Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

Tänään sulatettiin kaikki 3 alkiota. Yksi oli kuollut heti, yhdestä 50% oli vielä iltapäivällä elossa mutta yksi oli kuulema oikein hyvän näköinen...

Perjantai ja 13.3. klo 13. siirto.... 1 ja puoli alkiota siirretään... jos ne vielä huomenna on elossa
 
Hilma78 Tosiaan hullulta tuntuu, ettei sitä kauhean kauas taaksepäin tarkasti muista, miten ne piikittelyt menikään. Mutta niinkun joku jo kirjoitti, niin joka toinen ilta neuvottiin piikittämään toiselle puolen mahaa ja joka toinen ilta toiselle. Vähitellen sitä on sitte niinku neulatyyny :xmas:. Mutta ei siitä pahaa makua kumma kyllä jäänyt. Jokin Orgalutran oli muistaakseni kurja, kammosin aina sitä, mutta esim. Gonal F:n pistos ei tuntunut juuri missään, oli niin hieno se neulanpää! Niin, kyllä muistaakseni ne piikit piti tuikata aika samaan aikaan vuorokaudesta. Niin ne taisivat klinikalla opastaa.

Tyyne Nyt kauheasti onnea matkaan, että parhaan tyypin sulatus menee nappiin ja pääset siirtoon! Tuoreessa muistissa on, millaiset on tuntemukset kun odottelee, selviääkö ne pakkasukot vai ei. Mulla oli pakkasessa vain 2, ja toinen selvisi, lähti jopa jakautumaan. Ihan varma olin, että ei mun tapauksessa tuolla ukkomäärällä päästä siirtoon, mutta niin siellä sitten tuli eilen oltua. OLi alunperin vain 3-luokan alkio, oli sitten jotenkin petrannut. Jatko onkin sitten jonkun muun käsissä...
pirpana Eipä taida olla mikään ihme, että nämä hommelit menevät uniin! Ihmeellisiä unia sitä on tullut nähtyä, juu. Aika usein olen unessa tuijottanut r-testiä, jossa on 2 viivaa, pariin otteeseen pidellyt jopa pikkulasta sylissä. Vähän lohduttomia lohtu-unia/toiveunia! Kai niiden tarkoitus on pitää pää kasassa, vaikka herätessä onkin sitten pettynyt olo. :ashamed: Hyvinhän siulla folleja kehittyy, tuosta on hyvä lähteä! Muuten, pieni myooma löytyi multakin eilen, kooltaan noin 1,5. Gyneltä kysyin, haittaako se jotenkin raskautumista. Hän oli sitä mieltä, että ei noin pienistä ole mitään harmia, kuulemma myoomia tulee ja menee, ja niitä on monilla, vaikka eivät tiedäkään. En sitten tiedä, halusiko vaan lohduttaa... :snotty:

haltia Oviksen metsästysonnea! Multa meinasi mennä koko ovis ohitse, niin kuin kolmisinilta muistaakseni (? ). Siitä pahoittelut! :hug: Ovis oli niin aikaisin, tyyliin kp.9, kun se normaalisti on vasta joskus kp. 14. ClearBluen digitaalinen mittari on kallis, mutta paras! Suosittelen... Mulla ei tässä kierrossa sitä ollut, joten olin tikkujen varassa, ja hermot meinasi mennä! Kun sai pähkäillä onko se nyt ovis vai eikö oo. :headwall:

:wave:
 
soja ihana kuulla, että siulla on mieliala vähän kohentunut. tsemppiä ja voimia kovasti! kuulosti kovin tutulle tuntemuksesi. itse käyn juttelemassa ja sen avulla oon selvinnyt pahimman yli. onneksi kevät koittaa! B)

tiinuli tilanteesi kuulostaa aika samanlaiselle, kun hormonimäärät on ihan arviokauppaa. meillä tää on kolmas hormoninsäätöyritys ja luultavasti viimeinen, jos tulokset ei oo edellisiä paremmat.

tyyne toivotaan ja uskotaan, et 13. ja 13. on onnenluku! d :) b

olitte keskustelleet pistosajasta ja -paikasta. itekin eilen vielä varmistelin, etten nyt vaan voi sillä asialla sössiä koko hoitoa. samat ohjeet sain ku moni muu, että illalla. pistelen n. klo 17 ja kysyin senkin, että haittaako jos piikitys menee klo 18:aan. töistä kun ei aina pääse ajoissa ja en haluis gonalia mukana kuljettaa. ei kuulema tunnin viive haittaa. huh!

gilmore ja kolmisin halitusta ja jaksuja odotteluun!

kentia +++++ :whistle: ja oikein paljon onnea matkaan!!!

pirpana kiitos kysymästä, ultrassa oli (kai) kaikki ok. limis 2 mm ja ovariot inaktiivit, eli ymmärtääkseni niin hyytyneet ku pitikin. oikealta puolelta löytyi 8 mm röpelöreunainen, ilmeisesti endopesäke. ärh. eihän tuo suuren suuri ole, mutta kasvanut aiemmasta. tivasin lääkäriltä et paljon pikkufolleja on, ei kertonu. ihan mukava täti muuten, mut kovakourainen ku mikäkin. toivon todella et ens kerralla on joku muu. jos munikset on yhtään kasvanu, niin moista käsittelyä en kestä.

joskos vielä yrittäsin listaa päivitellä. palataan taas rakkaat palstasiskot!
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 7

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 6

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 11 pp 1

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore

 
Täällähän on tapahtunut paljon. Ikävää SaanaS että kävi noin. :hug:
Ja kaikille muillekin paljon tsemppiä, jotka on täältä listalta jo tipahtaneet pois.

Alkaa olla jo muitakin piinailijoita.. mulla nyt viikko takana. Ei oikein oo ollu mitään suuria tuntemuksia mihinkään suuntaan. Välillä on fiilis, että kyllä siellä vielä kyydissä ollaan ja sit taas tuntuu että ei siellä enää mitään ole kun ei tunnu miltään. :| No, ei auta kuin odotella. Vähän on alkanu välillä juilimaan alavatsassa, jotta josko se kaveri siellä yrittäis kuitenkin viestiä että täällä ollaan. En tiiä.. on tää niin tätä. :ashamed:

Plussatuulia ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Niin, ja mitäs jerpuskalle kuuluu?
 
Nyt on mukana yksi hyvä ja toinen "elinkelpoinen " alkio... Viimeinen piina alkakoon... Enempää hoitoja Väestöliitto ei meille tee

Siirto oli hankala. Ei millään meinannu lääkäri saada katetria kohtuun. Piti välillä käydä rakko tyhjentämässä kun ekana käskettiin tulla rakko täynnä. Sit onnistui puolen tunnin sähläämisen jälkeen... alkiot piti panna lämpökaappiin välillä odottelee....

Tyyne

Plussatuulia toivotellen :wave:
 
Jos minäkin pitkästä aikaa taas palaisin kirjoittamaan... Päivittäin oon kyllä käynyt lukemassa.
Ensin SaanaS:lle ja kaikille muille sitä tarvitseville lohtuhalit! :hug:
Tyyne73: Nyt vaan peukut pystyyn että alkio(t) vihdoinkin tajuaisi tarrata lujaa kiinni, ja pysyä matkassa loppuun asti! Pakko kysyä miksei Väestöliitto tee teille enää hoitoja? Koska itsekin olen nyt melkein yhtä monta kertaa kuin sinä käynyt hoidon läpi, niin rupesi pelottamaan...
Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Viikon olen nyt sumutellut, ja ensi viikolla olisi lääkäriaika. Sitä ennen tulisi menkkojen alkaa, jotta ehditään tää hoito saada tehtyä ennen pääsiäistä. Jännittää vähän miten mun käy... Eihän se tietenkään maailmaa kaada, jos hoito siirtyy, mutta kun ei millään malttaisi odottaa...
Plussatuulia teille kaikille puhaltelen ja toivotan Aurinkoista Viikonloppua! Nautitaan!
 
Hilma78, joo ekaa kertaa pistelemässä noin kallista ainetta.. siksi jännitti mutta hyvin meni pistos eikä tuntunut miltään. Aiemmin kokemusta pregnylin pistämisestä eikä piikkikammoa ole niin siinä mielessä helppo homma :)
Kentia, täällä myös nähty unissa kaksia viivoja ja tuijoteltu vastasyntynyttä tyttövauvaa useaankin kertaan, imettääkin olen tainnut joskus unissani. Lohtu/toiveunia kai, ei enneunia :(
Mulle myös ainakin neljä lääkäriä on vakuuttanut ettei myoomista ole haittaa mutta mistä tuon tietää... Mulla on useita myoomia ja niistä se isoin on lähellä kohtuonteloa. Myooman vuoksi mulle ei siirretä kahta alkiota. Myooma voi kuulemma heikentää kohdun verenkiertoa ja aiheuttaa keskenmenon jos alkio kiinnittyy sille puolelle missä myooma on. Kaksosraskaudessa riski vielä suurempi joten ei kahta alkiota.. :/ Onneksi nyt kuitenkin myoooma oli pienentynyt Synarelan ansiosta sentillä :D.. täytyy toivoa ettei se saa kasvuvauhtia piikityksistä, kun estrogeenin määrä lisääntyy..
Sitronella, hieno homma että sinäkin pääsit piikittelemään :)
Tyynelle tsemppiä piinapäiviin ja kaikille muillekin lykkyä ja pahoittelut ikävistä uutisista!
 
Tänään clear blue-testi näytti plussaa :) olen kylä aivan ihastunut noihin digitaalisiin ovistesteihin, millä muila en ole onnitunut aikaisemmin ovista bongaamaan, mulla kun testit näyttää vähän sitä sun tätä n 1,5 viikkoa kuukaudesta. Nyt sitten jännitän mille päivälle siirto menee, että onkohan jo maanantaina vai tiistaina, vai viljelläänkö alkioita pidempään, jolloin siirtokin venyy pidemmälle. Tällä hetkellä uskon, että siirto olis tiistaina. Olen kyllä niin onnellinen, että se ovis löytyi. Keväinen ilma piristää, ja samalla meidän lapset sulatetaan talviunista :heart: Tässä hommassa on vaan aina niin monta jännitysmomenttia, että en huoahda kyllä vielä pariin viikkoon.

Tyyne minäkin ihmettelen, miksi teillä ei väestöliitossa tehdä enää hoitoja? Voimia kuitenkin piinapäiviin, ja toivottavasti tulos olisi positiivinen. :heart:
 
viiva Jotku lääkärit tosiaan on sellaisia että "arpovat" annostuksia ja muutenkin ovat aivan kypsyneen oloisia työhönsä. Tosi ärsyttävää kun itse odottaa kuitenkin hoidoilta paljon ja sitä että lääkäri olis ammatti-ihminen....

haltia Onnea PASsiin :flower:

Tyyne73 Nyt vaan rauhaisia piinapäiviä :heart:

SaanaS Voi ei :hug: hyvä että silti hoito inssiksi muutettiin, ettei aivan hukkaan mennyt.

Sitronella On tosi inhottavaa tää annostusten arpapeli :ashamed: miksi teillä viimeinen hoito jos tulokset ei parempia kun viime kerralla? oon ihan sitä mieltä että lääkärin ammattitaito ja kokemus tulee esiin tälläisissä tapauksissa...

(.) Oon nyt pistellyt 3 kertaa, ei mitään tuntemuksia vielä munasarjoissa.


 
Väestöliiton lääkäri sanoi, että "nyt on tehty jo 7 tuoresiirtoa ja 7 pakastesiirtoa, että kyllä tulosta olisi jo tullut, jos olisi tullakseen" "Hoidot oli sitten tässä." "voitte varata keskusteluajan lääkärille, jos on epäselvää...."

MYYN: glearblue digitaalisen ovulaatiotesti pakkauksen (avaamaton) hintaan 30? tilasin varmuuden vuoksi 2 pakettia ja heti eka testi näytti toivotun tuloksen....

Tyyne
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Paljon on täällä tapahtunut viime kirjoituskertani jälkeen. Jaksamisia kaikille, jotka ovat pettymyksiä joutuneet kohtaamaan! :hug: Ja tulevaisuudessa tsemppiä!
Piinapäiväläisille rauhallista mieltä ja kiinnitysonnea!

Itsekseni ajattelin, että näissä hoidoissa moneen asiaan pystytään vaikuttamaan, mutta silti niin moni asia voi mennä pieleen. Odotukset ovat niin korkealla ja silti ei niin korkealla. Yhtä vuoristorataa mennään eteenpäin.

Meillä punktio oli perjantaina, saaliiksi saatiin 13 munista, joista 10 hedelmöittyi. Siirto olis nyt sitten maanantaina.
 
PeePee77: Kiva että muistat mut. On tosiaan tullu oltua jos jossakin pinossa. Muistaakseni vasta-aineita ei ole tutkittu mutta hyytymistekijät ym kromosomit otettiin kolmannen keskenmenon jälkeen. Niistä ei löytynyt mitään vikaa. Kortisonia ei olla koskaan käytetty, lääkärimme kun ei usko siihen. olen kyllä yrittänyt vaatia kaikki mahdolliset apukeinot, mut ei.

Tyyne pp 2 (hitaasti aika kulkee... )
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 10

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 9

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 11 pp 4

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp 2

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS
 
Sunnuntaipäivää! Päivittelin listaa. Muokkailkaa, jos tuli virheitä!

Haltialle paljon onnea PASmatkaan! Ja piinailijoille edelleen ++++ puhureita! Jännät päivät alkaa olla käsillä jerpuska ja Mandy07! :flower:

Hansku ihana saalis teillä! Onnea huomiselle!

tiinuli81 enimmäkseen kysymys taitaa olla miun jaksamisesta. alkaa olla aika lopussa. päälle kolme vuotta on tämän asian ympärillä tahkottu ja kolmatta kertaa nyt yritetään satuttaa hormonisatsia sopivaksi. nyt on vähän välimallin annostus. toiveena edes muutama tasalaatuinen munis. jos nyt ei natsaa, ni en kyllä keksi et mitä sit pitäis enää tehdä. lahjasoluja ei olla vielä mietitty.

(.) oikeella puolella jatkuvaa kipua. endoko siellä herjailee? tänään viides piikki vuorossa.

:wave: Sitris
 
No nyt on tullut mökkeiltyä viikonloppu ja kerättyä voimia huomiseen punktioon. Perjantain ultrassa ei saalis kovin kummoiselta näyttänyt, vain 6 "kriteerit täyttävää" munista näkyvissä :( Tosin ei niitä kovin paljoa enempää ole aikaisemmillakaan kerroilla ollut, joten sinäänsä tulos ei ollut yllätys... Nyt pitänee vain toivoa että edes yksi hyvä alkio noilla saataisiin...

Piinailijoille paaaaaaaaaljon ++++++ tuulia ja kaikille muillekkin tsemppiä ja jaksuja ! :flower:

-Tilhinen-
 
Tilhiselle onnea huomiselle, ei muutakun isoa saalista! Myös Tyynelle tsemppiä pitkiin tuleviin päiviin!!

Mulla on huomenna ultra, viidennen piikin jälkeen. Osaisko joku kertoa mikä olis sellanen normi näkymä, minkä kokosia rakkulat kuuluis olla. Tiedän kyllä että aika erilailla käyttäytyvät jokaisella. Tarvii kysellä lääkäriltä mutta kun tuntuu että kaikki menee ohi siellä haarat levällään istuessa...Mulla ei kropassa tunnu vielä miltään. Tuskin on lääke edes vaikuttanut, mun tuuria...
 
Kiitos Sitris ja Hilma, oikein hyviä näkymiä teille huomiseen ultraan

Hilma, mulle lääkäri on sanonut että 18-20 mm kokoiset rakkulat on ivf:ssä sellaisia "käyttökelpoisia". Nytkin mulla näkyi perjantain ultrassa 15 rakkulaa, mutta tosiaan vain 6 täytti nuo "oikeat mitat".
 
on ollut jotenkin kiireinen viikko enkä ole ehtinyt käymään täällä kirjoittelemassa.
Ensi viikolla sitten olisi testaus päivä ja jännitys alkaa oleen huipussaan. On aika samoja oireita kun ensimmäisessä raskaudessa oli. rinnat ovat tosi kipeät ja oikean puolinen alavatsa piikittelee tosi paljon.
ensimmäinen odotusaika oli aika karmea toivottavasti ei tule samallaista jos tämä nyt tärppää. ensimmäiset 14 viikkoa oksensin joka päivä eikä ruoka oikein maistunu, olin sairaalassakin pari yötä nesteytyksessä ku olin tosi heikossa kunnossa oksentelun takia.
viimeiset 2 kuukautta taas olin sairaslomalla kun alavatsa oli tosi kipeä enkä saanut rasittaa sitä ollenkaan. toivotaan parempia aikoja ensi kerralla ja palkinto on sen arvoinen että sen kyllä kestää!

tsemppiä kaikille!
 
Kiitos Tilhinen.
Ultrassa käyty, 17 munasolua oli tällä hetkellä kasvamassa 11mm ja 10mm oli isoimmat kummaltakin puolelta. Pelotteli lääkäri hyperin mahdollisuudella, jos ryöpsähtää lisää kasvamaan. Puregon jatkuu 150IU annoksella ja Orgalutran tulee mukaan keskiviikkona.

Jerpuskalle malttia vielä viimesiin päiviin.
 
Kiitos myös täältä Tilhinen!
Jerpuskan tuntemukset kuulostaa sopivilta! db
Hilma, hyvä satsi siulla kasvamassa! Hyperi pysyköön poissa!

(.) Näkymät ei olleet niin ruusuiset.. Sain taas kuulla olevani ongelmatapaus. Yksi 11 mm solu oikealla ja sitten oikealla ja vasemmalla kaksi 8mm solua. Loput jotain pientä, merkityksetöntä ja hyvin pco-tyyppistä. Voi olla, että stimulaatiota joudutaan jatkamaan pidempään. Viimeksi se yksi ainoa valikoitunut sössi koko touhun, kun muut ei ehtineet perässä... Lääkäri oli ihmeissään, kun vuoto vielä jatkuu. Saisi kuulema olla jo loppunut. Lisäksi löytyi vielä kohdun takaseinämästä myooma. Great!

No, piikitystä jatketaan suunnitelman mukaan: gonalia 112,5 vielä pari päivää ja sitten annoksen tiputus 75 IU ja mukaan menopur. Pe seuraava ultra.
 
Teitä on täällä niin paljon, että ei oikein osaa kaikille kommentoida erikseen, vaikka tekisi mieli! Iltavuoroon olen menossa, ja siitä tämä kiirus, mutta ajattelin piipahtaa kuulumisia lukemassa. Yhteisesti toivotan kaikille vain onnea matkaan mikä vaihe nyt ikinä onkin menossa! Mikään näistä vaiheista ei tässä pelissä totisesti ole helppo ja auvoinen. :headwall:

pirpana ja Sitronella tässä kaikessa epäoikeudenmukaisuudessa se harmittaa toden teolla, että vielä kaiken muun päälle paiskataan myoomalla. Itse olin kohdun takaseinämässä olevasta löydöksestä niin hermona, että soitin klinikan lääkärille vielä uudestaan ja kysyin, eikö se todellakaan haittaa raskautumista. Netistä olen lukenut kauhukertomuksia myoomista, mitä ei tosiaankaan olisi pitänyt mennä tekemään! No, kyllä lääkäri ihan sitä mieltä oli, ettei näistä pienistä myoomanaluista mitään haittaa ole, niitä on noin 30-40 prosentilla naisista heidän tietämättään jopa. Se on sitten eri asia, jos kohdusta löytyy nyrkin kokoinen klöntti. Joten turha meidän ilmeisesti on näitä pelätä! :hug:

Te, joilla siirto on tehty, millaisia tuntemuksia? Onko ollut mitään kivunkaltaista tms.? Itsellä nyt noin 4 päivää siirrosta heräsin aamulla menkkamaiseen juilintaan. Nyt tuntuvat hävinneen. Kp. 19, ei oikein voi menkat vielä alkaa :ashamed:.

Mutta nyt meikkaamaan kalpeaa naamaa työkuntoon, ja baanalle! Kaikille tosiaankin toivon voimia, rohkeutta ja onnea kaikkeen tähän niin vaikeaan!

Jk. soja, erityis :hug: Kokeile sitä vyöhyketerapiaa, ainakin se rentouttaa ja vie ajatuksia muualle. Ihanaa se on, jos siihen vielä liitetään aromaterapiatuoksut! :heart:

:wave:
 

Yhteistyössä