Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

Ultra kuulumisia tulin kertoilemaan virtuaalikavereille =)
Uä:ssä oikealla folli kasvaa 1mm per päivä kuulema hyvä tahti. Nyt kp 12 oli follin koko 14mm ja limis 8mm..Huomisesta aloitan dg digitestillä bongaamaan ovista ja sit ku + niin varataan siirto aika. Varmaan ovis tuossa ens viikon alussa... tai sit ei tuu ollenkaan jos huonosti käy..sit siirtyy ens kuulle. Toivottavasti ei näin käy. Punktio sekottaa vielä vähän kait kiertoa..
Pelottaa kyllä tuo pas jos niistäkään ei lähde raskaus..missä vika..hmm..

Nyt ulkoilemaan ihana ilma!!
 
Pääseekö tähän ketjuun vielä mukaan? :) Meillä olisi 1. IVF tulossa. Tänään aloitan Gonal-piikitykset (kp 2-6), 150 yksikköä ja tiistaina kontrolliultra ja sitten katsotaan jatkoa. IVF tehdään antagonisti-kaavan mukaan. Kysyinkin täällä toisessa ketjussa onko kellään kokemuksia tästä hoitomuodosta, mutta en ole saanut yhtään vastausta. Asun ulkomailla ja täällä kyseistä hoitomuotoa suositaan, koska se on hieman "hellävaraisempi".

Takana on kaksi inssiä ja molemmista nega. Selittämättömiä ei todellakaan olla eli monenlaista vikaa löytyy; kilpirauhasen vajaatoimintaa johon lääkitys, siittiövasta-aineita minulla, ikä (35v) jne. Miehellä kaikki ok.

Mua ainakin jännittää ja vähän pelottaa tämä seuraava askel... Ja piikittäminen pelottaa... Insseissä piti pistää vaan kerran per yrityskerta. No, toivottavasti kaikki menee hyvin. Täältä foorumista löytyy ihan hyviä kokemuksia eli eiköhän se multakin jotenkin onnistu.

Tsemppiä kaikille jännäilijöille!
 
Tervetuloa joukkoon mukaan sinivatukka ja Susanna74!

Meillä oli tänään siirto :D ..yksi siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen. Nyt sitte ootellaan
3.4 saakka et onko pikkuinen pysyny matkassa...hämmentävää aikaa tämä!

Mites ne päivät nyt meneekään...tänään pp0?
 
Hilma78, Tällä toinen duhanenä toivottelee sinulle pikaista paranemista !
Viiva, Onnea pääsiäisen munailuusi :LOL:
Tiinuli81, Hienot follit sinulla kasvamassa =)
Haltia, Paljon onnea sissin johdosta ! Pysyköön hän mukanasi ja kasvakoon suureksi =)
Soja, Onnea maanantain ultraan !
Sannuli-81, Hienoja ultra kuulumisia sinulla !
Tervetuloa joukkoon Sinivatukka ja Susanna74 !
Dream09, Paljon onnea kyytiläisen johdosta ! Hienoa että pari jäi pakkaseenkin =)

(.) Sain tänään matkaani 8-soluisen kyytiläisen, josta olen tietenkin kovin onnellinen :heart: Yhteensä 13 munista joista 10 hedelmöittyi. 8 lähti jakaantumaan, mutta 4 oli monitumaisia eli ei kuulemma siirto kelpoisia. 3:a vielä kasvatellaan lisää ja jos kasvavat hyvin, niin pääsevät pakkaseen. Olin niin onnesta sekaisin että siirtoon päästiin, etten yhtään älynnyt kysyä noista kolmesta enemmän tietoa. Mulle oli ihan uutta että niitä voi kasvatella yli 3 päivää... Jotenkin oon luullu että se on se maksimi, jolloin viimeistään näkee tuleeko niistä mitään. Noh, aina oppii uutta... Mutta tosiaan, pienenihän tuo määrä alkuperäisestä aika paljon, tosin se oli täysin odotettuakin, mutta jos nuo 3 saadaan pakkaseen vielä, niin huoh...oishan se IHANAA ! 30.3. kuitenkin selviää tämän kyytiläisen kohtalo :) Voi apua, nyt se piinailu alkaa... :| :) =) :D

:hug: taas kaikille !

Isoja masuja teille toivottaen; Tilhinen :flower:
 
Huikean paljon tekstiä, ei meinaa pysyä perässä... :kieh: kuumetta hieno saalis! :whistle: Onnea siirtoon, kuten myös kaikille muillekin, joilla se on edessä!!! :heart:

Tilhinen, kiitos tsemppauksista! Tilhinen ja Dream Ihanaa, että saitte kyytiläiset matkaan! :hug: Tarrasukkia! :heart:

pirpana Kiitos! Ei uskalla olla toiveikas omalla kohdalla, muiden kohdalla kylläkin.
Mistähän sekin johtuu. Kai sitä jotenkinkin pelottaa, että jos liikaa toivoo ja kuuta taivaalta kurkottaa, niin sitten vasta pettymään joutuukin :ashamed: Vaikk eihän se nyt toki välttämättä niin mee... :headwall: Kyllä se nippailu siellä munasarjoissa sitä tietää, että siellä ne follit kasvavat. Hyvä merkki se on! Älä tuo follien kokoeroa säikähdä, minulla oli ihan samanlaiset, aika hurjatkin kokoerot, mutta kuitenkin 8 muistaakseni punktoitiin. Kaikki nuo pelot on niin tuttuja, niin tuttuja! :headwall: Punktiota ei kannata sinun pelätä, eikä kenenkään muunkaan. Ennen punktiota saa niin tujut kipulääkkeet, että koko toimitus menee pienessä usvassa. Heti perään saa myös rauhoittavat. Mun kohdalla parasta olisi ollut, jos olisi saanut ne rauhoittavat ensin (aloin panikoida ). Ainoastaan tipan laittaminen tuntui aika pahalta... :snotty: Mutta kyllä siitä selviää!! =) Punktion jälkeen lepäilin tunnin verran klinikalla - ei siinä tokkurassa olisi pystynyt heti minnekään lähtemään. Seuraavina päivinä maha oli kova kuin potkupallo, vettä piti juoda paljon. Mutta muistaakseni kivennäisvettä ei kai kannattaisi juoda isoja määriä, itse join tosi paljon, ja sitten jostain luin, että ei olisi pitänyt. Ne hapot ei ilmeisesti tee limikselle hyvää. Onnea matkaan kaikille punktioon menijöillekin!! :wave:

Hilma Nyt vain lepoalepoa! :hug:

Mandy Aivan ihania kuulumisia! :hug: Jonkun piti korkata plussaputki ja se olit sitten sinä! Paljon onneaaaaaa!! :flower:

Sitronella
Ahkera päivittäjä ansaitsee aina kunnon :hug: Mutta mä en nyt kyllä ole varma, lasketaanko piinapäivät niin, että aloitetaan siirtopäivästä, vai siitä seuraavasta...?

haltia
Jännitin etenkin sitä, miten sun käy. Mulla oli vähän samanlainen tilanne. Paitsi että mulla vain toinen alkio niistä kahdesta selvisi sulatuksesta ja siirrettiin. Siitä on nyt viikko. Nyt voin vain toivottaa sulle onnea matkaan, että kyytiläinen tarraisi lujasti kiinni! On se vain uskomaton tunne... Ei mulle mitään neuvoja ole annettu, kuinka pitäisi elää... Ei kai niitä ole...? Mitä nyt normaalia elämää... Jotenkin on semmoinen tunne, että ei tämä asia kumminkaan ole omassa kädessä, vaan ihan jonkun muun, meitä mahtavamman voiman. :ashamed: Terveellisesti olen yrittänyt olla ja elellä. Vitamiinilisänä napsin foolihappoa ja sitä raskaana oleville tarkoitettua vitamiinia, jota saa apteekista. Lisäksi vielä tujaus vehnänalkioöljyä aamuisin. Niin, ja pakkopullana Lugesteronia :x On kyllä inhottavaa mömmöä. Annostus on 2 nappia aamuin illoin. Mikäs sinulla ja muilla passilaisilla? Mulla luonnollinen kierto. Olen ymmärtänyt, että lääkkeellisessä kierrossa Lugeja laitettaisiin enemmän...?

soja Voimia tähän uuteen kiertoon! :hug: Voi muuten olla niinkin, että lääkkeet aiheuttavat masennusta ja mielialaheilahteluita. Minä ainakin olin ennen marraskuista punktiota itkuherkkä. Lähes kaikesta pillitin. Joku Orgalutran teki ihan sekopääksi. Lugesteron ainoastaan väsyttää, joten nyt pääsee lääkkeitten suhteen aika helpolla...Jaksamisia! :heart:

Anteeksi, jos jollekulle en ole kommentoinut, mutta kaikille yhteisesti annankin nyt ison onnen :hug: !

Itselle ei mitään sen ihmeempiä kuulu. Odotteluaodottelua vaan. Vielä viikko pitäisi piinailla. Aika tuntuu matelevan. Onneksi se töissä menee nopeasti, eikä näitä asioita joka hetki edes muista. :snotty: Testit polttelee kaapissa. Ekalla voisi testata jo pp. 11....ehkä...Niin kovahermoinen en ole, että kestäisin odottaa ihan pilkkuun asti. Eli viralliseen testipäivään... |O

Nyt hyvää yötä! :wave:
 
Susanna ja muut uudet. Tervetuloa! =) Mulla oli myös kaksi tuloksetonta inssiä. Tuntui, että se oli ajanhukkaa. Älä pelkää niitä piikityksiä! Mä olen todella pahasti piikkikammoinen, mutta koko rumbassa piikittäminen oli loppujenlopuksi se kaikkein helpoin osio! Esim. Gonal-F:n piikki oli niin ohuenohut, että ei juuri missään tuntunut. Mutta tottakai sitä alkuun jännitti. Varsinkin sitä ekaa piikkiä :eek: Paniikissa olin, mutta tosiaan turhaan! :xmas: Rohkeutta sulle!!
 
Täällä piinailu jatkuu, ja mietityttää koko ajan, että koskakohan se alkio siellä kiinnittyy, jos niikseen tulee.

Kentia
minä syön myös raskaana olevien multivitaa, olen syönyt jo ennen alkion siirtoa. Sitten lugesteron, jota mulle määrättiin vain 1 ammulla ja 1 illalla eli 2 päivässä. Lääkäri sanoi, että lääkkeellisessä PASissa annustus on isompi, mulla olisi ilmeisesti ollut 3 aamulla ja kolme illalla. Ihan kiva, ettei tarvii niin paljon laittaa, se valuu inhottavasti pois, ICSI:ssä oli se 6 päivässä. Mäkin kyllä uskon, että kyllä se tarraa kiinni ja jatkaa kasvuaan, jos niin on tarkoitettu. Nyt vaan peukut molemmille lujasti pystyssä. Toivottavasti pienet kyytiläiset jaksaa mukana.

Mulle tapahtuikin ihana enne tässä alkionsiirtopäivänä, kun olin kaverin luona kylässä (joka on viimeisillään raskaana) eikä he tiedä, että meillä sinä päivänä oli alkion siirto, niin kaverin 3- vuotias tytär otti kehyksissä olevan pikkusisaruksensa ultrakuvan, ja leikki että se on kamera, ja otti kuvan musta ja sanoi, "sulla on vauva mahassa" :) se oli hauska sattuma .

Onnea myös mulle hoitoihin ja piinailuun :) tehdään ennätyspitkä plussapino.
 
Tänne tulee tekstiä niin ettei mukana pysy... Ihan pihalla...

Susannalle tervetuloa

Tilhinen ja Dream Ihanaa että olette päässy noin pitkälle, nyt ei voi enää kun pistää kädet ristiin ja toivoa että lunto hoitaa loput.

Mä tulin just kotiin ultrasta, maanantaina olis punktio klo 9.30. Mulla ainakin munat kasvaa... 12 kummallakin puolella koko luokkaa 16-20mm kohdun limakalvo 12. Toivottavasti niistä olis jokunen käypää tavaraa. Lääkäri ihmetteli mun hyvää kuntoa mutta edelleen varoitteli hyperistä.
 
).(

Saimme tänään siirrossa matkaan pikkuruisen Alkion!! Olen niin onnellinen!

17 munasolusta oli hedelmöittynyt 16, joista 1 oli täydellinen, viisi heikompilaatuisia ja 10 huonoja. Jotain häikkää ilmeisesti munasoluissa siis on (ja sille ei kuulemma voi tehdä mitään). Täydellinen Alkio siirrettiin tänään :) ja 5 kohtuullista pakastettiin kahteen eri hoitokertaan. Ihanaa, olen niin onnellinen, että siirrettävää oli, ja että niitä jäi vielä pakkaseenkin! Toisaalta olen tietenkin myös pettynyt siihen, että hyvien alkioiden määrä oli noin pieni. Mutta pelkäsin sitäkin, ettei olisi mitään siirrettävää. Onnistuneeseen raskauteenhan tarvitaan vain yksi hedelmöittynyt munasolu :)!

Olen onnellinen, mutta luottavainen en uskalla olla varmaan vasta kuin joskus syyskuussa, jos sinne asti päästään. Viimeksihän onnea kesti plussan jälkeen vain muutaman päivän. Pienen pitää ensin tarttua kiinni ja pysyä matkassa monta kuukautta, ennen kuin saan pukea Hänet tonttupukuun :) .

Tsemppiä kaikille!
 



Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 14

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 11 pp 9

kajastus: 2. ICSI, 1. PAS siirto pp9

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp 7

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp 4

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp 2

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp 1

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp 1

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp 0

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

Haamu napattu!
Mandy07


[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS[/quote]
jerpuska


 
Hilma78 hyvältä kuulostaa määrät :) Onnea matkaan punktioon!Toivotaan ettei sitä hyperiä tule!

kuumetta Ihanaa että saitte kyytiläisen mukaan. Nyt vaan paljon positiivisia ajatuksia!Ajattelen että ne auttavat kiinnittymään :D ...varsinki ku ei turhia ressaile! ;) Tuo kommenttisi tonttupukuun pukemisesta oli ihana :heart: ..heti lähti mielikuvitus lentää millaselta meiän pieni näyttäis tonttupuvussa...(ja miltäköhän ylipäätään näyttää?)

Minä aattelen et nämähän on onnenpäiviä kun voi kuitenkin ajatella että vihdoinkin saan kantaa pienen pientä ihmisen alkua tuolla sydämeni alla :heart: ...mut kyllä tämä aika silti m-a-t-e-l-e-e-.....!


kentia
sinähän oot jo pitkällä piinailujen kans!..Itekki jo laskeskelin et millonkahan sitä uskaltas tehä testin ja nyt on vasta pp1 :LOL:

Haaveet lentelee täällä kyllä todella korkealla...ja jotenki tän hoitorumpan aikana on ollu paljo rauhallisempi mieli...vahvasti ajatus että kyllä meiän pienestä pietään huolta... :heart:

Paljon positiivisia ajatuksia jokaiselle ja maailman tahmasimmat tarrasukat pienille kyytiläisille!Enkeleitä myöskin :heart: :heart: :saint:

mandy07 ONNEA!
:heart:
 
jerpuska :hug: voimia :hug:

Hilma78 Samoissa mennään, meillä punktio myös maanantaina klo 9:30 =) Tosin mulla follit hieman pienempiä kun sulla

Onnea piinailuun kaikille jotka ovat hakeneet jo pienen matkalaisen mukaan :heart:

(.) Tänään oli toka ultra ja kohtuu hyvältä tilanne näyttää. Kummallakin puolella 5 isompaa follia (n 17mm) ja paljon pieniä 10-15mm joten saapi nähdä kuinka käy. Maanantaina olisi punktio...iik
 
Oho, täälläpäs on vilskettä =)
Jerpuskalle, :hug: ja voimia ! Ensi kerralla sitten onnistaa =)
Kentia, Kiitokset itsellesi ja jaksuja piinailuun
=)
Hilma78 ja Tiinuli81, Isoja folleja maanantain punktioon =)
Kuumetta, Onnea kyytiläisen johdosta ja hieno juttu että pakkaseenkin pääsi muutama pikkuinen =)

Mun mielestä piinapäivät lasketaan aina niin, että siirtoa seuraava päivä on pp1. Voin olla väärässäkin...
:snotty:

(.) Mulla on lugejen määrä 3 x päivässä eli aamulla 1, päivällä 1 ja illalla 1. Määrä ollut sama kaikissa 4:ssä ivf:ssä kuten myös yhdessä pas:issa luonnollisella kierrolla. Onkohan tuossakaan siis mitään yksiselitteistä määrää...tiedä sitten...
Kuinka tarkkoja olette olleet lugejen laiton suhteen siis tarkoitan noin niinkun ajallisesti ? Mä oon ollu tähän asti aina tosi tarkka, suorastaan nipo eli viikonloppuisinkin kello soimaan aamulla, että voi sujauttaa lugen samaan aikaan kun arkiaamunakin, MUTTA...onkohan sillä oikeesti väliä vaikka ei olisikaan niin minuutin päälle ? Oonko siis ihan taukki kun elän kellon kanssa ja piinailen tästäKIN asiasta :LOL:

Rentouttavaa viikonlopun alkua kaikille !
 
Minä en oo kyllä kahtonu lugejen laittoa nuin tarkkaan...mulla saattaa tunnillaki heittää..musta tuntuu että on pääasia et ne laittaa ja suurin piirtein aamulla, päivällä ja illalla...ainaki minä teen näin, jospa siitä ei ainakaan haittaa oo... :eek:
Kysyin kyllä hoitajalta et onko väliä mihin aikaan ni sanoi et ei kuhan ne laittaa mut ei tullu mieleen tarkentaa kysymystä et sitte ku on päättäny millon ni onko siitä piettävä piirun tarkkaan kiinni..:ashamed:
Noh, en jaksa ressata...kyllä se meiän pienen pieni ihme tuolla pärjää, jos niin on tarkotettu :)

Hyvältä kuulostaa tiinulin ja hilman follien koot ja määrät!Onnenkantamoisia punktioon ja siirtoon teille :D

Piti jo aiemmin kommentoia mut unohtu tuosta haltian jutusta ku oli pikkuneiti leikkiny kuvanottoa ..varmaan oli hymy herkässä? :D ...mulla ois varmaan ilon kyyneleetki koittanu pukata silmäkulmiin ;)

Nyt saunomaan!Hyvää viikonloppua! :D
 
takana 3 inssiä, kaikki negoja. Marraskuussa-08 yritettiin pitkän kaavan ivf- keskeytettiin kun mega annoksillakaan ei saatu kuin yksi kasvamaan ja sekin liian hitaasti...
Ja tässä pinossa yritettiin alussa ivf:ään pääsyä, mutta menkat tuli liian aikaisin ja hoitopaikka oli kiinni hiihtolomalla joten hoito siirtyi...

Minulla pco ja miehellä heikot siittiöt.

Torstaina eli kp 6 aloitin pistelemään gonal-f 112.5 annoksella , ja lyhyellä kaavalla kokeillaan.
Lääkäri pelotteli kuoliaaksi että saan tod. liikaa soluja ja hyperin, mutta itse skeptisesti uskon ettei taaskaan tule kun yksi tai ei sitäkään...

Mutta susanna74, sitronella ja tiinuli81: teidän hoidoissa ja vaiheissa näytti olevan jotain tuttua...

Ihmeen vähän onnistumisia tässä ketjussa tullut joten nyt tsemppiä että päästäis kaikki sinne plussajunaan!!!=D
 
Nyt on kyllä mykkä olo. Tällä kertaa en pysty keskittymään kommentoimaan mitään, sen verran päässä jumittaa. Hermot pettivät ja hain apteekista Clearbluen testin, jossa luvattiin tulosta jopa 4 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua. Testiin tuli selvä plussa melkein heti. Enhän minä kyynikkona tätä heti usko (haluan varmistuksen verikokeella ). Enkä muutenkaan riehaannu (ilo voi olla lyhytaikainen ). Mutta jotakin toivoa on :heart: :D
 
Aivan mahtava homma, Kentia, ihan mieletöntä! =) Onnea!!!
Ei ehi kommentoida nyt muita kun niin paljon tapahtunut. Tsemppejä ja voimia ja tarrasukkia kuiten kaikille!
Omaa napaa sen verran, että tänään ultrassa folleja vähän toistakymmentä, koot 10mm - 20 mm.. epätasaisesti.. Nyt kuitenkin kasvatellaan keskikokoisia ja annetaan parin ison mennä yli. Tiistaina punktio jos luoja suo... Limis oli 16mm, kuulemma vaara, että on liian paksu ja voi jotenkin muuttua nestemäiseksi jos estrogeeniä on liikaa... jos punktiossa on tilanne tää niin sit mahdolliset alkiot pakkaseen eikä tuoresiirtoa ollenkaan.
Jänniä aikoja... Hui!
 
Voi jestas Pirpana että limakalvo voi sitten olla liian paksukin... Kyllä sanon että ei vois vaikeempaa olla, liian ohut tai paksu, liian vähän tai paljon, liian pieniä tai suuria, koskaan mikään ei ole sopivasti!!!! mä en kohta enää löydä mitään huumorin aihetta tästä...
Itsellä nimittäin kait kans tuo vaarana.

Kentia onnea =)
 
Kentia onnea onnea! :heart:

Auringonpaistetta ja terkut kaikille muillekin! B)

Nyt on hoppu, joten lyhyesti vaan omanapaiset kuulumiset. Eilinen ultra oli todella pettymys. Vain se yksi 13 mm oli valikoitunut. En saanut mitään irti lääkäreistä/hoitajista vaikka kuinka kyselin. Nyt pe, la, su jatkan 150 IU menopuria ja gonal jäi kokonaan pois. Aika epätodennäköstä ilmeisesti, että ne pienemmät sieltä mihinkään heräisi... :'( Ma uudestaan ultra.
 
Voi harmi, Sitronella :( Nyt peukutuksia, että se yksi on priimayksilö ja että sieltä joku pienempi ehtii mukaan. Tuo isoin on kuitenkin vielä niin pieni, että saattaa ehtiä jokunen pienempi vielä kaveriksi!
Hilma78, sanopas muuta; aina liikaa, liian vähän tai ei ollenkaan... Plaaaaah.
Tää on niin tätä!! Mut yritetään palstakamut pitää positiivista ja fiilistä ja toiveikkuutta yllä.
Niin paljon on myös onnistumisia, että se luo valoa omaankin tilanteeseen!
 

Yhteistyössä