessa plussa

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Ei ole vielä klinikalta mitään soitettu, hyvä juttu. Onhan tässä kokopäivä aikaa odotella soittoa. Toivon että edes yksi hyvä alkio olisi siirrettäväksi, vaikkei pakkaseen mitään jäisikään. Onko kellään tietoa miksi suurin osa folleista oli tyhjiä?? Oli silti ihan oikeasn kokoisia ym? Voiko mun PCOS vaikuttaa asiaan? Jos ovatkin olleet niitä PCOS rakkuloita jotka ovat innostuneet vaan kasvamaan...

 
Moikkista ja kiitos tsemppauksesta kaikille!! :heart:
Punktio onnellisesti ohi ja saaliina 13 munasolua!! Oon ihan yllättynyt kun follit näyttivät niin epätasaisesti kasvaneilta ja osaa epäiltiin kystiksi. Punktio meni hyvin tuhdilla kipulääkityksellä. Oli kuin olisin ollut iloisessa hiprakassa. Oikeaa munasarjaa punktoitaessa tunsin voimakasta kipua; puudute ei ollut kunnolla vaikuttanut. Sain jonkin sortin kipureaktion, tuli huono olo ja pukkas tuskanhien pintaan. Se meni onneksi pian ohi, kun jalkoja nostettin kohti kattoa ja sain hengitellä happea. Lisäpuudutteen ansiosta loput follit tyhjennettiin kivutta. Henkilökunta oli tosi asiantuntevaa ja hoitivat hommansa hyvin niin ei jäänyt ollenkaan huono fiilis pienestä kirpaisusta huolimatta. :)
Limis oli 18mm eli normia paksumpi muttei kuulemma liian... Kentia, sama tilanne siis kuin ystävälläsi.
Nyt jännätään hedelmöittyykö ja jakautuuko... Näillä näkymin siirto olisi torstaina jos siis alkioita tulee.
Tyynelle voimia ja jaksamista :hug:
Hieno homma Sitris, että folleja tulikin useampia!
Odottelen täällä Sinivatukan punktiokuulumisia... Toivottavasti tulee hyvä saalis!
Mandy07, ONNEA!
 
HIenoa että teillä on menny punktio hyvin, mulla sitten se ei käynytkään kun elokuvissa... Ihan v***** kipea olen ollu. 18 solua saatiin mikä korvaa hiukan tätä tuskaa. Punktion jälkeen makasin tiedottomuuden rajoilla neljä tuntia siellä lepohuoneessa, oksensin 3 kertaa ja matkalla kotiin vielä toiset kolme. Meinasvat ottaa mut sinne osastolle kun en alkanut toipua. Eilen jouduin käymään päivystyksessä kun pissa ei kulkenut ja yöllä puörryin kerran miehen käsille vessa reisulla. Yhdet banaanit oon syönyt eilen ja tänään. Nyt kykenen nousemaan sängystä ilman pyörtyilyä.
Kaikille tsemppiä, menen nukkumaan.
Siirto perjantaina
 
[/url]

tostai 26.03.2009

kajastus: 2. ICSI, 1. PAS siirto pp15

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp13

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp10

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp8

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp7

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp7

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp6

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp1

sinivatukka: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp0

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Susanna74: 1. IVF siirto vko ? pp--

tOivO: 1.IVF vko ? pp--

[/align]

Plussat napattu!
Mandy07
Kentia

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS[/quote]
jerpuska


[/quote]

[/quote]

 
Voi vitsi Hilma, kamalalta kuulostaa. Reagoitko muutenkin helposti lääkkeisiin?
Oon kyllä onnellinen siitä etten reagoi noihin mömmöihin kovinkaan voimakkaasti. Punktiossa olin n. klo. 10 ja sämpylää vedin osastolla nassuun jo yhdeltätoista.
Viivan kanssa ollaan samalla "viivalla" siinä suhteessa että täälläkin röökaaminen lopetettu (vaikken usein/paljon polttanutkaan) nyt kun hermot kireellä niin vaikeeta välillä mut karkkia vaihtoehdoksi ja siitä tietysti liikakiloja =)
Hyvä Pirpana!!Hyvä me! Täälläkin punktioitiin 13 mutta solu sisällä 10:ssä joka sekin hieno saalis. Toivotaan että kaikki hedelmöittyisi... meilläkin to siirto jos sinneasti päästään.
 
Voi Hilma, kurjaa kun sulla oli niin ikävä punktiokokemus :( Voimia!
Onneksi kuiten hyvä määrä munasoluja. Ilmeisesi regoit kipulääkkeeseen tai puudutteeseen tavallista voimakkaammin?! Mä tokenin tokkurasta reilussa tunnissa. Väsy ollut ja maha arka mutta panadol tuntuu kuitenkin ainakin toistaiseksi auttavan.
 
Hatuttaa vietävästi. Ensin ajat olivat tunti 45 min. myöhässä ja sitten tohtori löysi vain 3 n.13 mm solua!!! :( limis 8mm.
Jatkan gonalia nostaen annoksen 150 ja rinnalla jarrupiikit päivittäin ja pe seuraava ultra.
Vaihtoehtoina hoidon keskeytys taas tai ehkä max. kolme punktioitavaa ensi viikolla.
Niin ja jos 3 punktioitais niin mun tuurilla ei yksisään sisällä solua tai hedelmöity tai ei ainakaan jakaudu.Että pistää vihaksi! Tekisi mieli kuristaa joku!!!
En kyllä usko että pää kestää yhtään uutta hoitokokeilua, ei sen puoleen kukkarokaan...
Puolen päivän palkka kun menee 2x vkossa ultrissa ravatessa ja maksellessa polikäyntejä ja lääkkeitä!!!
Kylläpäs onkin v******** olo!

En pysty nyt kyllä kommentoimaan muita ,mutta toivotan teille kaikille parempaa onnea kun mulla on!!!
 
Tilhinen pyytää jo nyt näin etukäteen anteeksi seuraavassa tekstissä mahdollisesti ilmeneviä kirjoitusvirheitään ;)
Viiva, Onnittelut vahvempiin aineisiin siirtymisestä...piikkiä vaan peliin :LOL:
Sinivatukka ja Pirpana74, Hienot saaliit saitte, onnittelut niistä ja peukut tanakasti pystyssa tulevaan
=)
Hilma78, Voi kurja millaisen punktio kokemuksen jouduit läpikäymään :hug:, mutta saalis kyllä oli loistava =)

Nyt nukkumatti kutsuu...Öitä kaikille ja :hug:

Piinailevin terkuin;
Tilhinen :wave:
 
Pakko sittenkin vielä kommentoida t0iv0lle... Tiedän ja tunnen valitettavan hyvin tuon tunteen joka jyllää nyt sisälläsi ja sillon, vaikka toinen yrittäis kuinka tsempata, ei se auta, kun siltikin vaan v****taa ! Kuitenkin, aika monella munikset on ottaneet viime metreillä uskomattomia kasvupyrähdyksiä, joten toivo ei ole vielä menetetty, ei edes t0iv0lla !

Parempaa huomista ja tsemppiä tulevaan ! :hug:
 
tOivOlle pahoittelut pienestä follimäärästä. Kasvupyrähdysenergiaa sinne! :hug:
Tihiselle kiitos onnitteluista. :) Tilanne näyttää täällä ihan hyvältä; yhdeksän kolmestatoista muniksesta oli hedelmöittynyt normaalisti! Huomenna klo 10 siirto jos siis jakautuvat. Pieni pelko persiissä, et jotain takapakkia vielä tulee. Tuntuu, että liian hyvin menny kaikki... Tsemppiä kaikille!
 
Noniin, nyt alkaa elämä voittamaan. Kyllä sanon että kaikkea sitä joutuu kokemaan. Tänään kävin jopa jo suihkussa, mies joutu pesemään hiukset kun kertakaikkisesti voimia ei ole. Mies on ollut aivan ihana, hoitanut ja paaponut. Yleensä en reagoi näin voimakkaasti mihinkään lääkkeisiin, en tiedä sitten että oliko kivut niin kovat että laski tai nosti paineet niin korkeiksi että pyörtyilin. Nyt on ihana olo kun saa vaan maata raukeena eikä ole kipuja.

Multa meni kaikki ohjeet ohi siinä tokkurassa siirtoa varten, lapulta eilen luin että on vasta perjantaina. Kai he soittavat jos ei ole mitään siirrettävää. Teillä muilla on äkkiä siirto punktion jälkeen...
 
Onnittelut Kentialle ja Mandy07lle plussasta! Wau! Upeeta!

Hilmalle pikaista toipumista!

Täällä ensimmäinen ultra tehtiin eilen ja toisella puolella näkyi neljä follia (14-17mm). Muhun iski eilen mahatauti (oksentelua, ripulia) ja siitä syystä lääkäri ei pystynyt näkemään toisen puolen folleja ultrassa ollenkaan. Lääkäri oli kuitenkin positiivinen ja ennusteli, että toisellakin puolella olisi suurin piirtein sama määrä folleja. Vähän jännittää, että onko siellä mitään... Olo alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan. En olisi todellakaan kaivannut mitään mahavirusta näiden hoitojen aikaan... :'( Jos kaikki menee hyvin niin punktio ja siirto tehdään ensi ma tai ke, mutta en vielä halua ajatellakaan niin pitkälle. Eilen aloin piikittämään Gonalin lisäksi Orgalutrania.

Tsemppiä kaikille!
 
Susanna74 hyvältä kuulostaa usn follitilanne =) Harmi kun oot mahataudin sanut, kyllä varmasti ehtii ennen punktiota parantua

Hilma78 Onneksi olet jo paremmassa kunnossa! huiman saaliin sait punktiossa. Tosi ikävää että tulit niin huonvointiseksi punktiosta :hug:

pirpana74 hyvältä kuulostaa sun alkio tilanne =) varmasti siirtoon pääsette ja pakkaseenkiin jää paljon

t0iv0 :hug: kyllä se follitilanne ehtii monesti muuttua ultrien välillä

(.) Tänään siirrettiin yksi alkio, oli 1 luokkaa, toinen meni vielä jatko viljelyyn ja pakastetaan jos kestää viljelyn. Nyt alkoi sit piinapäivät.... :eek:
 
Tiinulille rauhaisia piinispäiviä!

Susannalle pikaista paranemista, on sulla ollut huono mäihä. Miksi tuota Orgalutrania lisäksi? Mihin vaikuttaa? (aloittelija on vielä ihan pihalla :ashamed: )

Hienoa sinivatukka, täälläkin ollaan jatkuvasti joku "lakupiippu" suussa. Liikuntaa on tosin tullut lisättyä myös. Olen saanut nyt tukevan otteen omasta niskastani. Pipo kyllä kiristelee välillä pahasti.

tOivO nyt toivotaan follien kasvupyrähdystä!

Hilmalle onnittelut olon parantumisesta. Olet kyllä joutunut kokemaan kovia, joten toivottavasti loppuhommelit menee nappiin!

Nyt pukkaa kysymystä :attn: : Oletteko juonut jo heti noiden stimulointi piikkien aloituksesta enemmän vettä? Paljonko sitä pitäisi päivässä lotrata? Hyperin pelko persiissä :(



 
tOivO voihan tilanne vielä muuttuakkin... tiedän kyllä tunteen kun ei meinaa onnistua, mutta niin kliseistä kun se onkin, niin yksikin voi riittää... toki kun näkee paljon vaivaa, ois kohtuullista saada tulostakin aikaan.

tiinulille paljon tarrasukkia matkaan ja nautittavaa piinailua

Viiva orgalutran on jarru, joka estää munisten liian aikaisen livistämisen. ja juomista nyt varmaan kannattaa suht normaalisti pitää yllä aina, pari litraa päivässä

oma ultrassa tänään käyty, näyttäs tulevan vajaa 10 follia, nyt olivat noin 12mm. vähän isommalla annoksella (250) nyt tänään ja huomenna ja perjantaina taas näytille, on jotenkin ollu hullun tarkkaa säätämistä tämä hoito (tai niin oli edellinenkin). Taitaa noi miun munikset olla vähän haasteelliset. Limis oli kuulemma kans ihan hyvin vahvistunut. Punktio joko ma tai ti ens viikolla. Ja toi orgalutrani alkaa kans tänään. Massu on alkanu olla mukavasti kipee. Mielialat on ihanasti tasoittunu =) vähän olen pettynyt tuohon määrään, kun tarkotus oli saada enemmän folleja kun viimeksi ja siksi annosta lisättiin aikalailla, mutta taitaakin tulla vähemmän munia tällä kertaa.... no ei auta kun vaan olla positiivisilla mielin, kyllä se siitä... ja kohtahan tää on ohi...

 
Tiinuli81 :wave: ISOT tsempitykset. Sä plussaat nyt, se on enemmän kuin oikeus ja kohtuus, niin paljon on harmia sinullakin ollut! Yritä pitää pää kasassa piinapäivien ajaan, mielestäni itse hoidotkaan eivät tuottaneet yhtä paljon "tuskaa"...

Kaikille muillekin tutuille ja tuntemattomille toivotan roppakaupalla onnea hoidon onnistumiseen. :heart: :heart:
 
Hei!

Mut saa poistaa listalta :( Lugeista huolimatta vuotoa pukkaa...piinapäivät loppuivatkin sitten lyhyeen. Huomenna kuitenkin aikaisemmasta kohdunulkoisesta viisastuneena hcg-testiin.

Kaikille tsempitystä ja plussatuulia!

Terveisin, Hansku
 
Tiinuli Miten tuo siirto tapahtui? Sattuiko? Mä oon ihan hysteerinen tän pelon kanssa, jos tarvii antaa tuota alapäätä taas ronkkia ihan urakalla.

Kuinkas Pirpanan siirto?
Sotitteko klinikalle ja kysyitte tosta hedelmöittymisestä vai ilmoittivatko teille itse?

Mä olen täysin jalkeilla tänään!! Ette usko mikä fiilis. Kävin töissäkin pyörähtämässä, pomoa tapaamassa. Mun pitäs mennä viikonlopuks töihin ja siirto on huomenna. Mun pomo on niin ihana. Se äsken soitti perään että jos olisin viikonlopun vielä saikulla hänen luvallaan.
 
Tiinulille tsemppiä piinistelyihin!
Hanskulle pahoittelut ja :hug: tiedän tuon tunteen niin hyvin.
Hilma ei siirto satu, ainakaan mulla, nopeasti ohi oleva toimenpide.
Susannalle, Toivolle ym. roppakaupalla onnea matkaan
:flower:

on. Tänään siirrettiin 2 ja kaksi olkea meni pakkaseen. Kaikki muuten hyvin, paitsi etten enää jaksa uskoa onnistumiseen. Ei edes tuo ihana auringonpaiste saa mielialaa nousemaan. Testipäivä on 9.4. mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, tätioireet saapuu n. pp 10. Järkyttävää olla näin masentunut, yleensä mun mielialaa ei laske mikään :(

Missä Pirpana?? !! miten sujui siirto, montako siirrettiin, koska testaat?
 
sinivatukka Tarrasukkia pienille kyytiläisille :heart:

Hilma78 Siirto ei sattunut lainkaan ja oli äkkiä ohi. Ainut ikävä asia oli se että rakko täynnä piti mennä sinne. Ultalaite laitettiin vatsanpäälle ja lääkäri laitto sellaisella pitkällä pipetillä alkion kohtuun ja sit heti sai lähteä pois

Hansku 78 :hug: älä nyt viellä hätäile, sullahan on vasta pp10..voi olla kiinnitysvuotoakin

mm-72 kiitos tsempeistä, toivon kans niin paljon että nyt olis tärpännyt mutta kaikista edellisitä hoidoista jne viisastuneena pidän jalat maassa enkä kuvittele turhia. Miten sun maha-asukkia voi? Oletko jo ekassa ultrassa käynyt?

soja No hyvältähän sun munistilanne vaikuttaa!!! Montako sulla viime kerralla tuli?

kajastus Jokos olet testannut? Eks sulla ole jo pp 15 menossa...

Mites teillä muilla punktiossa käyneillä onko maha kipeenä monta päivää punktion jälkeen? Mulla vieläkin jomottelee, en oo särkylääkettä kylläkään ottanut. Punktio oli maanataina...
 

Soja, hyvältä näyttää tilanteesi, vähempi määrä voi merkitä laadukkampia alkioita!

Hansku, elä vielä heitä kirvestä kaivoon, pieni vuoto ei välttämättä merkkaa aina negaa!

Voi Sinivatukka , toivottavasti saat positiivista virettä päälle, varmaan hormonit nyt heittelee hoitojen vuoksi.. Kuitenkin nyt tuplasti mahista, kun sait kaksi alkiota kyytiin! :)

Hieno homma Hilma, että oot parempana! Onnea siirtoon!

Tiinulille jaksamisia piinapäiviin! =)

Yritän vastailla kaikkiin mitä yllä kyseltiin...

Mä soitin eilen klinikalle ja kun 13:ta alkiosta 9 oli hedelmöittynyt niin oletettiin, että joku siirtokelpoinen alkio ainakin saadaan ja sovittin samalla siirto tälle päivälle.
Kyytiin saatiin kaksi nelisoluista ykkösluokan alkiota! :D Nähtiin alkioista kuvatkin telkkariruudulla! Siirto meni kivuttomasti ja saatiin mukaan ultrakuva jossa näkyy pieni tuike kohdussa, eli meidän alkiot nestepisarassa.. meinasin ihan liikuttua, kun katsoin kuvaa..
Lääkäri päätti sittenkin siirtää kaksi alkiota pitkän lapsettomuustaustan vuoksi.
Loput seitsemän olivat myös jakautuneet ja menivät siis pakkaseen! Ihan hurjan hyvä mieli; olin nimittäin pelännyt, että munasolut ovat ihan surkeita mutta eivät sitten olleetkaan. Toivoa siis on, vaikkei tämä hoito nyt onnistuisikaan, kun pakkaseen saatiin niin hyvä satsi!
Niin, ja limis oli lääkärin sanoin muhkea 16mm! ei kuitenkaan liian paksu ilmeisesti...
Testipäiväksi tuli 11.4. Aika jännä, että sulla Sinivatukka on kaks pvää aiemmin...

Mulla tuli vähän pidempi sairasloma, ensi keskiviikkoon asti. Maha on turvonnut aika palloksi ja ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa. Munasarjat olivat täyttyneet nesteellä. Eivät olleet vielä hälyyttävän isot mutta hyperin vaara on olemassa, joten lääkäri määräsi lepoon ja juomaan paljon. Olo onkin kyllä melko tukala.
Lääkäri tuumasi, että otetaan nyt varman päälle; jos lähtee liian aikaisin töihin, voi edessä olla sairaalareissu!
Miten teillä muilla? onko tukalat olot punktion jälkeen? Mulla oli eilen maha kipeä muttei näin tukala ja turpea olo.. Lääkäri sanoi että on ihan normaalia että olo huononee vasta päivän parin päästä punktiosta.
Hei muuten, mä en osaa päivittää tuota listaa. Voisiko joku joka osaa? :snotty:
Oliko se pp laskettu siis punktiopäivästä vai siirtopäivästä?

Hurjasti ja voimia kaikille!
 
Täällä on taas tapahtunut parin päivän nettitauon aikana! Nyt en jaksa kommentoida kaikille, kun olen punktion jäjiltä ihan puhki. Folleja olikin kasvanut mukavasti. 12 punktoitiin. Kannatti odottaa yksi päivä ja piikittää 150 lisää menopuria. Saatiin 8 solua! Oon niiiiiiin onnessani! :D Nyt sitten jännätään huomisaamuun onko yhtään hedelmöittyneitä. Punktio meni sinänsä hyvin. Puolivälissä sain lisää kipulääkettä, kun tuntu että lähden kohta kävelemään siitä pöydältä... Varmaan se lääkitys nyt vielä uuvuttaa ja munasarjat on kovin kipeät. Ei tee mieli liikkua mihinkään.

Hanskulle voimia ja toivotaan, että vuoto ei ole vielä negan merkki!

toivo niin kovin toivon, että siulle kävis samoin ku miulle! :hug: Väliultrassa oli näkyvissä vain yksi folli ja viimeisessä 3 ja nyt niitä oliki jo useampia.

Piinistelijöille hyviä vointeja ja tarrasukkia!
 
pirpana mulla oli myös nestettä kertyny(+verta)punktion jälkeen. Sitten ku siirto oli lääkäri sano et näyttää niinku mitään ei ois kerättykkään...olo oli todella paksu ja kävely oli kolme-neljä päivää semmosta tipsuttelua eikä pitkiä matkoja jaksanu kävellä ku maha kipeyty jo aika vähästä. Ensimmäiset paripäivää ei kuitenkaan koskenu ku siis liikkuessa ja yötki nukuin hyvin...mut sitte pari kolme yötä valvoin ku sattu mahaan aivan valtavasti ja minä ainaki nappasin särkylääkkeen aina ku pikkusenkaan alko koskemaan. Siitten joku vihjas mua et laittaa lämmin kauratyyny mahalle ja juua kuumia juomia...se kauratyyny oli pelastus!Lämmitin mahollisimman kuumaks ja aina ku alko koskee se kuuma tyyny mahalle...oli mahtavaa ku ei enää tarvinnu ottaa särkylääkkeitä!Juoda kannattaa tosiaan ja paljon!...sekavaa sepostusta.. :ashamed:

Mites muut piinailijat?Onko teiän tarvinnu syyä särkylääkkeitä piinailupäivien aikana?Ei kai niistä vahinkoa ole?
Entäs onko muilla mitään oireiluja? ;)

Mulla ollu lämpö siinä vähän päälle 37..jatkuvasti palelee ja väsyttää!!Välillä myös polttelee mahaa aivan ku menkkojen aikaan tavallisesti...arvelluttaa et mitähän lie...
Kertokaa piinailijat miten päivät on menny! :D

Sitronella Tosi hyvältä kuulostaa tuo 8 solua! :D Onnea matkaan! :D

 

Yhteistyössä